Deze jurk werd tien jaar geleden al gedragen door Jennifer Lopez.
Het robotpak dat wel heel sterk op dat van Kylie Minogue lijkt.
Zangeres Beyoncé
(of is het Sasha Fierce?) wordt vaak geprezen om haar outfits. Maar de
Britse krant Daily Mail ontdekte dat de zangeres niet meer of minder is
dan... een copycat! De krant achterhaalde minstens zeven opvallende
outfits en haar oorspronkelijke uitvoerster.
Jennifer Lopez Zo
droeg Beyoncé in haar nieuwe videoclip een witte, strakke meerminjurk
bezaaid met pailletten en een opvallend patroon. Ze oogstte er veel lof
mee, net als Jennifer Lopez meer dan tien jaar geleden.
Rihanna en Kylie Ook
haar robotpak en metalen handschoen is geleend (van Kylie Minogue) en
bij Rihanna haalde de zangeres het idee van de opvallende oogmake-up en
powerschouders. Een stoere Beyoncé die poseert met een korsetje
gebaseerd op een moto, werd ook gedragen door Alice Dellal en in een
muziekclip van George Michael.
Tot slot bekritiseert de krant
ook de manier waarop Beyoncé het podium betreedt: door af te dalen in
een lange jas via een kabel, zoals ook Britney Spears en Angelina Jolie
in Mr & Mrs Smith al deden.
Wat is origineel? Allemaal waar, en de krant heeft de foto's om het te bewijzen (zie hier)
maar anderzijds kan je ook argumenteren of de zogenaamde 'originele'
uitvoerders wel zo origineel zijn. Een lange jas is nu eenmaal in de
mode, en langs een kabel 'uit de lucht neerdalen' op een podium is ook
al eerder gebeurd.
De powerschouders werden vorig jaar al door
verschillende mode-ontwerpers gelanceerd, een uitvinding of ontdekking
van Rihanna en Rihanna alleen was het dus zeker niet. Hetzelfde gaat op
voor de oogmake-up en de 'cyberkledij'. Het enige dat echt hetzelfde
lijkt is de jurk en het mototopje. Toch valt niet te ontkennen dat de
kledingsstukken soms (te?) veel gelijkenissen tonen om toeval te zijn.
Bewust of niet? Blijft
de vraag of Beyoncé dit echt bewust gekopieerd heeft, een
inspiratieloze styliste heeft of gewoon een gelijkaardige smaak heeft,
en zin heeft om unieke en iconische kledingsstukken te dragen? Alleen
Beyoncé kan daar een antwoord op geven... (br.Nina))
Als jij ook altijd
loopt te sleuren met je inkopen, bedacht de Reisenthel shoppingtas de
oplossing voor jou. Opgevouwen is hij even klein als een paraplu, maar
kan tot wel 15 kilo aan boodschappen dragen. Je kunt hem als handtas
dragen én in je winkelkarretje hangen.
Praktisch én mooi Je
hangt de Reisenthel shoppingtas met clips, zodat hij goed blijft
zitten, over de randen van je winkelkar. Om de tas van de kassa naar je
wagen te dragen, kan je de zijkanten bij elkaar plakken met Velcro.
Dankzij de handige riempjes kun je hem als handtas over je schouder
dragen. En hij hoeft geen afbreuk aan je outfit te doen, je vindt de
tas in de mooiste kleurtjes en prints. Je kunt er niet alleen mee
winkelen, hij is ook ideaal voor een picknick of een dagje op het
strand. Je vindt de tas hier en betaalt er ongeveer 15 euro voor. (br.hln)
5 budgetvriendelijke must-haves voor de feestdagen
Partylook van Only.
Jurkje voor 39,95 euro.
Lederen jasje van Only voor 119,95 euro.
Lederen top van Only voor 79,95 euro.
Handtasje van asos.com.
Het hoeft niet
altijd een jurk te zijn voor de feestdagen. Je kunt evengoed je outfit
opvrolijken met één opvallend stuk of vrolijk accessoire. Lekker
goedkoop en makkelijk.
Opvallende legging Neem
je favoriete zomerkleedje en combineer het met een opvallende legging.
Doe eens gek met glitters of een dierenprint, alles kan.
Klein zwart jurkje Een
zwart jurkje is het basisstuk van elke vrouw. Maar dit seizoen mag het
wat glitteren. Combineer met enkellaarsjes of pumps en je kunt zo de
deur uit, handig en snel. Het exemplaar dat je hier ziet, is nog lief
voor je budget ook.
Kort lederen jasje Trek
dit jasje op een klassieke broek met pumps en glittertopje aan en je
kunt zo naar het feest vertrekken. Stoer, maar toch vrouwelijk. Draag
dit niet op een lederen legging of je gaat er al snel als catwoman
uitzien.
Lederen topje Gothic is helemaal in
dit seizoen. Dit schitterende topje maakt van elke jeans een chique
outfit en het bewijst dat deze goth ook elegant kan zijn.
Handtas(je) De
handtassen voor deze feestdagen zijn klein. Kies voor een klein
satijnen exemplaar, met een schattig accent zoals dit paarse strikje.
Hoe eenvoudig je outfit ook mag zijn, dit tasje maakt alles goed. (br.Nina)
Veel mannen vinden
het ontzettend moeilijk om voor hun geliefde het perfecte cadeautje te
kopen. Hoewel ze het vaak goed bedoelen, slagen ze er toch in de bal
volledig verkeerd te slaan. Met de feestdagen in het verschiet kunnen
enkele cadeautips handig zijn. We zeggen jullie wat je alvast niet moet
kopen.
Grappig ondergoed Een
felle roze string met grappig opschrift, is niet wat vrouwen verstaan
onder lingerie. De kans dat je haar hiermee aan het lachen brengt, is
klein. Je mag zelfs van geluk spreken als ze je niet buiten gooit.
Gouden pillen Vrouwen
houden van goud, dat is juist. Maar het moet wel in de juiste vorm
gegeven worden. Als je ermee kunnen pronken, zit je meestal goed. Dus
nee, je zult niet scoren door pillen van goud te geven, want dat kan ze
niet eens aantrekken. Dit geeft gewoon het signaal dat je het er
goedkoop van af wilde brengen.
Laarzenhandtas Het
klopt, vrouwen zijn dol op accessoires. Dus eigenlijk zou een cadeautje
dat er twee combineert ideaal moeten zijn. Helaas werkt dit niet zo in
de praktijk. Denk dus goed na voordat je laarsjes koopt die je ook als
handtas kan gebruiken.
Geurtjes Denk je:
"Mijn vriendin klaagt altijd over de geur als ik van toilet kom, dus
koop ik haar een WC-verfrisser?" Dan heb je fout gedacht. Velen vinden
het net beschamend om dit in hun badkamer te moeten zetten. Om ruzie te
vermijden op kerstmis, werk jij beter aan je geurprobleem.
Bloemen Vrouwen
krijgen graag bloemen. Maar als je dit beslist te geven, kies dan voor
een stijlvolle, tijdloze vaas en ga niet voor het grappige model. We
maken namelijk nooit grapjes over ons interieur.
Zeep Vrouwen
zoeken achter alles een reden. Dus als je haar een collectie
handzeepjes of ecologisch afwasmiddel geeft, zelfs al ruiken ze
geweldig, gaat ze dat interpreten als "Moet jij niet in de keuken de
afwas gaan doen"?
Erotisch Een erotisch
cadeau wordt op prijs gesteld, als je dit niet in het bijzijn van
ouders of schoonouders geeft. Waar je in wel op mee moet oppassen zijn
grappige condooms. Het geeft een vrouw het idee dat je nog een jongen
bent en daar wil ze allesbehalve mee in bed duiken. (br.hln)
L: schoenen Karen Millen, R: satijnen ballerina's van Urban Outfitters.
Karen Millen
Karen Millen
Feestelijke ballerina's van asos.com.
Ballerina's van Zara.
Wat maakt een
party outfit helemaal af? Juist, een paar schitterende feestelijke
schoenen. Keuze genoeg aan mooie, verrassende pumps met leuke details.
Maar als je de feestdagen niet op hakken wil doorbrengen, kies dan voor
vrouwelijke ballerina's met stijlvolle afwerking.
