Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

30-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze kussentjes

De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze kussentjes


http://img517.imageshack.us/img517/915/schoenenmetdiamanten.jpg


Schoenen met een torenhoge hak blijven vrouwen bekoren, maar ééntje kan zich toch wel koningin van de schoenen kronen. Een pump gemaakt uit goud, afgezet met diamanten en voorzien van roze kussentjes om de voeten te ontlasten.


De designer is niet de wereldberoemde Manolo Blahnik of de immens populaire Christian Louboutin. Juwelier House of Borgezie zit achter het ontwerp, dat toepasselijk 'Eternal Diamond stiletto' werd genoemd.


De schoen werd bedacht door de Britse juwelenontwerper Christopher Michael Shellis en is gemaakt van 2.200 briljant gesneden diamanten, in totaal goed voor 30 karaat. Drie jaar is er aan de stiletto gewerkt. Minstens 113.000 euro moet je voor de schoentjes neertellen (zo zegt de website), en de sterren staan al in de rij.




http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/10/15/9/media_xl_3774474.jpg?20100630135100



Shellis noemt zijn 'schoen' liever 'een juweeltje'. "Om dit te maken moest ik het fundamentele principe van de klassieke stiletto helemaal herdenken. Het is dan ook eerder een juweel dan een schoen, die kan gedragen worden als de ultieme, vrouwelijke versiering.

Bij de schoen hoort een garantie van duizend jaar - voor als een diamantje of twee zou loskomen.

Een schitterend juweeltje voor bals, sterrenhuwelijken en de rode loper.



30-06-2010 om 15:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panty hydrateert nu ook je benen

Panty hydrateert nu ook je benen


http://img809.imageshack.us/img809/1223/panty.jpg


Het mag dan wel 30 graden buiten zijn, stiekem kijken we met She reeds uit naar de nieuwe wintermode. En die belooft er eentje met heel wat verzorgende eigenschappen te worden.


Het modemerk Wolford pakt dit najaar uit met twee wel erg opvallende panty's. Zo vind je een glanzende panty die dankzij de aanwezige microcapsules cellulitis bestrijdt, maar het echte innoverende karakter vind je pas bij de Hydra Care. In die panty zitten namelijk hydraterende bestanddelen die je benen enkele uren intens hydrateren en zo die doffe, uitgedroogde winterhuid tegengaat.

De panty's zijn vanaf september verkrijgbaar vanaf 26 euro.  (br.hln)



30-06-2010 om 00:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
29-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt

Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt


http://img180.imageshack.us/img180/1889/ralphlauren.jpg


Tao Okamoto mocht vorig jaar al eens aantreden voor de wintercampagne van het modehuis Ralph Lauren, maar haalt nu pas alle kranten met de nieuwste campagne voor de bekende poloshirts van het modehuis. Het model werd namelijk bijzonder onnatuurlijk dun gemaakt met behulp van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.

Ralph Lauren beging eerder al grove Photoshop-fouten door modellen als Filippa Hamilton en Valentino Zalvaeva een uiterst dunne wespentaille aan te meten via het pc-programma. Volgens insiders ziet Ralph Lauren nu eenmaal graag extreem magere vrouwen, en moeten zijn modellen dat ook uitstralen.

De bewerkte foto van Tao Okamoto is voorlopig enkel nog maar verschenen op de website van de detailhandelaar Nordstrom. Geen van beiden heeft reeds bekend gemaakt of de foto al dan niet bewerkt werd door Ralph Lauren zelf of door de handelaar.  (br.she)



29-06-2010 om 11:10 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
28-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw verkiest lang haar met laagjes

Vrouw verkiest lang haar met laagjes



Het favoriete kapsel voor vrouwen: lang haar in laagjes. Uit een onderzoek van haarmerk Andrélon blijkt dat traditionele snitjes het nog steeds goed doen. De ooit zo populaire permanent of de ultrakorte stekeltjeskapsels vallen nog verre van in de smaak.


Lang haar, geknipt in laagjes lijkt de gemiddelde vrouw het mooist en tegelijk meest gedragen model. De permanent, de grote kuiven, hanenkammen en superkorte kapsels worden gecatalogeerd als 'vreselijk', al vreest het merendeel dat deze ooit weer als 'trend' zullen opduiken. Net als de 'coupe soleil'.

Humeur
Het haar is een belangrijk gegeven voor de dames, 2 op 3 voelt zich beter als het haar goed zit. Het vrouwelijk humeur vaart wel bij een goede snit: de ondervraagde vrouwen geven zelfs aan het huis niet te verlaten als het haar niet gestyled zit.






De kapper is een zeer belangrijk persoon om advies over het juiste model te vragen. Ook lonken naar celebs helpt om de juiste snit te zoeken, net als het uitpluizen van tijdschriften.



28-06-2010 om 19:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'

De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'


http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/15/4/11/media_xl_3763991.jpg?20100624160750


Het T-shirt is een basisstuk in een garderobe. Het heeft één groot nadeel: de klassieke T-shirts zijn te casual voor formele gelegenheden, maar wat draag je dan op die nette rok of broek? Een hemd is algauw te schools of doet te veel aan het werk denken. De oplossing is daar: het luxe T-shirt.

Dit soort T-shirt is gemaakt uit een duurdere stof, die mooi om het lichaam valt en soms versierd is met pailletjes of geslepen glas. Het voordeel van dit luxe (en duurdere) T-shirt is dat het eenvoudig je jeans of een kokerrok kan opwaarderen naar een semi-formele of formele outfit terwijl je de eenvoud en het comfort van een 'gewoon' T-shirt behoudt.

Merken
Alle grote merken zijn op de kar gesprongen, van Balmain tot Alexander Wang en Maison Martin Margiela. Hun T-shirts kosten een half tot een heel maandloon, maar blijken toch heel populair.

Geen opzichtige mode
"In deze recessietijden zijn opzichtige blijken van dure mode uit den boze. Dus grijpen veel fashionista's terug naar de luxueuze versie van een T-shirt, waarbij ze een duur merk kunnen dragen maar er toch eenvoudig bijlopen", verklaart styliste Simone La-Rose in de Britse krant The Telegraph. Bijkomend voordeel volgens La-Rose? "Deze T-shirts zullen nooit uit de mode gaan."



 
http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/7/9/10/media_xl_3763945.jpg?20100624155944



Casual decadence

Daarmee is meteen een nieuwe modeterm geboren: casual decadence. "Sommige van deze T-shirts zijn gemaakt van zijde of kasjmier en zijn decadent in al hun eenvoud. Casual decadence dus."

