Vergeet het stijladvies van Kate Middleton en Michelle Obama, want er is een nieuw stijlicoon opgestaan: Peng Liyuan, de first lady van China. Toen de 50-jarige ex-popster vorige week in Moskou landde, gebruikte ze de trap van het vliegtuig als een catwalk waarop ze zichzelf presenteerde. Gewaagde outfits hoef je echter niet te verwachten, want Peng Liyuan kleedt zich erg conservatief. Maar verfijnd, dat is het wel.
En dat spreekt de Chinezen enorm aan, zo blijkt uit de verkoopcijfers van de kleren die de first lady draagt. De cijfers verbreken zelfs alle records van het zogenaamde 'Kate-effect' in Groot-Brittannië. Verwonderlijk is dat natuurlijk niet, aangezien er in China meer dan een miljard mensen wonen.
Een kleine hit van Pen Liyuan raakt meteen uitverkocht en doet de minder rijke Chinezen grijpen naar betaalbare kopieën. Een grote hit, zoals de handtas van het Chinese label Exception die ze in Moskou droeg, zorgde voor een crash van de website waarop die verkocht werd. Een gigantische hit zou zelfs een invloed kunnen hebben op de beurs, zo wordt gedacht.
De sterkte van Peng Liyuan is haar keuze voor betaalbare Chinese ontwerpen, tot grote vreugde van de fashionista's in eigen land. Uiteraard zijn ook de Chinese merken daar erg tevreden mee, zeker nu er ook in andere landen aandacht komt voor de stijl van de first lady.
Maar hoe ziet die stijl er nu eigenlijk uit? Vooral verfijnd, netjes, chique en vol zelfvertrouwen. Zo droeg de first lady bijvoorbeeld een eenvoudige zwarte trenchcoat (met blauw sjaaltje) in Moskou, maar werkte ze perfect af met de handtas van Exception. In Tanzania koos ze voor een wit mantelpakje, in Zuid-Afrika voor een traditionele Chinese jas. Eén ding is zeker: van deze vrouw hebben we het laatste nog niet gezien. (br.hln)
Vera Wang leverde de trouwjurken van Mariah Carey, Victoria Beckham en Kim Kardashian, dus is het logisch dat haar ontwerpen erg gewild zijn. Maar in China heeft de bekende designer zich de woede van heel wat aanstaande bruidjes op de hals gehaald. Daar liet de 63-jarige vrouwen namelijk betalen om haar jurken te passen. Een maatregel die ze ondertussen, door de aanhoudende kritiek, weer heeft afgeschaft.
De ontwerpster rekende de Chinese bruidjes maar liefst 3.000 yuan of zo'n 375 euro aan om gedurende 90 minuten jurken te passen in haar winkeltje in Shanghai. Naar eigen zeggen was zo'n maatregel noodzakelijk om kopiëren te voorkomen.
Het hield de toekomstige bruidjes alleszins niet tegen om een pasbeurt te regelen, met heel wat vrouwen die zelfs maanden op voorhand een afspraak boekten met de ontwerpster. Maar de lokale pers pakte Wang hard aan over de maatregel, vooral omdat ze zelf een Chinese Amerikaanse is én haar ouders geboren werden in Shanghai. Ook op Twitter regende het klachten, waardoor Wang besloot om de 'afspraaksalarissen' wereldwijd af te schaffen in al haar bruidswinkels.(br.hln)
Het T-shirt bestaat voor de volle 100 procent uit krokodillenleer.
Hoeveel ben jij bereid uit te geven aan een T-shirt, 10 à 25 euro, misschien eens 30 of 40 als het echt een heel (maar dan echt een uitzonderlijk) leuk model of stofje is? Eén goede raad: blijf zo ver mogelijk weg van de Hermès-shop op Madison Avenue in New York. In zijn zoektocht naar het duurste T-shirt in New York stootte een redacteur van 'The Awl' immers op een examplaar van - zet je schrap - 91.500 dollar, wat snel omgerekend neerkomt op een 71.000 euro.
