Inhoud blog
  • Parador vakantieparken
  • Beosysteem 9000C
  • DEBA meubelen trekt alles uit de kast!
  • Het combi-shirt van Mayerline
  • Arte en Moooi openen deuren van Green House
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malta festas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Malta zomer vol festas

     

     

    Op de Maltese archipel zijn deze zomer de zogenaamde ‘festas’ een niet te missen spektakel. Op deze katholieke dorpsfeesten, georganiseerd door talloze parochiën met ieder een eigen te eren beschermheilige, is muziek, vuurwerk en eten en drinken in overvloed. Met meer kerken dan het aantal dagen in een jaar, op een totaaloppervlakte van slechts 316 km2, speelt het geloof een belangrijke rol. Maar dan wel op een typisch Mediterrane manier: relaxt, ongedwongen en sociaal.

     

    Festas bepalen het ritme van de Maltese eilanden. Vooral tijdens de zomer, want dat is van oudsher het seizoen waarin de meeste festas plaatsvinden. Van mei tot september staan de zondagen volledig in het teken van de festiviteiten. Vaak zijn er vijf of meer festas op één dag, verspreid over Malta en Gozo. De festas zijn een traditie uit de zestiende eeuw: een tijd van geestelijke bezinning voor de hele parochie. Vandaag de dag staat het samenkomen van de parochie meer centraal. Dorpelingenen werken samen maandenlang toe naar hét sociale evenement van het jaar.

     

    Festas zijn geen serieuze, langdradige ceremonies en plechtigheden. Vergelijk het met carnaval: één groot, meerdaags feest dat gepaard gaat met veel eten, drinken en gezelligheid. De dag voor de daadwerkelijke feestdag geven dorpsorkestjes een buitenconcert en wordt er vuurwerk afgestoken. Op de dag zelf wordt het beeld van de beschermheilige na de hoogmis op de schouders genomen en door de straten gedragen. Dit alles onder begeleiding van muziek, dans en bergen confetti.

     

    Spraakmakende festas: met zoveel festas om uit te kiezen geven we graag een kleine selectie van de grootste en belangrijkste vieringen: 3 juni, St. Augustine Festa in de hoofdstad Valletta, 22 juni, Our Lady of Ta’Pinu Festa in Gharb, Gozo; 29 juni, St. Peter & St. Paul Festa in M’dina; 16 juli, Our Lady of Mount Carmel Festa in Valletta en in Victoria, Gozo; 10 augustus, St. Laurence Festa in Vittorriosa; 15 augustus, Maria Hemelvaart, nationale feestdag in heel Malta en Gozo en 26 augustus, St. Julian Festa in St. Julian’s.

     

     

    27-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.belgisch maatwerk

    Belgisch maatwerk met een tijdloze klasse

     

     

     

    Net zoals de collecties bedlinnen alle slaapverwachtingen moeiteloos inlossen, brengt het badlinnen van Mirabel Slabbinck het beste naar het bad: onweerstaanbaar zacht en fris van stijl. Helemaal leuk wordt het als je je eigen collectie op maat uittekent!

    Niets zo ontspannend als een heerlijk schuimend bad. Op voorwaarde uiteraard dat er een zalig zachte handdoek ligt te wachten… Met het badlinnen van Mirabel Slabbinck combineer je het beste van twee werelden: een onberispelijke kwaliteit en een verrassend design. Laat je inspireren door de charmante collecties en stel zelf je persoonlijke badlinnen samen.


    Mirabel Slabbinck: “Allereerst kies je de kleur van je badstof: wit, ecru, lichtgrijs of taupe. En dan kan je verbeelding het overnemen... We werken volledig op maat, wat inhoudt dat je zelf het design, de afwerking en de afmetingen bepaalt. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor linten, bourdonsteken of borduurwerk. Je kan het badlinnen stijlvol afstemmen op je bedlinnen of net een leuk contrast opzoeken. Eigenlijk staat er geen rem op de creatie van je persoonlijke badlinnen.”


    Maatwerk is dan ook de grote troef van het Belgische luxemerk Mirabel Slabbinck. De verschillende collecties omvatten elk een set handdoeken – waaronder een extragroot model – naast gastendoekje, washandje, badmat en badjassen. De handdoeken zijn gemaakt van 100% gekamd katoen, afgewerkt met een schilderszoom. Voor de handdoeken kiest Mirabel Slabbinck een kwaliteit van 600 g, voor de badmatten 1.200 g en voor de badjassen 400 g. Zalig zacht dus!


    Calista vormt de effen standaardcollectie, afgewerkt met een schilderszoom. Met een satijnen band oogt Canina heel fris. Dit badlinnen voelt zich in elke badkamer thuis, strak én traditioneel. Corvus oogt dan weer wat speelser: je kan kiezen voor een band van 4 linten, plat opgestikt (Corvus 1016) of 2 linten (Corvus 1018).

    Maca straalt elegante eenvoud uit. Met een bourdon van 5 mm geeft dit badlinnen je badkamer een sobere maar stijlvolle touch. Heel mooi ook in combinatie met het gelijknamige bedlinnen. En dat geldt ook voor Sorbe, een klassieker die in één oogopslag bevestigt dat minder meer is.


    Een blikvanger apart binnen het badlinnen van Mirabel Slabbinck is Folia, een vrolijke lijn strandlakens die je helemaal naar je hand kan zetten. Kies een leuke, ontroerende of grappige tekst en geef het borduurwerk een hoogst persoonlijke touch! www.shc.be











    26-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herbronnen

    Herbronnen aan de rand van het water…

     

     

     

    De « Fédération Internationale des Logis (FIL) » die 38 hotel-restaurants in België en in Groothertogdom Luxemburg verzamelt, promoot de hele zomer door haar etablissementen waar waterpret centraal staat.

