Speelgoed wordt technischer, slimmer en gezonder (1)
De eerste Sinten zijn al in het straatbeeld gesignaliseerd en de brievenbussen puilen uit van de catalogi. Het zijn weer hoogdagen voor de speelgoedindustrie. 60 procent van de speelgoedverkoop gebeurt immers in november en december. Maar wat moet er dit jaar weer in het schoentje van je kapoen belanden?
Educatief
Ouders hebben drie belangrijke criteria bij het kopen van speelgoed. Het budget, de duurzaamheid en het educatieve aspect. 96 procent beschouwt speelgoed als een leer-en ontwikkelingshulp. Dat is meteen de nieuwste trend in speelgoedland. Educatief speelgoed zit opnieuw in de lift. Van pluchen beesten met een woordenschat van 130 woorden tot de klassieke gezelschapsspelen waarbij kindjes strategisch leren omgaan met regels en wetten en met winst of verlies. Of het nieuwe gezelschapsspel Holle Bolle Big, dat over een biggetje gaat dat zoveel hamburgers eet dat het ontploft. Zo wil Goliath Games leren dat ongezond eten lichamelijke problemen kan opleveren.
Gezond speelgoed
Gezonde spelletjes zullen meer en meer te vinden zijn in de winkelrekken. Obesitas is een groeiend probleem bij kinderen en dergelijk spelletjes liggen helemaal in de lijn van de heersende trend. Zo zijn er spelletjes die figuurtjes laten dansen of snowboarden op het tv-scherm door zelf te bewegen op een vloermat. De tijd dat er alleen maar lui in de zetel met een joystick wordt gezeten , lijkt gedaan. wordt vervolgd
|