De gemeenteraad gaf gisterenavond haar goedkeuring voor het ontwerp van de stadswinkel. Die nieuwe stadswinkel komt aan de ingang van het stadhuis langs het Pand en wordt ingericht deels in de voormalige Tourwinkel (2/3) en deels (1/3) ter hoogte van de bureau van telefonist Martin waar een nieuw inkomsas komt. De realisatie moet een directere dienstverlening met de burger mogelijk maken.
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 
 De bezoeker wordt via dit nieuw inkomsas naar links geleid, de stadswinkel binnen. Daar zal de bezoeker een leesbare en toegankelijke infobalie voor zich vinden waar alle info en kleinere administratieve producten kunnen worden afgehaald. Indien de bezoeker een afspraak heeft wordt hij via een 2e schuifdeur naar de bestaande trap en lift geleid naar de stadsdiensten op het bovenste verdiep.
Achter de infobalie wordt een bureel voorzien voor de sociale dienst en een aparte spreekruimte voor allerhande zitdagen (pensioenen, sociale zaken, landbouwtelling,
). Het stadhuis krijgt dus op die manier dienstverlenende lokalen op het gelijkvloers. Op het tussenverdiep boven het inkomsas wordt een bureelruimte gemaakt voor de dienstverantwoordelijke en boven de inkombalie kunnen 8 medewerkers plaatsnemen.
De inrichting gebeurt met duurzame en goed onderhoudsvriendelijke materialen. De stadswinkel heeft de uitdaging een winkel onder de anderen te zijn, toegankelijk en zichtbaar voor iedere bezoeker. Het dossier wordt voor een screening voorgelegd aan vzw Westkans. Bouwheer is de Stad Waregem en de kostprijs voor de herinrichting wordt geraamd op 296.526 euro incl. BTW. De gunning van de werken zal gebeuren met een openbare aanbesteding. De stad besteed voor het ontwerp al 25.000 euro aan ereloon.
|