     

    Het water en zijn talrijke voordelen krijgen zo een verdiend plaatsje in de spotlights: van de Belgische kust en zijn golfbrekers tot aan de bochten van de Moesel , in een kajak, met een hengel in de hand, in de mysterieuze diepten van een grot of een ondergelopen steengroeve, langs de oevers van een beek, in Balneotherapie, tijdens een cruise of nog, gezeten aan een oever waar men keien over het water ketst,…

     

    Deze zomer wordt in de ‘Water-Friendly’ Logis het water gevierd,  ook al lijkt deze vooral uit de hemel te vallen de laatste tijd. Terwijl wielerliefhebbers de hele lente door prioriteit kregen, is het nu de beurt aan de wandelaars, de vissers, de roeiers, de zwemmers en de duikers om de overhand te nemen en te “herbronnen” in de zuiverste zin van het woord.

     

    “Alle Logis hebben een sterk individueel karakter, ook al delen ze eenzelfde mentaliteit die steevast geapprecieerd wordt door hun trouwe klanten die op zoek zijn naar plezier, welness en ontdekking”, verklaart Michel Son, Voorzitter van de Logis van België. “De Logis bieden een goed verspreide lokale aanwezigheid en dit is een groot voordeel nu vrijetijdsmomenten steeds waardevoller en verplaatsingen steeds duurder worden. Daarnaast  positioneren ze zich als unieke toevluchtsoorden waar comfort, regionale gastronomie en gepersonaliseerde ontvangst hun gasten in een mum van tijd opfleuren.”

     

    Het is bekend dat water en zijn gekabbel, weerspiegelingen of intense frisheid rustgevend werken. Het stimuleert de meditatie en is het ideale excuus voor wie eens flink wil ravotten. De Logis die bijna altijd in direct contact staan met de natuur en hun gasten de meest betoverende plekjes laten ontdekken, bieden in de Belux regio, een ruime keuze van  'Water-Friendly’ hotel-restaurants.

    www.logishotels.com

     

     

    26-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zuidafrikaanse wijnen

    ZUID-AFRIKA IS HET VIJFDE MEEST POPULAIRE WIJNLAND BIJ DELHAIZE

     

     

     

    Als pionier in “nieuwe wereldwijnen”, meer bepaald die uit Zuid-Afrika, stelt Delhaize vast dat deze wijnen steeds meer in de smaak vallen dankzij de onklopbare prijs-kwaliteitverhouding, de uitzonderlijke kwaliteit en de uitbreiding van het aantal beschikbare referenties in de winkel en op delhaizewineworld.com. Om dit succes en de kwaliteit van deze wijnen te vieren, lanceert de distributeur een grote actie rond Zuid-Afrikaanse wijnen, zodat iedereen ze kan proeven en kans kan maken op een kelder vol Zuid-Afrikaanse wijnen of zelfs een reis naar Zuid-Afrika.

     

    Delhaize en Zuid-Afrika, 20 jaar vertrouwen en expertise met 40 wijnreferenties. Met haar meer dan 135 jaar ervaring is Delhaize ongetwijfeld dé wijnspecialist in België. Ze is voortdurend op zoek naar nieuwigheden om haar klanten te laten proeven, ongeacht hun budget. Bovendien was Delhaize in de jaren ’90 de eerste distribiteur in België die Zuid-Afrikaanse wijn verkocht. Delhaize die toen al pionier was in de Nieuwe Wereldwijnen heeft, gezien het onmiddellijke succes dat deze wijnen kenden, doorheen de jaren haar gamma uitgebreid. Vandaag biedt ze haar klanten meer dan 40 Zuid-Afrikaanse referenties aan die beschikbaar zijn in de winkel of op www.delhaizewineworld.com.

     

    “In het begin werden de Zuid-Afrikaanse wijnen vooral gesmaakt in het noorden van het land. Nadien viel ook het zuiden voor de fruitige en aromatische charmes, het smaakevenwicht en de finesse van Zuid-Afrikaanse wijnen. Bovendien worden ze ook geprijsd voor hun uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding”, zegt Alain Pardoms, Senior Category Manager Wine bij Delhaize België.

     

    Delhaize is er vandaag trots op dat ze van in het begin vertrouwen had in de Zuid-Afrikaanse wijnen. Dat vertrouwen werd beloond door een constante verbetering van de kwaliteit van de wijnoogsten, in combinatie met een aanzienlijke verbetering van de productietechnieken op enkele jaren tijd. Voortaan zijn de druiven van zeer goede kwaliteit dankzij een uiterst verzorgd beheer van de wijngaarden. Ook de wijnbouwtechnieken en de kwaliteitcontroles werden sterk gemoderniseerd.

    Dankzij deze kwaliteitsevolutie is Zuid-Afrika het vijfde meest populaire wijnland waarvan Delhaize-klanten het meeste wijn drinken. Na Frankrijk, Chili, Spanje en Italië, allen gerenommeerd voor hun wijnen, mag Zuid-Afrika fier zijn dat ze in de top 5 staan en dit slechts op een twintigtal jaar tijd.

     

    De wijngaarden blijven steeds voortreffelijkere wijnen leveren aan zeer toegankelijke prijzen. Dat maakt dat Delhaize de bevoorrechte relatie die ze al twintig jaar heeft met de regenboognatie blijft onderhouden. Delhaize neemt haar klanten mee op ontdekkingstocht van de Zuid-Afrikaanse wijnen. Om het succes en de kwaliteit van de Zuid-Afrikaanse wijnen te vieren, organiseert Delhaize tot en met 20 juni een grote actie rond de Zuid-Afrikaanse wijnen. Zo krijgt iedereen de kans om ze te ontdekken. De wijnliefhebbers kunnen ook genieten van verschillende aanbiedingen, zoals “2 + 1 gratis” en 15% of 25% korting op ongeveer twintig flessen.

    www.delhaize.be 

     

    25-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Champagne Esterlin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE CHAMPAGNE ESTERLIN BRENGT EEN ODE AAN DE LENTE!

     

     

     

    Om de lente te vieren bedacht de Champagne Esterlin een schitterende set in teerroze en parelmoer. De verpakking die veel weg heeft van een kleine hoedendoos

    bevat 3 halve flesjes met elegante en frisse look in pittig roze!

     

    De eerste bloemen, Moederdag, examens achter de rug, geïmproviseerde picknick met vrienden, diner in de tuin op zwoele zomeravonden... elke gelegenheid is goed om te genieten van deze verleidelijke champagne.

