Ik ben Everaert Albert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Awbeir (Eeklo's voor Albert).
Ik ben een man en woon in Eeklo (België) en mijn beroep is ...bloggen.
Ik ben geboren op 11/02/1948 en ben nu dus 76 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mijn blog, foto's, computer, fietsen...
We waren er bij als enkele jonge muzikanten ons een hartverwarmende muzieknamiddag gaven. Dit ten voordele van het Vlaamse Diabetescentra voor kinderen.
Geen grote veranderingen in het oude kerkje op St. Jozef. Men is vooral in de keuken bezig nu. Wel is er opgekuist en is veel rommel en overschotten weg. Het zal toch nog wel een beetje duren vooraleer hier kindjes kunnen opgevangen worden.
Dit waren ook de jaren van de echte sportwagens. Het waren meestal Engelse auto's zoals deze Triumph TR4 zoals er in Eeklo toch ook een paar van rondgelopen hebben.
Maar het was ook de tijd dat meer en meer mensen zich een auto konden permiteren
en zo een familiewagentje was deze Renault R8 die al tot de betere klasse behoorde.
Toen ik om 10.30 uur een kijkje ging nemen waren er al meer dan 500 deelnemers vertrokken. Iedereen kon meedoen en dat is een grote troef voor het succes.
Op 21 november vond de 15e Fit-o-Special plaats in Eeklo. Voor wie dit evenement niet kent: de Fit-o-special is een sporthappening voor mensen met een beperking. Een hele dag lang leven meer dan 180 deelnemers zich uit in allerlei sporten op hun maat.
Dit is het team en helpers die dit allemaal mogelijk maakten.
Er was veel te doen van sport en spel. Voor alle duidelijkheid, dit zijn geen druppelglazen
en er is hoegenaamd geen drank in. De opdracht was om ze zo hoog mogelijk te stapelen.
Ze vonden het wel leutig om santé te roepen.
In de sport moet men soms wel eens goed overleggen hé. Taktiek kan belangrijk zijn.....
Na de koffie en de taart sloeg men aan de dans en het deed deugd om zoveel blije mensen te zien.
Nog niet zolang geleden plaatste ik hier een bericht dat het Geboortebos er zo verwaarloosd bij lag.
Nu ben ik daar zondag nog eens gaan kijken en ligt alles er piekfijn bij. Al het onkruid is weg en zijn er de nodige nieuwe boompjes bijgekomen. Mooi zo!
De Jaguar type E was in zijn tijd een futuristische sportwagen die veel autoliefhebbers hun hart
deed smelten. Zijn motor, een 6 cilinder in lijn, produceerde een speciaal (sportief) geluid wat
ook een beetje een duwke gaf aan zijn populariteit. Het was echter zijn prijs, welke lager lag dan soortgelijke bolides, die zijn verkoop hoge toppen liet scheren.
In de Oldtimer-wereld is deze sportwagen nog steeds een gegeerd type.
De Renault R4 daarentegen was een -recht uit recht aan auto- zonder de luxe en bijhorende gadgets
zoals we heden ten dage gewoon zijn. Het was ook voor velen onder ons hun eerste auto.
In de Euerardstraat kom ik niet veel maar deze week zag ik het oude RTT gebouw. Op het eerste gezicht staat dit leeg en ik vroeg me af wat men daar mee van plan is.
Graag kom ik nog eens terug op het werk van studenten van het Eeklose PTI.
Zij kozen het vliegtuig, de Spitfire, uit die tijdens de oorlog veel aandacht opeiste. Ze maakten er eigenhandig en met hun eigen kleuren een reconstructie van. Al deze vliegtuigjes werden gisteren op de Markt tentoongesteld en er werd met bewondering naar gekeken en veel foto's van gemaakt. Proficiat jongens.
Dit is maar een klein gedeelte van al de vliegtuigjes.
Ook de bezieler van dit project, Bart De Vilder, verdient een grote proficiat.
Bij deze dag werd door burgemeester Van De Velde een herdenkingssteen onthuld ter nagedachtenis
van de drie slachtoffers die hier bij een bombardement door de Duitsers om het leven kwamen.
Daarna kwam men naar de Markt waar jongens van het Eeklose PTI hun zelfgemaakte Spifire's toonden. Een fiere Bart De Vilder was trots op zijn jongens. Dit is maar een klein gedeelte van de vliegtuigjes want zij hingen over de ganse Markt.