Hoog Als
je voor hoge hakken gaat, combineer je prachtige feestjurk met schoenen
die niet te veel de aandacht afleiden. Maar dat hoeft niet te betekenen
dat je voor saai hoeft te gaan. De feestelijke schoenen van Karen
Millen zijn de gulden middenweg: subtiel zwart, maar toch met een
feestelijk accent als veertjes of diamantjes. Wil je toch voor kleur
gaan, ga dan meteen voor fel, blauw en paars zijn trendy dit seizoen.
Ook hier maakt een vrolijk accent achteraan de schoenen helemaal af.
Combineer wel met een zwarte panty.
Comfortabel Maar
dansen en feesten op hoge hakken is niet voor elke vrouw weggelegd. Als
je dus niet mankend op de dansvloer wil staan, zijn platte ballerina's
een goed alternatief voor partypumps. Met mooie accenten als steentjes
of satijn zien ze er toch elegant uit. (br.hln)
Het rode badpak van Baywatch-ster Pamela Anderson wordt deze week
verkocht tijdens een bijzondere veiling bij Boven's Veiling in
Amsterdam. Honderden gegadigden kwamen alvast een glimp opvangen van
het 'collectors item'.
Driehonderd euro, zoveel kost het je minstens om in het badpak van
Anderson te paraderen. Geen interesse in het vuurrode hebbeding? Dan
zijn de basketbalschoenen van Shaquille O'Neal, de boxershort van
Mohammed Ali en een viool van Jaap van Zweden misschien wel meer jouw
ding. Alle items worden deze week geveild vij Boven's Veiling in
Amsterdam (br.She)
Mena Suvari, Nicky Hilton en Mischa Barton. (Foto Elevation)
Michelle Trachtenberg verkleedde zich in de winkel. (Foto Elevation)
Een stuk uit de najaarscollectie van H&M.
Katie Holmes
schaamde zich niet om de Comme des garçons-collectie voor H&M te
dragen nog voor deze gelanceerd was. En ook andere celebs zeggen geen
'nee' als H&M ze uitnodigd voor een exclusieve shopparty.
Onder
andere Nicole Richie, Nicky Hilton, Mena Suvari en Mischa Barton, Mandy
Moore en Michelle Trachtenberg kwamen opdagen in H&M-outfits bij de
celebs fall sale en graaiden zonder schroom in de kledingrekken.
Misschien
kunnen ze het woord 'korting' niet weerstaan (voor hen ging er 25
procent af), of misschien zijn ze wel echte H&M-fans. Verschillende
celebs hebben ondertussen kledingsstukken van Comme des garçons, die ze
vrolijk mixen met gewone H&M-basisstukken. Net als wij, eigenlijk.
(be.Nina)
Modebewuste kids
tooien zich binnenkort in een echt design van Gaultier. De Franse
mode-ontwerper is van plan om 120 kledingstuks te ontwerpen voor
kinderen van 10 tot 14 jaar.
De
ontwerper werkt daarvoor samen met Zannier, een bedrijf dat
kinderkleding op de markt brengt van twintig merken als Little Marc
Jacobs, Levi's en Kenzo. Tegen de herfst van 2009 hangt de
kindercollectie in de winkels. (br.hln)
Londen is
momenteel erg in trek voor een citytrip, dit komt voornamelijk doordat
de pond laag staat. Ideaal dus om er aan kerstshopping te doen, want
heel wat dingen zijn er nu goedkoper dan bij ons. Dan heb je nog wat
budget over dat je aan jezelf kan spenderen, want Londen is ook een
modestad.
Kerstsfeer In
Londen start de kerstperiode al vroeg, al vanaf midden november baadt
de stad in lichtjes en strikjes. Je kunt er dan niet alleen schaatsen,
je komt ook overal kerstzangers tegen. Vooral Hyde Park is een
aanrader, dan vind je er een echt kerstlandschap met reuzenrad,
carrousel en andere attracties. Op Carnaby Street zie je enorme
sneeuwmannen .
Ketens Regent Street en
Oxford Street zijn de bekendste winkelstraten van Londen. Je hebt er
het oude, traditionele shoppingcenter Liberty. Je hebt er één winkel
die zich volledig aan kerst wijdt, waar je versiering in alle geuren en
kleuren vindt. Maar ook ook chiquere merken als Marc by Marc Jacobs
zijn er gevestigd. Jaeger, ook een shoppingcenter, is iets
betaalbaarder, maar het blijft niet goedkoop. Voor iPods, die er nu
goedkoper zijn dan hier, en andere gadgets kun je in de Apple winkel
terecht. Stap er ook zeker de hoofdvestiging van Topshop binnen, Kate
Moss ontwerpt regelmatig voor deze keten en is daarmee het Walhalla
voor fashionista's. Ben je op zoek naar een cadeautje voor de kinderen,
dan moet je in Hamleys zijn, een speelgoedwinkel met zeven verdiepingen.
Gezellige kleine wijken Heb
je genoeg van het grote geweld van de ketens, dan is de gezellige wijk
Spitalfields meer iets voor jou. Op de posh market vind je er
interieurwinkels en gezellige restaurant, maar ook het oude deel van de
markt loont de moeite. Breng ook een bezoekje aan Portobello Market,
daar zijn talloze kleine boetiekjes, vooral Alice & Astrid, Horace,
Alchemie, Oi!, Coco Ribbon lonen de moeite. Voor vintage moet je in de
wijk Camden, er heerst een heerlijk alternatief sfeertje. Voor de
gezelligheid moet je naar Covent garden. Je vindt er trendy schoenen
bij Egoshego, voor leuke kledij en accessoires ga je naar Jigsaw.
Andere aanraders zijn Malini voor ontwerpen van designers en The Loft
voor tweedehands designkledij. (br.Nina)
Vrouwen met overgewicht kopen vaker
hun kledij via het internet dan slanke vrouwen. Uit Nederlands
onderzoek blijkt dat 60 procent van de vrouwen met maatje 44 of meer
haar outfits online uitkiest.
Lingerie en badmode Shoppen
met de computer is minder gezellig, maar het heeft voor dikke vrouwen
vaak veel voordelen. Uit het Nederlandse onderzoek bij 3000 vrouwen
blijkt dat degenen met een maatje meer voornamelijk lingerie en badmode
via het internet kopen.
Pashokjes Vooral
de pashokjes in winkels blijken een probleem te zijn. De verlichting
zet je meest slechte kantjes in de kijker en ze zijn vaak te klein voor
vrouwen met overgewicht. Het feit dat de kledij in winkels vaak niet
past voor vrouwen met maatje 44 of meer, doet er niet veel goed aan.
Als je online shopt, kan je de stuks rustig thuis passen en kan je
zonder schaamtegevoel jezelf in de spiegel bekijken, meldt De
Telegraaf. (br.hln)
Feestkledij hoeft
niet duur te zijn. Dat bewijst JBC met haar speciale feestcollectie.
Voor hem, voor haar en voor je kleine meisje.
Zwart of paars? Zij
kan kiezen uit een reeks stijlvolle, zwarte jurkjes die elk formeel
kerstfeestje of nieuwjaarsreceptie kunnen doorstaan. Voor de minder
formele gelegenheden is er een paars-grijze collectie die leuke topjes
combineert met een broek of een A-lijn rok.
Voor de jongedames
zijn er ook grappige t-shirts met het opschrift 'party all night, sleep
all day' en 'don't stop the music'. In de accessoires mag het speelser
met een glinsterende diadeem, of halflange kettingen met steentjes en
bolletjes.
Lingerie Onder de jurken hoort
lingerie, en ook daarvoor kan je bij JBC terecht. Het opzet is
eenvoudig met net genoeg afwerking om toch vrouwelijk en elegant voor
de dag te komen. Ook de kleuren werden simpel gehouden: zwart, wit of
een combinatie van die twee.
Nonchalante heren Ook
voor hem overheerst het paars: in de hemden, de dassen en de truien, in
combinatie met een geklede zwarte broek of vest. Dat hoeft helemaal
niet deftig gedragen te worden: de nonchalante houding doet het heel
goed. Dat bewijzen ook de truien (met ruitjes).