     

    Naast zijn fris en levendig karakter valt de wijn op door zijn smakelijke toetsen van rode vruchten (aardbeien en bessen). De brut rosé is geknipt als aperitief of bij toastjes maar doet het ook uitstekend als begeleiding van gerechten met gegrild rood vlees en fruitdesserts. Hij is dan ook een welkome gast bij elke barbecue.

     

    De handige set is gemakkelijk te transporteren. Hij is bovendien waterdicht waardoor hij met ijsblokjes gevuld kan worden zodat u steeds een gekoelde champagne bij de hand heeft die klaar is om gedronken te worden. En wanneer de flessen leeg zijn blijft de doos een herinnering aan mooie momenten. U kunt hem gebruiken om make-up, juwelen, lieve briefjes, foto’s, sjaaltjes of andere schatten in op te bergen...

    Set 3 flessen 37,5 cl brut rosé Esterlin - Richtprijs: 45,00 € - beperkte editie van 6000 exemplaren

     

     

    25-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De piraat

    Goud voor de “Piraat” van brouwerij Van Steenberge

    Amerikanen reiken belangrijke bierprijs uit in Ertvelde

     

     

     

     

    Brouwerij Van Steenberge, in Ertvelde, mag op zoek naar een nieuwe trofeeënkast. De licht amberkleurige Piraat, een bier van hoge gisting, is in de prijzen gevallen. Op de tweejaarlijkse World Beer Cup in San Diego, Californië, heeft het bier goud gewonnen in de categorie Belgian-Style, Pale Strong Ale.

     

    Paul Van Steenberge, gedelegeerd bestuurder van de gelijknamige brouwerij, noemt de gouden medaille de bekroning van vele jaren hard werken. “De World Beer Cup is een evenement van de Brewers Association, de grootste vereniging van bierbrou-wers in de Verenigde Staten. Hun competitie geldt als de belangrijkste ter wereld, te vergelijken met wat de Olympische Spelen betekenen voor de sport.”

     

    Aan de World Beer Cup 2012 – de negende editie intussen – namen 3.921 bieren deel, afkomstig van 799 brouwerijen, verdeeld over 54 landen. In de jury zitten alleen professionals, die omwille van de verscheidenheid een prijs uitreiken in 95 categorieën. “Bij de Belgian-Style Pale Strong Ales, waren we met 33 kandidaten”, verduidelijkt Jef Versele, 6e generatie brouwer en neef van Paul Van Steenberge. “Om het goud in de wacht te slepen moet het bier voor wat betreft de smaak, kleur en het aroma perfect zijn afgestemd op de normen en parameters van de categorie waarin het meedingt. Eén afwijking of fout en je mag je koppositie wel vergeten.”

     

    De verdelers uit de Verenigde Staten kwamen de prijs persoonlijk overhandigen. En daar draait het om: herkenning en erkenning. Want dat geeft ons merk een flinke boost in het buitenland. Zeker in Amerika, waar ze gek zijn op Belgische bieren met een verhaal of traditie.” Na de hype rond zware bieren van grote brouwerijgroepen mogen ook kleine, speciale bieren op al maar meer internationale belangstelling rekenen. Een goede zaak vindt Van Steenberge: “We mogen niet rusten. We krijgen veel concurrentie van wijn. En veel jongeren vallen massaal voor alcopops en cocktails.”

    Brouwerij Van Steenberge - www.vansteenberge.com

     

     

     

     


    24-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passiefwijnkelder

    Eerste passiefwijnkelder in Italië

    Zuid-Tirol nu ook voortrekker van duurzaamheid in wijnbouw

     

     

     

    Zuid-Tirol is al jaren een van de voortrekkers van het debat over duurzaamheid en energie in Italië. Naast het verplichten van energiebesparende maatregelen bij nieuwbouw en de nadruk op het gebruik van hernieuwbare energie in woningen, vindt het concept nu ook ingang in een van de meer traditionele sectoren van de regio, namelijk de wijnbouw. Zijn drang naar innovatie heeft de wijnbouwer Pfitscher namelijk officiële erkenning opgeleverd voor zijn nieuwe wijnkelder. De kelder, die volledig gebouwd is volgens ecologische principes, werd door de organisatie CasaClima/KlimaHaus erkend en is daarmee de eerste passiefwijnkelder in Italië.

     

    In Zuid-Tirol, de meest noordelijke provincie van Italië, is verantwoord omspringen met energie al jaren een belangrijk onderwerp. Door de enorme temperatuurverschillen tussen zomer en winter, die van de hoofdstad Bolzano/Bozen tegelijkertijd de warmste én de koudste stad van Italië maken, is energie besparen van essentieel belang. Bovendien vormt de streek ook een ideale locatie voor duurzame energiebronnen. Met 300 dagen zon per jaar, een waterrijk hooggebergte met grote hoogteverschillen en 42% bossen beschikt de regio over alle mogelijkheden om duurzame energiestrategieën te ontwikkelen. Zo haalt in Zuid-Tirol nu al 90% van de liftinstallaties (skiliften en kabelbanen) hun energie uit duurzame bronnen en ligt het energieverbruik per hoofd op 2.700 watt, veel lager dan het Europese gemiddelde van 4.500 watt. Binnen 10 jaar zou dit zelfs nog maar 2.500 watt mogen zijn, waarvan 90% uit duurzame energiebronnen.

     

    Duurzaamheid wint nu ook in de wijnbouw aan belang, ondanks het traditionele imago van de sector. Bij de familie Pfitscher zit de wijnbouw al generaties lang in het bloed. De familie gaat dan ook prat op de tradities die ze al anderhalve eeuw lang in ere houden op hun wijngaard in Zuid-Tirol. Toch is Klaus Pfitscher, de huidige eigenaar van het bedrijf, zich ook sterk bewust van het belang van modernisering en vooruitgang.

    Toen besloten werd om een nieuwe wijnkelder aan te leggen tenmidden van de wijngaarden, koos hij dan ook bewust voor een modern gebouw dat volledig in het teken staat van een duurzaam en energiezuinig wijnproductieproces. Tegelijk werd er echter ook op gelet dat het gebouw nog steeds perfect in de natuurlijke omgeving zou passen.

