:roll:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
WWF en Alpro slaan de handen in elkaar voor een beter milieu
Samenwerking wil consumenten bewustmaken van het belang van voeding bij de opwarming van de aarde. Alpro en WWF bundelen de krachten in de strijd tegen de opwarming van de aarde. De organisaties werken samen om enerzijds de aandacht te vestigen op de voordelen van soja voedingsproducten voor het milieu en anderzijds om consumenten te informeren over het werk van WWF op vlak van natuurbehoud en de opwarming van de aarde. Vanaf deze week gaat ook een actie in de Belgische winkelpunten van start met als thema: We hebben een boontje voor de natuur.
Duurzaamheid en verantwoord ondernemen maken deel uit van Alpros DNA. Het bedrijf wil ook haar impact op het milieu zo veel mogelijk reduceren en onderneemt daarvoor verschillende stappen. Zo heeft Alpro als doel al haar productievestigingen CO2-neutraal te maken tegen 2020; het WWF adviseert daarbij Alpro over de uitvoering van haar klimaatplan.
Een onderdeel van dat klimaatplan is de berekening van de CO2-voetafdruk van Alpro soya producten. Alpro soya producten zijn 100% plantaardig en die zijn een stuk milieuvriendelijker dan dierlijke producten zoals vlees en zuivel.
De actie We hebben een boontje voor de natuur loopt gedurende de maand oktober in Belgische supermarkten. Bij aankoop van drie Alpro soya producten krijgen consumenten gratis een set van vier WWF wenskaarten en schenkt Alpro 0,50 aan WWF. RVH.
|