De foto van dit Russische bruidje ging al de hele wereld rond.
De foto van deze Russische bruid die haar borsten aan alle genodigden
toont met een weinig verhullende jurk ging al de hele wereld rond. Het
lijkt wel alsof vrouwen op de mooiste dag van hun leven niet langer op
een prinses willen lijken, maar eerder op een stripper. Dat bewijzen
celebs als Mariah Carey, bij haar leek het alsof ze haar jurk simpelweg
vergeten aan te trekken was.
Mariah Carey.
Trend in België? In
Rusland en Hollywood mag het misschien aanvaard zijn, een hoerige
bruidsjurk. Of in België grootouders en ouders zijn opgewassen tegen
een sletterige bruid, is nog maar de vraag. De Amerikaanse journalist
Christophe Reilly stelde een lijstje samen van de bruidsjurken die het
minst aan de verbeelding overlaten.
Negligé Met
deze bruidsjurk lijkt het alsof het bruidje zo klaar is voor de
huwelijksnacht. Op het huwelijksfeest, zullen alle ogen zeker op haar
gericht zijn, vooral die van de mannen. Als bruidegom moet je wel
allesbehalve jaloers zijn.
Korte jurk De
korte jurk is nog de meest aanvaarde vorm van een sexy trouwjurk. Het
oog (en vooral dat van de mannen) wil ook wat. Nu nog de mama
overtuigen om dit exemplaar te sponsoren.
Té diepe decolleté Een
subtiele décolleté mag bij een trouwjurk, het is niet de bedoeling dat
de bruid op een non lijkt. Maar een outfit waarbij het lijkt alsof elk
moment de tepels tevoorschijn zullen komen, is een stapje te ver.
Lingerie Een
bruid die haar jurk vergat is en haar jawoord in lingerie geeft, is ook
niet bepaald smaakvol. De genodigden zouden de haar namelijk kunnen
verwarren met de stripper die het vrijgezellenfeest van de man kwam
opleuken.
Mannen krijgen
rokken aangemeten, vrouwen kiezen terug vaker voor een formeel kostuum.
Weer een 'comebacktrend', want het is niet voor het eerst in de
modegeschiedenis dat vrouwen naar een kostuum grijpen.
Marlène
Dietrich droeg er al in de jaren '20. Veertig jaar later lanceerde Yves
Saint Laurent het vrouwenkostuum opnieuw én met succes. Vandaag is
vooral Stella McCartney grote fan, maar ook andere merken, zoals
Balmain, pakken er mee uit.
Sterk en onafhankelijk Allemaal
goed en wel, maar voor wie is zo'n kostuum bedoeld en hoe draag je dat?
Hou er rekening mee dat het kostuum je sterker, mannelijker en
onafhankelijker doet lijken. Wil je net je vrouwelijkheid uitspelen,
dan kies je beter voor een rok.
Investeer Kies
altijd voor een kostuum dat goed is van snit. Dit kost meestal wel wat,
maar een of twee echt goede kostuums (met een boel bloesjes om af te
wisselen) doen je meer goed, dan vijf 'middelgoede' tot slecht zittende
kostuums. Perceptie is alles, dus mag je in dit geval niets aan het
toeval overlaten.
Zwart met wit Van het
klassieke kostuum wordt eigenlijk niet afgeweken: het is zwart, en het
hemd wit (of in poedertinten). Vrouwen dragen het natuurlijk
onveranderlijk met torenhoge hakken, een it-bag en een goedgekozen
accessoire (een lange halsketting, een grote armband en/of een toffe
broche). Het kapsel is weinig opvallend: een middenstreep, een
zakelijke staart of knot.
Subtiele verschillen veranderen je hele look:
1) klassiek:
Een broek met recht of lichtjes taps lopende snit, een kort jasje,
gecombineerd met een hooggesloten blouse, al dan niet met ruffles of
een strik. Zwart overheerst, mat en glanzend (bv de revers) wisselen
elkaar af. Je kapsel is strak, neutraal en zakelijk.
2) modern:
De broek is breed en baggy, het vest strak, en je bloes laat iets meer
neklijn (of zelfs decolleté) zien. Het kostuumjasje laat je weg.
Dikkere stoffen als wol zijn hier op hun plaats, net als blekere
kleuren (crème, beige, grijs). Je blouse kan wit, lichtblauw of
lichtroze zijn. Je haren draag je bij voorkeur los, al dan niet met een
zwierige baret.
3) Met een twist: Je gebruikt
slechts delen van je kostuum en combineert deze met andere elementen.
Over je cocktail- of avondjurk draag je een blazer, het kostuumvest
wordt gecombineerd met een jeans, je blouse vervang je door een losse
tuniek voor een semi-formeel feestje of een sexy korset.
4) Glam: Haal
alles uit de kast, en ga voor een ronduit glamoureuze kostuumlook.
Felrode lippen, perfect gemanicuurde nagels, minutieus gestylde krullen
en je kan zo naar een bal. Hier kan je variëren tussen 'deftig' (met
een kuise blouse) of 'ultrasexy' (met een zeer sexy blouse).
Los of strak? Stella
McCartney draagt graag losse pakken: een los shirt, een oversized
blazer, een ruime broek. Maar deze stijl flatteert niet iedereen. De
meeste vrouwen zullen grijpen naar gatailleerde ontwerpen. Ook voor een
legging kiezen, zoals Anne Hathaway, is erg gewaagd maar waarom ook
niet? De gouden regel is: Zolang het je flatteert, kan en mag het.
De lingerieshow van Victoria's Secret is ieder jaar weer een waar
genot om naar uit te kijken. Ware het niet voor de leuke lingeriesetjes
dan wel voor het spektakel. Wij verzamelden de leukste, meest
ophefmakende beelden voor jullie!
Doutzen Kroes, Alessandra Ambrosio, Marisa Miller, Miranda Kerr,
... Het zijn maar enkele van de vele topmodellen die ook dit jaar weer
in een minuscuul lingeriestje over de catwalk paradeerden. Heidi Klum
was er ook bij. Ook al moet ze naar eigen zeggen nog 9 kilo afvallen,
het topmodel zag er verbazend strak en afgetraind uit in haar
engelenpakje.
De sterren van New Moon, de nieuwste vampierenfilm van de Twilight
saga, Kirsten Stewart en Robert Pattinson betekenen een enorme boost
voor de verkoop van bleke make-up. Alle vrouwen willen stralen met een
bleke teint, net als de vampiers uit de films.