Voor wie het toch graag simpel en bescheiden houdt, zijn er nog altijd de eenvoudige witte T-shirts, met daarop het simpele opschrift 'Luxury'. Zo hou je het rebelse en eenvoudige van het T-shirt toch in leven. (br.hln)



28-06-2010 om 11:29 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervrouwelijkt de mannenmode?


Vervrouwelijkt de mannenmode?



Nog niet zolang geleden was het een schande als een vrouw een broek droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een omgekeerde beweging aan de gang is.






-    Legging
Leggings zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten wordt.

Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te combineren met nylons.

-    Korte shorts
Korte shorts waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan vrouwen, is echter geen verklaring.

De shorts worden heel casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast te zien is.



http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/17/9/0/media_xl_3763860.jpg?20100624150852


- Badpak

Armani deed een poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar goede gewoonte kort en strak.



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/5/1/4/media_xl_3764209.jpg?20100624172006


-    Sandalen

Sandalen voor mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana. Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.

-    Bloot, bloter, blootst
Over vrouwelijk naakt werden al vele pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.

Maar ook mannen mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven ook alom tegenwoordig.






Handtassen overal
Tot spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de 'man bag' of handtas voor mannen te promoten.

De grote, rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal groot uitgevallen heuptasje.

Geen van beide zal volgende zomer waarschijnlijk doorbreken...



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/6/2/5/media_xl_3764210.jpg?20100624172019




26-06-2010 om 23:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen is een sport

Shoppen is een sport



Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.


Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen' inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk stappen, stofzuigen of jawel, shoppen.     "Heerlijk om vast  te stellen dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius experiment.


Shoppen maakt bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter. Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel stappen jij zet tijdens het shoppen?  Kom dan zeker naar het evenement op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een alledaagse bezigheid als shoppen wel is.



26-06-2010 om 12:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soldenjager is bemiddelde dertiger met kinderen

Soldenjager is bemiddelde dertiger met kinderen



Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10 consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in de winter, zo luidt het nog.


Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi worden vooral in de winter aangeschaft.


Vorig jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet, dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over de grens op koopjes jagen.


Een overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen. Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor consumentenbedrog.



26-06-2010 om 11:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen kopen in hun leven 42 zonnebrillen

Vrouwen kopen in hun leven 42 zonnebrillen


http://img39.imageshack.us/img39/8677/zonnebril.jpg



Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.

Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.

Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan.
Mannen

Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.



25-06-2010 om 11:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentino gebruikt (graatmager) naakt

Valentino gebruikt (graatmager) naakt



Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne met een (graatmager) naakt model.

Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de staat van het model.

Dat is enigszins begrijpelijk als je andere campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed en straalden luxe en rijkdom uit.

Dit campagnebeeld is helemaal anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk: (graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino kopen.

Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is, maar dat het de goede weg opgaat.



25-06-2010 om 00:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenkort elektronische brillen op de markt

Binnenkort elektronische brillen op de markt


http://img713.imageshack.us/img713/3627/elektronischebrillen.jpg


Er komen binnenkort elektronische brillen op de markt. Het gaat om exemplaren waarbij de scherpte van het zicht automatisch wordt aangepast.

De elektronische bril is speciaal ontwikkeld voor mensen die zowel bij- als verziend zijn. Zij dragen nu bifocale brillen waarbij twee verschillende lenzen in één glas zijn verwerkt. Dit heeft vaak heel wat nadelen. Zo is bijvoorbeeld de overgang tussen beide sterktes niet vloeiend.

De bril met autofocus kan aan dit nadeel een eind maken. De glazen van dit elektronische model zouden, met behulp van bewegingssensoren, automatisch worden aangepast aan verschillende situaties. De brildrager kan hierdoor afwisselend objecten dichtbij of veraf scherper zien.

Het Amerikaanse bedrijf PixelOptics is naar eigen zeggen al tien jaar bezig met het ontwikkelen van de bril. In de Verenigde Staten zou die dit jaar nog getest worden. (br.she)



24-06-2010 om 19:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esprit lijft Coco Rocha in

Esprit lijft Coco Rocha in


http://img28.imageshack.us/img28/4904/esprith.jpg



Esprit pakt voor zijn herfstvoorstelling weer uit met denderende namen. Onder andere Coco Rocha, Anne Vyalitsyna en Missy Raider stelen de show.

Dit najaar zullen de collectiebeelden van Esprit heel wat stof doen opwaaien. Niemand minder dan catwalkkoningin Coco Rocha en de topmodellen Anne Vyalitsyna en Missy Raider vullen de najaarscampagne van Esprit in. Rocha wordt ingelijfd voor de Esprit Collection terwijl Vyalitsyna en Raider het gezicht worden van de Esprit Casual-lijn. Wij konden alvast onze hand leggen op de allereerste collectiebeelden!



23-06-2010 om 22:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe schoonheidsingreep: kuiltjes in de wangen

Nieuwe schoonheidsingreep: kuiltjes in de wangen


Cheryl Cole.


Meer vrouwen willen kuiltjes in de wangen. Plastische chirurgen beweren dat de vraag alleen maar toeneemt. Britse specialisten reageren verontrustend over de zware ingreep.

Cheryl Cole en ook andere celebs hebben hun beauty mede te danken aan kuiltjes in de wangen. Dat zet onder meer Britse en Amerikaanse vrouwen aan om bij de plastische chirurg aan te kloppen. Op twee maanden tijd nam de vraag al met meer dan 11 procent toe. 


Britse specialisten zijn niet te spreken over de nieuwe trend en vinden het hoogst verontrustend. 'Designer kuiltjes', zoals ze genoemd worden, kunnen na een ernstige ingreep. Een stuk huid wordt uiteindelijk vastgenaaid aan de diepere huid, waardoor er een permanent litteken ontstaat. De gevolgen bij het ouder worden zijn niet gekend.


Niet enkel vrouwen ondergaan de ingreep, ook mannen willen de operatie nadat ze vaak door toenemend gezichtsvet hun kuiltjes zijn kwijtgeraakt.



