Trend: peperdure lingerie om seksleven op te krikken
Trend: peperdure lingerie om seksleven op te krikken
Hoewel de economie in het slop zit en de kerstperiode in het
vooruitzicht ook niet goed voor de portemonnee is, houdt dit vrouwen
niet tegen te investeren in lingerie met een erg hoog prijskaartje. Dat
blijkt uit een rondvraag bij Britse winkelketens.
De korsetjurk van Bordelle met een prijskaartje van bijna 400 euro.
Lingerie als outfit De
Britse winkelketen Selfridges zegt dat het plots 70 procent meer
luxueuze, trendy lingerie verkoopt. Een korset met veren ter waarde van
bijna 1000 euro van het merk Bordelle was in de Londense vestiging
binnen de 24 uur uitverkocht. Maar ook over het hele land merkt de
keten dat er 16 procent meer luxueuze beha's en ander ondergoed over de
toonbank gaan. De keten geeft de winter als verklaring voor deze
stijging. "Nu de nachten langer duren, kiezen vrouwen ervoor eerder te
investeren in kwaliteitslingerie dan avondjes uit."
Aankoopverantwoordelijke lingerie van Selfridges Helen Attwood: "Het is
nu trendy om lingerie als een gewone outfit te dragen, daarom
investeren klanten meer in mode die hun dagelijkse leven wat pikanter
maakt."
Hollywood Het Britse luxemerk Myla
speelt gretig in op deze trend met de lancering van een kerstkorset
ter waarde van meer dan 400 euro. De trend van luxelingerie startte
natuurlijk in Hollywood. Zo droeg Rihanna voor haar optreden op de
American Music Awards een weinig verhullend catsuit bestaande uit
lederen banden. De verkoop van een gelijkaardige 'jurk' ter waar de van
meer dan 400 euro steeg de dag later met 90 procent. Binnenkort zullen
de goedkope winkelketen ons waarschijnlijk overstelpen met betaalbare
versies van dit soort korsetten. Ook blijkt uit een ander onderzoek dat
de verkoop van dure cosmetica stijgt ondanks de economische crisis.
De begeerde, maar prijzige Ugg boots worden gretig gekopieerd. Het
aanbod van namaaklaarzen is immens en daar wil de fabrikant eindelijk
komaf mee maken.
Ugg
Australia, onderdeel van een Amerikaans concern, gaat de strijd aan
tegen overtredingen van het merkenrecht. Een speciale juridische
afdeling gaat via internet al sinds een half jaar op zoek naar
imitaties.
Zo zou shoppen er in de toekomst kunnen uitzien, zoals je in
onderstaand filmpje kan zien. Althans volgens computergigant Cisco, die
duidelijk goed naar Steven Spielbergs 'Minority Report' gekeken heeft.
In die Sci-Fi-film doet Tom Cruise iets gelijkaardigs met zijn handjes.
Handig
is het wel, ook voor mannen, lijkt ons. Shoppen vanuit je luie zetel en
tijdens de rust van een voetbalmatch, bijvoorbeeld, snel effe die
nieuwe jeans passen...
Het langste model
ter wereld komt op de cover van het Australische mannenblad Zoo Weekly.
Het is de eerste keer dat zo'n lang model op de omslag van een glossy
staat.
Dit
meldt de website hollywoodgossip.com. Het Amerikaanse model Eve is maar
liefst 2.05 meter. Ze staat op de cover naast een meisje van 1.62 meter.
Hoofdredacteur
Paul Merrill zegt dat ze de bikini speciaal voor haar moesten laten
maken. '... en dat was het waard,' aldus Merrill.
Mannen dragen
meestal geen roze kledij. Te vrouwelijk, en dus een bedreiging van hun
mannelijkheid. Wie het wel draagt, krijgt dan ook niet zelden het
etiket 'verwijfd' of 'homo' opgeplakt. Maar wat de mode-industrie ook
doet om het kleur te lanceren, echt succes blijft uit. In vrouwenmode
ook, trouwens.
Echte mannen Maar
hier en daar gaan stemmen op dat echte mannen wél roze dragen. Het
toont namelijk dat je niét onzeker bent over je seksualiteit, ook als
ze heteroseksueel zijn. Daarbij wordt de populaire omgekeerde
psychologie toegepast, wat wil zeggen dat wie geen roze durft dragen,
eigenlijk iets te verbergen heeft...
