:!::!::-D
Tweede kanaal gigant klaar voor maiden trip xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De 'Spirit of France', de tweede record ferry van P&O Ferries ter waarde van 180 miljoen , maakte op donderdag 9 februari zijn eerste commerciële overtocht van Calais naar Dover.
Met een capaciteit van 2.000 passagiers en drie aparte voertuigdekken kan het schip tot bijna 4 kilometer voertuigen vervoeren. Dit schip vervoegt het zusterschip 'Spirit of Britain' als grootste ferry's ooit op het Kanaal.
Vrachtchauffeurs ontvangen een 5-sterren behandeling in de Routemaster Lounge terwijl hun vrachtwagen geparkeerd staat op de twee laagste dekken. Deze lounge omvat private douches, restaurant, relaxatie ruimte alsook een eigen buitendek.
Automobilisten kunnen aan boord rijden via een apart car dek. Dit dek bevat gereserveerde plaatsen voor diegenen die voor 'priority kiezen (eerste aan boord en voorrang bij ontscheping). Ook zijn er gereserveerde plaatsen voor klanten die enkel meevaren om te shoppen aan boord. Voor diegenen die nog wat meer luxe en stijl verlangen is er de Club Lounge met een privé buitendek met cruise-stijl meubelen. Er is keuze tussen diverse restaurants aan boord. Er is The Brasserie met bediening en traditionele Britse gerechten of het zelfbedieningsrestaurant de 'International Food Court' met een grote variëteit aan warme en koude schotels zowel Britse en Continentale als Orientaalse.
De Spirit of France en de Spirit of Britain zijn de eerste passagiers ferry's in de wereld die uitgerust zijn op basis van het nieuwe 'Safe Return to Port' systeem welke door de IMO (International Maritime Organisation) geïntroduceerd werd. De twee schepen maken deel uit van de P&O Ferries vloot op de Kanaal route. In totaal zet P&O Ferries zes schepen in op de Calais-Dover route met tot 30 overtochten per dag in elke richting. Een standaard retour ticket kost 70 voor een auto en inzittenden (tot max. 9 personen) reizend gedurende 2012. RVH.
www.POferries.be - 070/70 77 71
|