23-06-2010 om 18:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis Givenchy stopt Haute Couture modeshows

Modehuis Givenchy stopt Haute Couture modeshows


http://img375.imageshack.us/img375/3010/modehuisgivenchy.jpg



Het modehuis Givenchy  stopt met zijn Haute Couture modeshows. Volgens hoofontwerper Ricardo Tisci werkt een persoonlijke aanpak beter bij dit soort kledij.

"Mijn hoofdklanten willen de nodige privacy en zullen daardoor nooit aanwezig zijn op onze modeshows. Daarom hebben we besloten om onze shows af te lassen en enkel nog privé-voorstellingen te geven", aldus Tisci.

Volgens Tisci is de nieuwe aanpak niet echt kostenbesparend. "We geven zelfs 35% meer uit, omdat we nu de modellen meerdere keren moeten laten opdraven."  (br.she)



23-06-2010 om 00:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte jurkje blijft een succes


Zwarte jurkje blijft een succes



Mode is als een zee: trends komen en trends gaan, maar sommige trends blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een 'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.


Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de Britse vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt het al meer dan 25 jaar vol.


Hoe kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal:  het is eenvoudig maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een LBD kan je nooit de mist in gaan. 


Bovendien passen accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit.  Maar het grootste geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of underdressed zal zijn.


Dat wil evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.



22-06-2010 om 13:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week

Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week


http://img408.imageshack.us/img408/9914/tomnicon.jpg



Mannenmodel Tom Nicon, de nieuwe muze van het modehuis Burberry, pleegde zelfmoord door uit zijn appartement te springen. Het bericht werd zopas de wereld ingestuurd. Het model stond ingeschreven om te defileren tijdens de Fashion Show van Versace naar aanleiding van de modeweek in Milaan.


De modewereld reageert verslagen op het bericht. De jongen werkte ooit bij Burberry, Louis Vuitton, Versace en Hugo Boss. De dag van de zelfmoord, zou de jongen zelfs nog een pasbeurt hebben gehad. Donatelle Versace: "Niemand kon vermoeden dat Tom met zulke gedachten rondliep. Hij leek perfect normaal en kalm. We zijn allemaal verschrikkelijk triest".


De organisateren van de Milanese Fashion Week betreuren het overlijden en overwegen een herdenkingsmoment. De reden van het overlijden is nog onduidelijk. Geruchten doen de ronde dat de jongen al lange tijd depressief was, vooral na de breuk met zijn Italiaanse vriendin.



22-06-2010 om 10:59 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
21-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikkembergs stuurt modellen naar Zuid-Afrika

Bikkembergs stuurt modellen naar Zuid-Afrika





Dirk Bikkembergs heeft iets met voetballers, dat is al langer geweten. Net nu de modeweek in Milaan tegelijk plaatsvindt met het WK-feest, heeft de man een slimme oplossing bedacht om de twee te combineren. Hij stuurde zijn modellen naar de voet van de Tafelberg en liet hen ginds paraderen.







Dirk Bikkembergs organiseerde de fashion show voor de Men's Sport Couture Collection Spring/Summer 2011. De show zelf ging door in de buurt van de Tafelberg bij Kaapstad maar werd tegelijk via live streaming 15.000 kilometer verder vertoond op de Piazzza dell'Uomo in Milaan voor de Milan Men's Fashion Week.







Stoere binken paradeerden in comfortabele sport- en vrijetijdskleding. Kleur leek het motto, met knallende tinten als geel en groen.



http://img571.imageshack.us/img571/6653/bikkembergs.jpg




21-06-2010 om 11:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's

Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's


Victor & Rolf


Designers bij onder meer ronkende namen als Viktor & Rolf, Lanvin en Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader van het WK.


Het tijdschrift Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl. Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië, Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en Hugo Boss  waagde zich aan het Duitse shirt.

De ontwerpen werden op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag in het laatje met 4200 euro.




21-06-2010 om 11:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwen de vergeten plekjes van je lichaam

Verwen de vergeten plekjes van je lichaam



De zomer is in aantocht en nu is het tijd om alle plekjes in je lichaam onder handen te nemen. Ook degene waar we niet altijd veel aandacht aan schenken. Een maskertje en een dagcrème mogen we dan al regelmatig gebruiken, de rug, voeten, knieën en ellebogen worden vaak vergeten.

Rug
Eenmaal straks de zon volop komt piepen, is een mooie rug zeer belangrijk. Vandaar is het nu de moment om aandacht aan je achterkant te schenken. Scrubben is een noodzaak. Gebruik een scrubborstel, speciaal voor de rug met lange arm en verwijder zo de dode huidcellen. Zo komen straks je rugspieren nog beter uit.


Bovenarmen
Niet enkel je lichaam, maar ook je bovenarmen verdienen aandacht.  Meestal wordt dat vergeten maar ontsierende kwabben staan echt niet bij dat mouwloos topje. De huid rond de bovenarmen is vaak droog, rood en gevoelig. Vandaar haal je beste een kalmerende scrub in huis, liefst op natuurlijke basis. Deze irriteert niet.


Knieën en ellebogen
Knieën en ellebogen zijn de meest droge en ruwe plekjes van je hele lichaam. Neem je een douche, maak je van de gelegenheid gebruik om hen extra aandacht te geven. Dat doe je met een grovere lichaamscrub die je flink inmasseert. Eenmaal afgedroogd, smeer je een rijke bodylotion op. Op een iets vochtige huid geeft een bodylotion extra hydratatie aan je lichaam.


Voeten
Eelt, vijand nummer vijf, kan met een zelfgemaakt papje te lijf worden gegaan. Smeer vermalen aspirine met warm water op de zolen. Zijn de zolen zeer hard, pureer het vruchtvlees van een papaja en meng dit met vier eetlepels kokosolie. Dit mengsel op de harde plekken smeren. Tien tot vijftien minuten laten intrekken en dan afwassen. Vervolgens met puimsteen de huid afwrijven. Spoel de voetjes af en smeer in met een vette crème.

Van scrubben worden je voeten heerlijk zacht. Laat ze eerst in lauwwarm water weken en scrub ze daarna met een scrubhandschoen en wat douchegel. Vergeet de randjes langs de nagels niet, want daar hopen de dode huidcellen zich op.

Twee keer per week een voetenbad met enkele druppels amandelolie doen wonderen. Na tien minuten afdrogen, voelen je voeten heerlijk zacht. Eén keer per week mag een badje met een scheutje olijfolie. Masseer je voeten daarna in met uiercrème.

