Fashionista's
leven en reizen graag in stijl. Dat weten modemerken ook en dus openen
ze hotels die hun levensstijl uitstralen. Cavalli deed het al, en nu
volgt Moschino. Het merk zal in 2009 een eigen hotel openen in een oud,
neoklassiek treinstation in Milaan, het modemekka van Europa. "Maison
Moschino" zal 54 kamers tellen.
Het
interieur wordt ontworpen door Moschino's eigen creatief directeur
Rossella Jardini en haar team. Het sprookjesachtige thema zal de rode
draad zijn die de 54 kamers verbindt. De stijl wordt nu al omschreven
als 'de gewone wereld geschilderd door een surrealitische borstel'.
Op de vierde verdieping van het hotel zal een restaurant, spa, fitness en de tuin te vinden zijn. (br.hln)
Lingerie met ingebouwde GPS 'vind me dan als je kan'
Zelfs lingerie
ontsnapt niet aan de moderne technologie. De vrouwelijke hebbedingen
van de 21ste eeuw bevatten namelijk een GPS-systeem. Een
modeontwerpster in Brazilië hoopt met haar 'vind me dan als je kan'
collectie een nieuwe trend te zetten.
Kuisheidsgordel De
Braziliaanse modegoeroe Lucia Lorio vindt alvast dat haar nieuwe
lingerielijn tegemoet komt aan de behoeften van de moderne vrouw. "Deze
ontwerpen zijn eigenlijk een frivole knipoog naar de vrouwen en
misschien een uitdaging voor de mannen", zegt ze. "Zelfs als de vrouwen
de code van hun GPS aan hun man bezorgen, kan ze de GPS nog altijd
afzetten zodat haar bewegingsvrijheid niet beperkt wordt."
Feministen Snel
voegt mevrouw Lorio eraan toe: "De vrouw wordt enkel gevonden als ze
wil gevonden worden." Niet iedereen deelt echter de mening van de
ontwerpster. De 'vind me als je kan' collectie wordt fel bekritiseerd
door feministen die het een moderne kuisheidsgordel noemen.
Duur kleinood Ondanks
de controverse die deze collectie oproept en de heersende financiële
crisis, is de modegoeroe hoopvol dat haar lingerielijn een succes
wordt. De luxueuze kleinoden worden uiteraard niet verkocht voor een
peulschil. De vrouw die op deze manier graag wil gevonden worden door
haar man, zal hiervoor 700 euro moeten neertellen. Lucia Lorio geeft
wel toe dat ze er nog maar een paar verkocht heeft. "Dit is nog maar
het begin," vermoedt ze. (hlnsydney/kh)
Dit jasje kun je wel nog online bestellen bij Topshop.
Gisteren wachtten
meer dan 200 fashionista's een dik uur in de kou voor de deuren van de
Londense Flagshipstore van Topshop. Ze wilden allemaal een stuk uit de
kerstcollectie ontworpen door Kate Moss. In slechts een kwartier was
alles de deur uit.
Blindelings grabbelen Er
stonden gisterenochtend ongeveer 200 mensen om kwart voor 8 te wachten
voor de deuren van Topshop in Londen. Toen de deuren om 9 uur dan
eindelijk opgengingen, begon de strijd pas echt voor de fashionista's.
Het werd een kwartier blindelings grabbelen naar de belangrijkste
stukken, de rekken waren meteen leeg.
Populairste stukken Een
heel populair ontwerp was de jurk met panterprint die Kate Moss droeg
op de catwalkshow van Vivienne Westwood tijdens de Londense Fashion
Week in september. Ook online was deze in minder dan twee uur
uitverkocht. "De meisjes renden bij het openen van de deuren meteen
naar dit stuk", aldus een woordvoerdster van de winkelketen. Andere
toppers waren een minijurkje met driehoekprint en een blauwe baljurk
met pailletten, geïnspireerd op degene die Kate droeg voor haar
dertigste verjaardag. Wil jij ook een uniek stuk ontworpen door Kate,
kijk dan online naar de overblijvertjes. (br.hln)
Links: jurk van Rodarte, rechts: jurk van Jean-Charles de Castelbajac.
Ook de modewereld begint zich te
mengen in de Amerikaanse verkiezingsstrijd. Dat vertaalt zich in heel
wat ontwerpen die op de één of andere manier een politieke voorkeur
meekrijgen. Eén ding is wel duidelijk: ontwerpers kiezen bijna allemaal
voor Obama.
Catwalk Tijdens
de Fashion Week in Parijs werd de politieke voorkeur van de
couturewereld duidelijk. Jean-Charles de Castelbajac pakte uit met een
jurk van pailletten waarop Obama duidelijk herkenbaar is. Ook Rodarte
liet voor de verjaardag van Sonia Rykiel een jurk met Obama-logo op de
catwalk verschijnen, meldt weekend.be.
T-shirts en sneakers Maar
minder bekende ontwerpers bekennen eveneens hun politieke kleur. Bij
Zadig et Voltaire kun je bijvoorbeeld een Obama-t-shirt kopen. Zazzle
heeft een uitgebreide Obama-collectie. Het is wel één van de enige in
de modewereld die ook McCain een kans wil geven, zo kan je er sneakers
laten bedrukken met een politieker naar keuze. (br.hln)
R: oversized trui, M: Nicole Richie met wollen trenchcoat, R: Posh met trui met grafische print
Oversized trui bij asos.com.
Breiwerk met grafische print.
Wollen trenchcoat
Combineer zomers jurkje met gebreide cardigan
Stilletjes aan
sluipt de winter in het land. Om je te beschermen tegen wind en koude,
kun je je kast nu al vullen met prachtig breiwerk. De modetrends zijn
deze winter gelukkig voorzien op koude temperaturen.
Jassen Wat
de winterjassen betreft, hoef je geen vormeloos, pofferig exemplaar aan
te trekken. Er is een ontzettend groot aanbod aan stylish, wollen
trenchcoats. Je zit helemaal goed als je kiest voor een jas met
militaire look.
Cardigans Gebreide
cardigans zijn onontbeerlijk aan je winteroutfit. Volg het voorbeeld
van fashionista's als Stella McCartney, Victoria Beckham, Jessica Alba
en Sienna Miller. Er is weer een uitgebreide keuze: grofgebreid, fijne
steek, kort, lang met of zonder mouwen, kleurrijk of grijs, met of
zonder grafische print, wol, mohair, angora en cashmier. Vooral deze
laatste materialen vallen heel elegant en ze geven een nieuwe look aan
breiwerk. Nog leuk is dat je gewoon je luchtige zomerjurkjes kunt
blijven doordragen deze winter. Je trekt je jurkje aan met een dikke
panty en combineert met een gebreide cardigan.
Oversized Het
mode-item voor deze winter is de oversized wollen trui met grove steek.
Draag hem met een dikke panty of lederen legging en leg het accent met
een trendy tailleriem. Combineer met enkellaarsjes met hakje en je ziet
er meteen tiptop uit.
Zelf aan de slag Creatieve,
handige types hebben al helemaal geluk, die gaan tijdens koude, donkere
winterdagen zelf aan de slag met hun breipennen. De brei website van Vogue geeft je alvast wat inspiratie. (br.Nina)
De dalende koopkracht laat zich overal voelen. Ook de beautysector, die
normaal niet te lijden heeft onder de economie, kent nu een enorme
achteruitgang.
Luxeproducten Als
het slecht gaat, zullen vrouwen besparen op luxeproducten, meldt
weekend.be. Maar ze blijven dan wel nog trouw aan hun beautyproducten.
Ze laten die designerhandtas -of jurk en kopen een lipstick van Chanel
of dat heerlijke chique parfum.
Cosmetica Maar
uit een Amerikaans onderzoek in bij 1500 shoppers blijkt nu dat ook
de beautysector begint te lijden onder de dalende koopkracht. Bijna 60
procent van de vrouwen gaf aan te besparen op cosmetica en 55 procent
spendeert minder aan huidverzorging. De meesten nemen hun toevlucht tot
goedkopere merken en winkels. De luxueuzere Amerikaanse departement
stores zagen in de eerste vier maanden van dit jaar de verkoop van hun
beautyproducten met 13 procent dalen, de ergste achteruitgang in tien
jaar. In het tweede kwartaal trad een kleine verbetering op.
Wegdromen "De
beautyafdeling is vaak een plek waar vrouwen kunnen wegdromen", aldus
Gary Giblen, analyst van het Amerikaanse onderzoeksbureau. Maar deze
keer is het anders. "Beauty is de laatste sector die eraan gaat. En dat
staat nu te gebeuren."
Een medicijn dat de oogziekte
glaucoom behandelt, mag nu in Amerika ook voor cosmetische doeleinden
gebruikt worden. Deze zalf maakt namelijk je wimpers langer en dikker,
wat binnenkort mascara misschien overbodig zal maken.
Langer, dikker en donkerder Het
medicijn, Latisse, werd oorspronkelijk getest als medicijn tegen
glaucoom, een oogziekte met gezichtsverlies als gevolg. De behandeling
had bij de gebruikers als neveneffect dat ze langere wimpers kregen in
slechts enkele dagen, ze werden ook dikker en donkerder. Welk
ingrediënt juist voor deze effecten zorgt, is nog niet bekend.
Volgend jaar verkrijgbaar Het
medicijn wordt gemaakt door Allergan, een farmaceutisch bedrijf dat ook
Botox produceert. De pil zou als wimperverlengende behandeling vanaf
volgend jaar in Europa verkrijgbaar moeten zijn. Het bedrijf is nu zijn
'wonderproduct' aan het beschermen en heeft al zeven cosmetische
bedrijven aangeklaagd die de pil probeerden na te maken.
Haarverlies Brits
professor Valerie Randall: "Ik kan me inbeelden dat er een ontzettend
grote markt is voor deze pil. Het bedrijf onderzoekt nu de
neveneffecten van deze medische behandeling. Eens we de werking ervan
beter begrijpen, kunnen we het gebruiken bij de behandeling van
alopecia, een vorm van haarverlies, en andere haarproblemen. (br.hln))
Net wanneer je
dacht dat je panty voor de vuilbak is, kan hij je meest trendy
mode-item worden. Deze herfst zijn ladders in je kousen helemaal in. Je
kunt deze 'rocky' exemplaren in de winkel kopen. Maar als je slim bent,
maak je ze gewoon zelf. En je spaart nog geld uit ook.
Catwalk We
zagen het voor deze herfst niet alleen op de catwalk bij Rodarte:
panty's waar meer gaten dan stof aan zijn. Lindsay Lohan, die zich
sinds kort ook aan het ontwerpen van leggings waagt, pikte de trend op
en nam het ook op in haar nieuwste collectie 6126. Maar aan deze hype
hoef je geen geld uit te geven, je kunt hem zelf maken.
Doe het zelf! Verschillende
fashionista's leggen op hun modeblog uit hoe je dit zelf kunt maken.
