Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize Kids
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE BELGIË LANCEERT EEN NIEUW GAMMA VOEDINGSPRODUCTEN VOOR KINDEREN

     

     

     

     

    Als value leader op de Belgische markt, wil Delhaize België haar klanten producten van hoogwaardige kwaliteit aanbieden tegen de beste prijzen. Delhaize breidt nu haar gamma uit met een assortiment dat aangepast is aan de noden van kinderen van vijf tot tien jaar. Dit nieuwe gamma, Delhaize Kids, verenigt gemak, evenwichtige voeding en plezier en garandeert 15 tot 30% lagere prijzen.

     

    Delhaize neemt geregeld initiatieven om evenwichtige voeding en een actieve levenswijze aan te prijzen bij haar klanten. Daarom lanceert Delhaize een nieuw productengamma bestemd voor kinderen van vijf tot tien jaar, Delhaize Kids. Deze producten met de beste nutritionele samenstelling op de Belgische markt, zijn ideaal voor ouders die hun kinderen evenwichtig willen laten eten. Voor ieder onderdeel van de voedingsdriehoek vinden ze producten waarmee ze hun kinderen gevarieerd en gezond kunnen laten eten: ontbijtgranen rijk aan vezels en zonder bewaarmiddelen, tomatensaus met 64% groenten en een laag zoutgehalte, minikipburgers die vijf keer minder vet bevatten dan gevogeltegehakt maar ook rijk zijn aan proteïnen, enz.

     

    Delhaize stelt alles in het werk om de producten van Delhaize Kids zo voedzaam mogelijk te maken en de lekkere smaak te behouden. Om het perfecte evenwicht te vinden tussen voedzame samenstelling en goede smaak werden de producten getest en goedgekeurd door kinderen.

     

    Het Delhaize Kids-gamma is volledig uitgewerkt om het leven van kinderen en hun ouders te vergemakkelijken. Producten die ze goed in hun handjes kunnen houden, verpakkingen die gemakkelijk te openen en mee te nemen zijn… Delhaize Kids past in de levenswijze en de noden van kinderen. Zo krijgen ze zeker zin om van jongs af aan evenwichtig te eten ! De producten van het Delhaize Kids-gamma zijn gemakkelijk te herkennen aan de mascotte Pamuka, die de kinderen de weg wijst naar een evenwichtige voeding en actieve levenswijze. RVH.

    02-06-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel 80 magnifique nights
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SPEEL MEE MET SOFITEL: 80 MAGNIFIQUE NIGHTS OVER DE HELE WERELD

     

     

     

     

    Sofitel lanceert een innovatieve marketingstunt in de vorm van een leuke wedstrijd: ‘De wereld rond met Sofitel: 80 Magnifique Nights’. Dit unieke initiatief is geïnspireerd op de sprookjes van Duizend-en-één-nacht en het boek van Jules Verne. Het is een uitnodiging om Phileas Fogg, het beroemde personage, te evenaren dat de indrukwekkende weddenschap aanging om de wereld rond te reizen in 80 dagen...

     

    Op de speciale website www.sofitel80nights.com kunnen bezoekers de 120 adressen van het merk in 40 verschillende landen ontdekken dankzij de interactieve wereldkaart. Iedereen kan zijn virtuele reisdagboek invullen en zo zijn ideale wereldrondreis langs 8 Sofitelbestemmingen uitstippelen. Het deelnemingsformulier wordt een postkaart met de 8 stopplaatsen die de reiziger gekozen heeft.

     

    De prijzen? De 8 winnaars worden willekeurig gekozen op 18 juli en verdelen samen 80 nachten in Sofitel-hotels. De winnaar van de eerste prijs krijgt 31 nachten in een tweepersoonskamer en twee vluchten rond de wereld en kan dus zijn of haar droomreis waarmaken. Daarnaast zijn er 7 andere winnaars die 7 nachten mogen verblijven in een van de hotels die ze gekozen hebben, met een tweede persoon naar keuze.

     

    Bezoekers kunnen hun winkansen vergroten door fan te worden van de Sofitel-pagina op Facebook, hun postkaart met 8 bestemmingen naar vrienden te sturen of lid te worden van het A|Club-getrouwheidsprogramma van de Accor Group. In elk van die gevallen krijgt de gebruiker extra kansen om te winnen.

     

    Deze speciale actie krijgt heel wat internationale media-aandacht. Naast de gebruikelijke reclame komt er ook een speciale rubriek op de websites van ELLE Magazine in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en China met thematische content rond mode, design en gastronomie. Een aantal andere internationale websites maken de actie ook bekend: CNN, The New York Times, Travel + Leisure en TripAdvisor.

     

    Ten slotte is er ook een reisdagboek in samenwerking met het Franse magazine L’Officiel Voyage. Daarin staat een selectie van speciale evenementen die Sofitel-hotels uit de hele wereld willen delen. RVH.

    www.sofitel80nights.com

     

     

    02-06-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taste Awards

    Brouwerij Haacht behaalt 3 keer 3 sterren op de Superior Taste Awards 2011

     

     

     

     

    De Superior Taste Award is een unieke internationale erkenning, gebaseerd op blinde testen die uitgevoerd worden door gerenommeerde Chefs en Sommeliers die allen opinieleiders zijn op gebied van smaak. Jaarlijks beoordelen zij honderden inzendingen. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.

     

    Voor de editie 2011 werden maar liefst 906 producten uit de voedings-en drankensector ingeschreven. Brouwerij Haacht ziet de hoogstaande kwaliteit van haar bieren bevestigd met 3 sterren voor Prior Tongerlo, Keizer Karel Goud Blond en Keizer Karel Robijn Rood, meteen de hoogste onderscheiding.

     

    Voor Prior Tongerlo is dit zelfs al de tweede keer op rij. Prior Tongerlo is een goudgeel abdijbier met een romige schuimkraag, gebrouwen met zorgvuldig uitgekozen grondstoffen (gerstemout, tarwemout, Saaz-hop en een unieke giststam). Het heeft een volmondige aanzet, waarbij de fruitige toetsen uitvloeien in een kruidige en licht bloemige hopbitterheid. De hergisting op fles geeft het bier een rijker en intenser smakenpalet.

