Lut De Rudder

19-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier VII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Met panelen hebben we een ruimte georganiseerd waarin enkele leerlingen van de avondklas van de Hagelandse Academie afdeling Werchter een plaatsje gevonden hebben. Hoewel de werken erg verschillen van kleur, thema, techniek is, na veel uitproberen en nog eens veranderen van plaats, de samenstelling nog een mooi beeld te geven.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

18-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier VI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bij het binnenkomen hangen enkele van mijn werken. Aan de ene kant werken uit de reeks: 'Zang van de sjamaan', daar tegenover werken uit de reeks: magie van cirkel en vierkant en dan nog enkele werkjes die een soort voorstudie zijn op :Tralies van het geheugen.


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier V
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De workshop van Zentangle is gestart: vol overgave worden er lijnen en streepjes getrokken. Ondertussen komen en gaan bezoekers. Verschillende mensen vragen of er later nog een workshop Zentangle gegeven wordt. Waarom niet als er genoeg interesse is?


16-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier IV
Klik op de afbeelding om de link te volgen

En donderdagavond kunnen we met een gerust gemoed, de deur dichtdoen: het is ons gelukt er een aantrekkelijke tentoonstelling van te maken. De rode wijn acclimatiseert, de witte wijn en het fruitsap liggen in de koelkast, de verpakking rond de snackjes moeten alleen nog weggehaald worden, de meiklokjes plukken we morgen in de tuin maar de vaasjes waarin ze moeten terecht komen staan al klaar. M.a.w.: het feest kan beginnen.


15-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nu alles op zijn plaats hangt en het 's anderendaags (woensdag) ook nog goed bevonden wordt, komt de voorbereiding van de opening aan bod. Eerst een lijst met deelnemers en hun werken, zodat we een overzicht kunnen aanbieden aan de bezoekers. Christel heeft bij de drukker flyers laten maken met de voorstelling van creAtelier, zodat geïnteresseerden dit kunnen meenemen om nog eens na te lezen.

Dan sturen we onszelf op boodschappen. Eerst een lijstje maken van het nodige zoals in een behoorlijke huishouding: vanaf drank, tot gerief voor de vaat en af en toe moet er ook gepoetst.

Nu begint de spanning van de opening er in te komen. Neen, we geven geen openingsrede weg … maar met een tiental mensen zullen we een demonstratie workshop geven van Zentangle. Terwijl Christel uitleg geeft aan de bezoekers over het project 'creAtelier', zorg ik dat de deelnemers aan de workshop genoeg uitleg en materiaal krijgen om een plezierige avond door te maken.

Feitelijk is het plannen maken wellicht nog spannender dan de uitvoering er van. We hebben iets van kinderen die op schoolreis gaan: we kunnen niet wachten tot het zover is.


12-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dinsdag is dé grote dag: alle werken worden op hun plaats gehangen … ook de wanden die Christel en ik realiseerden om in het uitstalraam van de galerie te staan. Christel heeft gewerkt rond imaginaire portretten, ik heb me bezig gehouden met dagboeknotities. Een deel van mijn wand is reeds vertoond tijdens de tentoonstelling in Sint-Katelijne-Waver. Nu kan die wand in zijn geheel naar buiten komen.

Het is wel spannend: gaat het lukken om al die werkjes opgehangen te krijgen tegen die toch kwetsbare panelen? Maar zowel bij Christel als bij mij lukt het zonder te grote problemen … en het mag gezien worden en zal gezien worden. De galerie ligt naast de kerk, aan een plein in het centrum van het dorp, een honderd meter voorbij de bushalte. We zijn zelf verwonderd van de drukte … en ik die dacht dat Werchter zowat een slapend dorp was, de dagen van Rock-Werchter niet meegerekend.

In de namiddag komt Karel langs met Toby. Terwijl Toby toekijkt helpt zijn baasje om de werken op de juiste hoogte te hangen, zo horizontaal mogelijk. Sommige werken verwisselen een paar keer van plaats voor ze definitief tegen een muur rust vinden. Het is echt zoeken om wat getoond wordt ook tot een geheel te laten samen smelten.

Wanneer we die avond de deur achter ons dichttrekken staan we bijna niet meer recht. De spanning van het ophangen valt weg en ik heb maar één wens: in een zetel ploffen … en slapen.


11-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creAtelier I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Sinds maandag zijn we aan de slag om de groepstentoonstelling op te stellen. Eerst is het natuurlijk zorgen dat de werken kunnen hangen: panelen aansleuren, in elkaar zetten en op de juiste plaats manoeuvreren. Gelukkig wegen de panelen niet zwaar en is Karel komen helpen. Ook het ophangsysteem aan de muren moet van de nodige bedrading voorzien worden … en wat hangen de latten hoog waarin de ophangdraden moeten vasthaken.

En toch is er nog energie over om de meeste werken voorlopig aan de muur te hangen, zodat ze daar veilig hun juiste plaats kunnen afwachten.

