NIEUW: Blog reclamevrij maken?
EEKLO NIEUWS EN NOG EEN BEETJE VAN ALLES
Foto



MARKANT of een CITAAT


Een automobilist

is veiliger als

de weg droog is;

de weg is

veiliger als

de automobilist

droog is.


Over mijzelf
Ik ben Everaert Albert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Awbeir.
Ik ben een man en woon in Eeklo (BelgiŽ) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/02/1948 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mijn blog, foto's, computer, fietsen..

WEBSITE OF APP VAN DE WEEK


Liedjesteksten

zijn niet altijd

even duidelijk.

Op www.songteksten.nl

kan u er heel

veel vinden.


FOTOALBUMS

Verhuis AZ Alma

Bloemenmarkt 2017

Railway to Liberty

Helikopter

Eekloverdag 2017

Zwembad oktober

Nieuw bos

Wandeling Het Leen


Categorieën
  • Algemeen (52)
  • Algemeen 07 (17)
  • Algemeen 08 (110)
  • Algemeen 09 (82)
  • Algemeen 10 (110)
  • Algemeen 11 (97)
  • Algemeen 12 (73)
  • Algemeen 13 (238)
  • Algemeen 14 (187)
  • Algemeen 15 (90)
  • Algemeen 16 (75)
  • Autonieuws (25)
  • Balgerhoeke (66)
  • Bouwen in Eeklo (64)
  • Bouwen in Eeklo 08 (88)
  • Bouwen in Eeklo 09 (113)
  • Bouwen in Eeklo 10 (170)
  • Bouwen in Eeklo 11 (180)
  • Bouwen in Eeklo 12 (296)
  • Bouwen in Eeklo 13 (270)
  • Bouwen in Eeklo 14 (286)
  • Bouwen in Eeklo 15 (203)
  • Bouwen in Eeklo 16 (129)
  • Computertips (6)
  • Computertips 15 (13)
  • Computertips 17 (0)
  • De Herbakker (7)
  • De Herbakker 09 (31)
  • De Herbakker 10 (20)
  • De Herbakker 15 (1)
  • De Herbakker 16 (25)
  • Eeklo (300)
  • Eeklo 07 (32)
  • Eeklo 08 (151)
  • Eeklo 09 (148)
  • Eeklo 10 (155)
  • Eeklo 11 (407)
  • Eeklo 12 (530)
  • Eeklo 13 (322)
  • Eeklo 14 (287)
  • Eeklo 15 (376)
  • Eeklo 16 (263)
  • Eeklo vroeger (90)
  • Eeklo vroeger 09 (72)
  • Eeklo vroeger 10 (113)
  • Eeklo vroeger 11 (110)
  • Eeklo vroeger 12 (84)
  • Eeklo vroeger 13 (213)
  • Eeklo vroeger 14 (203)
  • Eeklo vroeger 15 (152)
  • Eeklo vroeger 16 (226)
  • Familie en vrienden (21)
  • Familie en vrienden 07 (13)
  • Familie en vrienden 08 (57)
  • Familie en vrienden 11 (51)
  • Familie en vrienden 14 (45)
  • Familie en vrienden 15 (52)
  • Familie en vrienden 16 (10)
  • Fietsroutes (16)
  • Fietsroutes (tot) 11 (44)
  • Flandriens (20)
  • Fotoalbums (14)
  • Heilig Hart kliniek (1)
  • KFC Eeklo (51)
  • Oorlogsfoto (19)
  • Radio en TV (75)
  • Radio en TV 15 (20)
  • Recepten (23)
  • Recepten 15 (37)
  • Recepten 16 (35)
  • Sport (37)
  • Sport 14 (77)
  • Te Voet 't Meetjesland (100)
  • Te zien in Eeklo (19)
  • Te zien in Eeklo 09 (38)
  • Tussen pot en pinte (20)
  • Zwembad (Nieuw) (30)

  • Welkom op de blog van Awbeir
    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug over de Expresweg

    Terug goed nieuws over 'onze' brug. De aansluitingen op de aanloopstroken zijn volbracht. De brug is een ...brug aan het worden. Het is een serieuze lengte want de twee zijstukken hebben bijna dezelfde afmetingen als de middenste. Zolang de verbinding niet gemaakt is verkijkt men zich daar op. Zo te zien 'zit men goed' voor na de winterstop er terug tegenaan te gaan zodat men zo vlug mogelijk de brug in dienst kan nemen. Het water blijft een probleem. Nog steeds zakt men tot de enkels in de modder. Daar kan men geen asfalt op gieten denk ik. Maar ja, zover zijn we nog niet. Het moet daar vorige week koud geweest zijn met die snijdende wind  om die langsliggers te plaatsen.

         
      De aansluiting met de oprijstroken is er                     De brug wordt een echte brug nu

         
               Hierboven zullen we dan rijden                                    Langer dan we dachten 



                                  



                            

    Reageer (0)

    Categorie:Eeklo 07
    22-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen in de winter

    Brrrr. Het is koud en men moet moeite doen om uit zijn luie zetel te komen. Maar in de winter is de natuur ook prachtig en ik wil u toch enkele foto's niet onthouden van onze wandeling hier in Eeklo.

