Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Voor het eerst in de 70-jarige geschiedenis van de New York Fashion Week zal een plus-size designer zijn ontwerpen mogen showen op de catwalk. De eer is weggelegd voor Cabiria, een Amerikaans merk dat vrouwenkledij voor de maten 40 tot 52 maakt.
Eden Miler, ontwerpster en creatief directeur bij Cabiria, is uiteraard "ontzettend verheugd" over het debuut van haar label op de modeweek in New York. "Het is ons doel om gezien te worden als de andere labels, niet als het buitenbeentje", vertelde ze aan Fashionista.
De kledinglijn werd vorig jaar gelanceerd, met als doel om meer "eigenzinnigheid, sensualiteit en luxe in de plus size wereld te brengen". Goedkoop is het niet, want de prijzen beginnen bij 180 dollar (of zo'n 135 euro).
Cabiria werd uitgekozen als een onderdeel van de presentatie van het 'Fashion Law Institute', die ongeveer anderhalf uur zal duren. Susan Scafidi, die Cabiria selecteerde, is ervan overtuigd dat alle modellen op de catwalk er geweldig zullen uitzien. "Hopelijk zullen andere ontwerpers ook volgen, zowel voor esthetische als voor gezondheidsredenen", klinkt het bij haar.
De aankondiging zal ongetwijfeld met gejuich onthaald bij heel wat mensen, want de kritiek op het 'dunne ideaal' in de mode-industrie wordt steeds groter. "Mode lijkt te eindigen eens je dikker bent dan maat 40", klonk het onlangs nog bij Tim Gunn, mentor bij Project Runway. Volgens hem zijn er te weinig opties op de markt voor 'echte vrouwen' in de 'echte wereld'.
Ook Eden Miler van Cabiria zelf kreeg al overweldigende positieve reacties van mensen met een maatje meer. Met nog minder dan een week voor haar debuut maken die reacties haar "ongelofelijk opgewonden", maar voelt ze naar eigen zeggen ook een "grote druk".
De lente- en zomercollectie van 2014 van Cabiria wordt op 6 september gepresenteerd in het Lincoln Center in New York. Wij zijn alvast benieuwd. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Louis Vuitton heeft nog eens een hit te pakken: de W-handtas valt enorm in de smaak bij celebs.
Dianna Agron droeg een tas en jurk van Louis Vuitton tijdens een
fotoshoot voor het merk eerder dit jaar in Italië. De jurk nam ze alvast
mee naar huis (en droeg ze onlangs in New York), met de tas is ze in het echte leven (nog?) niet gespot.
"Ik
hou me meestal nogal op de achtergrond maar toen Louis Vuitton me
kleedde voelde ik me stout en prachtig terzelfdertijd. Als actrice
bepaalt wat ik draag hoe mensen over me denken. Er zich macht in mode",
vertelt de Glee-actrice aan Glamour.
De klassieke bruine versie is de populairste, maar niet bij Sarah Jessica Parker,
die zich een kanariegeel exemplaar aanschafte (of liet opsturen...).
Het is wel dé manier om een uiterst casual outfit op te fleuren!
De echte fan is Reese Witherspoon: ze kan de tas gewoonweg niet thuis laten!
Of ze nu gaat shoppen, naar een meeting moet of zich naar de yogales haast: Reese pakt haar 'W' altijd en overal mee.
Ze is niet de enige: ook Jessica Alba werd er mee gespot tijdens een shoptrip, Uma Thurman op de luchthaven. (br;hln)
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Ben jij op zoek naar een gemakkelijke manier om minder geld uit te geven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken!
Hakken helpen minder geld uit te geven, niet omdat je er pijnlijke voeten van krijgt (en dus minder lang shopt) maar wel omdat lopen op hoge hakken en evenwichtsoefening is.
"Wie zich bewust is van zijn evenwicht, denkt meer na over een aankoop. Ze kiezen niet het goedkoopste, maar ook niet het duurste", concludeerden marketingprofessor Jeffrey Larson en Darron Billeter van de Brigham Young University (Utah).
Voor wie absoluut niet kan lopen op hakken of geen zin heeft in verzwikte enkels met dank aan de kasseien in onze winkelstraten, is er gelukkig goed nieuws: het 'evenwichtseffect' op je uitgeefgedrag is er ook na het gebruik van een roltrap, de Wii Fit of een yogales.
Het belang van evenwicht bij aankopen is een nieuw onderzoeksveld. Voordien werd vooral gekeken naar de rol van warmte, kleuren en geuren of honger.
"Mensen moeten zich bewust worden van hoe fysische krachten een invloed kunnen hebben op onze denkpatronen. Het loont om stil te staan bij aankopen en te denken: is dit echt wat ik wil, of beinvloeden de schoenen die ik draag mijn keuze", aldus professor Billeter. (br.hln)
Wie met de seizoenswissel graag geniet van een nieuw haarkleurtje kan hier alvast wat inspiratie opdoen. Kleurenspecialist Jennifer J. van cosmeticagigant Wella geeft de trends voor de herfst prijs.
Om te beginnen is het belangrijk dat je mikt op een natuurlijke verschijning. "Probeer niets te doen dat je in de boekjes hebt gezien, maar dat misschien niet klikt met je haartype en je karakter. Er zijn heel veel opties om je look pittiger te maken met een kleurtje en toch naturel te blijven", stelt Jennifer.
Blond Hoewel alle tinten blond populair blijven in het najaar, spannen de goudachtige kleuren de kroon. Voor highlights kies je best voor drie tot vier tinten lichter dan de rest van je haar. Positioneer ze ook zodanig dat ze je gezicht een mooi kader geven.
Bruin Voor vrouwen met bruine lokken is dimensie van belang. Je kan deze diepte creëren door warmere, rode highlights aan te brengen. Rijk, donker haar met gedurfde toetsen voor veel beweging en textuur is dus de boodschap. Let wel, de highlights horen niet aan de wortel te beginnen voor deze trend.
Rood Rijke koperkleuren zijn helemaal in deze herfst. Wie graag wat highlights aanbrengt, doet dat beter subtiel. Rood is namelijk al stralend en rijk op zich. "Fijne highlights worden best willekeurig over het hele haar aangebracht. Gebruik ook een gloss voor een intensere kleur", besluit Jennifer. (br.hln)
Lady Gaga haalde heel wat outfits uit de kast voor haar optreden op de MTV Video Music Awards. Ze bracht haar nieuwste single 'Applause' en transformeerde van een futuristische non naar een vinnige Venus.
1. Bij aankomst op de rode loper hield Lady Gaga het
relatief braaf en sober in een lange lederen jurk met fijne bandjes en
een diepe, v-vormige decolleté. Een zwarte pruik, minimalistische
make-up, zwarte laarzen en een subtiel handtasje vervolledigden de
outfit.
2. Eens op het podium werd Gaga weer
haar excentrieke zelf in een bizarre witte creatie met ontplofte
schouders en een vierkant rond het gezicht. We kunnen het niet beter
omschrijven als een futuristische, kubistische non.
3. Toen de stijve habijt verdween, verscheen een zwarte catsuit bedekt met glimmende bergkristallen.
4. Een
danser hulde Lady Gaga vervolgens in een blauwe wikkelrok met bijhorend
vestje en een platinablonde pruik. Het jasje had bombastische schouders
en de glitters gaven het geheel een prettig gestoorde discovibe.
