De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze kussentjes
De koningin onder de schoenen: goud, diamanten en roze
kussentjes
Schoenen met een torenhoge hak blijven vrouwen bekoren, maar ééntje
kan zich toch wel koningin van de schoenen kronen. Een pump gemaakt uit
goud, afgezet met diamanten en voorzien van roze kussentjes om de voeten
te ontlasten.
De designer is niet de wereldberoemde Manolo Blahnik of de immens
populaire Christian Louboutin. Juwelier House of Borgezie zit achter het
ontwerp, dat toepasselijk 'Eternal Diamond stiletto' werd genoemd.
De schoen werd bedacht door de Britse
juwelenontwerper Christopher Michael Shellis en is gemaakt van 2.200
briljant gesneden diamanten, in totaal goed voor 30 karaat. Drie jaar is
er aan de stiletto gewerkt. Minstens 113.000 euro moet je voor de
schoentjes neertellen (zo zegt de website), en de sterren staan al in de
rij.
Shellis noemt zijn 'schoen'
liever 'een juweeltje'. "Om dit te maken moest ik het fundamentele
principe van de klassieke stiletto helemaal herdenken. Het is dan ook
eerder een juweel dan een schoen, die kan gedragen worden als de
ultieme, vrouwelijke versiering.
Bij de schoen hoort een
garantie van duizend jaar - voor als een diamantje of twee zou loskomen.
Een
schitterend juweeltje voor bals, sterrenhuwelijken en de rode loper.
Het mag dan wel 30 graden buiten zijn, stiekem kijken we met She reeds uit naar de nieuwe wintermode. En die belooft er eentje met heel wat verzorgende eigenschappen te worden.
Het modemerk Wolford pakt dit najaar uit met twee wel erg opvallende panty's. Zo vind je een glanzende panty die dankzij de aanwezige microcapsules cellulitis bestrijdt, maar het echte innoverende karakter vind je pas bij de Hydra Care. In die panty zitten namelijk hydraterende bestanddelen die je benen enkele uren intens hydrateren en zo die doffe, uitgedroogde winterhuid tegengaat.
De panty's zijn vanaf september verkrijgbaar vanaf 26 euro. (br.hln)
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Nieuwe Ralph Lauren-model opnieuw onnatuurlijk dun gefotoshopt
Tao Okamoto mocht vorig jaar al eens aantreden voor de wintercampagne van het modehuis Ralph Lauren, maar haalt nu pas alle kranten met de nieuwste campagne voor de bekende poloshirts van het modehuis. Het model werd namelijk bijzonder onnatuurlijk dun gemaakt met behulp van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.
Ralph Lauren beging eerder al grove Photoshop-fouten door modellen als Filippa Hamilton en Valentino Zalvaeva een uiterst dunne wespentaille aan te meten via het pc-programma. Volgens insiders ziet Ralph Lauren nu eenmaal graag extreem magere vrouwen, en moeten zijn modellen dat ook uitstralen.
De bewerkte foto van Tao Okamoto is voorlopig enkel nog maar verschenen op de website van de detailhandelaar Nordstrom. Geen van beiden heeft reeds bekend gemaakt of de foto al dan niet bewerkt werd door Ralph Lauren zelf of door de handelaar. (br.she)
Het favoriete kapsel voor vrouwen: lang haar in laagjes. Uit een
onderzoek van haarmerk Andrélon blijkt dat traditionele snitjes het nog
steeds goed doen. De ooit zo populaire permanent of de ultrakorte
stekeltjeskapsels vallen nog verre van in de smaak.
Lang haar, geknipt in laagjes lijkt de gemiddelde vrouw het mooist en
tegelijk meest gedragen model. De permanent, de grote kuiven,
hanenkammen en superkorte kapsels worden gecatalogeerd als 'vreselijk',
al vreest het merendeel dat deze ooit weer als 'trend' zullen opduiken.
Net als de 'coupe soleil'.
Humeur Het haar
is een belangrijk gegeven voor de dames, 2 op 3 voelt zich beter als het
haar goed zit. Het vrouwelijk humeur vaart wel bij een goede snit: de
ondervraagde vrouwen geven zelfs aan het huis niet te verlaten als het
haar niet gestyled zit.
De kapper is
een zeer belangrijk persoon om advies over het juiste model te vragen.
Ook lonken naar celebs helpt om de juiste snit te zoeken, net als het
uitpluizen van tijdschriften.
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
De opkomst van het luxe T-shirt en de 'casual decadence'
Het T-shirt is een basisstuk in een garderobe. Het heeft één groot
nadeel: de klassieke T-shirts zijn te casual voor formele gelegenheden,
maar wat draag je dan op die nette rok of broek? Een hemd is algauw te
schools of doet te veel aan het werk denken. De oplossing is daar: het
luxe T-shirt.
Dit soort T-shirt is gemaakt uit een duurdere stof, die mooi om het
lichaam valt en soms versierd is met pailletjes of geslepen glas. Het
voordeel van dit luxe (en duurdere) T-shirt is dat het eenvoudig je
jeans of een kokerrok kan opwaarderen naar een semi-formele of formele
outfit terwijl je de eenvoud en het comfort van een 'gewoon' T-shirt
behoudt.
Merken Alle grote merken zijn op de
kar gesprongen, van Balmain tot Alexander Wang en Maison Martin
Margiela. Hun T-shirts kosten een half tot een heel maandloon, maar
blijken toch heel populair.
Geen opzichtige mode "In
deze recessietijden zijn opzichtige blijken van dure mode uit den boze.
Dus grijpen veel fashionista's terug naar de luxueuze versie van een
T-shirt, waarbij ze een duur merk kunnen dragen maar er toch eenvoudig
bijlopen", verklaart styliste Simone La-Rose in de Britse krant The
Telegraph. Bijkomend voordeel volgens La-Rose? "Deze T-shirts zullen
nooit uit de mode gaan."
Casual decadence Daarmee
is meteen een nieuwe modeterm geboren: casual decadence. "Sommige van
deze T-shirts zijn gemaakt van zijde of kasjmier en zijn decadent in al
hun eenvoud. Casual decadence dus."
Voor wie het toch graag
simpel en bescheiden houdt, zijn er nog altijd de eenvoudige witte
T-shirts, met daarop het simpele opschrift 'Luxury'. Zo hou je het
rebelse en eenvoudige van het T-shirt toch in leven. (br.hln)
Nog niet zolang geleden was het een schande
als een vrouw een broek
droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te
vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten
zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een
omgekeerde beweging aan de gang is.
