xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ignace De Brabandere van brouwerij Bavik en SV Zulte-Waregem bereikten een overeenkomst voor de shirtsponsoring voor een periode van vijf jaar. Voor de voetbalploeg betekent deze tweede sponsor een financiële meevaller en ook de vlotte abonnementsverkoop zorgt voor een mooie seizoensstart. Eerder had de voetbaleersteklasser al een overeenkomst met Enfinity, dat nu de reclame op de truitjes zal moeten delen met Petrus. Volgend weekend zou de tweede sponsor al op de truien moeten prijken bij de eerste competitiematch in Lokeren.
Na een onderbreking van zeventien jaar zal brouwerij Bavik vanaf het begin van het nieuwe voetbalseizoen weer op de shirts van het eerste elftal van Essevee prijken. Vanaf het seizoen 1982-1983 was Bavik gedurende tien jaren al de shirtsponsor van Essevee Waregem. In tegenstelling tot zoveel jaar geleden moet bedrijfsleider Ignace De Brabandere de ruimte vooraan op het truitje wel delen met zonnepanelenspecialist Enfinity uit Waregem. De onderhandelingen met Bavik duurden naar verluidt ruim vijf maanden.
Ignace De Brabandere : Na zeventien jaar zijn wij weer aanwezig in het Regenboogstadion. En wij gaan onze productnaam Petrus promoten. Dat zijn zes biersoorten: blond, triple, special, oud bruin, aged pale, dubbel bruin plus dan ook nog een winterbier onder dezelfde naam. Dat laatste leveren wij af in champagneflessen. Met onze pils haalden wij al twee keer de hoogste score als beste in zijn genre. Het pilsbier van Bavik werd in 2005 door Test Aankoop nog verkozen tot beste bier uit 50 concurrenten.En met Wittekerke kwamen wij dankzij de gelijknamige VTM-reeks heel veel in beeld. Nu is het weer eens tijd om met onze Petrusbieren uit te pakken. En dat kan best op het shirt van het eerste elftal van Essevee. Daarvoor leveren wij een serieuze financiële inspanning.
Essevee-manager Vincent Mannaert is bijzonder tevreden met het contract dat de club afsloot met de Bavikhoofse brouwerij. 'Wij hebben de ambitie om als regioclub te groeien en dat kan je best doen samen met belangrijke bedrijven uit eigen streek. Wij hebben al een aantal belangrijke nieuwe namen over de streep getrokken met name Enfinity en Renson en ook Bavik hoort daar zeker bij. De brouwerij is altijd blijven meewerken met de jeugdelftallen van Essevee en wij hebben dat altijd geapprecieerd. Dat het over een contract van vijf jaar gaat is ook belangrijk, want wij wensen op lange termijn te werken. Concreet betekent het dat in alle drankvoorzieningen van Essevee de producten van Bavik worden geschonken. Wel moet ik er meteen aan toevoegen dat de samenwerking met Creve Drinks wordt verder gezet en dat alle sponsors van vorig seizoen blijven. BIK van bouwspecialist Philippe Huyzentruyt uit Beveren-Leie die vorig jaar op de shirts prijkte, zal ons nu in een andere vorm steunen.
SV Zulte-Waregem zal het nieuwe seizoen op financieel vlak zeer positief inzetten. Manager Mannaert en zijn collega's van het bestuur slaagden erin het commercieel budget tien tot vijftienprocent laten toenemen. En het totale budget bedraagt nu rond de 7miljoen euro. Vorig seizoen was dat nog 6,3miljoen euro. Ook de verkoop van abonnementen loopt als een trein. 'Wij zitten nu zeker aan 4.900stuks en naderen dus het magische getal 5.000. Voor de club zal dat alvast een historisch record betekenen.
Commercieel medewerker Pieter-Jan Vanschamelhout van SV Zulte-Waregem (vlnr.), algemeen manager Vincent Mannaert, trainer Frank Dury, gedelegeerd bestuurder van Bavik Ignace Debrabandere en marketing manager Steven Vanhaverbeke klinken op de samenwerking
|