De bloedsomloop kan je stimuleren door met de voeten over een kokosmat heen en weer te lopen.



19-06-2010 om 13:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gucci kiest voor Evan Rachel Wood

Gucci kiest voor Evan Rachel Wood


http://img46.imageshack.us/img46/8835/rachelwood0.jpg



De Amerikaanse actrice Evan Rachel Wood wordt het gezicht van de nieuwste Gucci-parfum. Het luxemerk heeft naar eigen zeggen bewust voor een onbekend gezicht gekozen.

"Ze is jong en ze is nieuw. We hebben bewust een keer voor een vrouw gekozen die nog niet teveel aandacht krijgt en niet al te bekend is, maar wel al heel invloedrijk. Haar ogen en haar gezicht zullen mensen van haar generatie zeker aanspreken, ik wilde voor dit project een fris gezicht", verklaart creatief directeur Frida Giannini.

De 22-jarige 'The Wrestler'-ster volgt onder meer Drew Barrymore op.



19-06-2010 om 11:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
18-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisele Bundchen maakt comeback op catwalk


Gisele Bundchen maakt comeback op catwalk


http://img534.imageshack.us/img534/7821/giselebundcheny.jpg



Gisele Bundchen, het best betaalde model ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.

Het model verschijnt regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de geboorte van haar zoontje in december.

Met drie transparante outfits bewees het model  dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."



18-06-2010 om 11:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
17-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magische spiegel laat je kledij passen zonder gedoe

'Magische spiegel' laat je kledij passen zonder gedoe





Shoppen is leuk, je telkens in dat pashokje wurmen, je in en uit je outfit wringen is wat minder. De nieuwste generatie spiegels maakt kledij passen minder frustrerend, een computerscherm toont namelijk virtueel hoe je met de kledij staat, zonder dat je je moet uitkleden.


De 'Magic Mirror' staat je toe een aantal outfits in verschillende kleuren en stijlen te passen zonder dat je ook maar één kledingstuk aan of uit moet trekken. Het grote computerscherm met touch screen staat in contact met camera's die je uit alle hoeken filmen.  Deze zenden beelden naar de computer, die meteen de grootte en het geslacht van de klant bepaalt. De computer plakt dan het kledingstuk dat de klant koos op haar figuur, onderaan heb je keuze uit verschillende outfits. Je kunt ook een item nemen uit de rekken, een computerchip in het kledingstuk vertelt dan de computer welke stijl, maat en kleur het is. Dan verschijnt een beeld van de klant met dat kledingstuk aan.


De Magic Mirror werd ontwikkeld door het Britse bedrijf C-InStore en zou binnen drie maanden in de Britse winkels moeten staan. De uitvinding moet shoppers overtuigen naar echte winkels te gaan in plaats van hun outfits via het internet uit te kiezen. Duncan Clapman van C-InStore: "Het is een interactief middeltje dat echte voordelen heeft als het beperken van wachttijden voor klanten. Zeker voor mannen is het interessant, zij houden niet van kleding passen en dit zorgt voor minder gedoe."


De Britse journaliste Claire Coleman probeerde de spiegel uit, ze stond sceptisch tegenover de uitvinding, omdat je pas echt ziet hoe een kledingstuk je staat wanneer je het aanhebt. "Het nadeel van de spiegel is dat je jezelf enkel in 2D ziet, het lijkt een beetje op zo'n papieren poppetje waar je een jurkje opplakt. Het is wel de bedoeling dat in de toekomst een 3D versie op de markt komt, waardoor je de kledij mee met je lichaam beweegt. Het mag dan een 'gimmick' zijn, ik ben alvast verkocht." (br.hln)



17-06-2010 om 20:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modemuseum Hasselt gaat religieuze toer op

Modemuseum Hasselt gaat religieuze toer op


http://img99.imageshack.us/img99/7907/modemuseumhasselt.jpg



Het Modemuseum Hasselt schuwt geen enkel onderwerp. Na de ophefmakende tentoonstelling rondom topmodel Hannelore Knuts werpen ze zich nu op de religieuze kar met de tentoonstelling Devout/Divine - Mode vs Religie.

De expo Devout/Divine - Mode vs Religie focust zich op de relatie tussen hedendaagse mode en religie. Ook het gebruik en de vertaling van de religieuze symboliek in modeontwerper staat centraal. Tijdens de tentoonstelling kan je interessante interpretaties van de boerka, het bidmatje, habijten en nonnen zien.

Op de expo zijn er creaties van Rick Owens, Walter Van Beirendonck, A.F. Vandevorst, Manish Arora, Dries Van Noten, Raf Simons, Jean-Paul Gaultier, John Galliano en Christian Lacroix te zien.

Devout / Divine is vanaf 26 juni te bezichtigen in het Modemuseum in Hasselt.(br.she)



17-06-2010 om 12:25 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke bikini kan hem bekoren?

Welke bikini kan hem bekoren?




Het bikiniseizoen bezorgt dames stress in de zoektocht naar de perfecte bikini of badpak. Ook zijn mening is daarbij niet onbelangrijk. Modemagazine Marie Claire wilde het achterhalen, zijn eerlijke opinie valt hier te lezen.



1.    De driehoekige bikini
Eén van de populaire modellen, allicht omdat ook de minste hoeveelheid stof wordt gebruikt. Niet geheel verwonderlijk: 74 procent van de heren is fan van het 'driehoekje met string'- ensemble. 26 procent vindt het te opzichtig omdat het te weinig aan de verbeelding overlaat.



 
http://www.nina.be/static/FOTO/pe/10/0/1/media_l_3742516.jpg?20100616110510



2.    De monokini
.
De huidige monokini heeft niets te maken met blote borsten, wel met het ééndelig uitgesneden badpak. Met het uiterlijk van een bikini, is het toch een badpak dat boven en onderstuk met elkaar verbindt. Slechts 22 procent van de heren valt ervoor. De andere 78 heren antwoordden: 'ik snap het ding niet".

3.    De klassieke bikini
De favoriet van alle heren betreft de klassieke, tweedelige bikini.  Al wordt er meestal wat meer stof gebruikt, scoort het ding opmerkelijk hoger bij 91 procent. Slechts 9 procent houdt niet van de snit.