Uiteraard krijg je voor die prijs niet zomaar het eerste het beste T-shirt mee naar huis. Wie bereid is om het gigantische bedrag neer te tellen, wordt daarentegen één van de enigen op deze aardbol die in het bezit is van een T-shirt dat voor de volle 100 procent uit krokodillenleer bestaat.
Ondanks de verschrikkelijk hoge kostprijs, is het stukje krokodillenleer volgens de journalist van 'The Awl' allesbehalve praktisch: "Het T-shirt zit erg ongemakkelijk en weegt iets te veel", aldus Choire Sicha. Verder zou je er ook nogal hard in zweten, wat het geheel nog een pak onlogischer maakt. Het T-shirt maakt immers deel uit van de lente-/zomercollectie 2013 van het Franse modehuis. Hoewel de Hermès-modellen het stuk vorig jaar in juni al showden in Parijs, zijn we nu pas op de hoogte van het waanzinnige bedrag. (br.hln - foto getty)
Tweedehands- en vintage kledingstukken zijn
helemaal in de mode door hun tijdloze look en omdat ze erg draagbaar
kunnen zijn. De leukste koopjes vind je echter niet zomaar, want je moet
er vaak lang naar zoeken. Met de juiste tips in het achterhoofd, weet
je toch moeiteloos door tweedehandswinkels te gaan en naar huis te
wandelen met de tofste ontdekkingen.
1) Een belangrijke tip die
ik je kan geven is dat je je moet openstellen. Je kan soms echt
tientallen winkels doorlopen zonder iets te vinden dat je echt leuk
vindt. Blijf dan niet bij de pakken zitten, maar stel jezelf open voor
alles wat in de winkels hangt. Wanneer bv. de zakken van een blouse je
niet aanstaan, dan kan je ze achteraf nog zelf aanpassen. Een beetje DIY
mag altijd.
2) Let op de prijs-kwaliteitverhouding. De stukken
in vintage winkels hebben al zeker één of misschien zelfs meerdere
eigenaars gehad. Ziet een stuk er oud en versleten uit, dan wil je er
geen gat in je portemonnee aan overhouden. Let ook op vlekken, want die
krijg je er nooit meer uit.
3) Gun jezelf de tijd om door alles
te gaan en pas vooral voordat je iets koopt! In tweedehandswinkels
liggen maten door elkaar en snits die in het verleden populair waren,
kunnen in tussentijd veranderd zijn. Het is beter om miskopen te
vermijden en daarom ga je best even de paskamer binnen voordat je langs
de kassa passeert.
4) Het is ook goed om eens te kijken naar de
mannenkleren. Het kan eens gebeuren dat stukken in de verkeerde afdeling
terecht komen. En wie weet, misschien haal je ook inspiratie uit de
mannenkleding?
5) Ik denk dat dit wel de belangrijkste tip is die
ik je kan meegeven: blijf proberen! Als je na een dag winkelen niets
hebt gevonden, dan moet je het de volgende keer gewoon weer proberen.
Wie weet heb je dan meer geluk.
Hoe deze onbekende modellen meer dan 20.000 euro per maand verdienen
Hoe deze onbekende modellen meer dan 20.000 euro per maand verdienen
Gemma Anderson en Katie Bennett
Er zijn een aantal supermodellen die tot 23.500 euro per week verdienen, maar van wie jij (en heel wat anderen) nog nooit gehoord hebt. Dat komt omdat ze niet meedoen aan campagnes voor grote namen of te zien zijn op te catwalk. Nee, deze meisjes verdienen hun boterham door te poseren voor online kledingwinkels.
Verwonderlijk is dat niet als je weet dat er in Groot-Brittannië jaarlijks 6,5 miljard pond (of 7,6 miljard euro) uitgegeven wordt in deze kledingshops. Dat is een zesde van het totale bedrag dat daar jaarlijks uitgegeven wordt aan mode.
En die websites, zoals Asos, Littlewoods en Marks & Spencer, doen allemaal een beroep op hetzelfde handvol modellen. Zo zijn Kirstie Bennett, Gemma Sanderson, Leomie Anderson, Portia Okotcha en Jamie Gunns ondertussen al online supermodellen geworden. Daarmee worden ze niet alleen steeds bekender bij het grote publiek, maar verdienen ze ook handenvol geld.
