Vergaderen, feesten, quizzen, repeteren, exposeren, optreden,... Voor alles heb je natuurlijk wel een geschikte locatie nodig. En misschien weet je niet altijd waar naartoe. Nochtans beschikt Waregem over een bijzonder ruim aanbod van allerhande soorten zalen. Maar liefst een klein veertig locaties bieden allemaal een of meerdere zalen aan. Je vindt vanaf nu een actueel overzicht van alle mogelijkheden op het stadsweb. xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ben je dus op zoek naar een zaal voor jou activiteit of evenement? Op www.waregem.be/zalen vind je alle informatie, inclusief het aantal zalen, de capaciteit,...
Infrastructuur
Plan je een voorstelling, concert, lezing of cursus? Of had je eerder een vergadering, een repetitie of een feest in gedachten? In Waregem kan je voor dit alles terecht in een veertigtal locaties, telkens met een of meerdere zalen. Het aanbod is zeer verscheiden: van vergaderruimtes over grotere feestzalen tot een schouwburg met heel wat technische uitrusting. Hieronder zetten we het complete aanbod in Waregem op een rij.
Ga naar de website http://www.waregem.be/vrije-tijd/cultuur/infrastructuur en zoek daar de zaal van jouw keuze. Via een klik op de gewenste zaal vind je voldoende informatie om contact op te nemen met de verantwoordelijke voor beschikbaarheid, reservaties,... Als we toch nog ergens een ruimte over het hoofd hebben gezien, mag je ons dit steeds melden. Een bericht sturen naar cultuur@waregem.be is voldoende.
Zalen om te feesten, vergaderen, repeteren
Berto 1 vergaderzaal (7 personen)
Cultuurcentrum De Schakel 5 vergaderzalen / 2 polyvalente zalen / schouwburg / expositieruimte / keuken
De Gilde 1 vergaderzaal (80 personen) / 1 feestzaal (60 personen)
De Karekiet 1 zaal (50 personen)
De Klauwaert 1 vergaderzaal (35 personen)
De Koetsier 2 zalen (20 & 85 personen)
De Peracker 3 vergaderzalen (20, 26 & 70 personen) / 2 feestzalen (65 & 108 personen)
Expo Waregem polyvalente ruimtes van 600 tot 4500m²
Gemeenschapshuis 't Schrijverke 3 vergaderzalen / 1 polyvalente zaal (100 personen) / 1 keuken
Half Time 1 vergaderzaal (50 personen) / 1 feestzaal (40 personen)
Jeugdcentrum 1 polyvalente zaal
Kom-Il-Foo 2 vergaderzalen (20 & 25 personen)
't Labierint 2 zalen (20 & 10 personen) Leieburcht 2 zalen (280 & 60 personen)
't Neerhof 1 vergaderzaal (35 personen)
OC 't Klokhuis 2 vergaderzalen / 1 polyvalente zaal (680 personen) / keuken
OC De Bilkhage (SOBA) polyvalente zaal (160 personen) / keuken
OC De Kernelle 2 zalen (150 & 90 personen) / keuken
OC De Linde 2 vergaderzalen / polyvalte zaal (300 personen) / keuken
OC De Mote 1 vergaderzaal / 1 polyvalente zaal (100 personen)
OC De Roose (SO De Biest) 2 polyvalente zalen (200 & 60 persone)
OC Eikenhove 1 vergaderzaal / polyvalente zaal (400 personen) / café (130 personen) / zaal met keuken (250 personen)
OC Nieuwenhove vergaderzaal met keuken / 2 polyvalente zalen (800 & 360 personen) / foyer
Parochiaal Centrum De Jager 1 zaal (40 personen)
Parochiaal Centrum Gaverke 1 vergaderzaal / 1 polyvalente zaal (150 personen)
POC De Ark 3 vergaderzalen
POC Desselgem 2 zalen / 1 keuken 't Sandwichke 1 vergaderzaal (30 à 35 personen)
SO Gaverke 1 vergaderzaal / 1 polyvalente zaal met bar en keuken (300 personen) / sportzaal (1000 personen)
Sportcafé De Treffer 1 vergaderzaal (40 personen)
Sportcafé Jeugdcentrum polyvalente zaal met bar
't Straetje zonder Ende 1 vergaderzaal (50 personen)
Stedelijke Academie voor Beeldende Vorming Zaal 29 expositieruimte (120m²)
Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans Oblatenauditorium (250 pers.) en Lisztauditorium (135 pers.)