Maar eigenlijk is het heel simpel. Je neemt een oude, zwarte panty waar
toch al een gaatje of ladder in zit. Daarna ga je creatief aan de slag
met je eigen nagels of een schaar. Je hoeft zelfs niet voorzichtig te
zijn bij het aantrekken. Hoe meer gaten, hoe beter. (br.Nina)
Er zijn zo van die stijlmythes die jarenlang worden doorgegeven en
weinig waarheid bevatten. Neem nu de horizontale streepjes op je trui
of t-shirt. Horizontale strepen zouden je breder maken en een gezetter
figuur niet flatteren. Recent onderzoek aan de Engelse Universteit
veegt deze oude wijsheid van de tafel. Horizontaal gestreepte kleding
doen zelfs het omgekeerde en camoufleren extra kilo's optisch.
Foto's Bij
het onderzoek werden beelden getoond van fotomodellen in kleding met
zowel verticale als horizontale strepen. De meisjes met horizontale
patroontjes zien er slanker uit, met de verticale ogen ze breder. Het
feit dat zwarte kleding de figuur 'afslankt', is ook bewezen. Dat
toonden de foto's eveneens aan. (br.hln)
Prijs voor Jonge Ontwerper naar Mademoiselle Jean in 2008
De Modoprijs voor de Jonge Ontwerper gaat dit jaar naar Mademoiselle
Jean. De prijs, goed voor 7.500 euro, wordt jaarlijks uitgereikt aan
een Brusselse ontwerper die niet meer dan tien collecties heeft
gecommercialiseerd.
Mademoiselle Jean, alias Aurore Jean, opende in 2005 in de gekende Dansaertstraat haar eigen boetiek. (br.hln)
Antwerpen promoot zichzelf als shoppingstad bij uitstek
Antwerpen promoot zichzelf als shoppingstad bij uitstek
Antwerpen wil nog meer naar buiten
treden als dé shoppingstad van Vlaanderen. Het stadsbestuur heeft
daarom een strategisch communicatie- en marketingplan ontwikkeld.
Volgende maand zullen de eerste acties zichtbaar worden in Vlaanderen,
Nederland en Engeland.
De
campagne met als slogan "Shoppen in Antwerpen. In 't stad vind je
alles" loopt van 8 november tot 7 december. Ook handelaars krijgen de
mogelijkheid om een graantje mee te pikken. Ze worden via een mailing
op de hoogte gebracht en krijgen gratis promotiemateriaal voor hun
klanten.
Een nieuwe website laat bezoekers vooraf proeven van
Antwerpen als shoppingstad, door onder andere een overzichtelijk
stadsplan en tips om in 48 uur de winkelstad te doorkruisen. (br.hln)
Wanneer gooi je mascara weg? En wat
met jouw blush die al jaren in de kast staat? Make-up blijft niet
eeuwig goed. De houdbaarheidsdatum na opening geeft al een goede
indicatie, maar als de geur of samenstelling veranderd is, doet het
product heus niet meer wat de verpakking belooft. Vooral de huid rond
de ogen is delicaat en uiterst gevoelig.
Regels Onthou
één regel: ongeopend kan make-up drie jaar worden bijgehouden. Eens
geopend, gelden andere regels. Heb je een nieuw product gekocht, plak
gerust een sticker met de datum van het eerste gebruik, zo weet je
altijd hoelang het goedje al open is.
Producten Make-up
(poeders, blush, oogschaduw) en lip- en oogpotloden kan je 2 jaar
bewaren. Compactpoeder 3 jaar. Los poeder blijft zelfs eindeloos goed.
De kleur gaat na een tijdje veranderen. Bestudeer het even goed als je
het na enige tijd opnieuw wil gebruiken.
Ongeopend tot drie jaar goed. Voor
blush of oogschaduw in cèmevorm is dat 18 maanden. Lipsctick en gloss
gebruik je slechts 6 maanden, al blijven ze ongeopend 3 jaar goed. De
houdbaarheidsdatum van je lippenstift kan je verlengen als je deze met
warm weer in de koelkast bewaart. Voor lipgloss geldt dat niet, na een
jaar moet deze echt weg, het kwastje is immers een favoriete plek voor
bacteriën.
Foundation Bij
foundation kijk je welke formule gebruikt is: die op waterbasis
maximaal 1 jaar, op oliebasis 1,5 jaar. Vloeibare cosmetica zijn over
het algemeen een stuk langer houdbaar. Na anderhalf jaar is deze
sowieso aan verandering toe en als de crème klontert, moet deze meteen
de prullenbak in.
Nagellak Concealers
of stiften waarmee je puistjes aanstipt, doe je al weg na 3 tot 6
maanden. Nagellak kun je na opening, 1 jaar gebruiken. Je ziet trouwens
snel genoeg of deze nog goed is. De lak wordt dik en begint steeds meer
uit te drogen. Voorzichtigheid is geboden met oogmake-up. Potloden
slijp je regelmatig, maar vooral mascara kan oogontsteking veroorzaken.
Mascara De
antibacteriële stoffen raken na 3, 4 maanden echt uitgewerkt. Als je de
mascara te lang gebruikt heb je een grote kans op een oogontsteking. De
bacteriën verzamelen zich namelijk graag in het borsteltje. Mascara's
houden ook absoluut niet van lucht, dus beweeg het kwastje daarom zo
weinig mogelijk op en neer. De slimste manier is om het kwastje er met
een draaiende beweging uit te halen.
Tips De
kwastjes zijn in principe lang goed, alleen moeten ze op tijd en stond
worden uitgespoeld met een warm sopje van shampoo. Gebruik voorts zo
min mogelijk je vingers, zo krijgen bacteriën weinig of geen kans. Leen
geen make-up uit aan anderen.
Modeontwerper Edouard Vermeulen viert 25 jaar Natan
De man die alle vrouwen mooi maakt. Zo wordt
Edouard Vermeulen omschreven. Geen wonder dat zoveel prinsessen bij hem
kind aan huis zijn. Dinsdagavond vierde de man de 25ste verjaardag van
zijn huis Natan. Claire en Laurent ontbraken niet op het feestje.
Hij kleedde zowel Mathilde als Claire op hun huwelijk. Ook Justine
Henin trouwde in een creatie van Edouard Vermeulen. Maxima Zorreguieta
kondigde haar huwelijk met de Nederlandse prins Alexander aan in een
rode jurk van Natan. Toen ze ooit in een jeansjasje van Natan
verscheen, ging heel Nederland op zoek naar de winkel die dat verkocht.
En de Belgische olympische atleten mochten naar Peking in een pakje van
de Belgische ontwerper.
Het
gaat goed met de 51-jarige Ieperling, die oorspronkelijk voor
interieurarchitect studeerde. In 1983 nam hij het Brusselse Maison de
Couture over, dat Paul Natan daar in 1930 geopend had. In 1984
presenteerde hij al meteen zijn eerste collectie. In de jaren daarna
maakte hij naam met elegante, sobere mode voor vrouwen, die bijzonder
goed in de smaak viel bij adel en koningshuizen. Hij werkt ondertussen
niet alleen voor het Belgische en Nederlandse, maar ook voor het Deense
en Zweedse hof. In ons land werd hij voor die diensten in 2003 beloond
met een benoeming tot officier in de Orde van Leopold II.
Vermeulen
heeft ondertussen winkels in Kortrijk, Antwerpen, Knokke, Maastricht,
Gent en Parijs, en met zijn Rozenhout een schitterend eigendom in de
buurt van Mechelen. Maar de boetiek aan de Brusselse Louizalaan blijft
het hart en de ziel van Natan. Geen wonder dat daar dan ook
dinsdagavond de 25ste verjaardag van Natan gevierd werd. Bij de
genodigden waren onder meer prins Laurent en prinses Claire, de
voormalige Brusselse burgemeester Xavier de Donnéa en tv-presentator Jo
De Poorter.
Als blijvende inspiratiebron noemt
Vermeulen Italië en meer in het bijzonder Firenze, voor de stoffen, het
licht en de sfeer. Bij de vrouwen die hij bewondert, horen onder meer
koningin Rania van Jordanië en actrice Nicole Kidman. 'Ik maak geen
kunst voor de kunst' is één van de motto's die hij hanteert. En: 'Het
is de vrouw die het kledingstuk maakt en niet andersom. De manier
waarop de vrouw een kledingstuk maakt, is allesbepalend.'
Het advies dat Vermeulen al jarenlang aan Mathilde geeft, ging alvast niet onopgemerkt voorbij. Stijlbijbel Vanity Fair
plaatste haar deze zomer nog bij de best geklede vrouwen ter wereld.
'Ze is een kroonjuweel. Haar handelsmerk zijn getailleerde jurken en
mantelpakjes.' Vanity Fair viel vooral voor het ivoorkleurige ensemble dat Mathilde droeg bij de doop van haar dochter Eléonore.
'Natuurlijk flatteert het mij', gaf Vermeulen toen toe in Paris Match.
'Het is altijd goed dat België op zo'n manier erkenning krijgt op het
gebied van elegantie. En het doet mij plezier, omdat men mij soms
verwijt dat ik niet excentriek en extravagant genoeg ben in mijn
ontwerpen. Het is in elk geval een droom om Mathilde te mogen kleden.
En ik kijk er nu al naar uit om de eerste baljurk voor haar dochter
Elisabeth te ontwerpen.' (br.Het Nieuwsblad)
Bont wordt weer
gedragen deze winter. Terwijl het tot voor kort echt niet meer kon,
lijkt het nu anders. De grote mode-ontwerpers hebben de toon gezet.
Tijdens de Fashionweek in New York werden de dierenvachtjes massaal
gespot en ook Parijs volgde deze trend. Ontwerpers willen hiermee het
ultieme luxegevoel opwekken. Bij de kleinere ketens zijn de nepbontjes
populair.
Protest Het
overmatige gebruik van bont op de catwalks leidde tot hevig protest bij
een aantal dierenrechtenorganisaties. Gaia bijvoorbeeld richt zijn
woede niet langer op de modehuizen, maar eerder op de grote
winkelketens waar je echt bont kan kopen.
Nep Om
wel respectvol met dierenhuiden om te gaan, is er gelukkig een heel
gamma aan nepbont. Deze worden dit seizoen massaal gebruikt in de
verschillende collecties en zijn bijna niet te onderscheiden van het
echte werk.
Gilets De bond-gilets staan
mooi bij de Boho-trend. De korte Bont-jackjes passen dan weer perfect
bij de iets stoerdere look die tegenwoordig 'in' lijkt. Nepbontjes zijn
o.a. te vinden bij H&M, Morgan, Mango en River Island. (br.Nina)
De
H&M-collectie door het Japanse merk Comme des Garçons ligt pas over
enkele weken in de winkel. Dat wil echter niet zeggen dat het nog niet
te koop is, blijkbaar. Want niemand minder dan fashionista Katie Holmes
werd al met een stuk uit de collectie gezien in New York.
Holmes
koos voor een bloesje met witte bollen en droeg het heel casual op een
jeansbroek en met haar kenmerkende zonnebril. De collectie bestaat
zowel uit mannen als vrouwenkleren, al zijn veel stukken ook
genderneutraal. (br.Nina)
Enkellaarsjes en laarsen zijn er in alle soorten, vormen en maten. Voor elk wat wils!