5. Dat
ze niet vies is van een beetje bloot, bewees Lady Gaga nog maar eens
met haar laatste outfit. Als een pasgeboren Venus verscheen ze met een
schelpenbeha en bijhorend piepklein slipje voor de apotheose van haar
'Applause'. (br.hln)
Als de temperatuur zakt, neemt het aantal kledinglagen bij vrouwen toe. Hierdoor keldert na een zomerse piek vaak ook het gevoel van sexappeal bij dames. Warm hebben krijgt dan plots de prioriteit. Onderstaande tips helpen je de kou te bestrijden en toch mannelijke aandacht te krijgen.
Je hoeft er natuurlijk niet altijd als een seksbom uit te zien of jezelf helemaal bloot te geven. Soms draait het er ook om wat je niet laat zien of wat je onder die dikke jas draagt. Voor een avondje uit kun je best voor een warme mantel gaan met daaronder een luchtige feestjurk. Laat je hiervoor inspireren door de film noir. Met een creatie die doet denken aan een nachtjapon met wat kant of hier en daar transparante stukken zit je goed. Pareltjes zorgen voor een glamoureus accent. Daarover trek je een wollen of bonten mantel aan. Hoge hakken maken het sexy geheel helemaal af. Modehuizen als Prada, Pucci of Louis Vuitton toonden al op de catwalk hoe het moet.
Een andere duidelijke trend is grunge, je kapsel en make-up mogen dus wat slordig zijn, net als in de jaren 90. Ga voor een satijnen jurkje in combinatie met een lederen of bonten jas. Durfallen kiezen voor ruiten en pakken uit met visnetkousen en stoere laarzen. Echt sexy is een aspect kiezen dat je blootgeeft en de rest te bedekken. Denk aan een klein stukje taille tussen een wollen broek, een kort gebreid truitje en een dikke jas of een stukje dij tussen je dijenhoge laarzen en kort rokje. Een andere optie is een blazerjasje waar je niets onder aantrekt voor een diep decolleté, vooral die laatste look was erg populair op de catwalkshows. Niet geschikt voor op kantoor, maar het kan wel na de werkuren. Je kan ook je blouse van overdag uittrekken om na het werk nog een glas te gaan drinken.
Bij Prada waren de ontblote schouders erg populair. Je kan ook de knoopjes van een losse blouse ver genoeg open zetten zodat je je schouders laat zien. Bij Prada gebeurde dit vooral met breiwerk, maar je kan het ook bij jurken en cardigans uitproberen. Als laatste is de rok met split een evidente keuze en deze winter zijn vooral lederen modellen erg populair. Zo heb je het lekker warm met een stoere toets. (br.hln)
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." (br.hln)
Het is goed om te weten welke kleuren het best passen bij je haarkleur en teint. De juiste tinten doen namelijk wonderen voor je uitstraling. Ontdek hier welk kleurenpalet je als brunette moet koesteren.
Iets dat voor alle brunettes geldt, is dat je bijna altijd zal stralen in juwelentinten. Denk aan smaragdgroen, saffierblauw en diepe paarsachtigen.
Om de rest van je kleurenpalet samen te stellen moet je vooral kijken naar je teint. Is die warm of eerder koud? Het wil niet zeggen omdat je een lichte huidskleur hebt dat je geen warme teint kan hebben. Kate Middleton is hiervan het perfecte voorbeeld.
Brunettes met een warmere teint (à la Kate Middleton, Halle Berry en Selena Gomez) kiezen best voor aardachtige kleuren als mokka, terracotta, oranje en geel, zoals abrikoos.
Brunettes met een koudere teint (Angelina Jolie, Zooey Deschanel, Jinnifer Goodwin) mikken best op scherpe contrasten. Denk aan kobaltblauw, felrood, diep donkerroze en zelfs zwart. Kortom kleuren die echt stralen op je huid. Het klinkt misschien verrassend maar ook wit zorgt op een koudere teint voor de nodige dramatiek. (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde 'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs. Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)
Rode lippen maakt vrouwen zelfzekerder, dat ontdekten vorsers aan de universiteit van Manchester. Deze kleur wordt geassocieerd met warmte, positieve energie en motivatie.
Ook rode lippen zijn officieel tot de meest sexy kleur verkozen door wetenschappelijk onderzoek. Rode lipstick trekt de aandacht naar de mond, vooral bij het andere geslacht. Ze volgden de oogbewegingen van 50 mannen die verschillende beelden van vrouwen bekeken, daaruit blijkt dat mannen zich langer focussen op degenen die rode lipstick droegen. Ze staarden 7,3 seconden naar rode, 6,7 seconden naar roze lippen en 2,2 seconden naar dames zonder lipstick.
Een Franse studie toonde aan dat serveuses met rode lippen op het werk 50 procent van hun shift fooi kregen van mannelijke klanten, wie bruine, roze of geen lipstick droeg, kreeg maar 30 procent van de tijd fooi. Achteraf zeiden de deelnemers dat ze deze dames meer geld gaven omdat ze hen aantrekkelijker vonden.
Marilyn Monroe was een van de eerste vrouwelijke sterren die de kracht van rode lipstick volledig benutte. Maar ook heel wat moderne sterren volgen haar voorbeeld: Rita Ora, Rihanna en Gwyneth Paltrow zijn alvast grote fans.
Toch is het niet eenvoudig om de perfecte rode lippen te creëren. Velen denken ook dat dit niet geschikt is voor elke vrouw of leeftijd. Jonge dames staan echter het best met rode gloss. Deze reflecteert het licht, zodat je lippen hier voller mee lijken. Mattere tinten blijven langer zitten en kunnen perfect voor een werkdag.
Als je de hele avond knalrode lippen wil, gebruik dan een speciale lipstick met een langdurig effect. Deze make-up kan wel je mond uitdrogen, hou dus een gloss bij de hand om af te werken. Veel dames vrezen dat rood niet bij hun huidtint past, toch bestaat er een juist type van rood voor iedereen. Vrouwen met koele ondertonen staan best met een blauwe variant, oranje-bruine tinten werken goed voor warme types. Als je aders aan je pols blauw lijken, ben je een koel type. Als ze groen zijn, heb je een warme teint. Wanneer je rode lipstick draagt, hou je de rest van je make-up best eenvoudig. Breng dan een minimum aan mascara en blush aan.
Om te voorkomen dat je lipstick uitloopt, kun je eronder een lijntje met een lippotlood trekken. Dit maakt ook je look iets verfijnder. Ga voor een kleurtje in dezelfde kleur als je lipstick, het is niet de bedoeling dat je het lijntje echt ziet. (br.hln)
Deze jeansbroeken mogen nu niet in je kleerkast ontbreken
Deze jeansbroeken mogen nu niet in je kleerkast ontbreken
Van donkere skinny jeansbroeken tot gescheurde exemplaren en geborduurde modellen, dit zijn de denimtrends van deze herfst. Of je nu een outfit nodig hebt voor een stoer avondje stappen of je er mee naar kantoor moet, de keuze is zo groot dat je zeker een model vindt dat bij je past.
De donkere skinny jeans is een blijver deze herfst. Je kunt het makkelijk combineren met een oversized gebreide trui, een casual hemd of zelfs een stoer lederen jasje. Met hoge hakken krijg je een afslankend effect, maar je kan deze broek ook in je laarzen stoppen.