     

    Passiefcertificaat voor een wijnkelder: het eerste in Italië. Voor hun ecologische inspanningen werden de Pfitschers beloond met het allereerste passiefcertificaat voor een wijnkelder in Italië. Dit certificaat wordt uitgereikt door het CasaClima/KlimaHaus agentschap, een organisatie van de Autonome Provincie van Bolzano/Bozen. Hoewel het agentschap ontstond vanuit een ecologisch bewustzijn dat in Zuid-Tirol al veel sterker aanwezig is dan in de rest van het land, controleert de organisatie ondertussen in heel Italië gebouwen op hun duurzaamheid en energieverbruik. Op die manier wordt de Zuid-Tiroolse ecologische cultuur ook naar de rest van Italië uitgedragen. Met de afdeling CasaClima/Klimahaus Wine richt het agentschap zich sinds kort ook op het controleren van wijngaarden en wijnkelders. Hierbij wordt niet alleen gelet op het energiegebruik tijdens het vinificatieproces, maar ook op economische én socio-culturele kwaliteiten. De nieuwe wijnkelder van de Pfitscher wijngaard bewees dus niet alleen uit te blinken in ecologische toepassingen, ook het gevoel voor een moderne esthetiek werd door CasaClima/KlimaHaus geapprecieerd.

     

    Met deze combinatie van moderne architectuur en ecologische overwegingen bewijst de familie Pfitscher dat ze klaar zijn om met hun wijnen de toekomst tegemoet te gaan. Zo zetten ze de deur verder open voor de hele sector in Zuid-Tirol om mee te streven naar een meer ecologische wijnbouw.

     

     

     

    24-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comté proeft de lente

    Comté proeft van de lente

     

     

     

    Snacking is trendy. Een prima idee volgens Comté, die graag zijn steentje bijdraagt. Wanneer deze kaas uit het Jura-Massief zijn uitgesproken rijke smaak verleent aan zoete of zoute tussendoortjes, is variatie het ordewoord. In mini-plakjes, als dobbelsteentjes, gesmolten of gegratineerd, in reepjes of bolletjes, als beignet of op een stokje, Comté verleent elk tussendoortje – die momenten waarop men zin heeft in een lekker hapje - dat elegante extraatje.

     

    Als een madeleinekoekje van Proust. Snacking heeft bij ons eigenlijk altijd al bestaan. We spreken over tussendoortjes, een tienuurtje, een vieruurtje, een hapje tegen de kleine honger... Ze roepen tal van herinneringen op. De koekjes die een tante ons nog snel in de handen stopte, de dobbelsteentjes kaas bij een goed glas bier onder vrienden, de boterham met Comté tijdens de speeltijd, de plotse honger die we stilden met een gegratineerde snack, of die heerlijke pinchos op reis in Spanje…

     

    Vandaag staat het woord «snacking» voor alle mogelijke momenten waarop we genieten van iets lekkers. Die momenten komen steeds vaker en verspreid over de dag voor, ze nemen stilaan de plaats in van de gebruikelijke maaltijden. Het moet evenwel «convenient» blijven, dus op mondjesmaat, eetbaar tussen duim en wijsvinger, vanzelfsprekend lekker en... goed ogend.

     

    Bij dit alles eist Comté al dan niet zichtbaar de hoofdrol op of houdt zich discreet op de achtergrond. Het is een ideale basis voor «finger food», natuur of bereid, met zijn weelderige aroma’s en zijn gevarieerde texturen. Hij is nu eens fruitig, dan weer krachtig. Elke Comté heeft een kenmerkend aroma, afhankelijk van zijn streek van herkomst, zijn artisanale vervaardiging, zijn rijping en de rijpingskelder.

     

    Op de degustatietafel: Bief du Fourg december 2011 : Een winterse Comté! Dat zie je aan zijn bleke kleur, zijn aroma neigt naar warme melk met een vleugje cichorei en peper, gesneden bloemen en abrikozenconfituur.

    Belleherbe juni 2011 : Het lentegras kleurt de ivoren Comté met lichtgele tinten. Het aroma herinnert aan gele en citrusvruchten, de kaas geurt sterk naar een veelkleurig bloemboeket. Stevige, elastiche structuur waarbij de korrel kraakt tussen de tanden.

    Grand Combe des Bois augustus 2011 : De uitdrukkelijk ivoorkleurige kaas vertoont de eerste witte kristallen, gevormd door de aminozuren. In de neus onderscheiden bouillonblokjes en vleesnat zich van het parfum van gedroogde bloemen en gehakte hazelnoot. De textuur is broos geworden, hoewel ze nog steeds smeuïg aanvoelt tussen de vingers. De kristallen kraken tussen de tanden.

    Valoreille juni 2009 : Eerst zien we de paarlemoergele kleur, dan merken we de tyrosinekristallen, geconcentreerde aminozuren die een lange rijping verraden. We ruiken melksoep met roggedampen, samen met groenten en op smaak gebracht met koriander en kardemom, een luchtige neus van vers gepelde amandelen. De textuur verrast door haar smeuïgheid, de kaas laat zich soepel breken en in de mond lossen de wrongelkorrels op. Het zout manifesteert zich, maar wordt getemperd door de vanillezoete smaak van cacaoboter. Als finale krijgen we geroosterde aroma’s voorgeschoteld, die bijna de geur van koffie oproepen.

     

    Enkele pinchos om te beginnen : Prikkertjes met blokjes Comté en olijven, ansjovis, tomaten, kappertjes, ansjovis in olie, gekonfijte artisjok, gerookte ham, geroosterd vlees … Een kleurrijk geheel om van te watertanden.

    Tussen de klassiekers: mini-pizza’s met Bief du Fourg Comté; Bruschetta met Belleherbe Comté en gedroogde tomaat; Muesli met Belleherbe Comté, croûtons en gerookte eendenborst; Mini-kroket van Grand Combe des Bois Comté en Tortilla met asperges en Belleherbe Comté.

    De originals : Maki, zalm, miso, geroosterde sesam en Grand Combe des Bois Comté; Sushi van gerookte forel, selder- en appelreepjes met Grand Combe des Bois Comté of een kalfsburger, Luikse stroop, reepje Belleherbe Comté.

