xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> De werkgroep "Events" van UNIZO heeft duidelijk niet stil gezeten. De 72 jaar geleden gestarte "Waregemse Handelsfoor" is uitgegroeid tot een dynamisch weekend voor handel, sport, vrije tijd. Waregem Expo wordt van 17 tot 20 oktober dé ontmoetingsplaats van zelfstandige ondernemers, verenigingen en het grote publiek. Na de persvoorstelling gisteren op de Biest, waarop we werden overweldigd door een mega-programma, kunnen we dat zeker beamen.
"Trefpunt" staat voor Vernieuwing'. Dit laat zich merken in een nieuwe naam, een nieuwe locatie en een volledig nieuw concept. De oude naam "Horizon" heeft plaats geruimd voor "Trefpunt", met als ondertitel: "Verleg uw horizon". In Waregem Expo zijn alle nodige voorzieningen bij de hand. Het ligt in de bedoeling van "Trefpunt" de bezoeker actief te betrekken in het gebeuren.
We mogen dus Trefpunt een totaal vernieuwd event noemen, waarbij 70 standhouders het publiek op een interactieve manier betrekken bij het gebeuren. Trefpunt is een smeltkroes van ontdekken, proeven en beleven gericht op alle leeftijdsgroepen. Een animatieteam onder leiding van Joachim Goeminne plant niet minder dan 25 belevingsmomenten in de loop van de vierdaagse. Maar ook op de 70 standen valt er van alles te beleven.
"We stappen af van de klassieke 'beurs', waarbij de bezoeker enkel aan de standen voorbijloopt", verklaart voorzitter Steven Naessens. "De standhouders zorgen ervoor dat de bezoeker werkelijk in hun stand 'opgenomen' wordt. Dit kan ondermeer door een wedstrijd, een proever, een geschenkje en zoveel meer. Een uitnodigende stand is een must".
Naast het 'event' voorziet de werkgroep tal van animaties. Zo kan de bezoeker bv. een volledige "make-over" ondergaan, compleet met ander kapsel, schmink, .... Durvers wagen zich met Oenathe aan een 'death-ride' uit de nok van Waregem Expo. "Nacht van de ING Voltreffers" belooft als openingsavond een denderend succes te worden. Dit biedt een uitstekende gelegenheid voor de standhouders om hun klanten en vrienden te verwennen.
Vooral de grote verscheidenheid aan producten valt op. De autodealers (7) zijn op post met Garage Ampe - Renault Trucks als voortrekker. Er valt heel wat te beleven op het vlak van interieur: design-meubilair, keukens, badkamers, parketvloeren en 'home cinema' met Electro Van Gils. Op het vlak van welness scoren we met Bodyfarm, het Huis van de Kappers, Swim-Fun e.a. En uiteraard wordt er druk geproefd bij mede-initiatiefnemers als Delicham, Drankencentrale Yves Vanden Bussche en Duchesse de Bourgogne. In zijn reiscafé laat ISE-reizen de bezoeker dromen van verre en boeiende bestemmingen".
Stad Waregem patroneert het event. "We ontvangen een delegatie van Pardubice (Tsjechië)", vertelt schepen Jo Neirynck. "Ze tonen wat deze dynamische, hippische stad in zijn mars heeft. Ze krijgen een stand vlak naas-f deze van Waregem-stad. Wij stellen in onze stand het toerisme en de vele sportieve mogelijkheden voorop". Gastland is Argentinië en de ambassadeur heeft reeds toegezegd voor een bezoek.
Info: www.trefpunt-wareqem.be
|