Vampiers Een
bruin kleurtje werd lang als het schoonheidsideaal gezien, het stond
namelijk voor een goede gezondheid. Deze trend maakte dat veel mensen
met een bleke huid onder de zonnebank gingen om er goed uit te zien.
Maar tegenwoordig is een bleke teint een must, die je met behulp van
een foundation creëert. Vrouwen halen hiervoor inspiratie bij de
nieuwste vampierenfilm New Moon. Dit is de tweede film van de Twilight
saga waarin de Britse acteur Robert Pattinson en de Amerikaanse Kristen
Stewart als bleke personages schitteren. De films en de boeken zijn een
ontzettende hype bij jongeren en vrouwen. Volgens kenners heeft het
verhaal alles om populairder dan de Harry Potter films te worden.
De bleke cast van Twilight.
Bleke foundation Het
succes betekent ook een sterke stijging van de verkoop van bleke
make-up. Volgens de beautywebsite FeelUnique.com nam dit de afgelopen
maand met 200 procent toe. Het beste verkopende product van de webshop
was een zachtroze foundationpoeder. Ook bij L'Oreal steeg de verkoop
van een lichtdekkend poeder met 133 procent.
Lily Cole
Celebs Tal
van andere celebs zijn al met deze trend gespot. Uit een poll van de
beautywebsite FeelUnique.com blijkt dat de Britse zangeres Nicola
Roberts de mooiste bleke huid heeft, ze werd opgevolgd door topmodel
Lily Cole. Kristen Stewart van New Moon kwam op de derde plaats,
gevolgd door actrices Anna Friel, Anne Hathaway en Nicole Kidman.
Siobhan McDermott van FeelUnique.com: "Een porseleinen huid staat voor
een klassieke, chique en glamoureuze look, maar lang heeft het moeten
onderdoen voor een gebruinde teint. Het is geweldig dat vrouwen nu
trots kunnen zijn op hun bleke huid."
Modespotters lanceren de tutu-rok als dé roktrend voor 2010. Het klinkt
belachelijk, we geven het toe, en hoe het in de praktijk werkt is ook
niet echt duidelijk. "We hebben de kokerrok gehad, de pofrok, de
maxirok en de tulprok. Het was maar een kwestie van tijd voor de tutu
weer haar opwachting maakte", schrijft de Daily Mail.
Stella en Kate De
revival hebben we te danken aan Stella McCartney die haar
kindercollectie voor de keten GAP voorzag van schattige roze en groene
tutu's. Ook Kate Moss ontwierp een tulejurk voor Topshop, en ze droeg
een Westwood-versie tijdens een fotoshoot voor Vogue.
Carrie en Victoria Goed
tien jaar geleden droeg 'Carrie' uit Sex and the city er ook al één
tijdens een van de eerste afleveringen van de reeks. Sindsdien werd het
beeld gebruikt tijdens de intro. In 2007 was Victoria Beckham, dat
andere controversiële stijlicoon, al eens te zien in een ontwerp van
Valentino.
Kort & gelaagd Hoe de look er
precies uit zal zien is nog niet gekend, al kan de 'stijve ballettutu'
alvast geschrapt worden. Voorlopig ziet het er naar uit dat een korte
en/of bijna doorzichtige versie het zal halen. Sommige bestaan uit
frivole laagjes, andere zijn gesofisticeerd glad. Zolang ze maar
gemaakt zijn uit tule, telt het als tutu. De knielange versie lijkt
voorlopig enkel voor de liefhebbers of voor trouwjurken bestemd.
Niét roze Om
het niet te truttig te maken, zijn de tutu's meestal in stoere kleuren
als zwart, paars, blauw of rood wat de draagster meer 'rock' of 'punk'
dan 'prinses' maakt. Bleke kleuren als wit of poedertinten kunnen ook.
Hoe
je het draagt, is ook nog niet duidelijk. Met bescheiden enkellaarsjes
of zware schoenen, een simpel topje, al dan niet met riem. Afwachten of
deze trend ook het straatbeeld zal gaan domineren. Het past in alle
geval wél perfect bij de ballerina's die mannen zouden gaan dragen...
Dat schoudervullingen terug 'in' zijn, is geen geheim. Dat ze ook bijna
groter kunnen zijn dan je hoofd, is dat wel. Zangeres Lady Gaga,
ondertussen bekend om haar excentrieke kledijkeuzes, demonstreert hoe
je deze draagt. Voor de liefhebbers... ?
Trend: peperdure lingerie om seksleven op te krikken
Trend: peperdure lingerie om seksleven op te krikken
Hoewel de economie in het slop zit en de kerstperiode in het
vooruitzicht ook niet goed voor de portemonnee is, houdt dit vrouwen
niet tegen te investeren in lingerie met een erg hoog prijskaartje. Dat
blijkt uit een rondvraag bij Britse winkelketens.
De korsetjurk van Bordelle met een prijskaartje van bijna 400 euro.
Lingerie als outfit De
Britse winkelketen Selfridges zegt dat het plots 70 procent meer
luxueuze, trendy lingerie verkoopt. Een korset met veren ter waarde van
bijna 1000 euro van het merk Bordelle was in de Londense vestiging
binnen de 24 uur uitverkocht. Maar ook over het hele land merkt de
keten dat er 16 procent meer luxueuze beha's en ander ondergoed over de
toonbank gaan. De keten geeft de winter als verklaring voor deze
stijging. "Nu de nachten langer duren, kiezen vrouwen ervoor eerder te
investeren in kwaliteitslingerie dan avondjes uit."
Aankoopverantwoordelijke lingerie van Selfridges Helen Attwood: "Het is
nu trendy om lingerie als een gewone outfit te dragen, daarom
investeren klanten meer in mode die hun dagelijkse leven wat pikanter
maakt."
Hollywood Het Britse luxemerk Myla
speelt gretig in op deze trend met de lancering van een kerstkorset
ter waarde van meer dan 400 euro. De trend van luxelingerie startte
natuurlijk in Hollywood. Zo droeg Rihanna voor haar optreden op de
American Music Awards een weinig verhullend catsuit bestaande uit
lederen banden. De verkoop van een gelijkaardige 'jurk' ter waar de van
meer dan 400 euro steeg de dag later met 90 procent. Binnenkort zullen
de goedkope winkelketen ons waarschijnlijk overstelpen met betaalbare
versies van dit soort korsetten. Ook blijkt uit een ander onderzoek dat
de verkoop van dure cosmetica stijgt ondanks de economische crisis.
