Lut De Rudder

31-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De caravan
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Een caravan op de binnenplaats van de stadsschouwburg is ook geen alledaags zicht. Hij wordt niet alleen ingezet als bureau voor Carlo, maar oververmoeide kinderen en volwassenen kunnen er terecht om even uit te rusten. Daarnaast dient hij ook als berichtenbord. Multifunctionaliteit noemen ze dat.


30-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deurwacht
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Op een tafel liggen stickers en T-shirts klaar voor de vrijwilligers. Elke groep vrijwilligers heeft een eigen kleur. Zo kan iedereen gemakkelijk ontdekken tot wie men zich moet wenden voor een bepaald probleem. Als je de foto’s goed bekijkt zal je het verschil opmerken.


29-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleding

Er zijn maanden van voorbereiding aan voorafgegaan om te zorgen dat iedere danser in gepaste kledij op de scene komt. Elke groep heeft een kledingrek met daarop voor elk danser afzonderlijk de betreffende kleding en een plastieken zak voor de attributen. Alles is voorzien van de naam van de danser, zodat ieder zich zonder problemen van ‘waar is mijn …’ kan omkleden.

Maar om meer dan 400 dansers ‘vlekkeloos’ door zes voorstellingen te loodsen is een andere opgave. Soms dient er opgetreden om schmink- of andere vlekken te verwijderen. Een speciale spuitbus en vaardige handen kunnen wonderen verrichten en zorgen dat iedereen elke opvoering als door een ringetje kan gehaald worden.








28-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij de kapsters

Wanneer de dansers zich omgekleed hebben, staan ze aan te schuiven om hun haar in de juiste plooi te laten zetten. Aan de muren hangen de richtlijnen voor het kapsel dat per groep verwacht wordt.

Meestal wordt er buiten gewerkt: de zon is van de partij. Sommige kapsels hebben nood aan een stevige beurt haarversteviger of een laag haarlak. Buiten hinderen die doordringende geuren minder. Het geeft ook een feestelijk gevoel om in de zon bij de kapster op de stoel te zitten.

 










27-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schminken

Natuurlijk hoort geschminkt worden bij een optreden. Het schminkmateriaal staat netjes ingepakt te wachten op de dansers. Op voorhand werd er geoefend zodat het schminken nu al routine is. Het schminklokaal bevindt zich achter de scene. De vraag om stilte hangt uitgebreid aan de muur. En de dansers gedragen zich keurig: het is muisstil terwijl een nieuwe gebarentaal wordt uitgeprobeerd.

 










26-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kleedruimtes

De kleinsten hebben hun uitvalsbasis in de kelder gekregen. De groteren zitten per groep in een loge. Ongelooflijk hoeveel discipline de dansers kunnen opbrengen. Nergens voel je druk om met zo velen achter de scene te zitten of een haantje de voorste dat het nieuws wil halen. In afwachting van hun optreden spelen ze spelletjes, kijken tv of vertellen elkaar de verhalen van gisteren.






25-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tekenwedstrijd
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Elke dag wordt een tekenwedstrijd georganiseerd: zeven dansers die het hardst gewerkt hebben aan hun tekening mogen de bloemen afgeven op het einde van de voorstelling. De tekeningen worden aan een koord gehangen en met wasspelden vastgehouden, zodat iedereen minstens de tentoonstelling haalt. 


24-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op weg naar het podium
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Tijdens het optreden vraagt het een hele organisatie om de groepen van en naar de kleedkamers te leiden. Als ze wachten om tot de scene toegelaten te worden moeten ze muisstil staan wachten in de gang of op de trap. De kleinsten zijn nauwelijks 8 jaar en toch lukken ze er in dat tijdens het optreden de ene groep moeiteloos overvloeit in de andere. 


23-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gekwetsten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Na een lange strenge winter was het mooi weer meer dan welkom voor de kinderen. De trampoline werd weer in beslag genomen, helaas niet zonder gevaar. Sommigen houden daar een breuk aan over. Ze kunnen niet mee dansen, maar krijgen wel de schmink en kapsel van hun groep en mogen bij de finale mee de scene op, zodat ze toch even kunnen proeven van het optreden.


