Lut De Rudder

20-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collusie van cirkel en vierkant VII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

19-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collusie van cirkel en vierkant VI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ik werk verder met dit thema. Van één cirkel en vierkant evolueer ik naar complexere constructies. Eerst hanteer ik nog de cirkel en het vierkant als vlakken, in de laatste twee werken gebruik ik eerder de omtrek als basis voor het samenspel.


18-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal IX
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal VIII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

14-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal VII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

13-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal VI
Klik op de afbeelding om de link te volgen

12-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal V
Klik op de afbeelding om de link te volgen

11-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal IV
Klik op de afbeelding om de link te volgen

08-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

07-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

06-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taal I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Taal helpt bij bewustwording, zo ook de taal van ‘beelden’. Ik concentreer me op twee basisbeelden: de cirkel en het vierkant. Soms probeer ik het volledig gevormd beeld uit soms gebruik ik maar een aspect er van.


05-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewustwording II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De cultuur (waaronder de taal) waarin we leven, bepaalt al voor een groot deel hoe we de wereld kunnen verstaanbaar maken. Zelf moeten we bekijken of het aangeboden interpretatiemodel past bij ons ervaren … een levenslange opgave.


04-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewustwording I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Massaal bieden allerlei indrukken zich aan. Stilaan moet men daar een eenheid uit puren.


01-06-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dan komt er een avond waarop de natuur zich als het ware in rust bevindt.


31-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurgeweld
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De storm van enkele maanden terug haalde enkele bomen neer in onze tuin, o.a. een grote spar. De wortels staken als dreigende molenwieken de lucht in. Gelukkig was er alleen maar wat materiële schade. Maar het maakte wel indruk.


30-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kijk op de wereld
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Naarmate we leven maken we ons opvattingen eigen, waarmee we de wereld rondom ons en onze innerlijke wereld, gaan interpreteren en be- of ver-oordelen. Ik maak gebruik van één sjabloon en laat die verbindingen aangaan … maar in het resultaat blijft diezelfde vorm overheersend aanwezig.

 

 


29-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rituelen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De lente brengt altijd herinneringen mee van toen ik kind was. Vooral het ritueel van ‘het Lof’ tijdens mei, de Maria-maand, blijft sterk aanwezig. Mijn moeder was heel religieus maar omdat ze zelf geen tijd had stuurde ze mij naar de kerk om dat ‘lof’ bij te wonen, na een dag vol activiteiten. Eerst was er het contrast tussen de warmte buiten en de koelte van de kerk. En dan het zingen van die alom gekende Marialiederen. Een verademing na de drukte. In dit werk wil ik vooral de ruimte oproepen waarin ik rust vond.

 


28-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studies XXIII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

25-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studies XXII
Klik op de afbeelding om de link te volgen

24-05-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studies XXI
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Inhoud blog
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Voor er woorden komen
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Gelaagdheid
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Tegendraadse patronen
  • Reeksen
  • Reeksen
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • Ode aan de vriendschap
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • De kersenboom
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Afscheid
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Tussen hemel en aarde
  • Vervreemding
  • Geometrische vormen IV
  • Geometrische vormen III
  • Vervreemding XI
  • Vervreemding X
  • Vervreemding IX
  • Vervreemding VIII
  • Vervreemding VII
  • Vervreemding VI
  • Vervreemding V
  • Vervreemding IV
  • Vervreemding III
  • Vervreemding II
  • Vervreemding I
  • Geometrische vormen II
  • Geometrische vormen I
  • experimenteren VII
  • experimenteren VI
  • experimenteren V
  • experimenteren IV
  • experimenteren III
  • experimenteren II
  • experimenteren I
  • Pandemie I
  • Laat me vergeten VII
  • Laat me vergeten VI
  • Laat me vergeten V
  • Laat me vergeten IV
  • Laat me vergeten III
  • Laat me vergeten II
  • Laat me vergeten I
  • Herinneringen IV
  • Herinneringen III
  • Herinneringen II
  • Herinneringen I
  • Tentoonstelling
  • Tentoonstelling in het atelier
  • Pandemie II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VIII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VII
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet VI
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet V
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet IV
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet III
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet II
  • Ik zie ik zie wat jij niet ziet I
  • Tussen hemel en aarde XIV
  • Tussen hemel en aarde XIII
  • Tussen hemel en aarde XII
  • Tussen hemel en aarde XI
  • Tussen hemel en aarde X
  • Tussen hemel en aarde IX
  • Tussen hemel en aarde VIII
  • Tussen hemel en aarde VII
  • Tussen hemel en aarde VI
  • Tussen hemel en aarde V
  • Tussen hemel en aarde IV
  • Tussen hemel en aarde III
  • Tussen hemel en aarde II
  • Tussen hemel en aarde I
  • Basisvormen XIII
  • Basisvormen XII
  • Basisvormen XI
  • Basisvormen X
  • Basisvormen X
  • Basisvormen IX
  • Basisvormen VIII
  • Basisvormen VII
  • Basisvormen VI
  • Basisvormen V
  • Basisvormen IV
  • Basisvormen III
  • Basisvormen II
  • Basisvormen I
  • Open de poort VI
  • Open de poort X
  • Open de poort IX
  • Open de poort VIII
  • Open de poort VII
  • Open de poort VI
  • Open de poort V
  • Open de poort IV
  • Open de poort III
  • Open de poort II
  • Open de poort I
  • Ode aan de vriendschap V
  • Ode aan de vriendschap IV
  • Ode aan de vriendschap III
  • Ode aan de vriendschap II
  • Ode aan de vriendschap I
  • Cirkel en vierkant XII
  • Cirkel en vierkant XI
  • Cirkel en vierkant X
  • Cirkel en vierkant IX
  • Cirkel en vierkant VIII
  • Cirkel en vierkant VII
  • Cirkel en vierkant VI
  • Cirkel en vierkant V
  • Cirkel en vierkant IV
  • Cirkel en vierkant III
  • Cirkel en vierkant II
  • Cirkel en vierkant I
  • Verborgen verhaal VI
  • Verborgen verhaal V
  • Verborgen verhaal IV
  • Verborgen verhaal III
  • Verborgen verhaal II
  • Verborgen verhaal I
  • Kleurenspel VII
  • Leren lezen en schrijven op de lagere school
  • Kleurenspel VI
  • Hinkelen
  • De kersenboom
  • Knikkerspel
  • Het oerwoud van het geheugen IV
  • Het oerwoud van het geheugen III
  • Het oerwoud van het geheugen II
  • Het oerwoud van het geheugen I
  • Kunstroute 2019
  • Verschillende werelden oproepen III
  • Verschillende werelden oproepen II
  • Verschillende werelden oproepen I
  • En dan maar kijken
  • Oefenhoekje
  • Hoe lang was het weer geleden?
  • Voorbereiding op de jury
  • Kleurenspel V
  • Kleurenspel IV
  • Kleurenspel III
  • Kleurenspel II
  • Kleurenspel I
  • Ruimte III
  • Ruimte II
  • Ruimte I
  • Met zwarte achtergrond VIII
  • Met zwarte achtergrond VII
  • Met zwarte achtergrond VI
  • Met zwarte achtergrond V
  • Genese van een lijn IV
  • Collage

    Archief per maand
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11--0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Categorieën


    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!