De begeerde, maar prijzige Ugg boots worden gretig gekopieerd. Het
aanbod van namaaklaarzen is immens en daar wil de fabrikant eindelijk
komaf mee maken.
Ugg
Australia, onderdeel van een Amerikaans concern, gaat de strijd aan
tegen overtredingen van het merkenrecht. Een speciale juridische
afdeling gaat via internet al sinds een half jaar op zoek naar
imitaties.
Zo zou shoppen er in de toekomst kunnen uitzien, zoals je in
onderstaand filmpje kan zien. Althans volgens computergigant Cisco, die
duidelijk goed naar Steven Spielbergs 'Minority Report' gekeken heeft.
In die Sci-Fi-film doet Tom Cruise iets gelijkaardigs met zijn handjes.
Handig
is het wel, ook voor mannen, lijkt ons. Shoppen vanuit je luie zetel en
tijdens de rust van een voetbalmatch, bijvoorbeeld, snel effe die
nieuwe jeans passen...
Het langste model
ter wereld komt op de cover van het Australische mannenblad Zoo Weekly.
Het is de eerste keer dat zo'n lang model op de omslag van een glossy
staat.
Dit
meldt de website hollywoodgossip.com. Het Amerikaanse model Eve is maar
liefst 2.05 meter. Ze staat op de cover naast een meisje van 1.62 meter.
Hoofdredacteur
Paul Merrill zegt dat ze de bikini speciaal voor haar moesten laten
maken. '... en dat was het waard,' aldus Merrill.
Mannen dragen
meestal geen roze kledij. Te vrouwelijk, en dus een bedreiging van hun
mannelijkheid. Wie het wel draagt, krijgt dan ook niet zelden het
etiket 'verwijfd' of 'homo' opgeplakt. Maar wat de mode-industrie ook
doet om het kleur te lanceren, echt succes blijft uit. In vrouwenmode
ook, trouwens.
Echte mannen Maar
hier en daar gaan stemmen op dat echte mannen wél roze dragen. Het
toont namelijk dat je niét onzeker bent over je seksualiteit, ook als
ze heteroseksueel zijn. Daarbij wordt de populaire omgekeerde
psychologie toegepast, wat wil zeggen dat wie geen roze durft dragen,
eigenlijk iets te verbergen heeft...
Tinten Hoe
draag je dat dan, roze kledij als man? Allereerst is het belangrijk om
te beseffen dat er verschillende soorten roze bestaan. Van heel licht
roze, poederroze, dat nauwelijks te onderscheiden is van wit tot fel,
fluoroze. Daar tussenin ligt een heel gamma: barbieroze, framboosroze,
flamingoroze en zalmroze.
Roze streep Begin
kalm. Kies een pak met een roze krijtstreep, in plaats van wit of
blauw. Ook een das met een subtiel roze patroon is een goed beginpunt.
Wie zich goed in zijn vel voelt, kan voor een roze hemd of shirt gaan,
al dan niet met een veelzeggende print (bijvoorbeeld: 'Ik draag roze
voor de vrouwen'). Gecombineerd met een sterk, mannelijk kleur, zoals
zwart, donkergrijs en diepbruin, zullen alleen wie zélf onzeker is jouw
seksualiteit in vraag stellen.
Op het randje Het
kleur blijft een probleem? Kies een 'roze' dat eigenlijk niet écht roze
is. Fuschia, bijvoorbeeld, is eerder een paars dan een roze. Poederroze
is dan weer zo licht, dat het bijna wit is.
Accessoires Accessoires,
zoals een riem, een sjaal, een uurwerk, een zakdoek, een hoed of zelfs
schoenen, kunnen ook gemakkelijk roze zijn. Zo hoef je het niet elke
dag te dragen, maar is het wel een leuk accent.
Trouwfeest Kies
ook het goede moment voor je roze kledij. Een trouwfeest of een zomers
cocktailfeestje zijn goede gokken, al kan het ook helpen in de
bedrijfswereld om zelfbewust en zachter over te komen.
Celebs geven het goede voorbeeld Echte
mannen schamen zich natuurlijk niet voor het dragen van roze. Brad Pitt
liet zich in Cannes nog zien in een lichtroze maatpak, David Beckham
draagt al eens een roze sjaal en Owen Wilson ging boodschappen doen in
een roze broek. Dennis Rodman showde tijdens de Rock Fashion Week in
Miami nog een volledige snoeproze outfit op de catwalk. Ook Will Smith
en Paul McCartney lieten zich zien in een roze hemd, en Woody Harrelson
gaat zelfs met een roze short golfen.
De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 42 en weegt 80 kilo. Dat is
maar goed ook, want de gemiddelde Nederlandse man verkiest een vrouw
met die maat. Vollere vrouwen liggen dus beter in de markt dan de
slanke vrouw, gepromoot in de boekjes.
Cup D of groter Gisteren
meldden we al dat Nederlandse vrouwen ook steeds grotere borsten
krijgen. In 2006 had al 42 procent van de vrouwen binnen de
leeftijdsgroep 30-39 jaar cupmaat D of groter. Volgens beauty-experte
Jackelien Struik (39) is dit inmiddels het geval voor de helft van de
vrouwen.
Hormonen en groter worden "Dat
heeft twee oorzaken: ten eerste de hormonen in voeding (vlees) en
pilgebruik. Dit heeft met name invloed op jonge meisjes. Je zult dus
zien dat in deze categorie de smalle omvang/volle buste zal toenemen.
Ten tweede wordt de Nederlander steeds groter, zowel in de lengte als
in de breedte" vertelt ze aan De Telegraaf.
Uit eerdere
onderzoeken was al gebleken dat vrouwen met maat 42 zich het
gelukkigste voelen. Ze zijn tevreden over hun leven, uiterlijk én
seksleven.
Het modemerk Gap was een eenmalige verbintenis met topmodeontwerpster Stella McCartney aangegaan. Die samenwerking beviel het modehuis echter zo goed, dat ze McCartney koste wat kost nog een collectie willen laten ontwerpen.
McCartney's kindercollectie voor Gap was een overdonderend succes. De items waren in no time in de meeste winkels uitverkocht. Speciaal daarom wil Gap de modeontwerpster opnieuw inlijven voor de lentecollectie. Geen van beiden hebben echter bevestigd dat de samenwerking voor volgend seizoen ook effectief zal doorgaan.
De jurk van het Londense ontwerpersduo Francesca Rosella en Ryan Genz is op zijn zachtst gezegd een ware eyecatcher. De jurk is bezet met maar liefst 24.000 ledlampjes.
