EEKLO NIEUWS EN NOG EEN BEETJE VAN ALLES
Foto

MARKANT of een CITAAT


Een

interviewer

moet de

uitspraken

van een

politicus

beter

kennen dan

de man zelf.


Over mijzelf
Ik ben Everaert Albert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Awbeir (Eeklo's voor Albert).
Ik ben een man en woon in Eeklo (Belgiƫ) en mijn beroep is ...bloggen.
Ik ben geboren op 11/02/1948 en ben nu dus 76 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mijn blog, foto's, computer, fietsen...

Eenmaal

Eeklonaar

altijd

Eeklonaar


 ALTIJD NUTTIG

Website Eeklo

   www.eeklo.be

Wil je iets melden aan
   de stad?

   www.eeklo.be/melding

Meldpunt dierenwelzijn

   Bel: 09/376 46 46

   www.eeklo.be/dieren


Politie Meetjesland

   Bel: 09/376 46 46

   www.politie.be/5417

Cardstop

   Bel: 078/ 170 170

AZ Alma Eeklo

   Alg. nr. 09/ 310 00 00

   Spoed: 09/ 310 17 05

   www.azalma.be


Categorieën
  • Algemeen (9)
  • Algemeen 07 (17)
  • Algemeen 08 (109)
  • Algemeen 09 (82)
  • Algemeen 10 (110)
  • Algemeen 11 (97)
  • Algemeen 12 (73)
  • Algemeen 13 (238)
  • Algemeen 14 (187)
  • Algemeen 15 (89)
  • Algemeen 16 (74)
  • Algemeen 17 (52)
  • Algemeen 18 (71)
  • Algemeen 19 (71)
  • Algemeen 20 (6)
  • Algemeen 22 (19)
  • Algemeen 23 (4)
  • Auto's (33)
  • Balgerhoeke (149)
  • Bouwen in Eeklo (18)
  • Bouwen in Eeklo 08 (86)
  • Bouwen in Eeklo 09 (113)
  • Bouwen in Eeklo 10 (170)
  • Bouwen in Eeklo 11 (180)
  • Bouwen in Eeklo 12 (296)
  • Bouwen in Eeklo 13 (270)
  • Bouwen in Eeklo 14 (286)
  • Bouwen in Eeklo 15 (202)
  • Bouwen in Eeklo 16 (125)
  • Bouwen in Eeklo 17 (68)
  • Bouwen in Eeklo 18 (133)
  • Bouwen in Eeklo 19 (131)
  • Bouwen in Eeklo 20 (145)
  • Bouwen in Eeklo 21 (155)
  • Bouwen in Eeklo 22 (135)
  • Bouwen in Eeklo 23 (74)
  • Computertips (6)
  • Computertips 15 (13)
  • Computertips 17 (0)
  • De Herbakker (6)
  • De Herbakker 09 (31)
  • De Herbakker 10 (20)
  • De Herbakker 15 (1)
  • De Herbakker 16 (25)
  • De Herbakker 17 (6)
  • De Herbakker 18 (12)
  • De Herbakker 19 (8)
  • Eeklo (60)
  • Eeklo 07 (29)
  • Eeklo 08 (143)
  • Eeklo 09 (148)
  • Eeklo 10 (155)
  • Eeklo 11 (407)
  • Eeklo 12 (529)
  • Eeklo 13 (322)
  • Eeklo 14 (287)
  • Eeklo 15 (366)
  • Eeklo 16 (259)
  • Eeklo 17 (291)
  • Eeklo 18 (271)
  • Eeklo 19 (191)
  • Eeklo 20 (134)
  • Eeklo 21 (162)
  • Eeklo 22 (188)
  • Eeklo 23 (196)
  • Eeklo vroeger (3)
  • Eeklo vroeger 09 (72)
  • Eeklo vroeger 10 (113)
  • Eeklo vroeger 11 (110)
  • Eeklo vroeger 12 (84)
  • Eeklo vroeger 13 (213)
  • Eeklo vroeger 14 (203)
  • Eeklo vroeger 15 (152)
  • Eeklo vroeger 16 (217)
  • Eeklo vroeger 17 (98)
  • Eeklo vroeger 18 (94)
  • Eeklo vroeger 19 (122)
  • Eeklo vroeger 20 (98)
  • Eeklo vroeger 21 (51)
  • Eeklo vroeger 22 (81)
  • Eeklo vroeger 23 (40)
  • Familie en vrienden (0)
  • Familie en vrienden 23 (38)
  • Familie/vrienden 07 (13)
  • Familie/vrienden 08 (56)
  • Familie/vrienden 11 (51)
  • Familie/vrienden 14 (45)
  • Familie/vrienden 15 (51)
  • Familie/vrienden 16 (10)
  • Familie/vrienden 17 (21)
  • Familie/vrienden 18 (31)
  • Familie/vrienden 19 (40)
  • Familie/vrienden 20 (13)
  • Familie/vrienden 21 (21)
  • Fietsroutes (2)
  • Fietsroutes (tot 11) (44)
  • Fietsroutes (tot 20) (29)
  • Fietsroutes (tot 22) (10)
  • Flandriens (21)
  • Fotoalbums (0)
  • Fotoalbums (tot) 17 (9)
  • Heilig Hart kliniek (61)
  • KFC Eeklo (101)
  • Nostalgie KVVV (162)
  • Oorlogsfoto (29)
  • Oude zwemkom (19)
  • Overlijden (1)
  • Politiekantoor (Nieuw) (40)
  • Radio en TV (3)
  • Radio en TV (tot 20) (35)
  • Radio en TV 15 (20)
  • Radio en TV 17 (77)
  • Recepten 15 (37)
  • Recepten 16 (31)
  • Recepten 17 (25)
  • Recepten 18 (10)
  • Ring R43 (11)
  • Sport (12)
  • Sport (tot) 17 (36)
  • Sport 14 (77)
  • Te Voet Meetjesland (100)
  • Te zien in Eeklo (19)
  • Te zien in Eeklo 09 (38)
  • Tussen pot en pinte (34)
  • Zwembad (Nieuw) (48)

