xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Kris Sierens wordt Fellow van de Flanders District of Creativity, de eerste in de regio. De Flanders DC Fellows zijn 50 creatieve Vlaamse ondernemers die er op uit trekken met hun inspirerend verhaal. Ze komen in uw lessen of op uw congressen spreken over ondernemingscreativiteit. Ondernemingscreativiteit is immers erg belangrijk, willen we het in Vlaanderen goed blijven hebben. Creatieve bedrijven zijn een must voor economisch succes en voldoende jobs.
Flanders DC, of voluit Flanders District of Creativity, is de Vlaamse organisatie voor ondernemingscreativiteit. Voor deze organisatie is ondernemingscreativiteit geen doel op zich, maar een middel om Vlaanderen creatief, welvarend en ambitieus te maken. Om de ambassadeursgroep van Flanders DC te versterken, ging men op zoek naar gedreven ondernemers die de combinatie van creativiteit en ondernemerschap mee uitdragen. Vanuit zijn persoonlijk verhaal en ervaring binnen JCI en andere organisaties, werd Kris Sierens gevraagd om deel uit te maken van deze selecte groep. Hij wordt daarmee de eerste Fellow uit de regio Waregem Kortrijk. Toch wordt hij op de website van de organisatie nog voorgesteld als vertegenwoordiger van Oost-Vlaanderen (?!)
Flanders District of Creativity, heeft als grote doelstelling om creativiteit en ondernemerschap te promoten. Dit doen ze via tal van events, seminaries, campagnes en getuigenissen. In dat kader stellen ze, onder de algemene beheersovereenkomst van de Vlaamse overheid, fellows aan die als ambassadeurs, en vanuit een duidelijke praktijkervaring, mee deze boodschap de wereld in dragen. De jeugd heeft immers nood aan positieve voorbeelden.
Kris Sierens (42) is woonachtig te Waregem en partner van VLD-gemeenteraadslid Heidi Vandenbroeke. We vinden hem ook terug als ondervoorzitter van Open VLD arrondissement Kortrijk. Maar als Fellow moeten we hem voorstellen als zaakvoerder van BeforeTheHype, een marketing communicatiebedrijf in Gent, dat bedrijven en organisaties via een concrete en succesvolle visie ondersteunt in hun groei. Creativiteit is dus eigen aan de dagelijkse bedrijfsvoering, maar het is ook eigen aan Kris zelf. Ideeën bedenken is dagelijkse kost en steeds wordt er gezocht naar positieve alternatieven, waarbij dromen en durven centraal staan. Hij gaat er ook van uit dat iedereen creatief kan zijn, niettegenstaande veel mensen geremd worden of zijn..
Van opleiding is Kris vreemd genoeg technisch gevormd, maar via diverse bruggetjes belandde hij in de communicatiewereld. De eerste zelfstandige stappen werden genomen met het bedrijf PhraseLift, wat later werd geïntegreerd binnen BeforeTheHype. Ondertussen groeide het bedrijf gestaag, waar Kris samen met Harald Dumoulin, eveneens wonend te Waregem; de leiding heeft.
Kris Sierens is sinds jaar en dag een voorvechter van het ondernemerschap. Vlaanderen heeft immers nood aan meer ondernemerschap, tenminste als we in de toekomst willen overleven. Vlaanderen heeft het potentieel, alleen heeft het nood aan durf en moed om uit de band te springen. Wie dagelijks hetzelfde blijft doen als zijn buren, zal nooit zichzelf overstijgen. Vandaag bestaan bovendien nog teveel negatieve percepties over ondernemers, terwijl het noodzakelijk is om die om te buigen. Zonder ondernemerschap is er hier immers geen toekomst, aldus Kris. Ondernemen biedt immers ook fun, vrijheid, zelfstandigheid, persoonlijke voldoening en groei.
Binnen JCI (Junior Chamber International) was Kris Sierens voorzitter van JCI Vlaanderen en Waregem, maar hij was eveneens actief op internationaal niveau, waarbij hij vorig jaar in de US mee de internationale strategie uittekende voor de komende jaren. Ondernemerschap was ook daar voor hem een van de voornaamste pijlers. Hij stond mee aan de wieg van de Vlaamse Jonge Ondernemer Award. Hij trok dit verhaal verder internationaal door en lanceerde de Creative Young Entrepreneur Award, waar op vandaag meer dan 50 landen aan deelnemen. Hij is de bedenker van het Speed Business Dating concept, dat ook verspreid over de ganse wereld wordt georganiseerd. Recent werd mee de Political Academy ingericht, een trainingsweekend waarbij jonge mensen leren hoe impact te creëren in de maatschappij. Verder is Kris o.a. advisor voor het JCI wereldcongres dat in 2011 in Brussel zal georganiseerd worden.
Daarbuiten is Kris ook actief binnen de expertgroep Sustainable Branding bij de Stichting Marketing, de Belgium Japan Association, de Polar Conservation Organisation (waarbij binnenkort gedurende de Climate Week in Kopenhagen een unieke actie zal worden opgezet) en is mede bedenker-oprichter-organisator van Vlaanderen Knuffelt dat op 30 oktober reeds zijn tweede editie kent.
Dat Kris zijn eigen, constructieve mening heeft over creativiteit en ondernemerschap, en daar enthousiast over spreekt, zorgde er dus voor dat hij gevraagd werd toe te treden tot de groep Flanders DC Fellows. De jeugd motiveren en hen de ondernemerskriebel bezorgen wordt dus de nieuwe uitdaging, die hij graag aanneemt. Misschien komt op die manier zijn droom van een sterk en volledig ondernemend Vlaanderen een stuk dichterbij.
|