- Legging Leggings
zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig
vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat
de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten
wordt.
Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen
deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg
veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te
combineren met nylons.
- Korte shorts Korte
shorts
waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een
zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan
vrouwen, is echter geen verklaring.
De shorts worden heel
casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige
van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast
te zien is.
- Badpak
Armani
deed een
poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat
geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar
goede gewoonte kort en strak.
- Sandalen Sandalen
voor
mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana.
Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.
-
Bloot,
bloter, blootst Over vrouwelijk naakt werden al vele
pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte
shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.
Maar ook mannen
mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een
sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven
ook alom tegenwoordig.
Handtassen overal Tot
spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de
'man bag' of handtas voor mannen te promoten.
De grote,
rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij
Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal
groot uitgevallen heuptasje.
Geen van beide zal volgende zomer
waarschijnlijk doorbreken...
Goed nieuws voor de echte fans: shoppen is best een sportieve
bezigheid. Tot deze verrassende conclusie kwam Evy Gruyaert na een heus
shoppingexperiment. Op vraag van Aquarius ging ze een uurtje shoppen met
een stappenteller. Na afloop had ze maar liefst 2,75 km afgelegd en
werd een vochtverlies van 0,6 l opgemeten.
Ook tijdens onze dagdagelijkse activiteiten verliezen we vocht en kunnen
we te maken hebben met onvoldoende hydratatie. Zelfs als we niet
sporten verliezen we per dag gemiddeld zo'n 2 à 3 liter vocht. Dit
vochtverlies wordt veroorzaakt door 'uit het leven gegrepen'
inspanningen zoals de kinderen naar school brengen, naar het werk
stappen, stofzuigen of jawel, shoppen. "Heerlijk om vast te stellen
dat shoppen ook een beetje sporten is. Zo kan ik het nuttige aan het
aangename koppelen.", aldus Evy Gruyaert na afloop van het Aquarius
experiment.
Shoppen maakt
bijgevolg niet enkel de bankrekening, maar ook het lichaam lichter.
Daarom organiseert Aquarius bij de start van de zomerkoopjes een
shopping marathon in Antwerpen, Brugge en Hasselt. Benieuwd hoeveel
stappen jij zet tijdens het shoppen? Kom dan zeker naar het evenement
op 1 juli om 11 uur op de Meir in Antwerpen. Evy Gruyaert deelt er
stappentellers uit zodat iedereen kan bijhouden hoe sportief een
alledaagse bezigheid als shoppen wel is.
Het profiel van de Belgische soldenjager is een behoorlijk bemiddelde
burger, tussen de 30 en 39 jaar, met kinderen. Dat blijkt uit een
rondvraag van consumentenorganisatie Oivo. Gemiddeld gaan 4 op de 10
consumenten op koopjesjacht, in de zomer traditioneel iets meer dan in
de winter, zo luidt het nog.
Kleding blijft de meest gekochte artikel in de koopjesperiode, al worden
er tijdens de zomer meer dames-en kinderschoenen gekocht, sportief
materiaal en kleine huishoudartikelen. Grote huishoudartikelen en hifi
worden vooral in de winter aangeschaft.
Vorig
jaar ging één op zes soldenjagers op zoek naar koopjes op het internet,
dat is meer dan in 2008, maar de angst voor problemen met de betaling
en levering blijft een hinderpaal. Eén vierde van de consumenten
beperkte zich dan weer niet tot de Belgische winkels, maar gaat ook over
de grens op koopjes jagen.
Een
overgrote meerderheid (7 op 10) blijft ervan overtuigd dat de solden
een goede periode is om zaakjes te doen, maar meer dan ooit laten
consumenten zich leiden door de prijs vooraleer ze een aankoop doen.
Daarnaast zijn meer consumenten dan vroeger extra waakzaam voor
consumentenbedrog.
Vrouwen kopen in hun hele leven zo'n 42 zonnebrillen. Dat blijkt uit een Britse studie.
Uit het onderzoek blijkt dat 40 procent van de vrouwelijke ondervraagden vier zonnebrillen van minstens 300 euro heeft. 21 procent koopt jaarlijks een nieuwe zonnebril.
Het zijn vooral jonge vrouwen tussen 20 en 30 jaar oud die het zomeraccessoire kopen. Van de ondervraagden koopt 8 procent elke drie maanden een nieuwe zonnebril en 11 procent spendeert er minstens 120 euro aan. Mannen
Volgens de studie zijn ook mannen dol op zonnebrillen. Zo heeft 13 procent zeker drie brillen. De mannelijke ondervraagden geven wel minder geld uit dan de vrouwen: zij spenderen zo'n 90 euro per zonnebril.
Een nieuwe fotograaf voor de reclamefoto's doet een nieuwe wind
waaien bij modehuis Valentino. David Sims werkte voor de najaarscampagne
met een (graatmager) naakt model.
Veel is er niet te zien, maar je ziet wel duidelijk de supersmalle
taille en de uitstekende botten van het model. Gek genoeg zijn de
mode-experten vooral gechoqueerd door het naakte vlees, en niet door de
staat van het model.
Dat is enigszins begrijpelijk als je andere
campagnes van Valentino naast deze campagnefoto legt. De vorige beelden
waren echte modebeelden: heel gemaakt, in de onnatuurlijke poses die
deze foto's zo vaak kenmerkt. De modellen waren altijd stijlvol, gekleed
en straalden luxe en rijkdom uit.
Dit campagnebeeld is helemaal
anders. Het doet eerder denken aan een parfumreclame: het verkoopt
eerder een gevoel, dan kleren. En de boodschap is duidelijk:
(graatmagere) vrouwen die stijlvol willen verleiden, moeten Valentino
kopen.
Of dit het noodlijdende modehuis ook uit het slop kan
trekken is nog maar de vraag. Intern klinkt het dat er nog veel werk is,
maar dat het de goede weg opgaat.
Er komen binnenkort elektronische brillen op de markt. Het gaat om exemplaren waarbij de scherpte van het zicht automatisch wordt aangepast.
