Op de gemeenteraad van 3 maart staan enkele belangrijke punten voor Beveren-Leie
4. onroerende goederen: wijzigen huurvoorwaarden woongelegenheid Kerkdreef 23 In zitting van de gemeenteraad van 10 juni 2002 werden de voorwaarden tot het verhuren van de woongelegenheid aan het gemeentehuis Kerkdreef 23 goedgekeurd. Aan deze huurvoorwaarden waren een aantal conciërgetaken gekoppeld.
Deze woongelegenheid werd vanaf 1 augustus 2002 onder de toenmalige voorwaarden verhuurd en werden de voorziene conciërgetaken uitgevoerd. Deze huurovereenkomst werd evenwel door de betrokkenen stopgezet op 31 juli 2006
In de loop van 2006 tot 2008 werd de mogelijkheid tot huur meerdere malen gepubliceerd, maar er konden geen nieuwe valabele kandidaten gevonden worden. Blijkbaar zijn de voorziene conciërgetaken de drempel die het verhuren aan de juiste kandidaten verhindert. Daarom wordt voorgesteld om het huurcontract als volgt te wijzigen:
Voorlopig hoort u de klanken van de klokken Ernest, Maria en Johannes niet meer in Beveren-Leie Op donderdag 8 april 1969 kregen de klokken onderdak in de klokketoren en deze is wegens betonrot aan herstellingswerken toe (zie onderstaande punt op de gemeenteraad) 9. kerk Beveren-Leie, aanpassingswerken klokkentoren: goedkeuren ontwerp aanstellen ontwerper + vaststellen wijze van gunnen Voor het opstellen van een deskundig dossier ter renovatie van de klokkentoren is het aanstellen van een ontwerper noodzakelijk (opmaken dossier en opvolging werken). De nodige werken blijken dringend te worden gezien volgende opmerkingen bij het laatste inspectiebezoek van BTV: · zeer diep ingedrongen roestvorming aan klokken, klepels en ophangingen · betonrot: carbonatie van het beton waardoor wapeningsijzer roest en de buitenste betonlaag wordt weggeduwd.
Hierdoor ontstaat er steeds verder roestvorming waardoor er steeds meer beton wordt afgestoten. De betonnen consoles zijn gebarsten op diverse plaatsen. · Er is momenteel geen beveiliging tegen vallen. Het opstellen van het ontwerpdossier door de ontwerper betreft volgende aandachtspunten: Het is de bedoeling dat de totale opdracht in één aanbestedingsdossier vervat zit, nl: de nodige bouwkundige werken en werken aan de klokken en klokmechanismen. Inbegrepen: - het verzorgen van de nodige administratie en begeleiding bij aanbesteding (publicaties; opsturen bestek & plannen voor prijsaanvraag, controle offerten, aanbestedingsverslag, advisering bij toewijzing,
); - bijkomende onderzoeken ter plaatse, opmetingen en uittekenen; - het opvolgen van de werken; afleveren vorderingsstaten en eindafrekening; - uitvoeren werfopvolging en opmaken verslagen; - nakijken en advisering vorderingsstaten; eindafrekening; - oplevering, met eventuele actualisering van de As Built-dossiers en nodige keuringsverslagen; - 10-jarige beroepsaansprakelijkheid - Afleveren van plannen: zowel traditioneel (afgedrukte exemplaren) als in 2 verschillende digitale versies, autocad LT + PDF-bestand, afgeleverd te worden.
Raming ereloon: 8.000,00 euro incl. BTW Voorstel wijze van gunnen: onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking vooraf Beschikbare kredieten: 50.000,00 euro incl. BTW (BD) Eerste ruwe ramingskost der werken: 80.000,00 euro incl. BTW Aan de gemeenteraad wordt gevraagd: Kerk Beveren-Leie, aanpassingswerken klokkentoren: goedkeuren ontwerp aanstellen ontwerper + vaststellen wijze van gunnen.