Schattig haarlint De
meisjes worden deze winter een beetje stoer met leuke driekwart broeken
en een paars shirt of truitje of een rok met paarse broekkousen. Een
rood haarlint met schattige strikjes maakt het geheel toch
meisjesachtig genoeg. Voor de voetjes zijn een leuke, dikke sokken met
een beest op de top.
Voor deze kleding betaal je tussen 25 en 45
per stuk. Alleen voor de mannen valt het soms iets duurder uit: 50 euro
voor een broek, 80 euro voor het colbertje. (br.Nina)
Minderjarig model Topless model in dienst bij topmodehuizen
Het Nieuw-Zeelandse model Zippora Seven (16) lokte een controverse uit door topless in bad te poseren voor een magazine.
Zippora Seven, het 16-jarige model
dat in het voorjaar een storm van protest ontketende door topless te
poseren, heeft ondertussen enkele contracten afgesloten met Europese
topmodehuizen als H&M en Stella McCartneys See By Chloe. De
controverse heeft de 'nieuwe Kate Moss' dus geen windeieren gelegd.
Bad In
mei dook het jonge Nieuw-Zeelandse model voor een provocerende shoot
voor het magazine Russh Australia het bad in met het vijftienjarig
model Levi Clarke. Kinderrechtenorganisaties waren ziedend over de
topless fotoshoot. Sindsdien trok Zippora Seven al naar Parijs om te
werken voor See By Chloe van Stella McCartney en naar Los Angeles voor
de lente/zomercollectie 2009 van het Zweedse topmerk H&M.
Broer Zippora
Seven is in de wolken over haar modewerk. "Ik ben eigenlijk pas begin
dit jaar gestart als model", zegt ze. "Ik neem nu elke dag zoals hij
komt en zal dit werk blijven doen zolang ik het plezant vind. Ik wilde
aanvankelijk eerder camerawerk doen in de mode, maar mijn moeder en
broer Jasper - die zelf modellenwerk doet - deden me van gedachte
veranderen.
Kate Moss Seven is amper 1m67
groot, dat is minstens vijf centimeter kleiner dan wat algemeen als
minimum wordt aangenomen voor een modellencarrière. Ze heeft al shoots
voor de Franse, Italiaanse en Australische Vogue in haar portfolio. Ze
vindt de vergelijkingen met Kate Moss heel flaterend, maar wil toch
haar eigen accenten leggen. "Ik zal gewoon proberen mezelf te zijn en
zeker niet iemand proberen na te bootsen." (br.hln)
De bekende hoeden- en accessoireontwerper Christophe Coppens
heeft speciaal voor de zangeres Roising Murphy een vijftiental capes,
hoeden, tooien en andere accessoires ontworpen.
Roisin Murphy staat bekend om haar extravagante stijl op het podium.
De voormalige zangeres van de hitformatie Moloko kleedt zich in de
meest vooruitstrevende outfits. Om haar modebewuste wereldtournee te
vervolledigen contacteerde Murphy de Sint-Niklazenaar Coppens.
Roisin Murphy is op 23 november 2008 samen met haar nieuwe accessoires van Coppens te bewonderen in Vorst Nationaal.(br.she)
Enkel make-up en selftanners zijn een brug te ver.
Tien procent gebruikt haarverf.
Belgische mannen smeren kwistig met dagcrème. Ook de peeling of gel
heeft de weg gevonden naar zijn toilettas. Enkel make-up of selftanners
zijn voor de meeste mannen nog een brug te ver. Dat blijkt uit een
onderzoek van Kruidvat over de mannelijke ijdelheid.
Tegenwoordig
willen mannen er ook goed uitzien. Als hiervoor de nodige beauty
hulpmiddeltjes dienen gebruikt te worden, is daar niets mis mee, want
waarom zou je de natuur geen handje helpen?
Peelen Liefst
60 procent van de ondervraagde jongens gebruikt dagelijks of zeer
regelmatig een dagcrème. Peelen kent ook al geen geheimen meer. 28
procent geeft aan dit product regelmatig te gebruiken.
Kraaienpootjes Oogcrème
is aan een opmars bezig. Bijna 20 procent gebruikt zeer frequent
oogzalfjes om kraaiepootjes tegen te gaan of wallen te camoufleren.
Selftanners Make-up
of selftanning (bruinen-zonder-zon) producten worden niet gesmeerd, al
is er toch een markt voor: 9% van de ondervraagde mannen bekent wel
eens een vakantiekleurtje uit een potje te halen en 7% durft wel eens
met make-up te experimenteren.
Schoonheidsbehandeling Al
langer is geweten dat schoonheidscentra meer en meer mannen over de
vloer krijgen en dat blijkt ook uit het onderzoek.
Schoonheidsinstituten worden steeds vaker bezocht door Belgische mannen
(19%) Daarbij wint ontharen aan terrein. 26 procent epileert regelmatig
de benen, het bovenlichaam of de rug.
Haarverf En
hoe zit het nu met haarkleuringsproducten? Bij vrouwen is het een
algemeen aanvaard gegeven dat ze hun haar verven, maar voor mannen
hangt er toch nog vaak een taboesfeertje rond. Wellicht komt daar
binnenkort verandering in, want 10% van de ondervraagde Belgische
mannen gebruikt haarkleuringsproducten.
Partner Al
zijn ze best ijdel, onze jongens, toch laten ze het aankopen van al die
producten over aan anderen. Maar een kleine meerderheid (55%) koopt
effectief zelf z'n producten. Sommige mannen gaan nog verder, en
grabbelen in de toilettas van hun partner. Bijna 30% bekent regelmatig
verzorgingsproducten of zelfs make-up van de partner te gebruiken. En
dan zeggen dat vrouwen "big beauty spenders" zijn.
Caroline Bis
groepeert haar feestcollectie rond drie kleurcombinaties: zwart en
goud, rood en paars en groen en blauw. Respectievelijk voor de
stijlvolle, levendige en urban vrouw.
Tijdloos elegant
Wie
graag zwart draagt, komt zeker bij de feestcollectie aan haar trekken.
Bij Caroline Bis is dat niet anders. Twee zwarte jurkjes (één
cocktailjurk en één avondjurk), een zwarte broek met feestelijk topje
of een A-lijn rok met een smaakvolle gouden bloes: het kan allemaal.
Voor de dames die willen stralen is er ook het volledig gouden
ensemble, bestaande uit broek, topje, lange trui en een gouden riem.
Wij willen kleur!
Voor
wie het allemaal iets kleurrijker mag zijn, kan kiezen uit de levendige
rood-paars collectie of de etnisch getinte blauw-groen collectie.
De
rode en paarse kledingsstukken passen bij een levendige, no-nonsense
vrouw die graag praktische kleren draagt maar toch stijlvol uit de hoek
wil komen. Getuige daarvan is het basisstuk (een skinny broek)
gecombineerd met oversized topjes en een riem. Voor de durvers is er
een wijd topje met felle paars-rode print.
Mag het jong, urban
maar met een twist, dan kies je best voor de groen-blauwe collectie.
Eenvoudige jurkjes met etnische print worden gecombineerd met een
handige groene tas en een knappe regenjas.
Het enige wat u nog moet doen, is kiezen! (br.nina)
Zelfs nieuwe modellen doen de verkoop niet stijgen.
Crocs doen het
steeds minder goed. De omzet van 2008 valt tegen voor het Canadese
bedrijf. De directie besloot al enkele vestigingen en banen te
schrappen. De reden zijn de tegen vallende verkoopscijfers. Eerder dit
jaar werd de productie naar loonlanden gebracht. Ook daar wordt nu het
eerste bedrijf in Brazilië stopgezet.
Aandeel Er
komen donkere wolken aan de Crocs-hemel. De verkoop zakt de laatste
tijd en daar leidt ook het aandeel onder. Het verloor al meer dan de
helft van zijn waarde. De winst zou in 2008 uitkomen op 256 miljoen
dollar (162 miljoen euro), minder dan de 258 miljoen (164 miljoen euro)
die verwacht werd.
Ontstaan Crocs ontstaan
in 1995. Twee ingenieurs, Marie-Claude de Billy en Andrew Reddyhoff,
investeren in een nieuwe productietechniek. Die was er om plastic
wieltjes van kinderfietsjes te persen. Met het procédé worden nieuwe
voorwerpen gemaakt. Ze ontdekken een heel gamma aan voorwerpen. Eén
daarvan zijn sandalen. Interessant is dat ze volledig afwasbaar en
antibacterieel zijn.
