Trend: peperdure lingerie om seksleven op te krikken
Hoewel de economie in het slop zit en de kerstperiode in het
vooruitzicht ook niet goed voor de portemonnee is, houdt dit vrouwen
niet tegen te investeren in lingerie met een erg hoog prijskaartje. Dat
blijkt uit een rondvraag bij Britse winkelketens.
De korsetjurk van Bordelle met een prijskaartje van bijna 400 euro.
Lingerie als outfit De
Britse winkelketen Selfridges zegt dat het plots 70 procent meer
luxueuze, trendy lingerie verkoopt. Een korset met veren ter waarde van
bijna 1000 euro van het merk Bordelle was in de Londense vestiging
binnen de 24 uur uitverkocht. Maar ook over het hele land merkt de
keten dat er 16 procent meer luxueuze beha's en ander ondergoed over de
toonbank gaan. De keten geeft de winter als verklaring voor deze
stijging. "Nu de nachten langer duren, kiezen vrouwen ervoor eerder te
investeren in kwaliteitslingerie dan avondjes uit."
Aankoopverantwoordelijke lingerie van Selfridges Helen Attwood: "Het is
nu trendy om lingerie als een gewone outfit te dragen, daarom
investeren klanten meer in mode die hun dagelijkse leven wat pikanter
maakt."
Hollywood Het Britse luxemerk Myla
speelt gretig in op deze trend met de lancering van een kerstkorset
ter waarde van meer dan 400 euro. De trend van luxelingerie startte
natuurlijk in Hollywood. Zo droeg Rihanna voor haar optreden op de
American Music Awards een weinig verhullend catsuit bestaande uit
lederen banden. De verkoop van een gelijkaardige 'jurk' ter waar de van
meer dan 400 euro steeg de dag later met 90 procent. Binnenkort zullen
de goedkope winkelketen ons waarschijnlijk overstelpen met betaalbare
versies van dit soort korsetten. Ook blijkt uit een ander onderzoek dat
de verkoop van dure cosmetica stijgt ondanks de economische crisis.
|