15. stedelijke basisschool Beveren-Leie, nieuwbouwklassen: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen + goedkeuren nieuwe voorwaarden erelooncontract Het nieuwbouwproject omvat het aanbouwen van een rechthoekig bouwblok met 2 niveaus, ingeplant aan voorzijde van de school, rechts van de inkom. Zowel op gelijkvloers als op bovenverdiep worden 3 klassen voorzien, 6 in totaal. Tussen bestaand en nieuwbouw zal een open atrium de circulatie verzorgen naar de nieuwe klassen. Om een optimale toegankelijkheid te voorzien wordt tevens een lift geïntegreerd. De bestaande inkompartij wordt verruimd met een receptielokaal. Daarnaast worden ook in het bestaande gebouw, conform de brandweervereisten, verschillende nieuwe deuren geplaatst met de nodige brandweerstand. Het volledige project zal bovendien voldoen aan de strenge EPB-regelgeving. Tenslotte zal ook de refter enkele voorzieningen krijgen ikv de HACCP-normen.
Ontwerper D. Depoortere heeft na de goedkeuring van de subsidies door Agion (fase 1) het dossier verder uitgewerkt zodat het ter goedkeuring kan worden voorgelegd aan de gemeenteraad. Na de gemeenteraad dient het definitief ontwerpdossier goedgekeurd te worden door Agion (fase 2) vooraleer we de aanbestedingsprocedure kunnen opstarten.
Het ontwerpdossier bestaat uit 7 loten: Ramingsbedrag Ruwbouw, grondwerk & riolering, dak & buitenschrijnwerk 421.950,00
Binnenafwerking 233.345,00
Elektriciteit 81.825,00
Sanitair, CV & ventilatie 78.305,00
Lift 29.000,00
Vaste inrichting en meubilair 82.600,00
Buitenaanleg 34.325,00 Totaal excl. BTW 961.350,00 21% BTW 201.883,50 Totaal incl. BTW 1.163.233,50
Ereloon architect: Volgens GR-beslissing 08/11/05: geplafonneerde projectraming 700.000,00 EUR incl. BTW, exclusief erelonen Volgens toewijzing opdracht in CBS 06/04/06: 4,8%, geplafonneerd op vooropgestelde raming uit bestek van 700.000,00 EUR incl. BTW, zijnde 33.600,00 euro incl. BTW Het vooropgestelde budget diende gaandeweg aangepast te worden aan volgende criteria: *EPB-regelgeving 01.01.2006, bijkomende eisen energie & duurzaamheid (isolatie, ventilatie, elektriciteit,
) 185.000,00 euro incl. BTW *Nieuwe wetgeving veiligheidsbeglazing 17.000,00 euro incl. BTW *provinciale stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid 01.04.2007: lift, bijkomende voorzieningen 52.000,00 euro incl. BTW *Integrale toegankelijkheid sanitair 7.500,00 euro incl. BTW *Aanpassingen ikv HACCP 16.000,00 euro incl. BTW *Aanpassingen brandveiligheid 22.500,00 euro incl. BTW *Totaal extra benodigd budget + 300.000,00 euro incl. BTW
Het nieuw te plafonneren bouwbudget ter bepaling van het ereloon bedraagt 700.000+300.000 = 1.000.000,00 euro incl. BTW Voorstel aangepast ereloon: 4,8% geplafonneerd op 1.000.000,00 euro incl. BTW, zijnde 48.000,00 euro incl. BTW. Totale raming (ter info): 1.163.233,50 EUR incl. BTW (excl. erelonen arch + vc) Erelonen arch + vc: 48.000 + 2.329,25 = 50.329,25 euro incl. BTW Totale raming: 1.213.562,70 euro incl. BTW Beschikbare kredieten: 1.285.000,00 EUR incl. BTW Voorstel wijze van gunnen: openbare aanbesteding per lot Veiligheidscoördinatie: Prevemed, Kortrijk Voorlopig vastgestelde subsidies Agion (dd. 01/12/2008): 848.125,09 EUR Begroting 2009: 1 285 000,00 Bij te voorzien in BW 1: 70 000,00
02-03-2009 om 00:00
geschreven door Beverse Weetjes
|