    Zoet: gekarameliseerde peer met Grand Combe des Bois Comté; geroosterde peperkoek, abrikozenchutney met Grand Combe des Bois Comté of macarons met Bief du Fourg Comté en melkchocolade praliné (Paul Wittamer).  

    www.comte.be

     

     

     





    23-05-2012 om 23:17 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royalcaribbean

    Royal Caribbean International: Zomer 2013 met negen schepen in Europa

     

     

     

    Royal Caribbean International zet voor het zomerseizoen 2013 negen schepen in Europa in. Deze zullen samen maar liefst 276 afvaarten voorstellen. Het gaat daarbij om 58 verschillende vaarschema's langs 88 van de meest bezienswaardige bestemmingen. Alle afvaarten zijn vanaf heden te boeken in elk reiskantoor.

     

    Vision of the Seas keert in 2013 terug naar Noord-Europa voor cruises vanuit Kopenhagen en Stockholm naar hoofdzakelijk de Noorse fjorden, Scandinavië en Rusland. Het aanbod in Noord-Europa omvat verder Independence of the Seas en Adventure of the Seas vanuit Southampton naar de Baltische Staten, de Middellandse Zee, de Canarische Eilanden alsook de Britse Eilanden. Brilliance of the Seas krijgt volgende zomer Harwich als thuishaven en zal van daaruit de Noordzee en Baltische Zee doorkruisen.

     

    Legend of the Seas keert terug vanuit Azië en zal haar zomer 2013 verdelen tussen Rome en Venetië. Van mei tot augustus zal het schip zevennachtencruises verzorgen in de Westelijke Middellandse Zee en in het najaar langere cruises richting Griekenland en Turkije. Navigator of the Seas vaart vanuit Rome naar de Oostelijke Middellandse Zee. Splendour of the Seas keert terug naar Venetië voor routes van zeven nachten op de Adriatische Zee en langs de Griekse eilanden.

     

    Vanuit Barcelona varen volgende zomer andermaal Liberty of the Seas en Serenade of the Seas. Liberty of the Seas verzorgt zevennachtencuises in de Westelijke Middellandse Zee, terwijl Serenade of the Seas een reeks twaalfnachtencruises vaart naar Venetië en de Griekse eilanden. Liberty of the Seas biedt in exclusiviteit de DreamWorks Experience aan. Daarin stelen kleurrijke figuren als Shrek, Fiona en Kung Fu Panda de show. Ze doen dat in het gezelschap van Alex de Leeuw, Marty de Zebra, Gloria het Nijlpaard en Melman de Giraf die vanaf begin juni in Madagascar 3 op avontuur gaan in Europa. De animatiefilm zal vanaf 8 juni eveneens in 3D te zien zijn op de Liberty of the Seas.

     

    Betsy O’Rourke, senior vice president of Marketing bij Royal Caribbean International: "Bijna elk schip zal tegen volgend jaar een revitalisering hebben gekregen zodat we vakantiegangers de meest innovatieve en moderne vloot in Europa kunnen aanbieden. Koppel daaraan nog de spannende vaarroutes naar tal van niet te missen bestemmingen en onze voortreffelijke Gold Anchor Service en je hebt de garantie voor een onvergetelijke Europese vakantie.”

     

     

    23-05-2012 om 23:02 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Candees kreeftenfestival

     

     

     

    Het Canadese kreeftenfestival, waaraan 39 Belgische restaurants deelnemen, gaat dit jaar door van 25 mei tot 10 juni. Zoals de voorbije jaren vindt het festival plaats in samenwerking met het Canadese Landbouwministerie en invoerder LobsterFish.

     

    In totaal 39 restaurants, verdeeld over gans België - waarvan 8 in het Brusselse gewest, 16 in Vlaanderen en 15 in Wallonië - geven de Canadese kreeft een ereplaats op hun menukaart. De deelnemers, met onder andere verschillende Meesterkoks van België, “Maîtres Rôtisseurs de Belgique” en “Jeunes Restaurateurs d'Europe”, vormen een mooi gespreide waaier zodat eenieder de kans krijgt om de lekkere schaaldieren in zijn omgeving te ontdekken.

     

    Hoewel kreeft een traditioneel gerecht is voor de eindejaarsfeesten, is de Canadese Atlantische kreeft op zijn best tussen mei en juni, vlak voor de verschaling, als de schaal het hardst is en als het dier het meest vlezig is. Op dat moment is de smaak ervan ook op zijn best.

     

    In 1996 startte mevrouw Anne-Marie Veulemans van restaurant François met het eerste Kreeftenfestival. De beste Brusselse visrestaurants van de Vismet volgden meteen en samen lanceerden zij een gastronomisch festival de om de aankomst van de “nieuwe” Canadese kreeft te vieren. Zij boden de culinaire lekkernij aan in subtiele bereidingen, met evenveel variaties als er deelnemende restaurants waren.

     

    Sinds drie jaar, en onder impuls van invoerder LobsterFish en de Canadese Ambassade in België, zijn de restaurants die deelnemen aan het „Festival van de Canadese Kreeft” verspreid over heel België. Elk restaurant maakt de schaaldieren klaar op zijn eigen manier, volgens de inspiratie en creativiteit van de chef, nu eens als voorgerecht, dan weer als hoofdgerecht.

     

    Omdat de kreeftenvisserij zo waardevol is, maakt Canada gebruik van geavanceerde technieken om toezicht te houden op de zeebodem en de kreeftenpopulatie, zodat de visserij duurzaam en milieuvriendelijk blijven. De methoden, gebruikt voor de opslag en verwerking van kreeft zijn even geavanceerd.

     

    België is misschien wel een van de kleinste landen van Europa, maar wanneer het aankomt op genieten van Canadese kreeft, staat het aan de top. België importeert namelijk jaarlijks over twee miljoen kilo levende kreeft uit Canada. Dat is meer dan om het even welk land in Europa. België is zelfs de tweede grootste invoerder in de wereld, juist na Canada’s buurland de VS. België fungeert weliswaar als een distributie-draaischijf en voert meer dan de helft van die kreeften weer verder uit, maar toch blijft het een feit dat Belgen jaarlijks rond een miljoen kilo Canadese kreeft consumeren. Als men dat cijfer zou omzetten in etentjes, komt dat neer op twee miljoen diners met kreeft per jaar. 