Ter Torre 3 feestzalen (220, 60 & 35 personen)
Vrijzinnig OC Poincaré 1 vergaderzaal / 2 polyvalente zalen met bar (80 & 50 personen) / 1 keuken
Waregem Golf 3 vergaderzalen (40, 80 & 80 personen) / 2 feestzalen (samen 150 personen)
t Zweerd 1 vergaderzaal (15 personen) / 1 feestzaal (150 personen) Weet je nog lokalen, gelieve deze te melden om de lijst aan te vullen...
Tips voor organisatoren
Stel: je wil zelf een evenement uit de grond stampen. Je zit dan ook boordevol schitterende ideeën, je hebt bij voorbaat al een dankbaar publiek en je weet van aanpakken. Maar waar moet je dan beginnen om alles effectief op poten te zetten? Hierbij kunnen de stedelijke diensten je al veel hulp bieden. http://www.waregem.be/vrije-tijd/cultuur/tips-voor-organisatoren geeft je een opsomming van de logische gang van zaken.
1. De activiteitenfiche
Voor het organiseren van een evenement moet je aan bepaalde formaliteiten voldoen. Zo vul je eerst en vooral een activiteitenfiche in die je terug dient te bezorgen op het stadhuis. ...
2. Sabam en billijke vergoeding
Je zal zeker muziek draaien op je evenement? Vergeet dan niet -indien nodig- te voldoen aan alle voorwaarden van Sabam en de billijke vergoeding. lees verder...
3. Subsidies
Voor bepaalde evenementen kan je subsidie bekomen. Hiervoor moet je dan wel voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Er zijn een aantal soorten:
subsidies via de sportdienst
subsidies via de cultuurdienst
subsidies via de sociale dienst
4. Werken met vrijwilligers
Uiteraard zal je een beroep doen op vrijwilligers om alles in goeie banen te leiden. Maar zijn zij wel verzekerd? Waar vind je vrijwilligers? lees verder...
5. Uitleendienst
Voor je organisatie of evenement is het tevens mogelijk om bepaalde materiale zaken te ontlenen. Opnieuw kan je hiervoor terecht bij enkele verschillende diensten:
uitleendienst jeugdmaterialen
uitleendienst sportmaterialen
uitleendienst feestmateriaal
uitleendienst volksspelen
6. Kenbaar maken
Een evenement zonder publiek is ondenkbaar. Je wil daarom zoveel mogelijk reclame maken, ook via verspreiding op het internet en affiches die je zal aanbrengen. Ook deze zaken zijn deels mogelijk via de stedelijke diensten, maar zijn wel enigszins gereglementeerd. Andere mogelijkheden bieden we aan, maar moet je zelf vervolledigen (zie UiTdatabank)
kenbaar maken via de UiTdatabank (internet)
kenbaar maken via aanplakken affiches
contacteer de pers
7. Verhuur locaties
Waar moet al dat volk naartoe? Dan spreken we over locaties: in Waregem zijn er tal van locaties beschikbaar die kunnen gehuurd worden voor tal van organisaties en evenementen. Wij bieden je een overzicht van alle mogelijkheden. lees verder..
Activiteitenfiche
Wanneer je de activiteitenfiche via http://www.waregem.be/formulieren/activiteitenfiche invult, kunnen de stadsdiensten, indien nodig, zorgen voor:
Vergunning burgemeester
Goedkeuring door burgmeester en schepenen
Toelating gebruik openbaar domein
Erkenning muziekactiviteit
Aanplakken van affiches op gemeentelijke aanplakborden ( tegen betaling)
Leveren feestmateriaal ( tegen betaling)
Doorgeven van gegevens contactpersonen aan politie
Daarnaast kunnen ook volgende bijlagen interessant zijn voor jouw activiteit:
Wens je materiaal te ontlenen?
Het is mogelijk om materiaal te ontlenen bij het stadsbestuur. Lees zeker eens de bijlage "tariefreglement huren feestmateriaal" na.
Jeugdverenigingen kunnen voor audiovisueel materiaal terecht bij de stedelijke jeugddienst.
Andere verenigingen kunnen voor audiovisueel materiaal terecht bij de provinciale uitleendienst.
Wens je affiches of andere publiciteit te plaatsen langs de openbare weg?
Het is mogelijk om affiches of andere publiciteit langs de openbare weg te plaatsen. Lees zeker eens de bijlage "tariefreglement aanplakking affiches en publiciteit" na.
Wens je muziek te spelen tijdens jouw activiteit?
Lees eens deze pagina over een Sabam-bijdrage en de billijke vergoeding.
Breng iedereen op de hoogte van jouw activiteit via www.uitdatabank.be
www.waregem.be/zalen
http://www.waregem.be/vrije-tijd/cultuur/infrastructuur
http://www.waregem.be/vrije-tijd/cultuur/tips-voor-organisatoren
http://www.waregem.be/formulieren/activiteitenfiche
|