Een stoerdere look krijg je met de gescheurde skinny jeans. Deze stijl is niet alleen flatterend, maar ook cool. Voor een nonchalant maar vrouwelijke resultaat combineer je met sneakers met verborgen hak en een stijlvolle sweater. Een gelijkaardige trend is de stoere motorjeans met ritsen en patchworkeffect. Zorg er wel voor dat de nadruk op de broek blijft liggen, dit doe je met een neutrale t-shirt of wollen trui.
Een leuke afwisseling voor het klassieke blauw en zwart is grijs. Je lijkt groter wanneer je in dezelfde tinten blijft, dus je combineert best met andere grijze stukken. Werk af met een zwarte hoed om het geheel wat te breken.
Echte fashionista's gaan voor een glanzende jeansbroek. Dit is een iets aangenamere variant dan leder, je hebt keuze uit heel wat verschillende felle kleurtjes. Het glamoureuze effect maak je helemaal af met stiletto's, op kantoor kun je ze met ballerina's combineren. Helemaal trendy zijn glanzende broeken in goud, zilver of koper. Je kan dit overdag dragen met enkellaarsjes en een losse wollen trui, 's avonds ruil je ze om voor een blazer en hoge pumps.
Jarenlang hadden jeansbroeken met versieringen als strass, parels en kanten patronen een kwalijke reputatie, deze zijn nu helemaal van weggeweest. Je outfit moet wel speels blijven, dit doe je door te combineren met losse items.
De lentetrend van de tuinbroek blijft ook deze herfst. Ga voor het contrast met een classy hemd en hoge hakken, je kan er ook lederen laarzen op dragen.
De brede broek is ook een must have deze lente. Dit is iets moeilijker om te combineren dan de skinny jeans, maar met een blouse met opvallend patroon en torenhoge hakken zit je goed.
Het klassieke jeansjasje verliest nooit aan stijl, dit seizoen zijn vintage exemplaren helemaal trendy. Dit is het perfecte kledingstukken voor bij maxijurken en rokjes. Een chiquer effect krijg je met een blazer uit jeans. Zorg wel dat je een model koopt dat perfect aansluit, draag hieronder je zwarte skinny jeans en je oogt meteen elegant. Wie gewaagd uit de hoek wil komen, trekt een mouwloze vest uit denim aan. Hieronder draag je een zijden of gebloemde jurk. (br.hln)
In Shibuya, Tokyo kunnen vrouwen hun bh's gewoon uit een automaat
halen alsof het een blikje bier of een zakje M&M's zou zijn. De
redenering achter de uitvinding is dat niemand zo nog ongeduldig moet
wachten op een verkoopster.
Iedereen weet dat een goede pasvorm fundamenteel is voor mooie, goed
ondersteunde borsten. Hoewel de automaat voorzien is van een matentabel,
lijkt het gebrek aan pasmogelijkheden voor heel wat vrouwen een groot
probleem. Er wordt dan ook gesproken van een zuivere publiciteitsstunt
van lingeriemerk Walcoal en niet van een briljant idee met een toekomst.
De
manager van de winkel waar de bh-automaat zijn debuut maakte, ziet het
zo: "De kracht van deze automaat is dat klanten razendsnel naar hun maat
kunnen kijken en een beha kopen. Niemand moet wachten op een
verkoopster om de juiste maat te vragen. Ze hoeven eigenlijk zelfs niet
te praten met het personeel, tenzij de automaat hun geld zou opeten".
De
reacties van Japanse vrouwen klinken in ieder geval niet positief. "Een
beha kopen zonder te passen? Onmogelijk!", klinkt het. Anderen vinden
het concept behoorlijk beschamend en louche. Toch zagen sommigen er ook
het nut van in: "Zo kunnen mannen die graag lingerie dragen snel en
anoniem bh's kopen", luidt de gedachtengang. "Geen kopzorgen als je eens
een dag je beha vergeten bent", klonk het nog.
Als er dan al een ondergoedautomaat moet komen, lijken vrouwen meer voordeel te zien in eentje met slipjes. (br.hln)
's Werelds oudste topmodel (85) kan iedereen verleiden
's Werelds oudste topmodel (85) kan iedereen verleiden
's Werelds oudste supermodel (85 jaar alstublieft) treedt nog één keer groots op de voorgrond. De Britse Daphne Selfe showt de nieuwe herfst- en wintercollectie voor modeketen TK Maxx. De boodschap: gevoel voor stijl is niet afhankelijk van je leeftijd of je kledingmaten.
Daphne Selfe is eigenlijk het anti-model. Mannequins zijn meestal jong, hebben geen rimpels, beschikken over een ideaal gewicht en kampen niet met medische problemen.
Voor Daphne Selfe gelden deze vuistregels niet. Zij verstopt haar ouderdom niet. Toch is zij heel mooi, schrijven media vol bewondering over 'het oude model'. En zij is bovendien nog zeer succesrijk in zakendoen, wordt eraan toegevoegd.
Zij is ideaal voor de Europese modeketen TK Maxx die een nieuwe markt ziet liggen: de wat oudere, zelfbewuste vrouw. In de Britse krant Daily Mail maakt de uiterst ervaren Daphne Selfe meteen reclame voor TK Maxx: Je moet er echt naartoe gaan als je je fit voelt en vol energie zit, daar is de keuze groot.e
Ze weet wat ze moet zeggen, na een loopbaan van zeven decennia, talloze catwalks, reclamecampagnes en paginagrote foto's in hoog glanzende kleurenmagazines.
Met haar lange zilvergrijze haar en haar als stralend omschreven ogen is zij vandaag de dag zelfs succesrijker dan in haar jonge jaren.
Haar loopbaan begon in de jaren '50. Destijds werden andere eisen gesteld aan het uiterlijk van een model. Vrouwen moesten er vooral gezond uitzien. Dat was haar op het lijf geschreven, merkt het tijdschrift Stylebook op.
Selfe was sportief, had een smalle taille, een roze gezicht. Een ideale combinatie om, zoals dat toentertijd ging, in warenhuizen te werken door bontjassen te tonen. En ook bijvoorbeeld reclame te maken voor bier.
Daphne Selfe werkte onder meer voor Dolce & Gabbana. In 2010 koos Wolfgang Joop haar voor een campagne. Zij wordt niet als een oma gepresenteerd, maar als een mondig persoon die iets heeft mee te delen. Zij gebruikt geen botox, laat zich niet liften, gebruikt geen opbouwende spuiten, aldus Stylebook.
Haar gezicht vertoont rimpels, veel rimpels, en ook haar decolleté, aldus Stylebook, en haar armen. Maar dat is meteen haar kracht, wordt gezegd: zij is attractief en interessant voor de modewereld die door de waan van jeugdig zijn wordt geregeerd. (br.hln)
België krijgt eigen winkel van Christian Louboutin
België krijgt eigen winkel van Christian Louboutin
Volgens De Tijd gaat de wereldberoemde schoenenontwerper Christian Louboutin binnenkort een winkel openen in België. Wie geen grote fan is van webwinkels kan dus weldra met geld gaan gooien op locatie. Waar de winkel precies komt en wanneer deze opent, blijft voorlopig nog onbekend.
In De Tijd staat te lezen dat de 50-jarige Louboutin een bvba zou hebben
opgericht in Brussel en van plan is een fysieke winkel te openen op
Belgische bodem.
Iets meer dan een jaar geleden lanceerde de bedenker van de iconische rode zool ook al een Europese webshop, waar je de gegeerde schoenen kan uitkiezen per maat, kleur en hakhoogte.