22-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De grote opruim

Na de laatste vertoning zijn de toeschouwers de zaal nog niet uit of de grote opruim begint: tegen morgenvroeg moet de ganse schouwburg er weer netjes bijliggen. Tijdens het laatste optreden is al een groot deel van het materiaal naar het danscentrum vervoerd, nu volgt de rest. Een goede organisatie is het halve werk en na zoveel jaren ervaring loopt het vlot. Toch zal iedereen blij zijn een punt achter de week te mogen zetten. .








21-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan het MAS

Mijn oudste dochter nodigt me uit om mee naar Antwerpen te gaan: eerst een uurtje winkelen, ergens iets eten en dan, als haar man er ook bijgekomen is, samen naar het MAS. Natuurlijk wil ik erbij zijn. De kaarten worden besteld en we hopen op goed weer. 

En het is een echt zomerse dag. Ik ga Aike ophalen met de wagen. Er is nauwelijks verkeer op deze zaterdagochtend. Vrij vlug ben ik bij haar, nog even tijd voor een koffie. Samen rijden we naar het station om daar de trein te nemen richting Antwerpen.

De parkeergarage onder het station in: ruimte zat. Wanneer we uit de garage komen is het wel even schrikken. Vrouwen met een helgroene picknickzak met daarop KVLV gedrukt, golven het station uit. Aan de andere kant van het plein grote trommen die de ruimte doortrillen. Enkele politiemannen staan wat te zonnen: zij kunnen alleen vaststellen hoe rustig alles verloopt. De verschillende groepen hebben een eigen accent aan hun verschijnen gegeven: sommigen dragen een bloem in het haar, anderen hebben gekozen voor een vestimentaire toets, maar iedereen is opgewekt, klik hier voor een foto. Die gaan ervoor, zegt mijn dochter. 

We bestellen kaartjes voor Antwerpen. De loketbediende ziet het vandaag ook wel zitten. Even een praatje over moeder en dochter die samen op stap gaan: wie trakteert wie? Voorzien van onze reistickets zoeken we het perron op. De KVLV-vrouwen blijven toestromen: gelukkig dat we vandaag niet afgesproken hebben om in Leuven ons heil te zoeken.

In de brede gang die naar de perrons leidt, zien we een groepje late twintigers, allemaal mannen, vrolijk bier tot zich nemen. Ze dragen allemaal een zelfde T-shirt met een foto van een van hen en als opschrift: de enige zonde die hij nog kan begaan is een Stella. We zullen hen terugzien in de trein.

 We staan te wachten op het perron wanneer de trein uit Antwerpen toekomt. De deuren gaan open en de vrouwen barsten uit de opening. Een vrouw die de verhitting probeert weg te wuiven vertelt dat in Antwerpen een deel van hen moest achterblijven, de trein was overvol. Hoe ging het dan op de haltes tussen Antwerpen en Leuven? Stel dat je als gewone reiziger tussen die groep zat, hoe zou je naar buiten kunnen als je ter bestemming was? 

Wanneer de trein vertrekt is het toch even een opluchting dat er ruimte genoeg is. Iedereen kan zitten maar de warmte is wel blijven hangen. We doen de verschillende tussenstations aan op een gezapig tempo: tijd om bij te babbelen. Plots verschijnen enkelen van de Stella-groep in de deuropening. Eén heeft een pruik op en alleen een zwembroek en sportkousen aan. Hij zegt dat hij op vrijgezellendag is met zijn vrienden, half juni trouwt hij en dat één van zijn opdrachten is een liedje te zingen en dan rond te gaan met zijn pet. Hij krijgt de reizigers zelfs aan het meezingen. Ieder zal hem waarschijnlijk geluk wensen, hij straalt gewoon vriendschap uit, niet verwonderlijk dat zo’n grote groep vrienden zich verzameld heeft. Ze verdwijnen naar de volgende afdeling. Hun dag kan waarschijnlijk ook niet meer stuk.

