xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> Er wordt nieuw meubilair besteld voor diverse stedelijke diensten op het stadhuis. De gemeenteraad gaf eenparig zijn goedkeuring voor het aankoopvoorstel voor een totaal geraamd bedrag van 20.000 Euro. Dat bedrag is ook voorzien in de buitengewone begroting 2007, die in december vorig jaar werd goedgekeurd.
In de situering van dit agendapunt wordt vermeld dat in het jaar 2002 het meubilair in de drie schepenkantoren volledig werd vernieuwd. Nu is het meubilair in het kantoor van de burgemeester aan een vernieuwing toe. Hier komt een nieuw bureau met bureaustoel, een verrijdbare ladeblok, twee kasten en vier bezoekersstoelen. Het meubilair dat vrijkomt wordt gebruikt in de Tourwinkel, die tijdelijk tot na de tourritstart in Waregem wordt geïnstalleerd in de ruimte van de voormalige kledingzaak Lygolux in het Pand, naast de zij-ingang van het stadhuis met de onthaalruimte van telefonist Martin.
De secretaris heeft nood aan een bijkomende, lage jaloeziekast en een verrijdbaar ladeblok.
In het kopieerlokaal is een verrijdbaar ladeblok nodig om het klein materiaal van de post op te bergen. Een middelhoge kast zal van de Cultuurdienst naar de Financiële dienst overgebracht worden. Voor de Cultuurdienst wordt dan een lage kast aangekocht. Er komt meubilair voor een nieuwe medewerker bij de dienst Stedenbouw en Gebouwen. In de Bevolkingsdienst en in de dienst Interne Werking en Personeel zijn diverse bureaustoelen aan vervanging toe.
De Linde in Sint-Eloois-Vijve beschikt niet over twee feestelijke stoelen om de jubilarissen te ontvangen. Raadslid Joost Kerkhove vraagt deze stoelen aan in zijn brief van 7 januari 2007. Hierboven hadden we het reeds over de inrichting van een Tourwinkel. Hiervoor is volgend meubilair nodig: een bureau met stoel, een vergadertafel met zes bezoekersstoelen en een hoge kast. De hoge kast zal van de Financiële dienst naar de Tourwinkel verhuisd worden. Voor de rest zal er gebruik gemaakt worden van het meubilair dat vrijkomt in het kantoor van de burgemeester.
Rekening houdend met de aard en de omvang van deze opdracht, is de onderhandelingsprocedure (art. 17 § 2 1°a, van de wet van 24 december 1993) de aangewezen aankoopprocedure.
Komen we nog even terug op de lokalen voor de schepenen. Raadslid Guy Adams pleitte hier voor een uitbreiding. Het is niet fair dat de 7 schepenen het nog altijd moeten stellen met drie niet al te ruime lokalen en weinig privacy voor hen en hun bezoekers. Hij werd hierin volmondig bijgetreden door burgemeester Kürt Vanryckeghem. Bijkomend argument voor uitbreiding is nog dat deze schepenen in tegenstelling met een paar decennia geleden en zeker bij de ingebruikname van het stadhuis nu bijna fulltime aanwezig zijn. Er wordt uitgekeken naar een oplossing. Freddy François zag de gelegenheid geschikt om ook een lokaal aan te vragen voor de gemeenteraadsleden, die dan hier rustiger de opgevraagde dossiers kunnen komen inkijken. Lokalen in het Pand zouden volgens hem in het vervolg prioritair voor de stedelijke diensten moeten worden voorbehouden.
|