De zijden jurk is voorzien van 4 lagen chiffon en 4.000 kristallen, maar dat is niet het opvallendste kenmerk. De jurk is namelijk bezet met maar liefst 24.000 ledlampjes van 2 op 2 mm groot. Alle lampjes worden via een ultradun draadje met een ingewerkte batterij verbonden. De batterij kan je jurk een uur lang volledig doen oplichten.
Spijtig genoeg voelde tot nu toe geen enkele vrouw zich geroepen om het hebbeding aan te trekken.
Je handen krijgen heel wat te verduren. Een goede verzorging is dan
ook essentieel. Wij sommen enkele tips op om je handen in een
vingerknip om te toveren tot pareltjes.
Een zachte huid staat gelijk aan scrubben en smeren. Wie graag
wil genieten van poezelige handjes verwijdert best eerst alle dode
huidcellen om de huid daarna te hydrateren. Dit houdt de huid eveneens
soepel en jong, waardoor er minder snel rimpels ontstaan.
Je nagels knip je best niet, want dit zorgt ervoor dat de
keratinelagen in je nagels samengedrukt worden waardoor ze sneller
breken of splijten. Gebruik daarentegen een glasvijl, die zorgt ervoor
dat je nagels mooier worden zonder ze te beschadigen. Vergeet ook nooit
je nagelriemen aan te pakken met een bokkenpootje. Zo blijven je handen
er netjes en verzorgt uitzien. Afwerken doe je met een beetje olie voor
je nagelriemen, dit zorgt ervoor dat je nagels langer hun glans en
gezonde uitstraling behouden.
Voor je je nagels begint te lakken breng je steeds een basislaag aan
om verkleuring van je nagels te voorkomen. Nagellak breng je best in
drie penseelstroken aan. Om een perfect resultaat te bekomen lak je je
nagels 2 keer. Afwerken met een toplaagje zorgt er niet alleen voor dat
je kleur langer behouden blijft, maar geeft je nagels ook de nodige
glans.
Gisèle Bündchen is uitgeroepen tot meest waardevolle model van het jaar
door de website 'The Daily Beast'. Daarbij werden zowel de
meerjarencontracten, advertentiecampagnes, catwalks en magazinecovers
in rekening gebracht. De 29-jarige schone verslaat daarmee übermodel
Kate Moss, Adriana Lima en de Nederlandse Doutzen Kroes. De nadruk lag
vooral op contracten bij grote modehuizen en toppers als Victoria's
Secret omdat die het moeilijkst te halen zijn, de grootste lonen
uitbetalen en de mate van succes bepalen.
Met de nieuwste beha van Lindelucy raak je nooit verloren. De producent zorgde namelijk voor een ingebouwd GPS-systeem.
Het systeem is voornamelijk ontwikkeld voor partners die willen weten waar hun vrouw uithangt. De GPS is verwerkt in de romp van de body en is zo groot als een pieper. Het hebbeding werd de toepasselijke naam 'vind me dan als je kan' gedoopt en kost ruim 500 euro.
De vraag die elke jonge vrouw zich wel eens stelt bij een avondje uit:
is mijn outfit niet te bloot? Britse wetenschappers beweren dat ze het
antwoord kennen: kleding die 40 procent van het lichaam ontbloot, trekt
precies de juiste hoeveelheid aandacht.
Aantrekking Aan
de Leeds University stuurde psycholoog Colin Hendrie vier vrouwelijke
onderzoekers op pad naar een dancing. Daar bestudeerden ze nauwlettend
het gedrag van de mannen tegenover de vrouwen en de mate van
benadering. Zo bleek, niet geheel onverwacht, dat vooral mannen de
eerste stap zetten en vrouwen uitnodigen om te dansen. Kleding, of het
ontbreken ervan, bleek daarbij een belangrijke factor om op te vallen.
Berekening Vrouwen die ongeveer 40 procent
van hun huid bloot toonden, werden benaderd door dubbel zoveel mannen
als degene die meer bedekt liepen. Voor de berekening werd aan elke arm
tien procent gegeven, elk been was goed voor 15 procent, de romp voor
50 procent. Het hoofd, de handen en voeten werden niet inbegrepen. Zo
bleek de mouwloze jurk die langs de dijen scheert, de meest geschikte
outfit om aandacht te trekken.
Te veel Opvallend:
pronken met teveel vlees werkt contraproductief. Elke outfit die meer
dan 40 procent onbedekt laat, geeft aan de vrouw andere allures. Mannen
krijgen zo andere signalen door van die vrouw en nemen haar minder
serieus.
Meest succes De vrouwen die het meest succes kenden, combineerden de 40-procent regel met strakke kleding en sexy danspasjes.
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Een lipstick die zelf aangeeft wanneer zijn houdbaarheidsdatum verstreken is, dat belooft de lipgloss van het Amerikaanse cosmeticamerk Cargo Cosmetics. Critici waren alvast zo enthousiast over het hebbeding dat ze het uitriepen tot 'innovatie van het jaar'.
De werking van de lipgloss is vrij simpel. Bij het openmaken kan je in de dop de openingsdatum instellen. De lipstick onthoudt deze gegevens en laat zijn glazen omhulsel langzaamaan rood kleuren naarmate de lipstick zijn houdbaarheidsdatum nadert. Zo word je nog voor het aanbrengen attent gemaakt op je bijna vervallen lipstick.
Een trend kan je het niet noemen, want dat is het al eens geweest, maar
je beha ontbloten is weer helemaal terug. De comeback van deze trend
werd gezet door actrice Chloe Sevigny en Zoe Saldana, op de rode loper
van Prada's nieuwste boek.
Lange rok Een
blouse, een eenvoudige beha, een lange rok, torenhoge hakken en een
handige clutch: dat is dé look. Een beetje fris voor de tijd van het
jaar, daar zal een kuise gilet weinig aan veranderen. Durven moet je
ook, om dit te dragen. Een decolleté is een ding, je beha prijs geven
duidelijk een ander. Dat je in ruil daarvoor je benen bedekt, is amper
een evenwichtige ruil te noemen.
Lang & slank De
actrices komen er mee weg, maar in de wandelgangen was te horen dat dit
enkel lukt bij wie slank en lang genoeg is. Niets nieuws onder de zon
voor gewone stervelingen dus...
Op het feestje waren nog meer
sterren aanwezig: Jessica Biel, Ginnifer Goodwin, Christina Ricci,
Rachel Zoe, Emma Roberts en Jessica Alba.