Dat kan zelfs oplopen tot 20.000 pond (of zo'n 23.500 euro) per week. Maar als je weet dat Littlewoods online ongeveer vijf jeansbroeken op één minuut in meer dan 200 modellen verkoopt, is het duidelijk dat het perfecte model om die broeken aan te prijzen essentieel is.
En dat mag iets kosten, want het perfecte model is niet zo eenvoudig te vinden. "Online modellen zijn helemaal anders dan 'gewone' modellen", weet Annette Koonjean van FM Models. "Ze moeten in staat zijn om mensen met heel verschillende achtergronden aan te trekken. In essentie gaat het om het opwekken van sympathie. En ze moeten tegelijkertijd glamoureus én bereikbaar zijn."
"Een goed online model moet ook in staat zijn om aan een zeer snel tempo te werken", voegt Lindsey Baldock van Nevs Model Management daar nog aan toe. "Ze moeten zich heel vaak andere outfits aantrekken, moeten goed bewegen voor de camera, moeten veelzijdige looks hebben en veel energie."
Het is dus zeker niet zo dat deze modellen makkelijk geld verdienen. In tegendeel, want de meisjes moeten lange uren werken en de shoots zijn veel minder glamoureus dan die op exotische locaties voor modemagazines.
Maar eens je erin slaagt om een online model te worden, kan de toekomst je wel toelachen. Zo heeft onderzoek aangetoond dat het verdwijnen van bepaalde modellen op websites, bijvoorbeeld omdat hun contract eindigt of omdat een kledingstuk uitverkocht is, de verkoop erg kan doen dalen.
Een goed voorbeeld van het succes van de online modellen is het hipste model van vandaag: de Britse Cara Delevingne. Vorig jaar was ze het model van een Asos-kledinglijn voor tieners en twintigers, wat haar carrière een enorme boost heeft gegeven. Zo was op de afgelopen modeweken het meest gevraagde model. (br.hln)
Hoewel we de laatste maanden bij de gedachte aan Carla Bruni vooral haar grote wallen en bleke teint voor ogen kregen, lijkt de voormalige presidentsvrouw haar looks (en gevoel voor mode) nu helemaal te hebben teruggevonden. Zo zag de vrouw van Nicolas Sarkozy er opvallend goed én gelukkig uit toen ze gisteren door de paparazzi werd vastgelegd op de gevoelige plaat in Rome.
Grote zonnebril: check, assorti halsketting en oorbellen: check en een prachtige paarse jurk. Carla Bruni straalt weer. Mocht er hier trouwens nog enige twijfel over bestaan, maakt ze het zelf wel duidelijk met een mooie nabootsing van de typische Julia Roberts-glimlach. Het zonnetje in Rome doet haar duidelijk veel deugd.
De 45-jarige brunette mag dan wel netjes opgemaakt zijn in het kader van een fotoshoot, het is fijn om haar opnieuw te zien lachen. Tijdens haar verblijf in het Elysée leken de wallen en rimpels zich immers op te stapelen, al zal dochter Dahlia, die op 19 oktober 2011 geboren werd, daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben.
Bruni, die intussen haar zangcarrière nieuw leven inblies, stond in Rome naar verluidt voor de lens van fotograaf Terry Richardson. Als Richardson trouw blijft aan zijn traditie van controversiële kiekjes, mogen we dus binnenkort foto's van Bruni verwachten in uitdagende poses. Haar paarse jurk zou dit vermoeden alvast bevestigen. Zo zijn haar borsten en tepels duidelijk zichtbaar en vond de vrouw van Sarkozy het niet nodig om een bh te dragen. (br.hln)
Ter ere van de honderdste verjaardag van de allereerste Chanel-boetiek regisseert Karl Lagerfeld een kortfilm over het leven van de legendarische Coco Chanel, met Keira Knightley in de hoofdrol.
Door in de huid te kruipen van Coco Chanel treedt Keira Knightley in de voetsporen van Audrey Tatou, die haar rol in 'Coco before Chanel' prachtig vertolkte.
