Lut De Rudder

24-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het oerwoud van het geheugen II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

23-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het oerwoud van het geheugen I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Naar buiten treden met je werk stimuleert om nieuwe creaties aan te durven. Hoewel het geen tekenwerk is ben ik best tevreden met deze reeks werken en zullen ze ook getoond worden tijdens de kunstroute.


22-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstroute 2019
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het eerste weekend van mei organiseert de kunstkring’t alentvoor de zesde keer een kunstroute in Werchter. Zaterdag en zondag, tussen 13 en 18 uur, kan men op 21 adressen, allerlei kunstvormen en ambachten bezichtigen. Ook ik neem deel aan dit evenement en ben benieuwd wat het gaat worden.

Zo heb ik me voorgesteld in de brochure van de kunstroute: Met een abstraherende tekentaal probeer ik de indrukken van de mij omringende wereld weer te geven. Daardoor wordt het visuele herkenbare vaak verlaten om door te dringen tot een diepere gelaagdheid van het bewustzijn.

 


05-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschillende werelden oproepen III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

04-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschillende werelden oproepen II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

03-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschillende werelden oproepen I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

02-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan maar kijken
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het is wel hard werken om de ruimte die ik kreeg tot een soort expositiezaaltje om te vormen. Maar het is me gelukt, ik ben heel tevreden.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

01-04-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenhoekje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Zoals sommigen er een schetsboek op nahouden om voorbereidend studies te maken voor het werk dat ze willen realiseren, gebruik ik klein formaat van papier met daarop een laag gesso. Ik heb die studie-werkjes samengebracht in eenzelfde hoek. Zo hangen ze gezellig bij elkaar en tonen waarmee ik bezig ben of was.

 


29-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe lang was het weer geleden?
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In juli 2014 borg ik mijn kwasten en verf op. Ik koos voor Oost-Indische inkt en later voor een paar jaren kantklossen. Vorig jaar hield ik een soort sabbatjaar: ik schreef me niet in aan de academie en stond uren achter mijn tekentafel. Toen ik dit jaar opnieuw met verf wou werken … bleek dat toch een grote overgang. Daarom dat ik aan de jury iets van mijn tekenwereld wou voorstellen: hoe ik toen,door lijnen en vlakken, mijn innerlijke wereld wou tot bedaren brengen. Van daaruit vertrok ik begin september voor een nieuw avontuur. Ik weet niet waarheen het me zal brengen.


28-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding op de jury
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daar ik ingeschreven ben in het eerste specialisatiejaar schilderen, worden we (ook twee collega’s) uitgenodigd om halfweg het jaar onze werken aan een jury voor te leggen. Die jury bestaat uit twee leerkrachten die ook lesgeven aan de Hagelandse Academie voor Beeldende Kunsten (HABK). De bedoeling is dat we de evolutie tonen die we die maanden gemaakt hebben en eens kijken waar we naar toe willen werken tegen het einde van volgend jaar.

Exposeren motiveert om hard door te werken, creatief te zijn in de presentatie van het werk en voor jezelf je werk eens ‘verzameld’ te zien.

Maar ten toon stellen in een gebouw dat erg druk gebruikt wordt door verschillende afdelingen is niet zo evident. De ruimte die ik wil gebruiken staat behoorlijk vol. Dus wordt er met ezels gesleurd, laat ik de werken van de kinderen (van plastieken flessen zijn heel leuke diertjes gemaakt) staan waar de leerkracht ze geplaatst heeft, nl. tegen de achterkant van de ruimte. Dat geeft nog een leuk effect: zoveel toeschouwers had ik nooit verwacht. De tafel krijg ik niet verplaatst, maar dat is niet nodig. Ik gebruik ze om werken te tonen die niet ingelijst zijn.


