Lingerie mag weer wat pittiger zijn. Bekende merken brengen alsmaar meer de 'venusheuvel' in kaart door doorschijnende slipjes met subtiele versieringen op de markt te lanceren.
Vroeger zag je dergelijke pikante lingerie enkel in erotische catalogi, maar nu springen ook luxelingeriemerken als La Perla op de kar. Vooral de venusheuvel wordt terug in beeld gebracht met behulp van doorschijnende lingerie bedrukt met een bloem, ster of ander patroon op de nodige plaatsen onderaan.
"Vroeger was lingerie van duurdere merken vooral romantisch, maar vanaf dit seizoen wordt alles gedurfder. Vrouwen willen lingerie waarvan hun man opkijkt", vertelt Filip Lanszweert van de website lingerienet tegen een krant van de Persgroep. (br.she)
Weet je maar niet wat kopen voor je vrouw of moeder? Dan kan Fiorelli soelaas brengen. Zij zorgen er namelijk voor dat de laptoptas een hip modeaccessoire wordt.
Vergeet zeilstofjes, plastic handvaten en lelijke ritsen. Fiorelli gaat de klassevolle toer op, zelfs als het gaat over een laptoptas. De hippe kleurtjes krijg je er gratis bij. Leuk extraatje: de tas is van extra lichte materialen gemaakt, waardoor je nooit met een loodzware tas moet rondslepen.
Voor een laptoptas betaal je tussen de 100 en 130 euro.
Na de gevulde beha's, make-up en de hoge hakken voor kleuters, is er
nu de push-upbikini voor 7-jarigen. Het Amerikaanse kledingmerk
Abercrombie & Fitch kreeg onlangs heel wat kritiek te verwerken met
de gevulde bikinitopjes uit hun kindercollectie.
Op de website van A&F stond oorspronkelijk 'push-up triangle' te
lezen, maar die omschrijving verdween echter vliegensvlug nadat het merk
overdonderd werd met reacties van boze ouders. Sindsdien wordt het
gevulde topje als 'striped triangle' omschreven.
Het is niet de
eerste keer dat A&F zich de woede op de hals haalt van shoppers. In
2002 kwam hun mannenparfum 'Fierce' in opspraak nadat bekend raakte dat
het geurtje giftige stoffen bevat.
Vorig jaar stampte het
kledingmerk in de Verenigde Staten nog tegen de schenen van de
Aziatische gemeenschap door een T-shirtcollectie te ontwerpen die de
draak steekt met het Chinese volk. Abercrombie & Fitch belandde
daardoor zelfs op het lijstje van de slechtste bedrijven ter wereld.
Rode lingerie brengt geluk en passie, terwijl witte setjes onschuld
en vroomheid uitstralen. De kleur van je lingerie verraadt meer dan je
beseft. Benieuwd welke kleur het best bij je past?
Rode tinten Vurig en gepassioneerd? Tooi je in rode
lingerie. De kleur is niet voor doetjes, deze vrouwen zijn rechtuit en
geven graag aan wat ze willen.
Draagt een vrouw bij het begin
van het nieuwe jaar rode lingerie, heeft ze niet alleen tijdens Oud-
naar Nieuwjaar geluk, maar het ganse jaar. Die volkwsijsheid wordt nog
in veel landen toegepast. Ook straalt rood passie, opwinding en
levenskracht uit. Niet voor niets wordt rood gedragen om iemand te
overtuigen. Alleen al door er naar te staren, versnelt de ademhaling en
stijgt de bloeddruk.
Zwart Ben je het
charmante type, dan is een zwart setje ideaal. Zwarte lingerie geeft een
zwoele en tegelijk krachtige indruk. De lievelingskleur onder de
jongere generatie doet het ook bijzonder goed bij de oudere dame. Zwart
staat voor iemand die onafhankelijk is, een subtiele charme heeft en erg
passioneel is.
Wit Wit straalt onschuld uit,
maar hoeft daarom niet verborgen te blijven. Een vrouw die deze kleur
draagt, staat open voor suggestie. Ze is een ijverige leerlinge die op
zoek is naar een simpeler leven, vol puurheid.
Roze Het
romantische type draagt roze slipjes en dito beha. Deze zachte
persoonlijkheid zoekt genegenheid en wil zich veilig voelen. Ze heeft
nood aan veel affectie, is vrouwelijk sensueel maar zal nooit het
initiatief nemen.
Vleeskleurig Draag je meer
huidskleurige setjes, ben je een open type. Je staat met beide voeten
op de grond, bent tevreden met jezelf en hebt eigenlijk niets te
verbergen. Vleeskleurige beha's onthullen een natuurlijke, makkelijke,
open en nuchtere persoonlijkheid.
Heb je de oude armband van je grootmoe nog liggen? Of
degene met veel bedeltjes aan je arm? Zelfs die oude sjaal haal je maar
beter uit de kast, want combineren is de boodschap. Draag ze allemaal,
deze lente worden veel sieraden gedragen.
Contrast in kleur en materiaal, zo kan je juwelentrends lente 2011 het
best omschrijven; Mixen en matchen is de boodschap, want deze zomer
worden zowel aan de arm als aan de nek grotere items met smallere
stukken gecombineerd. Zelfs horloges worden tussen de verschillende
soorten armbanden gedragen. Strop die mouwen op: alles wat je in huis
hebt, haal je uit de kast.