Het verhaal neemt je mee naar het Franse Deauville van de 20ste eeuw. Speciaal voor de kortfilm werden twee gedetailleerde retro sets in elkaar gebokst. De première van Lagerfelds kortfilm wordt verwacht in mei. (br.hln)
Zoveel poen pakken celebs op eerst rij van modeshows
Zoveel poen pakken celebs op eerst rij van modeshows
Jessica Biel & Justin Timberlake
Tijdens de glamoureuze modeweken gaat de aandacht nooit alleen naar de nieuwe collecties. Ook de verschijningen van bekende gezichten worden consequent in de kijker gezet. Wie dacht dat hun liefde voor mode de enige drijfveer was voor dames als Jessica Biel en Emma Stone, heeft duidelijk nog nooit de indrukwekkende bedragen gezien die achter hun aanwezigheid schuilen.
Recent riep 'The Hollywood Reporter' een nieuwe term in het leven voor actrices die vol enthousiasme op de eerste rij van modeshows verschijnen en op rode lopers razendsnel pronken in de nieuwste designs van grote namen. 'Mocktresses', een samentrekking van model en actrice zouden een heel nieuw ras van mode-ambassadeurs zijn die bovendien flink wat poen pakken voor hun geleverde 'diensten'.
Decadent Per publieke verschijning zouden bepaalde sterren een behoorlijk decadente som geld toegestopt krijgen:
Jessica Alba: 100.000 dollar Rachel Bilson: 150.000 dollar Jessica Chastain: 100.000 dollar Emma Stone: 60.000 dollar Jessica Biel: 60.000 dollar
Bij wijze van contrast geven we nog mee dat de veelbelovende Solange Knowles (zusje van Beyoncé) als 'beginner' per verschijning om en bij de 15.000 dollar zou verdienen. (br.hln)
De Belg Tim Coppens is genomineerd voor de CFDA-Award, de Oscar van de mode.
Tim Coppens zijn label is gevestigd in New York, maar bestaat nog maar twee jaar. Twee maanden geleden werd de Vlaming al door de Fashion Group International uitgeroepen tot rijzende ster in de mannenmode en mocht hij de prijs voor Beste mannelijke ontwerpen van het jaar in ontvangst nemen. Al is de CFDA toch nog van een ander kaliber. In 2008 mocht bijvoorbeeld Dries Van Noten de prijs ook nog in ontvangst nemen.
Veren van levende pauwen geplukt voor jas van Burberry?
Veren van levende pauwen geplukt voor jas van Burberry?
De met pauwenveren bezette jas is zonder twijfel het opvallendste stuk uit de nieuwe collectie van Burberry. Voor een exemplaar betaal je zo'n 27.000 euro, maar ook op een ander gebied betaal je een hoge prijs. Want volgens de Daily Mail zouden de gebruikte veren van levende pauwen geplukt zijn en illegaal verkocht.
Tot voor kort stond er op de website van Burberry te lezen dat de pauwenveren van de jas afkomstig waren van vogels die gekweekt werden op boerderijen in India. Er stond letterlijk: "100 procent gefokte gouden pauwenveren, India".
Dat klinkt natuurlijk aanvaardbaar, ware het niet dat het illegaal is om pauwenveren te exporteren uit India.
Helaas zijn er in dat land steeds meer stropers die maar al te graag inspelen op de vraag naar de veren. Maar in plaats van te wachten tot de pauwen hun veren verliezen, zoals elk jaar op een natuurlijke manier gebeurt, trekken die stropers de veren van het dier (dood of levend) zelf af. Die veren worden vervolgens gesmokkeld naar het buitenland, waar ze verkocht worden.
En aangezien Burberry beweert dat de veren echt afkomstig zijn uit India, kan het Britse modemerk volgens de Daily Mail enkel op een illegale manier aan de veren gekomen zijn. Uiteraard lokte dat nieuws al heel wat reacties uit bij dierenrechtenorganisaties en Indiase politici. Maneka Gandhi, een Indiaas parlementslid, eiste zelfs een onmiddellijk onderzoek naar Burberry.