Deze winter is het aan warme stoffen, warme kleuren en vrouwelijke
kledij. Maar hoe bouw je nu de perfecte winterlook op? Wij geven je de
bouwstenen aan.
1) Schoenen Deze
winter is het heel duidelijk: je draagt enkellaarsjes. Laarzen en half
open schoenen met gesp kunnen ook in bepaalde combinaties. Mét een
ferme hak wel te verstaan, plat is uit den boze. Spijkerkoppen
(zogenaamde 'studs') als afwerking scoren bonuspunten.
2) Benen De
benen bedek je met een nylon of legging, liefst in een felle kleur, met
een print of een patroon. Broekenliefhebsters kiezen beter voor een
brede, 'baggy', versie of een met wijdere pijpen. Skinny wordt nog
gezien in het straatbeeld, maar is niet meer het van het. Ook de broek
wordt overigens met hakken gecombineerd.
3) Knielengte Rokjes
zijn er nauwelijks, jurkjes des te meer. In lichte, fladderstoffen of
warmere wollen versie: ze komen onveranderlijk tot net boven of op de
knie. De jurken zijn zeer stijlvol: er is gekozen voor een retrosnit,
met bedekte boezem en een afwezig of koket mouwtje.
Ze hebben
een lichte A-vorm of volgen de lijn van het lichaam zonder te spannen.
Zeer vrouwelijk en zeer elegant! Je brengt meer pit in de garderobe
door het jurkje in een funky kleur te kiezen, of te combineren met
opvallende panty's.
4) Taille De
taille krijgt niet veel aandacht dit seizoen. In de jurkjes is de
taille subtiel aanwezig of gewoon afwezig. Dit zonder meteen een lomp
uiterlijk mee te geven! Bij de jassen en truien zijn er wel versies met
een riem, maar ze domineren het beeld niet. De broeken hebben zowel
hoge als middelhoge tailles. Laag is in alle geval uit den boze.
5) Bovenlichaam De
trend is hooggesloten, zowel wat bloesjes, topjes als jurkjes betreft.
De snit is retro en soms een tikje ouderwets door plooitjes of ronde
knoopjes. De neklijn is een wijde boog of een vierkant. T-shirts zijn
voor de vrije tijd, binnenshuis en niet iets waar je fashioble ergens
mee kan verschijnen.
De jasjes zijn kort, de mantels halflang en
volumineus. De jasjes dienen voor een kortere, edgier look met leren
stof en/of militaire details (bijvoorbeeld aan de schouders). Ook
gespot maar niet zo handig: vestjes met driekwart mouwen. De voorspelde
terugkeer van het mannencolbertje is nergens in de magazines te
bespeuren.
De mantels zijn onveranderlijk in een warm wol en
hebben een bollende vorm en een opvallende kraag. Ook een andere
uitvergroot detail (zoals de zakken) kan. Ook hier overheerst de
retrosnit en een retroprint. Eevetueel te combineren met een wollen
mutsje en altijd, altijd met panty's en (enkel)laarsjes. Wie voor de
wijde broek opteert, richt zich beter tot een vestje.
6) Stoffen Wol
is zeer populair (vooral bij jassen, jurkjes en broeken), net als
fluweel (vooral als detail). Leer duikt ook op, voor de ruigere (en
jongere) chicks. Een bloesje of topje is in een lichte, glanzende stof
en zit zeer losjes om het lichaam.
7) Kant Zwart
kant is niet enkel meer voor lingerie: deze winter worden jurken ermee
afgewerkt, draag je ze als handschoenen of is het verwerkt in je
panty's. Deze look kan enkel sober gedragen worden. Draag je iets met
kant, kies dan simpele en eenvoudige accessoires. Beter: kies er zo
weinig mogelijk. Je combineert het niet met felle kleuren, tenzij één
kleurrijk accent.
8) Ruiten Tegengesteld
aan de romantische kant-trend is de ruitenprint. In combinatie met wol
of flanel en een wijde broek, is dit dé look voor wie naar het
platteland trekt om te wandelen, te jagen en te onthaasten.
Ralph Lauren Ruitjes mogen weer, en subtiliteit is geen voorwaarde.
Een
variant daarop is de opvallende en ietwat onverwachte terugkeer van de
Schotse ruit. Een jurkje, tailleur, bloes, broek of panty in deze
opvallende print: het kan en het mag.
9) Hoofdbedekking Wollen,
gebreide mutsjes met een bloem als versiering of een opvallend
'hoofdjuweel' met veel veren: wie helemaal glam wil gaan, mag alles uit
de kast trekken.
10) Kleur Hét
winterkleur blijft paars, maar ook rood, mosterdgeel en olijfgroen doen
het goed net als het onvermijdelijk zwart en wit. Wie prints kiest,
kijkt best uit naar etnische, Oost-Europese prints in warme kleuren of
geometrische vlakken in felle combinaties voor een meer punky look.
(br.Nina)
Deze jeans doet
wonderen voor je kont. Toepasselijk de 'Wonder Jeans' genaamd, zorgt
deze jeans er met optische truukjes voor dat je kont ronder en wulpser
lijkt.
De
jeans sluit perfect aan op je lichaam en zit comfortabel. Toch geeft
het de illusie dat je achterwerk boller is en een beetje uitsteekt. Dat
komt door de slimme dikkere stiksels, de kontzakken die een beetje
schuin staan en de hartvormige achterband. Ook sluit de jeans goed aan
aan de benen, om het effect te versterken.
De jeans komt in vier
verschillende soorten: Wonder originals, Wonder Chino, onder Posh en
Wonder Hug. De jeans verschillen in kleur en vorm van de zakken. De
broeken zijn te koop in elke winkel die Salsa-jeans verkoopt.
Geef toe, een beha
voorzien van duizenden diamanten, het is niet voor ieders budget
weggelegd. Toch hoopt lingeriemerk Victoria's Secret een koper te
vinden voor de Fantasy Bra, een soutien dat miljoenen mag kosten.
Zwarte diamant Elk
jaar brengt het Amerikaanse lingeriemerk Victoria's Secret een 'Fantasy
Bra' uit voor superrijke dames. Dit jaar is het er eentje die een dikke
3,4 miljoen euro mag opbrengen. Juwelier Martin Katz maakte het
exemplaar van 3.575 zwarte diamanten, 117 één karaats ronde diamanten
en 34 robijnen en twee druppelvormige zwarte diamanten met een totaal
van 100 karaat. Een magapush-up zorgt letterlijk voor een groots en
duur decolleté.
Opgetogen Het Braziliaanse
Model Adriana Lime is bijzonder fier dat ze de duurste bustehouder ter
wereld mag showen. Voordien stonden ook al Karolina Kurkova, Heidi Klum
en Tyra Banks model voor de duurste borstenhouders. (br.Nina)
Mr. Blackwell is
op 86-jarige leeftijd overleden. De Amerikaanse modegoeroe overleed aan
de gevolgen van een infectie aan zijn darmkanaal, zo liet zijn
woordvoerder weten.
Worst Dressed List Richard
Blackwell, zoals de modekenner voluit heette, werd bekend door Mr.
Blackwell's Worst Dressed List, een lijst waarop hij jaarlijks de
slechtst geklede Hollywoodsterren opsomde.
In januari
verscheen de 48e editie van de lijst, die werd aangevoerd door Victoria
Beckham, wier 'skinny mini-wanproducten' de goedkeuring van Blackwell
niet konden wegdragen. Tweede werd Amy Winehouse, en derde op de door
Hollywoodsterren gevreesde lijst was Mary-Kate Olsen. "Ze lijkt op een
geknakte tandenstoker opgeslokt door een orkaan", zo vond hij. (br.hln)
Na anorexia, tanorexia en
stressorexia duikt een nieuw, verontrustend verschijnsel op: de
wrinklerexia. Zeg maar een botoxverslaving in vergevorderde staat.
Patiënten
willen niet alleen een rimpelvrij gelaat, meer zien plots overal
lijntjes waar er geen zijn. Hun ultieme wens is een star uiterlijk
zonder expressielijntjes, alsof het lijkt dat hun gezichten bevroren
zijn. De verslaving bestaat voorlopig vooral in Engeland, waar dames
geobsedeerd raken van een plooivrij huidje.
Studie Volgens
een eerdere Britse studie blijkt dat ongeveer 40% van de
Botox-gebruikers 'verslaafd' raken aan de behandeling. Botox-gebruikers
hebben een probleem met natuurlijke ouderdomsverschijnselen en 40%
heeft een compulsieve neiging om herhaald de injectienaald te laten
gebruiken.
Baby Botox The Harley Medical
Group, de provider zeg maar van alle botox behandelingen, wil vanaf nu
speciaal opgeleide artsen inzetten om patiënten beter te adviseren. Ook
zal de 'baby botox' worden gepromoot, een lichtere variant van de
behandeling. Baby Botox maakt gebruik van zeer lage doses van het
toxine, met als resultaat een zeer subtiel en natuurlijker effect. (br.nina)
Het kleurenpalet bij Hermès kleurt prachtig het winterseizoen.... herfsttinten als roestbruin... alle bruintinten...oranje... groen enz... zorgen voor een warme en een echt winterse look...
Kate Moss is aantrekkelijk door haar symmetrisch gezicht.
Ook Gwyneth Paltrow heeft een perfect symmetrisch gezicht.
Zou het niet handig zijn als er een gids bestond over hoe een vrouw
zich aantrekkelijk kan maken voor mannen. De Amerikaanse
wetenschapsjournaliste Jena Pincott dacht er net zo over en bundelde in
haar boek 'Do gentlemen really prefer blondes?' de ontelbare resultaten
van wetenschappelijke onderzoeken over aantrekkelijkheid. Het werd een
handige gids met enkele boeiende onthullingen.
Gezicht Uit
tests bleek dat een gemiddeld gezicht (met een gemiddelde neus, mond,
ogen,...) aantrekkelijker is dan een gezicht waarbij bijvoorbeeld de
ogen ver uit elkaar staan. De reden hiervoor is dat trekken die van het
gemiddelde afwijken, ons wijzen op de aanwezigheid van 'slechte' genen.
Hoewel je zou denken dat schoonheid afhankelijk is van cultuur, blijkt
toch dat mensen uit heel andere culturen en continenten dezelfde mensen
aantrekkelijk vinden.
Daarnaast bewijzen verschillende
onderzoeken bij baby's dat reacties op schoonheid aangeboren zijn.
Kinderen van één dag oud die werden blootgesteld aan mooie en
onaantrekkelijke gezichten, staarden consequent langer naar de
aantrekkelijke gezichten.
Symmetrie Symmetrie
is ook erg belangrijk. Misschien zelfs belangrijker dan het gemiddelde,
kijk naar Gwyneth Paltrow bijvoorbeeld. Haar mond is breder dan
gemiddeld en haar ogen staan te ver uit elkaar. Maar haar gezicht is
wel perfect symmetrisch en dat is waarom velen haar knap vinden. Dit
geldt ook voor supermodellen als Kate Moss en Cindy Crawford. Dit komt
omdat symmetrie erop wijst dat je een sterk lichaam hebt, het is
namelijk een teken dat je gezond en fit bent en dat je lichaam beter
ziektes kan afweren.