Met de nodige stopplaatsen komen we een uur later in Antwerpen. Aike weet de kledingszaken waar ze heen wil, dus kunnen we er in snel tempo op af… Nadien moet ik me niet afvragen waarom ik zo moe ben.

Het is te vlug middag. We dienen dringend iets te eten of we missen de afspraak met Carlo. Alle terrassen zitten vol. Dat belooft. Tot we een koppel zien vertrekken en we onmiddellijk de plaatsen innemen. Oef, gelukt! Een broodje besteld en iets om te drinken. Dat broodje kunnen we nog meenemen als Carlo op ons wacht. We bespreken de aankopen en hebben spijt dat we ze niet even kunnen uithalen om te kijken of ze inderdaad zo schitterend zijn als we ze ons voorstellen. Carlo belt dat hij in de file zit. Zo, dan kunnen we toch nog genieten van de zon, de drukte van het terras en rustig eten.

Na wat heen en weer bellen vinden we elkaar op een parkeerplaats dichtbij. Carlo kent Antwerpen als zijn broekzak: hij heeft er in een vorig leven nog gewerkt. Boodschappentassen in de koffer gewerkt en nu op weg naar het MAS.

 


20-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het MAS

We vinden een parkeerplaats dicht bij het MAS (Museum Aan de Stroom). Het gebouw is imposant: het ‘staat’ er, klik hier. Ik kan me voorstellen dat de Antwerpenaren trots zijn op deze verwezenlijking. Nu, de promotie is erg goed gevoerd. Toch geeft het een indruk van onaf zijn. Waarschijnlijk omdat de omgeving nu in volle renovatie is: van een vervallen buurt evolueert het Eilandje naar een van de betere buurten.

Wanneer we binnen komen staan er rijen aan te schuiven. Hoewel de tickets al betaald zijn, moeten we aanschuiven om een sticker te krijgen die ons zal toelaten de collectie te bezichtigen. Even gromt Carlo dat dit toch geen goede organisatie is, maar aan het loket bevestigen ze dat alles nog niet verloopt zoals gewenst en dat de toeloop buiten verwachting groot is. Uiteindelijk krijgen we onze sticker opgeplakt en kunnen we aan ons museumbezoek beginnen.

En het loont de moeite. Het heeft geen zin hier de inhoud van het MAS te beschrijven: er bestaan erg goede boeken over. Je moet het MAS in de eerste plaats ‘zien’. Verdieping na verdieping laten we op ons inwerken. De verzameling is zo samengesteld dat je aanvoelt dat Antwerpen internationaal georiënteerd is. Mooi gepresenteerd. Ondanks de drukte heb je de ruimte om alles rustig te bekijken. Maar ik kan me niet ontdoen van een addertje dat naar het bewustzijn dringt. Er is bv. een prachtige Precolumbiaanse verzameling. Terwijl ik de stukken met stijgende bewondering bekijk komt ook het verhaal aanzetten hoe de oorspronkelijke eigenaars van hun bezittingen en zelfs hun grafgiften werden beroofd. Er is geen mogelijkheid meer om een vorm van restitutie te doen, de eigenaars zijn zowat allemaal uitgemoord. Genocide in naam van het bezit, godsdienst en omdat toen (nu niet meer?) gedacht werd dat medemensen alleen blanken waren. Hetzelfde gevoel overkomt me telkens als ik stukken zie van uitheemse volkeren. Het M-museum Leuven heeft enige tijd terug ook zo’n prachtige verzameling getoond uit Afrika, onder de titel Mayombe, meesters van de magie.