(br.hln)
De jaarlijkse Pirellikalender staat berucht voor het verzamelen van
de mooiste vrouwen uit mode-industrie op een ietwat provocerende manier.
Samen met gerenommeerde fotografen en stylisten zetten ze de schoonheid
van het vrouwelijk lichaam in de verf. Om de 50ste verjaardag te
vieren, laten ze de expliciet naakte concepten helemaal links liggen en
mikken ze op stijl en elegantie, samen met topmodellen als Miranda Kerr,
Alessandra Ambrosio en Helena Christensen.
Eenvoud siert, dat maken deze voorproevertjes van de 50ste
Pirellikalender duidelijk. Fotografen Patrick Demarchelier en Peter
Lindbergh mochten zich uitleven in een eenvoudige studio met topmodellen
Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wek,
Miranda Kerr en Isabeli Fontana.
De foto's nemen je mee naar
iconische beelden uit de jaren 90, toen Cindy Crawford, Linda
Evangelista en Naomi Campbell het nog voor het zeggen hadden in
modeland. Sexy lingerie zonder een hint van vulgariteit, loshangende,
witte hemden met bijpassend slipje en pluizige, zwarte rolkraagtruien
geven een heel ander de beeld dan de expliciet naakte foto's die Pirelli zo berucht maakten.
De volwaardige fotoshoot zal op 21 november onthuld worden in Milaan. (br.hln)
Rosalia Mera, die mee aan de wieg stond van modeketen Zara, is gisteren op 69-jarige leeftijd overleden. De rijkste vrouw van Spanje werd getroffen door een herseninfarct tijdens haar vakantie op het eiland Menorca.
Mera begon haar carrière in 1963 met het maken van kamerjassen voor vrouwen. Zeven jaar later opende ze met haar toenmalige man, Amancio Ortega, een eerste Zara-winkel. Tegen 2012 omvatte het uitgebouwde Inditex-imperium acht merken - waaronder ook Massimo Dutti en Bershka -, goed voor een omzet van 15,9 miljard euro.
Het fortuin van Mera wordt geschat op 5,5 miljard dollar. Ortega, die 59,3 procent van Inditex in handen heeft, is met 56,9 miljard dollar de vierde rijkste man op aarde, aldus Bloomberg-cijfers. (br.hln)
Daarom staan de benen van Cara Delevingne vol vlekken op de catwalk
Daarom staan de benen van Cara Delevingne vol vlekken op de catwalk
Cara Delevingne (21) is in geen tijd een van de meest gevraagde modellen ter wereld geworden, maar naar verluidt denkt de Britse erover na om de modewereld vaarwel te zeggen. De oorzaak is haar gevoeligheid voor psoriasis, een chronische auto-immuunziekte die zorgt voor rode geïrriteerde vlekken op het hele lichaam. Vooral als ze last heeft van stress, zoals tijdens de modeweken, duiken die op.
De rode vlekken werden afgelopen februari al gespot tijdens de show van Versace op de Fashion Week in Milaan. Toen werd eerst aangenomen dat het ging om blauwe plekken, tot Cara tweette: "Ga weg psoriasis, je bent niet leuk."
"De rode vlekken verschijnen enkel tijdens de modeweken, maar dat is natuurlijk het slechtste moment van het jaar om vol rode vlekken te staan", aldus het model.
Op de modeweek in Parijs, afgelopen maart, moedigde niemand minder dan Kate Moss de jonge Cara aan om medisch advies te vragen. "Kate zag me voor de show van Louis Vuitton, terwijl ze bezig waren om mijn korstjes weg te schminken", aldus Cara. "Kate zei: 'Dit is vreselijk. Waarom gebeurt dit? Ik moet je helpen'. Achteraf bracht ze me naar een dokter."
Dat de psoriasis vooral tijdens de modeweken opduikt, is niet verwonderlijk. De ziekte wordt immers aangewakkerd door een onregelmatig leven, stress en een gebrekkige nachtrust. En laat rusten nu net niet de sterkste kant zijn van Cara. Het jonge model is een zelfverklaarde workaholic, die beweert dat ze niet kan ontspannen, zelfs niet als ze op vakantie is.
Naar verluidt heeft Cara omwille van de huidziekte nieuwe carrièreplannen gemaakt, die beter zijn voor haar huid. "Ik wil muziek maken, ik wil acteren en zingen. Ik wil iets doen dat mijn huid niet doet uitbarsten." Het model deed al wat ervaring op met een bijrol in 'Anna Karenina' en deed volgens de geruchten auditie voor een rol in de verfilming van het erotische 'Fifty Shades of Grey'.
Cara is niet de enige celeb die te maken heeft met psoriasis. Eerder bekende ook Kim Kardashian
al dat ze de huidziekte heeft, en wordt er gefluisterd dat ook Britney
Spears er last van heeft. Wereldwijd zou 2 procent van de bevolking
psoriasis hebben.
Tips Voor deze mensen is
het extreem belangrijk om hun huid goed te verzorgen. Helemaal genezen
kan je nooit, maar er zijn wel een aantal tips die verlichting kunnen
brengen bij psoriasispatiënten.
"Het is ontzettend belangrijk dat
mensen met psoriasis hun huid beschermen tegen overmatige straling van
de zon. Als je daar te lang aan blootgesteld wordt, kan de bestaande
psoriasis verergeren én kan er een nieuwe uitbarsting ontstaan", aldus
dermatoloog Stephen Stone.
Andere tips: - Probeer verwondingen, zoals snijwondes en insectenbeten, te vermijden. - Behandel de psoriasis, alleen zo kan de jeuk verdwijnen. -
Probeer niet te krabben. Als je dat wel doet, verergert de psoriasis.
Om de jeuk te verlichten, kan je een koud kompres aanbrengen of
medicatie vragen aan je dermatoloog. - Vergeet niet om je huid elke
dag te bevochtigen. Dat doe je door overdag een vochtinbrengende lotion
aan te brengen. Daarbovenop breng je 's avonds best nog een crème of
zalf aan voor je gaat slapen.
"Als je last krijgt van je
gewrichten of je psoriasis is zeer omvangrijk, dan moet je een
dermatoloog bezoeken. Het is immers bewezen dat psoriasis ook de rest
van je gezondheid kan treffen, inclusief je hartgezondheid", besluit dr.
Stone.
(br.hln)
RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
Na
de opening van een eerste flagship store in Milaan, zal RED Valentino
ook een winkel openen in Antwerpen. Daar wordt vanaf half september de
kledij- en accessoirecollectie herfst/winter 2013-2014 gepresenteerd.
Het design van de 85m² grote boetiek werd gerealiseerd door Maria Grazia Chiuri
en Pierpaolo Piccioli en heeft een echte Red Valentino stijl. Beide
zijn bij het project betrokken om een soort sprookjeswereld te creëren.
Helder wit is het verenigende thema. Hedendaagse verlichting zal de textuur van de witte muren en metalen details benadrukken.
De
opening van de RED Valentino monobrand store, in samenwerking met
modeagentuur Fashion Club 70, is voorzien op 12 september in de
Schuttershofstraat 13 te Antwerpen. (br.hln)
Matte nagellak werden lang als saai aanzien en gaven een droge indruk. Nu is deze nagellook echter helemaal terug. Nagelexperte Helena Biggs geeft tips om deze hippe trend het best te dragen.