Ook de reporter van de Daily Mail confronteerde het luxemerk met de beschuldiging, dat geen informatie wou geven. Binnen de 24 uur werd de journaliste echter gecontacteerd door de PR-firma Brunswick, namens Burberry. Zij vertelden dat er een vergissing in het spel was en dat de veren afkomstig waren uit China, en dus niet uit India. Van daaruit gingen ze naar een dealer in New York, die ze op zijn beurt zou geëxporteerd hebben naar India. Daar zouden de jassen vervaardigd zijn, alvorens ze na afwerking in Italië op de catwalk in Londen verschenen.
"We hebben een duidelijk beleid met onze leveranciers, ontworpen om de hoogste kwaliteit van ethische verkoop te garanderen. Die moeten ook voldoen aan de lokale wetten", aldus de woordvoerster. "Bovendien werden er maar een beperkt aantal exemplaren van de jas gemaakt. Dit is geen massaproductie en Burberry moedigt het gebruik van pauwenveren niet aan." Naar verluidt werden er minder dan 20 exemplaren van de jas gemaakt. (br.hln)
Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon
Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon
Met zijn scherpe kritiek op sterke dames als Michelle Obama en Adele zouden we haast denken dat Karl Lagerfeld een foutloos leventje leidt. Niets is echter minder waar, zo bewijst mister Chanel himself door tijdens een interview zijn eigen 'tekortkomingen' toe te geven.
De Keizer was te gast in de studio van het magazine Harpers' Bazaar en dit in het kader van hun YouTube-serie. Journaliste Lauren Brown begon onmiddellijk op te scheppen met haar trendy vestje. Speciaal voor de gelegenheid had ze immers een Chanel aangetrokken.
Groot was de verbazing toen Lagerfeld uit de lucht kwam vallen en plots eerlijk toegaf dat hij het verschil niet ziet tussen een echte en een valse Chanel: "Ik dacht het wel, ik dacht het wel", begon de Keizer met een grimas op zijn gezicht. "Het ziet er althans uit als een Chanel. Maar er zijn zoveel kopieën dat het evengoed een kopie zou kunnen zijn."
Dit is ongetwijfeld een van Lagerfelds meest openhartige en eerlijke momenten. Niet dat hij niet graag kritiek geeft, zeker niet. Maar meestal zijn anderen het slachtoffer van zijn uitspattingen in plaats van zichzelf. Zo verweet hij eerder de Britse zangeres Adele al om haar gewicht en moest ook de froufrou van Michelle Obama eraan geloven.
Verder gaf de Keizer nog toe dat hij na 30 jaar te ontwerpen voor Chanel nog altijd niet gewoon is geworden aan alles wat bij een modeshow komt kijken, vooral achteraf dan. "Ik haat de post-show. Ik voel me een beetje belachelijk, een arm slachtoffer. Je voelt je een marionet. Ik leg 2,5 uur lang interviews af in vier talen." Achteraf bekomen van de stress met een feestje dan maar? "Nee, nee, nee, ik haat het idee alleen al", aldus Lagerfeld. Eerlijk? We hadden ook niet anders verwacht van de 79-jarige Chanelontwerper. (b(.hln)
De nerdbril is al een tijdje trendy bij mannen, maar tegenwoordig gaat het nog een stapje verder met de volledige lerarenlook. Kenmerkend zijn de tweedjasjes met leren elleboogstukken, de sjofele rifbluwelen broeken en de brave combinatie van een cardigan en een hemdje.
De trend was te verwachten, nadat we de look op de catwalk van onder andere Burberry Prorsum, Paul Smith en Prada zagen. "Het zien van de kleren die je associeert met je vroegere leraren, heeft een aardbeving veroorzaakt in de modewereld", vindt een modekenner. "Iedereen dacht dat de lederen elleboogstukken al lang uitgestorven waren, maar op de catwalk waren ze ineens terug."
En dat is duidelijk te zien aan de verkoopcijfers. Tweedjasjes, vooral die met elleboogstukken, zijn tegenwoordig extreem populair. Volgens de Britse winkelketen Debenhams is de verkoop van deze jasjes zelfs verdubbeld. Daarnaast doen ook ribfluwelen broeken het zeer goed, vooral de bruine exemplaren. Brave cardigans en truien zijn ook populair, zeker die met een afwerking aan de ellebogen.
