:-8)
De Nationale Wellness Enquête polst naar mening van de Belg over wellness xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Wat betekent wellness voor de Belg? is de vraag die GROHE zich stelde toen zij haar nieuwe concept GROHE SPA op de Belgische markt wilde brengen. GROHE wil mensen de mogelijkheid geven om een stukje wellnessbeleving in huis te halen en daarom leek het meer dan nuttig om ook eens na te gaan welke associaties mensen eigenlijk maken wanneer ze aan wellness denken.
Wellness is immers een begrip dat door iedereen wel eens in de mond wordt genomen maar waaraan niet zelden verschillende betekenissen wordt toegekend. Om deze reden gaf GROHE opdracht aan Advanced Fair om in samenwerking met trendwatchers Herman Konings en Virginie Jacobs een onderzoek te doen naar de wellnessbeleving van de Belg: de Nationale Wellness Enquête.
De Nationale Wellness Enquête gaat niet alleen na met welke vormen, zintuigen, kleuren, activiteiten en regios wellness het meest wordt geassocieerd, maar ook hoe men persoonlijk wellness en ontspanning beleeft en hoe belangrijk die dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse portie wellness is voor de Belg. Daarnaast tracht de enquête ook te ontwaren of er bepaalde evoluties in de tijd kunnen worden vastgesteld en of er verschillen bestaan tussen diverse bevolkingsgroepen (mannen en vrouwen, ouderen en jongeren, Vlamingen en Walen). Bovendien wordt nagegaan hoe wellness thuis en in de badkamer wordt ervaren.
Daar waar Herman Konings de nadruk op algemene sociale veranderingen en trends
op gebied van ontspanning en vrije tijd legde, zocht Virginie Jacobs naar aspecten van wellnessbeleving in kleur, vormen en zintuigen. RVH.
|