Tinten Hoe
draag je dat dan, roze kledij als man? Allereerst is het belangrijk om
te beseffen dat er verschillende soorten roze bestaan. Van heel licht
roze, poederroze, dat nauwelijks te onderscheiden is van wit tot fel,
fluoroze. Daar tussenin ligt een heel gamma: barbieroze, framboosroze,
flamingoroze en zalmroze.
Roze streep Begin
kalm. Kies een pak met een roze krijtstreep, in plaats van wit of
blauw. Ook een das met een subtiel roze patroon is een goed beginpunt.
Wie zich goed in zijn vel voelt, kan voor een roze hemd of shirt gaan,
al dan niet met een veelzeggende print (bijvoorbeeld: 'Ik draag roze
voor de vrouwen'). Gecombineerd met een sterk, mannelijk kleur, zoals
zwart, donkergrijs en diepbruin, zullen alleen wie zélf onzeker is jouw
seksualiteit in vraag stellen.
Op het randje Het
kleur blijft een probleem? Kies een 'roze' dat eigenlijk niet écht roze
is. Fuschia, bijvoorbeeld, is eerder een paars dan een roze. Poederroze
is dan weer zo licht, dat het bijna wit is.
Accessoires Accessoires,
zoals een riem, een sjaal, een uurwerk, een zakdoek, een hoed of zelfs
schoenen, kunnen ook gemakkelijk roze zijn. Zo hoef je het niet elke
dag te dragen, maar is het wel een leuk accent.
Trouwfeest Kies
ook het goede moment voor je roze kledij. Een trouwfeest of een zomers
cocktailfeestje zijn goede gokken, al kan het ook helpen in de
bedrijfswereld om zelfbewust en zachter over te komen.
Celebs geven het goede voorbeeld Echte
mannen schamen zich natuurlijk niet voor het dragen van roze. Brad Pitt
liet zich in Cannes nog zien in een lichtroze maatpak, David Beckham
draagt al eens een roze sjaal en Owen Wilson ging boodschappen doen in
een roze broek. Dennis Rodman showde tijdens de Rock Fashion Week in
Miami nog een volledige snoeproze outfit op de catwalk. Ook Will Smith
en Paul McCartney lieten zich zien in een roze hemd, en Woody Harrelson
gaat zelfs met een roze short golfen.
De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 42 en weegt 80 kilo. Dat is
maar goed ook, want de gemiddelde Nederlandse man verkiest een vrouw
met die maat. Vollere vrouwen liggen dus beter in de markt dan de
slanke vrouw, gepromoot in de boekjes.
Cup D of groter Gisteren
meldden we al dat Nederlandse vrouwen ook steeds grotere borsten
krijgen. In 2006 had al 42 procent van de vrouwen binnen de
leeftijdsgroep 30-39 jaar cupmaat D of groter. Volgens beauty-experte
Jackelien Struik (39) is dit inmiddels het geval voor de helft van de
vrouwen.
Hormonen en groter worden "Dat
heeft twee oorzaken: ten eerste de hormonen in voeding (vlees) en
pilgebruik. Dit heeft met name invloed op jonge meisjes. Je zult dus
zien dat in deze categorie de smalle omvang/volle buste zal toenemen.
Ten tweede wordt de Nederlander steeds groter, zowel in de lengte als
in de breedte" vertelt ze aan De Telegraaf.
Uit eerdere
onderzoeken was al gebleken dat vrouwen met maat 42 zich het
gelukkigste voelen. Ze zijn tevreden over hun leven, uiterlijk én
seksleven.
Het modemerk Gap was een eenmalige verbintenis met topmodeontwerpster Stella McCartney aangegaan. Die samenwerking beviel het modehuis echter zo goed, dat ze McCartney koste wat kost nog een collectie willen laten ontwerpen.
McCartney's kindercollectie voor Gap was een overdonderend succes. De items waren in no time in de meeste winkels uitverkocht. Speciaal daarom wil Gap de modeontwerpster opnieuw inlijven voor de lentecollectie. Geen van beiden hebben echter bevestigd dat de samenwerking voor volgend seizoen ook effectief zal doorgaan.
De jurk van het Londense ontwerpersduo Francesca Rosella en Ryan Genz is op zijn zachtst gezegd een ware eyecatcher. De jurk is bezet met maar liefst 24.000 ledlampjes.
De zijden jurk is voorzien van 4 lagen chiffon en 4.000 kristallen, maar dat is niet het opvallendste kenmerk. De jurk is namelijk bezet met maar liefst 24.000 ledlampjes van 2 op 2 mm groot. Alle lampjes worden via een ultradun draadje met een ingewerkte batterij verbonden. De batterij kan je jurk een uur lang volledig doen oplichten.