Ondertussen zijn ook al enkele bekende mannen gespot met de lerarenlook. Denk maar aan de Britse prins William en prins Harry, rapper Tinie Tempah en model David Gandy. Ook dat heeft ongetwijfeld de verkoopcijfers beïnvloed.
Vrouwen die jaloers zijn op deze brave schoollook voor mannen moeten niet wanhopen, want ook zij kunnen meedoen met de trend. In de winkels vind je ongetwijfeld nette rokjes met een A-lijn, gebreide truien met elleboogstukken en nette, gesloten schoenen.
Bekende celebs die ons inspiratie geven zijn onder andere fashionista Alexa Chung en zangeres Taylor Swift. Zij zijn fan van lieve, korte jurkjes, oversized cardigans en grote, lederen boekentassen als handtas. Doen! (br.hln)
Een goede foto hangt niet alleen af van je pose of wat je draagt. Ook een glanzend gezicht of de verkeerde make-up kunnen een foto helemaal verpesten. Maar met de vijf beautytips van visagiste Kirbie Johnson is dat voorgoed verleden tijd.
1. Vermijd glans
Om er goed uit te zien op een foto moet je ervoor zorgen dat je gezicht niet glanst, want dat kan vettig lijken. De beste manier om dat te voorkomen is door een foundation in poedervorm of een matte, getinte moisturizer of matte crème te gebruiken.
2. Zet je ogen in de verf
De volgende stap is het in de verf zetten van je ogen, zodat ze er groter en opener uitzien. Dat doe je door mascara aan te brengen. Breng ook eyeliner aan, maar maak je onderste wimperlijn niet donker, want dat maakt je ogen kleiner. Als je daar toch een lijntje wil aanbrengen, kies dan voor witte eyeliner.
Op je bovenste wimperlijn mag er wel een donker kleurtje. "Gebruik daarvoor eerst je kohlpotlood en werk af met vloeibare eyeliner", onthult Kirbie Johnson een van haar trucjes.
3. Weg met een bleke huid
Hoewel je zowel blusher als bronzer aangebracht hebt, kan je er door de flits nog altijd erg bleek uitzien. De oplossing? "Meer is meer. Breng meer make-up aan om je gezicht op te lichten", luidt het advies. Het is ook een goed idee om helderdere kleuren te kiezen dan je normaal draagt.
4. Definieer je wenkbrauwen
Een volgende tip is het opvullen van je wenkbrauwen. "Veel vrouwen slaan deze stap over, hoewel het echt simpel is", weet de visagiste. Je hebt alleen een borsteltje en taupekleurig poeder nodig, bijvoorbeeld oogschaduw. Bij het aanbrengen moet je opwaartse bewegingen maken. Zo vul je alle lege plaatsen op én creëer je de perfecte boog.
5. Vergeet je lippen niet
Ten slotte mag je zeker je lippen niet vergeten, want die benadrukken je glimlach. Zorg ervoor dat je lippen er iets dikker en groter uitzien. Werk af met lipgloss, want door de reflectie van de flits ziet dat er nog beter uit. Succes! (br.hln)
Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen
Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen
Hoewel de meeste modellen ver weg blijven koekjes, snoepjes en taartjes, is dat op de catwalkshow van de 'Tokyo Sweets Collection' helemaal anders. Niet dat de modellen daar volgepropt worden met al dat lekkers natuurlijk. Ze showen er de eetbare kleren, die gemaakt werden door negen van Japans grootste patissiers.
Het was al het vijfde jaar op rij dat de catwalkshow georganiseerd werd, maar de patissiers hadden duidelijk nog genoeg inspiratie.
De topchefs zoals Koichi Izumi, Toshihiko Yoroizuka en Hironobu Tsjujiguch lieten vooral eetbare hoofddeksels zien, met bijvoorbeeld aardbeien en suikerspinnen erop. Sommigen verwerkten hun lekkernijen dan weer in handtassen, schoenen en jurken, bijvoorbeeld met een riem van slagroom.
Maar of al dat lekkers ook even goed is als het eruitziet, valt te betwijfelen. De creaties worden niet ontworpen om goed te smaken, maar wel om te dragen.