4.    De tankini
Ontstaan in de jaren '90, kent de tankini veel succes. En toch roept het tweedelig zwempak gemengde gevoelens op bij de jongens. 53 procent houdt van de look, 47 procent helemaal niet. Reden? Het lijkt alsof je een t-shirt in het zwembad draagt.






5.    Het ééndelig badpak
Weinig vrouwen kiezen voor het klassieke badpak, hoewel deze volop op de catwalk wordt gesignaleerd. Ook bij heren kan het badpak bekoren. 65 procent verkiest de look, slechts 35 procent niet. De snit lijkt wel belangrijk, vrouwlief mag geen Olympische plannen koesteren.


6.    De trendy bikini
Alles wat in de mode is, bekoort vrouwen meer.  Dat geldt ook voor de trendy pakken, afgewerkt met studs, kralen of andere accessories. Slechts 17 procent van de heren kan ze smaken, 83 procent vraagt zich af of versiersels eigenlijk in het water passen







16-06-2010 om 12:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Britse warenhuis Selfridges beste ter wereld


Britse warenhuis Selfridges beste ter wereld


http://img641.imageshack.us/img641/7799/britsewarenhuisselfridg.jpg



Het Britse warenhuis Selfridges is uitgeroepen tot beste winkelketen ter wereld. De International Group of Department Stores en de International Association of Department Stores bekeken samen honderden winkelketens, maar verkozen uiteindelijk toch het aloude Selfridges.

Selfridges bestaat reeds sinds 1909 en draagt nog steeds dezelfde waarden en normen in het vaandel. "Klantenservice en vernieuwing zijn voor ons bijzonder belangrijk. We zijn verheugd om deze speciale prijs te winnen, het toont enkel maar aan dat kwaliteit en traditie werken", aldus Selfridges (br.she)



16-06-2010 om 09:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Festivallaars laadt je gsm op

Festivallaars laadt je gsm op



Goed nieuws voor festivalgangers. Met deze rubberen botten van Orange Power Wellies sla je 2 vliegen in 1 klap: door te plenzen in de regenplassen, kan je de gsm opladen.


De laarzen werden in Engeland gefabriceerd door Hunter in samenwerking met Orange, de gsm-provider. Bedoeling is jongeren van laars en provider te overtuigen door een hoogtechnologisch snufje in de nieuwe laars te verstoppen dat tegelijk je gsm oplaadt.






Met elke stap dat je neemt, wordt het mechanisme opgeladen. Wie even uitrust, kan de gsm op de laars aansluiten met een volle batterij als gevolg.  Excuses dat je niet bereikbaar bent voor ma of pa zijn verleden tijd,  tenzij de regen het straks laat afweten natuurlijk. Voorlopig zijn de laarzen enkel op Engelse festivals te koop.



15-06-2010 om 13:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'

Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'





De trend van de strakke skinny jeans en de leggings maakt dat hun broek bij veel vrouwen niet goed zit, waardoor bij velen hun schaamlippen door hun kledij te zien zijn. Een nieuwe slip, ontwikkeld door een Amerikaans bedrijf, moet deze 'camel toe' voorkomen.


De camel toe is de nieuwste modeblunder, het kreeg zelfs een scène bij Sex and the City 2. Charlotte draagt in de woestijn een strakke broek en na een val is er plots een 'camel toe' bij haar te zien. De nieuwe onderbroek, de Camelflage, voorkomt dat broeken te strak kunnen zitten aan het kruis, waardoor een 'camel toe' onmogelijk, dat meldt nu.nl. De slip heeft namelijk twee laagjes, wat een extra bescherming biedt aan het kruis.


De nieuwe slip moet vrouwen genoeg zelfvertrouwen geven om zorgeloos skinny jeans, hotpants en leggings te dragen. Daarnaast moet het ook degenen helpen die hun schaamlippen te groot vinden en overwegen een plastische ingreep aan hun geslachtsorgaan te ondergaan. De slip geeft dus een desigervagina zonder operatie. Je hebt keuze tussen een string en een gewone slip.



15-06-2010 om 11:52 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannentrend: pronken met hogere hakken

Mannentrend: pronken met hogere hakken



Hoge hakken zijn niet langer een vrouwelijk gegeven. Meer mannen lopen hooggehakt rond en dat mag gezien worden.


Hoge hakken maken dames slanker, langer en groter. Steeds meer boys benijden deze eigenschappen en beginnen de voordelen van de hogere hak in te zien. Al zijn er verschillen: de hakken ogen niet dun, maar bestaan uit dikkere zolen. Een deel van de hak is zichtbaar, een ander deel zit binnenin de schoen verborgen.


Hoge hakken worden op grote schaal gedragen in de mode-industrie. Zo werden ze gespot op heel wat Fashion Weeks, maar ook op feestjes, in clubs en op andere evenementen vinden ze hun intrede. Hoge mannenhakken ogen volgens kenners zowel mooi op een smalle spijkerbroek of op een formele broek. Zolang ze maar te zien zijn.


Niet enkel kleinere, status-zoekende heren als Karl Lagerfeld of Nicolas Sarkozy, meten zich een hogere hak aan. Volgens ontwerper Marc Jacobs hebben heel wat mannen eindelijk de smaak van het hakken dragen te pakken.
"Als ik hakken in een collectie opneem, probeer ik ze eerst zelf uit. Ik draag ze onafgebroken, vaak 36 uur lang. Mijn team weet dat en moet daar vaak om lachen. Maar comfort is niet het enige waarom ik ze uitprobeer. Ik wil laten zien dat ik niet een vrouwenhater ben die martelende schoenen ontwerpt. Hoge hakken zijn een keuze, een manier van zijn, die ieder voor zich moet maken".



14-06-2010 om 11:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
11-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omaslip is populairste ondergoed bij vrouwen


Omaslip is populairste ondergoed bij vrouwen





Vrouwen dragen het liefst omaondergoed, dit zijn comfortabele slips met een hoge taille, dat blijkt uit de resultaten van de Amerikaanse ondergoed awards 2010. Comfort primeert duidelijk boven aantrekkelijkheid bij dames.


Meer dan 30.000 kiezers verkozen omaslipjes tot het beste vrouwenondergoed. In de categorie beha's won ook niet meteen het meest sexy model, de award ging voor het eerst in vier jaar naar de sportbeha met gekruiste rug. Ook bij de mannen scoorden traditionele boxershorts goed.