Mannelijk of vrouwelijk Een
mannelijk of vrouwelijk gezicht hebben, is het derde onderdeel van
aantrekkelijkheid wat het gezicht betreft. Testosteron zorgt bij mannen
voor een uitgesproken kaaklijn en jukbenen, dikkere wenkbrauwen, grote
neus, kleine ogen, dunne lippen en gezichtsbeharing. Vrouwen vinden dit
aantrekkelijk omdat het een teken van een sterk immuunsysteem en
vruchtbaarheid is. Oestrogeen is dan weer verantwoordelijk voor een
vrouwelijk gezicht. Het geeft volumineuze lippen, en geeft smallere
kinnen en neuzen en ronde kaakbeenderen.
Blondines Onderzoek
toonde aan dat de meeste Europese en Amerikaanse mannen blonde vrouwen
aantrekkelijker vinden. Een Poolse studie bewees dat mannen duidelijk
blondines verkiezen wanneer ze vrouwen jonger dan 25 op het uiterlijk
moesten beoordelen. Dit komt omdat mannen de minst voorkomende
haarkleuren het mooist vinden. In de meeste landen zijn blondindes
zeldzaam. Maar in Scandinavië, waar blondines het vaakst voorkomen,
vinden mannen brunettes dan weer aantrekkelijk.
Rimpels Rimpels
zijn niet noodzakelijk onaantrekkelijk. Uit een studie blijkt dat
mannen een ouder gezicht slechte punten geven als het om een potentiële
partner voor een korte relatie gaat. Maar als een man bij zijn geboorte
een moeder ouder dan 30 jaar had, koos hij eerder voor een ouder
utziend gezicht als potentiële partner voor een lange, vaste relatie.
De leeftijd van de vader bij de geboorte had geen invloed.
Het perfecte lichaam Door
naar je lichaam te kijken, kan een man veel leren over de leeftijd
gezondheid en vruchtbaarheid van een vrouw. Dat kan hij afleiden uit de
verhouding tussen de heupen en taille van een vrouw. Hoe smaller je
heupen in vergelijking met je taille zijn, hoe vrouwelijker je vormen
zijn. Het aantrekkelijkst is een verhouding van 0,7, onafhankelijk van
je gewicht.
Hoogte Bij minder dan 1
procent van de huwelijken is de vrouw groter dan de man. Vrouwen willen
namelijk een grote man zodat ze naar hem op kunnen kijken, zelfs als ze
hoge hakken dragen. En het is wederzijds, mannen verkiezen kleine
vrouwen. (br.hln)
Altijd al eens een designerkleedje, schoenen of andere
accessoires willen passen, maar nooit het lef gehad om de winkel binnen
te stappen? Dan is dit weekend misschien wel hét ideale tijdstip.
Dankzij de stockverkoop van de grote designshops kan je namelijk voor
een prikje de hipste merken op de kop tikken.
Dit weekend kunnen fans van Christoph Broich en Tim Van Steenbergen
hun modehart ophalen tijdens de stockverkoop in hun winkels gelegen op
de Helmstraat 139 te Antwerpen en de Arsenaalstraat 3 in 2000 Antwerpen.
Dit weekend geen tijd? Niet getreurd, want VERONIQUE BRANQUINHO,
CHRISTIAN WIJNANTS, BRUNO PIETERS, STEPHAN SCHNEIDER, DIRK BIKKEMBERGS,
ANN DEMEULEMEESTER en vele anderen designers openen volgend weekend
eveneens hun deuren voor het grote publiek.
Voor een volledige lijst van de geplande stockverkopen neemt u best eventjes een kijkje op de website van Flanders Fashion Institute.
Bij Gucci verscheen een bont allegaartje op de catwalk: minuscule bikini's, seventies caftans en safaripakjes. Daarnaaast zagen we tal van gouden knopen en opvallend veel pantalons en pakken. En net zoals bij de rest van de Milanese shows: torenhoge, opvallende hakken.
Bij de Milanese Fashion Week met shows voor komende zomermode zagen we het aardse thema terugkeren.
Cavalli zag het weer even groots als anders. Hij werkte met
bombastische, lange jurken waarbij de inspiratie uit wel elke
windstreek, stijl en periode lijkt te komen.
Raf Simons vond voor Jill Sanders de retro charlestonjurk met franjes opnieuw uit.
Armani pakt voor komende zomer uit met een heel diverse collectie,
waarbij voornamelijk de vederlichte zomerjurken opvielen. Iets om naar
uit te kijken.
Je
eigen sportschoenen stylen of je mening uitschreeuwen zonder een woord
te zeggen? Het kan dankzij een nieuw type basketschoen dat Reebok op de
markt brengt, de 'Talkin Krazy'. Op de schoenen ligt een uitwisbare
laag waarop je kan tekenen of schrijven. Ben je je ontwerp beu of is je
boodschap achterhaald, dan kan je de tekst of tekening moeiteloos
wissen en weer aan het schrijven gaan. De Talkin Krazy wordt verkocht
met een uitwisbare stift. 'Zo lang de basketschoen bestaat, wordt erop
geschreven, maar dankzij de Talkin Krazy heeft de consument de kans om
zich steeds opnieuw op een andere manier uit te drukken', zegt
directeur John Lynch van Reebok. In Nederland is de schoen al op de
markt. Prijzen vanaf 80 euro. Wij moeten er nog heel even op wachten.
(br.Het Nieuwsblad)
De economie laat
zich voelen in onze kleerkast. Niet zozeer in de aankopen, wel in wat
we straks zullen dragen. Zo lijkt het mannenpak weer in, vooral in het
Verenigd Koninkrijk.
Het
driedelig kostuum met das én al dan niet in streepjesvariant wordt in
businesskringen weer uit de kast gehaald. Reden? Tonen dat de
zakenwereld ernstig moet genomen worden. De kleuren zijn formeel: blauw
en grijs. Dat staat te lezen op zakensite Express.be. Vrouwenrok Doet
de economie het goed, heeft dat zijn weerslag op de lengte van de
vrouwenrok. Hoe beter de cijfers, hoe korter de rok. Hoe slechter, hoe
langer. De theorie werd al in de jaren twintig door ene George Taylor
bewezen. In economisch florissante tijden voelen dames zich
zelfzekerder en tonen ze graag wat meer.
hermès Betrouwbaar Idem
voor de mannenmode, zo lijkt het. Minder formele kleding kan de indruk
wekken dat je het zakelijk niet zo nauw neemt. De klassieke outfit is
een blijver. Het laisser-aller principe dat de betere tijden
illustreerde, maakt opnieuw plaats voor de strakke outfit. (br.Nina)
Links: Jean Paul Gaultier, rechts: Dries Van Noten.
Freak van Martin Margiela.
Drappage van Vivienne Westwood.
Powervrouw volgens Lagerfeld.
Op de Parijse
catwalk verschenen futuristische, maar vaak ondraagbare collecties.
Daarom selecteerden we voor jullie de trends waar je wel mee aan de
slag kunt.
Freaks op de catwalk Het
leek wel de week van de freaks in Parijs. Bij Margiela zagen de
modellen niet eens waar ze liepen, pruiken en kousen verhinderden hun
zicht. Het leek wel of Westwood aan recyclage deed, bij een ontwerp
leek het alsof ze snel iets had gemaakt met een stel plastic zakken uit
haar vuilbak.
Drappages Een trend die we
veel zagen terugkomen en die we alleen kunnen toejuichen zijn de
drappages en plooien. We spotten dit bij zowel Ann De Meulemeester,
Vivienne Westwood en Jean Paul Gaultier. Hij werd voornamelijk
toegepast bij lange, lichte zomerjurken, waardoor de modellen net
Griekse godinnen leken. Het leuke hieraan is dat dit soort jurken bijna
elk figuur flatteert. Bijna elke vrouw kan dus deze trend dragen.
Eenvoud Veel
moderedactrices wijten het aan de economische crisis, de collectie van
Dries Van Noten was beduidend ingetogener dan anders. Deze keer geen
exotische stoffen of rijke details zoals we van hem gewoon zijn. We
zagen een comfortable, eenvoudige maar wel schitterende collectie. Hij
speelde met opvallende grafische elementen als grote ruiten, dit kwam
terug bij hemdjurken, broeken en zelfs accessoires. De show begon met
donkere kleuren, maar geleidelijk aan kwamen verschenen oranje en
paarse tinten op de catwalk.
Powervrouwen Lagerfeld
zette echte powervrouwen neer. Hij creëerde wespentailles met lederen
riemen die meer aan korsetten deden denken. Daarnaast zagen we
contrastrerende kleuren en ellenlange lederen handschoenen. Maar ook
bij Gaultier kreeg de taille veel aandacht met brede riemen en
pantalons met hoge tailles. Ook hij kleedt sterke vrouwen en maakt een
nieuwe interpretatie van het maatpak, waarbij hij voornamelijk met
laagjes en vormen speelt. (br.Nina)
De financiële crisis heeft de
modehandel in de Verenigde Staten flink in zijn greep. Kledingbedrijven
hebben in september een enorme terugloop in hun omzet moeten verwerken.
Al
maanden zijn consumenten door de economische onzekerheden uitgesproken
voorzichtig. Terwijl discount winkels als Wal-Mart hiervan profiteren
en een stevige toename van de omzet weten te registreren, verkopen de
grote kledingketens duidelijk minder.
Grote ketens Modeketen
Gap Inc. werd al zwaar getroffen. De omzet daalde in september
vergeleken met die van vorig jaar met 6 procent. Ook Banana Republic en
Old Navy verloren winsten. Net als limited Brands, het moederconcern
van de lingerieketens La Senza en Victoria's Secret, die vorige maand
slechtere cijfers boekte. (br.hln)
Madonna staat
bekend voor haar gedurfde fashionstatements, maar ze trapte op heel wat
tenen met haar laatste schoenkeuze. Ze verscheen op de rode loper van
haar nieuwste film Filth & Wisdom met Chanelschoenen ontworpen door
Lagerfeld, waarbij de hak de vorm van een pistool heeft.
Gevoelloos Anti-wapen
activisten veroordeelden Madonna onverantwoordelijk en gevoelloos te
zijn om voor zo'n ontwerp te kiezen in deze gewelddadige tijden. Maar
ook Lily Allen kreeg het eerder al hard te verduren. Ze veroorzaakte
heel wat discussie toen ze een ketting met een pistool-hangertje droeg.
Geen stijl Dee Edwards, mede-oprichtster
van 'Moeders tegen Moord en Agressie' reageert: "Ik walg hier echt van.
Dit is geen mode of stijl, Madonna laat zo het dragen van wapens cool
en aanvaardbaar lijken. Dagelijks sterven kinderen door geweld met
wapens. Sterren worden geïdealiseerd door vele jonge fans, het is tijd
dat Madonna verantwoordelijkheid voor haar daden leert nemen."