"Het gaat niet om het maken van een macaron met de beste smaak, maar wel om hoe mooi die eruit ziet", bekende topchef Yoroizuka. "Soms maken we de koekjes zelfs wat harder dan normaal. De bedoeling is om iets te creëren dat er prachtig uitziet en anderen inspireert."
Collega-patissier Asterique Kouichi Izumi gelooft dan weer heel sterk in de toekomst van de eetbare mode. "Tot nu droegen bruidjes vooral hoofdversieringen gemaakt van verse bloemen, maar in de laatste drie jaar heb ik toch ook al vier à vijf bestellingen gehad waarbij de bloemen uit snoepgoed werden gemaakt", vertelde hij aan Reuters.
Voor wie ondertussen al zit te watertanden bij het zien van deze ontwerpen, is er helaas slecht nieuws. De outfits van de catwalkshow zijn niet te koop, noch om te dragen, noch om op te eten.
De lingerie die elke vrouw in haar kast moet hebben
De lingerie die elke vrouw in haar kast moet hebben
Je ondergoed kan bijna even belangrijk zijn als de trendy outfit waaronder het zich verbergt. Maar net als bij gewone kleren is er zoveel om uit te kiezen, waardoor het erg moeilijk wordt. Stylistes Emily Current en Meritt Elliott onthullen daarom een aantal must-haves die elke vrouw in haar kast moet hebben.
Die kunnen we indelen in drie algemene categorieën.
Elke vrouw heeft nood aan lingerie (beha's, onderbroeken, topjes en slaapshortjes) die zeer meisjesachtig aanvoelen, maar ook erg comfortabel zijn. Mix en match verschillende prints en patronen, maar beperk je daarbij tot één stof. Wees ook niet bang om te kiezen voor extraatjes, zoals kant, strikjes, ruches, enzovoort.
De must-haves: een zijden beha met polkadots en een zijden boxershort met streepjes.
Niets geeft je een machteriger en vrouwelijker gevoel dan onverwacht pikant ondergoed onder je kleren. Ga op zoek naar een mooie push-upbeha en koop een bijpassende sexy string.
De must-haves: zwarte lingerie, een setje in dierenprint of lingerie met kant.
"Voor onze cliënten gaan we altijd op zoek naar ondergoed die een push-effect geven, afslanken en verzachten op de juiste plaatsen", zeggen de stylistes. Ze raden aan om sowieso een aantal onderjurkjes in je kast te hebben, zowel naaktkleurige als zwarte. Die komen het best tot op het midden van je dijen, zodat je ze kan combineren met een short of een jurk.
Daarnaast is het ook een goed idee om zowel afslankend als naadloos ondergoed in je kast te steken. Je zal er geen spijt van hebben dat die voorhanden zijn als je een meer uitdagende of strakke jurk wil dragen.
De must-haves: naast de onderjurkjes en de naadloze stuks moet elke vrouw ook een aantal 'onzichtbare' slipjes, zelfklevende beha's en afslankende onderbroeken en bodysuits in haar kast hebben. Hoog tijd om te shoppen! (br.hln)
Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort
Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort
Dat modehuizen de ecotour willen opgaan in de productie van leren handtassen kunnen we alleen maar toejuichen. Al doet Gucci dit wel op een erg bizarre manier. Zo is er een ecoversie op de markt van de bekendste Gucci-tassen met een gratis koeienpaspoort erbij. Fashionista's kunnen via het rode boekje checken welke weg de koe van hun tas heeft afgelegd, van de boerderij tot het eindproduct.
Via het paspoort wil Gucci aan zijn klanten bewijzen dat ze voor de productie van de handtassen enkel rundvee gebruiken afkomstig van Braziliaanse fokkerijen. Daarnaast zijn de tassen ook voorzien van het 'Green Carpet Challenge'-label, een project uit 2009 van Colin Firth's vrouw die via het groene kaartje merken uit de mode-industire beloont die rekening houden met de ethiek en dierenrechten.
"Dit is de toekomst van kwaliteitsfashion en geloofwaardige merken", aldus Firth in de Guardian. "De verantwoordelijkheid opnemen van het begin tot het einde is een goede zaak", gaat ze verder.