De elektronische bril is speciaal ontwikkeld voor mensen die zowel bij- als verziend zijn. Zij dragen nu bifocale brillen waarbij twee verschillende lenzen in één glas zijn verwerkt. Dit heeft vaak heel wat nadelen. Zo is bijvoorbeeld de overgang tussen beide sterktes niet vloeiend.
De bril met autofocus kan aan dit nadeel een eind maken. De glazen van dit elektronische model zouden, met behulp van bewegingssensoren, automatisch worden aangepast aan verschillende situaties. De brildrager kan hierdoor afwisselend objecten dichtbij of veraf scherper zien.
Het Amerikaanse bedrijf PixelOptics is naar eigen zeggen al tien jaar bezig met het ontwikkelen van de bril. In de Verenigde Staten zou die dit jaar nog getest worden. (br.she)
Esprit pakt voor zijn herfstvoorstelling weer uit met denderende namen. Onder andere Coco Rocha, Anne Vyalitsyna en Missy Raider stelen de show.
Dit najaar zullen de collectiebeelden van Esprit heel wat stof doen opwaaien. Niemand minder dan catwalkkoningin Coco Rocha en de topmodellen Anne Vyalitsyna en Missy Raider vullen de najaarscampagne van Esprit in. Rocha wordt ingelijfd voor de Esprit Collection terwijl Vyalitsyna en Raider het gezicht worden van de Esprit Casual-lijn. Wij konden alvast onze hand leggen op de allereerste collectiebeelden!
Meer vrouwen willen kuiltjes in de wangen. Plastische chirurgen
beweren dat de vraag alleen maar toeneemt. Britse specialisten reageren
verontrustend over de zware ingreep.
Cheryl Cole en ook andere celebs hebben hun beauty mede te danken aan
kuiltjes in de wangen. Dat zet onder meer Britse en Amerikaanse vrouwen
aan om bij de plastische chirurg aan te kloppen. Op twee maanden tijd
nam de vraag al met meer dan 11 procent toe.
Britse
specialisten zijn niet te spreken over de nieuwe trend en vinden het
hoogst verontrustend. 'Designer kuiltjes', zoals ze genoemd worden,
kunnen na een ernstige ingreep. Een stuk huid wordt uiteindelijk
vastgenaaid aan de diepere huid, waardoor er een permanent litteken
ontstaat. De gevolgen bij het ouder worden zijn niet gekend.
Niet
enkel vrouwen ondergaan de ingreep, ook mannen willen de operatie nadat
ze vaak door toenemend gezichtsvet hun kuiltjes zijn kwijtgeraakt.
Het modehuis Givenchy stopt met zijn Haute Couture modeshows. Volgens hoofontwerper Ricardo Tisci werkt een persoonlijke aanpak beter bij dit soort kledij.
"Mijn hoofdklanten willen de nodige privacy en zullen daardoor nooit aanwezig zijn op onze modeshows. Daarom hebben we besloten om onze shows af te lassen en enkel nog privé-voorstellingen te geven", aldus Tisci.
Volgens Tisci is de nieuwe aanpak niet echt kostenbesparend. "We geven zelfs 35% meer uit, omdat we nu de modellen meerdere keren moeten laten opdraven." (br.she)
Mode is als een zee: trends
komen en trends gaan, maar sommige trends
blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een
'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op
verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.
Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de
Britse
vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt
het al meer dan 25 jaar vol.
Hoe
kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal: het is eenvoudig
maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk
en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de
mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een
LBD kan je nooit de mist in gaan.
Bovendien
passen
accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en
kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit. Maar het grootste
geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy
en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of
underdressed zal zijn.
Dat wil
evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en
koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een
nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannelijk model pleegt zelfmoord tijdens Fashion Week
Mannenmodel Tom Nicon, de nieuwe muze van het modehuis Burberry, pleegde
zelfmoord door uit zijn appartement te springen. Het bericht werd zopas
de wereld ingestuurd. Het model stond ingeschreven om te defileren
tijdens de Fashion Show van Versace naar aanleiding van de modeweek in
Milaan.
De modewereld reageert
verslagen op het bericht. De jongen werkte ooit bij Burberry, Louis
Vuitton, Versace en Hugo Boss. De dag van de zelfmoord, zou de jongen
zelfs nog een pasbeurt hebben gehad. Donatelle Versace: "Niemand kon
vermoeden dat Tom met zulke gedachten rondliep. Hij leek perfect normaal
en kalm. We zijn allemaal verschrikkelijk triest".
De
organisateren van de Milanese Fashion Week betreuren het overlijden en
overwegen een herdenkingsmoment. De reden van het overlijden is nog
onduidelijk. Geruchten doen de ronde dat de jongen al lange tijd
depressief was, vooral na de breuk met zijn Italiaanse vriendin.
Dirk Bikkembergs heeft iets met voetballers, dat is al langer geweten.
Net nu de modeweek in Milaan tegelijk plaatsvindt met het WK-feest,
heeft de man een slimme oplossing bedacht om de twee te combineren. Hij
stuurde zijn modellen naar de voet van de Tafelberg en liet hen ginds
paraderen.
Dirk Bikkembergs
organiseerde de fashion show voor de Men's Sport Couture Collection
Spring/Summer 2011. De show zelf ging door in de buurt van de Tafelberg
bij Kaapstad maar werd tegelijk via live streaming 15.000 kilometer
verder vertoond op de Piazzza dell'Uomo in Milaan voor de Milan Men's
Fashion Week.
Stoere binken
paradeerden in comfortabele sport- en vrijetijdskleding. Kleur leek het
motto, met knallende tinten als geel en groen.
Designers bij onder meer ronkende namen als
Viktor & Rolf, Lanvin en
Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader
van het WK.
Het
tijdschrift
Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat
deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl.
Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het
Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse
truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië,
Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en
Hugo Boss waagde zich aan het Duitse shirt.
De ontwerpen werden
op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar
patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het
shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag
in het laatje met 4200 euro.
De zomer is in aantocht en nu is het tijd om alle plekjes in je
lichaam onder handen te nemen. Ook degene waar we niet altijd veel
aandacht aan schenken. Een maskertje en een dagcrème mogen we dan al
regelmatig gebruiken, de rug, voeten, knieën en ellebogen worden vaak
vergeten.