     

    Keizer Karel Robijn Rood   is een donker bier met een fruitig aroma, een zachte en volle smaak en een zoethoppige afdronk. Keizer Karel Goud Blond is een blond bier met een kruidig hoparoma,een zoete smaak en een aangenaam droge bittere afdronk.

     

    Al deze bieren zijn verkrijgbaar in de drinkcenters en bepaalde supermarkten,  in flessen van 33cl en van 75cl met kurk. Ook eengeschenkverpakking behoort tot het gamma. RVH.

    www.haacht.com





    01-06-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pur Natur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pur Natur, magere confituur

     

     

     

    Na de magere yoghurt variant kun je Pur Natur topkwaliteit nu ook terugvinden in het magere confituurgamma. Ook in dit marktsegment wordt gestreefd naar smaakperfectie gekoppeld aan 100% biologische ingrediënten. Perfect voor levensgenieters die houden van biologische producten maar toch zorg dragen voor hun 'lijn'.

     

    De Pur Natur confituren worden gekookt onder vacuüm, waarbij het aroma gecondenseerd wordt en daarna terug in het eindproduct wordt toegevoegd. Hierdoor krijgt de confituur een zeer sterk, maar natuurlijk fruitig aroma. De ingrediënten die gebruikt worden om de confituur te maken, zowel het fruit als de suiker, zijn afkomstig van biologische landbouw.

     

    De Pur Natur magere confituur bevat 36% minder toegevoegde suiker dan een gewone confituur en bevat dus 25% minder calorieën. Zo kan je het hele jaar door confituur op je boterhammen smeren en toch je strakke figuur behouden.

     

    Pur Natur magere confituur is verkrijgbaar in vier verschillende smaken: abrikoos, zoete appelsien, krieken en aardbei. Pur Natur magere confituur is verkrijgbaar in een 325g pot. Het nieuwe magere gamma van Pur Natur is herkenbaar aan het blauwe Pur Natur logo. De accenten van Pur Natur, waarbij soberheid centraal staat, worden ook in de nieuwe lijn gerespecteerd.

     

    Naast Pur Natur groen (de authentieke natuurlijke vetgehalte lijn) brengt Pur Natur blauw nieuwe mogelijkheden, ook voor zij die willen genieten van lekkere magere producten. RVH.

    www.confiturelardennaise.com - www.purnatur.eu

     

     

     

     

    31-05-2011 om 09:02 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdag screwpull

    Vaderdagsuggesties van Screwpull:

     

     

    De nieuwe kelnersmessen met dubbele inkeping worden in drie uitvoeringen geleverd: ABS, echt hout en roestvrij staal. Met het kelnersmes met dubbele inkeping, is het verwijderen van kurken eenvoudig en binnen ieders bereik! De kelnersmessen in echt hout en roestvrij staal zijn beschikbaar in zwarte geschenkkoffertjes.

     

    De Kubus is de nieuwe flessenhouder van Screwpull®. Deze is elegant, neemt weinig plaats in en kan opgevouwen worden wanneer deze leeg is. Om de flessen erop te plaatsen, is het voldoende om deze open te vouwen en de flessen in de tussenruimten te plaatsen: 3 flessen beneden, 2 erbovenop en 1 op de top van de piramide. Zo kan men 6 flessen opstapelen.

     

    2 nieuwe koelers doen hun intrede! Deze zijn uitgevoerd in linnen (beige en bruin). De koeler is uniek en onmisbaar en houdt uw fles wijn fris. De fles wordt geschoven in de voering die vooraf in de diepvriezer gekoeld werd. De koeler is stevig en uittrekbaar en past zich aan alle flessenvormen van 75 cl voor wijn en mousserende wijn aan. De vorm is zo ontworpen om de hele fles koel te houden: het eerste glas is even fris als het volgende!

     

    Een unieke nieuwigheid ! Beste wijnliefhebber, ziehier de niet te missen nieuwigheid van Screwpull®, uniek op de markt ! Deze karaf laat de aroma's van jonge wijnen tot hun volle recht komen en het gebruik ervan is eenvoudigweg wonderlijk. Hierdoor zult u in vergelijking met een klassieke karaf twee uur uitsparen ! De wijnfontein Vitesse wordt gekenmerkt door een dubbel beluchtingssysteem : een beluchting in de fles dankzij de adapter, en een optimale beluchting in de karaf dankzij de brede basis. Ideaal voor jonge wijnen die tegen de karafwand moeten « klotsen » om al hun aroma's en parfums vrij te geven !

     

    De Premium : de hefboomkurkentrekker die traditie en design verenigt. Hij vertegenwoordigt schoonheid en kwaliteit. Een klassieker, opnieuw uitgevonden. De kurkentrekker, eenvoudig en aangenaam in gebruik is praktisch omdat de hefbomen gemakkelijk neergeklapt kunnen worden en de schroefdraad in teflon zich moeiteloos in de kurk boort. De subtiele legering van 3 metalen garandeert een perfecte stabiliteit op de fles. Met geschenkkistje, ideaal om aan uzelf of iemand anders te schenken. RVH.

     

     

     







    19-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havana: ciytrip!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CUBA : CITYTRIP  HAVANA

     

     

    Het Caribische eiland Cuba is alom bekend als tropisch paradijs waar de vakantieganger geniet van zonovergoten stranden, zwemmen in kristalhelder water en van tropische avonden, van zalig wegdromen op het meeslepende ritme van exotische muziek. Cuba heeft veel meer te bieden, ondermeer Havana, de sensuele hoofdstad, rijk aan bezienswaardigheden, dag en nacht bruisend, een smeltkroes van culturen. Havana is dé bestemming voor een boeiende citytrip.

     

    Havana telt drie miljoen inwoners en is onderverdeeld in vijf grote wijken waarvan de toeristen er vier bezoeken: La Habana Vieja, Centro Habana, Vedado en Miramar. Het oude stadsdeel steekt vol historische en culturele bezienswaardigheden, het Centro is dichtbevolkt, Vedado is het meest levendig en Miramar is de residentiële wijk met ondermeer de ambassades.

     

    Het centrum van de Oude Stad is de Plaza de Armas, met opgelapte straatjes met mooie balkons, fonteinen, leuke cafés zoals de Bodeguita del Medio waar je de beste mojito kunt drinken, het Cubaanse godendrankje. Wandelend door de stad geniet je van de pracht van koloniale paleizen die volop worden gerestaureerd want La Habana Vieja is erkend als nationaal monument. De drukke winkelstraat Calle Obispo, het schitterende Parque Central en de Paseo de Martí, een promenade met fantastische paleizen, marmeren banken, bronzen leeuwen en gietijzeren lantaarns, mag je evenmin links laten liggen.