Brazilië is de belangrijkste uitvoerder van gebruind leder. Ongeveer tien procent van de totale hoeveelheid wordt uigevoerd naar Italië waar het vel van de Braziliaanse runderen verwerkt wordt tot Italiaans leder.
Wie een koeienpaspoort van dichtbij wil bekijken zal een ecologische versie moeten aanschaffen van Gucci's bekendste handtassen. Momenteel zit er een pasport bij de Jackie-, Hobo- en Tote-tassen. (br.hln)
Jurk waarin prinses Diana danste met Travolta geschat op 350.000 euro
Jurk waarin prinses Diana danste met Travolta geschat op 350.000 euro
In deze jurk danste prinses Diana met John Travolta
Een jurk die prinses Diana droeg bij staatsbezoeken en -banketten én waarin ze in het Witte Huis danste met acteur John Travolta wordt volgende maand geveild. Het ontwerp van Victor Edelstein wordt aangeboden met nog negen andere avondjurken die de overleden prinses van Wales heeft gedragen.
De prinses droeg de fluwelen jurk tijdens het eerste bezoek dat zij en haar echtgenoot prins Charles brachten aan de ambtswoning van de toenmalige Amerikaanse president Ronald Reagan. Na het diner betrad ze met Travolta de dansvloer en waagde ze wat passen op de muziek van 'Saturday Night Fever'. De jurk moet 300.000 pond -ongeveer 348.000 euro- opleveren.
Veilinghuis Kerry Taylor Auctions in Londen schat de totale opbrengst van de japonnen op 928.000 euro. De jurken blinken uit in de stijl van de jaren tachtig, inclusief pofmouw, schoudervulling en fluweel. Ze gaan op 19 maart onder de hamer. (br.hln - foto ap)
Is dit het ultieme relaxmiddel van model Cara Delevinge?
Is dit het ultieme relaxmiddel van model Cara Delevinge?
Cara voor Pucci tijdens de fashionweek in Milaan.
Wie de catwalks in New York, Londen, Milaan en Parijs aandachtig in de gaten hield, vraagt zich ongetwijfeld af hoe topmodel en IT-girl Cara Delevinge in godsnaam alles rond krijgt. De 20-jarige schone lijkt wel op tien plaatsen tegelijk te zijn. Al eist het harde werk wel degelijk zijn tol. Zo geeft Cara in Grazia toe dat ze dringend moet leren relaxen. Volgens de geruchtenmolen van The Sun zou ze die ontspanning zoeken in... een muziekcarrière.
Volgens bronnen van The Sun zou Delevinge het drukke leven als model even vaarwel willen zeggen en proeven van een leven als artieste. Maar het wordt nog straffer: niemand minder dan Rihanna zou haar helpen om een muziekcarrière uit te bouwen. "Cara wil zich terugtrekken in Los Angeles en Rihanna helpt haar daarbij", biecht een bron op in The Sun.
Het is geen geheim dat de twee dames goed opschieten sinds ze elkaar twee jaar geleden tegen het lijf liepen tijdens een show van Victoria's Secret. "Rihanna heeft niet zoveel vrienden. Ik denk dat de meeste meisjes haar niet begrijpen", sprak het topmodel over haar hartsvriendin.
Voorlopig zien we Delevinge wel nog even paraderen op de catwalk. Gelukkig maar, want grote meneren als Karl Lagerfeld zijn verzot op haar. Geen wonder dat ze de voorbije weken maar liefst 35 shows liep op de modeweken. Gelukkig vertelt ze in Grazia wat haar schoonheidsgeheim is:"Ik probeer niet te veel alcohol te drinken, maar wel veel water en ik eet gezond", aldus Delevinge. "Zodra de fashionweken voorbij zijn, wil ik er enkele dagen tussenuit voor vakantie. Ik moet me dringend leren ontspannen", geeft ze toe.
Met plannen voor een muziekcarrière in het vooruitzicht, zal daar voorlopig nog niet al te veel van in huis komen. Komt daarbij nog eens kijken dat Burberry haar gekozen heeft als nieuw gezicht voor een parfum. De vakantie zal nog even moeten wachten dus. Mocht ze toch dringend wat stoom willen afblazen, kan ze misschien de Harlem Shake eens proberen... (br.hln)