Carrefour en producenten schenken €1 per bestede €10 aan Child Focus - Dankzij die steun zal Child Focus haar netwerk voor opsporingaffichage kunnen verbeteren - Campagne: van 13 t.e.m. 25 mei in Hypermarkten Carrefour en van 20 mei t.e.m. 1 juni in Market supermarkten
Van 13 mei t.e.m. 1 juni wordt €1 per bestede €10 aan deelnemende producten bij Carrefour aan Child Focus geschonken. Hiermee kan Child Focus haar netwerk van opsporingscampagnes verbeteren en innoveren. In 2014 organiseerde Child Focus 60 publieke opsporingscampagnes.
Een belangrijk netwerk: Met zo’n 650.000 klanten per dag, weet Carrefour duidelijk wat haar meerwaarde kan zijn bij de verdeling van opsporingsberichten van Child Focus. Meer dan 75% van alle Belgische gezinnen komen namelijk jaarlijks in één – of meerdere – van de 748 Carrefour winkels hun boodschappen doen. Vanuit die rol en als jarenlange partner van Child Focus weet Carrefour dat de ontwikkeling en innovatie van het netwerk van opsporingsberichten erg belangrijk is. Een snelle en ruime verspreiding van het opsporingsbericht is namelijk van levensbelang om het vermiste kind terug te vinden.
Child Focus krijgt €1 per bestede €10
Om de ontwikkeling van het netwerk te steunen, zet Carrefour een heuse actie met Child Focus op. Per €10 die de consument aan de deelnemende merken en producten besteedt, gaat €1 aan Child Focus. De deelnemende merken en producten zijn: Kimberly-Clark (Scottex, Kleenex, Pull-ups), Bongrain (Chaumes, Chavroux, Le Rustique, Père Jospeh, Saint-Moret), Yoplait (Yopa!, Petits Filous), Schwarzkopf (Gliss Kur, Nextra Color, Syoss), Nestlé (Nestlé Babymilk, Nestlé Naturnes), Pepsico (Doritos, Lay’s, Duyvis, Tropicana, Looza, Pepsi, Smiths), Genmills (Häagen Dasz), Henkel (Fa, Theramed, Persil, Silan, Dixan, Mondelez (Côte d’Or, Chocotoff, Nougatti, Lu, Grany, Granola, Prince). De actie loopt van 13 t.e.m. 25 mei in de 45 Hypermarkten Carrefour en van 20 mei t.e.m. 1 juni in 438 Market supermarkten.
Opsporingsnetwerk van Child Focus
Naast de klassieke affiches verdeeld door vrijwilligers of verspreid door organisaties en bedrijven – waaronder Carrefour - zet Child Focus sinds enkele jaren heel wat innovatieve middelen in. Het gaat om digitale communicatie via de vele duizenden schermen, sociale media, mobiele Apps en allerlei initiatieven op het web.
Gelukkig staan heel wat bedrijven hun netwerken of diensten gratis ter beschikking, waaronder ook Carrefour. Toch vergt de ontwikkeling en het onderhoud van al die instrumenten veel expertise, mankracht en geld. Dankzij de steunactie in de Hypermarkten Carrefour en Markets kan Child Focus ook de komende jaren volop blijven innoveren en inspelen op technologische evoluties. Dit alles in het belang van vermiste kinderen.
De actie wordt in 2015 voor de 6e maal georganiseerd. Op diverse dagen zullen vrijwilligers van Child Focus in meer dan 60 winkels aanwezig zijn. Aansluitend wordt op Pinkstermaandag – maandag 25 mei - wereldwijd voor de 32° keer de Internationale Dag van de vermiste Kinderen georganiseerd. In 2014 organiseerde Child Focus 60 publieke opsporingscampagnes. Deze campagnes zijn, net als het politieonderzoek volledig gratis voor de naasten van de vermiste kinderen.
|