     

    23-05-2012 om 22:49 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sodexho fairtrade
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elke dag 150 Fairtradeproducten bij Sodexo

     

     

     

     

    Met haar campagne ‘Fair eten en drinken, dat werkt’, neemt Sodexo dit jaar opnieuw deel op donderdag aan de Fairtrade@Work-actie van Max Havelaar. Maar door dagelijks 150 Fairtradeproducten aan te bieden in haar restaurants engageert het bedrijf zich elke dag voor eerlijke handel.

     

    Fairtrade@Sodexo, een permanente reflex voor duurzaam ondernemen. Sodexo strijdt mee voor een duurzame wereld en biedt daarom dagelijks eerlijke producten aan in haar 600 restaurants. Koffie, thee, chocolade, rijst, wijn, noten. Het bedrijf heeft permanent meer dan 150 Fairtrade producten in haar catalogus staan om te gebruiken in menu’s en bereidingen. Sinds twee jaar heeft Sodexo er eveneens voor gekozen om alleen bananen te gebruiken die 100 % bio en Fairtrade van Max Havelaar zijn. Goed voor jaarlijks 200 ton bananen of bijna 5% van de volledige Belgische markt van de Fairtrade bananen.

     

    ‘Fair eten en drinken, dat werkt’ . Voor de deelname aan Fairtrade@work, editie 2012, heeft Sodexho een animatie uitgewerkt in 75 deelnemende restaurants. Met deze campagne wil Sodexho de consumenten sensibiliseren en hen bewust maken van het belang van duurzaamheid, legt Florence Rossi, CSR Manager Sodexo uit.

     

    Gedurende de hele week biedt Sodexo verschillende menu’s aan die uitsluitend gemaakt zijn met Fairtradeproducten: solidariteitscocktail op basis van fruitsap, wortelsoep met curry en kokos, exotisch stoofpotje van kip en als dessert een tiramisu met ananas en karamel. Affiches en folders ondersteunen de menu’s. Bovendien krijgt de consument een menukaart mee voor een origineel Fairtrade gerecht.

     

    Door het gebruik van eerlijke producten in de keukens en door het concept Fairtrade

    onder de aandacht te brengen, dragen Sodexo en haar klanten hun steentje bij in eerlijke handel en bescherming van het milieu.

     

    In 2009 en 2010 erkende Max Havelaar de inspanningen van Sodexo op vlak van duurzaamheid met een Fairtrade@Work-award.

     

     

     

     

    23-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1,2 3 bakkery

    123 Bakery is een revolutie onder de broodjeszaken: heerlijk snel, vers en authentiek

     

     

     

     

    Sodexo lanceert een nieuw concept voor broodjeszaken: 123 Bakery (spreek uit als One Two Three Bakery) met op 1 snelheid, op 2 kwaliteit & versheid en op 3 authenticiteit. Deze broodjeszaak biedt rijk gevulde broodjes aan die à la minute en toch in slechts enkele seconden bereid worden.

     

    Het UZA (Universitair Ziekenhuis Antwerpen) is de eerste plaats in België waar dit innovatieve concept aan het grote publiek voorgesteld wordt. Gedaan met lange wachtrijen om van het beste broodje van de stad te kunnen smullen! Met 123 Bakery lanceert Sodexo een exclusief systeem om snel een rijk gevuld broodje met gezonde,

    lekkere en evenwichtige ingrediënten te bereiden.

    Als 1e kiest de broodjesliefhebber zijn broodje uit verscheidene soorten broodjes (heerlijk krokant, vers uit de oven, zuurdesem, meergranen, ...). Als 2e kiest hij het garnituur. Het assortiment is zeer uitgebreid en heerlijk vers: tomaten, mozzarella, ...

    Als 3e wordt de inhoud van het schaaltje m.b.v. een magnetisch draaisysteem op het broodje gelegd. Dat is het, het broodje is klaar. Heerlijk vers, lekker krokant en bomvol smaak!

     

    De garnituren van 123 Bakery worden op voorhand bereid. Daarna worden ze voorzichtig, netjes en volgens een bepaalde methode in de schaaltjes gelegd en in de koeltoog uitgestald. Deze verschillende gevarieerde garnituren kunnen natuurlijk ook als verse, kleurrijke minislaatjes gegeten worden.

    Sodexo heeft drie gamma's gecreëerd om aan ieders wensen te kunnen voldoen: Classic, Noble en Royal. De laatste twee zijn meer gewaagd en bevatten vaak geen mayonaise. Ze laten de klant nieuwe smaken ontdekken omdat ze minder bekende ingrediënten bevatten.

     

    De kwaliteit en het artisanale, authentieke karakter van elk broodje komt ook terug in de sfeer en inrichting van de broodjeszaak. 123 Bakery lijkt dankzij de witte tegelvloer en het vele houtwerk wel op een bakkerij.

     

    De producten van 123 Bakery zijn allemaal afkomstig van lokale producenten. Het wegwerpbestek en -verpakkingen zijn ook volledig recycleerbaar. Deze moderne broodjeszaak voldoet dus perfect aan het Better Tomorrow plan, het ambitieuze plan voor duurzame ontwikkeling van de groep.

     

    Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen is de eerste locatie waar dit concept aangeboden wordt. Maar binnenkort moeten bourgondiërs niet meer naar Antwerpen voor hun lievelingsbroodjes: tegen het einde van het jaar zal 123 Bakery ook op andere plaatsen te vinden zijn.

    www.sodexo.com

     







    22-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Lirica

    MSC Lirica meerde voor het eerst aan in de Scheldestad

     

     

     

     

    MSC Lirica, één van de elf cruiseschepen van MSC Cruises, meerde voor het eerst aan in de haven van Antwerpen onder toeziend oog van Miss België, Laura Beyne. Het is meteen ook de eerste keer dat een schip van MSC Cruises in de Antwerpse haven aanmeert. Het schip kwam van Dover en voer nadien door naar Amsterdam.