Spijtig genoeg voelde tot nu toe geen enkele vrouw zich geroepen om het hebbeding aan te trekken.
Je handen krijgen heel wat te verduren. Een goede verzorging is dan
ook essentieel. Wij sommen enkele tips op om je handen in een
vingerknip om te toveren tot pareltjes.
Een zachte huid staat gelijk aan scrubben en smeren. Wie graag
wil genieten van poezelige handjes verwijdert best eerst alle dode
huidcellen om de huid daarna te hydrateren. Dit houdt de huid eveneens
soepel en jong, waardoor er minder snel rimpels ontstaan.
Je nagels knip je best niet, want dit zorgt ervoor dat de
keratinelagen in je nagels samengedrukt worden waardoor ze sneller
breken of splijten. Gebruik daarentegen een glasvijl, die zorgt ervoor
dat je nagels mooier worden zonder ze te beschadigen. Vergeet ook nooit
je nagelriemen aan te pakken met een bokkenpootje. Zo blijven je handen
er netjes en verzorgt uitzien. Afwerken doe je met een beetje olie voor
je nagelriemen, dit zorgt ervoor dat je nagels langer hun glans en
gezonde uitstraling behouden.
Voor je je nagels begint te lakken breng je steeds een basislaag aan
om verkleuring van je nagels te voorkomen. Nagellak breng je best in
drie penseelstroken aan. Om een perfect resultaat te bekomen lak je je
nagels 2 keer. Afwerken met een toplaagje zorgt er niet alleen voor dat
je kleur langer behouden blijft, maar geeft je nagels ook de nodige
glans.
Gisèle Bündchen is uitgeroepen tot meest waardevolle model van het jaar
door de website 'The Daily Beast'. Daarbij werden zowel de
meerjarencontracten, advertentiecampagnes, catwalks en magazinecovers
in rekening gebracht. De 29-jarige schone verslaat daarmee übermodel
Kate Moss, Adriana Lima en de Nederlandse Doutzen Kroes. De nadruk lag
vooral op contracten bij grote modehuizen en toppers als Victoria's
Secret omdat die het moeilijkst te halen zijn, de grootste lonen
uitbetalen en de mate van succes bepalen.
Met de nieuwste beha van Lindelucy raak je nooit verloren. De producent zorgde namelijk voor een ingebouwd GPS-systeem.
Het systeem is voornamelijk ontwikkeld voor partners die willen weten waar hun vrouw uithangt. De GPS is verwerkt in de romp van de body en is zo groot als een pieper. Het hebbeding werd de toepasselijke naam 'vind me dan als je kan' gedoopt en kost ruim 500 euro.
De vraag die elke jonge vrouw zich wel eens stelt bij een avondje uit:
is mijn outfit niet te bloot? Britse wetenschappers beweren dat ze het
antwoord kennen: kleding die 40 procent van het lichaam ontbloot, trekt
precies de juiste hoeveelheid aandacht.
Aantrekking Aan
de Leeds University stuurde psycholoog Colin Hendrie vier vrouwelijke
onderzoekers op pad naar een dancing. Daar bestudeerden ze nauwlettend
het gedrag van de mannen tegenover de vrouwen en de mate van
benadering. Zo bleek, niet geheel onverwacht, dat vooral mannen de
eerste stap zetten en vrouwen uitnodigen om te dansen. Kleding, of het
ontbreken ervan, bleek daarbij een belangrijke factor om op te vallen.
Berekening Vrouwen die ongeveer 40 procent
van hun huid bloot toonden, werden benaderd door dubbel zoveel mannen
als degene die meer bedekt liepen. Voor de berekening werd aan elke arm
tien procent gegeven, elk been was goed voor 15 procent, de romp voor
50 procent. Het hoofd, de handen en voeten werden niet inbegrepen. Zo
bleek de mouwloze jurk die langs de dijen scheert, de meest geschikte
outfit om aandacht te trekken.
Te veel Opvallend:
pronken met teveel vlees werkt contraproductief. Elke outfit die meer
dan 40 procent onbedekt laat, geeft aan de vrouw andere allures. Mannen
krijgen zo andere signalen door van die vrouw en nemen haar minder
serieus.
Meest succes De vrouwen die het meest succes kenden, combineerden de 40-procent regel met strakke kleding en sexy danspasjes.
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Innovatieve lipstick onthoudt eigen houdbaarheidsdatum
Een lipstick die zelf aangeeft wanneer zijn houdbaarheidsdatum verstreken is, dat belooft de lipgloss van het Amerikaanse cosmeticamerk Cargo Cosmetics. Critici waren alvast zo enthousiast over het hebbeding dat ze het uitriepen tot 'innovatie van het jaar'.