11-06-2010 om 13:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ex-vriend beklad Marc Jacobs in nieuw boek

Ex-vriend beklad Marc Jacobs in nieuw boek


http://img31.imageshack.us/img31/5351/marcjacobs.jpg



Jason Preston, de ex van Marc Jacobs, is niet mals voor de ontwerper. Volgens Preston is Marc Jacobs helemaal niet zo netjes als hij doet uitschijnen. Hij verzamelde alle roddels in een boek.

Drugs, seksschandalen en celebritynieuws. Dat is wat we van het nieuwe boek van Preston kunnen verwachten. Volgens de ex van Marc Jacobs leidt de ontwerper een erg turbulent leven, dat perfect verborgen wordt gehouden voor de pers door een team van persbedienden.

In het boek zouden ook enkele pittige roddels te vinden zijn over Lindsay Lohan, Naomi Campbell en Kate Moss, allemaal erg goede vrienden van Jacobs.

Het boek zou ondertussen een uitgever hebben gevonden en wordt eind dit jaar in de winkelrekken verwacht. (br.she)



10-06-2010 om 23:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK

Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK



Modeketen Mango heeft samen met zangeres Shakira een t-shirtcollectie ontworpen die volledig is geïnspireerd op het komende WK en het FIFA World Cup-liedje 'Waka Waka'. Het is de bedoeling om consumenten bewust te maken van de problemen in Zuid-Afrika.

De vier T-shirts, waaronder twee voor vrouwen en twee voor mannen, representeren de kracht, vitaliteit en energie van Afrika. Ze dragen de slogan "Waka Waka" en "This time for Africa". Popster Shakira is nauw betrokken bij het WK. Ze zal het liedje 'Waka Waka' namelijk ook zingen tijdens de officiële openingsceremonie in Johannesburg op 10 juni.







De integrale opbrengst van de verkoop gaat naar projecten in het onderwijs in Zuid-Afrika, in samenwerking met Unicef en Shakira's eigen organisatie Barefoot Foundation. Op tien juni zullen de T-shirts in de winkelrekken liggen en kan je ze eveneens online bestellen.



10-06-2010 om 14:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Braziliaanse modellen moeten blank zijn

Braziliaanse modellen moeten blank zijn


Braziliaans topmodel Gisele Bündchen tijdens een fotoshoot


Volgens de New York Times is topmodel Gisele Bündchen in Brazilië nog steeds de norm. Dit betekent dat scouts in het land telkens op zoek gaan naar knappe meisjes met een Europese achtergrond en een lichte haar- en huidskleur. Hierdoor breken er weinig donkere Braziliaanse modellen internationaal door.

Meisjes die een perfecte mix van een Duitse, Italiaanse en Slavische achtergrond hebben, zijn erg gewild. Ze zijn van nature groot, erg slank en hebben sluik haar en een bleke huidskleur. 70 procent van de Brazilaanse modellen blijken uit dezelfde drie zuidelijke provincies te komen.


Dit is echter totaal niet representatief voor de rijke smeltkroes van het land. Er ontstaat op die manier een enorme discrepantie tussen de gevarieerde schoonheid van de binnenlandse smeltkroes en de beauty die door het land geëxporteerd wordt naar de internationale catwalk.


Gelukkig is de positie van mensen met een donkere huidskleur stilaan aan het verbeteren. Zo is de donkere Marina Silva is in de race voor presidentschap van het Zuid-Amerikaanse land. Ook is in de laatste tien jaar het inkomen van de donkere Braziliaan met 40 procent gestegen.



09-06-2010 om 21:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Britse meisjes leren op school met hoge hakken te stappen

Britse meisjes leren op school met hoge hakken te stappen






Tienermeisjes krijgen in Groot-Brittannië lessen betaald door de overheid in wandelen met hoge hakken. Dit om hen klaar te stomen voor hun latere carrière.


De 'Sexy Heels In The City'-cursus duurt zes weken en wordt gegeven in het South Thames College in Londen, waardoor de belastingbetaler opdraait voor de kosten. De lessen zijn bedoeld voor 16-jarige meisjes die voor schoonheidsspecialiste studeren. Ze leren er ook hoe een designerhandtas te dragen. Dit moet de jonge vrouwen zelfvertrouwen geven, hen klaarstomen voor de zakenwereld en hun latere sociale leven.


"Hoe vroeger jonge vrouwen leren te wandelen met hoge hakken, hoe beter dit voor hen is op lange termijn" aldus ex-zangeres en lesgeefster Chyna Whyne, ze is geeft ook lessen in Pilates en houding. "Ik lanceerde de cursus nadat ik de hele tijd lagere rugpijn had door mijn hoge hakken." Een vertegenwoordiger van de school zegt dat de cursus de houding en zelfvertrouwen van meisjes op een leuke en luchtige manier verbetert, zo leren ze ook hoe blessures te voorkomen. De 16-jarige studente Celina Mystery: "Sinds ik de cursus volg, voel ik me veel zelfzekerder in mijn hoge hakken."


Deze cursus zorgt voor heel wat ophef in Groot-Brittannië, critici noemen het zinloos en een verspilling van tijd. "Dit is een idioot extraatje. Mensen trainen voor hun latere carrière kan goed zijn, maar dit is duidelijk geldverspilling waar de belastingbetaler voor opdraait", aldus Matthew Elliott van de organisatie TaxPayers' Alliance.


09-06-2010 om 14:57 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heisa om T-shirt met opschrift 'Eet minder

Heisa om T-shirt met opschrift 'Eet minder'





De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters staat bekend om zijn controversiële beslissingen. De T-shirt met opschrift 'Eet less' (eet minder) zorgde voor zoveel ophef dat de keten besloot het van zijn webshop te halen.


Urban Outfitters is een modemerk dat bekend raakte dankzij de pikante beelden van personeel die waren aanprijzen op de webshop. Ook zou de keten lelijke verkopers ontslagen. Nu veroorzaakt Urban Outfitters een hetze in de media met een controversieel shirt waarop 'Eat less' staat. Dit zou volgens critici jonge meisjes aanzetten tot eetstoornissen en een negatief zelfbeeld promoten. De reacties hierop zijn zo heftig dat het kledingstuk niet langer te koop is via de webshop, het hangt wel nog in de winkels in Amerika. Het kledingmerk verkocht al eerder T-shirts met uitdagende teksten als 'Obama for yo mama'.



08-06-2010 om 22:31 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
07-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bizarre hoefschoenen van Lady Gaga iets voor jou?