     

    Zoals de traditie het wil wanneer een schip voor het eerst een haven in vaart, wordt er ook voor MSC Lirica een officiële ceremonie georganiseerd waarbij een schild wordt uitgewisseld tussen een vertegenwoordiger van de haven en de kapitein van het schip. Deze ceremonie vond plaats in aanwezigheid van Maurizio Aponte, Executive Director Europe MSC Belgium, Marc Beerlandt, CEO MSC Belgium, Eddy Bruyninckx, gedelegeerd bestuurder Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Philip Heylen,  Schepen cultuur stad Antwerpen en Marc Van Peel, Schepen haven stad Antwerpen.

     

    “Na het pittoreske Zeebrugge, kon de schitterende diamantstad natuurlijk niet ontbreken op het lijstje van onze Belgische bestemmingen. We zijn ervan overtuigd de Scheldestad voor veel gasten een onvergetelijke ontdekking wordt. En het blijft niet bij die ene keer: op 6 oktober zal MSC Lirica voor een tweede keer de Antwerpse haven binnenvaren”, legt Pieter Rossey, Marketing Manager van MSC Cruises België uit.

     

    MSC Lirica is 251 meter lang, 28 meter breed en 54 meter hoog. Het cruiseschip is een rondvarend vakantieresort badend in elegantie: niet minder dan 780 kajuiten kunnen tot 2.199 passagiers verwelkomen. Er is ook een uitgebreide wellnesszone aan boord. De MSC Aurea Spa is een kuuroord van 943 m2 met een schoonheidssalon en Turkse baden. Verder zijn er ook drie restaurants, 2 pianobars, een zwembadbar, een English pub, een theaterzaal met 557 zitplaatsen en een casino.  Kinderen kunnen hun hartje dan weer ophalen in een speelzone met piratenthema. Ruim 700 bemanningsleden leiden aan boord alles in goede baantjes. www.msccruises.be

     







    22-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Affligem cuvee

    AFFLIGEM CUVEE 950: EEN UNIEK EN FEESTELIJK ABDIJBIER

    GEBROUWEN MET RESPECT VOOR 950 JAAR TRADITIE

     

     

    De abdij van Affligem, de ‘voortreffelijkste van Brabant’ volgens de hertogen van Brabant, viert dit jaar haar 950e verjaardag. Een indrukwekkende verjaardag die een gepast eerbetoon krijgt in de vorm van een nieuwe variant van het abdijbier Affligem: Affligem Cuvée 950. Dit abdijbier laat zich niet met een ander bier vergelijken. De unieke Affligem Cuvée 950 is een blond, bitter en hergist bier met een alcoholgehalte van 6,8°, gebrouwen met knowhow en met respect voor de traditie van de abdij. Zo werden in het bier bv. kruiden uit de kruidentuin van de abdij gebruikt. Affligem Cuvée 950 is een perfect abdijbier voor wie houdt van een verfijnde, complexe smaak. Het abdijbier bij uitstek om op een zomers terrasje van te genieten.  Het heeft een bijzondere geur van hop en citrusvruchten (citroen(kruid)-roze pompelmoes). Het bier heeft het typische fruitige aroma van de Affligembieren en een bittere afdronk. De geurintensiteit van de Affligem Cuvée 950 verandert subtiel gedurende het drinken en het bier heeft een sterk dorstlessend karakter. Affligem Cuvée 950 is vanaf mei tijdelijk verkrijgbaar in de horeca en in een selectie van supermarkten.

     

    Sinds lang werd aangenomen dat de Abdij van Affligem gesticht werd in 1074, waardoor de abdij dit jaar 938 jaar oud zou zijn. Vrij recent werd echter op basis van

    geschiedkundig onderzoek ontdekt dat het jaartal 1074 niet klopt. En dat de abdij naar alle waarschijnlijkheid reeds in 1062 werd gesticht. Logisch gevolg is dan ook dat de abdij van Affligem dit jaar haar 950e verjaardag viert. Dit gebeurt met een aangepast liturgisch programma.

     

    Als brouwer van de Affligem abdijbieren, wil Alken-Maes de 950e verjaardag van de abdij niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom werd de voorbije maanden in alle stilte gewerkt aan de Affligem Cuvée 950. Dit nieuwe en tijdelijk beschikbare feestbier werd voorgesteld in de abdij.

     

    Ellen Mertens: “De Affligem Cuvée 950 zou het licht zien naar de zomer toe, dus we wilden een smaak die bij een zonnig gevoel past. En dan komen we vanzelf uit bij een blond, niet te zwaar bier. Zoals alle Affligembieren is ook de Cuvée 950 een sterk gehopt bier.”

     

    Jef Van den Steen, gepassioneerde bierproever en kenner bij uitstek van de Belgische trappisten-en abdijbieren die het feestbier al kon proeven, bevestigt dat: “De eerste indruk die ik had van de Affligem Cuvée 950 was zeer positief. Goed schuim, een zeer goede en verleidelijke neus. Fris en fruitig. Die positieve indruk werd bij het proeven alleen maar bevestigd. De Affligem Cuvée 950 is volmondig, met een aangename bitterheid, een goede balans tussen fruitigheid en hoppigheid en een lange afdronk. Met andere woorden: van niveau een echt degustatiebier, terwijl het relatief lage alcoholpercentage het vlot doordrinkbaar maakt. Echt goed gemaakt.”

     

    Productinformatie Affligem Cuvée 950: verkrijgbaar in flessen van 33cl en 75 cl; de fles van 75cl is verpakt in een stijlvol houten kistje.

     

    22-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekendje weg?

    De maand mei telt enkele verlengde weekends en zet de moeders in de bloemetjes. Pierre et Vacances biedt unieke kansen om uit te waaien aan de Normandische of Picardische kust.

     

    Deauville – La résidence du Golf

    Als hoofdstad van de ‘Côte Fleurie' is Deauville één van de meest bekende badplaatsen in Normandië. Omgeven door zowel een bouwkundig als natuurlijk erfgoed, is Deauville een stad vol verrassingen en ontdekkingen. Met o.m. het strand en de bekende ‘Planches'promenade op wandelafstand, het casino, luxe boetiekjes, golf, de haven die wordt aanzien als grootste jachthaven van Normandië.

     

    La Résidence du Golf is opgetrokken in typisch Normandische stijl en is gelegen in een rustige en groene omgeving. In het centrale gebouw bevindt zich de lounge en bij het zwembad is er een bar met terras. Buiten zijn het zwembad met pierenbadje en whirlpool, de speeltuin en tennistafels de moeite. Het centrum van Deauville ligt op 2km van de résidence, het strand van Deauville ligt op 3 km.  