De matte nagels werden voor het eerst opnieuw opgemerkt op de catwalk van de New York Fashion Week waar de herfstcollecties van onder meer Louise Goldin voor 2013 werden voorgesteld. Nagelexperte Marian Newman liet de modellen schitteren met chic taupe nagels en een glanzende tip. Maar deze trend was ook te zien bij de Brit Henry Holland. Dit staat erg chique bij zwart, maar je kunt ook wat extravaganter gaan met kleuren als grijs en paars. Als je je glanzende nagellak niet wil wegsmijten, kun je hier een matte transparante laag over aanbrengen.
Echte creatievelingen werken af met glanzende transparante stippen. Voor wie dit te veel werk is, zijn er valse nagels van Henry Holland met matte afwerking, zo heeft hij matte zigzag patronen in felle neontinten. Een andere ludieke creatie is je zwarte matte nagels op een schoolbord te laten lijken door er tekeningen in pasteltinten op te maken. (br.hln)
Karl Lagerfeld opent in oktober concept store in Antwerpen
Karl Lagerfeld opent in oktober concept store in Antwerpen
Modepaus Karl Lagerfeld heeft in ons land Karl Lagerfeld Belgium opgericht. Die vennootschap, opgericht in het Vlaams-Brabantse Ternat, zal het modemerk van de Duitse couturier verdelen in België en Luxemburg, zo schrijft L'Echo vandaag. In Anwerpen zal eind oktober een concept store de deuren openen.
De beheerder van Karl Lagerfeld Belgium is Alain Broekaert, de directeur van de kledingsdistributiegroep GAB die merken als Tommy Hilfiger, Pepe Jeans of Scotch&Soda in de portefeuille heeft.
Via de vennootschap moet het merk Karl Lagerfeld groeien in het hogere marktsegment in België en Luxemburg. Volgens L'Echo zal GAB zeer selectief bepalen wie de kledij mag verkopen. "Die strategie is afkomstig van de zetel van Karl Lagerfeld Retail", zegt Aurélie de Burbure, de marketingverantwoordelijke van GAB.
De taakomschrijving van de vennootschap Karl Lagerfeld Belgium bevat groothandel, kleinhandel, import, export, commercialisering en productie van kledij, lederwaren, textielartikelen, schoenen, juwelen, horloges en cosmetica-artikelen.
Karl Lagerfeld ontwerpt naast zijn eigen lijn ook voor het Franse modehuis Chanel. (br.hln)
Amanda Seyfried in retrojurk van Gucci: hot or not?
Amanda Seyfried in retrojurk van Gucci: hot or not?
Amanda Seyfrieds meest recente rol als pornoster Linda Lovelace uit de jaren 70 heeft blijkbaar een impact gehad op de stijl en smaak van de actrice. Voor de première in Londen koos de 27-jarige voor een vintage look van Gucci: een blauw jurkje met polkadots en doorzichtige stofjes.
Het jurkje was natuurlijk minder gewaagd dan wat we verwachten van haar personage in 'Lovelace', maar de tijdsgeest zat wel helemaal juist.
Het blauwe jurkje uit de Gucci Cruise 2014-collectie bestond uit twee delen: een marineblauwe body en een doorzichtige overjurk. Die laatste was bedekt met blinkende, metalen blauwe polkadots.
Het kleedje had mouwen tot aan de ellebogen en viel netjes tot over de knieën van Amanda, maar de doorzichtigheid van de stof op armen en benen voegde een glamoureuze vintagetouch toe aan de look.
Amanda combineerde de outfit met een paar zwarte sandalen met enkelbandjes van Givenchy. Haar blonde lokken werden in een laag, warrig knotje gedraaid en haar lippen kregen een felrode kleur. (br.hln)
Zoals steeds duiken deze herfst heel wat nieuwe modetrends op. Ervaren fashionista's hebben deze meteen onder de knie, maar voor de meeste vrouwen zijn nieuwe trends altijd moeilijk. Vermijd onderstaande kledingfouten en je ziet er vanaf de eerste herfstdag meteen schitterend uit.
Je mag deze herfst zeker niet op te braaf spelen bij de keuze van je jas. Durf te experimenteren met gewaagd bont, een oversized model en stoer leder. Durf ook te spelen met verschillende kleuren, lengtes en texturen. Hou dan wel de rest van je outfit eenvoudig.
Een muts Vergeet niet een superhippe muts te dragen, deze waren namelijk alomtegenwoordig op de catwalkshows in New York. Met een traditionele wollen exemplaar zit je zeker goed. Maar er zijn ook heel wat andere hoofddeksels die je dit seizoen kan dragen, denk aan typische mannenhoeden, opvallend breiwerk en zelfs een baseballpetjes.
Bloemenprints De bloemenprints en psychedelische patronen van afgelopen lente, hebben nu helemaal afgedaan. Je trekt beter klassieke prints als een pied-de-poule aan. Dit is zeker gepast voor op kantoor, zo zie je er meteen chique en professioneel uit. Onthou ook dat pied-de-poule met haast alles combineerbaar is.
Overdrijven met luipaard Een van de populairste trends deze herfst is de luipaardprint. Durf hierbij wel te spelen met verschillende kleuren, klassiek bruin en zwart zijn altijd stijlvol. Maar experimenteer ook eens met een roze of rode variant. Overdrijf er echter niet mee, hou je aan een kledingstuk met luipaard.
Enkel zwart Deze lente is kleur al wat de klok slaat. Vooral smaragdgroen is erg populair, dit werd zelfs door kleurenmaker Pantone verkozen tot de kleur van 2013. Ook van de catwalkshows voor deze herfst was deze tint niet weg te denken. Je kan dit makkelijk combineren met andere juwelentinten als rode granaatsteen, amethist en saffier. Voor wie dit iets te gewaagd is, zijn er groene handtassen en schoenen op je outfit op te vrolijken.
Weinig kledingstukken Trek wat extra kledingstukken aan voor eenhip laagjeseffect. Kies voor verschillende texturen qua broek, rokken en topjes. Een transparante jurk over je lederen broek zorgt ervoor dat je er niet te dik uitziet met je overvloed aan kledingstukken. Overdrijf niet met kleurtjes of erg dikke stoffen, want een outfit met zoveel componenten moet er zo gestroomlijnd mogelijk uitzien.
Foute peplum De peplum zal deze winter zeker niet verdwijnen. Wel is het belangrijk dat je het juiste model voor jouw figuur vindt. Dit kan namelijk je jurk, hemd of rok maken of kraken. De voordelen voor je figuur zijn veelzijdig, dit kan je taille definiëren en rondingen scheppen waar er geen zijn.
Te veel leder Leder kan sportief, stoer en zelfs erg vrouwelijk zijn, het hangt er allemaal van af hoe het gestyled wordt. Durf ook gekleurde lederen stukken te dragen. Blijf wel ver weg van een volledig lederen outfit, tenzij je als een stoere motorbabe door het leven wil gaan. (br.hln)
Miranda Kerr schittert in stoere collectie van Mango
Miranda Kerr schittert in stoere collectie van Mango
Voor de tweede keer op rij is Miranda Kerr het gezicht van de reclamecampagne van de Spaanse modeketen Mango. Na de zomercollectie promoot ze nu ook de herfst-en wintercollectie, die gebaseerd is op punk. Het resultaat is een stoere collectie met veel zwarte outfits.