Idem met de oorbellen. Meestal zijn
deze een setje, maar de trend van nu is om twee verschillende oorbellen
te dragen. Dat mag a-symmetrisch zijn of net zeer matched.
De campagne van modeketen H&M ziet er in het Midden Oosten iets
minder sexy uit. De beelden werden er digitaal aangepast met minder
decolleté om er kuiser te laten uitzien.
De Braziliaanse Gisele Bündchen is te zien in de H&M lentecampagne
voor 2011. Die campagne ziet er opvallend 'braver en kuiser' uit in
Dubai. Op de gecensureerde foto's draagt het model een wit t-shirt onder
haar jurk om oksels en decolleté te verdoezelen. Ook op de andere
campagnefoto's werden kledingstukken toegevoegd, zodat de outfits meer
huid bedekken dan in de originele versies. Volgens de website La Mode
Dubai zijn de wijzigingen doorgevoerd 'om de campagne beter af te
stemmen op de gevoeligheid van de Arabische landen'.
De
aangepaste versie is geen primeur. Eerder werden al posters en
cd-hoesjes van Mariah Carey aangepast om kuiser te laten maken.
Luxemerk Hervé Léger heeft een badpak ontworpen dat gemaakt is van
polyester, nylon en spandex. Niet geschikt voor waterratten, zo blijkt:
het kleurrijke badpak is enkel gemaakt om naast het zwembad te dragen,
want je kunt er niet mee in het water gaan.
Net-a-porter.com verkoopt de prijzige badpakken aan 1.050 dollar (738
euro) per stuk en raadt fashionista's af om er een frisse duik mee te
nemen: "Om het beste uit je Hervé-badkledij te halen, ga je er best niet
mee in het water." Het pronkstuk kan verrassend genoeg dan weer wél in
de wasmachine.
Het is niet de eerste keer dat een designer met
een ongewoon kledingstuk op de markt komt. Vorig jaar ontwierp Rodarte
nog sokken van 360 euro die je niet mag wassen. Het jaar daarvoor bracht
Christian Louboutin op zijn beurt naaldhakken van 20 centimeter waarop
je amper kan lopen (br.hln)
LiLo's geflopte kledinglijn voor een appel en een ei op eBay
LiLo's geflopte kledinglijn voor een appel en een ei op eBay
Lindsay Lohan mocht vorig jaar een kledinglijn ontwerpen voor het
Franse modehuis Ungaro, maar bakte er helemaal niets van. Ze deed het
zelfs zo slecht dat geen enkele winkel haar collectie wilde verkopen.
LiLo's jurken worden nu aan 310 euro per stuk van de hand gedaan op
eBay, een peulschil vergeleken met de duizenden euro's die je
normaalgezien voor een kledingstuk van Ungaro neertelt.
Het gaat om enkele felroze jurken uit de lentecollectie van 2010, die
Lohan samen met modeontwerpster Estrella Archs (die ondertussen niet
meer voor Ungaro werkt) ontwierp.
Lindsay Lohan met modeontwerpster Estrella Archs.
Toen
LiLo's kledinglijn tijdens de modeweek van Parijs in 2009 werd
voorgesteld, haalden grote Amerikaanse warenhuisketens zoals Saks Fifth
Avenue en Neiman Marcus hun neus op voor de creaties van het Franse
merk.
Enkele maanden daarna liet het modehuis weten dat ze de
samenwerking met het aan lager wal geraakte sterretje had stopgezet. Een
jurk van de actrice kost op eBay 310 euro (oftewel 442,5 dollar), maar geïnteresseerden krijgen de optie om meer of minder te bieden.
Terug blik op hoe men de mode vroeger van de toekomst zag
Terug blik op hoe men de mode vroeger van de toekomst zag
Het is is altijd leuk terug te blikken hoe men in het verleden de toekomst zag. In het Hasseltse Modemuseum confronteert de tentoonstelling The Future That Never Was de bezoekers met de futuristische kijk op het magische jaar 2000 van ontwerpers uit de jaren zestig.
Er zijn onder meer ontwerpen te zien van Pierre Cardin en Paco Rabanne, die experimenteerden met nieuwe vormen en nieuwe materialen. Een onderdeel van de expo kijkt zelf naar morgen en dan vooral naar de manier waarop technologische ontwikkelingen en milieuoverwegingen de mode kunnen beïnvloeden.
Wanneer? Nog tot 5 juni, dinsdag tot zondag, 10 tot 17 uur Waar? Modemuseum, Gasthuisstraat 11, Hasselt Toegangsprijs? 5 euro
Chanel organiseert dit jaar voor de tweede keer de ecologisch verantwoorde Bid to Save the Earth veiling. Zo draagt het Franse modehuis zijn steentje bij aan het behoud van onze planeet.
Het doel van de veiling is om geld in te zamelen en mensen te doen nadenken over het behoud en de duurzaamheid van onze planeet. Het geld dat wordt ingezameld, gaat naar groene doelen als Oceana, Natural Resources Defense Council en Conservation International.
De veiling van Chanel gaat zowel online als offline door. Iedereen kan deelnemen aan de online-veiling die maandag van start gaat. Deelnemen aan de andere veiling kan enkel op uitnodiging. De hoogste bieders krijgen een plaatsje op de eerste rij van Vogues . (br.Het Nieuwsblad)
Jeans bestaat in alle soorten en maten, en toch lijkt het perfecte
paar moeilijk te vinden. Onderzoek bewijst dat tweederde van alle
vrouwen nog altijd op zoek is naar de juiste jeans.