Maar Aike is dringend op zoek naar een toilet. We trekken naar de hoogste verdieping in de hoop daar een toiletgelegenheid te vinden. Wanneer we niet onmiddellijk een aanduiding zien die ernaar verwijst, spreken we een suppoost aan. Blijkbaar zijn er alleen op het gelijkvloers toiletten beschikbaar. Aike naar beneden, met de roltrappen geen te grote inspanning. Carlo en ik genieten van het uitzicht, met dit weer kunnen we ontzettend ver kijken. Er komt een nostalgische golf opzetten: als kind kwam ik soms op het strand van Sint-Anneke op de linkeroever of gingen we, na een bezoek aan de zoo, even bekomen aan de dokken, waar we schepen zagen lossen. Dat is al meer dan een halve eeuw geleden. Ondertussen is alles (gelukkig) veranderd. Even later een sms’je van Aike: sta in de rij, er zijn maar vijf toiletten. Wanneer ze zich daarna bij ons voegt, blijkt dat haar verhaal niet af was. Van de vijf damestoiletten was er dan nog een buiten werking. Daar zal het MAS toch nog iets aan moeten doen, vooral als ze zoveel promotie maken om bezoekers te trekken.

Maar ik ben moe en stel voor ergens iets te gaan drinken. Ook Aike is aan een verfrissing toe, maar Carlo wil alles zien, die heeft geen winkelen in de voeten zitten.

Het terras van het MAS zit eivol. We vinden een plaatsje tegenover het MAS. Plots zie ik een papiertje dwarrelen van de hoogste verdieping. Er is dan wel een glazen afsluiting van wellicht meer dan twee meter, maar toch zijn er mensen die willen stunten. Een papiertje is op zich niet zo’n gevaar, maar een appel of zoiets zou een echt projectiel kunnen worden. Ook het MAS zal geen bescherming bieden tegen mensen met speciale aandrang.

Ten slotte komt Carlo ons ophalen. Hij zal me afzetten in de buurt van het station, zodat we ieder onze weg kunnen gaan. Ik neem de trein naar huis en Aike en Carlo blijven in Antwerpen voor een concert.


19-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug thuis

Het centraal station van Antwerpen (klik op de naam) blijft me imponeren sinds het verbouwd is. De ruimte, de verdiepingen, de stalen constructie, de mensenmassa die zich vormt… Ik weet niet welke indruk het diepst doorwerkt. Telkens als ik uit de trein stap, overvalt me het weerzien alsof ik er voor de eerste keer kom. Nu heb ik ruim de tijd om alles rustig op me in te laten werken. Als een voyeur kijk ik naar de mensen aan de stalletjes en op de perrons: hoe ze hun haastige hap binnenschrokken, hoe ze met bagage sleuren en enkele woorden met elkaar willen wisselen. Kinderen lopen voor de voeten van hun ouders om hun aandacht te trekken. Jongeren staan in groepjes jong te zijn. De hele samenleving in een notendop.

Mijn trein staat er al en ik zoek me een plaatsje. Ik ontdek tot mijn ontzetting dat ik geen lectuur bij me heb. Gelukkig ligt er een achtergelaten stuk krant. Over mode en andere dingen die me niet erg interesseren. Maar moedig zwoeg ik me door de tekst.

Wanneer de trein zich in beweging zet, verheug ik me op het ’straks thuiskomen’. Ik laat Karel weten wanneer ik thuis zal komen en ja, een pizza zal smaken. De terugreis duurt me lang. Het is nogal druk en ik ben moe. 

Bij de stopplaats in Aarschot, wie zie ik uit de trein stappen? Inderdaad, de Stella-groep. Nog altijd lachen en plezier maken, maar je ziet dat ze er een zware dag hebben opzitten. De kleding is niet meer zo fris, de feesteling heeft terug burgerkledij aan en arm over schouder helpen ze elkaar het station uit.

In Leuven wacht een verrassing: we geraken met moeite uit de trein want de vrouwen die vanmorgen in groepjes toekwamen staan nu allemaal tegelijk op de perrons te wachten op een trein. Ja, het is schitterend geweest en we zullen wel thuis geraken. Het is wringen om tot aan de trap naar de uitgang te komen. Maar dan is er meer ruimte en in de parkeergarage valt alle drukte weg. Betalen aan de automaat, auto in, garage uit en opgelucht richting Werchter waar Karel de pizza’s in de oven zet. ’s Avonds kijk ik op het PC-nieuws naar de viering in Leuven van 100 jaar KVLV.