Rug Eenmaal straks de zon volop komt piepen, is een
mooie rug zeer belangrijk. Vandaar is het nu de moment om aandacht aan
je achterkant te schenken. Scrubben is een noodzaak. Gebruik een
scrubborstel, speciaal voor de rug met lange arm en verwijder zo de dode
huidcellen. Zo komen straks je rugspieren nog beter uit.
Bovenarmen
Niet enkel je lichaam, maar ook je bovenarmen verdienen
aandacht. Meestal wordt dat vergeten maar ontsierende kwabben staan
echt niet bij dat mouwloos topje. De huid rond de bovenarmen is vaak
droog, rood en gevoelig. Vandaar haal je beste een kalmerende scrub in
huis, liefst op natuurlijke basis. Deze irriteert niet.
Knieën
en ellebogen Knieën en ellebogen zijn de meest droge en
ruwe plekjes van je hele lichaam. Neem je een douche, maak je van de
gelegenheid gebruik om hen extra aandacht te geven. Dat doe je met een
grovere lichaamscrub die je flink inmasseert. Eenmaal afgedroogd, smeer
je een rijke bodylotion op. Op een iets vochtige huid geeft een
bodylotion extra hydratatie aan je lichaam.
Voeten Eelt,
vijand nummer vijf, kan met een zelfgemaakt papje te lijf worden
gegaan. Smeer vermalen aspirine met warm water op de zolen. Zijn de
zolen zeer hard, pureer het vruchtvlees van een papaja en meng dit met
vier eetlepels kokosolie. Dit mengsel op de harde plekken smeren. Tien
tot vijftien minuten laten intrekken en dan afwassen. Vervolgens met
puimsteen de huid afwrijven. Spoel de voetjes af en smeer in met een
vette crème.
Van scrubben worden je voeten heerlijk zacht. Laat
ze eerst in lauwwarm water weken en scrub ze daarna met een
scrubhandschoen en wat douchegel. Vergeet de randjes langs de nagels
niet, want daar hopen de dode huidcellen zich op.
Twee keer per
week een voetenbad met enkele druppels amandelolie doen wonderen. Na
tien minuten afdrogen, voelen je voeten heerlijk zacht. Eén keer per
week mag een badje met een scheutje olijfolie. Masseer je voeten daarna
in met uiercrème.
De bloedsomloop kan je stimuleren door met de
voeten over een kokosmat heen en weer te lopen.
De Amerikaanse actrice Evan Rachel Wood wordt het gezicht van de nieuwste Gucci-parfum. Het luxemerk heeft naar eigen zeggen bewust voor een onbekend gezicht gekozen.
"Ze is jong en ze is nieuw. We hebben bewust een keer voor een vrouw gekozen die nog niet teveel aandacht krijgt en niet al te bekend is, maar wel al heel invloedrijk. Haar ogen en haar gezicht zullen mensen van haar generatie zeker aanspreken, ik wilde voor dit project een fris gezicht", verklaart creatief directeur Frida Giannini.
De 22-jarige 'The Wrestler'-ster volgt onder meer Drew Barrymore op.
Gisele Bundchen, het best betaalde model
ter wereld, keerde zes maanden na haar zwangerschap terug naar de
catwalk voor het Braziliaanse merk Colcci.
Het model verschijnt
regelmatig op de Fashion Week in Sao Paulo, het grootste mode-evenement
in Latijns-Amerika, maar moest afgelopen januari verstek geven door de
geboorte van haar zoontje in december.
Met drie transparante
outfits bewees het model dat ze haar oude figuur terug heeft. "Ik was
heel zenuwachtig, maar ik ben heel blij dat alles goed ging."
Magische spiegel laat je kledij passen zonder gedoe
'Magische spiegel' laat je kledij passen zonder gedoe
Shoppen is leuk, je telkens in dat pashokje wurmen, je in en uit je
outfit wringen is wat minder. De nieuwste generatie spiegels maakt
kledij passen minder frustrerend, een computerscherm toont namelijk
virtueel hoe je met de kledij staat, zonder dat je je moet uitkleden.
De 'Magic Mirror' staat je toe een aantal
outfits in verschillende kleuren en stijlen te passen zonder dat je ook
maar één kledingstuk aan of uit moet trekken. Het grote computerscherm
met touch screen staat in contact met camera's die je uit alle hoeken
filmen. Deze zenden beelden naar de computer, die meteen de grootte en
het geslacht van de klant bepaalt. De computer plakt dan het kledingstuk
dat de klant koos op haar figuur, onderaan heb je keuze uit
verschillende outfits. Je kunt ook een item nemen uit de rekken, een
computerchip in het kledingstuk vertelt dan de computer welke stijl,
maat en kleur het is. Dan verschijnt een beeld van de klant met dat
kledingstuk aan.
De Magic Mirror
werd ontwikkeld door het Britse bedrijf C-InStore en zou binnen drie
maanden in de Britse winkels moeten staan. De uitvinding moet shoppers
overtuigen naar echte winkels te gaan in plaats van hun outfits via het
internet uit te kiezen. Duncan Clapman van C-InStore: "Het is een
interactief middeltje dat echte voordelen heeft als het beperken van
wachttijden voor klanten. Zeker voor mannen is het interessant, zij
houden niet van kleding passen en dit zorgt voor minder gedoe."
De
Britse journaliste Claire Coleman probeerde de spiegel uit, ze stond
sceptisch tegenover de uitvinding, omdat je pas echt ziet hoe een
kledingstuk je staat wanneer je het aanhebt. "Het nadeel van de spiegel
is dat je jezelf enkel in 2D ziet, het lijkt een beetje op zo'n papieren
poppetje waar je een jurkje opplakt. Het is wel de bedoeling dat in de
toekomst een 3D versie op de markt komt, waardoor je de kledij mee met
je lichaam beweegt. Het mag dan een 'gimmick' zijn, ik ben alvast
verkocht." (br.hln)
Het Modemuseum Hasselt schuwt geen enkel onderwerp. Na de ophefmakende tentoonstelling rondom topmodel Hannelore Knuts werpen ze zich nu op de religieuze kar met de tentoonstelling Devout/Divine - Mode vs Religie.
De expo Devout/Divine - Mode vs Religie focust zich op de relatie tussen hedendaagse mode en religie. Ook het gebruik en de vertaling van de religieuze symboliek in modeontwerper staat centraal. Tijdens de tentoonstelling kan je interessante interpretaties van de boerka, het bidmatje, habijten en nonnen zien.