Bootcuts, flared of skinny jeans, straight-leg, lage of hoge taille:
geen kledingstuk bestaat in zoveel varianten en maten. Anders dan bij
heren, vinden vrouwen echter zelden de juiste pasvorm.
Het
onderzoek, uitgevoerd door een Brits marketingbureau, geeft aan dat
tweederde nog steeds niet de ideale jeans gevonden heeft. Een derde van
de ondervraagden haat het shoppen naar een jeans. Een vijfde van alle
shoppers wil trouwens meer dan honderd euro neertellen voor het perfecte
paar. Eens gevonden, verdwijnt die zelden in de vuilnisbak: het
kledingstuk wordt gedragen tot zolang het uiteenvalt.
Mannen
hebben minder problemen, slechts een derde vindt het moeilijk het
perfecte paar te vinden, 1 op 6 haat het er eentje te zoeken. Mannen
opteren doorgaans wel voor hun vertrouwde merk.
De
resultaten verwonderen de onderzoekers niet. "Jeans vormen elk seizoen
een must-have in je kleerkast, maar de trendy snits bezorgen menige
vrouw problemen. Ofwel zijn ze te ruim, te hoog, te kort of te smal". Nog
volgens het onderzoek schijnen vooral vrouwen boven de 55 jaar enige
compromissen te sluiten: zij opteren eerder voor het comfort dan de
stijl.
Schoenen die lijken op paardenhoeven, dure creaties van
Prada dat lijkt op orthopedische schoenen en pluizige pompons, dit zijn
de schoenentrends voor deze zomer.
Het vreemdste paar schoenen dat momenteel te koop is, zijn
paardenhoeven die ontworpen werden naar aanleiding van de paardenrace in
Cheltenham, die dit jaar zijn honderdste verjaardag viert. Het
schoeisel bestaat uit carbonvezels en tot 5.000 individuele
paardenharen, waardoor het lijkt alsof je een stel paardenpoten hebt.
Het
schoeisel is te koop via opbod dat op bijna 1500 euro per paar begint.
Volgens producent Betfair zijn ze het perfecte accessoire voor racefans
die willen opvallen. Het 25-jarige model Louise Dainton droeg de laarzen
op de catwalk: "Ze zitten echt comfortabel, ze geven je bijna zin om op
de piste te gaan en mee te lopen. Ik denk niet dat ze voor iedereen
zijn, maar ik zou graag met een stel van deze hoeven rondlopen."
Flatforms van Prada.
Prada,
en nog verschillende andere modemerken, proberen deze lente de
'flatform' te lanceren. Dit zijn klassieke modellen met een platte
plateauzool, die niet door alle modejournalisten met evenveel
enthousiasme werden onthaald, sommigen noemden ze zelfs Frankenshoes.
Ze kosten een fortuin, 570 euro, maar dat is blijkbaar geen
afschrikmiddel voor fashionista's. Ze waren namelijk in februari al
uitverkocht in de Pradaboetiek in Manhattan.
Pluizige schoenen van Alexander Wang
Schoenen
met pluizige pompons waren vooral populair bij Playboy Bunnies en bij
kinderen in de jaren 90, in combinatie met roze sokjes. Maar om de een
of andere bizarre reden kwamen verschillende designers op het idee deze
te herlanceren dit seizoen. Alexander Wang, Altuzarra en Jeremy Scott
stuurden modellen met pluizige voeten op de catwalk. Dit is echter een
moeilijk te dragen trend, want eigenlijk is het een schoen die je enkel
binnen kan dragen en waarmee je erg ordinair lijkt. En je trekt er de
aandacht mee naar je enkels, wat geen aanrader is voor dames die hier
complexen over hebben. (br.nina)
Alles wat Kate Middleton aanraakt, verandert in goud. Haar
verlovingsjurk vloog over de toonbank, de dure Burberry-jas raakte in
een mum van tijd uitverkocht en nu heeft haar beroemde doorzichtige jurk
een waar recordbedrag opgebracht bij een veiling: 89.000 euro.
De doorzichtige cocktailjurk is dé jurk waarin Kate vanop de catwalk de
aandacht trok van prins William. Hij werd elf jaar geleden ontworpen
door Charlotte Todd ter gelegenheid van een project getiteld 'De Kunst
van de Verleiding'.
De jurk werd gemaakt voor 30 pond, en bracht
uiteindelijk 78.000 pond (89.000 euro) op. Dat is acht keer zoveel als
geschat werd.
Naar verluidt is na die avond iets moois opgebloeid
tussen William en Kate, die tot dan toe een platonische relatie
hadden. Op 29 april trouwen zij in Westminster Abbey in Londen. Over de
jurk die Kate dan zal dragen, wordt nu al druk gespeculeerd.
Gefluisterd wordt dat Alexander McQueen zou zijn aangetrokken voor de
jurk.
Dat is enigszins verrassend, omdat Kate tot nu toe de
veilige weg verkoos: elegant maar klassiek. Het modemerk Alexander
McQueen is allesbehalve veilig. (br.hln)
Het Antwerpse Modemuseum bleef lange tijd gesloten wegens renovatiewerken. Op 16 maart opent het opnieuw de deuren met Ontrafel, een indrukwekkende expositie die de geschiedenis van breigoed op bijzondere wijze in kaart brengt.