De werking van de lipgloss is vrij simpel. Bij het openmaken kan je in de dop de openingsdatum instellen. De lipstick onthoudt deze gegevens en laat zijn glazen omhulsel langzaamaan rood kleuren naarmate de lipstick zijn houdbaarheidsdatum nadert. Zo word je nog voor het aanbrengen attent gemaakt op je bijna vervallen lipstick.
Een trend kan je het niet noemen, want dat is het al eens geweest, maar
je beha ontbloten is weer helemaal terug. De comeback van deze trend
werd gezet door actrice Chloe Sevigny en Zoe Saldana, op de rode loper
van Prada's nieuwste boek.
Lange rok Een
blouse, een eenvoudige beha, een lange rok, torenhoge hakken en een
handige clutch: dat is dé look. Een beetje fris voor de tijd van het
jaar, daar zal een kuise gilet weinig aan veranderen. Durven moet je
ook, om dit te dragen. Een decolleté is een ding, je beha prijs geven
duidelijk een ander. Dat je in ruil daarvoor je benen bedekt, is amper
een evenwichtige ruil te noemen.
Lang & slank De
actrices komen er mee weg, maar in de wandelgangen was te horen dat dit
enkel lukt bij wie slank en lang genoeg is. Niets nieuws onder de zon
voor gewone stervelingen dus...
Op het feestje waren nog meer
sterren aanwezig: Jessica Biel, Ginnifer Goodwin, Christina Ricci,
Rachel Zoe, Emma Roberts en Jessica Alba.
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
Shoppers verkopen Jimmy Choo's met winst door op eBay
'Die-hard fashionista's' beleefden zaterdagochtend in H&M wellicht
mooie momenten. De Jimmy Choo's vlogen gretig over de toonbank en al
tegen de middag bleken de voorraden uitgeput. Wie te laat kwam, kon een
etmaal later op de veilingsite eBay terecht. Daar werden de eerste
exemplaren aan woekertarieven doorverkocht.
Zaken De
Jimmy Choo-collectie bezorgde modeliefhebbers, maar ook sommigen
met een neus voor zaken, superkansen. Al werden de gegeerde schoentjes
aan een 'spotprijsje' verkocht bij H&M, op veilingsite eBay swingen
de prijzen wel de pan uit. Veel van de felbegeerde stiletto's worden
daar aangeboden én verkocht voor het dubbele van de oorspronkelijke
prijs.
De winkels van H&M hebben er een legendarische zaterdag opzitten
door de stormloop voor de schoenen van Jimmy Choo. Die werden bij het
Zweedse kledingsmerk voor een fractie van de prijs aangeboden en daar
is een massa mensen op afgekomen.
Voor de H&M op de
Antwerpse Meir stonden al om vrijdagavond 20h mensen te wachten. Toen
de winkel zaterdagochtend de deuren opende, was de rij wachtenden
gestaag aangegroeid. De kopers mochten in groepjes van twintig de
winkel binnen. Om de orde te bewaren stonden de schoenen en accessoires
in de winkel veilig achter dranghekken.
Elk groepje kreeg maar
tien minuten de tijd om de schoenen aan te passen.Het schoenenmerk
heeft zijn populariteit te danken aan de tv-serie Sex And The City.
De verkoop van de kegelvormige beha, uiterst populair in de jaren '50,
stijgt opmerkelijk. Daar heeft de economische crisis iets mee te maken:
vrouwen willen terug vrouwelijk ogen. Sinds de grote mode-ontwerpers
als Jean Paul Gaultier de sexy beha weer nieuw leven inblaast, lijkt de
interesse bij de dames nog groter.
Oorsprong De
puntige beha was een groot succes in de jaren vijftig. Sterren als Jane
Russell en Marilyn Monroe maakten de beha's populair bij het grote
publiek. In de jaren tachtig werd de opmerkelijke bustehouder weer
volop gedragen door Madonna. De huidige mode-onwerpers doen het haar na
en verwerken de lingerie in hun voorjaarscollecties.
Vrouwelijke vormen Trendwatchers
zien de laatste tijd een enorme stijging in de verkoop van de beha.
Volgens hen is dit een indicatie dat vrouwen opnieuw rondingen wensen
en komaf willen maken met de magere jongsachtige modelletjes die sier
maken op de catwalks. Vrouwen kiezen liever voor de voluptueuze
uitstraling van bijvoorbeeld Dita Von Teese. Meer nog, de stijgende
verkoop van dergelijke borstenblikvanger, toont aan dat de recessie
stilaan voorbij is en er optimistische tijden aanbreken.