Op de expo zijn er creaties van Rick Owens, Walter Van Beirendonck, A.F. Vandevorst, Manish Arora, Dries Van Noten, Raf Simons, Jean-Paul Gaultier, John Galliano en Christian Lacroix te zien.
Devout / Divine is vanaf 26 juni te bezichtigen in het Modemuseum in Hasselt.(br.she)
Het bikiniseizoen bezorgt dames stress in de zoektocht naar de
perfecte bikini of badpak. Ook zijn mening is daarbij niet
onbelangrijk. Modemagazine Marie Claire wilde het achterhalen, zijn
eerlijke opinie valt hier te lezen.
1. De driehoekige bikini Eén van de populaire
modellen, allicht omdat ook de minste hoeveelheid stof wordt gebruikt.
Niet geheel verwonderlijk: 74 procent van de heren is fan van het
'driehoekje met string'- ensemble. 26 procent vindt het te opzichtig
omdat het te weinig aan de verbeelding overlaat.
2.
De monokini. De huidige monokini heeft niets te maken met
blote borsten, wel met het ééndelig uitgesneden badpak. Met het
uiterlijk van een bikini, is het toch een badpak dat boven en onderstuk
met elkaar verbindt. Slechts 22 procent van de heren valt ervoor. De
andere 78 heren antwoordden: 'ik snap het ding niet".
3.
De klassieke bikini De favoriet van alle heren betreft de
klassieke, tweedelige bikini. Al wordt er meestal wat meer stof
gebruikt, scoort het ding opmerkelijk hoger bij 91 procent. Slechts 9
procent houdt niet van de snit.
4. De tankini Ontstaan
in de jaren '90, kent de tankini veel succes. En toch roept het
tweedelig zwempak gemengde gevoelens op bij de jongens. 53 procent houdt
van de look, 47 procent helemaal niet. Reden? Het lijkt alsof je een
t-shirt in het zwembad draagt.
5. Het ééndelig badpak Weinig
vrouwen kiezen voor het klassieke badpak, hoewel deze volop op de
catwalk wordt gesignaleerd. Ook bij heren kan het badpak bekoren. 65
procent verkiest de look, slechts 35 procent niet. De snit lijkt wel
belangrijk, vrouwlief mag geen Olympische plannen koesteren.
6.
De trendy bikini Alles wat in de mode is, bekoort vrouwen
meer. Dat geldt ook voor de trendy pakken, afgewerkt met studs, kralen
of andere accessories. Slechts 17 procent van de heren kan ze smaken, 83
procent vraagt zich af of versiersels eigenlijk in het water passen
Het Britse warenhuis Selfridges is uitgeroepen tot beste winkelketen ter wereld. De International Group of Department Stores en de International Association of Department Stores bekeken samen honderden winkelketens, maar verkozen uiteindelijk toch het aloude Selfridges.
Selfridges bestaat reeds sinds 1909 en draagt nog steeds dezelfde waarden en normen in het vaandel. "Klantenservice en vernieuwing zijn voor ons bijzonder belangrijk. We zijn verheugd om deze speciale prijs te winnen, het toont enkel maar aan dat kwaliteit en traditie werken", aldus Selfridges (br.she)
Goed nieuws voor festivalgangers. Met deze rubberen botten van Orange
Power Wellies sla je 2 vliegen in 1 klap: door te plenzen in de
regenplassen, kan je de gsm opladen.
De laarzen werden in Engeland gefabriceerd door Hunter in samenwerking
met Orange, de gsm-provider. Bedoeling is jongeren van laars en provider
te overtuigen door een hoogtechnologisch snufje in de nieuwe laars te
verstoppen dat tegelijk je gsm oplaadt.
Met elke stap dat je
neemt, wordt het mechanisme opgeladen. Wie even uitrust, kan de gsm op
de laars aansluiten met een volle batterij als gevolg. Excuses dat je
niet bereikbaar bent voor ma of pa zijn verleden tijd, tenzij de regen
het straks laat afweten natuurlijk. Voorlopig zijn de laarzen enkel op
Engelse festivals te koop.
Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'
Slip verbergt schaamlippen en voorkomt 'camel toe'
De trend van de strakke skinny jeans en de leggings maakt dat hun broek
bij veel vrouwen niet goed zit, waardoor bij velen hun schaamlippen door
hun kledij te zien zijn. Een nieuwe slip, ontwikkeld door een
Amerikaans bedrijf, moet deze 'camel toe' voorkomen.
De camel toe is de nieuwste modeblunder, het kreeg
zelfs een scène bij Sex and the City 2. Charlotte draagt in de woestijn
een strakke broek en na een val is er plots een 'camel toe' bij haar te
zien. De nieuwe onderbroek, de Camelflage, voorkomt dat broeken te strak
kunnen zitten aan het kruis, waardoor een 'camel toe' onmogelijk, dat
meldt nu.nl. De slip heeft namelijk twee laagjes, wat een extra
bescherming biedt aan het kruis.
De
nieuwe slip moet vrouwen genoeg zelfvertrouwen geven om zorgeloos
skinny jeans, hotpants en leggings te dragen. Daarnaast moet het ook
degenen helpen die hun schaamlippen te groot vinden en overwegen een
plastische ingreep aan hun geslachtsorgaan te ondergaan. De slip geeft
dus een desigervagina zonder operatie. Je hebt keuze tussen een string en een gewone
slip.
Hoge hakken zijn niet langer een vrouwelijk gegeven. Meer mannen
lopen hooggehakt rond en dat mag gezien worden.
Hoge hakken maken dames slanker, langer en groter. Steeds meer boys
benijden deze eigenschappen en beginnen de voordelen van de hogere hak
in te zien. Al zijn er verschillen: de hakken ogen niet dun, maar
bestaan uit dikkere zolen. Een deel van de hak is zichtbaar, een ander
deel zit binnenin de schoen verborgen.
Hoge
hakken worden op grote schaal gedragen in de mode-industrie. Zo werden
ze gespot op heel wat Fashion Weeks, maar ook op feestjes, in clubs en
op andere evenementen vinden ze hun intrede. Hoge mannenhakken ogen
volgens kenners zowel mooi op een smalle spijkerbroek of op een formele
broek. Zolang ze maar te zien zijn.