Als je ervan uitgaat dat breien ouderwets is en uitsluitend grootmoeders boeit, zal Ontrafel je wellicht aangenaam verrassen. Hier bewonder je namelijk vernieuwende creaties van gerenommeerde binnen- en buitenlandse ontwerpers zoals Ann Salens, Martin Margiela, Vivienne Westwood en Sonia Rykiel. Die werpen clichés overboord en beklemtonen dat tricot nog steeds een belangrijke inspiratiebron is voor de modewereld.
Geschiedenis Het interessante verleden van de stof wordt belicht aan de hand van historische stukken en gewaagde avant-garde silhouetten. Daaruit blijkt dat de geschiedenis van breigoed gelijk loopt met de emancipatie van de vrouw. Dames kregen in de jaren 20 meer vrijheden en vulden hun garderobe aan met luxueuze tricotkleedjes. In de sixties kochten vooruitstrevende types dan weer aansluitende outfits om hun vrouwelijkheid te beklemtonen.
Praktische informatie Datum: van 16 maart tot 14 augustus.
Toegangsprijs: 7 euro Plaats: Momu, Nationalestraat 28 in Antwerpen Meer informatie: www.momu.be (br.Het Nieuwsblad)
Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini
Geen 'nipple slips' meer op strand dankzij klevende bikini
Haast elke vrouw, ook fashionable celebs als Beyoncé, toonden op
strand ongewenst hun tepels doordat hun bikinitopje verschoof. Vanaf
deze zomer hebben we alvast een zorg minder op strand, een nieuwe bikini
die aan je huid 'kleeft' voorkomt dit soort gênante situaties.
Beyoncé, Kirsten Dunst, Avril Lavigne, allemaal werden ze door een
paparazzi betrapt wanneer hun badpak of bikinitopje verschoof en ze zo
meer van zichzelf blootgaven dan ze wilden. Ook al worden de meeste
dames niet begluurd door opdringerige fotografen, toch blijft zo'n
nipple slip voor een overvol strand gênant. En haast geen enkele vrouw
lijkt hier al van bespaard te zijn gebleven. Actieve beachbabes moeten
zich vanaf nu geen zorgen meer maken over ongelukjes bij uit het water
komen, de 'Superkini' van O'neill kleeft zo aan je lichaam, dat alles
mooi blijft zitten, ondanks de wildste golven.
Nanovezels Het
merk gespecialiseerd in badmode spendeerde heel wat tijd aan onderzoek
en ontwikkeling van een nieuw materiaal dat aan je lichaam blijft
kleven. De stof is gemaakt van ultrafijne nanovezels, dit betekent dat
het oppervlaktegebied tien keer groter is dan bij normale vezels.
Hierdoor ontstaat een kracht door wrijving, waardoor de stof meer grip
heeft en deze niet kan bewegen of wegglippen, tegelijkertijd voelt de
textuur zacht aan. Tests tonen aan dat het materiaal beter bestendig is
tegen hevige golven dan andere stoffen. De nanovezels kleven 215 procent
beter aan je huid dan standaard lycra. Zit perfect De
professionele surfer Amandine Sanchez hielp bij de ontwikkeling van de
Superkini. "Sinds ik het product ontdekte, draag ik niets anders meer.
Ik voel me echt anders in het water, het zit perfect en ik hoef niet
constant naar beneden te kijken wanneer ik op mijn plank sta of wanneer
ik uit het water ga." De bikini is verkrijgbaar in bloemen-,
streepjesprint maar ook in zwart, roze en rood en je betaalt er 79,95
euro voor.
Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop
Beautymerk lanceert eerste advertentie zonder photoshop
De Franse cosmeticafabrikant 'Make Up For Ever' lanceerde de eerste
reclamecampagne waar geen photoshop aan te pas kwam in Amerikaanse
magazines. Betekent dit een verandering in de advertentiewereld of is
het maar een publiciteitsstunt?
De advertentie voert promotie voor een nieuwe lijn van producten die
zo'n hoge kwaliteit belooft dat zelfs een HD-camera geen foutjes zou
kunnen registreren. "Ons doel voor deze campagne is te bewijzen dat deze
make-up zo goed werkt, dat er geen nood aan retouches is", aldus Gilles
Kortzagadarianv van Make Up For Ever.
In reclamecampagnes wordt
heel wat digitaal bijgewerkt om zo de perfectie na te streven. Zo
worden bij al erg aantrekkelijke modellen oogkleuren veranderd, dijen
slanker gemaakt, poriën verkleind en imperfecties weggegomd. Voor de
champagne nemen vier verschillende vrouwen foto's van zichzelf met hun
gsm.
Model van Victoria's Secret met schrikwekkende O-benen.
Toegegeven, de campagne schetst nog steeds geen beeld van de gemiddelde
vrouw, er werden prachtige modellen gebruikt die bekend staan om hun
mooie huid en schoonheid. Maar het is wel zo dat nu ook bij hen bultjes
en puistjes te zien zijn, ze hebben glanzende voorhoofden en hebben
oneffenheden op hun armen. Ook op de website van het beautymerk zijn
binnenkort heel wat onbewerkte beelden van de shoot te zien, gebruikers
kunnen dan inzoomen om te kijken hoe goed de nieuwe beautyproducten
zijn.