     

    Een citytrip Havana is overrompelend mooi want je valt van de ene verrassing in de andere, in de Fábrica de Tabaco Partagás worden sinds 1845 de beste sigaren gerold. In Havana kun je met gemak een reisprogramma van een week vullen. Er zijn prachtige musea zoals het Museo Nacional de Historia van waar je een mooi uitzicht hebt op de baai van Havana en op het eeuwenoude kasteel. Op het plein voor het museum verzamelen elke dag de bouquinistes of boekhandelaars waar je de manifesten van Castro en de poëzie van de beroemde dichter Martí kunt kopen.

     

    Vedada, komt pas ’s avonds tot leven en iedere bezoeker wordt hier aangetrokken door het onovertroffen uitgaansleven dat zich met bioscopen, discotheken, beroemde Cubaanse jazzclubs en theaters, rond de slagader La Rampa situeert.

     

    Havana is een zinderende stad, volgestouwd met bezienswaardigheden, die je geen minuut loslaat, waar elke straatscène, zelfs elke voorbijrijdende auto, oude vaak kapotte bolides, de aandacht trekken. Havana is mooi, prikkelend, vol emotie en staat daarom hoog op de lijst van mooiste citytrip reisbestemmingen.RVH.

     

    Winterprogramma’s Cuba via de reisagent - Toeristische dienst van Cuba, Bierstraat 12 B, NL 3011 XL Rotterdam, T 00 31 102 136 403, info@nunaarcuba.nl

     

     

     

     

     

    19-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inge Huijbrechts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Inge Huijbrechts is Rezidor’s nieuwe Responsible Business Directeur

     

    The Rezidor Hotel Group, één van ‘s werelds snelst groeiende hotelbedrijven, benoemde Inge Huijbrechts als Directeur Responsible Business.

    “We zijn verheugd Inge te verwelkomen bij Rezidor. Ze brengt 15 jaar internationale ervaring op gebied van Corporate Social Responsibility, Verkoop en Business Development met zich mee en zal ons dynamische team ongetwijfeld versterken”, zegt Kurt Ritter, President & CEO Rezidor. “Verantwoord ondernemen is fundamenteel voor ons. In 1989 reeds waren we één van de eerste internationale hotelgroepen die hun eigen Responsible Business Programma ontwikkelden, en we streven ernaar om deze leiderspositie te behouden en verder te ontwikkelen”, gaat Ritter verder.

    Inge Huijbrechts is Belgische. Ze heeft een masters diploma handelsingenieur van de KU Leuven en een MBA European Management van de Universität des Saarlandes (Duitsland). Haar meest recente positie was Head of Corporate Social Responsibility bij Toyota Motor Europe. Tussen 2003 en 2006 zeilde Inge de wereld rond in haar eigen zeiljacht - een unieke ervaring in planning, logistiek, organisatie en contact met de lokale bevolking.

    “Het is indrukwekkend te zien dat de “Yes I Can!” filosofie van Rezidor iedereen ertoe aanzet om op elk niveau Responsible Business in praktijk te brengen. Ik kijk er naar uit onze sterke bestaande initiatieven verder uit te bouwen en ze te introduceren in de nieuwe hotels”, zegt Inge Huijbrechts.

    Het meermaals bekroonde Responsible Business Programma van Rezidor is gebaseerd op drie pijlers: gezondheid en veiligheid voor gasten en werknemers, respect voor sociale en ethische aspecten in het bedrijf, en het minimalizeren van een negatieve impact op de omgeving. Zo besparen hotels op water, energie en afval (reeds de helft van alle Rezidor hotels behaalden een eco-label), en bieden steun aan locale goede doelen. De groep is strategische partner van de World Childhood Foundation, en ondertekende internationale initiatieven zoals het UN Global Compact. In 2010 en 2011 werd Rezidor verkozen tot één van ‘s werelds meest ethische bedrijven door de denktank Etisphere.

    Inge zal in haar nieuwe positie gebaseerd zijn in het hoofdkantoor van Rezidor in Brussel en zal rechtstreeks rapporteren aan Kurt Ritter, President & CEO. RVH.

    18-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Atag Wevelgem

    Uniek voor België

    ATAG start te Wevelgem (nabij Kortrijk) een eerste convenience & experience center 

     

     

     

    ATAG, dé specialist in inbouw keukenapparatuur, opende recentelijk in de Kortrijkstraat 370 te Wevelgem (nabij Kortrijk) het eerste filiaal van een nieuw drempelverlagend convenience & experience concept: het ATAG CENTER. De bedoeling is om tegen 2015 een tiental ATAG Centers in (middel)grote Belgische steden te introduceren.  

     

    ATAG inbouwapparatuur wordt uitsluitend via erkende keukenspeciaalzaken verkocht.  ATAG heeft dan wel reeds 25 jaar een adviescentrum in de hoofdzetel te Erpe-Mere, en reeds 5 jaar een koopcentrum te Brugge, Boortmeerbeek en Kortrijk, maar het nieuwe concept van het ATAG CENTER Kortrijk is uniek op de markt van de Belgische keukenapparatuur. Het is namelijk niet alleen een showroom waar men deskundig en onafhankelijk advies kan bekomen voor kook-, koel- en afwasapparatuur.  Het is ook het eerste laagdrempelige self-test center in Belgie waar particulieren vrijblijvend alle denkbare  kooktechnieken kunnen uittesten op ATAG-apparaten; waar ze kookdemonstraties kunnen bijwonen; en na aankoop ook nog een verhelderende workshop kunnen volgen voor optimaal gebruiksplezier. Zelf alle kookopties kunnen beleven, heeft volgens de consument nog altijd de beste overtuigingskracht.