  • Welkom op de blog van Awbeir
    09-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoek de verschillen...


    Het moet in 1969 geweest zijn dat ik mijn eerste auto kocht. Een occasie Fiat 850 zoals hij hier
    op de foto staat, in het licht blauw. Na mijn legerdienst ging ik in de Fiat garage werken van
    Marcel Permentier langs de grote baan in Waarschoot. Marcel was een van de tofste
    mensen die ik ooit gekend heb.
    Waar het eigenlijk ook een beetje om gaat is de technische veranderingen aan de auto's.
    Deze Fiat was uitgerust met een 4 cilinder motor van 843 cc met 40 PK aan boord en had een
    topsnelheid van 125 km/u. Om van 0 tot 100 km/u te komen had men 21.5 seconden nodig.


    Van deze Aston Martin Valkyrie werd eind vorig jaar een straatversie goedgekeurd.
    Hij moet het met een V 12 motor van 6,5 liter die 1.155 PK afgeeft doen. Er zijn tegenwoordig
    merken die nog meer PK's hebben maar ik koos de Valkyrie om zijn toch wel speciaal model.
    Hij heeft een sequentiele 7 traps versnellingsbak en gaat van 0 naar 100 km/u in 3 seconden.
    Zijn topsnelheid komt uit op 354 km/u. Ik denk dat de verschillen duidelijk zijn. 🏁


    De Valkyrie is het geesteskind van de bekende Formule 1 ontwerper Adrian Newey. Deze bekende
     en succesvolle ingenieur is vooral de man van de aerodynamica, wat men ook kan zien
    aan de Valkyrie. Hij vierde dit seizoen al zijn 200ste overwinning in de F1 wat nog
    geen enkele ontwerper hem ooit heeft voorgedaan. Toen Aston Martin zich ook 
    in de Formule 1 begaf stopte hij zijn medewerking aan de Valkyrie.
    Sedert 2006 is hij aan het hoofd van het Red Bull Racing Team van Max Verstappen.
    Ook een opmerkelijk detail is toch dat hij zijn ontwerpen nog altijd tekent met
    potlood en papier en heeft hij geen computer nodig.