Het is een mooi initiatief,
hoewel de nobele bedoelingen van het beautymerk ter discussie staan,
Make Up For Ever zal dit wel voornamelijk vanwege de publiciteit en de
media-aandacht doen en niet om de gemiddelde vrouw een goed gevoel over
zichzelf te geven. Toch is dit een mooi begin van de afschaffing van
photoshop in modemagazines en beautyadvertenties.
Er
verschijnen nog steeds te veel beelden in de media waar aan geprutst
werd. Zo werd nog onlangs een campagne van Victoria's Secret waar het
model een wel erg vreemde vorm van benen had. Het model draagt een
tuinbroek, maar haar benen lijken onnatuurlijk dun en ze heeft extreme
O-benen. Dit veroorzaakte, zoals al vaker in het verleden gebeurde, een
heisa op heel wat blogs. Een vergelijking met een model dat hetzelfde
kledingstuk in een andere kleur draagt, toont aan dat ze een
realistischer figuur heeft en dat er daadwerkelijk enkele retoucheringen
aan te pas kwamen.
Het is niet de eerste keer dat het
Amerikaanse lingeriemerk hiervoor onder vuur ligt, een enthousiaste
beeldbewerker gomde onlangs per ongeluk een arm van een model weg.
Wat de toekomstige prinses ook draagt tijdens een publieke verschijning, haar outfit is in een mum van tijd uitverkocht in Britse winkels.
Vorige week bezochten Kate Middleton en Prins William de Ierse stad Belfast. Kate schitterde in een klassieke trenchcoat van Burberry ter waarde van 755 euro. De jas was een dag na haar bezoek al niet meer verkrijgbaar in de (web)winkels. Fans betalen dus een fortuin om 'haar' kleren te bezitten. Dat is een mooi bewijs dat ze naast prinses, ook een mode-icoon in wording is.
Kate gaat het liefst gekleed in creaties van Burberry, Mulberry en Tempererly. Op die manier combineert ze feilloos haar passie voor mode met haar liefde voor het vaderland. Maar ze maakt zich nog populairder door kleren uit betaalbare ketens te combineren met duurdere designerstukken.
Royalty watchers menen dat vrouwen haar al sinds 2007 als een voorbeeld beschouwen. In dat jaar werd Kate 25 en voor de gelegenheid droeg ze een jurkje van Topshop. Na amper 24 uur was het mode-item volledig uitverkocht.
Peacocks noteerde dan weer een verkoopstijging van 95 procent toen ze het beroemde blauwe verlovingskleedje van Kate namaakten en te koop aanboden. Ook juweliers die hun gamma uitbreiden met replicas van haar verlovingsring, doen gouden zaken. (br.Het Nieuwsblad)
Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen
Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen
De Britse winkelketen Matalan ligt onder vuur nadat vandaag bekend
raakte dat er gevulde beha's te koop zijn voor kinderen vanaf acht jaar.
De bewuste voorgevormde beha is verkrijgbaar vanaf de maat 75AA.
Ditwordt verkocht in de sectie meisjeskleding van 3 tot 13 jaar. Het zou
volgens critici ontwikkeld zijn om meisjes die nog geen
borstontwikkeling hebben toch de indruk van een boezem te geven. De
beha's zouden gevuld zijn om meer steun te geven, aldus de website. Dit
kledingstuk doet opnieuw het debat rond de seksualisering van jonge
kinderen oplaaien. Drie Britse modeketens haalden om die reden vorig
jaar al gelijkaardige producten uit de handel. Heel wat mensen blijken
toch interesse voor het product te hebben, verschillende maten zijn al
uitverkocht.
Deze
producten zijn momenteel te koop op de website van de keten, ondanks een
'schandaal' vorig jaar rond de marketing van 'seksueel' getinte kledij
voor jongeren. De Britse premier David Cameron noemde toen een lijn
voorgevormde bikini's voor kinderen van zeven en acht jaar een schande,
waarop de schuldige winkelketen Primark dit kledingstuk uit rekken
haalde. De keten Tesco kreeg kritiek voor het verkopen van hoge hakken
bestemd voor meisjes van drie jaar en ouder.
De bewuste beha.
Uit
een recente enquête blijkt dat meer dan een op de drie volwassenen
vindt dat de kleding in winkelketens te volwassen zijn, het jaar
daarvoor was dit nog slechts een kwart. Experts waarschuwen dat
verkopers zich richten op beïnvloedbare meisjes door uitdagende outfits
te verkopen die gedragen worden door hun favoriete sterren als de
18-jarige Amerikaanse Miley Cyrus. Matalan zegt dat ze de kwestie eens
zullen bekijken.
De Belgische Hanne Gaby Odiele is nog maar 22, maar wordt wel door elk groot modehuis gevraagd om hun shows te lopen.
Wanneer je als model gevraagd wordt voor het defilé van Chanel, kan je zeggen dat je goed bezig bent. Het overkwam Hanne Gaby Odiele -née Hanne Termote- die zich de afgelopen week met Karl Lagerfeld mocht laten fotograferen. Maar Kaiser Karl is niet de enige die vol lof is over de Belgische schone. Ook bij Dries Van Noten, Givenchy, Nina Ricci, Jil Sander, Miu Miu, Prada en Yves Saint Laurent was ze op de catwalk te zien. Hanne liep tijdens de voorbije fashion weeks 45 shows in totaal.