       


                   


               

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 07
    19-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe wijk in Eeklo

    De firma Bostoen is gestart met de voorbereidingswerken om een nieuwe wijk te bouwen in Ghevers hier in Eeklo. Een paar weken geleden hebben ze bodemonderzoeken gedaan. Dat gebeurde met heel speciale wagentjes. Ze hebben nu ook het huis afgebroken op de Roze waar een toegangsweg komt naar de wijk.  

      
       Hiermee deden ze het bodemonderzoek                 Het huis aan de Roze (ligt nu al plat) 


                     

                                           Hier komen later dan de nieuwe huizen

    Reageer (0)

    Categorie:Bouwen in Eeklo 08
    15-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug over de Expresweg

    Een paar dagen geleden zijn we nog eens naar de brug (in wording) gereden om de laatste stand van zaken te bekijken. Er wordt onder moeilijke omstandigheden heel hard gewerkt. Alles is herschapen in een grote modderpoel en het is geen pretje om daar iets in te doen. Ook aan het middenstuk wordt er verder gewerkt om de aansluiting met de zijstukken voor te bereiden. Vóór de zijstukken worden er afboordingen geplaatst. Er kwam juist een vrachtwagen (met 6 wiel tractie) grond storten en de chauffeur heeft toeren moeten uithalen om toch maar op de juiste plaats te kunnen komen. Water, de eeuwige vijand van bouwwerken.

       
           Na veel moeite op de juiste plaats                       Vers gegoten zijstuk (let op het water)

       
              De nieuwe peilers zijn gegoten                              De juist aangelegde afboording

      
              Hier moet de verbinding komen                                      Hoog maar niet droog

    Reageer (0)

    Categorie:Eeklo 07
    14-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colruyt bouwt goed verder

    Aan het gebouw van de Colruyt gaat het goed vooruit. Binnenkort begint men aan de vloer. Maar het mindere nieuws is dat begin volgend jaar de winkel voor een paar maanden gesloten wordt. Ook in de bestaande winkel zouden er grondige veranderingen komen en om de werken niet op te houden wordt de winkel tijdelijk gesloten. 

                       
                          

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 07
    06-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koop geen kat in een zak

    maar wel een hond(je). Dit zagen we op de wielerwedstrijd t.g.v. de huldiging van Roger De Vlaeminck. Mooi gevonden van deze mensen. Dit beestje liet hem gewillig overal ronddragen en had nergens last van. Deze mensen zijn duidelijk dierenvrienden.

                          

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen 07
    02-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Mijn" auto's

    Hier dan het tweede deel van "mijn auto's".

    Eerst wil ik beginnen met een auto die er feitelijk in het eerste deel moest bijgestaan hebben. Een MG A. Daar heb ik ook nog aan gewerkt en deze wagen rijdt nu nog rond in Eeklo. Onlangs zag ik hem nog staan en hij is zeer goed onderhouden want hij blinkt als nieuw. De eigenaar was hem trouwens juist aan het wassen.

      
                Prachtmachientje in zijn tijd                         Zo zagen de folders er uit vroeger

    Toen we eind '68 de Westakkers te Haasdonk verlieten zat ons jaar legerdienst er op. Voor mij een heel goed jaar want ik mocht in de garage werken (het was een logistieke groepering) en we bleven in België en zo waren we ieder weekend thuis.
    Na een paar maanden zag ik een advertentie waarbij men een mekanieker vroeg in de
    Fiat garage in Waarschoot. Ik ging mij aanbieden en dat was direkt geklonken. De volgende maandag mocht ik al beginnen.
    Hier kwam ik dan terecht bij de hr.en mevr. 
    Marcel Permentier  die ik trouw bleef tot 1990 de moment dat  Marcel  met pensioen ging. Over deze periode zou ik veel kunnen vertellen maar dat ga ik hier niet doen. Alleen dat  Marcel en zijn vrouw  prachtbazen waren. Het moest goed zijn maar waar het eigenlijk om gaat is dat zij 'mens' waren. In al die lange jaren heb ik nooit een 'scheef ' woord gekregen en heb ik nooit iets gevraagd dat ik niet kreeg. Ook werden we ieder jaar op St.Elooi getrakteerd met een etentje. Iets wat ik daarna nooit meer heb meegemaakt.
    Ook mag ik hier toch onze verkopers niet vergeten,
    Freddy Ongenaet en Rik Schmitt, waar ik vele jaren op een heel aangename manier heb mee samengewerkt. Jammer genoeg is Freddy er niet meer bij.
    Fiat was in die tijd een vooruitstrevend merk, zowel wat de lijn van de auto als het mekaniek betreft, en ik ga hier nu niet alle types die ze door de jaren heen gemaakt hebben opnoemen maar toen ik daar begon waren de 1100, 500, 600 en 850 de populairste modellen. Mechanisch waren ze echter stilletjesaan aan het verouderen. De 1100 was nog met de motor voorin en met                   achterwielaandrijving. De kracht van de motor werd naar de achterwielen gestuurd via een cardanas. Bij de andere drie zat de motor achterin en dreef de achterwielen aan.
    Bij de 500 was de motor luchtgekoeld. Het was een heel 'simpel' autootje met zelfs het dashbord in metaal en in dezelfde kleur als de auto. Ook typisch waren de twee hendeltjes tussen de voorzetels. Het ene was de starter, het andere de
    choke. Tegenwoordig is nu ook Fiat op de retro-toer en laat nu juist de nieuwe 500 auto van het jaar 2008 zijn.