Niet
enkel kleinere, status-zoekende heren als Karl Lagerfeld of Nicolas
Sarkozy, meten zich een hogere hak aan. Volgens ontwerper Marc Jacobs
hebben heel wat mannen eindelijk de smaak van het hakken dragen te
pakken. "Als ik hakken in een collectie opneem, probeer ik ze eerst
zelf uit. Ik draag ze onafgebroken, vaak 36 uur lang. Mijn team weet dat
en moet daar vaak om lachen. Maar comfort is niet het enige waarom ik
ze uitprobeer. Ik wil laten zien dat ik niet een vrouwenhater ben die
martelende schoenen ontwerpt. Hoge hakken zijn een keuze, een manier van
zijn, die ieder voor zich moet maken".
Vrouwen dragen het liefst omaondergoed, dit zijn comfortabele slips met
een hoge taille, dat blijkt uit de resultaten van de Amerikaanse
ondergoed awards 2010. Comfort primeert duidelijk boven
aantrekkelijkheid bij dames.
Meer
dan 30.000 kiezers verkozen omaslipjes tot het beste vrouwenondergoed.
In de categorie beha's won ook niet meteen het meest sexy model, de
award ging voor het eerst in vier jaar naar de sportbeha met gekruiste
rug. Ook bij de mannen scoorden traditionele boxershorts goed.
Jason Preston, de ex van Marc Jacobs, is niet mals voor de ontwerper. Volgens Preston is Marc Jacobs helemaal niet zo netjes als hij doet uitschijnen. Hij verzamelde alle roddels in een boek.
Drugs, seksschandalen en celebritynieuws. Dat is wat we van het nieuwe boek van Preston kunnen verwachten. Volgens de ex van Marc Jacobs leidt de ontwerper een erg turbulent leven, dat perfect verborgen wordt gehouden voor de pers door een team van persbedienden.
In het boek zouden ook enkele pittige roddels te vinden zijn over Lindsay Lohan, Naomi Campbell en Kate Moss, allemaal erg goede vrienden van Jacobs.
Het boek zou ondertussen een uitgever hebben gevonden en wordt eind dit jaar in de winkelrekken verwacht. (br.she)
Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK
Shakira en Mango ontwerpen samen T-shirts voor het WK
Modeketen Mango heeft samen met zangeres Shakira een t-shirtcollectie
ontworpen die volledig is geïnspireerd op het komende WK en het FIFA
World Cup-liedje 'Waka Waka'. Het is de bedoeling om consumenten bewust
te maken van de problemen in Zuid-Afrika.
De vier T-shirts, waaronder twee voor vrouwen en twee voor mannen,
representeren de kracht, vitaliteit en energie van Afrika. Ze dragen de
slogan "Waka Waka" en "This time for Africa". Popster Shakira is nauw
betrokken bij het WK. Ze zal het liedje 'Waka Waka' namelijk ook zingen
tijdens de officiële openingsceremonie in Johannesburg op 10 juni.
De
integrale opbrengst van de verkoop gaat naar projecten in het onderwijs
in Zuid-Afrika, in samenwerking met Unicef en Shakira's eigen
organisatie Barefoot Foundation. Op tien juni zullen de T-shirts in de
winkelrekken liggen en kan je ze eveneens online bestellen.
Braziliaans topmodel Gisele
Bündchen tijdens een fotoshoot
Volgens de New York Times is topmodel Gisele Bündchen in Brazilië nog
steeds de norm. Dit betekent dat scouts in het land telkens op zoek
gaan naar knappe meisjes met een Europese achtergrond en een lichte
haar- en huidskleur. Hierdoor breken er weinig donkere Braziliaanse
modellen internationaal door.
Meisjes die een perfecte mix van een Duitse, Italiaanse en Slavische
achtergrond hebben, zijn erg gewild. Ze zijn van nature groot, erg slank
en hebben sluik haar en een bleke huidskleur. 70 procent van de
Brazilaanse modellen blijken uit dezelfde drie zuidelijke provincies te
komen.
Dit is echter totaal niet
representatief voor de rijke smeltkroes van het land. Er ontstaat op die
manier een enorme discrepantie tussen de gevarieerde schoonheid van de
binnenlandse smeltkroes en de beauty die door het land geëxporteerd
wordt naar de internationale catwalk.
Gelukkig
is de positie van mensen met een donkere huidskleur stilaan aan het
verbeteren. Zo is de donkere Marina Silva is in de race voor
presidentschap van het Zuid-Amerikaanse land. Ook is in de laatste tien
jaar het inkomen van de donkere Braziliaan met 40 procent gestegen.
Britse meisjes leren op school met hoge hakken te stappen
Britse meisjes leren op school met hoge hakken te
stappen
Tienermeisjes krijgen in Groot-Brittannië lessen betaald door de
overheid in wandelen met hoge hakken. Dit om hen klaar te stomen voor
hun latere carrière.
De
'Sexy Heels In The City'-cursus duurt zes weken en wordt gegeven in het
South Thames College in Londen, waardoor de belastingbetaler opdraait
voor de kosten. De lessen zijn bedoeld voor 16-jarige meisjes die voor
schoonheidsspecialiste studeren. Ze leren er ook hoe een designerhandtas
te dragen. Dit moet de jonge vrouwen zelfvertrouwen geven, hen
klaarstomen voor de zakenwereld en hun latere sociale leven.
"Hoe vroeger jonge vrouwen leren te wandelen met
hoge hakken, hoe beter dit voor hen is op lange termijn" aldus
ex-zangeres en lesgeefster Chyna Whyne, ze is geeft ook lessen in
Pilates en houding. "Ik lanceerde de cursus nadat ik de hele tijd lagere
rugpijn had door mijn hoge hakken." Een vertegenwoordiger van de school
zegt dat de cursus de houding en zelfvertrouwen van meisjes op een
leuke en luchtige manier verbetert, zo leren ze ook hoe blessures te
voorkomen. De 16-jarige studente Celina Mystery: "Sinds ik de cursus
volg, voel ik me veel zelfzekerder in mijn hoge hakken."
Deze
cursus zorgt voor heel wat ophef in Groot-Brittannië, critici noemen
het zinloos en een verspilling van tijd. "Dit is een idioot extraatje.
Mensen trainen voor hun latere carrière kan goed zijn, maar dit is
duidelijk geldverspilling waar de belastingbetaler voor opdraait", aldus
Matthew Elliott van de organisatie TaxPayers' Alliance.
