GENERATIE IKKS
Wij zijn de generatie IKKS. Zij die free spirits willen zijn, vrije geesten onder de vele berustende geesten. Zij die ervoor hebben gekozen niet meer mee te gaan in de absurditeit en lichtvoetig willen blijven als alles zwaarmoedig wordt. Wij zijn de generatie die de oude wereld moet repareren, om een betere wereld na te leven aan onze kinderen, die net als ons zullen zijn.
”De generatie IKKS (uitgesproken als X) is de nieuwe signatuur van het merk IKKS. De lijnen Women, Men en Junior behoren nu tot dezelfde stam: DE GENERATIE IKKS.
Het is een generatie die zich noch door haar leeftijd, noch door het behoren tot een sociale klasse laat definiëren, maar door het respecteren van gemeenschappelijke waarden, de hang naar vrijheid en onafhankelijkheid, en een verlangen om te ontsnappen aan het keurslijf waarin de vorige generaties haar probeerden te vangen.
Onze nieuwe campagne is opgezet in twee fasen. In de eerste wordt ons Manifesto voorgesteld, als een echte hartenkreet van het merk versie 2021 en zijn engagement voor de toekomst. De tweede brengt hulde aan het verlangen naar overdracht tussen de generaties met leder als nalatenschap, rond een onuitgegeven capsule die tegelijk ons historisch materiaal als onze iconische producten eert." Valérie Dassier - DGA-aanbod, marketing & digitaal
BACK TO BASIKKS
"Wie zei kleine opdonder? " dat waren wij, IKKS, in 1987; toen verankerden we ons rock- en rebel-DNA in de kern van ons verhaal, tijdens de eerste reclamecampagne voor kinderen. 34 jaar later laat het merk, dat door Gérard Le Goff werd opgericht met de ambitie om de codes van de kinderkleding te doorbreken, zijn erfgoed meer dan ooit gelden met zijn nieuwe platform: GENERATIE IKKS.
GENERATIE IKKS
Wist u dat? De naam IKKS is op zichzelf al een daad van protest. Omdat Gérard Le Goff de toelating niet kreeg om zijn merk X te noemen, koos hij voor de fonetische versie. Zo omzeilde hij het verbod op een slimme manier. In 2021 verzoent "GENERATIE IKKS" het merk met zijn oprichtingslegende, door terug te keren naar de oorspronkelijke uitspraak. Het wordt meer dan ooit geassocieerd met een generatie van geëngageerde rebellen met een rockziel.
OM DEZE TERUGKEER NAAR ZIJN ROOTS TE VIEREN, lanceert IKKS de LEATHER STORY, zijn nieuwe capsule voor de herfst - winter 2021 rond drie iconen van het merk: HET BIKERJACK, DE RANGERS en de ondertussen beroemde IT BAG 1440.
"De Leather Story is een verhaal van mode, maar ook van overlevering. Met de studio hebben we het opgevat als een ode aan dit materiaal, dat we altijd al met passie hebben bewerkt, met zin om stukken te creëren die van generatie op generatie kunnen worden doorgegeven. Onze knowhow kwam ook tot uiting in het gebruik van een alternatief materiaal voor leder voor twee referenties en chroomvrij leder voor de hele collectie, dankzij de productie in LWG-gecertificeerde fabrieken. Dit is pas de eerste stap. Onze ambitie is onze stijlvoetafdruk te versterken en tegelijk de voetafdruk die we op de planeet achterlaten, te verkleinen." Marianne Dreuilhe - Directrice van de IKKS-studio
|