Water is wauw vandaag. Niet alleen blijft de Belgische markt van gebotteld water groeien, ook gearomatiseerde waters winnen snel terrein. In België mag de markt dan nog klein zijn – zeker vergeleken met Nederland en Scandinavië –, Chaudfontaine zet alvast volop in op smaak. De nieuwe Chaudfontaine Fusion, een Belgische innovatie, verrast dan ook met licht bruisend mineraalwater met intense natuurlijke aroma’s: citroen en pompelmoes - cranberry. Een bron van verfrissing met een lekkere smaak, zonder suikers of zoetstoffen, en 0 calorieën.
De trend van gearomatiseerde waters komt overgewaaid uit het Noorden. In de Scandinavische landen nemen waters met een aroma al meer dan de helft van de totale watermarkt in: 53% met aroma vs. 47% zonder. Ook onze rechtstreekse noorderburen zijn fan, met een vijfde van de Nederlanders (19%) die voor gearomatiseerd water kiest.
In België is de markt nog klein (1%) maar er tekent zich wel een snelle groei af. Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola België & Luxemburg: “Er is een duidelijke inhaalbeweging: het segment ‘flavoured water’ groeit. Dat opent natuurlijk perspectieven, zeker als je weet dat water in zijn totaliteit aan populariteit wint. Chaudfontaine speelt hier graag op in. Met Chaudfontaine Fusion trekken we resoluut de kaart van krachtige smaken. Zo kan je waterbeleving naar een nieuw niveau tillen: de zuiverheid van ons licht bruisend mineraalwater gecombineerd met natuurlijke, sterke aroma’s.”
Chaudfontaine Fusion telt twee varianten: citroen en pompelmoes- cranberry. Twee natuurlijke en intense aroma’s die je smaakpapillen stimuleren. Goed voor de hydratatie van je lichaam, zonder suiker en calorieën uiteraard. Nieuwkomer Fusion is alvast een verfrissende aanvulling op het Chaudfontaine-assortiment, die de ervaring van water drinken, extra smaak geeft.
En omdat Chaudfontaine Fusion ontwikkeld wordt met mineraalwater van Chaudfontaine, kan het dezelfde kwaliteitstroeven uitspelen. Aan de basis van Chaudfontaine mineraalwater ligt een unieke thermale bron aan de voet van de Belgische Ardennen. Een geologische schat, zeg maar, waarbij het water 60 jaar ondergronds reist tot een diepte van 1.600 meter en natuurlijk gefilterd wordt door verschillende aardlagen. Het resultaat is zuiver en gebalanceerd water met een perfect evenwicht van minerale bestanddelen.
De nieuwe Chaudfontaine Fusion is beschikbaar in twee varianten, de 500 ml PET-flessen zijn vanaf begin mei te verkrijgen bij de supermarkt en ‘on the go’ (pretparken, bioscopen, tankstations, ...) www.chaudfontaine.com
![](http://blogimages.seniorennet.be/wozani/1913635-379b9f0dd2b2438fbc821ea259076d55.jpg)
|