Karl Lagerfeld De
schoenen werden ontworpen door Karl Lagerfeld en waren eerder dit
seizoen op de catwalk van Chanel in zilver, zwart en goud te zien. De
hak is gemaakt uit een echte hoes van een pistool. Je vindt de schoenen
vanaf volgend jaar wereldwijd in de boetieks van Chanel, het
prijskaartje is voorlopig nog onbekend. (br.hln)
Het handelsmerk van Brooke Shields: volle wenkbrauwen.
De mode schrijft
deze dagen forse, dikke wenkbrauwen voor. Ben jij niet gezegend met een
stevig haardosje à la Brooke Shields, zijn er oplossingen. De
wenkbrauwtransplantaties lijken in opmars. In de Verenigde Staten is de
ingreep al uiterst succesvol, ook Engeland lijkt in de ban van deze
nieuwste cosmetische ingreep.
Ziekte Zij
die wat te enthousiast met het haarpincet aan de wenkbrauwen pulkten,
zien de nieuwste schoonheidstrends met lede ogen aan. Voor ongelukkige
zielen biedt de wenkbrauwtransplantatie soelaas. In eigen land loopt
het voorlopig niet zo'n vaart, wel wordt de techniek al langer
toegepast, maar dan vooral bij brandwonden, ongevallen of na kanker.
Procedure De
chirurg neemt onder plaatselijk verdoving enten uit de hoofdhuid en
plaatst deze ter hoogte van de wenkbrauwen. De haren worden op het
achterhoofd geoogst en in individuele eenheden van één haarzakje
verdeeld. Die worden vervolgens één voor één in de wenkbrauw
geïmplanteerd. Voor één wenkbrauw kunnen enkele honderden implantaties
nodig zijn, afhankelijk van de conditie van de aanwezige wenkbrauw.
De
haarchirurg zorgt ervoor dat de haren onder de juiste hoek en in de
juiste groeirichting worden geplaatst. Onregelmatige of kale
wenkbrauwen kunnen zo tot natuurlijk uitziende exemplaren worden
omgevormd. Ongeveer 90% van de getransplanteerde haren slaat aan en
zorgt zo voor een volle wenkbrauw. (br.hln)
Het hippe schoenenmerk Camper komt deze winter voor het eerst met een
winterpantoffel op de markt. De Wabi is een comfortabele pantoffel voor
binnenskamers en past in het rijtje van aparte en eigenzinnige
ontwerpen waarvoor het merk zo bekend is.
Echte
Camperfans kennen de Wabi al langer. Enkele jaren geleden kreeg een
succesvolle schoen uit het Spaanse gamma deze naam. De vraag naar de
schoen bleek groot en vandaag wordt zijn comfort gekopieerd in de
Wabi-pantoffel voor comfort binnenshuis.
Varianten Voor
haar bestaat er een roze exemplaar met schotse ruit, hij draagt een
grijze variant. Voor beiden bestaat er ook een multicolor tweedschoen
met gevlochten wol en zijde. Verkrijgbaar vanaf 40 euro. Inlichtingen
en verkooppunten: www.camper.be (br.hln)
Kate Moss ziet er altijd goed uit, maar ze lijkt er nooit moeite voor te moeten doen.
Kate Moss draagt stukken altijd strak in de taille.
Kate Moss staat er om bekend altijd trouw te blijven aan haar eigen
stijl, daarom is ze voor vele vrouwen en modemagazines een echt
stijlicoon. In het nieuwe Britse boek 'Inside The World's Most Famous
Wardrobe' is Moss de muze voor heel wat modetips. Wij pikten er de 10
leukste uit, waarmee ook jij alle hoofden zal doen omdraaien.
1. Jeans met een ruig kantje Kate
Moss maakt steeds een fashionstatement als ze jeans draagt, voor haar
is het geen makkelijke modeoplossing. Vaak maak je het grootste
statement door dingen als eerste te dragen. Zo droeg Moss een brede
jeans met hoge taille toen iedereen zich nog maar net een skinny jeans
had aangeschaft.
2. Geen moeite Draag je
cocktailjurk nonchalant en brush je haar niet voor feestelijkheden.
Koop vintagekledij en accessoires die duidelijk al een heel leven
achter de rug hebben. Bij Moss lijkt het nooit alsof ze te hard haar
best doet om er goed en trendy uit te zien, in tegenstelling tot andere
vrouwen als Victoria Beckham.
3. Kwaliteit Buiten
haar eigen 'goedkope' lijn bij Topshop, koopt Moss enkel
designerstukken. Toen ze nog een tiener was, droeg ze al tweedehands
cashmeer truitjes, zijden jurkjes die ze kocht op de markt aan
Portobello in Londen. Echte vintage biedt kwaliteit, wat je nu niet
vaak meer vindt, zowel qua stof als snit. En dat voor een fractie van
de prijs.
4. Rebel Er is een ding waar
Kate Moss altijd de aandacht mee trekt: ze draagt altijd het
tegenovergestelde van wat verwacht wordt. Ze schittert in een
eenvoudige grijze jurk op de rode loper en verscheen in een smoking op
het Metropolitan Ball in New York. Ze let nooit op de dresscode, maar
geeft anderen wel het gevoel alsof zij verkeerd zitten.
5. Tijdloze prints Kate
Moss houdt haar prints eenvoudig en klassiek: ruitjeshemden, stijlvolle
gestreepte blouses, retro bloemenjurkjes,... Ze draagt nooit een print
die enkel één seizoen meegaat, haar sleutelwoord is tijdloos.
6. Taille Kate
Moss is klein en tenger voor een model, maar ze weet goed wat haar
staat. Moss past zelf haar kledingstukken aan waarvan ze vindt die haar
niet staan. Zo maakt ze stukken altijd strak in de taille, met of
zonder riem. Het is een eenvoudige truc, maar hij werkt voor bijna elk
figuur.
7. Authenticiteit Hippy, punk,
rock en retro: Kate Moss wisselt zonder moeite tussen deze stijlen,
zonder er als een modekluns uit zien. Dit doet ze door altijd
authentieke stukken te kopen, zonder dat ze de hele stijl probeert na
te bootsen. Ze ziet er altijd echt en niet gekunsteld uit.
8. Kledij Bij
Moss gaat het nooit over mode, altijd over kledingstukken. Een mooie
zijden blouse is een mooie zijden blouse. Je zult er bijvoorbeeld
altijd schitterend uitzien in een mooie regenmantel met een goede snit,
ook al is hij niet meteen trendy.
9. Mixen Kate
Moss mixt kledingstukken die eigenlijk niet helemaal bij elkaar passen.
Zware laarzen met een elegante jurk, ze kan het allemaal aan. Ze breekt
geregeld stijlregels en start zo wereldwijd nieuwe trends.
10. Bij twijfel, koop diamanten Het
model beseft als niemand anders dat diamanten de eenvoudigste outfit
glamoureus maken, zonder te overdrijven. Vooral de armband met
diamanten, saffier en robijnen die ze kreeg van Donatella Versace,
blijft in het hoofd van menig vrouw rondspoken. (br.Nina)
De aanschaf van een nieuwe broek behoort meestal niet tot een fashionistas favoriete hobby. Zeker niet indien je er achter komt dat de trend pants van het moment jouw figuur niet flatteert.
Gelukkig is het tijdperk dat de mode slechts een model dicteerde voorbij. Skinny, baggy, recht, kort, soulpijp, bootcut dit seizoen is er voor ieder figuur een broek.
Styletoday zette negen broeken trends op een rij, die je meteen kunt toepassen in je eigen kledingkast.
Marc Jacobs ontwierp voor Louis Vuitton een schitterende collectie.
Waarbij natuurlijk veel aandacht werd besteed aan de handtassen en
andere accessoires.
Door veroudering, op je zij te slapen of te zonnen, ontstaan verticale
plooitjes in je decolleté. Sinds kort bestaat een makkelijke oplossing
om komaf te maken met deze fijne lijntjes. 'La Decollete' of de
anti-rimpel beha draag je gedurende de ganse nacht.
Resultaten Doordat
de BH de borsten min of meer dwingt op de juiste plaats te blijven, zou
elk velletje netjes glad blijven. Al na één nacht zouden de gevolgen
zichtbaar zijn. Na vijf tot zeven nachten moet de busthouder zijn werk
optimaal hebben gedaan.
Stevige boezem Volgens
de fabrikanten draagt de anti-rimpel BH uiterst comfortabel door
gebruik van zachte, anti-allergische materialen. Ook geeft de 'soutien'
voldoende ondersteuning tijdens de nacht, wat de stevigheid alleen maar
ten goede komt.
La Decollete is verkrijgbaar voor 39,95 euro via www.decollette.nl (br.Nina)
Sheryl Crow heeft een kledinglijn uitgebracht, Bootheel Trading Co.,
die is gebaseerd op haar eigen garderobe. De eerste collectie, die
bestaat uit zo'n 24 items, ligt in de Verenigde Staten al in de winkel.
Jeans De
46-jarige Grammywinnares liet de lijn ontwikkelen door haar
persoonlijke stylist. Spijkerbroeken maken een belangrijk deel uit van
de eerste collectie. Zo zijn er jeans met namen als Nashville, Memphis
en Missouri.
Ook liet de artieste een broek vervaardigen met de
naam Kennett, naar de geboorteplaats van Crow in het zuidoosten van de
staat Missouri. Die regio wordt ook wel aangeduid als de Bootheel.
Naast broeken bevat de kledinglijn giletjes, eenvoudige topjes en tuniekachtige blouses. (br.hln)
De zwarte jurk met veiligheidsspelden van Versace, gedragen door Liz
Hurley in 1994, is verkozen tot mooiste exemplaar. Het kledingstuk werd
ruim gepubliceerd in magazines en kranten overal ter wereld. Mede
dankzij de sexy jurk kreeg de carrière van Hurley een ware boost.
Audrey Hepburn in Givenchy-jurk.
Rechts Julia Roberts in Valentino-outfit. Links Renee Zellwegger.
Hilary Swank in jurk van Guy Laroche.
Charlize Theron.
Top drie Op de tweede plaats eindigde de witte bloemenjurk van Audrey Hepburn in 1954, ontworpen door Givenchy. Julia Roberts eindigde derde met haar zwart-witte Valentino jurk in 2001.
Drieduizend
Britten dienden hun favoriete jurken aan te stippen. Vooral actrices en
hun outfit, gezien op de rode-loper, kaapten de prijzen weg.
Onbekend Hurley
droeg het sexy ding op de première van Four Weddings and a Funeral. Ze
was toen het liefje van Hugh Grant, die in de film de hoofdrol speelt.
De carrière van het onbekende fotomodel kreeg een stroomversnelling.
Top 20 van de meest legendarische outfits 1. Liz Hurley met Versace jurk: Four Weddings and a Funeral première 1994
Audrey Hepburn wordt wereldwijd als een 'beauty' beschouwd.
Gisele Bundchen
Kate Moss
Bruni straalde in haar eenvoudige mantelpakje.
