Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

29-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BV's en modebloggers verkopen hun oude kleren

BV's en modebloggers verkopen hun oude kleren

http://oi64.tinypic.com/11112sx.jpg

Tal van BV's, bloggers en andere fashionista's houden grote uitverkoop op de eerste Refashion Days in ons land. Je zult er onder andere de kleren en accessoires van Griet Vanhees, Lima Ché, Virginie Claes en Elisa Guaracci kunnen kopen aan spotprijsjes. En dat allemaal met het oog op recycleren en bewust shoppen.

De reden waarom Nicole Boes, Anneleen Meurs en Elk Vanbrusselt de Refashion Days organiseren is dan ook omdat ze vinden dat er veel kledij geproduceerd wordt en er veel te veel verloren gaat. "We moeten smart-shopping introduceren in onze leefwereld; koop kledij waarmee je jezelf uitdrukt. Dat kan met een duur mode-item, maar even goed met vintage eyecatchers. Slimme keuzes maken en combineren is de boodschap."

Daarvoor wisten de drie heel wat bekende gezichten te strikken. Denk aan onder andere Lima Ché (populaire blogster), Ex-Miss België Virginie Claes, Vlaams Parlementslid Rob Beenders, tv gezicht Elisa Guaracci, en styliste Griet Vanhees. Een lijst van alle deelnemers kun je op de site vinden. (br.hln)

De eerste Refashion Days gaan door op 10, 11 en 12 maart in de Oude Gelatinefabriek in Hasselt. Meer info: refashion.be 

29-02-2016 om 11:22 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse Ellen (24) maakt laat debuut bij Gucci: Ik zie er gelukkig nog jong uit

Vlaamse Ellen (24) maakt laat debuut bij Gucci: "Ik zie er gelukkig nog jong uit"

http://static3.hln.be/static/photo/2016/10/7/13/20160226100551/media_xll_8438518.jpg

Een paar indringende, kastanjebruine kijkers, een elegant afgelijnde kaaklijn en Gucci-ontwerper Alessandro Michele was verkocht. Vorige week trok Ellen De Weer (24) nog nietsvermoedend naar zijn kantoor, woensdag liep ze al haar allereerste show in Milaan. "Ik had niet eens een valies bij", lacht ze.

Twee weken geleden was ze nog een nobele onbekende, sinds woensdag is Ellen De Weer het nieuwe goudhaantje van de modewereld. De 24-jarige uit Oud-Heverlee liep deze week haar allereerste catwalkdéfilé tijdens de modeweek in Milaan. Het was meteen voor een klepper van formaat: Gucci.

"Het is plots allemaal heel snel gegaan", vertelt Ellen. "Ik was gewoon naar Milaan gekomen voor een 'go-see', een ontmoeting met Gucci-ontwerper Alessandro Michele, om te kijken of ik eventueel eens in zijn show kon lopen. Diezelfde avond zou ik al terug naar België komen." Maar de Gucci-ontwerper was duidelijk gecharmeerd door de jonge Vlaamse. "Ik was al op de terugweg naar de luchthaven toen m'n telefoon plots rinkelde: ik moest meteen terugkomen. Een dagje Milaan werden er uiteindelijk acht."

Ellen is niet aan haar proefstuk toe in de modewereld, maar het is wel haar debuut als model voor een grote modeshow. "24 jaar is best oud voor een beginnend model, maar ik zie er gelukkig nog jong uit," zegt Ellen. (br.hln)

26-02-2016 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oma's aan de top in de modewereld?

Oma's aan de top in de modewereld?

http://static0.hln.be/static/photo/2016/12/14/13/20160224164103/media_xll_8433238.jpg

De 94-jarige Iris Apfel is het nieuwe gezicht van een Australisch kledingmerk Blue Illusion. En hoewel dat nieuws (op een positieve manier weliswaar) de wenkbrauwen doet fronsen, is zij lang niet de enige bejaarde die het nog steeds maakt in de modewereld. Grote merken als Marc Jacobs, & Other Stories en Dolce & Gabbana kozen eerder ook al voor omaatjes in plaats van jonge modellen.

Diversiteit in de modewereld is eerder uitzonderlijk: modellen zijn doorgaans erg blank, slank en liefst zo normaal mogelijk. Maar beetje bij beetje komt daar verandering in, en naast modellen met een beperking, gekleurde modellen en vollere meisjes schitteren ook steeds vaker omaatjes in campagnes en op de catwalk.

Zo poseerde de 66-jarige actrice Jessica Lange al voor Marc Jacobs Beauty, de 70-jarige actrice Charlotte Rampling voor Nars, de 72-jarige Catherine Deneuve schitterde voor Louis Vuitton en kledingketen American Apparel vroeg de 64-jarige Jacky O'Shaughnessy zelfs in lingerie te poseren.

Het mag nog iets ouder
Maar het mag zelfs nog wat ouder als het van de modeontwerpers afhangt. De 87-jarige Daphne Selfe stond niet zo lang geleden nog in Vogue en ze bracht recent een fotoboek uit met haar mooiste foto's in gebundeld. En nu gaat de 94-jarige Iris Apfel nog een stapje verder.

Ze is het gezicht van het hippe Australische label Blue Illusion, en vorig jaar werd er nog een documentaire gemaakt over deze kranige bejaarde. Apfel kennen we als de Amerikaanse zakenvrouw en groot modeliefhebber die onder andere voor 9 verschillende Amerikaanse presidenten het interieur heeft ontworpen. Met haar 100-jarige man woont ze nog steeds in een eigen appartement in New York en ondanks haar 94 lentes gaat ze nog naar alle mode-evenementen overal ter wereld. In 2005 was er zelfs een tentoonstelling over Apfel in het Metropolitan Museum of Art.