      
          Zo zag 'het bolhoedje' er vroeger uit                                 Auto van het jaar 2008

    Na enkele maanden met de fiets gepeddeld te hebben vond ik het tijd om mij een auto aan te schaffen. Het werd een tweedehandse 850. In het lichtblauw maar verder zonder enige noembare accessoires.

      Zo zag het er ongeveer uit       

    Enkele jaren later kocht ik mijn eerste nieuwe auto. Een Fiat 128 Rally. Aan deze auto zou ik heel veel plezier beleven. De 128 was ook een hele ommekeer bij Fiat op mechanisch gebied. Het concept  alles achterin werd overboord gegooid en er werd resoluut gekozen voor alles voorin. Motor dwars voorin met de versnellingsbak naast de motor, voorwielaandrijving, Mc Pherson vering vooraan, schijfremmen op de voorwielen, ventilator apart aan de radiator en elektrisch aangedreven, motor met één bovenliggende nokkenas met tandriem aandrijving enz. Allemaal nieuwe dingen waar we toch eens de ogen van opentrokken toen we dat voor de eerste keer zagen.

       
                    De 'gewone' Fiat 128                                                  De rally versie

    Zoals men op de foto's kan zien was de Rally sportiever uitgerust dan de gewone 128. Een 1300 cc motor met  dubbele Weber carburator, verstralers en mooie magnesium velgen. Ook binnenin waren er aanpassingen. Lederen sportieve zetels, toerenteller, olietemperatuurmeter, lederen sportstuur, hoofdsteunen (nieuw toen), lederen pook en nog wel een paar andere dingen die ik nu vergeten ben. Ook moet ge eens letten op de banden. Dat waren toen extra brede banden!!! Pirelli  kwam met serie 70  banden uit en dat was fantastish (toen).
    Zelf had ik ook een paar aanpassingen gedaan. De uitlaat was voorzien van 2 'potten'. De laatste haalde ik er uit en had zelf een buis gemaakt die ik er tussen stak. Zo maakte de motor een zalig geluid. Ook de luchtfilter haalde ik eruit en zo kon je bij het gasgeven de motor mooi horen "slurpen". Nu met de moderne technieken (geen carburator maar elektronische injectie) hoort men dat niet meer.
    Bij zijn grote modellen bleef
    Fiat bij het oude concept met motor vooraan en achterwiel aangedreven. Bij de 132 was dat nog zo en het zou pas bij de Croma zijn dat men er van afstapt. Maar de motoren waren modern en met 2 bovenliggende nokkenassen, ook aangedreven door een riem, en elektronische ontsteking zat men voor vele jaren goed. Bij de ontsteking waren de kontaktpunten (visplatinees) verdwenen en ook op gebied van onderhoud ging men met grote stappen vooruit. Eerst moest men iedere 1.500 km binnen komen voor olieverversing en alle 10.000 km voor groot onderhoud waar dan alles moest vervangen worden. Bougies, 'visplatinees', oliefilter, luchtfilter. Bij de eerste schijfremmen kon men ook maar een 20.000 km doen met dezelfde blokjes. Het veranderde snel naar 2.500 km en kort daarna 5.000 km. Dan ging het over 7.500 km naar 10.000km maar dan was het iedere keer 'groot onderhoud'. Nu is 30.000 km de doodgewoonste zaak om olie te wisselen. Bougies en luchtfilter blijven 60.000 km zitten. De oliefilter wordt bij iedere oliewissel nu vervangen.
    Ook was de opgang van de diesels niet te stuiten en hier is
    Fiat ietsje te laat op de trein gesprongen maar deed daarna verwoede pogingen om hun achterstand in te halen.   

                            


    Ook op sportief vlak liet Fiat zich niet onbetuigd en menig succes was weggelegd voor deze 131 of  Mirafiori. Het was echter pas toen Fiat en Lancia gingen samenwerken dat de grootste sportieve triomfen zouden komen.
    Zo beste lezer. Hier ga ik het tweede hoofdstuk afsluiten want over deze periode in mijn leven kan ik een heel boek vullen. Maar het moet voor jullie nog een beetje boeiend blijven om te lezen.

    Reageer (0)

    Categorie:Familie en vrienden 07
    Foto

    !! Zoeken in blog !!

    TIK HIERONDER EEN

    TREFWOORD IN EN

    KLIK OP ZOEKEN.


    Zoeken in blog



    E-mail mij

    HIER kan u mij een e-mail sturen.


    Gastenboek
  • Goeden avond
  • gezellig weekend !
  • Fijne avond Albert,
  • Fijne vrijdag,bijna weekend!
  • Fijn weekend gewenst beste Albert

    Blij met uw berichtje


    Archief per maand
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!