Dalend succes In 2002
werden investeerders gevonden. Die doen de productie op volle toeren
draaien. De 76.000 sandalen die bij de start uit de fabriek rolden,
groeiden aan tot een jaarlijkse productie van ongeveer 20 miljoen paar.
Hier lijkt nu verandering in te komen. Het bedrijf wil de productie
minderen wegens de teleurstellende verkoopcijfers. De verkoop daalde
met 32 procent. (br.Nina)
Online shoppen wordt persoonlijke ervaring bij Delvaux
Het Belgische luxemerk Delvaux
heeft haar website en e-shop in een ander kleedje gestoken. Daarbij
komt de nadruk te liggen op personalisering en dienstverlening op maat,
die zich vooral laat merken in de webshop.
Vragen "Delvaux
wil zich zo onderscheiden van traditionele e-shops om op een zeer
persoonlijke manier met de klanten om te gaan en er zo voor te zorgen
dat ze tevreden zijn," klinkt het. Concreet betekent dat dat het merk
zal antwoorden op alle vragen van de klanten over alle artikelen, 'of
het nu gaat om vragen over het type leder, accessoires of de initialen
van de klant.'
Van alle kanten In de e-shop
worden zowel klassieke stukken als limited editions en speciale stukken
te koop aangeboden. Tegelijk wordt het uitgebreid belicht met (mooie)
foto's die werkelijke alle kantjes van het product laten zien. Zelfs
zoomen behoort tot de opties. Tegelijk met prijs en afmetingen worden
ook de gebruikte materialen en het onderhoud uit de doeken gedaan. Op
die manier weet je echt wat je koopt.
Blogs De
website bericht de geïnteresseerde ook uitgebreid over het Huis, haar
collecties en de gebruikte materialen. De klant vindt er zelfs
onderhoudstips, nieuwtjes, foto's en blogs waardoor ze op de hoogte
kunnen blijven van alles wat het merk doet. (br.hln)
Beha's zijn niet
langer enkel weggelegd voor vrouwen. Een Japanse webboetiek verkoopt
lingerie voor travestieten, de beha's werden in een recordtempo het
meest verkochte stuk op de site.
Strak De
beha wordt sinds twee weken verkocht op Rakuten, een grote Japanse
webwinkel. Ondertussen gingen al meer dan 300 mannenbeha's de deur uit.
Hij kost ongeveer 23 euro en is verkrijgbaar in roze, zwart en wit.
Verder vind je op de website ook panty's voor mannen, maar ook lingerie
voor vrouwen. "Ik hou van dat strakke gevoel, de beha zit goed",
vertelt vertegenwoordiger van de webwinkel Masayuki Tsuchiya. Hij kan
discreet onder de kledij gedragen worden.
Innerlijke vrouw Directeur
Akiko Okunomiya van Rakuten zegt dat ze verrast is over het aantal
mannen die naar hun innerlijke vrouw zoeken. "Ik denk dat mannen zich
meer en meer interesseren voor beha's. We horen van veel klanten dat ze
hier al heel lang op zitten te wachten." Deze trend veroorzaakte wel
wat oproer in Japan, meer dan 8000 mensen hebben online gewaarschuwd
voor de gevaren van mannen die lingerie dragen. (br.hln)
Op de catwalk voor de herfstcollecties zagen we goth-meisjes met zwarte
lippen. Toonaangevende beautymerken als Yves Saint Laurent en Lancôme
pikten de trend op en lanceren een zwarte lipgloss. Durf jij het aan
met pikzwarte lippen rond te lopen?
Verschillende nuances Gelukkig
hoef jij niet even extreem als de modellen te gaan. Als je onder je
zwarte gloss een basislaag met bijvoorbeeld bordeaux, bruin of rood
aanbrengt, krijg je verschillende en minder extreme nuances krijgen.
Dit gaat van een pruimtint tot intens ebbenhout, meldt weekend.be.
Evenwicht Als
je genoeg zelfvertrouwen hebt, kun je voor de zwarte lipgloss gaan. Wil
je niet te veel geld uitgeven aan deze trend, koop dan een zwarte
lipstick en breng daarover je vertrouwde lipgloss aan. Houd dan wel de
rest van je make-up sober, om het geheel wat in evenwicht te houden.
(br.hln)
Het experimentele label Boudicca ontketent een nieuwe revolutie
op de parfummarkt met hun nieuwste creatie Wode. Wode is namelijk het
eerste blauwkleurige parfum, dat bij het besprenkelen op de huid na een
tijdje zijn kleur verliest.
Het parfum bevat een stof die blauw wordt op de huid. Geen paniek
echter, want na enkele seconden verdwijnt de kleur als sneeuw voor de
zon en blijft er enkel een heerlijke, sterke, kruidige geur achter.
Wode is verkrijgbaar vanaf 77 euro. (br.She)
Winkelketen C&A lanceert dit najaar de eerste volledige
schoenencollectie. Voor een prikje kan je de leukste, hipste schoenen
direct bij je garderobe aankopen.
De schoenen dragen de naam van de verschillende kledingmerken, en
kunnen onverdeeld worden in de klassieke, trendy, en party collectie
De voormalige
Baywatch actrice heeft het hart van Vivienne Westwood weten te
veroveren. Anderson wordt het nieuwe gezicht van de zomer 2009 campagne
voor Vivienne Westwood.
Positief Beide
dames ontmoetten elkaar op een feestje vorig jaar. Westwood was meteen
gek op haar. "Alles wat ik over haar te zeggen heb, is positief", aldus
de ontwerpster. Intussen zijn de opnames voor de reclamecampagne in
volle gang. Vivienne en een team van stylisten en fotografen werden
gespot in Los Andeles voor de fotoshoot. ((br.Nina)
Toparchitect Gehry ontwerpt schoenen voor J.M. Weston
weston
Toparchitect Frank Gehry ontwierp speciaal voor het Franse
luxeschoenenmerk J.M. Weston twee paar excentrieke bottines, gebaseerd
op de laarzen van koningin Victoria in de negentiende eeuw.
"Ik was vooral blij dat ik eens iets kon ontwerpen dat aanzienlijk
sneller gerealiseerd kon worden dan een gebouw", vertelde Gehry, de
ontwerper van het Guggenheimmuseum in Bilbao. Gehry ontwierp samen met
zijn zoon Alejandro twee paar bottines, die gekenmerkt worden door hun
uitzonderlijke elegantie.
De ene bottine is zwart en heeft 4 lederen knoopjes ter versiering.
De andere is tweekleurig, en duidelijk geïnspireerd op de 19de eeuwse
wandelschoen van koningin Victoria.
De schoenen zijn verkrijgbaar op bestelling bij J.M. Weston. (br.She)
Sexy Heidi Klum grote ster op show Victoria's Secret
Sexy Heidi Klum grote ster op show Victoria's Secret
'Seal it with a kiss' knipoogt Heidi Klum naar haar echtgenoot-zanger.
Usher schrikt zich een hoedje.
Heidi Klum lijkt wel een (fraai) kerstgeschenk met een grote strik errond.
Marissa Miller zet ook haar beste beentje voor.
Dit model heeft veel weg van een vlinder.
De achterkant moet ook in orde zijn met het veelzeggende opschrift 'Big Hugs'.
Het Nederlandse model Doutzen Kroes mocht ook schitteren.
De Braziliaanse schone Adriana Lima showde de duurste beha ter wereld.
Wie we daar hebben: Paris Hilton!
En dan nog een groepsfoto met alle modellen om de spetterende show af te sluiten.
Victoria's Secret
had een terugkeer naar de glamour beloofd en de fans in Miami bleven
zeker niet op hun honger zitten op dat vlak, want ze zagen één van de
meest aantrekkelijkste shows ooit. Vleugels waren het hoofdmotief bij
supermodellen als Heidi Klum en Adriana Lima - die de duurste beha van
de wereld mocht showen - op de pas gerenoveerde Fontainebleau Miami
Beach. Ook het Nederlandse topmodel Doetzen Kroes was van de partij. De
modellen toonden het publiek liefst 68 outfits.