Hoewel Miranda het best bekend is als een 'Victoria's Secret Angel', ruilde ze deze keer haar lingerie en vleugeltjes in voor stoere outfits. Zo zagen we mevrouw Orlando Bloom bijvoorbeeld met lederen jasjes, donkere zwarte jeansbroeken en heel wat outfits met ruitjesmotieven. Daarnaast waren er ook wat vrouwelijkere outfits, zoals een lieflijk bloemenjurkje en een zwarte maxi-jurk.
Op de foto's lijkt Miranda nauwelijks opgemaakt en straalt ze met een fris gezicht, dat perfect bij de donkere collectie past. Op andere foto's, zoals die met het lederen jasje, is het Australische model bijna niet herkenbaar, met dank aan de zware oogmake-up.
"Ik vond het geweldig om de herfst-en wintercampagne te doen", vertelde Miranda onlangs zelf. "De kledij is dit seizoen erg leuk, met het op punk geïnspireerde kantje. Ik vond het ook geweldig dat de fotografen de campagne vrij rauw en natuurlijk hielden", aldus het model.
Miranda trad vorig jaar in de voetsporen van Kate Moss, Naomi Campbell en Penelope Cruz, die ook al te zien waren in campagnes van het Spaanse merk. Benieuwd wie haar zal opvolgen... (br hln)
Modehuis Oscar de la Renta geeft John Galliano tweede kans
Modehuis Oscar de la Renta geeft John Galliano tweede kans
John Galliano
De gevallen designer John Galliano, die onder meer bekend werd door zijn werk voor Dior, is aan het onderhandelen met het Amerikaanse modehuis Oscar de la Renta voor een permanente job als ontwerper.
Galliano werd door Dior gedumpt nadat hij een antisemitische scheldtirade had gehouden in een Parijs café. De modewereld weigerde hem echter voorgoed af te schrijven. Kate Moss was de eerste hem te vragen haar bruidsjurk in 2011 te tekenen, vervolgens bood Oscar de la Renta de ontwerper een echte nieuwe job aan gedurende drie weken in januari tijdens de modeweek.
Dankzij deze beslissing was de catwalkshow van dit modehuis erg populair, de website van Oscar de la Renta crashte meteen na de show door een stormloop. De la Renta zei achteraf erg blij te zijn met de samenwerking. De 81-jarige oprichter van het modehuis, die nog niet aan zijn pensioen denkt, is nu met Galliano aan het onderhandelen over een permanente positie als designer. De la Renta blijft Galliano openlijk steunen na zijn kleine uitschuiver: "Ondanks wat hij deed, verdient iedereen een tweede kans in zijn leven. Ik ben blij dat ik John die kan geven. Het zou zonde moest dit modetalent verloren gaan." (br.hln)
Limburgse elektricien maakt het als topmodel in Milaan
Limburgse elektricien maakt het als topmodel in Milaan
De Overpeltse Frederik Meijnen werkte het eerste deel van zijn leven op een bouwwerf als elektricien. Tot hij een namiddagje ging shoppen in Antwerpen en er in de armen van een modellenscout liep£. Die lanceerde de modecarrière van Meijnen in een vingerknip: enkele weken later loopt de man al topshows voor de grootste modehuizen.
Meijnen mag dan amper 22 zijn, hij heeft alles om een van de grootste modellen te worden. Hij liep al catwalks in New York en Milaan, en dat alles terwijl hij vorig jaar nog volop aan het werk was als elektricien. De man werd in Antwerpen opgepikt door een modellenscout die ervoor zorgde dat hij enkele weken later al in Milaan shows liep voor Prada, en nu ook shoots voor Elle, Vogue en het modehuis Hermès mag doen. "Ik ben dezelfde gebleven, maar ik hoop dat ik hier genoeg geld mee kan verdienen om een huis te kopen en uiteindelijk niet meer te hoeven werken", aldus Meijnen in Het Laatste Nieuws. (br.she - foto Ulla models)
Een bad hair day, we maken het allemaal eens mee. Een paardenstaart of knotje zijn dan snelle en makkelijke oplossingen, maar wie echt trendy wil zijn kiest tegenwoordig voor een haarband. Wij zetten vier hippe manieren om die te dragen op een rijtje.
Vooraf
Borstel je lokken eerst goed door, zoals je normaal elke ochtend doet. Gebruik daarna een licht stylingproduct om wat meer volume en textuur te geven aan je haar. Dat doe je door het product zachtjes door je droge of vochtige haar te wrijven.
1. Simpele hoofdband
Hierbij moet je zeker kiezen voor een sjaaltje dat lang genoeg is. Leg het over je lokken en bind het vast ter hoogte van je nek, onder je haren. Laat eventueel een van de uiteinden van het sjaaltje over een schouder vallen voor een extra touch.
2. Urban hoofdband
Voor deze draagwijze vouw je het sjaaltje eerst in een driehoek. De langste kant leg je vervolgens op je hoofd, net onder je haarlijn, zodat het sjaaltje net op je voorhoofd ligt.
Trek daarna de twee uiteinden van het sjaaltje naar achteren en maak een knoopje. Let erop dat het uiteinde van je driehoekje onder de knoop zit. Als je haar te glad is, kan je het sjaaltje eventueel nog vastzetten met enkele speldjes.
3. Halve tulband
Voor een halve tulband leg je het midden van het sjaaltje op je haarlijn. Wikkel de sjaal achter je hoofd en breng het daarna terug naar boven. Maak met de uiteinden een knoopje, ter hoogte van het midden van je voorhoofd. Draai de overschot van je uiteinden en steek ze onder de rest van het sjaaltje.
4. Tulband
Leg de (iets grotere) sjaal over je hoofd, met een driehoekig uiteinde over je hoofd, tot een stuk onder je kin. Maak met de uiteinden achteraan een knoop, en breng de rest ervan terug naar voren, waar je opnieuw een knoop (of twee) legt. Breng vervolgens het uiteinde dat voor je ogen hangt naar boven en steek het onder de rest van de haarband. Ook achteraan steek je de overtollige stof onder de band. (br.hln)
Als er één ding duidelijk is geworden op de catwalk van de herfstmode is dat er geen duidelijke schoenentrend is. Zes trends werden eruit geselecteerd.
1. Sandaallaarsjes
Ideaal voor wie hoopt op een mooie nazomer: de enkellaarsjes met open teen.
2. Gestrikt
Ideaal voor fancy feestjes: (enkellaarsjes) met gestrikte veters.
3. Printpumps
Een gemakkelijke manier om basisoutfits op te fleuren: de pump met print. Welke print doet er niet toe: luipaardprint, slangenhuid, blokjes of, waarom ook niet, herfstbladeren.
4. Loafers met opvallende details
Gekleurde naden, gouden kwastjes, naaisteken of glitters: de brave, platte schoenen worden opgeleukt met alles, behalve prints.
5. Dikke rubberen zolen
We hadden gehoopt ze nooit meer te zien, maar helaas komt alles wel een keer terug en dat geldt ook voor de dikke rubberen zolen.
6. Stoere laarzen
Het mag wat meer zijn? Dan kies je laarzen in bondagestijl: veel riempjes en gespen, kettingen, ... en ja, dat kan ook elegant.
Fabsugar.com zette alle catwalkschoenen op een rijtje. Klik hier om inspiratie op te doen.