Hanne Gaby werd in 2005 ontdekt door modellenscout Tom Van Dorpe, die haar prompt overvloog naar New York, en dat terwijl de jonge Hanne Gaby nog nooit hakken had gedragen. Al snel haalde ze de top, maar een ongeluk waarbij ze benen en schouders brak, leek het einde van haar modellencarrière. Dat was buiten Hanne gerekend, die terugvocht en ondertussen tot de top van de modellenwereld gerekend mag worden. Zo staat ze nu op hetzelfde niveau als Anouck Lepère en Hannelore Knuts.
Met haar 1.80 meter en haar karakteristiek gezicht is Hanne Gaby een typisch catwalkmodel dat elke look aankan, wat haar erg geliefd maakt bij de modehuizen. En het legt haar beslist geen windeieren, want volgens insiders verdient ze per show tussen de 5.000 en de 10.000 euro.(br.Het Nieuwsblad)
Ook kleine meisjes gedragen zich graag als prinses, inclusief mooie
jurk en hoge schoenen. Maar wat de meisjes niet altijd beseffen, is dat
je van prinsessenschoenen pijnlijke voeten krijgt.
Vrouwen weten het al langer: hakken zijn een must, maar tegelijk vaak
een bron van pijn en ongemak. Lang wandelen is meestal geen optie, net
zomin als lang staan.
Een optie is om onopvallende ballerina's of sportievere schoenen mee te smokkelen en die aan te doen bij het naar huis gaan.
Maar
bij de Hollywoodjeugd is nog een andere optie gangbaar: de
prinsessenjurk combineren met stoere of sportieve schoenen, zoals All
Stars of Combats. Wie zei dat prinsessen niet stoer konden zijn?
Reptielenprints zijn al langer populair bij tassen en schoenen: nu
kunnen vrouwen voor 220 euro echte slangenhuid ook op hun nagels dragen.
Schoonheidsspecialiste Terri Silacci
bedacht de techniek een half jaar geleden toen één van haar kinderen van
school thuiskwam met een slangenhuid. "Het duurde ongeveer zes maanden
om het hele proces op punt te krijgen", aldus de eigenares van Euphoria
Lounge Salon & Spa in Monterey, Californië. "Ik leerde huid te
desinfecteren en hoe deze juist aan te brengen. Hiervoor gebruik ik geen
normale nagellak, maar een gekleurde gel die lang blijft en je nagels
versterkt. Deze wordt gehard met een droger en ziet er uit als een
normale nagellak. Eerst komt er een laag van deze gel, dan een stukje
slangenhuid, daarover komt dan nog een beschermende laag."
Het
resultaat is een slangenprint op je vingers of tenen, waardoor je
nagels perfect passen bij je andere reptielenaccessoires. Of deze
beautytrend ook echt zal aanslaan bij het grote publiek is nog maar de
vraag, de behandeling wordt nog maar in één salon uitgevoerd en niet
iedereen zal 220 euro overhebben voor iets dat maar enkele weken blijft.
Karl Lagerfeld presenteerde gisteren zijn herfstcollectie voor Chanel in Parijs. Het werd een duistere show, maar dat belette modepers en it-girls niet om elkaar te verdringen voor een plaatsje op de eerste rij.
Het decor van de Chanel-show leek wel een plek waar de wereld net was vergaan: dramatisch, doorrookt en met donkere stenen die nog leken na te smeulen. Die setting in combinatie met een orchestrale versie van 'A Forest' van The Cure waren het ideale decor voor wat een duistere collectie genoemd kan worden. De kleren zagen eruit alsof de modellen die ze droegen een vulkaanuitbarsting hadden overleefd, met donkere kleuren en aan flarden gescheurd. Capes en tunieks zorgden voor een middeleeuws element in dit apocalyptisch verhaal en de gotische avondkleding deed vermoeden dat Dracula zelf naar het feest kwam.
Toch was Lagerfeld niet pessimistisch: op het eind vande tunnel -lees: catwalk- scheen verblindend licht. Net als op de eerste rij, trouwens, waar de Lily Allens, Alexa Chungs en Clémence Poésys van deze wereld gewillig op de foto gingen met Kaiser Karl. Want iemand moet toch voor de lichte noot zorgen? (br.Het Nieuwsblad)
Cilou Annys (55 kg) op dieet: Ik ben te dik als model
Cilou Annys (55 kg) op dieet: "Ik ben te dik als model"
Miss België 2010 Cilou Annys (20) trekt naar Amerika om er haar kans
te wagen als model. Maar Cilou, 1m78 en 55 kg, moet eerst op dieet. "Ik
vind mezelf niet dik, maar in Amerika is 55 kg blijkbaar te veel om
model te zijn. Als de modellenbureaus willen dat ik afval, dan doe ik
dat", aldus Cilou in TV Familie.
"Daarom sta ik nu al een maand op dieet. In het begin was het wennen om
mijn eetpatroon aan te passen. 's Morgens eet ik havermoutpap met een
banaan en een warme drank, 's middags een half broodje en 's avonds een
kleine warme maaltijd. Meer niet. Vroeger at ik 's avonds soms drie
borden, nu slechts één. Soms heb ik zin om 's middags mijn hele broodje
op te eten, maar dan verplicht ik mezelf om de helft te laten liggen. Dan eet ik nadien nog enkele kerstomaatjes om mijn honger te sussen."