Rode vleugels Heidi
Klum stal zoals wel vaker de show. Zij mocht de finale lopen met een
rode beha, rood slipje, hoge hielen en vooral fladderende rode
vleugels. Tussendoor vrolijkten Usher - die een opgemerkte act met
Heidi Klum verzorgde - P. Diddy, Kim Kardashian en de onvermijdelijke
Paris Hilton het geheel nog meer op.
Black Diamond Fantasy Miracle Bra Ook
een topmoment was ongetwijfeld de passage van Adriana Lima. De
Braziliaanse exotische schone droeg de Black Diamond Fantasy Miracle
Bra, met 5 miljoen dollar (zio'n 4 miljoen euro) de duurste beha ter
wereld. Het is een ontwerp van juwelier Martin Katz. De beha is
gedecoreerd met witte en zwarte diamantjes en robijnen en zal te koop
zijn in de cataloog van het bedrijf.
Mannen Adriana
Lima was alvast in de wolken over het pepedure kledingstuk. "Ik heb al
altijd de 'Fantasy Bra' willen dragen, wat een eer. Het is de eerste
keer dat Victoria's Secret een zwarte diamanten beha maakt. Een vrouw
kan dit kopen als ze echt willen, maar mannen natuurlijk ook."
(br.hln)
Nu de herfst in het land
is, verdwijnt ook je zomerse kleurtje. Het is verleidelijk om dan een
getinte foundation te gebruiken om dat kleurtje na te bootsen. Maar
vaak geeft het een lelijk resultaat. Eigenlijk dient een foundation
enkel om je huid egaler te maken, maar je gaat er wel door te stralen.
Dus voor wie er niet als een clown wil uitzien, geven we enkele tips
voor de perfecte foundation.
Bij de aankoop Koop
een foundation die qua tint dicht bij je eigen huid ligt. Test eest
minstens drie tinten op je kaaklijn uit voor je eentje kiest. Doe dit
nooit op je hand, want die heeft een andere kleur als je gezicht. Ga
ook eens in het daglicht naar het effect kijken, kunstmatig licht in de
winkel geeft geen realistisch beeld. Onthoud dat een foundation na een
tijdje zich vermengt met je huid, waardoor de kleur wat warmer wordt.
Vrouwen met een wat oudere huid, kies je best voor een voedende en
hydraterende foundation met een matte finish.
Bij het aanbrengen Voor
je met de foundation aan de slag gaat, hydrateer je huid eerst met een
verzorgende crème. Poeder je T-zone en andere oneffenheden of littekens
met een transparant compactpoeder. De foundation kun je met je vinger
aanbrengen, maar je krijgt een beter resultaat met een sponsje of
kwast. Voor je met de spons aan de slag gaat, maak je deze eerst wat
vochtig, daarmee krijg je een egaler resultaat. Begin in het midden van
je gezicht en werk vandaar naar buiten. Als je je gezicht slanker wil
maken, kun je een warme blush op je wangen en jukbeenderen aanbrengen.
(br.nina)
Comptoir des Cotonniers opent eerste winkel in New York
cdc
Het Franse modemerk Comptoirs des Cotonniers (CDC) heeft zijn
eerste winkel in New York geopend. Om het 'moeder-dochter' concept van
het merk extra te onderstrepen, waren Hollywoodster Susan Sarandon en
haar dochter Eva Amurri voor één avond de gastvrouwen van dienst.
Sarandon werkt ook samen met CDC om het 'united nations' hero
program', een organisatie die wezen en achtergestelde kinderen met
HIV/AIDS helpt, te steunen. Zo engageerde het modemerk zich om 15% van
de novemberomzet van zijn Spring Street winkel over te maken aan het
fonds.
CDC België is ondermeer gevestigd in Antwerpen en Brussel.
Sarandon en dochter bij de opening van de New Yorkse vestiging van Comptoirs des Cotonniers (br.She)
Een droge huid is
voor meer dan 40 procent van de vrouwen een probleem. Zeker tijdens de
winter kan je kampen met een schilferende huid door de extreme
temperaturen. Speciaal om dit te behandelen ontwikkelde Nivea de Lotion
SOS Comfort Sensation: een hydraterende bodylotion met calendula-olie
en lipiden voor een intensieve verzorging.
Geen plakkerig gevoel Onderzoek
met deze lotion toont aan dat na twee weken het vochtverlies van de
huid met 15 procent vermindert. Je huid schilfert na twee weken 10
procent minder af, na drie weken is dat bijna 20 procent. Het voordeel
van deze lotion is dat hij geen plakkerig, vettig laagje achter laat
want je huid neemt hem meteen op door zijn luchtige 'water-in-olie'
textuur. De lotion belooft de vochtbalans van je huid 24 uur lang op
peil te houden omdat hij diep in de huid dringt.
Bestanddelen De
calendula-olie is een weldoener voor een droge en beschadigde huid. Het
bestanddeel dexpanthenol heeft verzachtende eigenschappen en voedt de
huid van binnenuit waardoor ze soepeler en gladder worden. In hetzelfde
gamma vind je nog een handcrème en lippenbalsem. (br.hln)
Obama heeft ook de kledingindustrie
geïnspireerd. Borac, een modebedrijf in Bosnië en Herzegovina, noemde
hun nieuwste lijn van herenpakken naar de toekomstige president.
Elegant "De
pakken zijn van 'topkwaliteit', net als de man zelf", vertelt manager
Ahmet Curic. ,,Obama is een elegante man en één van de weinigen die
weet hoe hij een pak moet dragen''.
Waardering Het
bedrijf wil op deze manier zijn waardering duidelijk tonen voor de
Verenigde Staten. Zijn bedrijf werd financieel ondersteund door de VS
na de Bosnische oorlog van 1992-1995. (Nina)
Beha's van
Victoria Secret maken letterlijk ziek. Dat beweren tientallen vrouwen
die hun ondergoed van het grote lingeriemerk hebben gekocht.
Push-up Zo
stellen verschillende klanten dat de push-up hen pijnlijke huiduitslag
weet te bezorgen. Intussen lopen al enkele klachten binnen. Vooral bij
het dragen van de Angels Secret Embrace beha, klagen velen van
huiduitslag, ontstoken tepels en sterke jeuk.
Allergische reactie Eén
van de slachtoffers, Roberta Ritter uit Ohio, beweert dat haar beha
sporen van formaldehyde bevat, gebruikt om weefsels soepel te houden.
Volgens haar leidt deze stof tot allergische reacties. Bij Victoria
Secret beweren ze intussen dat deze stof niet gebruikt wordt. "We
hebben een strikte kwaliteitscontrole rond onze producten, en wij maken
geen gebruik van formaldehyde. Wel vinden we het jammer dat een klein
aantal mensen met dit probleem kampt. We willen er alles aan om de
oorzaak te vinden", aldus de woordvoerder van het bedrijf.
Ritter en andere slachtoffers eisen intussen een schadevergoeding. Begin volgend jaar wordt hun rechtszaak ingesteld. (br.hln)
In New York vond afgelopen weekend de jaarlijkse 'Chocolate Fashion Show' plaats. De modeshow betekent de opening van één van de grootste chocoladebeurzen.
Mode was nog nooit zo lekker! Alle creaties waren niet alleen visueel maar ook letterlijk om op te smullen. De opbrengst van de show ging naar de Susan G. Komen stichting, de organisatie die zich bezighoudt met onderzoek naar borstkanker. (br.Gazet van Antwerpen)
Comme des Garçon voor H&M neemt maatregel voor verkoop op Ebay en Marktplaats
Vanaf komende donderdag ligt de collectie van Comme des Garçons voor H&M in de winkels. Om te voorkomen dat een groot deel van de kledinglijn op Ebay of Marktplaats verdwijnt, neemt de Zweedse modeketen maatregelen.
Klanten kunnen van elk Comme des Garçons object slechts twee items kopen, dit meldt textila.nl. Aanleiding voor de maatregel zijn de ervaringen met de andere ontwerpers als Viktor & Rolf. Toen werden veel kledingstukken al na een paar uur op diverse veilingsites aangeboden.