    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    22-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldtimers


    Gisteren bij een fietstocht kwamen wij in Waarschoot enkele Oldtimers tegen
    dus moest ik daar toch een fotootje van nemen hé.

    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    01-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ayrton Senna


    Vandaag is het 28 jaar geleden dat Ayrton Senna in Imola verongelukte.

    Hij was de beste formule1 piloot ooit. 

    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    05-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldtimer (Fiat 500)

    (Foto Jörgen Lammens)

    Toen een paar weken geleden Jörgen op vakantie was in Zweden zag hij deze Fiat 500.
    Niet zo speciaal hoor ik u denken maar voor mij toch een beetje nostalgie. Om dat ik
    in het begin van mijn autocarriere nog aan deze auto(tjes) gewerkt heb.
    De Fiat 500 werd gebouwd van 1957 tot 1975 en was uitgerust met een 500 cc
    twee cilinder luchtgekoelde motor die achterin was geplaatst en die leverde 13 PK (!).
    Tot 1965 werden hij geleverd met deuren die aan de voorkant open gingen. Op de foto
    is het al eentje waar de deuren 'normaal' open gaan.


    De 500 was de opvolger van de Topolino die tot 1956 is geproduceerd.

    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    09-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude reclame

    (Uit de verzameling van Nico Vernaet)

    Oude autoreclame met boven de Renault 4 CV uit 1947
    en onder de Dauphine uit 1956.



    Reageer (1)

    Categorie:Auto's
    07-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche


    Als jonge gast droomden we er wel eens van om ooit een Porsche te bezitten.
    De eerste Porsche 911 verscheen in de toonzalen in het jaar 1964.
    Het werd een populaire sportwagen die heel wat evoluties kende.
    In mei 2017 liep de miljoenste Porsche van de band.
    Dat de auto door de jaren veel veranderingen doormaakte kan men zien
    op de onderste foto waar we de gloednieuwe achtste generatie zien.
    Enne...het is bij dromen gebleven...



    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    14-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto retro (Fiat 500)


    De Fiat 500 zou 60 jaar geworden zijn dit jaar.
    Deze auto werd bij ons wel 'bolleke' of 'bolhoedje' genoemd en kwam in juli 1957 in de toonzalen.
    Hij was nog geen 3 meter lang en daarmee parkeren was geen probleem.
    De luchtgekoelde tweecilinder motor van 500 cc (vandaar de naam) ontwikkelde 13 pk.
    Alles van de aandrijving zat achteraan ingebouwd.
    Er gingen 3,6 miljoen Fiat 500 de deur uit tot de productie in 1975 werd gestopt.
    Zelf heb ik nog aan deze wagentjes gewerkt waar de choke en de starterhendel tussen de voorzetels
    geplaatst was. De contactsleutel was aan of uit, meer niet.
    Alles was zo simpel toen: een carburator, bougies, visplatiné's en rijden maar....




    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    05-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto retro (Fiat X 1/9)


    In 1972 bracht Fiat deze X 1/9 uit. De eerste kleine sportwagen met de motor in het midden.
    Zo waren er twee kleine koffers en in de voorste kon het afneembare dak geplaatst worden.
    Het model was wel een sportwagen maar grote snelheden waren er niet bij.
    Met zijn 1300 cc motor van 75 PK was dat ook niet verwonderlijk.
    Ook de spurt van 0 naar 100 km/u in 13.8 seconden was al in die tijd traag.
    Later kwam dan een 1500 cc motor van 85 PK en die deed er 2 seconden af.
    Maar het was vooral het rijplezier welke deze wagen gaf dat er zo goed aan was.
    Door de middenmotor was de X 1/9 heel goed in balans en kon men er dingen mee doen
    wat met 'grote bakken' niet mogelijk was.


    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    21-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldtimers


    Als onze Jörgen op stap is, zoals hier op de koers in Berlare, en hij
    ziet een oude auto neemt hij daar prompt een foto van voor mij.
    Dit is een Plymouth Valiant en zo zijn er niet veel geweest in België,
    als er zelfs ooit wel geweest zijn.

