Op zondagochtend 4 maart om 08.30 u. gingen de Leietoeristen voor de eerste maal van het nieuwe seizoen de weg op. De club werd gesticht in 1971 en groeide uit tot een van de grootste in de streek met meer dan 100 leden. Onder hen ook enkele vrouwen die wekelijks hun mannetje staan. De club is ingedeeld in drie verschillende categorieën. Het bestuur streeft er immers naar dat ieder zijn gading vindt. Zo heb je categorie A: deze groep fietst aan een gemiddelde van 30 km per uur, groep B aan 28 en de groep C aan 26 km per uur. Het oudste lid is 75 jaar en het jongste lid Bern Himpe is 12 jaar. Een meerdaagse is er dit jaar niet bij, vertelt Franky Claerhout. We moeten ook nog aan onze vrouwen denken, ieder jaar voor meerdere dagen weg van huis zou een beetje van het goede teveel zijn, die plannen zitten op zak tot volgend jaar, gaat Franky verder. Op 24 juni neemt onze club deel aan de fietstocht Cycle for Live AZ Gent. De opbrengst van dit evenement komt ten goede aan het kankeronderzoek. Maar nu onze eerste tocht afhaspelen en op 14 oktober, de laatste rit, zal de kampioen gekend zijn. (RS)
Gezond ontbijtbuffet een familiaal gebeuren! De gezinsbond van Beveren-Leie organiseerde op zondag 4 maart 2007 voor de zevende maal een ontbijtbuffet ter promotie van een gezond ontbijt. Dit jaar doen we dit opnieuw samen met de gezinsbond van Desselgem, die voor de vierde maal meedoet, vertelt Ronny Vandenbussche. Er zijn meer dan 380 deelnemers, dit betekent een volle zaal. De deelnemers worden begeleid door drie professionele diëtisten die het belang van een gezond ontbijt uitleggen. Dit jaar is één van de gesponsorde producten: KACHALU koffie, een GOED DOEL product van het Collibri gamma van Colruyt. Daarom wilden we voor Beveren-Leie en Desselgem de volgende slogan lanceren: Wees solidair en leg eens een GOED DOEL product in uw karretje. Hopelijk wordt deze slogan verder uitgedragen over Vlaanderen Beseft u welk een financieel effect het zou hebben, moest iedere consument bij elk bezoek aan zijn warenhuis / winkel één GOED DOEL product in zijn karretje leggen? We zouden duidelijk kunnen spreken van een WIN WIN situatie. De consument koopt een GOED DOEL artikel voor dagelijks gebruik aan een redelijke prijs. De distributeur garandeert dat een bepaald percentage van de prijs wordt geïnvesteerd in een « GOED DOEL » project: onderwijs, logistiek, Dat het product niet door kinderen werd geproduceerd en dat de boeren / arbeiders een rechtvaardige prijs krijgen. Na het ontbijt was er een bewegwijzerde natuurwandeling voorzien door Beveren en Desselgem en bij terugkomst stond een heerlijke kom tomatensoep te wachten.