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
'Die-hard fashionista's' beleefden zaterdagochtend in H&M wellicht
mooie momenten. De Jimmy Choo's vlogen gretig over de toonbank en al
tegen de middag bleken de voorraden uitgeput. Wie te laat kwam, kon een
etmaal later op de veilingsite eBay terecht. Daar werden de eerste
exemplaren aan woekertarieven doorverkocht.
Zaken De
Jimmy Choo-collectie bezorgde modeliefhebbers, maar ook sommigen
met een neus voor zaken, superkansen. Al werden de gegeerde schoentjes
aan een 'spotprijsje' verkocht bij H&M, op veilingsite eBay swingen
de prijzen wel de pan uit. Veel van de felbegeerde stiletto's worden
daar aangeboden én verkocht voor het dubbele van de oorspronkelijke
prijs.
De winkels van H&M hebben er een legendarische zaterdag opzitten
door de stormloop voor de schoenen van Jimmy Choo. Die werden bij het
Zweedse kledingsmerk voor een fractie van de prijs aangeboden en daar
is een massa mensen op afgekomen.
Voor de H&M op de
Antwerpse Meir stonden al om vrijdagavond 20h mensen te wachten. Toen
de winkel zaterdagochtend de deuren opende, was de rij wachtenden
gestaag aangegroeid. De kopers mochten in groepjes van twintig de
winkel binnen. Om de orde te bewaren stonden de schoenen en accessoires
in de winkel veilig achter dranghekken.
Elk groepje kreeg maar
tien minuten de tijd om de schoenen aan te passen.Het schoenenmerk
heeft zijn populariteit te danken aan de tv-serie Sex And The City.
De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Vandaag, zaterdag 14 november 2009, is het zover, dan ligt de langverwachte Jimmy Choo-collectie in de H&M-winkels. Deel van de collectie bestaat natuurlijk uit de beroemde en onmisbare Jimmy Choo-schoenen, maar voor de gelegenheid ontwierp de schoenenkeizer ook accessoires voor mannen en voor vrouwen en enkele zwierige jurkjes.
Kans van je leven De collectie doet al weken veel stof opwaaien. Jimmy Choo kreeg naam en faam door vermeldingen in series als Sex and the City. Veel vrouwen zien dan ook hun kans om aan een relatief goedkope prijs een échte Jimmy Choo in huis te halen.
Stormloop verwacht Na enkele mindere collecties, ziet H&M een stormloop aankomen en hebben ze maatregelen genomen. Om chaos te vermijden zal iedereen een rij moeten vormen.
Bandjessysteem Enkele gelukkigen krijgen een armband om, en zij mogen eerst in een speciale afdeling gaan winkelen. Deze 'trip' mag maximaal tien minuten duren, en elke koper mag ook maximaal één paar schoenen kopen. Daarna mogen de anderen de winkels komen plunderen. In Groot-Brittannië worden alvast rijen verwacht vanaf middernacht vannacht.
Bij Vuitton bleek Madonna niet langer welkom. Gelukkig voor haar zijn
de nieuwste campagnefoto's bij D&G een schot in de roos. Zo stelt
modeontwerper Stefano Gabbano op zijn Twitterpagina.
Droom De
foto's voor de lente/zomercampagne 2010 werden het voorbije weekend
genomen. "We zijn verschrikkelijk moe na de shooting, maar zijn zo
gelukkig met het resultaat", vertelt Gabbano, de ene helft van het
populaire modeduo. "Madonna in onze campagne, is een droom die
eindelijk werkelijkheid wordt. Ik kan niet wachten om de foto's te
lanceren".
Goede vrienden De campagne, die
een Siciliaans tintje kreeg, werd geschoten in Brooklyn, New York, door
de gerenomeerde fotograaf Steven Klein. Het is voor het eerst dat
Madonna het gezicht wordt in het modelabel, hoewel ze al jaren goede
vrienden is met het ontwerpersduo. Ook toyboy Jesus Luz verleende
vroeger al gezicht en lichaam voor één van de D&G campagnes.
Links zonder gevulde zakjes, rechts met vullingen.
Overweeg je een borstvergroting,
denk je maar beter over de aankoop van de nieuwste Ultima 'Day to Night
Bra'. De beha belooft je in een handomdraai twee cupmaten meer. Twee
uitneembare siliconen zorgen voor een mooi gevulde decolleté voor een
avondje uit. Overdag kan deze als gewone beha gedragen worden zonder de
vullingen.
Gelegenheid Zodra
de zon ondergaat, mogen borsten gezien worden, aldus de fabrikanten van
de nieuwste beha. Terwijl je op kantoor best tevreden bent met een 80B
mag de decolleté voor een avondje uitgroeien tot een flinke 80D. "Elke
vrouw die een borstvergroting overweegt, is goedkoper en beter af met
onze nieuwste beha", vertelt een woordvoerder van het Ultimo-bedrijf.
"Het effect is meteen zichtbaar zonder drastische operaties, pillen of
drankjes. Het grootste voordeel is dat je je decolleté kan aanpassen
naargelang je mood en de gelegenheid. Het effect is zeer natuurlijk,
want de siliconen geven een authentieke, mooi afgeronde vorm aan".
De Franse couturier Emanuel Ungaro, die in 2002 naald en draad aan de
wilgen hing, is niet te spreken over de samenwerking van zijn geliefde
modehuis Ungaro met Lindsay Lohan. De Amerikaanse ster is sinds enkele
maanden artistiek adviseur bij het Franse modehuis en daar is de
vroegere grote baas allesbehalve gelukkig mee.
"De
samenwerking met Lindsay Lohan is een ramp", verklaarde de Franse
ex-ontwerper gisteravond op het Internationaal Filmfestival van
Estoril. "Ik ben woedend, maar ik kan er niets aan doen. Ik heb geen
enkele band meer met het modehuis." Dat klopt, want Ungaro is intussen
in handen van een Amerikaans investeringsfonds.
De rol van
Lindsay Lohan bij Ungaro bestaat erin de nieuwe hoofdontwerpster
Estrella Archs ideeën te geven. De eerste collectie waaraan Lohan heeft
meegewerkt, werd onthuld op 4 oktober. De kritieken waren desastreus.
Volgens Emanuel Ungaro is "zijn" modehuis zo goed op weg om zijn ziel
te verliezen.