Er lopen heel wat mooie vrouwen rond, toch zijn er maar enkele die er
echt uitspringen door hun schoonheid. Welk geheim delen tijdloze
schoonheden als Kate Moss, Claudia Schiffer, Brigitte Bardot en Audrey
Hepburn? Op deze vraag zocht Alexandra Shulman, redactrice van modeblad
Vogue, een antwoord.
Uniek "De
eerste keer dat ik Kate Moss zeg, vond ik haar niet mooi. Dit was op de
New York Fashion Week in 1992, vooral haar o-benen en kleurloos haar
vielen me op. Toen ik Gisele Bundchen ontdekte en haar voorstelde voor
de Vogue-cover in andere landen, wilde niemand haar er op. Journalisten
vonden dat ze het verkeerde figuur had: smalle taille, grote neus,
smalle ogen en grote borsten. Een jaar later vond iedereen haar wel
mooi. Dat bewijst voor mij dat mooie vrouwen iets unieks of zelfs iets
raar hebben. Bij een betoverende vrouw lijkt het soms wel of er iets
niet helemaal klopt. Het is iets dat je doet stoppen op straat om nog
eens goed te kijken", vertelt Shulman.
Gewone omgeving "Wat
maakt het onderscheid tussen een gewoon mooie vrouw en een prachtige
vrouw? Denk aan vrouwen als Sophia Loren en Cate Blanchett, zij hebben
stijl en 'précense'. Het maakt dat mensen rond dit soort vrouwen zich
anders gaan gedragen, deze vrouwen hebben echt macht. Schoonheid is
straf spul, niet veel mensen kunnen weerstaan aan deze
fascinatie,"aldus Shulman. "Bij de feestjes van Gianni Versace's na de
modeshow arriveerden er steeds een troep prachtige modellen in
glamoureuze Versace-jurken. Bedoeling was niet om de mannen te
verleiden, maar om de feestje mooier te maken en natuurlijk de jurken
te showen. Je zag deze vrouwen nauwelijks eten, ze zorgden ervoor dat
andere zich lelijk voelen maar wel betoverd werden door de modellen.
Maar schoonheid komt nog altijd het best tot zijn recht in een 'gewone'
omgeving. Zo ziet Carla Bruni er geweldig in een outfit van Dior, maar
ze straalde enkele maanden geleden in een eenvoudig mantelpakje,
waarbij haar prachtige ogen en schitterende huid nog meer opvielen. "
Bedwelmen De
schrijver Aldous Huxley omschreef het zo: "Schoonheid is erger dan
wijn, het bedwelmt zowel de houder als de aanschouwer. Het dwingende
karakter van schoonheid is het meest interessante aspect ervan. We
hunkeren er naar omdat het zo zeldzaam is."
Persoonlijk "De
maatschappij en cultuur hebben natuurlijk een invloed op de perceptie
van schoonheid, toch is het ook iets heel persoonlijk. We zouden koning
Mary van Schotland, niet meteen als mooi omschrijven. Ze heeft een
grote neus, kraalachtige ogen en smalle lippen. Terwijl ze in haar tijd
werd beschreven als de mooiste prinses van Europa, met haar
amberkleurig haar en mooie blanke huid. De kans is klein dat we een
bekende schoonheid als Cleopatra nu nog mooi zouden vinden, ze zou ons
te te klein en te dik zijn."
Relatief "De
drie modellen die op de nieuwste Vogue-cover prijken, zijn specifiek
gekozen omdat ze voor de drie soorten schoonheden van nu staan. De ene
kan deze modellen mooi vinden, anderen zijn het daar helemaal niet mee
eens. Maar wie of wat het ook bepaalt, de modebladen, modeadvertenties
of roddelbladen, deze meisjes zijn verkozen uit heel veel andere, ook
mooie mensen. Toch zijn uitgerekend zij het gezicht van het 'nu'",
besluit Alexandra Shulman. (br.Nina)
Heel wat dames dromen ervan om er eens helemaal anders uit te zien. Van
lang naar kort haar, een pittig blond kopje, een nieuwe garderobe: het
zijn maar enkele elementen die je een ander uiterlijk kunnen geven. Hoe
pak je dat aan zonder kleerscheuren?
-Kijk op websites of doe inspiratie
op uit bladen en magazines. Bestudeer celebs die je de moeite vindt en
kijk naar het volledige plaatje, zowel wat kapsel, kledij en
accessoires betreft. Heel belangrijk is dat je nooit voor een stijl
gaat die helemaal anders is dan de jouwe.
-Past de look wel bij jou? Je mag best wel kritisch zijn. Staat dat kapsel
bij de vorm van je gezicht? Laat de kleding jouw figuur goed uitkomen?
Een bepaalde stijl kan té overweldigend voor je zijn, haal er dan enkel
bepaalde elementen uit.
-Neem een vriendin mee op shoppingtrip. Vraag haar eerlijke mening. Eventueel trek je naar de verkoopsters om raad.
-Voor een nieuw kapsel ga je bij een goede kapper.
Belangrijk is dat hij of zij je op het gemak weet te stellen en dat hij
luistert naar jouw wensen. Neem eventueel een foto mee, vraag zijn
eerlijke mening en luister naar zijn advies.
-Een nieuwe look lanceer je geleidelijk.
Doe het langzaam aan. Begin met een accessoire of een enkele
basisstukken, dan krijg jij en jouw omgeving de kans te wennen aan je
nieuwe ik.
-Ben je overtuigd van een 'look', staar je er dan niet blind op. Hou rekening met je persoonlijkheid en laat je eigen smaak niet achterwege. Zo blijf je goed in je vel zitten.
-Al eens gedacht aan een kleurenconsultatie?
Met de juiste tinten zie je er al een pak anders uit. Het is vaak
bijzonder confronterend om vast te stellen dat je met de verkeerde
kleuren om het lijf loopt. (br.nina)
Een brandwonde behandelen met honing doet de wonde sneller genezen, dat
blijkt uit recent onderzoek. Daarnaast is honing het ideale middel om
een droge, doffe huid opnieuw te laten stralen.
Sneller genezen Het
onderzoek bestudeerde meer dan 2.500 patiënten met verschillende
soorten wonden. Lichte tot gemiddeld zware wonden genazen sneller dan
wanneer andere verbandmiddelen gebruikt werden.
Infecties Hoe
de honing juist werkt is nog onduidelijk. Maar het lijkt er op dat het
infecties tegengaat en het lichaam helpt dode cellen te verwijderen.
Honing werd al gebruikt door de oude Grieken en Egyptenaren als zalf
voor brandwonden en zweren.
Hydrateren Maar
honing hydrateert ook een droge en doffe huid en helpt die terug zacht
te worden. Honing trekt vocht aan en houdt het vast. Daarnaast wordt
het goed verdragen door een gevoelige huid. Daarom leren we jullie zelf
schoonheidsproducten op basis van honing te maken die je huid zullen
laten stralen. Makkelijk en goedkoop.
Vochtinbrengende crème voor het gezicht - 2eetlepels honing - 2 eetlepels cacaoboter - 1 druppel lavendelolie Laat
de honing en de boter smelten en meng ze met de lavendelolie. Laat het
mengsel even afkoelen tot het lauw is. Breng de crème aan op een
schoon, droog gezicht. Heb je over, bewaar deze crème dan in een potje
in de kast. Het zal wel stollen. Dus als je het een volgende keer wil
gebruiken, warm het dan tien seconden op in de microgolfoven.
Vervolgens even roeren en klaar.
Scrub voor ganse lichaam - 2 kopjes honing - Half kopje druivenpitolie - Zes dessertlepels donkere chocolade, kan ook vervangen worden door cacaopoeder - 2 kopjes grof zout Meng
de honing en de olie in een kom. Voeg dan de chocolade en het zout al
roerend toe. Zorg ervoor dat je alles goed mengt en een dikke,
korrelige materie krijgt. Breng de scrub vervolgens aan op het lichaam
en masseer het in de huid. Verwijder vervolgens met een warme vochtige
handdoek of spoel af onder de douche. (br.hln)
De hippe Uggs-schoenen krijgen er een exclusiever variant bij: de
Koolaburra. Ze lijken sterk op de Ugg, maar zijn een pak duurder. Dat
heeft vooral te maken met de Swarovski kristallen waarmee ze zijn
ingezet. In Amerika lopen al een heleboel celebs rond met dit nieuwste
hebbeding aan hun voeten.
Rage Sinds
Jennifer Love Hewitte, Kylie Minogue en Heroes-actrice Hayden
Pannettiere flaneerden met de Koolaburra's, is de vraag naar
glinsterende laarzen explosief gestegen in Amerika. Hier laat de trend
voorlopig nog even op zich wachten.
Uniek design Koolaburra's
worden exclusief geproduceerd in Australië en bestaan uit echt
schaapswol. Opmerkelijk aan de laarzen zijn de unieke designs op de
schoenen. De designs worden voor Koolaburra ontworpen in Los Angeles en
Santa Barbara. Vooral de designs van Ed Hardy en de Rock & Roll
boots zijn gegeerd.
Prijs In Nederland zijn
deze warme voetenverwarmers sinds kort te verkrijgen voor minstens 500
euro. Wie ze via Amerikaanse of Australische sites weet te bestellen,
raakt goedkoper weg. (br.hln)
Abbey Lee Kershaw, een Australisch topmodel, is flauwgevallen op de
catwalk tijdens de Fashion Week in Parijs. Haar korset was superstrak
aangebonden.
Lange dagen Het
19-jarige model had lange dagen gewerkt, volgens haar agente Kathy
Ward. "Toen ze van de catwalk kwam, begon ze kleine stapjes te nemen
omdat ze voelde dat ze zou flauwvallen. En dat gebeurde ook", zegt
Ward. "Het korset was inderdaad uiterst strak maar ze was snel weer op
de been. Ze heeft zelfs nog shows gelopen nadien." De show must go on.
Val in New York Kershaw,
die in Melbourne geboren werd, is een veelgevraagde mannequin. Ze was
deze zomer te zien in modeshows in New York, Milaan en Parijs. Het was
niet haar eerste 'blunder' op de catwalk. Het was ook Kershaw die
vorige maand in New York met haar hoge hakken viel tijdens de Rodarte
show. (br.hln)
Celebs hebben iets met hoge hakken. Nog niet zo lang geleden pakte
Gwyneth Paltrow uit met superhoge stilleto's op de première van Iron
Man. Lily Allen deed hetzelfde maar Victoria overtrof beide dames met
de hoogste hakken die we ooit gezien hebben.
Dat
Posh iets heeft met excentrieke schoenen, wisten we al langer. Wie
anders durft rond te huppelen met hielloze PVC-laarzen die ze vorige
week droeg?
Metaal Tijdens een
shoppingtrip met haar zoontjes werd ze gesignaleerd met een paar van de
Canadese ontwerper Dsquared2. Voorzien van supersmalle en gevaarlijk
uitziende metalen hakken, trok de fashionista alle aandacht. Hoe ze
haar evenwicht hierop kan bewaren, blijft een raadsel. Allicht dient de
oversized handtas en de hand van zoontje Cruz om de ultradunne Posh in
evenwicht te houden.