     

    Groeimarkt 

    Er is uiteraard de markt voor nieuwe keukens, maar ATAG België ziet ook een sterke ontwikkeling op de renovatie- en vervangingsmarkt. Het mikt daarbij vooral op kopers die koken belangrijk vinden en daarom belang hechten aan  producten van topkwaliteit en een uitstekende service. En daarin gaat ATAG  heel ver: gratis kook– en inbouwadvies op maat bij de klant thuis door de  eigen specialisten van ATAG; toekomstige toestellen mag men zelf al eens bedienen voor de aankoopbeslissing; vele producten zijn uit voorraad leverbaar en worden gratis geleverd en aangesloten; bovendien is er de unieke ATAG-waarborg tot 8 jaar, dat alles gekoppeld aan een transparante prijs. Het bijkomende aanbod van keukenaccessoires maakt van het nieuwe ATAG Center in Kortrijk ook een heuse ‘concept store’. RVH.

     

    ATAG Center Kortrijk, Kortrijkstraat 370, 8560 Wevelgem, 056/400 210,

    Maandag tot vrijdag 13u-18u; zaterdag 10u-17u; dinsdag-, donderdag- en vrijdagvoormiddag op afspraak. Info www.atag.be (www.atagcenter.be online vanaf deze zomer).

     

     

     





    17-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendon

    CORENDON DUTCH AIRLINES

    NIEUWSTE NEDERLANDSE AIRLINE

     

     

     

    Corendon Dutch Airlines (CDA) is de naam van de gloednieuwe Nederlandse airline die sinds kort op Schiphol operationeel is. Het toestel van het type Boeing 737-800 met de naam Cornelis Haga werd door de Corendon-top, onderwie Corendon CEO Atilay Uslu, opgehaald in Dubai en nadien gedoopt.

    De eerste vlucht vertrok op 30 april van thuisbasis Amsterdam naar Dalaman aan de Turkse kust. De luchtvaartmaatschappij is het Hollandse zusje van het Turkse Corendon Airlines en gaat vliegen op bestemmingen in Turkije en rond de Middellandse Zee. CDA start met één toestel.

     

    De vrij nieuwe Boeing 737-800 (1,5 jaar oud), bekend om zijn zuinige en geluidsarme motoren, staat gestationeerd op Schiphol. CDA voert vluchten uit voor Corendon Vliegvakanties. De eerste vluchten gaan naar Turkije, Macedonië, Egypte (Luxor,  Hurghada, Sharm el Sjeik), Marokko (Nador, Marrakech, Tanger), Bulgarije (Bourgas) en Griekenland (Kreta, Rhodos, Kos). Dit najaar komen daar bestemmingen bij in Israël (Eilat). RVH.

    www.corendon.be





    16-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bierprijs

    Brouwerij Haacht stelt verhoging bierprijs uit tot na de implementatie van het algemeen rookverbod in de cafés.

     

     

    Brouwerij Haacht zal pas een prijsverhoging van haar bieren doorvoeren op 5 september 2011.Met deze timing houdt ze rekening met de bekommernissen van een groot aantal van haar horeca klanten wiens grootste zorg er momenteel uit bestaat om vanaf 1 juli een vlotte implementatie te verzekeren van het algemeen rookverbod.

     

    Ondanks de stijgende trend van grondstof-, energie-en transportkosten zullen haar

    verkoopprijzen dus ongewijzigd blijven tot na de vakantieperiode. Daarmee demonstreert ze haar verbondenheid met de horeca ondernemers, in het bijzonder de cafés, die zich zorgen maken over hoe hun klanten zullen reageren op de invoering van het rookverbod in hun zaak.

     

    In de maand april 2011        ontvingen haar horeca uitbaters in een speciale editie van het

    Magazine ‘Haacht info’ nog een update over de nieuwe rookwet en praktische tips voor de aanpak van de overgang. Hen nu opzadelen met een algemene prijsverhoging zou getuigen van weinig empathie met de sector, wat niet betekent dat

    ook Brouwerij Haacht een evenwicht dient te houden tussen kosten en inkomsten.

    Intussen blijft Brouwerij Haacht de horeca steunen met opleiding, training en advies. Uitbaters kunnen in een 3-daagse horeca opleiding kennis en vaardigheden ontwikkelen voor een succesvolle uitbating van een horeca zaak. Deze opleiding is gratis en geeft de gediplomeerden toegang tot bijkomende financiële voordelen zoals bijvoorbeeld het gratis onderhoud van de bierleidingen, een financiële steun die vorig jaar werd ingevoerd bij de prijsaanpassing en die ook geldig blijft naar de toekomst toe. RVH.

    15-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Turkmenistan

    Sofitel Ashgabat Turkmenistan

     

     

     

     

    Met de opening van het Sofitel Luxury Ashgabat, een stad die als een oase in de Karakum woestijn is gelegen aan de voet van het Kopet-Daggebergte, zet Sofitel een eerste stap in de verdere ontplooiing van het centraal Aziatisch aanbod van het merk.

     

    Ashgabat is een snel groeiende stad in centraal Azië die vooral bekendheid geniet vanwege de gas- en olievoorraden enerzijds en anderzijds de katoenindustrie. Economische elementen die de bijnaam zwart en wit goud meekregen.

     

    De constructie in witte marmer en grote glaspanelen reflecteert de renaissance van Turkmenistan en de koppeling van de traditie aan een moderne trend. Het hotel biedt 299 kamers waarvan 48 suites, nl 10 junior suites, 24 prestige suites en 14 presidentiele suites van meer dan 300m².

     

    Naar business toe beschikt het hotel over een unieke boardroom waar maximaal 30 leden aan een bespreking kunnen deelnemen, bovendien is er meer dan 2500m² vergaderruimte met alle technische snufjes en bijhorende dienstverlening.

     

    Het hotel beschikt over drie restaurants die zich spiegelen aan de klassieke Franse gastronomie maar toch enkele eigen authentieke facetten uitstralen. Amu Darya met 140 zitplaatsen brengt vooral een internationale keuken. Akhal Teke, 60 zitplaatsen, is een oosters restaurant met Turkse, Libanese en Turkmeense specialiteiten terwijl op de bovenverdieping La Table panaromici uitsluitend de franse keuken eer aandoet.

