- Leuvense bierbrouwer verlengt samenwerkingscontract met vijf jaar
De jarenlange liefdesrelatie tussen AB InBev en Oud-Heverlee Leuven krijgt een mooi vervolg. De Leuvense brouwerij en de club tekenden een contract voor de komende 5 seizoenen en bevestigen het vertrouwen in elkaar.
AB InBev zal mee bouwen aan de toekomst van de club en dit kan in dit geval ook letterlijk geïnterpreteerd worden. Naast de klassieke sponsoring zal AB InBev instaan voor de volledige horeca inrichting in de nieuwe tribune en minstens tot seizoen 2021 de bieren leveren die uit de tapkranen vloeien in stadion Den Dreef. “Als Belgische brouwer, gevestigd in Leuven, zijn we uiteraard heel blij dat we onze lokale voetbalclub verder kunnen blijven ondersteunen. Als sponsor van de Rode Duivels en de Pro League is AB InBev al heel erg betrokken bij het Belgische voetbal. Met deze vernieuwde samenwerking kijken we samen met OHL en de supporters uit naar de toekomst”, zegt Stijn De Beer, Directeur On-Trade bij AB InBev. Om deze samenwerking nog wat extra glans te geven, zal AB InBev in de toekomst nog sterker aanwezig zijn dan op dit moment reeds het geval is. De nieuwe tribune, die voorlopig gekend was onder de naam ‘spiegeltribune’, zal door het leven gaan als de ‘Stella Artois Tribune’. Op deze overeenkomst kan de OHL-supporter alvast klinken met zijn vertrouwde Stella Artois, maar zoals iedereen ondertussen weet: bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand.
Oud-Heverlee Leuven, kortweg ‘OHL’, is een toonaangevende voetbalclub in de regio Oost-Brabant. Ze is het resultaat van de fusie van Stade Leuven, Daring Leuven en Zwarte-Duivels Oud-Heverlee. De club omvat een heren- en damesafdeling en uiteraard een uitgebreide jeugdopleiding met meer dan 600 spelers.
De oorsprong van onze activiteiten gaat terug tot 1366 naar de brouwerij Den Hoorn, gevestigd in Leuven. In 1987 ontstaat de brouwersgroep Interbrew uit de fusie van twee grote Belgische brouwerijen, Artois (Leuven) en Piedboeuf (Luik, Jupille). Interbrew lag aan de basis van InBev, dat in 2004 ontstond uit de combinatie van Interbrew met het Braziliaanse AmBev. In 2008 combineerde InBev met Anheuser-Busch tot Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer. Ons bedrijf staat voor een lange geschiedenis waarin vakmanschap, kwaliteit, innovatie en service naar consumenten en partners altijd centraal hebben gestaan. Het is onze gezamenlijke droom om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.
In eigen land is InBev Belgium marktleider. De voornaamste Belgische merken zijn: Stella Artois®, Jupiler®, Leffe®, Hoegaarden® en Belle-Vue®. InBev Belgium streeft er ook naar om de Belgische biermarkt als geheel een nieuwe dynamiek te bezorgen door een evenwichtige aanpak waarin traditie en innovatie op basis van consumentenvoorkeuren elkaar aanvullen, en waarbij vakmanschap en kwaliteit steeds de rode draad vormen. Recente innovaties omvatten de laatste nieuwe telgen in de Leffe Royale-familie, Leffe Royale Cascade IPA (7,5%) (2015), Leffe Royale Mapuche (7,5%) (2015) en Leffe Royale Whitbread Golding (7,5%) (2015). Bij Hoegaarden: Hoegaarden Radler Agrum (2%) (2015) en Hoegaarden Radler Lemon & Lime (2%) (2015). De nieuwste merkinnovatie: Cubanisto (5,9%) (2014). www.abinbev.be .
|