18-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Impressie van wildernis
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Oost-Indische inkt op papier

17-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelend langs
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Er zijn nog mooie plekjes in Vlaanderen. Je kan ze pas ontdekken als je er stap voor stap de tijd voor neemt. Gauw een foto als momentopname, een stukje beeld om later mee aan de slag te gaan met pastel.



16-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De verlaten stad I
Klik op de afbeelding om de link te volgen





fabrieken vestigen zich
de stad groeit er om heen
vult zich met mensen
en leven
  
werkgelegenheid geeft hoop
handel brengt welvaart
scholen openen hun deuren
kinderen spelen op de pleintjes
 
tot de tijd vertraagt
de fabrieken verouderen
welvaart reist mee met het kapitaal
 
vrijheid is er voor de wind
in de verlaten ruimten
woningen blijven achter
leeg van kinderstemmen
  
grauw de stad
doelloos spoelt water aan de kade
 


15-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg van ijs en dromen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

niet de koude deert me
niet de zwaarte van de nacht
maar dat dromen
gegijzelden van toekomst
worden vertrapt
 
onder stap na stap van leven 


14-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woestijn
Klik op de afbeelding om de link te volgen

woestijn als innerlijk beeld
horizontale belijning
kleuren van zon en wind
 
daarin een schreeuw
ik wil leven


13-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na de genocide
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ergens in de Balkan. De mannen, onder wie nog kinderen, werden samengedreven en zonder mededogen vermoord. Een foto haalde de wereldpers van een jongen, een kind nog, armen gespreid zoals op het moment toen hij viel onder de kogel. Zijn hemd is doordrenkt met bloed. Zal zijn moeder hem zo vinden?


12-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Todesfuge van Paul Celan
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Je goudblonde haar Margarete

Je asgrauwe haar Sullamith

 

Deze twee beelden omvatten de moord op miljoenen joden onder het nazisme. Je goudblonde haar Margarete verwijst naar het beeld van de Arische vrouw, zoals de nazi-leiders dit propageerden: blond, een krachtig gezond lichaam, kinderen barend voor het vaderland, zodat toekomstige mannen ten strijde konden trekken en moedig vallen om de Arische droom te verdedigen. Sullamith is de vrouw uit de Hooglied, een verzameling liefdesliederen in het Oude Testament. Zij staat voor alle vrouwen en mannen die Joods zijn en in het verlengde daarvan, allen die niet-Arisch zijn. Hun leven is tot as vergaan in de crematoria.

 

Het is een steeds weerkerend verhaal. Hoe kan je een halt toeroepen aan de verdwazing van oorlog? Vooral als er een god of een vervangmiddel of hogere waarden ingeroepen wordt, doet fanatisme  zijn intrede

11-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brandmerk in mijn huid
Klik op de afbeelding om de link te volgen

meegenomen naar de velden van je dromen
de geur van lach en vrijheid in de lucht
tijd zou toekomst worden
 
tot je weg ging
naar verten onbereikbaar
je naam als brandmerk in mijn huid


10-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor een vaderland
Klik op de afbeelding om de link te volgen

voor een vaderland tot vechten bereid
in gang gezet door leuzen
vrijheid,  democratie, terreurbestrijding, een propere oorlog
 
ze verdwijnen in een uniform
naamloze vechtmachines
 
de dood als schaduw


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Papier opspannen en insmeren met groene bister. Daarna de bister met penseel en water weghalen. Het resultaat is een soort negatief als van een film.


08-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ecce homo sapiens
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Collage, 80 x 60, 2010





Centraal een verwijzing naar de oerknal, waaruit de natuur als levensverwekkende en vernietigende mogelijkheid ontstaat. Bovenaan rechts: de teruggevonden skeletten van een paar, gestorven tijdens hun liefdesomarming. Links daarvan agressieve / spelende aapjes en een foto uit het Turkse parlement: heren in keurig pak die mekaar te lijf gaan.