    Het spa, fitness en health departement neemt meer dan 1000m² in beslag en is voorzien van de meest moderne uitrustingen. RVH.

    www.sofitel.com





    13-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Desperados

    ALKEN-MAES WORDT DE BELGISCHE VERDELER VAN DESPERADOS

    Nieuw en uniek partnership met Jet Import biedt trendy merk Desperados alle groeikansen

     

     

     

     

    Alken-Maes wordt vanaf 1 juni 2011 de Brand Owner en verdeler van Desperados voor de Belgische markt. Desperados, “the tequila flavoured beer”, is een van de trendy merken die vandaag duidelijk aan populariteit winnen, en vormt een mooie aanvulling op de bestaande merkenportefeuille van Alken-Maes. De beslissing om Desperados, dat vandaag op de Belgische markt verdeeld wordt door Jet Import, in portefeuille te nemen kadert in de strategie van Alken-Maes om als innovatieve challenger te blijven groeien op de Belgische biermarkt. Deze operatie sluit ook aan bij de bredere ambitie van Heineken, het moederhuis van Alken-Maes en de eigenaar van het merk Desperados, om dit merk fors te doen groeien.

     

    De aansturing van Desperados zal gebeuren vanuit een nieuwe business unit die Alken-Maes creëert onder de naam Fun&Cool. Doelstelling van deze dedicated business unit die goed is voor 6 nieuwe jobs, is om innovaties in de markt te zetten of

    verder uit te bouwen en zo bij te dragen tot de versteviging van de positie van Alken- Maes. Voor het segment horeca en nightlife blijft Jet Import de vaste Desperadospartner van Alken-Maes. De combinatie van de kennis en ervaring van beide partners biedt immers de beste garantie op het verdere succes van Desperados.

     

    Alken-Maes speelt zijn rol als innovatieve challenger

    De voorbije drie jaar heeft Alken-Maes een zeer positieve turnaround gerealiseerd, na een aantal moeilijke jaren voordien. Zo werd Maes op een zeer succesvolle manier geherlanceerd, evenals het abdijbier Grimbergen, en wint het bedrijf sinds geruime tijd aan marktaandeel. In die context positioneert Alken-Maes zich meer dan ooit als dé innovatieve challenger op de Belgische biermarkt en heeft als ambitie om te blijven groeien door middel van sterke merken. In die optiek wordt Alken-Maes vanaf 1 juni 2011 de exclusieve verdeler van het trendy merk Desperados voor de Belgische markt.

     

    Desperados, het bier met zijn unieke tequilasmaak, is een merk dat 14 jaar geleden zijn intrede op de Belgische markt heeft gemaakt via het distributienetwerk van Jet Import en onder impuls van die laatste is uitgegroeid tot een succesnummer. Toch kent het merk nog een forse groeimarge. Het is met andere woorden het merk bij uitstek dat kadert binnen de strategie van Alken-Maes om zijn portefeuille verder te versterken. RVH.

     

     

    13-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suite Novotel Malaga

    Suite Novotel is nieuwste generatie Suitehotel.

     

     

     

    De in 1998 opgerichte hotelbrand Suitehotel vervoegt de Novotelfamilie, met hotels in meer dan 60 landen, onder de benaming Suite Novotel. De officiële lancering van dit nieuwe segment vond plaats op 1 juli 2010 in Luxemburg met de opening van het eerste hotel nl. Suite Novotel Luxemburg.

     

    Het samengaan van Suitehotel en Novotel biedt tal van extra opportuniteiten voor de klanten van beide segmenten en kan ongetwijfeld zowel de zakenlui, de frequent reizigers als families bekoren.

    Suite hotelkamers krijgen in flexibele vormgeving een minimale oppervlakte van 30m² en bieden diverse nieuwigheden zowel op het vlak van ontspanning, catering als multimedia. Bovendien bieden ze in diverse stadscentra een aanlokkelijk alternatief voor de middellange verblijven.

     

    Met het nieuwe concept krijgt het hotelverblijf trouwens een extra boost en behoort het saaie decor definitief tot het verleden. De suite is dermate opgebouwd dat men zowel over een kamer als werkruimte beschikt, de ruimte van 30m² voldoet aan alle normen, maar er is eveneens een Suite Box met internet, telefoon, films, muziek ed. het gebruik van deze Suite Box is trouwens gratis. Ook de webcorner in de lobby staat 24/24 gratis ter beschikking, terwijl ook de bibliotheek en het fitnesscentrum permanent ter beschikking staan. Op donderdagavond kunnen de klanten ook genieten van diverse massages.

     

    Nieuw is tevens de 24-hour bar en catering met enerzijds het ‘traditionele’ ontbijt onder de noemer ‘Good Morning’ en anderzijds de "Boutique Gourmande," een concept dat klaargemaakte maaltijden, desserts en dranken aanbiedt.

     

    Algemeen wordt verwacht dat, gelet op het succes van de Novotelbrand en de flexibiliteit van de nieuwe suites uitermate geschikt voor franchisingformules, het nieuwe businessmodel een forse groei zal kennen.

     

    De Luxemburgse ervaring toont een succesverhaal, terwijl anderzijds het Suite Novotel Malaga zopas de deuren opende. Op een steenworp van het Picasso museum en de kathedraal, zijn hier 90 suites beschikbaar waarmee het concept verder kan worden gepromoot. De mix van cultuur, ontspanning en zuiders temperament, betekent een absoluut pluspunt voor de SuiteNovotel.

    De opening van het Suite Novotel Paris-Issy-les-Moulineaux, Frankrijk, meteen het 8ste Novotel project in de regio Parijs, is gepland voor september 2011. RVH.

    www.suitenovotel.com

     







    12-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mystic

    Mystic gaat de zomer tegemoet met 2 nieuwkomers

     

     

     

    Wat hebben witbier en fruitbier met elkaar gemeen ? Witbier is in de eerste plaats een dorstlesser waar traditiegetrouw mannen graag mee gezien worden, maar ook steeds meer en meer vrouwen weten zijn smaak te appreciëren. Fruitbieren daarentegen zijn zeer toegankelijke bieren. Ze krijgen vaak het etiket opgespeld ‘te zoet’, ‘te kleverig’, ‘vrouwenbier’, …

     

    Geheel onterecht blijkt wanneer je het Mystic assortiment bekijkt en proeft. Het moederbier van de Mystic fruitbieren is witbier. De pure smaak en kracht van de toegevoegde vruchten vormen een harmonieus geheel met de verfrissende eigenschappen van het witbier. Vandaag kiest men uit 3 fruitbieren, van zoet en zuiders tot iets pittiger.