Crisis Vrouwen
willen niet langer hun borsten verbergen onder 'minimiser' beha's, maar
tonen weer hun activa. Dat was in de jaren vijftig ook het geval. Na
tijden van slechte economie, zoeken vrouwen hun toevlucht in de mode.
Ze willen hun vrouwelijkheid terug en opnieuw meer plezier beleven.
Bovenkleding In
vergelijking met vorig jaar zien Britse warenhuizen de verkoop van
dergelijke beha's met 33 procent vooruit gaan. Daar hebben de
mode-ontwerpers een flink aandeel in. Sinds ontwerpers als Louise
Goldin, Jean Paul Gaultier en Dolce & Gabbana de kegelvormige
beha's als bovenkleding hebben ontdekt in hun lente/zomercollecties
2010, vliegen ze nog meer de deur uit.
Vandaag, zaterdag 14 november 2009, is het zover, dan ligt de langverwachte Jimmy Choo-collectie in de H&M-winkels. Deel van de collectie bestaat natuurlijk uit de beroemde en onmisbare Jimmy Choo-schoenen, maar voor de gelegenheid ontwierp de schoenenkeizer ook accessoires voor mannen en voor vrouwen en enkele zwierige jurkjes.
Kans van je leven De collectie doet al weken veel stof opwaaien. Jimmy Choo kreeg naam en faam door vermeldingen in series als Sex and the City. Veel vrouwen zien dan ook hun kans om aan een relatief goedkope prijs een échte Jimmy Choo in huis te halen.
Stormloop verwacht Na enkele mindere collecties, ziet H&M een stormloop aankomen en hebben ze maatregelen genomen. Om chaos te vermijden zal iedereen een rij moeten vormen.
Bandjessysteem Enkele gelukkigen krijgen een armband om, en zij mogen eerst in een speciale afdeling gaan winkelen. Deze 'trip' mag maximaal tien minuten duren, en elke koper mag ook maximaal één paar schoenen kopen. Daarna mogen de anderen de winkels komen plunderen. In Groot-Brittannië worden alvast rijen verwacht vanaf middernacht vannacht.
Bij Vuitton bleek Madonna niet langer welkom. Gelukkig voor haar zijn
de nieuwste campagnefoto's bij D&G een schot in de roos. Zo stelt
modeontwerper Stefano Gabbano op zijn Twitterpagina.
Droom De
foto's voor de lente/zomercampagne 2010 werden het voorbije weekend
genomen. "We zijn verschrikkelijk moe na de shooting, maar zijn zo
gelukkig met het resultaat", vertelt Gabbano, de ene helft van het
populaire modeduo. "Madonna in onze campagne, is een droom die
eindelijk werkelijkheid wordt. Ik kan niet wachten om de foto's te
lanceren".
Goede vrienden De campagne, die
een Siciliaans tintje kreeg, werd geschoten in Brooklyn, New York, door
de gerenomeerde fotograaf Steven Klein. Het is voor het eerst dat
Madonna het gezicht wordt in het modelabel, hoewel ze al jaren goede
vrienden is met het ontwerpersduo. Ook toyboy Jesus Luz verleende
vroeger al gezicht en lichaam voor één van de D&G campagnes.
Links zonder gevulde zakjes, rechts met vullingen.
Overweeg je een borstvergroting,
denk je maar beter over de aankoop van de nieuwste Ultima 'Day to Night
Bra'. De beha belooft je in een handomdraai twee cupmaten meer. Twee
uitneembare siliconen zorgen voor een mooi gevulde decolleté voor een
avondje uit. Overdag kan deze als gewone beha gedragen worden zonder de
vullingen.
Gelegenheid Zodra
de zon ondergaat, mogen borsten gezien worden, aldus de fabrikanten van
de nieuwste beha. Terwijl je op kantoor best tevreden bent met een 80B
mag de decolleté voor een avondje uitgroeien tot een flinke 80D. "Elke
vrouw die een borstvergroting overweegt, is goedkoper en beter af met
onze nieuwste beha", vertelt een woordvoerder van het Ultimo-bedrijf.
"Het effect is meteen zichtbaar zonder drastische operaties, pillen of
drankjes. Het grootste voordeel is dat je je decolleté kan aanpassen
naargelang je mood en de gelegenheid. Het effect is zeer natuurlijk,
want de siliconen geven een authentieke, mooi afgeronde vorm aan".