Onderaan een mijmering over de tussenkomst van de mens in de natuur. Olievervuiling, (burger)oorlog met de vernietigende gevolgen voor natuur en mens. Daarboven de foto van twee kinderen. Hoe kijken zij tegen deze wereld aan, hoe zullen zij als volwassenen daarop reageren?


07-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo nietig is de mens
Klik op de afbeelding om de link te volgen


ik vraag de ruimte naar toekomst
een warm verhaal
 
zonder mededogen
ongehoord mijn vraag
 
als terloopse toevalligheid
zo nietig is de mens


06-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weg
Klik op de afbeelding om de link te volgen

op het kruispunt van wegen aarzelen
aanpassing of verzet
 
bevreesd kiezen
binnen de uitgetekende lijnen leven
of risicovol
vrijheid ademen en de eigen weg gaan


05-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De muur
Klik op de afbeelding om de link te volgen

een muur opgetrokken
van steen
van woorden
van vooroordelen
 
blijf weg
twijfel
onrust
 
veilig de kooi van niet weten
 


04-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papavers
Klik op de afbeelding om de link te volgen



papavers bloeien
gedragen door het fluisteren van de wind
weerloos sterk
 
vergeten de slagvelden
dagen de zomer uit
in de velden van nu


03-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Todesfuge van Paul Celan
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Zwarte melk der vroegte uit Todesfuge van Paul Celan

 Zwarte melk der vroegte we drinken haar ’s avonds

We drinken haar ’s middags en ’s morgens we drinken haar ’s nachts

We drinken en drinken

 

 

Paul Celan is een Roemeens dichter van Joodse afkomst die verschillende vernietigingskampen overleefde tijdens WOII. Zijn ouders kwamen beiden om. In Todesfuge probeert hij de terreur, de slavenarbeid, de alom tegenwoordige dood op te roepen.

Deze tekening is de vergrote uitvoering (60 x 80) van een eerder ontwerp dat op 04.02.2011 op deze blog werd aangeboden


02-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Alent - kunstroute Werchter 2011

Vanaf 10 uur gaat de kunstroute Werchter van start. Veel zon en veel volk, de mensen genieten van de dag. Ondanks er overal feesten zijn als moederdag schoolfeest, kommuniefeest … komen de mensen massaal opdagen voor de kunstroute. De organisatoren spreken van meer volk dan vorige editie.

Ook bij ons thuis waren de mensen welkom. Na de middag was het soms aanschuiven. De bezoekers hadden een goed humeur, genoten van het fietsen of wandelen en waren blij met het klaarstaand koel glas water, en dan maar kijken.

Hieronder volgt een fotografisch verslag, geniet ervan.


01-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij het binnenkomen links
Klik op de afbeelding om de link te volgen


We ontvangen de mensen in mijn tekenhoek annex keuken. Eerst diende natuurlijk ruimte gemaakt. Tekentafel buiten op het terras geplaatst, bij dit goede weer geen zorgen omwille van regen of wind. Gezien al mijn benodigdheden op wieltjes staan was het gemakkelijk om de spullen te verhuizen naar de kamer ernaast. Schilderijen op hun plaats hangen, poetsen en stoffen en na drie dagen doorwerken was de ruimte klaar om bezoekers te ontvangen.

Bij het binnenkomen links hangen ‘Barbara’,‘Het huwelijk’, ‘Zwarte melk der vroegte’, de reeks van bewustzijnsmomenten, ‘Gebroken’ en daaronder een klein schilderijtje ‘In het bos’.  De schilderij ‘Vuur’ dat op de volgende muur hangt is half zichtbaar. Bij de sfeerfoto’s komen sommige schilderijen duidelijker in beeld.




