:-D
KUNST MET EEN GROTE Hxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Kamagurka schildert verjaardagscadeau voor Heinz
Heinz wordt 140 jaar. Naar aanleiding van deze bijzondere verjaardag, slaat de icoon van de Tomato Ketchup de handen ineen met de eigenzinnige kunstenaar Kamagurka. Henry John Heinz heeft immers met zijn Tomato Ketchup een tijdloos meesterwerk gecreëerd dat zelfs een inspiratiebron werd voor moderne kunstenaars. Kamagurka creëert voor de gelegenheid een bijzonder, op Heinz Tomato Ketchup geïnspireerd kunstwerk. Dit schilderij wordt geveild ten voordele van Make-A-Wish®, zodat de verjaardag van Heinz een feest wordt voor iedereen.
Quality is to a product, what character is to a man, aldus Henry John Heinz. De ideeën van de oprichter van de Heinz Company blijken, net zoals de Heinz Tomato Ketchup zelf, 140 jaar later nog altijd even actueel. Met die gedachte in het achterhoofd, gaan Heinz en kunstenaar Kamagurka samen aan de slag. Het brein achter de Kamalmanak, Bert & Bobje en Cowboy Henk, schildert een uniek kunstwerk, geïnspireerd door de tijdloze Heinz Tomato Ketchup. Deze chef-doeuvre wordt vervolgens per opbod geveild en de opbrengst gaat volledig naar het goede doel: Make-A-Wish®.
Kamagurka toont zich enthousiast: Het is fascinerend om te zien hoe Heinz na 140 jaar nog altijd deel uitmaakt van het dagelijkse leven, ook van het mijne. De karakteristieke, iconische fles van de Heinz Tomato Ketchup en de prachtige dieprode kleur hebben een zo sterke alledaagsheid en herkenbaarheid dat ze zelfs opduikt in de kunstwereld. Ik kijk er heel erg naar uit om een gepast verjaardagsgeschenk te maken.
Het unieke schilderij van Kamagurka wordt online onthuld op 14 oktober 2009 om 13u. Iedereen kan, van 14 oktober tot 26 oktober, een bod uitbrengen om zo kans te maken op dit meesterwerk. De winnaar wordt bekendgemaakt op 3 november en mag zich dan de trotse eigenaar van een uniek schilderij van Kamagurka noemen. RVH.
www.heinz.be/140
|