De trappen heeft onze Victoria wijselijk gemeden, in plaats daarvan nam het gezelschap de lift in het winkelcentrum. (br.Nina)
Kaal worden is hét onderdeel van het verouderingsproces waar
Nederlandse vrouwen het meeste schrik voor hebben. Dat blijkt uit een
onderzoek bij 523 vrouwen van 35 tot 65 jaar.
Anti-aging Het
onderzoek vroeg de vrouwen naar hun gevoelens en gedrag in verband met
anti-aging, meldt De Telegraaf. De onderzoekers maakten een top 5 op
van de antwoorden op de vraag "Wat is je grootste nachtmerrie als het
op uiterlijke veranderingen aankomt?"
Top 5 1. Dun haar of kale plekken (35 procent) 30
tot 40 procent van de vrouwen krijgt hier tijdens het
verouderingsproces mee te maken. De oorzaak is vaak erfelijk, maar veel
vrouwen denken dat het door een zwangerschap of haarverlies komt. Maar
Nederlands dokter Emiel Verdonschot geeft vrouwen toch wat moed: "Als
je er op tijd bij bent, kun je het proces vertragen of zelfs stoppen."
2. Overhangende oogleden (28 procent) Voor dit probleem is plastische chirurgie de enige oplossing.
3. Een uitgezakt figuur (26 procent) Ook
dit probleem is voor een stuk erfelijk bepaald. Maar je kunt
bijvoorbeeld met een bindweefselmassage of injectie-lipolyse het proces
tegen gaan. Bij deze laatste techniek wordt een vloeistof in het
vetweefsel gespoten, zodat deze cellen trager worden afgebroken.
4. Haargroei op plekken die vroeger niet behaard waren (23 procent) Er
bestaan gelukkig verschillende methodes om van ongewenste haren af te
raken. Laat je op voorhand goed informeren, het is belangrijk een
behandeling te kiezen dat je huidtype past.
5. Gele en versleten tanden (18 procent) Het
is normaal dat je tanden slijten als je ouder wordt. Ze krijgen heel
wat te verduren, vooral wanneer je veel zoet eet of koffie drinkt. Door
kapjes op je tanden te laten plaatsen of een bleking kun je dit
probleem verhelpen. (br.hln)
Brillen zijn meer dan een noodzakelijk kwaad. Tegenwoordig worden ze
als heuse fashion-items bekeken. Ze zijn zelfs zo hip dat er een
toenemende vraag is naar brillen-zonder-sterkteglazen, een bril met
vensterglas. Ze dienen om je stijl mee te onderstrepen. Dat staat te
lezen op de fashionsite Mixitup.
Mix en match Trendwatchers
zien in brillen meer dan ooit een accessoire waarmee naar hartenlust
kan gecombineerd worden. Helemaal volgens de mix & matchtrend van
dit najaar. Allerlei monturen duiken op: van extravagant groot tot
superklein.
Uitgaan Zeker in het
uitgangsleven doen de brillen het goed. Daarbij zijn vooral hippe,
glamoureuze modelletjes, geïnspireerd op de keuze van de celebs als
Madonna en Posh, zeer belangrijk. Het dikke, kunststof montuur scoort
op een avondje uit waarbij duidelijk gelonkt wordt naar de seventies.
Statement Op
de werkvloer zijn de kleinere, jaren vijftig monturen populair. Deze
vallen minder op en de pootjes zijn forser en vaak voorzien van trendy
kleuren. Ga vooral niet voor veilig, spanning en contrast horen bij de
keuze van je montuur, aldus de trendwatchers. De opmars van de
bril-zonder-sterkte geeft mix & match een extra impuls. (br.hln)
De Belgische ontwerper Martin Margiela staat bekend een excentriekeling te zijn en niet-draagbare mode te ontwerpen. Maar zijn lentecollectie voor 2009 is toch het meest bizarre wat hij tot nu maakte.
De modellen zagen niet eens waar ze wandelden door de panty's of pruiken (die veel aan neef Itt uit de Adams familie deden denken) op hun hoofd.
Ze verschenen verder met plastic zakken, witte kooien op het hoofd of ronde, lederen 'jassen'.
Als finale was er een wandelende bruidstaart gemaakt uit drie banden.
De uitleg die erbij hoorde: "Deze show is bijna meer een optreden, dan het tonen van kledij."
De lingerie-industrie doet er alles aan om hun nieuwste setjes zo
verleidelijk mogelijk voor te stellen. En toch, kopen we hun ontwerpen
niet om ons sexy en verleidelijker te voelen. Dat blijkt uit een Engels
onderzoek.
Slechts
34 procent kiest voor bijpassende beha met broekje, 36 procent houdt
het bij de 'multipacks', onderbroekjes in één pak aan een voordelig
prijsje.
Praktisch Ondanks de inspanningen
van Dita Von Teese en andere lingeriegoeroe's, benaderen we ondergoed
nog steeds als een uiterst praktisch en functioneel iets. Beha's en
broekjes worden door de meeste vrouwen niet aanzien als een kledingstuk
dat 'sexy en verleidelijk' kan zijn.
Zestig procent van de
dames koopt nieuwe lingerie als de oude aan vervanging toe is. 31
procent houdt mooie, bijpassende setjes voor speciale gelegenheden.
Winkelketens Niet
alle vrouwen stappen de gespecialiseerde vakhandel binnen. De meeste
lingerie-aankopen gebeuren nog steeds in de supermarkt of de grotere
winkelketens.
Goed nieuws voor zoetebekken. Meester chocolatier Dominique Persoone
brengt, na de chocoladesnuifmachine voor de Rolling Stones, nu ook
lipsticks en eetbare massagecrème uit chocolade. De man vertelt over
zijn nieuwste vondsten in Weekend Knack.
Primeur Schoonheidbehandelingen
met het zoete goedje zijn al een tijdje in. Nooit mag er daarvan
geproefd worden en dat vinden sommige dames bijzonder jammer. De
chocoladekok mixte daarom amandelolie met originele chocolade en munt.
De mooimaker dringt tamelijk goed in de huid, geeft een fris gevoel en
groot voordeel, er mag geproefd worden. Ook is hij zijn creaties volop
aan het testen met lavendel voor relaxerende behandelingen.
Lippenstift Al
helemaal revolutionair zijn de lipsticks op basis van chocolade. "De
voedselwetenschapper Bernard Lahousse vertelde me dat veel lipsticks
cacaoboter bevatten, dus waarom zou je er geen lekker smaakje aan
geven?", vertelt de chocolatier. "Tot mijn verbazing is het behoorlijk
eenvoudig: je stopt lege vormen in een houder, spuit de vulling erin en
laat ze opstijven, alsof je ijsblokjes zou maken."
Soorten Net
zoals bij de klassieke lippenstiften, zijn er verschillende soorten. Zo
is er eentje met originechocolade uit Papoe-Nieuw-Guinea, een andere
met Peruviaanse chocolade en gevriesdroogde munt met een natuurlijke,
frisse smaak. Volgens Persoone werden nog een heleboel andere getest
die uiteindelijk niet te eten bleken, zoals met Griekse yoghurt.
Nadelen Of
er nadelen aan een eetbare variant zijn? Bewaar de lipstick koel, want
wie ze in een broekzak of op een warm plaatsje houdt, ziet deze lekkere
mooimaker zo verdwijnen. Het ding smelt, maar dat is niet alles. Wordt
het goedje te koud opgeslagen, dan krijg je de stick moeilijker
opgedraaid.
De chocoladelipsticks, en binnenkort ook de
massagezalf, zijn verkrijgbaar bij The Chocolate Line, Simon
Stevinplein 19, 8000 Brugge, (br.Nina)
Heb jij dezelfde stijl als Victoria Beckham, Agyness Deyn of Keira Knightley?
Basisstuk voor Victoria Beckham: geveterde enkellaarsjes van Cavalli.
Basisstuk voor Agyness Deyn: stoer lederen jasje van Gestuz bij welikefashion.com.
Basisstuk voor Keira Knightley: makkelijke, wollen cardigan van La Redoute.
Soms zie je door de bomen het bos niet meer wat modetrends betreft.
Maar deze winter is het eigenlijk heel eenvoudig, ze zijn te herleiden
tot drie stijlen. Dus herken jij jezelf in de funky Agyness Deyn, ben
je meer city chique als Victoria Beckham of kies je voor romantische,
comfortabele stukken net als Keira Knightley? Dan is het gewoon een
kwestie van goed te kopiëren.
Urban chique Houd
je van grote namen als Marc Jacobs of Balenciaga en mag het wel al eens
wat kosten? Dan verkies je net als Victoria Beckham de urban chique
look. Deze stijl associeert zich met het drukke stadsleven, waarbij je
op elk moment goed voor de dag moet komen. Luxueuze stoffen, stukken
gemaakt met oog voor detail, donkere kleuren als basis en eenvoudige
vormen met een perfecte snit, daar voel jij je goed in.
Onmisbare
basisitems zijn voor jou de trendy maar stijlvolle trenchcoat,
geveterde enkellaarsjes of lakpumps en een oversized handtas om al je
spullen in kwijt te kunnen als je grote zonnebril met zwaar montuur.
Kort samengevat, je bent stijlvol met een vleugje zakelijkheid.
Mix 'n match Jij
mixt alle stijlen door elkaar. Je gaat voor retro maar combineert
probleemloos de jaren '70, '80 en '90. Net als Agyness Deyn draag jij
disco, punk en bohemian door elkaar. Deze stijl is moeilijk omdat,
hoewel het niet te gestunteld mag lijken, alles wel bij elkaar moet
passen. Je leert dit op maar een manier, door zo veel mogelijk uit te
proberen.
Deze stijl combineert felle kleuren, verschillende
designs en looks. Zo kan je roze makkelijk op oranje dragen en ruiten
op stippen. Of kun je voor een frivool bloemetjesjurkje met zware
laarzen en stoer lederen jasje kiezen. Wil je er helemaal voor gaan,
combineer je het ruitjeshemd van je vriendje met een kleurijke legging
en opvallende sneakers. Kies voor hippe Deense merken als Soaked en
Gestuz maar ga ook regelmatig snuisteren op rommelmarkten en
vintagewinkels.
Romantisch Deze is
helemaal anders als de voorgaande stijl, maar dat betekent niet dat hij
niet trendy is. Voor jou moet kleding praktisch zijn en wil je je er
voornamelijk comfortabel in voelen, net als Keira Knightley. Je stijl
ademt de rust en vrijheid van het platteland uit.
Ga daarom
deze winter voor grof gebreide stukken met stijlvolle details. Kies
voor lange jurken of jassen waar je je vrij in kunt bewegen in
combinatie met een paar eenvoudige, platte laarzen. Je kunt
verschillende stijlen en materialen mixen, maar zorg ervoor zorgen dat
het niet te druk of schreeuwerig wordt.