(br.hln)
Behati Prinsloo mag dan wel een van de gezichten zijn van lingeriemerk Victoria's Secret, zelf laat ze haar bh liever thuis. Ze begrijpt niet waarom dat zo bijzonder is. "Iedereen ziet er hetzelfde uit. Het is een lichaam en het is prachtig", vertelt ze aan New York Daily News.
De verloofde van Adam Levine voegt daar nog aan toe: "Ik ga niet helemaal naakt, maar als je er zonder bh niet ordinair uitziet, natuurlijk waarom dan ook niet?" Het model werkt al sinds 2008 voor het Amerikaanse merk.
Behati kwam drie weken geleden ineens in het nieuws omdat de Maroon 5-zanger haar ten huwelijk had gevraagd nadat de twee hun relatie na een eerdere break pas net weer nieuw leven hadden ingeblazen. (br.hln)
H&M dumpt topmodel Cara Delevingne na verdachte foto
H&M dumpt topmodel Cara Delevingne na verdachte foto
Cara Delevingne werkt niet langer voor H&M. Het merk laat het Britse topmodel vallen vanwege een foto waarop te zien is hoe ze een zakje met een verdacht wit poeder laat vallen.
H&M bevestigt tegenover de Britse krant The Mirror dat Cara niet meer voor het modemerk werkt, maar de woordvoerder ontkent dat ze ooit het gezicht van de winkelketen was. "Ze is geen model voor ons. Ik denk dat er een misverstand was over dat zij het gezicht van H&M zou zijn. We hebben haar alleen ingezet voor een modeshow."
Het topmodel werd in mei gefotografeerd terwijl ze een klein, doorzichtig zakje liet vallen met wit poeder erin. Het zakje met de verdachte inhoud viel per ongeluk uit haar hand op het moment dat ze haar voordeur open wilde maken. Het 20-jarige model probeerde het nog te verbergen voor de paparazzi door haar voet snel op het zakje te zetten, maar ze was te laat.
H&M hanteert een zero-tolerance beleid wat betreft drugs. In 2005 verloor Kate Moss een grote campagne bij het Zweedse modemerk vanwege cocaïnegebruik. (br.hln)
Het is algemeen geweten dat mannen maar niet genoeg kunnen krijgen van zomerjurkjes. Maar waarom is dat nu eigenlijk hun favoriete outfit? Glamour.com ondervroeg een aantal mannen en kwam tot de conclusie dat er negen belangrijke redenen zijn. Wij zetten ze voor jou op een rijtje.
1. Een zomerjurkje is stijlvol
Het zien van een zomerjurkje dat op de juiste plaatsen aansluit, wat bloot laat en toch stijlvol blijft, geeft een man net genoeg informatie om aangetrokken te worden. Maar tegelijkertijd blijft er ook nog genoeg verborgen om hem nieuwsgierig te maken naar meer.
2. Een zomerjurkje is ongedwongen
"Zomerjurkjes zijn sexy, omdat ze geen extra inspanningen vragen en een 'girl-next-door vibe geven", aldus ene Penn (35 jaar).
3. Een zomerjurkje is nostalgisch
Sommige mannen houden ook van zomerjurkjes omdat die hen doen denken aan warme zomervakanties, zwempartijtjes, enzovoort.
4. Een zomerjurkje is suggestief
Zomerjurkjes zijn maar een kleine stap verwijderd van een nachtkleedje, waardoor mannen ze erg sexy en suggestief zijn. "Zeker als ze aan de taille spannen en uitwaaieren aan de heupen, zetten ze de vrouwelijke vormen perfect in de verf", vond ene Ryan (32).
5. Een zomerjurkje keert terug naar de basis
"Het is zo simpel als dit: silhouet en beweging", aldus de 31-jarige Kwasi.
6. Een zomerjurkje is vrouwelijk
Zomerjurkjes zetten niet alleen de vrouwelijke vormen extra in de verf, maar geven ook een jonge en levenslustige uitstraling.
7. Een zomerjurkje past bij iedereen
Aangezien een zomerjurkje erg flatterend is voor het vrouwelijke lichaam, zijn mannen ervan overtuigd dat elke vrouw ermee wegkomt.
8. Een zomerjurkje maakt vrouwen zelfzekerder
"Vrouwen gedragen zich anders in een zomerjurkje. Ze lijken zelfzekerder, aantrekkelijker en vrouwelijker", vertelde Robert (29) aan Glamour.com.
9. Een zomerjurkje is chic
Als een vrouw een zomerjurkje draagt, denken veel mannen dat ze goed over haar outfit nagedacht heeft. "Ze zijn geweldig voor picknicks en brunches. Een bijpassende zonnebril en een hoedje maken de look extra chic", aldus Zach (27). (br.hln)
UGG blaast in september 35 kaarsjes uit, tijd voor het merk om terug naar zijn roots te keren. En die liggen niet op een besneeuwde bergtop maar op een zomers strand vol surfers.
Wie de typische UGG-boots voor ogen haalt denkt aan de winter. Koude voetjes? Schapenwollenvelletjes om ze te verwarmen. Maar niets is minder waar. De typische UGG-laarzen werden 35 jaar geleden gecreëerd door surf-oholics op het strand van Byron Bay in Australië. Die mannen, jawel het zijn oorspronkelijk vooral mannenschoenen, droegen de sheepskin om hun voeten warm te houden tijdens surfsessies door.
Een van die surfers, Brian Smith, zag er wel iets in en trok met de sheepskin laarzen naar Zuid-Californië. Ook daar gingen talrijke surfers meteen overstag voor het idee. Smith besloot de laarzen UGG Australia te dopen. De laarzen werden in de jaren '80 het symbool voor de relaxte beachstyle. Anno 2013 heeft UGG Australia de wereld verovert, maar heeft het zijn binding met zijn roots enigszins verloren. Steeds minder fans van de boots weten namelijk dat je dat heerlijke schapenwolletje eigenlijk ook in de zomer kan dragen, dat het toen zelfs ontworpen is, en dat het ook voor mannen toegankelijk is. Tijd dus voor UGG Australia om ode te brengen aan die coole roots. En welke plek is er daar beter voor dan Knokke? Het merk strijkt tot en met 18 augustus dan ook neer aan de Zeedijk 700 in Knokke (ter hoogte van Siësta Beach). UGG heeft er een prachtige lounge ontworpen waar je naar hartenlust kan genieten van al dat modieuze schoons. Heb je een paar botjes gevonden dat je bevalt? Dan wordt je met een speciaal golfkarretje naar een verkooppunt in de stad gereden om ze in jouw maat te passen. Nadien kan je terugkeren naar de UGG Lounge op de zeedijk om je laarsjes te personaliseren met Swarovski-kristallen.
Maar daar houdt het niet op, want speciaal voor die UGG Summer Sensation extra in de kijker te plaatsen, brengt UGG ook de Mini Classic Boot uit in drie verschillende kleuren, een variant die je momenteel nog nergens anders in België kan verkrijgen. (br.she)
Parijs, Londen, Amsterdam en Rijsel zijn de typische steden in het
buitenland waar we heen gaan als we onze shoppinghonger willen stillen.
Een leuke shoppingstad die hierbij vaak vergeten wordt is Keulen. De
Duitse grootstad is zoveel meer dan alleen de Dom, ook op fashionvlak
valt er veel te ontdekken.
Elk jaar kan je in juni in Keulen bijvoorbeeld naar het stadsfestival Le
Bloc in het Belgisches Viertel, een Belgische wijk vol jong
ontwerperstalent en hippe boetieks. In dat Belgisch kwartier, vlakbij
het centrum, bevinden alle winkels zich op een steenworp van elkaar en
kan je unieke stuks op de kop tikken!