Hoewel
Cilou beseft dat haar dieet voor buitenstaanders overbodig kan lijken,
zet ze toch door. "Ik vind mezelf niet te mager of te dik. Ik ben
tevreden met mijn lichaam. Maar als de modellenbureaus willen dat ik
vermager, dan doe ik dat. Ik ben al 2,5 kilo kwijt en er moet nog drie
kilo af. Onder de 52 kilo ga ik niet, anders wordt het ongezond."
"In Amerika moet je maatje 34 hebben om als model te kunnen doorbreken, en dat is mijn droom. In België is de gangbare maat 36, maar als je daarmee in modesteden als New York, Milaan, Londen of Parijs verschijnt, maak je geen schijn van kans."
Claudia Schiffer zegt haar catwalkcarrière definitief vaarwel. Vanaf nu zal ze enkel nog in de coulissen te vinden zijn als ontwerpster.
Modellen die zelf ontwerpers worden, het is niets nieuws. Kate Moss en Erin Wasson zijn slechts enkele voorbeelden, maar Claudia Schiffer is nog toegewijder: ze geeft haar catwalkcarrière op om te kunnen ontwerpen.
Schiffer is vastberaden. Ontwerpers proberen me elk seizoen te overtuigen en ik beschouw dat als een groot compliment, maar niets kan me van gedachte doen veranderen, aldus het topmodel in Vogue UK.
Haar debuutcollectie van kasjmier kledingstukken kwam tot stand in samenwerking met het Duitse knitwearmerk Iris van Armin. ( br. Het Nieuwsblad)
1. Tweed Een vleugje tweed bezorgt een elegante
indruk. Het tijdloze stofje werd massaal gespot op de vele catwalks.
Zowel bij Chanel liet de lichtroze tweed een zoete indruk na als bij
vele andere ontwerpers die het stofje verwerkten tot een eigentijdse,
hippe variant.
2. Smaragdgroen Een winterlook fleur je op met smaragdblauw. Net als bij Angelina Jolie, werd de kleur ook gespot op de catwalk van Mulberry.
3. Militaire look Trek
die militaire jasjes nu al aan, volgende winter duiken ze ongetwijfeld
massaal in het straatbeeld op. Burberry geeft alvast het voorbeeld. 4. Zwart-Wit Tooi je in zwart en wit. Monochrome afbeeldingen, vaak zwart-wit , doen het helemaal.
5. Bloemenprints Wil je helemaal vrouwelijk overkomen, scoor je met bloemenprints.
6. Mosterdkleur Victoria
Beckham schijnt verzot op de kleur. De tint doet opvallen, al geldt
hier de regel: less is more. Combineer met zwarte tinten.
Geen flauw idee welke modekleuren je deze lente best aan je kleerkast
toevoegt? Met deze 5 knalkleuren zet je de nieuwste trends naar je
hand.
Deze lente loop je maar al te graag een
blauwtje, want indigo is dit seizoen een echte voltreffer. Op de catwalk
zagen we modellen in strak afgelijnde silhouetten en decadente stoffen.
Combineer deze kleur met metalen accessoires. Je kunt er werkelijk alle
kanten mee op: een koningsblauwe outfit is zowel op kantoor als in een
ietwat chiquere omgeving een hot item.
Fuchsia Vorig
jaar maakten zeemzoete kauwgom-roze outfits het mooie weer, dit seizoen
neemt de knalkleur fuchsia de fakkel over. Kleurrijker dan haar fletse
voorganger en 'ultra-girly. Zet de felle kleur extra in de verf door
fuchsia te combineren met eenvoudige kleuren zoals zwart en 'nude'
(zoals zalmroze en huidskleur).
Limoengroen Kom
fris en zonnig voor de dag met een streepje limoengroen. Lichtere
huidtypes gaan best voor een ietwat zachtere variant, donkere huidtypes
kunnen dan weer 'all the way' gaan met een fluorescerend groen kleurtje.
Tangerine Deze
oranje kleur is dan wel allesbehalve subtiel, maar een regelrechte
'must have' voor de lente. Tangerine oogt helder en is tegelijkertijd
een beetje schreeuwerig. Kies voor een klassiek silhouet en
experimenteer overdag met accessoires in gedurfde kleuren. Transformeer
je outfit tot een elegante topper door de kleur te combineren met zwart.
Indigo
Turkoois Wees
niet verlegen om een tropisch blauw kleurtje aan je kleerkast toe te
voegen. Ga voor ruches en volumineuze mouwen. Combineer je outfit met
neutrale accessoires en voeg een tikkeltje drama toe door van kop tot
teen turkoois te dragen.
Polka dots en streepjes voor oma's? Think again! Ze zijn weer
helemaal terug van weggeweest. Meer nog, vanaf nu mag je ze samen in één
outfit steken.
Moschino zette alvast de toon door zijn lentecollectie weelderig te
voorzien van de nodige 'dots and stripes'. Je zal het misschien niet
meteen verwachten, maar bolletjes met streepjes combineren is eigenlijk
kinderspel: mogelijkheden zijn legio zolang je er geen kleurenkermis van
maakt. Kies voor een basispalet van zwart, rood, wit en blauw.
Herfstcollectie Dolce & Gabbana.
Gooi
bonte kleuren overboord en ga lekker uit je dak: kies voor een zwarte
polkadotjurk met een rood gestreept sjaaltje of een gestreepte tanktop
met een bolletjesrok. Het kan en mag deze lente allemaal.