     

    Nieuw: Mystic Perzik

     

    De fruitbierenmarkt is bekend terrein voor Brouwerij Haacht. In 2006 werd de succesvolle

    Mystic Krieken in het leven geroepen en een jaar later werd Mystic Limoen geïntroduceerd. Recent werd Mystic Perzik gelanceerd, een veelzijdig biertje dat ook

    de volledige tafelgang, van aperitief tot dessert, begeleidt. Gerechten met een exotisch tintje houden alvast van zijn friszoete verfrissing. Mystic perzik beantwoordt eveneens aan een stijgende vraag naar perziksmakende producten in Wallonië.

     

    De Mystic fruitbieren:

    -zijn dankzij het witbier niet plakkerig in de mond en dus goede dorstlessers;

    -zijn toegankelijke bieren met een lager alcoholgehalte (Mystic Perzik 3.7% vol.alc.)

    -worden geproduceerd met natuurlijk sap (Mystic Perzik bevat 26% perziksap) en bevatten geen bewaarmiddelen;

    -hebben een trendy flesje en een bijhorend elegant, opvallend Mystic-glas.

     

    Nieuw: WHITE by Mystic

     

    Voor diegenen die het fruit liever achterwege laten, is er nu ook het nieuw en puur witbier ‘WHITE by Mystic’. De lancering van een nieuw witbier is opmerkelijk omdat de witbiermarkt sinds decennia daalt. Desondanks is het een logische keuze: ‘Witbier Haacht’ verdwijnt uit het assortiment. Het merk was niet mee geëvolueerd met zijn tijd en beantwoordde niet meer aan de verwachtingen van de doelgroep.

     

    WHITE by Mystic is nieuw, hip en plaatst de essentie van witbier op de voorgrond: dorstlessend met een vol, aangenaam mondgevoel. De subtiele koriander toetsen zorgen voor een verfijnd kruidig aroma en de toegevoegde sinaasappelschil geeft extra verfrissing. De lichte troebeling in het bier wordt op een natuurlijke wijze bekomen door de aanwezige gistcellen en eiwitten.

    WHITE by Mystic (5.1% vol.alc.) dient koel geserveerd te worden in het bijhorende klassieke ‘boerke’ glas met de modern ogende verticale opdruk ‘WHITE’. RVH.

    www.haacht.com 





    12-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Disney Antwerpen

    opening DISNEY STORE antwerpen groot succes

     

     

     

     

    Op 5 mei 2011 opende de allereerste Disney Store in België op feestelijke wijze zijn deuren. Mickey Mouse, Minnie Mouse en Fleur, de jonge winnares van Disney Channel, draaiden voor de eerste keer de sleutel in het grote slot en daarmee werd de magie over Antwerpen losgelaten. De winkel op de Meir telt 400m2 verdeeld over twee verdiepingen en biedt naast alle exclusieve Disney producten ook interactieve magie!

     

    Honderden Disney fans wachtten ongeduldig op deze eerste openingsceremonie die de winkel op magische wijze inhuldigde. Vanaf nu wordt de magie zes dagen per week onthuld en volgt er iedere dag een bijzondere openingsceremonie. 

     

    The Walt Disney Company (TWDC) is het nummer één entertainmentmerk van de wereld. Daarnaast is het bedrijf terug te vinden in de top tien van ’s werelds grootste en sterkste merken. TWDC bestaat uit vijf onderdelen waaronder parks en resorts, studio’s, merchandise, interactieve en tv- en mediadistributie. TWDC Benelux maakt onderdeel uit van TWDC Europe, Middle-East en Africa (EMEA) dat actief is in 23 landen met meer dan 5500 werknemers. RVH.

     











    12-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce Indianopolis

    Dolce onthult nieuw stadshotelmodel in centrum van Indianapolis

     

     

     

     

    Dolce Hotels and Resorts gaat een hotel met 157 kamers leiden dat binnenkort gebouwd wordt in de binnenstad van Indianapolis. Daarover ondertekende de hotelketen een overeenkomst. Het hotel wordt het bedrijfsmodel voor toekomstige stadshotels: een kruising van een stedelijke levensstijl en een conferentiehotel.

     

    Het hotel gaat naar verwachting open in de herfst van 2012. Volgens Steven A. Rudnitsky, directeur & CEO van Dolce, richt het zich tot individuele zakenreizigers en toeristen. Daarnaast biedt het complex groepen een gespecialiseerde vergaderlocatie en wordt het een ‘boeiend, verfijnd sociaal ontmoetingspunt’ voor mensen die in het centrum van Indianapolis wonen en werken.

     

    Tussen de handelszaken op de benedenverdieping en de gastenkamers op de tweede verdieping komen 16 vergaderzalen met in totaal 1400 m2 aan functionele ruimte. Bovendien beschikt het hotel over een boardroom op de bovenverdieping die uitkijkt over de stad. Alle vergaderzalen worden gecertificeerd door de International Association of Conference Centers. Er wordt aanzienlijk geïnvesteerd in het conferentiecentrum van het hotel, zodat het over geavanceerde audiovisuele technologie beschikt. Bovendien is het de bedoeling om in het hotelcomplex ook een Cisco TelePresence-systeem uit te bouwen. In het hele gebouw zal razendsnel draadloos internet beschikbaar zijn, standaard voor Dolce.

     

    Er zijn diverse eetgelegenheden gepland. Zo kunnen gasten terecht in een restaurant met volledig aanbod, een brasserie in Amerikaanse stijl en een lounge van 110 m2 met een indrukwekkend uitzicht over de skyline van de stad. Het fitnesscentrum van het hotel zal ook toegang bieden tot een nabijgelegen, ultramodern YMCA van 7000 m2 in het centrum. Er wordt ook gedacht aan een centraal openbaar plein als meesterstuk in dit totaalproject.

     

    Het hotel vormt een cruciaal onderdeel van een gemengd project ter waarde van 155 miljoen dollar dat nationaal projectontwikkelaar Buckingham Companies momenteel realiseert. Het omvat meerdere middelgrote gebouwen voor uiteenlopende doeleinden op een oppervlakte van zo’n 6 hectare tussen Virginia Avenue, South Street en Delaware Street. Het domein grenst aan vier van de grootste bedrijven en werkgevers in Indianapolis: Eli Lilly and Company, WellPoint Inc., Rolls Royce en Indiana Farm Bureau. RVH.

    www.dolce.com

     

    10-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pierre Marcolini
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pierre Marcolini schakelt over op de zomertijd…

     

     

     

     

    Stel: het is een koude, druilerige winterdag. Je bent urenlang buiten op stap geweest,

    door weer en wind, tot je uiteindelijk thuiskomt. Je schenkt een dampende kop koffie in, maar toch heb je het gevoel dat er iets ontbreekt… Juist!