Bij Magasin 2 kan je
bijvoorbeeld terecht voor een eclectische modemix voor zowel mannen als
vrouwen. Je vindt er veel schoenen en tassen, maar ook leuke
beautyspulletjes. L'Ephémère is dan weer een stukje Parijs in Keulen. Je
shopt er alles van Sessùn en schattige accessoires.
Fan van sneakers? Dan vind je zeker je gading bij The Good Will Out. Zowel klassiekers als meer exclusieve exemplaren kan je hier bemachtigen. Boutique Belgique in de Brabanter Straße is een concept store voor budgetfashionista's. Je vindt hier coole T-shirts, handtassen en shortjes.
Moe van al dat shoppen? Dan drink je toch gewoon een biertje op de Brüsseler Platz. Een beetje België in Duitsland dus!
Verder
kan je in Keulen uren rondlopen in de grote shoppingcentra die de stad
bezit of op een zonnigere dag de historische autovrije straatjes
afschuimen op zoek naar unieke stuks in een van de vele boetiekjes.
Blauer
Montag is er zo eentje. Het is een succesvolle combinatie van dames- en
herenkleding, met een kunstzinnige inslag. De collecties komen uit
eigen atelier en worden slechts in een beperkt aantal stuks gemaakt,
waardoor de kleding zeer uniek is.
Ondernemende moeders moeten
zeker naar Boutique Fraukayser, een frisse winkel vol leuke gadgets. Zo
vind je er een uitgebreide collectie fotolijstjes, grappige
keukenschorten, fleurige babyshirtjes en originele slabbetjes. Een leuk
adresje ook om originele cadeautjes te vinden. Mannen kunnen ondertussen
genieten van een kop koffie met koekjes en chocolade, midden in de
winkel!
Sla dit jaar dus de typische shoppingsteden over en trek
eens naar het land van Angela Merkel en de bratwurst om je garderobe uit
te breiden, je zal er geen spijt van hebben! (br.hln)
Na Tyra Banks en Heidi Klum betreedt nu ook Charlize Theron de wereld van de modetelevisie. De actrice gaat volgens modeblad Grazia de realityshow 'Whose Closet Is It Anyway?' presenteren.
In dat modeprogramma zal Charlize de kledingkasten van drie totaal verschillende vrouwen bekijken. De deelneemsters zullen uiteenlopende kledingstijlen hebben en ruilen van garderobe.
Het idee is dat ze door deze ruil anders gaan denken over hun kledingstijl en in de toekomst andere keuzes maken.
Productiemaatschappij 'Denver & Delilah' zal het programma maken. Het is nog niet duidelijk wanneer de realityshow op televisie te zien zal zijn. (br.hln)
Voor de meesten van ons zal shoppen in dure designerwinkels altijd een droom blijven. Maar het is niet omdat je in betaalbare modeketens shopt dat je kleren er ook 'goedkoop' moeten uitzien. Er zijn zelfs een aantal trucjes waarmee je de illusie kan geven dat je couturekleren draagt.
Zo is het bijvoorbeeld vaak een goed idee om de knoopjes van een kledingstuk te vervangen, terwijl het dumpen van de riem die je gratis bij een jurk kreeg bijna altijd een noodzaak is. Maar ook de volgende negen tips moet je altijd in je achterhoofd houden:
1. Laat je kledij aanpassen
Een gewoon topje of broek van H&M of Zara kan er meteen stukken duurder uitzien als het perfect op je lichaam past. Aarzel daarom niet om gekochte kledingstukken te laten aanpassen. Dat zal misschien wel iets kosten, maar het is het waard.
2. Draag juwelen
Een opvallende ring, halsketting, armband of oorring kunnen aan elke outfit net dat tikkeltje meer geven. Kijk maar naar Alicia Keys: erg speciaal is haar outfit niet, maar de opvallende ketting zorgt voor een extra touch.
3. Hou je schoenen in topvorm
Als je versleten schoenen draagt, dan lijkt je volledige outfit meteen een pak goedkoper. Verzorg ze daarom goed: maak ze regelmatig schoon en breng ze naar een schoenenmaker als het nodig is.
4. Investeer in de perfecte jas
Je jas is het eerste wat mensen zien, dus is het een goed idee om te investeren in een geweldig exemplaar. Welk merk je onder die jas draagt, zal dan van geen belang meer zijn.
5. Breng je kleren naar de droogkuis
Als er op het etiketje van je kledingstuk staat dat je het niet gewoon in de machine mag wassen, dan mag je dat ook niet doen. Breng het liever naar de droogkuis. Dat kost wel wat meer, maar je zal het kledingstuk uiteindelijk ook langer kunnen dragen.
6. Als je twijfelt: kies zwart
Als je tussen verschillende kledingstukken twijfelt, is het een goed idee om voor een zwart (of donker) item te kiezen. Donkere kleuren zien er meestal duurder uit, omdat de onvolmaaktheden daarbij minder hard opvallen.
7. Koop een stomer
Satijn en zijde mogen dan wel dure stoffen zijn, maar als ze gekreukt zijn, lijkt het nergens op. Investeer daarom in een stomer of stoffen glad te krijgen. Dat had Jennifer Lopez beter ook gedaan...
8. Let op je kapsel
Een dure look is niet alleen afhankelijk van je kleren, maar ook van je kapsel. Met perfect geblazen lokken (zoals die van Kate Middleton) of een opgestoken kapsel zie je er meteen een stuk verfijnder uit.
9. Bewaar je kleren op de juiste manier
Als je losse wollen truien op een kapstok hangt, zullen die al snel uitrekken. Let er dus op dat je je kledingstukken op de juiste manier bewaart, want dan zullen ze ook op de juiste manier over je lichaam hangen. (br.hln)
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Er is een revolutie op komst in behaland: de beha zonder
schouderbandjes én zonder rugsluiting. De vraag die iedereen zich stelt:
hoe worden de borsten dan ondersteund?
Simpel: de bandjes- en rugloze beha werkt volgens een kleefprincipe.
Niet alleen blijft de beha hangen, hij lift de borsten ook en werkt zo
een benijdenswaardig decolleté in de hand.
Het geheim van deze InvisiBra?
"De gesp", zegt het bedrijf. "De vorm van de cups is uniek en de manier
waarop ze over de borsten worden geplaatst en dan vastgegespt geven
zowel steun als lift. "
De beha werd InvisiBra gedoopt en werd
gisteren op ludieke wijze voorgesteld in de drukste winkelstraat van
Londen. Tien modellen trokken de straat op in niets meer (of minder) dan
een beha, een jeans en een paar hakken. Weinig verrassend hadden ze heel wat bekijks.
In tegenstelling tot wat de kijklustigen hoopten bleven alle beha's netjes op hun plaats zitten, zoals te zien is in de video.
De
beha's kosten tussen 38 en 48 pond (44 à 55 euro) en worden gemaakt in
verschillende kleuren en patronen, waaronder wit, zwart, donkerblauw en
nude cups met zwarte kanten versiering.
Wel voorzichtig zijn: de
beha mag enkel met de hand worden gewassen en is 200 keer bruikbaar. De
speciale lijm die de beha aan de borsten doet kleven, regenereert
zichzelf na een wasbeurt.
(br.hln)