Meer actieve oudjes met een opvallende stijl, kun je trouwens ook al een tijdje vinden op Advanced Style. Een streetstyleblog waarop alleen maar hoogbejaarde vrouwen en mannen pronken.  (br.hln)

25-02-2016 om 10:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom dragen succesvolle mensen altijd dezelfde outfit

Daarom dragen succesvolle mensen altijd dezelfde outfit

http://static2.hln.be/static/photo/2016/12/1/9/20160223161252/media_xll_8430369.jpg

We hebben allemaal graag een uitpuilende kleerkast. Hoe meer kleren, hoe meer opties. En hoe meer opties, hoe beter we voor de dag kunnen komen, toch? In modekringen is dat echter al lang niet meer het geval. Steeds meer succesvolle designers en bekende gezichten kunnen we uittekenen in dezelfde outfit, dag in dag uit. Maar hoe komt dat nu?

De capsule wardrobe wint steeds meer aan naamsbekendheid. Het fenomeen? Je kleerkast zo klein mogelijk houden, met alleen maar stukken die je graag en veel draagt en die onderling allemaal combineerbaar zijn, om zo het maximum uit je garderobe te halen.

Het is een reactie op de wegwerpmode, maar - eerlijk is eerlijk - het is ook gewoon handig. Dit is waarom het zo aanslaat bij tal van ontwerpers en grote namen in de wereld:

1. Geen keuzestress

Voor mensen die iedere dag belangrijke beslissingen moeten nemen, kan het al een wereld van verschil zijn wanneer één kleine beslissing komt weg te vallen. Zoals je kleren kiezen, bijvoorbeeld. Het geeft hen meer mentale ruimte en een hogere productiviteit tijdens de dag. Barack Obama verklaarde het als volgt: "Je zal merken dat ik enkel grijze of blauwe maatpakken draag. Ik wil zo weinig mogelijk beslissingen nemen. Ik wil niet nadenken over wat ik ga eten of moet dragen. Ik heb al te veel andere beslissingen die ik moet nemen."

2. Gedaan met tijdverlies

Wedden dat je geen idee hebt hoe vermoeiend al die extra kleren zijn, totdat je ze effectief weg doet? Zodra je die overtollige stukken de deur uit zet, zal je merken dat je plots meer mogelijkheden ziet met het kleiner aantal items dat je nu in je kast hebt hangen. Bovendien win je zo ook veel meer tijd. Je 's ochtends klaarmaken is een stuk makkelijker, sneller en efficiënter op die manier. Bovendien is het ook een stuk eenvoudiger om je kleerkast te organiseren en schoon te maken.

3. Minder stress

Matilda Kahl, succesvol art director in New York, pint het dan weer op minder stress. "Anders loop ik me voortdurend af te vragen: is dit te gekleed? Is deze jurk te kort? Is mijn outfit niet te opvallend? Bijna altijd koos ik iets om te dragen en had ik amper na vijf minuten alweer spijt." Haar kenmerkende zijden witte blouse en zwarte broek daarentegen, zijn altijd goed.

4. Zelfzekerder

Vergelijk het met een fastfoodrestaurant en één van de betere etablissementen. Met een overvolle kleerkast weet je dat je dagenlang kan kiezen, maar dat de meeste opties toch niet helemaal dat zullen zijn. In een goed restaurant heb je minder keuze, maar kan je er van op aan dat alles even lekker zal zijn. Je ziet er niet alleen goed uit, je voelt je ook beter. Het is simpel en snel, en je ziet er altijd verzorgd uit.

5. Het is iconisch

"Een vast uniform is een makkelijke manier om je goed in je vel te voelen," legt moderedactrice Alice Gregory uit."Het toont aan dat je volwassen bent, dat je je prioriteiten op een rijtje hebt." Bovendien is zo'n uniform een middel om jezelf in de kijker te zetten. "Je wordt de protagonist in je eigen leven. Daarom wisselen personages in kinderboeken ook nooit van kleren. Het verleent je een bijna iconische status."

6. Minder duur

Onze kasten zitten boordevol schoenen en kleren, meer dan de helft één keer gedragen of zelfs nog onaangeroerd. De gemiddelde mens geeft 1.500 euro per jaar uit aan kledij. Op zich is dat niet overdreven veel, maar als je je indenkt dat een vrouw in 1930 negen outfits had, vergeleken met een dertigtal nu, dan is het duidelijk dat het wel wat minder kan. En dat betekent automatisch ook goedkoper (tenzij je natuurlijk liever wat duurdere stukken gaat shoppen).

7. Meer rust

Ook Drew Barrymore zette haar kleerkast op dieet. Haar reden: meer rust. "Ik ben bijna 40, dus kledij van mijn 20e kan echt niet meer, en kledij van mijn 30e - na twee baby's  - past niet meer. Ik voel me op een kleding keerpunt, en dat is soms best pijnlijk." Niet weten wat je moet aantrekken, jezelf niet goed voelen in je kledij, we hebben het allemaal al meegemaakt, en als we Drew mogen geloven is zo'n uniform de ideale oplossing. "Mijn kleerkast is eindelijk gezond én gelukkig. Het is niet langer een strijd om me aan te kleden. En ook mijn persoonlijke stijl is kalmer en meer op punt." (br.hln)

24-02-2016 om 11:59 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/4/4/20160204114935/media_xll_8375479.jpg

Modemerk Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan zoiets eigenlijk wel?

Op het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen, maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?

Ginko extract en vitamine E
Volgens Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is daar nu precies van aan?

Chef Eva wist haar bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker werden ze er dan weer niet van."

Optisch maatje minder
Als je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden, stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer op de loer en ben je terug bij af.

Eigenlijk kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)

04-02-2016 om 18:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!