Dan ging men de warmte opzoeken in het stadshuis waar de directrice van het PTI, mevr. Carrijn,
ook de jongens toesprak en het was opvallend hoe stil ze waren.
Een gedeelte vliegtuigjes hingen bij het fietsmonument.
Toen ging men naar de kerk waar het Te Deum in grote getale werd bijgewoond.
Deze week is het Departement Mobiliteit en Openbare werken gestart met sensormetingen langs het tracé van de toekomstige ring.Tot 25 meter diep worden de grondlagen gefotografeerd en doorgestuurd naar de computer. Het toestel van waaruit de metingen gebeuren weegt 20 ton.
Van Denis kreeg ik ook nog deze tekst: Cyriel Ryckaert staat helemaal bovenaan helemaal links. Hij was geneesheer in Watervliet.Zoals één van zijn zonen, Fritz. Deze foto's heb ik gekregen van de weduwe van Fritz, Mevr. Nadine De Brabandere. Wat zou er geworden zijn van de archieven van het College van Eeklo ? En van die van Ten Doorn? Daar zitten/zaten allicht heel wat klasfoto's in.
Op uitnodiging van Willy Van Den Berghe ging ik nog eens een kijkje nemen in de Yeti. Het was enkele jaren geleden dat ik daar geweest was maar het is daar veel veranderd.
Een van de nieuwigheden is de klimmuurafdeling met een hele resem verschillende klimmuren. Alles gebeurt in alle veiligheid want als men niet aan de speciale kabel is vastgeklikt kan men
niet op de klimmuur. Ook zijn er altijd begeleiders die helpen en alles goed in het oog houden.
De elektrische go-karts blijven populair en het nieuwe circuit is nu met een verdiep en is 120 meter langer dan het vroegere. Ook hier is veiligheid prioritair want als er iets te hard gaat valt de go-kart stil.
Er zijn nog heel wat andere dingen die men hier kan doen waarbij Prison-break toch ook speciaal is,
men kan bowlen, bijlwerpen en nu is er ook een nieuwe schietstand, kortom, er zijn weinig dingen die men hier niet kan doen. Bij ieder spel worden alle scores en punten met de computer bijgehouden.
Dit moet uit een liefhebberscompetitie zijn maar juist weet ik niet. Staande vlnr. Géry Huysman, Antoine Swanckaert, Erik Van Kerrebroek, Erik De Smet,
William De Pauw, Antoine Huysman, Roland Robrecht, Georges De Vreeze.
Gehurkt vlnr. A. Van Autreve, Omer Van De Genachte, Gilbert Bosschaert, Mon Carton, Rudy Timmerman, Lucien Ongena. Met dank aan Géry en Francine voor de namen.
Ook hier aan het nieuwe politiekantoor is mijn werk ver gedaan. Volgende week zou men
starten met de groenaanleg en nog wat kleine karweitjes aan de buitenkant.
Aan de voorkant is er nog een beetje werk maar dit is ook voor volgende week.
Aan de achterkant zijn de poorten ook al een tijdje geplaatst. Zoals men ziet zijn er aan de binnenkant nog verschillende firma's aan het werk. Jammer genoeg mag ik daar niet binnen.Het nieuw kantoor zou
Zaterdagavond waren we te gast in de Koperen Leeuw om de show 'Mag ik even' (Full Try Out) van
Kamal Karmach mee te maken in organisatie van de Friends of Comedy. De show zou op het einde van de maand helemaal af zijn en hij zou er ook mee op TV komen.
Kamal Karmach, die terug enkele (?) kilo's bijgekomen is, had er duidelijk zin in en hij bracht ons een 3 uur (!) durende show die geen enkel moment verveelde en iedereen in de zaal genoot mee.
Hier is hij dan de Mini die de autowereld een beetje op zijn kop zette.
Het was de nochtans niet meer zo jonge, 53 jaar, Engelse autoontwerper Alec Issigonis die met
dit wagentje een invloedrijke ontwikkeling maakte. Voor de eerste keer werd de motor dwars
voorin geplaatst en kreeg deze auto zo voorwielaandrijving. Ook werd de plaats voor de motor
zo klein mogelijk gehouden en was er binnenin redelijk veel ruimte voor zo een kleine auto.
Het dashbord stelde ook niet veel voor en er was alleen een ronde snelheidsmeter, kilometerteller, en een benzinemeter plus enkele controlelampjes die in het midden stond.
Ook had de mini geen gewone vering maar in de plaats van 'resors' was er op ieder
wiel een soort rubberbol die de schokken moest opvangen.