Bizarre hoefschoenen van Lady Gaga iets voor jou?





Net als je denkt dat Lady Gaga niet meer kan verbazen met haar bizarre kledingkeuzes, verzint ze nog iets gekker dan het vorige. Zo veroorzaakte ze verwarring in de luchthaven van Londen met haar schoenen die erg leken op hoefijzers en gevaarlijk ogende outfit.

Gebroken voet?
Het nieuwste paar schoenen van Lady Gaga lijken eerder een garantie op een gebroken enkel dan schoeisel. De zangeres reisde er van Londen naar New York mee, ze raakte met haar lederen playsuit bezet met studs en oversized handtas niet door de metaaldetector, ook haar torenhoge plateauschoenen veroorzaakte achterdocht bij het luchthavenpersoneel. Ze werd daarom grondig onderzocht voor ze op het vliegtuig mocht.






Voor een normale vrouw lijkt het onmogelijk op deze torenhoge stelten te wandelen, Lady Gaga flaneerde er zonder problemen mee in de luchthaven van Londen.



07-06-2010 om 17:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kijk mee in Naomi Campbell's kledingkast

Kijk mee in Naomi Campbell's kledingkast

Klik op de foto om een kijkje in haar kleerkast te nemen






Topmodellen horen er steeds piekfijn uit te zien, maar wie denkt dat de dames hun kleding wereldwijd meezeulen, heeft het mis. Naomi Campbell bijvoorbeeld beschikt over verschillende kasten in New York, Londen en Moskou. Speciaal voor het tv-programma Oprah zette ze de deuren van haar kledingkast in Moskou open.


Naomi's garderobe ziet er uiterst georganiseerd uit. Ze sorteert haar kleding netjes en geeft labels aan de verschillende stukken. Voor haar is organisatie zeer belangrijk, vooral als je veel reist. Fier toont ze enkele ware collector's items, zoals de jurk van Alexander McQueen die speciaal en uniek voor haar ontworpen blijkt. Ook tovert ze enkele vintage stukken uit de kast waar ze uiterst fier op is.


Kwaliteit primeert bij het topmodel, stukken die je vele jaren kan dragen en tijdloos ogen, verdienen beslist een plaatsje.



06-06-2010 om 17:24 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
05-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doutzen Kroes te dik voor catwalkmode

Doutzen Kroes te dik voor catwalkmode


http://img41.imageshack.us/img41/1314/doutzenkroes.jpg



Je ziet het knappe topmodel Doutzen Kroes bijna nooit op de catwalk omdat ze niet in de kledij van de topdesigners voor de catwalkshows past. Ze is niet graatmager omdat ze van het leven houdt, aldus het model zelf.


Doutzen ijvert voor de afvoering van de huidige zogenaamde 'sample sizes' op de catwalk, dat zijn de standaardmaten waarin couture gemaakt wordt. Het model komt er altijd eerlijk voor uit dat ze dikker is dan de meeste graatmagere modellen. Ze betreurt wel dat ze niet vaker gevraagd wordt om op de catwalk te flaneren, maar ze is niet bereid hiervoor op crashdieet te gaan, dat meldt De Telegraaf.nl. 


Wanneer er een show van Victoria's Secret in aantocht is, schrapt het lingeriemodel wel brood, kaas en chocola van het menu. "Voor die shows moet ik hard werken, omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar met mate."




05-06-2010 om 14:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Grootste modemissers op klasfoto's

Grootste modemissers op klasfoto's



Wie naar oude schoolfoto's terugkijkt, moet toegeven dat hij of zij er niet altijd op z'n paasbest uitziet met foute kleurencombinaties, vreemde kapsels en bijzondere oufits. Aan de schoolfoto's en modemissers te zien merk je meteen in welke tijdsperiode je geboren bent.

Styletoday en SchoolBANK wilden achterhalen welke modeflaters het vaakst voorkomen op oude schoolfoto's. Uit hun onderzoek stelden ze een top 10 samen met de meest voorkomende modemissers.

Salopet
Vooral over kleding valt er wat te vertellen, gevolgd door de kapsels en styling van het haar. Duidelijk is dat de salopet of tuinbroek, meestal in jeans, het meest verafschuwde kledingstuk blijkt te zijn.
Terwijl foto's uit de jaren '70 en '80 vol met foute kledingkeuzes staan, sieren vreemde kapsels vooral de jaren '80.

Top 10 modeflaters
1.    Opvallende prints
2. Opmerkelijke kleurencombinaties
3. Salopet
4. Kuif
5. Gepermanent haar
6. Plateauzolen
7. Broek met wijde pijpen
8. Fluorkleuren
9. Legging
10. Gebreide trui



04-06-2010 om 12:48 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modetrends die mannen afstotelijk vinden

Modetrends die mannen afstotelijk vinden






Britse mannen vinden vrouwen met leggings, Ugg-laarzen en grote zonnebrillen onaantrekkelijk, dat blijkt uit een recente Britse enquête. De ondervraagden stelden een lijstje samen van de negen meest populaire mode- en accessoiretrends bij vrouwen die ze echter een afknapper vinden. 


Deze verschenen voor het eerst op de catwalk bij Yves Saint Lauren drie jaar geleden, sindsdien zijn ze niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Mannen haten de harembroek omdat het lijkt alsof vrouwen die dit dragen net in hun luier hebben gedaan. Het toont ook niets van de benen of kont, het zijn enkel grote lappen stof.



Kylie
Minogue met harembroek én gladiatorsandalen.
Kylie Minogue met harembroek én gladiatorsandalen.



De ondervraagde mannen vinden dat de jumpsuit, een broek en top in één, vormeloos is. "De beste exemplaren doen je er als een kleuter uitzien, met de lelijkste lijk je zo op een moeder uit de jaren '70", aldus een eerlijke man.



Jessica Biel met Ugg-laarzen, grote zonnebril én legging.
Jessica Biel met Ugg-laarzen, grote zonnebril én legging.



Of het nu zomer of winter is, je vindt altijd wel één dame die dit afschuwelijke, vormeloze schoeisel heeft aangetrokken. "Deze laarzen verstoppen alle mooie delen van een dame, de tenen, kuiten en enkels, daarnaast ruiken ze nog slecht ook", aldus een jongeman. 