De H&M in Tokio, thuisbasis Rei Kawakubo, heeft vandaag de primeur om de collectie als eerste te verkopen. (br.Styletoday)
Vrouwen kleden zich deze winter heerlijk stoer in echte
legerstijl. Hugo Boss, Moschino, Marc Cain, allemaal plaatsen ze de
vrouw in een sexy legeroutfit. Wij zochten alvast wat leuke, en
draagbare 'oorloglooks' voor je.
Guess
Kaki, gouden versiersels, touwtjesbroeken, en vlagemblemen pimpen je
outfit tot een nieuw geheel. Guess gaat deze winter alvast all the way
met zijn typische soldatenhoedje, en zijn sexy oorlogverpleegster
outfits. Florence Nightingale here we come!
Is het ultrakorte
kapsel van Katie Holmes en Victoria Beckham net iets té gedurfd voor
jou? Dan kun je je wel aan het lange bob kapsel wagen. Iets minder
gewaagd, maar wel even mooi en trendy. Laat je inspireren door Anne
Hathaway, Gwyneth Paltrow en Eva Longoria.
Volume en nonchalant Het
nieuwe it-kapsel wordt de lob, of 'the long bob' genoemd. Het kapsel
komt ongeveer tot aan de schouders, vaak wordt het aan de onderkant
uitgedund en met een middenstreep gedragen. Bij de lange bob draait
alles rond volume: hoe meer, hoe beter. Verschillende
Hollywoodstylisten noemen dit dé wintertrend voor kapsels, meldt
elle.nl. Als je kijkt naar Anne Hathaway en Gwyneth Paltrow, zie je dat
het ook allemaal nonchalant mag.
Hoe creëer je deze look? Je
föhnt je haar met een grote, ronde borstel. Zorg dat je haar niet te
bol staat aan de onderkant, of je lijkt uit de jaren '80 weggelopen.
Wil je het stijl, net als Eva Longoria, bewerk dan vervolgens naar
eigen wens met een stijltang. Als laatste gebruik je een product dat
meer glans brengt, want deze winter mogen kapsels glanzen. (br.Nina)
89 procent van de mannen verkiest kleine, natuurlijke borsten boven
grote, valse borsten. Dat blijkt uit een enquête van Heat Magazine.
In proportie Sinds
2002 is het aantal borstvergrotingen bijna verdrievoudigd. Heat
Magazine vroeg aan meer dan 2000 mannen of ze tevreden zijn met deze
evolutie. Daaruit bleek dat ze groter niet altijd beter vinden. 87
procent van de mannen vindt namelijk dat borsten in proportie moeten
zijn met de rest van het lichaam.
Celebs Ook
verschillende sterren namen deel aan de enquête. De Britse komiek
Russel Brand: "Ik heb al veel onderzoek verricht en geloof me,
natuurlijke borsten zijn geweldig. Ze zijn symmetrisch, zacht en rond.
Want ook hoe ze aanvoelen is belangrijk." (br.hln)
Je
zegt het met 'ruiten' deze winter. Want hoe je het ook went of keert,
je kan niet om de ruiten heen. In allerlei soorten en maten zien we ze
in de diverse collecties verweven. Inspiratie nodig? Hier een paar
ideeen hoe je ruiten kan integreren in je wintergarderobe!De
rode Schotse ruit is wel de bekenste van allemaal. Maar er zijn veel
meer Schotse ruitpatronen. Wist je dat elke Schotse clan zijn eigen
ruit en eigen kleurencombinatie heeft? Goed, we gaan het hier niet
hebben over de Schotse historie maar over mode. Y'3 laat zien dat een
jas met Schotse ruit een fleurige keuze voor de winter is.
Ruit
Liever helemaal in ruit gehuld? Wat dacht je van deze combinatie van Roberto Cavalli. De panty is voor wie durft ...
Broek
Ook een broek in Schotse ruit is veel gespot. Vooral in skinny of met flare pijpen!
Mantelpak
En niet te vergeten het mantelpak in ruit! Super zoals hier van Dsquared.
Blouse
D&G zegt het met roesje! Voor wie er van houdt ...
Cape
Een natuurlijk is er de cape of omslagdoek met ruit. Mooi in zwart/wit zoals hier van Ralph Lauren.
De iBangle is de
eerste ipod in de vorm van een armband. Designer Gopinath Prasana
tekende het ontwerp voor een nieuw fashion-item. Een navigatie als
touchpad, een stem die vertelt waar je bent in het menu en draadloze
oordopjes maken dit technisch snufje een waar hebbeding.
De armband past rond iedere pols. Door middel van een opblaasbaar kussen kan de armband aangepast worden.
De
iPod is razend populair. In april, mei en juni verkocht Apple er
wereldwijd 6,2 miljoen, een recordaantal. Wanneer de iBangle op de
markt komt, staat nog niet vast.(br.Nina)
Marc Jacobs, (9 april 1963) is een Amerikaanse modeontwerper opgegroeid in New York City. Na het afstuderen aan het Central Saint Martins College of Art and Design in Londen in 1981, ging hij studeren aan de Parsons School of Design. In 1984 ging hij samenwerken met Robert Duffy, een creatieve samenwerking vormend onder de naam Jacobs Duffy Inc. Hij werd bekend in de modewereld toen hij in 1988 samen met Duffy voor Perry Ellis ging werken en in 1993 een "grunge" collectie voor het modehuis ontwierp, wat overigens resulteerde in een onmiddellijk ontslag.
In 1986 bracht hij zijn eerste collectie uit onder zijn eigen naam. Ondertussen is daar ook de jongere lijn Marc by Marc Jacobs bij gekomen. Marc Jacobs is sinds 1997 artistic director van Louis Vuitton, waarvoor hij de eerste prêt-à-porterlijn tekende. Hij beschouwt filmregisseur Sofia Coppola als zijn muze: een stijlvolle en dromerige vrouw, met een tijdloze en toch meisjesachtige uitstraling.
Vila Clothes
krijgt zijn eigen winkels in België. Nu al worden de kleren van het
Deense merk verdeeld via andere ketens, maar door de aanhoudende vraag
is beslist eigen winkels op te starten in ons land. Het
bedrijf is nu op zoek naar een retailpartner die zowel in Vlaanderen
als Wallonië het netwerk mee kan helpen uitbouwen. Wanneer de eerste
winkel de deuren zal openen, is dan ook niet bekend.
Daarmee
treedt Vila Clothes in de succesvolle voetstappen van Vero Moda en
Jack&Jones, die ook eigen winkels hebben in ons land. De winkel zal
ook kleren van het Pieces accessoires verkopen om een volledig
assortiment te kunnen aanbieden.
Vila Clothes maakt trendy en
vrouwelijke kleren voor de onafhankelijke vrouw. Onder andere door het
gebruik van details en excellente stoffen worden de kleren enorm
stijlvol. Het merk brengt 6 collecties per jaar op de markt. (br.Nina)
Michelle Obama
heeft niet alleen wat de verkiezingen betreft gewonnen van Sarah Palin,
ze krijgt ook de prijs van de meest stijlvolle dame. En terwijl Palin
er 150.000 dollar voor nodig heeft, stelt Michelle Obama de perfecte
outfit samen voor een prikje. Ontdek nu hoe je je met dezelfde
presidentiële klasse kunt kleden als Michelle Obama.
Trends Michelle
Obama is helemaal mee met de laatste trends. Zo geeft ze haar taille
veel aandacht met trendy riemen, draagt ze opvallende juwelen en valt
ze op met paars. Kopiëren dus die stijl.
Parels Michelle
Obama is een fan van parels en daarbij kiest ze vaak voor grote
exemplaren. Omdat parels vaak duur zijn, hebben we een goedkopere tip
voor jullie: op Cheap-Pearls.com vind je al vanaf ongeveer 20 euro een prachtige parelketting.
Paars Dat
paars de herfstkleur is, weet ondertussen elke modebewuste vrouw.
Gelukkig zijn er ontzettend veel varianten, van bordeaux tot fuchsia,
zodat elke vrouw deze kleur kan dragen. Met een paarse jurk net als die
van Michelle, zit je dus altijd goed. Bij La Redoute of Belisi vonden we enkele budgetvriendelijke exemplaren.