Nicole Richie zwemt in het geld, maar ze is er zich wel van bewust dat er zoiets bestaat als 'de economische crisis', en dus past ze haar collecties aan. Haar juwelencollectie is 'budgetvriendelijk' gemaakt. Echt budgetvriendelijk, niet de Hollywoodvertaling van het woord. Nicole's nieuwe juwelen kosten tussen 20 en 30 euro en zijn exclusief te koop via Bebe-winkels en de website bebe.com vanaf 12 november.
De juwelen liggen in de lijn van haar collecties voor haar modecollectie 'House of Harlow 1960' en dragen een onmiskenbare hippiestempel. Eén armband is extra speciaal: een percentage van de opbrengt gaat naar het Richie-Madden kinderfonds, dat kansen brengt naar arme en minderbedeelde kinderen over de hele wereld. "Het is mijn doel om mode toegankelijk te maken voor iedereen", aldus de socialite.
Victoria Beckham wil een modellenbureau opzetten in New York. Samen met
haar manager Simon Fuller werkt ze het plan voor het bureau verder uit.
Fuller
-de bedenker van Pop Idol- bezit al 51 procent van het beroemde Storm
Models Agency in Londen en wil zijn zaken in het buitenland uitbreiden.
"Simon weet dat Victoria de juiste vrouw is als het mode betreft. Hij
heeft dan ook een grote rol voor haar in gedachten", vertelt een
bekende van Fuller.
FitFlop draag je voortaan ook in de winter. Onder het motto 'fashion
meets fitness' is zopas de suède ShAkOhA laars uitgebracht. Te
verkrijgen vanaf 15 december.
Studs De
ShAkOhA laars door Anna Sui voor Filflop, is gevoerd met dubbelzijdige
vacht van een shearlingschaap. De warme boots kregen metalen studs mee
en met de hand genaaide details. Net als de zomerfitflop's, beschikt
deze boot over de gepatenteerde MicrowobbleboardTM tussenzool. Alle
voordelen van 'a workout while you walk' krijg je er gratis bij.
Limited De
limited edition ShAkOhA is beschikbaar vanaf 15 december, exclusief bij
Denimandstuff supermarket CLINIC in Antwerpen. Je kan de schoenen
verkrijgen in chocolade en zwart. Wacht niet te lang, er zijn maar een
zeer beperkt aantal exemplaren van deze coole boots en ze zullen heel
snel de deur uitvliegen...
Info Denimandstuffsupermarket
CLINIC is een trendy boetiek van 't Zuid in Antwerpen. In deze
conceptstore kan je terecht voor kleding, sportswear, schoenen, gifts,
gadgets, beauty producten, design- en lifestylebooks, muziek, horloges
en andere must haves. Dit alles van gerenommeerde en hippe merken. De
Burburestraat 5, Antwerpen.
De Europese
Commissie wil zich bemoeien met de producten voor haarkleuringen. Vanaf
18 november worden een aantal nieuwe meldingen op de verpakkingen
geschreven. Dit omdat het aantal gevallen van allergieproblemen
drastisch toeneemt.
Probleem Eerder
deze week raakte al een extreem geval van huidallergie, veroorzaakt
door een haarkleuring, bekend. Een Britse dame kampte met een gruwelijk
verbrande huid nadat ze haar kapsel kleurde. Volgens recente rapporten,
gepubliceerd door het het Scientific Committee Consumer Safety (SCCS),
vormen allergieproblemen een steeds groter gezondheidsprobleem.
Bijkomende info De
bestaande waarschuwing 'kan allergische reacties veroorzaken' is niet
meer voldoende, volgens het SCCS. Meer informatie moet gegeven worden
over de ingrediënten en hun eventuele bijwerkingen.
Waarschuwingen Volgende waarschuwingen zullen binnen een termijn van twee jaar, verplicht moeten geschreven worden op alle verpakkingen. "Haarkleuringen
kunnen diverse allergische reacties veroorzaken. Lees en volg de
instructies. Dit product is niet geschikt voor personen jonger dan 16
jaar. Tijdelijke Henna tattoos kunnen het risico op een allergie
verhogen. Kleur je haar niet als: - Je een wond op je gezicht hebt of een gevoelige, geïrriteerde en beschadigde hoofdhuid hebt. - Je ooit eerder een allergische reacties hebt gehad na het kleuren van je haar - Je ooit een allergische reactie hebt gehad op een zwarte henna tattoo."
Haarverlies heeft grote impact op leven van vrouwen
Haarverlies heeft grote impact op leven van vrouwen
De helft van de vrouwen die kampen met haarverlies veranderen plots van
levensstijl om hun probleem te verhelpen. Het zorgt er ook voor dat ze
dan vaker hoeden dragen, minder vaak hun haar wassen of een staartje
maken.
Natuurlijke alternatieven. Uit
Nederlands onderzoek bij 1000 vrouwen blijkt dat een derde van de
vrouwen graag dikker en voller haar wil. De helft van hen hoopt dat het
gebruik van verzorgingsproducten voor voller haar heil kunnen brengen,
dat meldt Styletoday.nl. Ook zoeken ze naar natuurlijke alternatieven
voor meer volume in hun haar, in plaats van de huidige chemische
producten.
Nog kwetsbaarder "Het is
duidelijk dat dunner haar het leven van vrouwen beïnvloedt. Maar ze
gaan naar hun kapper voor een oplossing, velen weten niet dat een
medisch probleem aan de oorzaak van hun probleem kan liggen. Ook
beseffen ze niet dat hoeden of staarten je haar juist beschadigt. Door
het naar achter te kammen, wordt het namelijk nog kwetsbaarder en loopt
het sneller schade op. Deze vrouwen komen in een vicieuze cirkel
terecht", besluit de Nederlandse producent van haarproducten Peter
Lamas.
Zangeres, fashioniasta en gezicht van beautygigant M.A.C: dit kan Lady
Gaga binnenkort op haar cv schrijven. Samen met Cyndi 'Girls Just Wanna
Have Fun' wordt ze het uithangbord van de M.A.C Viva Glam campagne:
From Our Lips.
Kleur Beide
dames kregen voor deze gelegenheid een eigen lipstick. De opbrengst
ervan gaat honderd procent naar de M.A.C Aids Fund. Nu maar afwachten
welk kleurtje Gaga heeft gekozen?
De papieren Gucci-bag zal niet meer uit Indonesië komen.