    Reageer (1)

    Categorie:Auto's
    30-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Charger


    Zo maken ze er geen meer.

    De Dodge Charger uit 1969 was een juweeltje
    en met een machtig geluid van zijn V8 motor.


    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW busje


    Het populaire VW busje waarvan er vele duizenden rond gereden hebben.
    Was als camionette ontworpen maar zijn succes bracht
    VW op ideeën en ze maakten ook een personen versie
    en kon een groot gezin samen op stap.


    Reageer (1)

    Categorie:Auto's
    03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autonieuws

    Dit jaar wordt de Mini 50 jaar. Toen dit wagentje in 1959 uitkwam veroorzaakte het een ware revolutie in de autowereld.

                        

    Het was ontwerper Alec Issigonis die dit wondere ding van amper 3 meter lang op de tekentafel schetste. Hij was de eerste die er aan dacht om de motor dwars voorin te leggen en de voorwielen de auto te laten aandrijven. Zo nam het motorcompartiment de minste plaats in en kon hij, ondanks de kleine afmetingen, van binnen veel ruimte maken. De eerste jaren werd het wagentje onder Morris Mini en later ook als Austin Seven uitgebracht. Ook in België kende de Mini redelijk succes en is tot op heden nog altijd een mijlpaal in de autogeschiedenis.

                        

    Om de prijs zo laag mogelijk te houden was er van luxe niet veel sprake bij de Mini. Een stuur, een summier dashbord en enkele pedalen waren genoeg om van het rijplezier, dat dit karretje toch wel bracht, te genieten. Op het dashbord ziet men de motortemperatuurmeter links, de snelheidsmeter en de benzinemeter centraal, rechts ziet men de ampèremeter (toen nog standaard). Bij de knopjes was een choke, een hendel om de verwarming (zwart gedeelte onderaan) aan en af te zetten, een knopje voor de lichten en eentje voor de ruitenwissers. In het midden het contact/starter sleuteltje. Het hendeltje voor de pinkers is aan het stuur maar hier onzichtbaar, het zit juist achter de stuurspaak. Voor de claxon duwde men op het embleem in het midden van het stuur. Die andere meter dat men ziet is een achteraf bijgezette toerenteller. En daar deden we het mee en alles lukte prima. Ook sportief liet de Mini zich niet onbetuigd en won drie maal de Rally van Monte Carlo.

                         

    Maar ziet hoe erg het leven zou zijn voor onze arme Mini. Tussen de moderne jeeps en andere suv's is er geen plaats meer voor het autootje dat in zijn jeugd menig hartje sneller deed slaan......

    Reageer (0)

    Categorie:Auto's
    Foto

    Inhoud blog
  • Wereld Downsyndroomdag
  • Theo's
  • Aanmelden onderwijs
  • Groen in de Sparrebosstraat
  • Politie Meetjesland (Snelheidscontrole)
  • Aanplakborden
  • Lenteschoonmaak
  • Nostalgie in de ogen van de KVVV (69)
  • INTRO PAGINA
  • Cultuursmakers Eeklo
  • Archiefhoekje (89)
  • 75 jaar later
  • Werken Ring R43
  • Toren kerk Oostveld
  • Werken Ring R43
  • Bouwen in Eeklo (Klarenhof)
  • Oversteekplaatsen
  • Voetballen
  • Straatverlichting
  • Aanleg Oeverpark
  • Woonmaatschappij Meetjesland
  • Afbraak oude rijkswachtkazerne
  • Nostalgie in de ogen van de KVVV (68)
  • Archiefhoekje (88)
  • 75 jaar later

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


          BEZOEKERSTELLER




    Gastenboek
  • Zonnige groetjes op deze heerlijke maandag aan al mijn blogvrienden.
  • mooie nieuwe week Albert !
  • Beste Albert
  • Wens u nog een fijne dag
  • fijne zondag , maak het gezellig !

    WELKOM!


    Zoeken in blog



    Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!