Taille Het
vrouwelijke silhouette is terug, dus geen losse tunieken en babydolls
meer. Dit seizoen benadruk je je taille net als Michelle Obama met een
trendy riem. Deze combineer je best met een nauwaansluitend jurkje tot
op de knie. (br.hln)
Meer risico op huidkanker door hydraterende crèmes?
Een recente studie veroorzaakte
heel wat ophef in de beautywereld: onderzoek zou bewijzen dat
hydraterende gezichtscrèmes het risico op huidkanker verhogen.
Geen bewijs De
onderzoekers leidden dit af uit een experiment met hydraterende crèmes
bij bestraalde, haarloze albinomuizen die al een verhoogd risico op
kanker hadden, meldt gezondheid.be. Experts en wetenschappers
wereldwijd zijn het eens dat uit dit onderzoek geen besluiten getrokken
kunnen worden voor eventuele risico's bij de mens. Tot nieuw onderzoek
het tegendeel kan bewijzen, bestaan er momenteel geen aanwijzingen dat
het gebruik van vochtinbrengende crèmes je kans op huidkanker verhoogt.
(br.hln)
Paris Hilton verwent haar hondje met designeroutfits.
Ondanks de
economische crisis, blijven veel mensen hun huisdieren met allerlei
luxe-artikelen verwennen. Ze kopen speciale outfits, organische
brokken, juwelen en parfum voor hun hond en trakteren ze op
schoonheidsbehandelingen en restaurantbezoekjes.
Haute couture Er
bestaat zelfs haute couture voor honden gebaseerd op rode-loper-jurken.
Nog meer decadentie zie je in de film Beverly Hills Chihuahua, die in
april 2009 in België zal verschijnen, het hele verhaal draait rond een
klein, verwend hondje.
Passende outfits De
Britse 31-jarige Suzie Kennedy verwent haar 10-jarige hondje Lucy rot.
"Ik koop voor haar speciale outfits die bij mijn kledij passen en haar
leiband is bezet met diamanten. De meeste mensen vinden 200 euro voor
een hondenoutfit veel geld, maar ik niet. Lucy heeft meer dan 30
designerpakjes, mijn favoriete hondenwinkel is LittleLily.
Ik heb ook chique draagtassen voor Lucy, die gemiddeld 700 euro kosten.
Ik ging vroeger met haar één keer per maand mee naar het
schoonheidssalon waar ik ongeveer 55 euro betaalde. Veel mensen vinden
het mishandeling als je de vacht van je hond laat verven, maar Lucy
genoot van de aandacht die ze kreeg door haar roze kleur."
Bacteriën De
34-jarige Josephine Daniel uit Groot-Brittannië zegt dat iedereen van
haar tweejarige hond Daisy houdt. "Ze vergezelt me altijd. Ik heb een
speciaal autozeteltje gekocht voor haar, dat kostte 190 euro. Ik wil
ook niet dat ze bacteriën in het huis brengt, dus geef ik haar elke dag
een bad na het wandelen. Ze eet alleen organische dingen, dat houdt
haar vacht zijdezacht. Om haar te dragen heb ik een speciale
schoudertas van 70 euro. Als we op restaurant gaan, klapt de tas open
tot een bed, ik wil namelijk niet dat ze op de grond gaat zitten."
Hondenfeestjes De
47-jarige Lucy uit Londen zegt dat haar 7-jarig hondje Ted een heel
sociaal beestje is. "Ik geef elke verjaardag een feestje voor hem.
Vorig jaar deed ik dat in een chique restaurant waar ik 50 van zijn
vriendjes trakteerde op hamburgers en worstjes. Voor de gelegenheid
liet ik meer dan 100 ballonnen met de foto van Ted bedrukken. In totaal
spendeerde ik 1800 euro aan het feestje."(br.hln)
De zogenaamde
'slimme' parfums die je beloven slimmer, blijer, jonger of sexier te
maken, zijn aan een opmars bezig. Zo kwam er deze herfst de
Neuropeptide Synergy uit, een geur die vrouwen er jonger zou doen
uitzien en voelen. Maar lossen deze parfums ook hun beloftes in?
Al lang geweten Roja
Dove, een geurexperte en auteur van 'The Essence Of Perfume' zegt dat
geurexperten al heel lang op de hoogte zijn van deze kracht van parfum.
"Jasmijn bijvoorbeeld, bevat een molecule die ook in dierlijke geuren
voorkomt. Het rationele deel van de hersenen reageert hierop als op een
bloem, maar het emotionele deel denkt dan meteen aan seks. Hetzelfde
effect merken we bij de perceptie van gewicht of leeftijd. Vanille laat
mensen er zwaarder uitzien en wekt onverschilligheid op, een citrusgeur
daarentegen doet een persoon er lichter en dynamischer uitzien."
Onderbewustzijn Mensen
associëren ouderdom onbewust met een bepaalde geur, parfums werken in
op dat onderbewustzijn. Als je ouder wordt, ga je door chemische
processen in je lichaam anders ruiken. "Met parfum corrigeren we een
natuurlijk, fysiologisch proces", zegt onderzoeker Kumar Ramani. "Zo
associëren we rozengeur met ouderdom, dus gingen we op zoek naar een
geur met het omgekeerde effect. Het resultaat is een heel sterk parfum
die de geur van ouderdom verbergt. Het bevat tropisch fruit omdat
mannen dit met jonge vrouwen associëren."
Intelligenter Helaas
heeft alles wel zijn prijskaartje, het anti-aging parfum Neuropeptide
Synergy kost 270 euro. Dat werkt zelfs op een nog hoger niveau omdat
het ook feromonen bevat. Dat is een chemische stof geproduceerd door de
huid. Je kunt het niet ruiken, maar heeft wel invloed op de mensen rond
je. In het parfum wordt deze stof gecombineerd met neuropeptides, die
de feromonen naar de hersenen transporteren. Als je een druppeltje op
je bovenste lip aanbrengt, zal je een scherper geheugen, meer
zelfvertrouwen en een beter humeur krijgen. Doordat het stress
vermindert, krijgt ook je immuunsysteem een boost en ga je jonger
lijken.
Kamers Professor Alan Hirsch toonde
me tonderzoek aan dat de geur van pompelmoes een jeugdige indruk geeft.
"We ontdekten ook dat een bloemengeur vrouwen slanker laat lijken.
Parfum heeft zelfs invloed op de perceptie van ruimtes. De geur van
groene appels en komkommer kunnen een kamer groter laten lijken."
Slechts begin Experts
zeggen dat deze nieuwe 'slimme' parfums slechts het begin zijn. "We
beginnen nog maar pas de kracht van geur op het menselijke
onderbewustzijn te ontdekken", zegt de producent van het parfum Ageless
Fantasy. "In de toekomst zullen er nog veel meer van dit soort parfums
op de markt komen." (br.hln)
Nu de winter er
aan komt, mogen de Ugg boots weer uit de kast. Echte fashionista's
liepen er vorige winter al mee te pronken, nu lijkt de trend niet enkel
gelimiteerd tot damesvoeten. De mannelijke celebs geven het voorbeeld,
zelfs de echte venten als Ronnie Wood, Bruce Willis en Brad Pitt lijken
overtuigd.
Verkoop Uggs-boots
maken heel wat emoties los. De één vindt ze spuuglelijk, de ander
onweerstaanbaar. Wat er ook van zij, de boots zijn nog steeds trendy en
de warme laarsjes verkopen als zoete broodjes. Modekenners die niet
verzot zijn op de looks van de Ugg, vrezen dat de trend zich zelfs zal
doorzetten onder mannen.
Pioniers Kate Moss,
Pamela Anderson, Cameron Diaz en Sarah Jessica Parker mogen de pioniers
genoemd worden voor het dragen van de met schapenvacht gevoerde schoen.
Leonardo Di Caprio, Jason Donovan, Orlando Bloom en Benn Affleck
imiteren hun vrouwelijke collega's en ontdekken de voordelen van warme
voetjes. Net als de schapenscheerders, de piloten en surfers in
Australië, die de schoenen al droegen in de jaren zeventig.