Gucci is een van de eerste haute couture-merken die plechtig heeft
beloofd 'groen' te worden. Het Italiaanse modemerk, dat ook de merken
Balenciaga, Yves Saint Laurent en Alexander McQueen omvat, wil daarmee
specifiek het Indonesische regenwoud helpen en zette daartoe een
samenwerking met Rainforest Action Network op poten.
Papier Concreet
zal Gucci geen papier meer gebruiken dat gemaakt wordt van gekapte
bomen in het Indonesische regenwoud en Indonesische plantages en zegt
ook alle samenwerking met het bedrijf Asia Pulp en paper op. Waar het
papier dan wel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk.
Luxe "De
regenwouden in stand houden is geen luxe, het is noodzakelijk als we de
strijd tegen de klimaatverandering willen winnen. Onze beslissingen
moeten onze ecologische voetafdruk verkleinen en hopelijk maken we ook
de rest van de mode-industrie bewust dat het ook voor onze sector
mogelijk is ons steentje bij te dragen voor de regenwouden en het
klimaat", zegt Mimma Viglezio, woordvoerster bij Gucci.
Voortrekkersrol Bij
Rainforest Action Network zijn ze supergelukkig met de beslissing van
Gucci. "Ze hebben duidelijk de groene leiding genomen in de
mode-industrie en hopelijk zullen ze andere merken inspireren. Hun
beslissingen zetten een standaard voor de andere modemerken en winkels.
Gucci toont zo dat ze willen dat onze kinderen en kleinkinderen ook een
stabiel klimaat en regenwoud hebben."
Werkelijke drijfveer Maar
bij anderen klinkt de belofte een beetje hol. De regenwouden liggen al
decennia onder vuur en tot nog toe lieten luxemerken dat soort 'groen
gedoe' links liggen. "Niet chique genoeg". Gedacht wordt dat ze geld
hebben geroken in de trend naar eco en natuurlijke materialen, en dat
dat de werkelijke drijfveer is voor de plots ommekeer.
Brildragers vragen zich vaak af of ze hun ogen wel extra in de kijker moeten plaatsen. Daar kunnen wij enkel met een grote JA én enkele make-uptips op antwoorden.
Brildragers liggen vaak in de knoop met hun oogmake-up. Ze durven moeilijk voor kleur gaan omdat ze dan al snel op Dame Edna lijken, en weten niet hoe ze nu best hun ogen laten spreken. Toch zijn er enkele simpele richtlijnen. Zo gebruik je best geen metallic oogschaduw en glittermake-up, want dit zorgt al snel voor een disco-effect. Bijziend
Ben je bijziend? Dan zorgen je brilglazen ervoor dat je ogen kleiner lijken. Kies daarvoor best voor lichte oogschaduwtinten en een grijzig oogpotlood. Hierdoor worden je ogen groter en treden ze meer op de voorgrond. Je voorkomt daarmee al snel dat je ogen precies in je oogkassen ingegraven lijken. Wil je toch wat meer kleur brengen, dan kies je best voor donkerblauwe tinten. Een lijntje eyeliner boven je ogen maakt je blik eveneens groter. Verziend
Verziende mensen hebben al grote en ronde ogen door hun bril. Zij kunnen dus gerust experimenteren met donkere en matte tinten. Hierdoor lijken je ogen terug in proportie. Vergeet de rest niet
Ook de rest van je gezicht verdient de nodige aandacht. Zo krul je je wimpers best en breng je een klein laagje volumemascara aan. Blijf ver weg van verlengende mascara, want dan kunnen je wimpers wel eens in de weg van je brilglazen komen. Je wenkbrauwen werk je af met een beetje wenkbrauwgel.
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar
Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van
Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem:
25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.
Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats
die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis
Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen.
Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.
Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn
puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig
gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18
kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro
Droom
je al langer van een tattoo, maar dan eentje zonder naalden, kan een neptattoo
wonderen doen. Echte fasionista's lopen er volgend voorjaar beslist mee te
pronken, want zowel bij Rodarte, Chanel en Jean Paul Gaultier werden ze op de
catwalk gesignaleerd. De nieuwste 'tattoo panty's' bieden een perfecte oplossing
om straks gezwind met een tatoeage op je been rond te lopen.
Dieren De
Israëlische ontwerpers Gabby en Tal kleurden de panty's vol met sierlijke
tattoo's. Het resultaat zijn kousen, opgesmukt met mooie pauwenveren, octopussen
of vlinders. Wil je laten weten dat je twittert, draag je maar beter de 'follow
me' panty met een twitter-vogel op je kuit.
Info De tattoo socks zijn
voorlopig enkel online te bestellen via www.etsy.com. Kostprijs bedraagt
ongeveer 16 euro, internationale leveringskosten niet inbegrepen
H&M maakt regels voor verkoop Jimmy Choo-collectie
H&M maakt regels voor verkoop Jimmy Choo-collectie
De Zweedse winkelketen H&M verwacht een overrompeling in haar 200
winkels als de Jimmy Choo-collectie wordt uitgebracht op 14 november.
Daarom heeft de keten beslist regels op te stellen om chaos te
voorkomen.
In de rij De
regels zullen wereldwijd gelden en stipuleren onder meer dat de
shoppers een rij moeten vormen. De eerste 160 mensen ontvangen een
armband, die toegang geeft tot de winkel op het tijdstip vermeld op de
armband.
Stress, drukte en frustratie Tot
nu toe zorgden de meeste ontwerpers die een collectie ontwierpen voor
H&M voor de nodige drukte, stress en gefrustreerde vrouwen. Dat wil
H&M nu proberen vermijden.
Celebs love H&M Ondertussen
hebben ook verschillende celebrities al hun liefde voor de Jimmy
Choo-collectie voor H&M verklaard. Bij de exclusieve launch-party,
droegen zowel Hayden Panettiere, Paris en Nicky Hilton, Rashida Jones
en Olivia Wilde de stukken van de schoenenontwerper. De
H&M-collectie zal zowel uit schoenen als kleren en accessoires
bestaan.
Dat celebs dol zijn op Jimmy Choo is geen nieuws. Maar dat ze ook komen
opdagen als de schoenengoeroe voor de Zweedse keten H&M ontwerpt,
is al heel wat opvallender. En het waren niet de minste die zijn komen
opdagen: Paris Hilton, Hayden Panettiere, Kate Walsh, Olivia Wilde en
Sheryl Crow waren van de partij.
Broekpak voor Paris "Ik
was al fan van H&M, maar het feit dat ze ook samenwerken met Jimmy
Choo is fantastisch, de handtassen, de schoenen, alles. De kledij is zo
schattig. Er zijn zo veel geweldige stuks en ik kan niet wachten om de
hele collectie te kopen," aldus Paris Hilton, gekleed in de
langverwachte 'Jimmy Choo for H&M'-collectie.