De grote ruimte wordt voorbehouden voor de leerlingen van Christel. Tijdens haar tekenlessen dit jaar heeft ze gewerkt rond 'Van Gogh'. Verschillende technieken kwamen aan bod met als basis een of ander werk van de grote kunstenaar. Dat geeft wel een mooi resultaat: de kleuren spetteren de ruimte in. Als je dan rekening houdt dat de leerlingen volwassenen zijn die vaak hun eerste stappen zetten op gebied van schilderen en tekenen mogen die best fier zijn op wat ze presteerden.

In de andere ruimte gaan werken hangen van leerlingen van de avondklas schilderen van de plaatselijke academie. Daar wat evenwicht in brengen wordt een hele uitdaging. Gelukkig hebben we nog een paar dagen te gaan.


10-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geometrische vormen VII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

09-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geometrische vormen VI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

08-05-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geometrische vormen V
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Inhoud blog
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Reeksen
  • Reeksen
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Vervreemding
  • Geometrische vormen IV
  • Geometrische vormen III
  • Vervreemding XI
  • Vervreemding X
  • Vervreemding IX
  • Vervreemding VIII
  • Vervreemding VII
  • Vervreemding VI
  • Vervreemding V
  • Vervreemding IV
  • Vervreemding III
  • Vervreemding II
  • Vervreemding I
  • Geometrische vormen II
  • Geometrische vormen I
  • experimenteren VII
  • experimenteren VI
  • experimenteren V
  • experimenteren IV
  • experimenteren III
  • experimenteren II
  • experimenteren I
  • Pandemie I
  • Laat me vergeten VII
  • Laat me vergeten VI
  • Laat me vergeten V
  • Laat me vergeten IV
  • Laat me vergeten III
  • Laat me vergeten II
  • Laat me vergeten I
  • Herinneringen IV
  • Herinneringen III
  • Herinneringen II
  • Herinneringen I
  • Tentoonstelling
  • Tentoonstelling in het atelier
  • Pandemie II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VIII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VI
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet V
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet IV
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet III
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet I
  • Tussen hemel en aarde XIV
  • Tussen hemel en aarde XIII
  • Tussen hemel en aarde XII
  • Tussen hemel en aarde XI
  • Tussen hemel en aarde X
  • Tussen hemel en aarde IX
  • Tussen hemel en aarde VIII
  • Tussen hemel en aarde VII
  • Tussen hemel en aarde VI
  • Tussen hemel en aarde V
  • Tussen hemel en aarde IV
  • Tussen hemel en aarde III
  • Tussen hemel en aarde II
  • Tussen hemel en aarde I
  • Basisvormen XIII
  • Basisvormen XII
  • Basisvormen XI
  • Basisvormen X
  • Basisvormen X
  • Basisvormen IX
  • Basisvormen VIII
  • Basisvormen VII
  • Basisvormen VI
  • Basisvormen V
  • Basisvormen IV
  • Basisvormen III
  • Basisvormen II
  • Basisvormen I
  • Open de poort VI
  • Open de poort X
  • Open de poort IX
  • Open de poort VIII
  • Open de poort VII
  • Open de poort VI
  • Open de poort V
  • Open de poort IV
  • Open de poort III
  • Open de poort II
  • Open de poort I
  • Ode aan de vriendschap V
  • Ode aan de vriendschap IV
  • Ode aan de vriendschap III
  • Ode aan de vriendschap II
  • Ode aan de vriendschap I
  • Cirkel en vierkant XII
  • Cirkel en vierkant XI
  • Cirkel en vierkant X
  • Cirkel en vierkant IX
  • Cirkel en vierkant VIII
  • Cirkel en vierkant VII
  • Cirkel en vierkant VI
  • Cirkel en vierkant V
  • Cirkel en vierkant IV
  • Cirkel en vierkant III
  • Cirkel en vierkant II
  • Cirkel en vierkant I
  • Verborgen verhaal VI
  • Verborgen verhaal V
  • Verborgen verhaal IV
  • Verborgen verhaal III
  • Verborgen verhaal II
  • Verborgen verhaal I
  • Kleurenspel VII
  • Leren lezen en schrijven op de lagere school
  • Kleurenspel VI
  • Hinkelen
  • De kersenboom
  • Knikkerspel
  • Het oerwoud van het geheugen IV
  • Het oerwoud van het geheugen III
  • Het oerwoud van het geheugen II
  • Het oerwoud van het geheugen I
  • Kunstroute 2019
  • Verschillende werelden oproepen III
  • Verschillende werelden oproepen II
  • Verschillende werelden oproepen I
  • En dan maar kijken
  • Oefenhoekje
  • Hoe lang was het weer geleden?
  • Voorbereiding op de jury
  • Kleurenspel V
  • Kleurenspel IV
  • Kleurenspel III
  • Kleurenspel II
  • Kleurenspel I
  • Ruimte III
  • Ruimte II
  • Ruimte I
  • Met zwarte achtergrond VIII
  • Met zwarte achtergrond VII
  • Met zwarte achtergrond VI
  • Met zwarte achtergrond V
  • Genese van een lijn IV
  • Collage

    Archief per maand
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11--0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Categorieën


    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!