Voetballers De
Ugg-fabrikanten zien de mannelijke trend graag aan. Directrice Connie
Rishwain meldt dat bij de lancering van een Ugg Store in Covent Garden
ook een aantal voetballers van Chelsea aanwezig zijn. De mannen moeten
helpen een nieuwe markt aan te boren voor de Ugg, aldus de vrouw. "Het
merk roept een goed gevoel op. Het draait om comfort en luxe. Al ben ik
aangenaam verrast dat zoveel celebs rondparaderen met onze boots. Het
is dan ook een zeer herkenbaar product. Eenmaal aan je voet, heeft
iedereen het opgemerkt". (br.hln)
De 15-jarige
Belgische Louise Maselis heeft in China de internationale finale van de
mannequinwedstrijd 'Elite Model Look' gewonnen. De wedstrijd werd
georganiseerd door het internationale agentschap Elite. Maselis, die
1m80 groot is, haalde het van de Chileense Josefina Cisternas, en de
Chinese Fei Fei Sun en de Zweedse Tilda Persson die beiden derde
eindigden. Er waren tachtig kandidaten.
De
25ste editie van de wedstrijd vond plaats op het Chinese eiland Sanya.
De internationale finale is de laatste etappe in de wedstrijd 'Elite
Model Look'. Daarbij worden 15 winnaressen gekozen die het voorrecht
hebben een contract van twee jaar te tekenen bij het agentschap Elite.
De eerste drie genieten gewaarborgde minimuminkomsten.
Uitzonderlijk
voor de 25ste verjaardag van het concours was dat de jury van Elite
Model Look 25 winnaressen van de 80 internationale finalistes
bekroonde, zo benadrukten de organisatoren in een communiqué. Volgens
die laatsten is 'Elite Model Look' vandaag de meest vermaarde
internationale modellenwedstrijd. (br.hln)
Omdat een regenbui
je outfit, kapsel en make-up helemaal kan ruïneren, is een paraplu een
must voor elke fashionista. Het is wel belangrijk dat je een exemplaar
kiest dat geen afbreuk doet aan de rest van je zorgvuldig uitgekozen
ensemble. We zetten de mooiste paraplu's op een rijtje.
Vrouwelijk en trendy Wil
je eentje die je vrouwelijkheid met roze bloemen en sierlijke vormen
accentueert of ga je eerder voor strak design van Jean Paul Gaultier?
Op de webshop Umbrella Boutique is het aanbod immens. Bij Brollies Galore vind je zowel goedkopere, maar trendy exemplaren als tijdloos, maar ook duurder design, meldt elle.nl. (br.Nina)
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Gezichtscrèmes verrijkt met vitamines zijn zinloos
Veel gezichtscrèmes tegen rimpels en veroudering zijn verrijkt met
vitamines. De huid zou die dan opnemen, dat beweren althans de
fabrikanten. Hierdoor kunnen de vitamines plaatselijk inwerken, exact
waar het nodig is. Maar dat is onzin, meldt gezondheid.be.
Huid als laatste Sommige
eautymerken beweren zelfs dat vitamines alleen op die manier de huid
kunnen bereiken, omdat die namelijk als laatste van de organen
voedingsstoffen toegevoerd zou krijgen. Tegen dat vitamines de huid
bereiken, zouden ze al 'op' zijn. Maar ook dat is onzin.
Niet bewezen Onze
huid beschermt het lichaam tegen invloeden van buitenaf. De bovenste
laag bestaat uit dode cellen die een barrière vormen tegen slechte
invloeden van buitenaf. Dit zorgt ervoor dat enkel speciale medicinale
crèmes met een hoge dosis vitamines de huid kunnen binnendringen. Deze
kun je enkel op doktersvoorschrift te krijgen. Onderzoek heeft nog
nooit kunnen aantonen dat cosmetica verrijkt met vitamines een positief
effect op je huid hebben. Een hydraterende crème doet je huid wel goed,
maar dat komt niet doordat er vitamines in zitten.
Voeding De
vitamines die je huid nodig heeft, kun je dus alleen via je voeding
opnemen. Eet je veel van deze producten, zal dat een positief effect
hebben op je huid.
- Vitamine A of Retinol: Deze zitten in
vlees, zuivelproducten, vis en eidooiers. Je vindt het ook als
bèta-caroteen in verschillende bladgroenten.
- Vitamine B2 of riboflavine: je haalt deze uit zuivel, brood, groenten, vlees en fruit.
-
B5 of panthotheenzuur: komt in grote mate voor in (orgaan)vlees, melk,
brood en noten. In kleinere hoeveelheden vind je het ook in
aardappelen, bloemkool, broccoli en bonen.
- B7, biothine of vitamine H: zit in paddestoelen, cacao, noten, eigeel, peulvruchten, bloemkool en gist.
- vitamine E of tocoferol: vind je in plantaardig vet en olie, volkorenproducten, eieren, boter en groene groenten.
Supplementen Als
je gezond en gevarieerd eet, krijg je genoeg vitamines binnen. Je moet
dan geen extra supplementen slikken. Ze hebben geen enkel effect op je
huid en gaan die dus ook niet jonger of gladder maken. Als de
supplementen vitamine A en beta-caroteen bevatten, kunnen ze zelfs
schadelijk zijn. Vitamine A-supplementen worden afgeraden voor zwangere
vrouwen of vrouwen die zwanger willen raken. (br Nina)
Na goud en diamant
in dagcrèmes gaan beautymerken nog een stapje verder. Het nieuwe
wondermiddel voor je huid is platina, het meest kostbare edelmetaal.
Het merk La Prairie pakt uit met de gezichtscrème Cellular Cream
Platinum Rare op de markt. Je moet er wel iets voor over hebben,
ongeveer 1000 dollar per potje.
Elektrische balans De
crème belooft je DNA te beschermen en je huid hydrateren, meldt
Elle.nl. Het bestanddeel platina laadt de elektrische balans van je
huid opnieuw op, wat een jonger resultaat moet geven. Platina roest
niet en is daarmee één van de enige metalen die de tand des tijds kan
weerstaan. La Prairie zou de methode gevonden hebben om deze
kwaliteiten van het metaal te laten versmelten met je huid. Dat mag ook
wel voor 1000 dollar per potje.
Duurste dagcrèmes Maar deze Cellular Cream Platinum Rare is niet de enige dure dagcrème. Zo is er The Essence van La Mer. Je betaalt ongeveer 2.100 dollar voor een potje, Meryl Streepis alvast fan. Ook voor de producten RéVive
moet je wat over hebben. Deze werden ontwikkeld door bekend plastisch
chirurg Gregory Brown. Madonna heeft er geen problemen mee 1.500 dollar
neer te tellen voor een potje, zij gebruikt RéVive dagelijks. (br.Nina)
Je kunt er in de
winkels niet naast kijken: de Schotse ruit. En dit seizoen is hij heel
divers: kies voor sexy, vernieuwend of klassiek.
Catwalk Mode-ontwerpster
Vivienne Westwood speelt al jaren met de Schotse ruit. Maar ook andere
ontwerpers ontdekten deze winter tartan: Dolce & Gabanna, Just
Cavalli en Ralph Lauren zijn maar enkele namen.
Meer dan rokken De
Schotse ruit werd traditioneel enkel bij rokken en vaak in het rood
gebruikt, maar dit seizoen gaan ontwerpers een stapje verder met dit
materiaal. Vind je de rode rok zelf te veel naar de kilt neigen, kies
dan voor andere stukken of ga voor een andere, trendy kleur als roze of
geel. Gelukkig is het aanbod heel divers, waardoor iedereen tartan aan
kan. Als je voor de geruite blouse gaat, kies dan voor een los
exemplaar, net als fashionista Katie Holmes. Wil je de vernieuwende
toer op, kies dan voor een sexy, strak jurkje of wijde broek met hoge
taille.
Moedige fashionista's Maar je mag
ook ruiten combineren, net zoals we op de catwalk van Dolce &
Gabbana zagen. Hierbij is wel belangrijk dat je verschillende groottes
van ruiten en kleuren combineert. Voor een broek of jas met ruit met je
veel modemoed hebben, Rihanna geeft alvast het goede voorbeeld met haar
prachtige gele jas. Ben je iets minder dapper, kun je het dit seizoen
ook subtiel houden. Leg dan het accent met een handtas of trendy sjaal.
(br.Nina))