Je zit altijd veilig
met zachte, vrouwelijke vormen en natuurlijke, aardse kleuren. Wat
accessoires betreft, ga je voor een bril met een rond montuur en een
gebreide sjaal. Kleed je smaakvol en kies voor degelijkheid. (br.Nina)
Misschien
heb je dit al eens meegemaakt: je vriendin heeft een nieuw parfum
gekregen en je vindt het heerlijk ruiken. Daarop trek je naar de
parfumerie voor je eigen flacon van het geurtje. Wat blijkt echter na
thuiskomst? Eigenlijk vind je het parfum niet meer zo goed geuren...
Geen
nood, je bent niet wispelturig en met je reukorgaan is er niets mis!
Wel reageert jouw huid anders op het parfum; noem het gerust chemie.
Geuren passen zich namelijk aan aan de persoon die ze draagt. Wat
speelt daarbij een rol? Je huidtype, je transpiratiegedrag en je
voedingspatroon.
Omgeving verandert geuren
Zelfs
als je rekening houdt met het hoogst persoonlijke karakter van een
geur, toch betekent dat niet dat een parfum altijd hetzelfde ruikt bij
een en dezelfde persoon. Ook de omgeving beïnvloedt of vervuilt de
geur. Omgevingsgeuren, de temperatuur, de luchtvochtigheid, het al dan
niet gebruik van air conditioning... spelen een rol. Dit verklaart
waarom een bepaalde geur thuis anders ruikt dan in de parfumerie of de
winkel waar je het parfum gekocht hebt.
Verschillende geurstadia
Omdat
het even duurt eer je de geurkern van een parfum kan opvangen, wacht je
best een tiental minuten voor je beslist of je al dan niet van de geur
houdt.
Wist je dat geuren opgebouwd zijn uit drie
delen? Men spreekt van een top, een hart en een basis. Deze geurnoten
verwijzen naar één bepaalde geur of een karakteriserende kenmerk van de
geur van één grondstof.
* De eerste minuten ruik je de alcohol die snel verdampt. * Als de alcohol vervlogen is, ruik je de topnoot van het parfum: een frisse, sterke geur die erg vluchtig is. *
Na een tiental minuten tot een uur bereikt de geur de middennoot of het
hart van het parfum: de eigenlijke geur die drie à vier uur blijft
hangen. * Ten slotte blijft de basisnoot over. Dit is
de vaak sensuele en zoete geur die in je kledij kruipt en die het
parfum diepte en karakter geeft.
Verschillende geurfamilies
Als
je enkele favoriete parfums hebt, kan je een nieuwe geur zoeken in
dezelfde geurfamilie. Dat zijn grote geurakkoorden die de ziel, de
structuur en de architectuur van parfums bepalen.
Men deelt parfums in in zeven geurfamilies:
* Bloemig - een of meerdere bloemengeuren zoals roos, meibloem * Kruidig - kruidige aromas zoals majoraan, kruidnagel en peper * Fruitig - frisse citrusgeuren zoals pompelmoes, sinaasappel en citroen * Oriëntaals - zware, pittige geuren die kruidig en/of bloemig zijn en lang blijven hangen zoals kaneel, vanille en amber * Houtig - bosachtige geuren zoals patchouli, ceder en sandelhout * Groen - frisse natuurgeuren zoals gras, bladeren en kardemom *
Chypre - frisse geurencombinaties zoals bergamot als kopnoot, aangevuld
met bloemige geuren met een vleugje eikenmos en/of patchouli
Op
basis van je karakter en persoonlijkheid zal je geneigd zijn om een
bepaalde categorie te kiezen. Ook het klimaat bepaalt je voorkeur voor
een bepaalde geurfamilie. In het algemeen kiest men voor bloemige
parfums in de lente en voor fruitige in de zomer.
Dos en donts bij het testen van parfum
Ten slotte sommen we enkele tips op waarmee je best rekening houdt bij de keuze van een parfum:
* Ruik niet aan een open flacon, want dan ruik je enkel de alcohol en de topnoot van het parfum. * De beste manier om een geur uit te testen is deze aanbrengen op je huid. *
Als je dat niet wil, kan je een papieren teststrip of een stukje stof
gebruiken, maar de geur komt pas ten volle tot uiting op je eigen huid. * Wrijf niet over het parfum want dan beschadig je de geurmoleculen en wijzig je de geurnoten. * De beste plek om parfum te testen is de binnenkant van je pols of de rugzijde van je hand. * Op het einde van de dag is je reukvermogen op zijn best. Ga dus tegen sluitingstijd naar de winkel. * Draag geen parfum als je voor jezelf een nieuw parfum wil aanschaffen. *
De neuzen van de parfumindustrie kunnen geur na geur perfect
analyseren. Wij kunnen echter niet zon groot aantal geuren aan; we
kunnen de aromas dan niet meer onderscheiden van elkaar. Test daarom
nooit meer dan vier geuren. Als je de geuren wil neutraliseren, kan je
aan koffiebonen ruiken of frisse lucht inademen. * Een parfum uitkiezen voor iemand is heel erg persoonlijk. Laat de persoon in kwestie dus zelf kiezen.
Grote, stevige kontjes mogen gezien worden. Met de nieuwste beha die
het achterwerk een liftje geeft, ziet elke 'derrière' er
aantrekkelijker en groter uit. Alsof dat niet voldoende is, doet deze
wonderbroek tegelijk je buik platter lijken.
Mooi
is de de Double-O-Thong niet te noemen. De vleeskleurige variant met
twee gaten ziet er weinig flatterend uit. Zelfs de orthopedische kousen
ogen, in vergelijking met dit hebbeding, nog sexier. Ook lijkt het ding
super verwarrend. Er zijn vijf gaten: één voor de romp, twee voor de
benen en twee voor de billen.
Test Het
doel heiligt echter de middelen. Na testen bleek de nieuwste
'wonderbra' wel degelijk comfortabel en vernieuwend.
Cellulitisrolletjes verdwijnen en de taille is hoog genoeg om strak in
het vel te zitten. Zelfs qua draagcomfort scoort de liftbeha, dankzij
de ingewerkte latex. De naden zijn onzichbaar, waardoor zonder gêne de
potloodrok of die aansluitende broek opnieuw uit de kast kunnen.
Pionier Dit
model is niet de eerste 'kontbh'. Een tijdje geleden schreven we al
over de 'Bikini', die een hangend achterwerk stevigheid geeft. Het
ontwerp lijkt op een string, alleen gaan de twee bandjes onder de
billen. (br.hln)
Stiletto's kosten Britse vrouwen 37 miljoen aan blessures
Hakken van Prada.
Tijdens de laatste catwalkshow van Prada belanden twee modellen op de grond door de te hoge hakken.
Britse vrouwen spenderen in totaal 37 miljoen euro aan de behandeling
van voetblessures die ze opliepen door het dragen van hoge hakken. Dat
blijkt uit een recente Britse studie.
Operaties Stiletto's
laten je groter, slanker en eleganter lijken, maar het dragen ervan
houdt wel wat risico's in. De meest voorkomende blessures door hoge
hakken zijn eeltknobbels, vervormde tenen, ingegroeide teennagels,
geknelde zenuwen en eksterogen. Verder blijkt uit de studie dat bijna
een op drie voetoperaties bij vrouwen misvormde tenen door slecht
zittende schoenen terug recht zet. Een op vijf verwijdert eeltknobbels.
Rug en achillespees Verder
zijn hoge hakken ook niet goed voor je rug. Ze dwingen vrouwen hun hiel
op te heffen waardoor de onderrug buigt om dit te compenseren. Dit zet
druk op de zenuwen en kan pijn in de rug veroorzaken en gevoelloosheid
in voeten en benen. Een ander vaak voorkomend probleem is een
beschadigde achillespees. Vier op tien van de deelnemende vrouwen gaf
toe al een ongelukje te hebben gehad door haar hoge hakken, met
verstuikte enkels en valpartijen als gevolg.
Cosmetische chirurgie Er
wordt ook steeds meer cosmetische chirurgie uitgevoerd aan de voeten.
Daarbij injecteert de arts fillers in de bal van de voet om zo het
wandelen comfortabeler te maken.
Afwisseling De
onderzoekers willen vrouwen waarschuwen voor de gevaren van hoge
hakken. Ze raden aan stiletto's regelmatig af te wisselen met platte en
comfortabele schoenen om je lichaam te tijd te geven te recupereren.
Als je nooit hakken hoger dan 3,5 cm draagt, beperk je ook de risico's.
(br.Nina)
Welke Nederlandse mode-ontwerpers gaan het maken in Milaan?
Niels Klavers (41) en Astrid van Engelen (38) winden er geen doekjes om. 'Wij willen een groot modemerk worden. Daarom zijn we in Milaan. Maar wel groot op onze eigen manier. Waar het ontwerp voorop staat en niet al het andere. Chanel is ons voorbeeld.' In Nederland mag dan werk van het ontwerpersduo in het museum hangen, in Milaan moeten Klavers en Van Engelen zich nog bewijzen. Ze kregen het voor elkaar zich gedurende de Fashion Week, die eergisteren afliep, tussen grote namen als Gucci, Prada en Laura Biagiotti te presenteren als een veelbelovend (en hoewel al tien jaar oud) jonger merk.
Modemerk met grote potentie
Internationale modewatchers herkennen in het tweetal, dat werkt vanuit de Amsterdamse Jordaan, een modemerk met grote potentie. En Nederland heeft zichzelf met het succesverhaal van de ontwerpers Viktor & Rolf nadrukkelijk in de kijker gezet. Naast Klavers van Engelen presenteerden ook Spijkers en Spijkers, Hans Ubbink, Marcha Hüskes en Mattijs zich onder de naam Dutch Touch in Milaan.
Maar in Milaan gelden strenge regels. Je hebt je eraan te houden of het is 'arriverderci'. 'Zo krijg je hier op eigen houtje niets voor elkaar', verduidelijkt Daniele Ghiselli, een van de belangrijke modeagenten in Milaan. Alle succesvolle ontwerpers hier zijn al sinds het prille begin gaan samenwerken met lokale agenten en een showroom.'
Internationale doorbraak
De grote bottleneck voor modeontwerpers, die een internationale doorbraak willen maken, is de productie. De collectie die gedurende de show wordt getoond is vaak door ontwerpers zelf of medewerkers gemaakt, maar produceren in iets grotere aantallen is een ander verhaal. In Nederland is de productie van hoge kwaliteit kleding uitgestorven. In de meeste andere landen blijft de kwaliteit of de productiecapaciteit achter. Veel modemakers zijn daarom gedwongen zich in te vechten in de Italiaanse modewereld waar de productie van oudsher op een kwalitatief hoog niveau ligt.
Maar kledingproducenten, die immers een grote investering moeten doen om een nieuw label te laten doorbreken, moeten eerst worden overtuigd. Daarvoor is een perfecte show, een complete collectie, uitstraling en een deuren openende agent nodig. Na de eerste show afgelopen voorjaar was de zoektocht voor het label Klavers van Engelen nog niet voltooid. Afgelopen week was een herkansing.