:-8)
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
DELHAIZE ZET HAAR DUURZAAM PRODUCTASSORTIMENT IN DE KIJKER
Het hele jaar door levert Delhaize België inspanningen om duurzaam te ondernemen. De omzet van fair trade-producten stijgt verder in 2007 met 14%. In de loop der jaren heeft de onderneming ook een uitgebreid assortiment duurzame producten uitgebouwd. Zowel de biologische, fair trade als milieuvriendelijke producten doen het steeds beter. Van 2 tot 15 oktober laat Delhaize de consument haar assortiment fair trade-producten ontdekken, zoals een aantal fair trade wijnen, maar ook de andere duurzame productassortimenten. Bovendien kan de klant gedurende deze periode herbruikbare bio-fair trade zakken kopen.
Het fair trade-assortiment is verder uitgebreid met enkele nieuwe producten zoals cashewnoten, Braziliaanse noten, kandijsuiker, koekjes en speculoos. De producten die het meest verkocht worden zijn bananen en koffie. In totaal bestaat het fair trade-assortiment uit zon 50 producten.
Delhaize breidt in haar wijnassortiment eveneens het aantal duurzame wijnen verder uit. Zo werd de wijn Vin Elément Terre 2006 (Merlot-Cabernet) gelanceerd, die het label van het Wereldnatuurfonds draagt. Het gaat om een biologische wijn die bijdraagt tot de bescherming van de kurkeik in de omtrek van het Middellandse Zeegebied. Delhaize biedt bovendien een aantal fair trade-wijnen aan, zoals de wijnen van Oxfam: de Tierra de Fuego 2007 (Merlot) afkomstig uit Chili en de Trivento (Malbec) afkomstig uit Argentinië.
In het kader van de week van de fair trade lanceert Delhaize in exclusiviteit twee nieuwe biologische fair trade-wijnen van de wijnproducent Stellar Organics in Zuid-Afrika: Moon Light Merlot en Moon Light Viognier. RVH.
|