Mannen houden van natuurlijke lokken, alle accessoires als diademen, haarbanden of speldjes vinden ze daarom afschuwelijk. Ze laten namelijk graag hun vingers door ongeschonden lokken glijden.


Mannen vinden dat de vele bandjes van deze sandalen vrouwen kleiner doen lijken. Daarnaast laten ze lelijke rode striemen na.


Het probleem met leggings is, aldus de mannen, dat ze alles onthullen. Je ziet er elk foutje mee. Veel vrouwen dragen dit ook zonder rekening te houden met hun figuur, waardoor velen net benen als worsten hebben. "Zelfs Cheryl Cole zou beter geen legging dragen", aldus één man.


Steeds meer celebs verschijnen in maatpak op de rode loper. Ze willen er een chique look mee creëren maar krijgen vaak het omgekeerde effect. Mannen zijn eenvoudige schepsels: ze zien graag wat benen, armen en een beetje decolleté.


Wie wil nu een vrouw die er uitziet als een bouwvakker, of die haar borsten en taille verstopt achter een stug stuk jeans?


"Een dame die dit draagt, heeft iets te verbergen: een leugen of een drankprobleem", aldus een man. "De ogen zijn de sterkste troeven van een vrouw, waarom deze verstoppen?" Het heeft ook praktische bezwaren, aldus de heren. "Je kunt nooit een vrouw kussen die een gigantische zonnebril op haar neus heeft staan."



03-06-2010 om 22:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Black is back in het Antwerpse modemuseum

Black is back in het Antwerpse modemuseum



De kleur zwart is al eeuwen populair maar was vroeger ook een statussymbool. MoMu's nieuwe tentoonstelling illustreert de historische fases van zwart en de uiteenlopende connotaties die de kleur her en der in de wereld oproept.

Ook deze zomer mag 'the little black dress' als toonbeeld van elegantie niet in de kast van de consument ontbreken volgens trendy modemagazines. Eeuwenlang al kleurt de mode in het Westen in diverse periodes en om uiteenlopende redenen zwart. In de 16de en 17de eeuw groeide Antwerpen uit tot één van de belangrijkste Europese centra voor het zwart verven van textiel. De stad ontwikkelde bijgevolg een historische band met de kleur.

Nieuwe interpretaties
Zwart bleef aanwezig in het modebeeld en kreeg verschillende nieuwe interpretaties, o.a. door de existentialisten en beatniks uit de jaren 1950, en diverse subculturen uit de jaren 1960 en 1970. Hoewel de jaren tachtig bekend staan om hun kleurrijke stijl, vormde een nieuwe garde Japanse ontwerpers zoals Rei Kawakubo (Comme des Garçons) en Yohji Yamamoto een tegengewicht door hun opvallend gebruik van zwart.

Hedendaagse topstukken
De exhibitie showt eveneens topstukken van hedendaagse ontwerpers die, net als de stad Antwerpen, een speciale bandhebben met zwart. Silhouetten van Belgische designers zoals Ann Demeulemeester, Olivier Theyskens en Dirk Van Saene, maar ook van internationale couturehuizen zoals Givenchy (Riccardo Tisci), Chanel, Gareth Pugh e.a. maken van deze tentoonstelling een intrigerende ervaring. Zwart blijft duidelijk bekoren.

Praktisch
Wanneer: van 25 maart tot 8 augustus, elke dag behalve maandag
Waar: ModeMuseum, Nationalestraat 28, 2000 Antwerpen
Toegangsprijs: 4 euro



02-06-2010 om 11:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus-size model krijgt kritiek op gewichtsverlies

Plus-size model krijgt kritiek op gewichtsverlies





Het Amerikaanse model Crystal Renn met maatje 42 leek tijdens haar laatste catwalkshow voor Chanel plots heel wat slanker. Hoewel dit voor meeste mannequins een voordeel is, kreeg zij heel wat commentaar op haar slankere lijn.


Crystal Renn was een van de eerste succesvolle 'dikkere modellen' die op verschillende catwalks van bekende designers mocht flaneren. Ze schreef een autobiografie over de druk in de modewereld om slank te zijn. Het model overwon haar eetstoornissen en sindsdien is ze trots op haar gezonde maat 42, dat meldt styletoday.nl. Renn wil vrouwen helpen te stoppen hun eigen lichaam te haten door het huidige opgedrongen schoonheidsideaal. Daarom reageren nu zoveel mensen verbaasd sinds ze op de catwalk voor Chanel duidelijk slanker leek.


Haar manager reageert nu door te zeggen dat Crystal helemaal niet op dieet is. "Ze schommelde altijd al tussen een maatje 38 en 42 door haar actieve levensstijl. Een recente wandelvakantie van drie weken zorgde ervoor dat ze wat kilo's kwijtspeelde, maar ze valt zeker niet doelbewust af."




01-06-2010 om 20:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hydraterende crème beter dan botox tegen rimpels

Hydraterende crème beter dan botox tegen rimpels





Een hydraterende crème is goedkoper en efficiënter om rimpels te bestrijden dan botox, ontdekten huidwetenschappers. Een droge huid ontwikkelt namelijk dubbel zo snel rimpels.


Professor Greg Hillebrand bestudeerde gedurende acht jaar 122 vrouwen met een leeftijd van tien tot 72. "De resultaten suggereren dat de kwaliteit van de buitenste laag van de huid de snelheid kan beïnvloeden waarmee uitdrukkingslijntjes veranderen in permanente rimpels. Dit is de eerste lange termijn studie die de snelheid van de ontwikkeling van rimpels meet. Daaruit blijkt dat vrouwen met een gehydrateerde huid aanzienlijk trager rimpels ontwikkelen dan degenen met een droge huid. De gemiddelde 28-jarige vrouw die haar gezicht niet verzorgt met vochtinbrengende crèmes heeft 52 procent meer zichtbare rimpels tegen haar 36ste. Als ze haar huid wel goed verzorgt met vochtinbrengende crèmes heeft ze slechts 22 procent meer rimpels tegen die leeftijd.


"Vrouwen, maar ook mannen, kunnen dramatisch het begin van de ontwikkeling van rimpels vertragen door hun huid dagelijks te beschermen met een goede hydraterende crème en zonnemelk vanaf jonge leeftijd. Je kunt nooit te vroeg je beginnen huid te verzorgen en jezelf tegen rimpels beschermen", aldus de onderzoekers. (br.Nina)



01-06-2010 om 12:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!