De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters staat bekend om zijn
controversiële beslissingen. De T-shirt met opschrift 'Eet less' (eet
minder) zorgde voor zoveel ophef dat de keten besloot het van zijn
webshop te halen.
Urban
Outfitters is een modemerk dat bekend raakte dankzij de pikante beelden
van personeel die waren aanprijzen op de webshop. Ook zou de keten
lelijke verkopers ontslagen. Nu veroorzaakt Urban Outfitters een hetze
in de media met een controversieel shirt waarop 'Eat less' staat. Dit
zou volgens critici jonge meisjes aanzetten tot eetstoornissen en een
negatief zelfbeeld promoten. De reacties hierop zijn zo heftig dat het
kledingstuk niet langer te koop is via de webshop, het hangt wel nog in
de winkels in Amerika. Het kledingmerk verkocht al eerder T-shirts met
uitdagende teksten als 'Obama for yo mama'.
Net als je denkt dat Lady Gaga niet meer kan verbazen met haar bizarre
kledingkeuzes, verzint ze nog iets gekker dan het vorige. Zo
veroorzaakte ze verwarring in de luchthaven van Londen met haar schoenen
die erg leken op hoefijzers en gevaarlijk ogende outfit.
Gebroken
voet? Het nieuwste paar schoenen van Lady Gaga lijken
eerder een garantie op een gebroken enkel dan schoeisel. De zangeres
reisde er van Londen naar New York mee, ze raakte met haar lederen
playsuit bezet met studs en oversized handtas niet door de
metaaldetector, ook haar torenhoge plateauschoenen veroorzaakte
achterdocht bij het luchthavenpersoneel. Ze werd daarom grondig
onderzocht voor ze op het vliegtuig mocht.
Voor een normale
vrouw lijkt het onmogelijk op deze torenhoge stelten te wandelen, Lady
Gaga flaneerde er zonder problemen mee in de luchthaven van Londen.
Klik op de foto om een kijkje in haar kleerkast te nemen
Topmodellen horen er steeds piekfijn uit te zien, maar wie denkt dat de
dames hun kleding wereldwijd meezeulen, heeft het mis. Naomi Campbell
bijvoorbeeld beschikt over verschillende kasten in New York, Londen en
Moskou. Speciaal voor het tv-programma Oprah zette ze de deuren van haar
kledingkast in Moskou open. Naomi's
garderobe ziet er uiterst georganiseerd uit. Ze sorteert haar kleding
netjes en geeft labels aan de verschillende stukken. Voor haar is
organisatie zeer belangrijk, vooral als je veel reist. Fier toont ze
enkele ware collector's items, zoals de jurk van Alexander McQueen die
speciaal en uniek voor haar ontworpen blijkt. Ook tovert ze enkele
vintage stukken uit de kast waar ze uiterst fier op is.
Kwaliteit
primeert bij het topmodel, stukken die je vele jaren kan dragen en
tijdloos ogen, verdienen beslist een plaatsje.
Je ziet het knappe topmodel Doutzen Kroes bijna nooit op de catwalk
omdat ze niet in de kledij van de topdesigners voor de catwalkshows
past. Ze is niet graatmager omdat ze van het leven houdt, aldus het
model zelf. Doutzen
ijvert voor de afvoering van de huidige zogenaamde 'sample sizes' op de
catwalk, dat zijn de standaardmaten waarin couture gemaakt wordt. Het
model komt er altijd eerlijk voor uit dat ze dikker is dan de meeste
graatmagere modellen. Ze betreurt wel dat ze niet vaker gevraagd wordt
om op de catwalk te flaneren, maar ze is niet bereid hiervoor op
crashdieet te gaan, dat meldt De Telegraaf.nl.
Wanneer er een
show van Victoria's Secret in aantocht is, schrapt het lingeriemodel wel
brood, kaas en chocola van het menu. "Voor die shows moet ik hard
werken, omdat ik van nature niet graatmager ben. Ik eet wel gezond, maar
met mate."
Wie naar oude schoolfoto's terugkijkt, moet toegeven dat hij of zij
er niet altijd op z'n paasbest uitziet met foute kleurencombinaties,
vreemde kapsels en bijzondere oufits. Aan de schoolfoto's en modemissers
te zien merk je meteen in welke tijdsperiode je geboren bent.
Styletoday en SchoolBANK wilden achterhalen welke modeflaters het vaakst
voorkomen op oude schoolfoto's. Uit hun onderzoek stelden ze een top 10
samen met de meest voorkomende modemissers.
Salopet Vooral
over kleding valt er wat te vertellen, gevolgd door de kapsels en
styling van het haar. Duidelijk is dat de salopet of tuinbroek, meestal
in jeans, het meest verafschuwde kledingstuk blijkt te zijn. Terwijl
foto's uit de jaren '70 en '80 vol met foute kledingkeuzes staan,
sieren vreemde kapsels vooral de jaren '80.
Top 10
modeflaters 1. Opvallende prints 2. Opmerkelijke
kleurencombinaties 3. Salopet 4. Kuif 5. Gepermanent haar 6.
Plateauzolen 7. Broek met wijde pijpen 8. Fluorkleuren 9.
Legging 10. Gebreide trui
Britse mannen vinden vrouwen met leggings, Ugg-laarzen en grote
zonnebrillen onaantrekkelijk, dat blijkt uit een recente Britse enquête.
De ondervraagden stelden een lijstje samen van de negen meest populaire
mode- en accessoiretrends bij vrouwen die ze echter een afknapper
vinden.
Deze verschenen voor
het eerst op de catwalk bij Yves Saint Lauren drie jaar geleden,
sindsdien zijn ze niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Mannen
haten de harembroek omdat het lijkt alsof vrouwen die dit dragen net in
hun luier hebben gedaan. Het toont ook niets van de benen of kont, het
zijn enkel grote lappen stof.
Kylie Minogue met harembroek én
gladiatorsandalen.
De
ondervraagde mannen vinden dat de jumpsuit, een broek en top in één,
vormeloos is. "De beste exemplaren doen je er als een kleuter uitzien,
met de lelijkste lijk je zo op een moeder uit de jaren '70", aldus een
eerlijke man.
Jessica Biel met Ugg-laarzen, grote
zonnebril én legging.