Inhoud blog
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Reeksen
  • Reeksen
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Vervreemding
  • Geometrische vormen IV
  • Geometrische vormen III
  • Vervreemding XI
  • Vervreemding X
  • Vervreemding IX
  • Vervreemding VIII
  • Vervreemding VII
  • Vervreemding VI
  • Vervreemding V
  • Vervreemding IV
  • Vervreemding III
  • Vervreemding II
  • Vervreemding I
  • Geometrische vormen II
  • Geometrische vormen I
  • experimenteren VII
  • experimenteren VI
  • experimenteren V
  • experimenteren IV
  • experimenteren III
  • experimenteren II
  • experimenteren I
  • Pandemie I
  • Laat me vergeten VII
  • Laat me vergeten VI
  • Laat me vergeten V
  • Laat me vergeten IV
  • Laat me vergeten III
  • Laat me vergeten II
  • Laat me vergeten I
  • Herinneringen IV
  • Herinneringen III
  • Herinneringen II
  • Herinneringen I
  • Tentoonstelling
  • Tentoonstelling in het atelier
  • Pandemie II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VIII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VI
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet V
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet IV
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet III
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet I
  • Tussen hemel en aarde XIV
  • Tussen hemel en aarde XIII
  • Tussen hemel en aarde XII
  • Tussen hemel en aarde XI
  • Tussen hemel en aarde X
  • Tussen hemel en aarde IX
  • Tussen hemel en aarde VIII
  • Tussen hemel en aarde VII
  • Tussen hemel en aarde VI
  • Tussen hemel en aarde V
  • Tussen hemel en aarde IV
  • Tussen hemel en aarde III
  • Tussen hemel en aarde II
  • Tussen hemel en aarde I
  • Basisvormen XIII
  • Basisvormen XII
  • Basisvormen XI
  • Basisvormen X
  • Basisvormen X
  • Basisvormen IX
  • Basisvormen VIII
  • Basisvormen VII
  • Basisvormen VI
  • Basisvormen V
  • Basisvormen IV
  • Basisvormen III
  • Basisvormen II
  • Basisvormen I
  • Open de poort VI
  • Open de poort X
  • Open de poort IX
  • Open de poort VIII
  • Open de poort VII
  • Open de poort VI
  • Open de poort V
  • Open de poort IV
  • Open de poort III
  • Open de poort II
  • Open de poort I
  • Ode aan de vriendschap V
  • Ode aan de vriendschap IV
  • Ode aan de vriendschap III
  • Ode aan de vriendschap II
  • Ode aan de vriendschap I
  • Cirkel en vierkant XII
  • Cirkel en vierkant XI
  • Cirkel en vierkant X
  • Cirkel en vierkant IX
  • Cirkel en vierkant VIII
  • Cirkel en vierkant VII
  • Cirkel en vierkant VI
  • Cirkel en vierkant V
  • Cirkel en vierkant IV
  • Cirkel en vierkant III
  • Cirkel en vierkant II
  • Cirkel en vierkant I
  • Verborgen verhaal VI
  • Verborgen verhaal V
  • Verborgen verhaal IV
  • Verborgen verhaal III
  • Verborgen verhaal II
  • Verborgen verhaal I
  • Kleurenspel VII
  • Leren lezen en schrijven op de lagere school
  • Kleurenspel VI
  • Hinkelen
  • De kersenboom
  • Knikkerspel
  • Het oerwoud van het geheugen IV
  • Het oerwoud van het geheugen III
  • Het oerwoud van het geheugen II
  • Het oerwoud van het geheugen I
  • Kunstroute 2019
  • Verschillende werelden oproepen III
  • Verschillende werelden oproepen II
  • Verschillende werelden oproepen I
  • En dan maar kijken
  • Oefenhoekje
  • Hoe lang was het weer geleden?
  • Voorbereiding op de jury
  • Kleurenspel V
  • Kleurenspel IV
  • Kleurenspel III
  • Kleurenspel II
  • Kleurenspel I
  • Ruimte III
  • Ruimte II
  • Ruimte I
  • Met zwarte achtergrond VIII
  • Met zwarte achtergrond VII
  • Met zwarte achtergrond VI
  • Met zwarte achtergrond V
  • Genese van een lijn IV
  • Collage

    Archief per maand
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11--0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Categorieën


    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!