     

    Een lekkere, smeuïge bonbon, dé ideale begeleiding bij je kopje koffie. De meesten van ons zullen deze situatie zeker en vast herkennen. Echter, bij het aanbreken van de lente gebeurt er iets vreemds: onze liefde voor chocolade lijkt dan plotseling in een soort van ‘zomerslaap’ terecht te komen en onze consumptie van deze lekkernij komt nagenoeg volledig tot stilstand…

     

    Door deze vaststelling vroeg Pierre Marcolini zich af of het niet mogelijk zou zijn de zon en chocolade met elkaar te verzoenen. Het resultaat van deze poging is de gloednieuwe Pastelcollectie, die uitgaat van een erg eenvoudig basisidee: de binnenkant van de bonbons is fruitig, suikerarm en licht gezouten, terwijl de buitenkant gemaakt is van een geraffineerde witte, melk of zwarte chocolade. Op deze manier krijgt het geheel een milde, zachte structuur.

     

    Elke bonbon weegt slechts vijf gram en is versierd met een kleurrijke pasteldecoratie. Men kan ze in de koelkast bewaren en onmiddellijk degusteren, dus zonder dat ze op kamertemperatuur hoeven te komen. Hierdoor smelten ze langzaam in de mond en komen de smaken geleidelijk vrij tot zich een heuse smaakexplosie voltrekt. Het pastelgamma beschikbaar in doosjes van 9 of 36 stuks, bestaat in diverse parfums:

    • Een delicieus parfum van limoen in een kleedje van witte chocolade. Ook de versie met zwarte chocolade vertoont een harmonieus evenwicht tussen de fruitige smaak van de vulling en de amandeltoetsen van de krachtige chocolade.

    • Een bedwelmende passievrucht in een kleedje van witte chocolade. De versie met zwarte chocolade valt op door zijn evenwichtige smaakpatroon.

    • Een parfum van mango, dat uitsluitend beschikbaar is met witte chocolade.

    • Een yuzu, die tevens uitsluitend beschikbaar is met een witte chocolade.

     

    Pierre Marcolini heeft ook een collectie ‘kant-en-klaar’-cornetto’s samengesteld, Ice Dream heeft gekregen. De cornetto’s zijn aan de binnenkant bekleed met een laagje zwarte chocolade uit Ghana en Ecuador en zijn beschikbaar in volgende smaken:

    • Een combinatie van mokka-ijs en vanille-ijs, bekleed met pistachenoten.

    • Een combinatie van ijs van zwarte chocolade uit Cuba en vanille-ijs, bekleed met stukjes meringue.

    • Karamelijs in combinatie met een karamelsaus en een fudge van droge vruchten.

    • Een combinatie van ijs van amandelmelk en een frambozensorbet, bekleed met stukjes meringue.

    • Een combinatie van vanille-ijs en aardbeiensorbet, bekleed met stukjes kokosmeringue.

     

    Aan de collectie “Verboden voor minderjarigen” , overheerlijke makarons die geïnspireerd zijn op ’s werelds meest bekende cocktails en ook een beetje alcohol bevatten… wordt de Daiquiri toegevoegd. De succesvolle versies Rum Kokos, Limoncello, Cuba Libre en Mojito van vorig jaar krijgen dus een denderende nieuwkomer.

    De Daiquiri, naast de mojito die andere favoriete cocktail van Ernest Hemingway, bestaat uit frisse limoensmaken in combinatie met het rijke, brede aroma van een uitstekende Cubaanse rum. RVH.

     

     

    09-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Accor Top employer

    Accor uitgeroepen tot « Top Employer » België 2011

     

     

     

    Accor, grootste hotelwerkgever ter wereld, is erkend voor haar prestaties op het gebied van Human Resources

    Accor is uitgeroepen tot een van de « Top Employers » België voor het jaar 2011. Deze erkenning wordt uitgereikt door het CRF Instituut, onafhankelijke organisatie van HR-deskundigen, aan bedrijven die zich onderscheiden door het invoeren van een optimale werkomgeving en een doordreven HR-beleid.

     

    Uit het onderzoek blijkt dat Accor jong talent uitstekende carrièremogelijkheden biedt en bouwt de Groep in België aan een sterke bedrijfscultuur. Vorig jaar heeft Accor als grootste hotelonderneming ter wereld werelwijd zo’n 25 000 kamers geopend. Deze hotelopeningen zorgen natuurlijk voor terwerkstellingen en doorgroeimogelijkheden voor gemotiveerde medewerkers. “Bij Accor zijn doorgroeikansen geen loos woord en talentmanagement maakt deel uit van onze DNA. Zo is 95% van de hoteldirecteurs als basismedewerker begonnen. Binnen de organisatie bestaan er tal van tools en vormingsmogelijkheden om competenties te ontwikkelen en zodoende, medewerkers die carrière willen maken, hierin te helpen” voegt Tine Verweire, HR-Director Accor Belux hieraan toe. In 2010, hebben de 1350 werknemers van Accor België gemiddeld 1,9 dagen interne opleiding gevolgd. Deze opleidingen vertegenwoordigen 2% van de loonmassa van de Groep.

     

    Accor mag zich een jaar lang Top Employer noemen. Volgens Ruud van Es, Country Manager Benelux bij Top Employers: “De toetsing biedt organisaties kwalitatief inzicht in de eigen positie. Daarnaast is het een beproefd middel om medewerkers aan te trekken en te behouden. Meer een meer werknemers beschouwen het keurmerk als bewijs voor goed werkgeverschap en vinden dit belangrijk in hun overweging bij de keuze voor hun toekomstige werkgever.” RVH.

     

    09-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zuid West Vlaamse bieren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Zuid-West-Vlaamse roodbruine bieren gaan voor een Europese erkenning

     

     

     

    Na de Vlaamse erkenning als streekproduct, kiezen de producenten van de Zuid-West-Vlaamse roodbruine bieren ervoor om ook voor een Europese erkenning te gaan.VLAM-Steunpunt Streekproducten ondersteunt en begeleidt de kandidaten.