Of het nu zomer
of winter is, je vindt altijd wel één dame die dit afschuwelijke,
vormeloze schoeisel heeft aangetrokken. "Deze laarzen verstoppen alle
mooie delen van een dame, de tenen, kuiten en enkels, daarnaast ruiken
ze nog slecht ook", aldus een jongeman.
Mannen
houden van natuurlijke lokken, alle accessoires als diademen,
haarbanden of speldjes vinden ze daarom afschuwelijk. Ze laten namelijk
graag hun vingers door ongeschonden lokken glijden.
Mannen vinden dat de vele bandjes van deze sandalen
vrouwen kleiner doen lijken. Daarnaast laten ze lelijke rode striemen
na.
Het probleem met leggings is,
aldus de mannen, dat ze alles onthullen. Je ziet er elk foutje mee. Veel
vrouwen dragen dit ook zonder rekening te houden met hun figuur,
waardoor velen net benen als worsten hebben. "Zelfs Cheryl Cole zou
beter geen legging dragen", aldus één man.
Steeds
meer celebs verschijnen in maatpak op de rode loper. Ze willen er een
chique look mee creëren maar krijgen vaak het omgekeerde effect. Mannen
zijn eenvoudige schepsels: ze zien graag wat benen, armen en een beetje
decolleté.
Wie wil nu een vrouw
die er uitziet als een bouwvakker, of die haar borsten en taille
verstopt achter een stug stuk jeans?
"Een
dame die dit draagt, heeft iets te verbergen: een leugen of een
drankprobleem", aldus een man. "De ogen zijn de sterkste troeven van een
vrouw, waarom deze verstoppen?" Het heeft ook praktische bezwaren,
aldus de heren. "Je kunt nooit een vrouw kussen die een gigantische
zonnebril op haar neus heeft staan."
De kleur zwart is al eeuwen populair maar was vroeger ook een
statussymbool. MoMu's nieuwe tentoonstelling illustreert de historische
fases van zwart en de uiteenlopende connotaties die de kleur her en der
in de wereld oproept.
Ook deze zomer mag 'the little black dress' als toonbeeld van elegantie
niet in de kast van de consument ontbreken volgens trendy modemagazines.
Eeuwenlang al kleurt de mode in het Westen in diverse periodes en om
uiteenlopende redenen zwart. In de 16de en 17de eeuw groeide Antwerpen
uit tot één van de belangrijkste Europese centra voor het zwart verven
van textiel. De stad ontwikkelde bijgevolg een historische band met de
kleur.
Nieuwe interpretaties Zwart bleef
aanwezig in het modebeeld en kreeg verschillende nieuwe interpretaties,
o.a. door de existentialisten en beatniks uit de jaren 1950, en diverse
subculturen uit de jaren 1960 en 1970. Hoewel de jaren tachtig bekend
staan om hun kleurrijke stijl, vormde een nieuwe garde Japanse
ontwerpers zoals Rei Kawakubo (Comme des Garçons) en Yohji Yamamoto een
tegengewicht door hun opvallend gebruik van zwart.
Hedendaagse
topstukken De exhibitie showt eveneens topstukken van
hedendaagse ontwerpers die, net als de stad Antwerpen, een speciale
bandhebben met zwart. Silhouetten van Belgische designers zoals Ann
Demeulemeester, Olivier Theyskens en Dirk Van Saene, maar ook van
internationale couturehuizen zoals Givenchy (Riccardo Tisci), Chanel,
Gareth Pugh e.a. maken van deze tentoonstelling een intrigerende
ervaring. Zwart blijft duidelijk bekoren.
Praktisch Wanneer:
van 25 maart tot 8 augustus, elke dag behalve maandag Waar:
ModeMuseum, Nationalestraat 28, 2000 Antwerpen Toegangsprijs: 4 euro
Het Amerikaanse model Crystal Renn met maatje 42 leek tijdens haar
laatste catwalkshow voor Chanel plots heel wat slanker. Hoewel dit voor
meeste mannequins een voordeel is, kreeg zij heel wat commentaar op haar
slankere lijn.
Crystal
Renn was een van de eerste succesvolle 'dikkere modellen' die op
verschillende catwalks van bekende designers mocht flaneren. Ze schreef
een autobiografie over de druk in de modewereld om slank te zijn. Het
model overwon haar eetstoornissen en sindsdien is ze trots op haar
gezonde maat 42, dat meldt styletoday.nl. Renn wil vrouwen helpen te
stoppen hun eigen lichaam te haten door het huidige opgedrongen
schoonheidsideaal. Daarom reageren nu zoveel mensen verbaasd sinds ze op
de catwalk voor Chanel duidelijk slanker leek.
Haar manager reageert nu door te zeggen dat Crystal
helemaal niet op dieet is. "Ze schommelde altijd al tussen een maatje 38
en 42 door haar actieve levensstijl. Een recente wandelvakantie van
drie weken zorgde ervoor dat ze wat kilo's kwijtspeelde, maar ze valt
zeker niet doelbewust af."
Een hydraterende crème is goedkoper en efficiënter om rimpels te
bestrijden dan botox, ontdekten huidwetenschappers. Een droge huid
ontwikkelt namelijk dubbel zo snel rimpels.
Professor Greg Hillebrand bestudeerde
gedurende acht jaar 122 vrouwen met een leeftijd van tien tot 72. "De
resultaten suggereren dat de kwaliteit van de buitenste laag van de huid
de snelheid kan beïnvloeden waarmee uitdrukkingslijntjes veranderen in
permanente rimpels. Dit is de eerste lange termijn studie die de
snelheid van de ontwikkeling van rimpels meet. Daaruit blijkt dat
vrouwen met een gehydrateerde huid aanzienlijk trager rimpels
ontwikkelen dan degenen met een droge huid. De gemiddelde 28-jarige
vrouw die haar gezicht niet verzorgt met vochtinbrengende crèmes heeft
52 procent meer zichtbare rimpels tegen haar 36ste. Als ze haar huid wel
goed verzorgt met vochtinbrengende crèmes heeft ze slechts 22 procent
meer rimpels tegen die leeftijd.
"Vrouwen,
maar ook mannen, kunnen dramatisch het begin van de ontwikkeling van
rimpels vertragen door hun huid dagelijks te beschermen met een goede
hydraterende crème en zonnemelk vanaf jonge leeftijd. Je kunt nooit te
vroeg je beginnen huid te verzorgen en jezelf tegen rimpels beschermen",
aldus de onderzoekers. (br.Nina)