27-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurenspel V
Klik op de afbeelding om de link te volgen

26-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurenspel IV
Klik op de afbeelding om de link te volgen

25-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurenspel III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

22-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurenspel II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

21-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurenspel I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

20-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruimte III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

19-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruimte II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

18-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruimte I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-03-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met zwarte achtergrond VIII
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Inhoud blog
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Reeksen
  • Reeksen
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Vervreemding
  • Geometrische vormen IV
  • Geometrische vormen III
  • Vervreemding XI
  • Vervreemding X
  • Vervreemding IX
  • Vervreemding VIII
  • Vervreemding VII
  • Vervreemding VI
  • Vervreemding V
  • Vervreemding IV
  • Vervreemding III
  • Vervreemding II
  • Vervreemding I
  • Geometrische vormen II
  • Geometrische vormen I
  • experimenteren VII
  • experimenteren VI
  • experimenteren V
  • experimenteren IV
  • experimenteren III
  • experimenteren II
  • experimenteren I
  • Pandemie I
  • Laat me vergeten VII
  • Laat me vergeten VI
  • Laat me vergeten V
  • Laat me vergeten IV
  • Laat me vergeten III
  • Laat me vergeten II
  • Laat me vergeten I
  • Herinneringen IV
  • Herinneringen III
  • Herinneringen II
  • Herinneringen I
  • Tentoonstelling
  • Tentoonstelling in het atelier
  • Pandemie II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VIII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VI
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet V
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet IV
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet III
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet I
  • Tussen hemel en aarde XIV
  • Tussen hemel en aarde XIII
  • Tussen hemel en aarde XII
  • Tussen hemel en aarde XI
  • Tussen hemel en aarde X
  • Tussen hemel en aarde IX
  • Tussen hemel en aarde VIII
  • Tussen hemel en aarde VII
  • Tussen hemel en aarde VI
  • Tussen hemel en aarde V
  • Tussen hemel en aarde IV
  • Tussen hemel en aarde III
  • Tussen hemel en aarde II
  • Tussen hemel en aarde I
  • Basisvormen XIII
  • Basisvormen XII
  • Basisvormen XI
  • Basisvormen X
  • Basisvormen X
  • Basisvormen IX
  • Basisvormen VIII
  • Basisvormen VII
  • Basisvormen VI
  • Basisvormen V
  • Basisvormen IV
  • Basisvormen III
  • Basisvormen II
  • Basisvormen I
  • Open de poort VI
  • Open de poort X
  • Open de poort IX
  • Open de poort VIII
  • Open de poort VII
  • Open de poort VI
  • Open de poort V
  • Open de poort IV
  • Open de poort III
  • Open de poort II
  • Open de poort I
  • Ode aan de vriendschap V
  • Ode aan de vriendschap IV
  • Ode aan de vriendschap III
  • Ode aan de vriendschap II
  • Ode aan de vriendschap I
  • Cirkel en vierkant XII
  • Cirkel en vierkant XI
  • Cirkel en vierkant X
  • Cirkel en vierkant IX
  • Cirkel en vierkant VIII
  • Cirkel en vierkant VII
  • Cirkel en vierkant VI
  • Cirkel en vierkant V
  • Cirkel en vierkant IV
  • Cirkel en vierkant III
  • Cirkel en vierkant II
  • Cirkel en vierkant I
  • Verborgen verhaal VI
  • Verborgen verhaal V
  • Verborgen verhaal IV
  • Verborgen verhaal III
  • Verborgen verhaal II
  • Verborgen verhaal I
  • Kleurenspel VII
  • Leren lezen en schrijven op de lagere school
  • Kleurenspel VI
  • Hinkelen
  • De kersenboom
  • Knikkerspel
  • Het oerwoud van het geheugen IV
  • Het oerwoud van het geheugen III
  • Het oerwoud van het geheugen II
  • Het oerwoud van het geheugen I
  • Kunstroute 2019
  • Verschillende werelden oproepen III
  • Verschillende werelden oproepen II
  • Verschillende werelden oproepen I
  • En dan maar kijken
  • Oefenhoekje
  • Hoe lang was het weer geleden?
  • Voorbereiding op de jury
  • Kleurenspel V
  • Kleurenspel IV
  • Kleurenspel III
  • Kleurenspel II
  • Kleurenspel I
  • Ruimte III
  • Ruimte II
  • Ruimte I
  • Met zwarte achtergrond VIII
  • Met zwarte achtergrond VII
  • Met zwarte achtergrond VI
  • Met zwarte achtergrond V
  • Genese van een lijn IV
  • Collage

    Archief per maand
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11--0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Categorieën


    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!