Lederen broek voor Hayden "Ik
koop graag en veel bij H&M. Recent was ik in Italië en in de plaats
van naar andere winkels te gaan, ging ik naar H&M," aldus Hayden
Panettiere. "Ik ben gek op deze broek," zei ze over de zwarte Jimmy
Choo for H&M lederen broek die ze op het event droeg.
Schoenen, een droom "Schoenen
zijn de passie van iedere fashionista en wie droomt er niet van een
paar schoenen van Jimmy Choo? De bijpassende kleding is strak en
elegant en perfect te combineren met de schoenen, die rijkelijk zijn
voorzien van details als studs, gespen, prints, oogjes of perforaties",
aldus Margareta van den Bosch, Creative Advisor, H&M.
Avant-prmière De
sterren werden uittgenodigd in een villa boven de Sunset Strip in de
Hollywood Hills. Ze werden getrakteerd op een concert van zangeres
M.I.A. en kregen de collectie in avant-première te zien.
De collectie omvat zowel schoenen als accessoires, zoals tassen, en dameskledij, en ligt op 14 november in de winkels.
Madonna is niet langer het gezicht van modehuis Louis Vuitton, het
25-jarige model Lara Stone neemt haar plaats in. Haar handelsmerk is
het spleetje tussen de tanden.
Lara Stone
Verrassende keuze Lara
Stone begint voor het merk met een campagne voor de lentecollectie van
2010. De shoot wordt in New York gedaan door de bekende modefotograaf
Steven Meisel, een goede vriend van Madonna. Hij naam haar foto's voor
Vuitton en haar boek 'Sex' in 1992. Lara Stone is een verrassende
keuze, want normaal legt het modehuis deze rol weg voor belangrijke
celebs als Jennifer Lopez of Scarlett Johansson of meer gekende
modellen als Naomi Campbell, Eva Herzigova en Claudia Schiffer. Het
betekent wel een grote carrièresprong voor Stone, zij poseerde eerder
al voor Givenchy en CK jeans. Het model raakte bekend door haar val in
2006 op de catwalk bij Karl Lagerfeld.
Het lijkt erop dat Victoria Beckham
er een nieuwe fan bijheeft. Designer Roberto Cavalli beweert dat
Beckham wel degelijk over modetalent beschikt.
Zenuwen Dat
La Beckham over het modevirus beschikt, is intussen duidelijk. Al is
een eigen label ontwerpen, volgens de dame, een uiterst zenuwslopende
gebeurtenis. Ze beweert nog nooit zoveel zenuwen te hebben gevoeld als
bij de lancering van haar eigen modemerk dVb. "Het angstzweet brak me
uit. Mensen hadden bepaalde verwachtingen en dachten dat ik enkel sexy,
uitdagende kleding zou ontwerpen. Ik heb hen de andere kant van mezelf
getoond en wist niet wat te verwachten".
Grote liefde De
35-jarige stelt dat het ontwerpen al van jongsaf in haar bloed zit.
Doordat ze bij de Spice Girls belandde, duurde het een hele poos eer ze
achter kwam dat de mode-industrie haar grote liefde is. Positief Haar
designs worden over het algemeen overal positief bekeken. Zo vindt ook
ontwerper Roberto Cavalli: "Het is moeilijk om fashion te maken, je kan
het niet alleen leren, het moet in je DNA zitten. En Beckham heeft het".
De dagen worden korter en gevoelig kouder. Dringend tijd dus om je huid een extra bescherming te geven.
Na
een dagje shoppen in de koude is er niets gezelliger dan een heet bad.
Spijtig genoeg wordt dit door veel dermatologen net afgeraden. Water
onttrekt namelijk de vochtvasthoudende stoffen en natuurlijke vetten
aan de huid. Wil je je warme bad toch niet opgeven? Ga dan enkele
minuten in warm water zitten zonder er badschuim of -zout aan toe te
voegen. Na een tweetal minuten voeg je een rijke badolie toe. Hierdoor
geef je je huid de kans het water op te nemen, en geef je het een
beschermend olielaagje alvorens het badwater de vochtvasthoudende
stoffen uit je huid kan onttrekken. Reiniging
Een goede
reiniging is essentieel voor een gezonde huid. Toch vraagt die
reiniging in de winter extra veel aandacht. Zo grijp je best niet terug
naar een waterige reinigingsmelk of een uitdrogende gel. Deze zorgen
ervoor dat je huid al snel als schuurpapier gaat aanvoelen. Kies
daarentegen voor een vettige reinigingslotion. Is je huid ook in de
winter nog extreem vet? Dan kan je je heil zoeken bij een lichte
reinigingsmelk voor normale huidtypes.
Scrubben is ook in de
winter erg belangrijk. Het vernieuwt de huidcellen en stimuleert je
huid om zichzelf te herstellen. Beperk je scrubmomenten echter tot een
wekelijkse gebeurtenis, anders heeft je huid in de winter niet genoeg
tijd om te bekomen. Hydrateren
Hydratatie is het sleutelwoord
tijdens de koude wintermaanden. Een droge huid komt vooral voor op
armen en benen omdat daar minder schildklieren zitten. Gebruik echter
enkel vaseline op je ellebogen, knieën en voeten. Ergens anders kan dit
goedje al snel voor verstoppingen zorgen. Kies voor een natuurlijke
olie, deze geeft een extra kick aan de hydrolipidenfilm in je huid,
waardoor deze beter beschermt blijft. (br.she)
De 'Cotton collectie' van Marlies
Dekkers bestaat uit eenvoudige slipjes en hemdjes met de typische
Marlies twist, zowel voor mannen als vrouwen. In november kun je deze
lijn voor een prikje kopen.
Drie voor twee Liefhebbers
van eenvoudig ondergoed kunnen goede zaakjes doen bij Marlies Dekkers.
Als je in november twee items van de 'Cotton collectie' koopt, krijg je
er eentje gratis. Eveneens goed nieuws voor de mannen, want voor hen is
er ook een lijn.
Pasadvies Nog goed nieuws
voor Belgische vrouwen, op 14 november geeft de lingerieontwerpster in
twee winkels haar klanten die borstkanker overwonnen persoonlijk
pasadvies. Zo wil ze hen helpen met de zoektocht naar een perfect
passende beha na deze ingrijpende ziekte.