     

    Houlgate – Résidence & Spa

     

    In Houlgate kunnen de amateurs van grote oppervlaktes zich ophalen aan de mooiste Franse kustlijnen. Houlgate is de ideale bestemming voor een gezonde weekenduitstap, een midweek of een week. In familieverband, met vrienden of onder geliefden, zo’n vakantie is ongetwijfeld de perfectie manier om zich te herbronnen in het welzijnscentrum Résidence & Spa.

     

    Deze kwaliteitsvolle kustresidentie, ideaal gesitueerd tussen Deauville en Cabourg, ligt aan de Butte van Caumont, op 700m van het strand en heeft een unieke ligging. In het park hebt u de keuze uit diverse appartementen en vakantiehuizen, geheel gebouwd in Normandische stijl, die beschikken over een terras of balkon De « Deep Nature Spa® » by Algotherm biedt 600 m² aan ruimte met een verwamd binnenzwembad, sauna’s, hammam, sensor- douches, hydro-massagebaden en verzorgingscabines.

     

    Belle Dune

     

    In de Somme-baai, temidden van 250 hectare duingebied, tussen meren, dennenbossen en een 18-holes golfbaan, ligt het Belle Dune park. Deze Village Club is in samenwerking met WWF gekozen als pilotproject voor duurzaam natuurbehoud.

     

    De appartementen en gedeelde vakantiehuizen zijn met ecologische materialen gebouwd volgens typische Picardische architectuur uit het begin van de twintigste eeuw. Het park kent 6 verschillende autovrije wijken met ieder zijn eigen charme. Ontdek voor een comfortabel en ontspannen verblijf de nieuwe Résidence des Argousiers dat naast de golfbaan ligt. www.pierreetvacances.be

     

     

    22-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tawny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Tawny, voor mannen die gaan voor porto +

     

     

    Porto is soms meer dan zomaar porto. Naast de ruby, tawny, LBV en vintage die de verschillende Portugese portohuizen maken, is er The Tawny. Een bijzondere ‘reserve’ porto die je prima gekoeld kunt drinken.


    Voor mannen die zich niet altijd aan de regels willen houden. Het druist misschien helemaal in tegen de bekende porto-etiquette, maar het is verrassend lekker. Een glas The Tawny rechtstreeks uit de koelkast. Het zou zo een nieuwe trend kunnen worden. Geen bubbels maar een gekoelde The Tawny. De fles is overigens net zo bijzonder als de inhoud. De smaak van deze porto is rijk en complex met een zacht aroma van geroosterde amandelen, sinaasappelschil en kaneel. The Tawny heeft een stevig karakter met een evenwichtige zuurgraad en zachte tannines. Op de Quinta dos Malvedos, waar deze porto vandaan komt, serveren ze The Tawny vaak ná het diner en dan gekoeld. Verrassend verfrissend.



    Bijzondere creatie van Peter Symington: The Tawny is ontwikkeld door Peter Symington, zesvoudig Fortified Wine Maker of the Year in de International Wine Challenge. Hij wilde naar eigen voorkeur en ervaring een gerijpte tawny maken met een mooie balans tussen fruit en hout zonder zich te hoeven houden aan de wettelijk vastgelegde criteria voor aged tawnies (10, 20, 30 en 40 jaar oude tawny porto’s). Het resultaat mag er zijn. Het is een unieke premium tawny porto die dus alleen door Graham’s wordt gemaakt en ook niet in een bepaalde categorie past. Voor mannen die graag nieuwe trends als eerste signaleren, zich net als deze wijnmaker niet altijd aan de regels willen houden maar wel gaan voor kwaliteit en iets bijzonder in hun glas.

    W. & J. Graham’s:
    Graham’s is een van de grote merken in porto en behoort kwalitatief tot de absolute top. Dit bedrijf, opgericht in 1820 in Oporto door William en John Graham, werd in 1970 overgenomen door Symington Family Estates.
    Graham’s wordt via Mampaey Drinks & Food Bvba verkocht aan o.a. Delhaize, Makro, de horeca en de wijnspeciaalzaken.

    Consumentenadviesprijs van Graham’s The Tawny Reserve: € 17,99

    21-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ISIO 4

     

    ISIO 4 : partner voor een gezonde en lekkere voeding…

     

     

     

    Als dagelijkse bondgenoot bij de bereiding van uw culinaire gerechten is ISIO 4 olie de ideale partner voor uw gezondheid.

     

    De dagelijkse consumptie van het ISIO 4 assortiment, ISIO 4 en/of ISIO 4 Olijf, verschaft u : OMEGA 3 EN 6 voor de goede werking van het lichaam, VITAMINE D die bijdraagt tot het natuurlijk weerstandsvermogen en VITAMINE E voor een bescherming tegen oxidanten

     

    Naast de voedingseigenschappen van ISIO 4, gebruikt om te kruiden, bakken en frituren, bewaart de olie de natuurlijke smaak van de voedingsmiddelen ongeacht de bereidingswijze. Dankzij de fijne smaak is deze olie de perfecte compagnon voor de lekkerste gerechten.

     

    Bij koude toepassingen wordt de olie vooral aanbevolen voor de bereiding van vinaigrettes om salades en rauwkost op smaak te brengen, maar ook voor gebruik in marinades en uiteraard de bereiding van geëmulgeerde sauzen zoals mayonaise en dergelijke…

     

    Wat warme bereidingen betreft, zijn ISIO 4 en ISIO 4 Olijf geschikt voor verschillende bakwijzen:  in de braadpan of cocotte om groenten, vlees, gevogelte en vis te stoven en te sauteren of in de oven om te braden en te roosteren, maar ook voor de bereiding van gebak…

     

    ISIO 4 olie kan bovendien gebruikt worden voor alle mogelijke gefrituurde gerechten, van frietjes tot hartige en zoete beignets. Chef Eric Reithler en Elisabeth Païs-Da Silva, voedingsdeskundige van Lesieur, werkten enkele receptideetjes met ISIO 4 uit.







    21-05-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!