    De Zuid-West-Vlaamse roodbruine bieren komen in aanmerking voor het Europese label van de Beschermde Geografische aanduiding (BGA). Een streekproduct met een BGA is befaamd in een bepaalde streek.

    De Zuid-West-Vlaamse roodbruine bieren zijn bieren van gemengde gisting die geheel of gedeeltelijk rijpen in rechtopstaande eiken houten vaten, foeders genoemd. Ze hebben een roodbruine kleur door het gebruik van gekleurde gerstmouten. Ze zijn bekend onder de namen Zuid-West-Vlaams roodbruin bier, West-Vlaams roodbruin bier of Vlaams roodbruin bier.


    Tot het einde van de negentiende eeuw werden in België uitsluitend bieren gebrouwen van spontane gisting (in Brussel en het Pajottenland), van gemengde gisting (in Oost- en West-Vlaanderen) en vooral van hoge gisting. Nadien volgde de opkomst van de pilsbieren (lage gisting), die een bedreiging vormden voor de vele kleine traditionele Belgische brouwers.

    In enkele regio’s hield men vast aan zijn oude brouwtradities, lokale brouwers bleven naast de nieuwe modebieren ook hun streekbier brouwen. Samen met de lambiekbrouwers zijn de Zuid-West-Vlaamse roodbruine bierbrouwers de énigen die vastgehouden hebben aan het rijpen in houten vaten. In Zuid-West-Vlaanderen, met name de arrondissementen Roeselare, Tielt en Kortrijk, heeft zo het unieke Vlaams roodbruine bier van gemengde gisting gerijpt in foeders overleefd. In Oost-Vlaanderen worden er ook andere bieren van het type gemengde gisting gebrouwen. Men noemt ze meestal oud bruin of bruin bier. Deze bieren rijpen echter in metalen lagertanks en niet op houten vaten of foeders zoals de Zuid-West-Vlaamse roodbruine bieren.


    Succesvolle biertypes, zoals de witbieren of lambiekbieren, worden traditioneel in heel België door verschillende brouwers gekopieerd. Aan het Zuid-West-Vlaamse roodbruine bier heeft men zich buiten het geografische gebied van Roeselare, Tielt en Kortrijk nooit succesvol gewaagd. Zelfs niet in het vlakbij gelegen Frans-Vlaanderen, dat heel wat gastronomische tradities deelt met Zuid-West-Vlaanderen (bv potjesvlees, boter, rode rundras, …) Ook in andere landen heeft dit biertype vroeger nooit bestaan. Sinds kort is er echter een enorme interesse voor deze productiewijze bij microbrouwerijen over heel de wereld. Dat het bier stand kon houden in een zeer beperkt gebied is te danken aan de knowhow van de lokale brouwers.

    Het Vlaamse roodbruine bier heeft een zeer eigen smaakpalet met een typische zure smaak. In het buitenland spreekt men dan ook vaak over “Flemish sour Ales” of “barrel aged sour beer”. Oorspronkelijk werd er in Zuid-West-Vlaanderen enkel bier gebrouwen met kruiden of “gruyt” in plaats van met hop. Langzamerhand werden de kruiden vervangen door een klein beetje hop, omdat deze een betere bacteriostatische werking heeft en vooral een betere houdbaarheid en kleefkracht aan het schuim geeft. De hoeveelheid hop blijft echter zeer beperkt zodat de meeste hopbitterheid onder de smaakdrempel blijft. Als kruiden bleef vooral zoethout behouden.

    Het gebruik van gekleurde gerstmouten verleent de typische roodbruine kleur aan het bier maar zorgt ook voor de complexe smaak en het karamelaroma. Om de zure smaak in evenwicht te brengen voegen sommige brouwers zoetstoffen toe.

    Roodbruin bier van Zuid-West-Vlaanderen is het bier dat het meest aanleunt bij wijn. Het rijpen in houten foeders is hiervoor verantwoordelijk.


    Met dit zeer mooie bierdossier hoopt het Steunpunt Streekproducten nog meer de aandacht te vestigen op ons Vlaams gastronomische erfgoed. Traditionele streekbieren verdienen meer erkenning als vaste waarden in het glas en in de keuken en vinden terecht hun weg naar de gastronomie. RVH.




    07-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soyjoy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SOYJOY VEROVERT BELGIE

    Nieuwe fruitreep op basis van soja: een onverwachte sensationele ervaring!

     

     

     

    Nutrition & Santé (N&S), Europese leider in gezondheidsvoeding, lanceert Soyjoy op de Belgische markt. Deze nieuwe fruitreep op basis van soja biedt een antwoord voor wie meer energie zoekt, met al het goede van fruit en een verrassend smaakpallet, voor een onverwachte sensationele ervaring. SOYJOY bewijst hoe sexy soja wel kan zijn.

     

    Youkoso SOYJOY!

    Het idee achter SOYJOY is het concept Soylution. Sojabonen bieden een oplossing voor de gezondheids- en voedingsproblematiek van de toekomst. Soja is immers goed voor het milieu: de sojaboon is eenvoudiger te cultiveren dan andere grondstoffen, met minder water en zonder meststoffen, zodat de natuurlijke ecosystemen en -reserves gerespecteerd worden.

     

    Daarnaast is soja ook gezond. De sojaboon is een bron van plantaardige proteïnes, weinig (onverzadigde!) vetten en een lage glycemische index, zodat de energie traag vrijgegeven wordt. Bovendien bestaat de SOYJOY fruitreep uit 34 tot 40 procent vruchten: rozijnen voor de zachte structuur, zeven verschillende vruchten met intense smaak voor zeven verschillende varianten, volle sojabloem voor de hoge nutritionele waarde, zonder GGO’s en zonder kleur- en bewaarstoffen.

     

    SOYJOY wordt in België in zeven variaties aangeboden: Meidoorn & Goji bes, Sinaasappel, Aardbei, Banaan, Appel, Pruim en Bosbes. SOYJOY is verkrijgbaar in healthy snackbars en krantenwinkels tegen de aanbevolen verkoopsprijs van 1.69 €. RVH.

     

    07-05-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!