Goedheilig man soms goed voor jaaromzet
Dik zes weken voor de Sint in het land is, voeren de speelgoedwinkels al een hevige prijzenoorlog. (1)
Ouders die vandaag met het verlanglijstje van hun oogappels naar de speelgoedwinkel stappen, krijgen al stevige kortingen: 15 procent voor wie drie stuks koopt bij Dreamland, 25 procent korting voor wie vijf stuks koopt bij Fun, fikse dagkortingen bij Intertoys en Bart Smit. "Vorig jaar startten we zeker een week later. Onze kortingen behoren tot het strafste wat we ooit voor de Sint gaven," zegt Geert Degrande van de Funketen. "De reden daarvoor is simpel: wie de zak van Sinterklaas wil vullen, moet straffer en vroeger uit de hoek komen dan de concurrentie. Doe je er niet aan mee, dan komt de klant niet. Wat logisch is. We hebben wel bepaalde producten die je nergens anders vindt. Maar de klassiekers liggen overal. Onze Legodozen zijn dezelfde als die in de winkel van de straat. De goedkoopste, die wind de strijd." (wordt vervolgd) uit: Het Nieuwsblad
|