Dolce
& Gabbana gaat met zijn nieuwste herfstcollectie dan weer helemaal
back to the eighties met een overdaad aan sterren. Waar Moschino nog
'girly' uit de hoek komt met de speelse bolletjes en retrostrepen, kiest
Dolce & Gabbana voor de jongensachtige look: oversized mannenpakken
en veel zwart en wit.
Zowel Rihanna en Jennifer Lopez werden deze week gespot met een blote
buik, wat betekent dat deze trend uit de jaren '90 weer helemaal terug
is. Sommige vrouwen zullen juichen bij dit nieuws, maar velen huiveren
eerder bij de gedachte dit lichaamsdeel aan de wereld te moeten laten
zien.
Rihanna verscheen gisteren in een gebreid, kort topje in combinatie met
een wortelbroek met hoge taille, waardoor haar buikje goed zichtbaar
was. Aangezien de 23-jarige celeb een slanke lijn heeft, kan ze deze
trend perfect aan. Ook haar oudere collega Jennifer Lopez (41 jaar)
toonde haar platte, blote taille gisteren op de rode loper met een kort
wit hemdje en minishort. De jonge fashionista Leighton Meester deed het
hen al voor afgelopen september met kort truitje.
Niet voor iedereen Niet
elke dame heeft echter hetzelfde slanke figuur als deze twee gezegende
dames, daarom is deze trend ook niet weggelegd voor iedereen. Enkel
wanneer je je zeker over dit gebied voelt, kun je dit dragen, anders ga
je nooit stralen wanneer je voortdurend je topje lager trekt.
Beetje bloot
De truc zit hem er in enkel een beetje bloot te tonen, dit verkrijg je
wanneer je los truitje net ter hoogte van de tailleband van je broek
komt en er zo af en toe wat vlees komt piepen. Je combineert dit dus
best met een broek met hoge taille.
Niet voor muurbloempjes: de paardenstaart met 'poof'
Niet voor muurbloempjes: de paardenstaart met 'poof'
Kim Kardashian.
Paardenstaarten saai en tuttig? Vergeet het maar! Met deze handige
tips tover je in een handomdraai een slap kapsel om tot een très-chique
volumineuze paardenstaart.
Glamoureus, retro en chique: sterren zoals Reese Witherspoon, Nicole
Kidman en Cindy Crawford zijn helemaal weg van de volumineuze
paardenstaart. Zo ga je zelf te werk:
- Erg belangrijk: haarlak! Spray wat lak over de haarwortels en gebruik vervolgens een haardroger om meer volume te creëren.
-
Neem een paar stukjes haar en toupeer ze lichtjes zodat je vooraan wat
extra volume krijgt. Wees niet te vlijtig, less is more.
- Kam
je haar naar achteren en maak een paardenstaart. Trek niet te hard aan
je haar, anders zal de 'poof' haar volume verliezen.
- Neem de losse stukjes bij elkaar en maak er met een krultang warrige krullen van. Dit brengt extra 'schwung' in het haar.
Nicole Kidman.
- Strijk met je vingers door de krullen en geef de lokken wat meer volume door er een beetje gel in te doen.
-
Spray opnieuw haarlak over de kruin en krullen zodat je kapsel goed
blijft zitten. Je kan het geheel wat nonchalanter maken door een paar
lokken langs het gezicht te laten hangen.
- Tot slot breng je nog een beetje gel aan de zijkanten aan et c'est ça!
Bekijk de fotoreeks met paardenstaarten uit Hollywood hier.
Het lijkt stilaan een traditie om met een zwanger buikje te poseren
op de cover van een beroemd modeblad. Ook topmodel Eva Herzigova ruilt
de push-up beha voor een shoot met haar ronde buikje.
Demi Moore, Britney Spears en Claudia Schiffer poseerden al fier met hun
zwanger buikje op een modeblad. Het 38-jarige topmodel Herzigova
schijnt de volgende, zij poseert voor het aprilnummer van het Britse
magazine Harper's Bazaar in outfits van Dior, Chanel en Lanvin.
Borsten "Zwanger
zijn is een sensueel gebeuren", vertelt ze. "Je voelt je zeer
vrouwelijk. Vooral in de eerste drie maanden bloei je als vrouw volledig
open. Mijn huid en haar waren in perfecte conditie. Ook mijn borsten
riepen een 'wow'- gevoel op, het leek alsof ik net een facelift en
borstvergroting achter de rug had. Het is geweldig om je oude lichaam
als twintiger te herontdekken".
Eva zette drie jaar geleden al een zoontje op de wereld, George genaamd.
Het Parijse modehuis Dior ontslaat zijn topontwerper John Galliano.
Klachten die bij de politie zijn ingediend over het racistische en
antisemitische gedrag van de ontwerper, zijn daarvoor de aanleiding,
meldde de Franse onderneming dinsdag.
Topman Sidney Toledano kwam
tot zijn besluit nadat hij een filmpje had gezien waarin te zien zou
zijn hoe Galliano mensen uitscheldt in een bar in Parijs.
"Ik
veroordeel ten zeerste wat John Galliano heeft gezegd. Het is volledig
in tegenspraak met de waarden die Christian Dior altijd heeft
verdedigd'', aldus Toledano.
Ook kersvers Oscarwinnares Nathalie
Portman - tevens het gezicht van een parfum van Dior - walgt van de
uitspraken van de ontwerper. (br.hln foto ap)