Anne Hathaway is de nieuwste celeb om haar kapsel tot enkele centimeters
te laten kortwieken. Hoewel het geen eigen keuze was, de actrice liet
zich knippen voor een filmrol, staat ze er wonderwel goed mee. Celebs
als Emma Watson, Cate Blanchett, Michelle Williams en Carey Mulligan
ruilden eerder al lang voor ultrakort.
Emma Watson
Anne
Hathaway had al heel wat verschillende haarstijlen de laatste jaren,
maar de Amerikaanse actrice ging nog nooit voor zo kort. Hoewel dit
kapsel deze celebs ontzettend goed staat, is het geen aanrader voor
iedereen. Wanneer je bijvoorbeeld een erg rond gezicht hebt, of een
sterke kaaklijn, dan blijf je hier maar beter van weg. Het is erger wel
perfect voor dames met zachte gelaatstrekken. De trend is nu dit kapsel
wat warrig te dragen, wat ideaal is voor vrouwen die niet graag veel
tijd in de verzorging van hun haar steken.
Deze haarstijl staat
wel perfect bij de retromode die momenteel erg in is, doe inspiratie op
bij de stijl van vroeger topmodel Twiggy, zij was het mode-icoon van de
sixties.
Wie, dat willen ze nog niet kwijt bij H&M, maar zeker is wel
dat de Zweedse keten opnieuw in zee gaat met echte mode-ontwerpers.
Twee, deze keer.
Een gerucht dat de Taiwanese ontwerper Shiatzy Chen een van de nieuwe
ontwerpers zou zijn, werd alvast ontkracht door een filmpje waarop de
stemmen van de ontwerpers al te horen zijn.
Het gaat om een man
en een vrouw, en Grazia tipt dan ook op Caroline Herrera (bekend voor
avond- en trouwjurken) en Thomas Maier van Bottega Veneta. Op 9
september weten we of die gok klopt.
In het verleden hadden de betaalbare designercollecties van Jimmy Choo, Roberto Cavalli en Viktor en Rolf ook al veel succes.
Zusjes Kardashian maken kledij die rondingen flatteren
Zusjes Kardashian maken kledij die rondingen flatteren
Kim Kardashian
Kim, Khloe en Kourtney Kardashian gebruiken hun troeven voor het verder
uitbouwen van hun zakelijke imperium. In september lanceren de celebs
een eigen kledingcollectie.
Sexy De
Kardashians, de Amerikaanse realitysterren die onder meer bekend werden
dankzij hun sexy rondingen, gaan een collectie ontwerpen voor het
Amerikaanse QVC. Het worden creaties die vrouwen met een figuur net als
dat van hen moeten flatteren. De collectie krijgt de naam K-Dash en
wordt op 10 september voorgesteld aan het publiek. De zusjes hebben al
twee boetieks en een eigen parfum, juwelenlijn en een boek op de markt
gebracht.
De kapsels van het najaar 2010 draaien allemaal rond innovatieve combinaties. Combinaties van technieken, producten en verschillende looks. "Net als in de mode & beautywereld", vertelt Sally Brooks, London Hairdresser of the Year.
"Het is ongelooflijk hoe je je look kan aanpassen door simpelweg enkele technieken en producten te combineren. Vergeet het slaafse volgen van de kappersvoorschriften en begin er lustig op los te experimenteren om je eigen look te creëren. Dat is echt hip dit najaar", aldus Brooks.
Volgens Brooks moet je bovendien niet bang zijn om de regels met de voeten te treden. Zo raadt ze aan om na het gebruiken van haarkrullers stevig door je haar te borstelen. "Zo geef je het meer glans en worden de krullen natuurlijker." (br.she)
Kevin De Vuyst (21) uit Melsbroek is een van de twintig gezichten voor de internationale najaarscampagne van kledingmerk Benetton. Hij werd uit meer dan 65.000 kandidaten geselecteerd.
Het Italiaanse Benetton, bekend van de vaak controversiële reclamecampagnes, gooide het begin dit jaar over een andere boeg. Gebruikmakend van de mogelijkheden van het internet, ging Benetton op zoek naar twintig nieuwe fotomodellen zonder ervaring. Er werd onder de noemer It's my time een wereldwijde zoektocht uitgeschreven en daarop reageerden 65.000 jongeren uit 217 landen. Die jongeren selecteerden zelf hun honderd favorieten, waaruit een professionele jury uiteindelijk de 20 nieuwe Benettongezichten koos.
Daarbij, zo raakte nu bekend, zit ook de 21-jarige Kevin De Vuyst uit Melsbroek, een fervent skateboarder en beginnend muzikant die niet buiten lijkt te komen zonder z'n mutsje op zijn hoofd. Hij las naar verluidt toevallig de oproep op het net en waagde zijn kans.
De Vuyst werd in april door Benetton naar New York gevlogen voor de fotoshoot met fotograaf Josh Olins. Hij was gisteren onbereikbaar voor commentaar, maar vertelde alvast aan Knack weekend dat hij niet op een modellencarrière zit te wachten.
Bij de andere finalisten zitten jongeren uit onder meer Oekraïne, Kazachstan, Iran, India, Korea, Frankrijk en Nederland. De beelden zullen wereldwijd worden gebruikt voor reclameborden, tv-spots en tijdschriftadvertenties. (br.het Nieuwsblad)
De Brusselse ontwerper Jean-Paul Knott zag de Belgische atleten Jonathan, Kevin en Olivia Borlée en Elodie Ouedraogo schitteren in zijn creaties. Ook de blondines Snezana Rodic (Sloveense hinkstapspringster) en Russisch 800 meter-loopster Katarina Kospeskaya in doorkijkbloes gaven het beste van zichzelf op de catwalk. Toen Snezana, Elodie en Olivia als een ware Belgische vlag met veel flair de show stalen, ging het applaus de hoogte in. (br.het Nieuwsblad)
Jessica Simpson stuurt echte vrouwen op de catwalk
Jessica Simpson stuurt echte vrouwen op de catwalk
De Amerikaanse zangeres Jessica Simpson, die regelmatig kritiek op haar
gewicht krijgt, zou graatmagere modellen afzweren tijdens de modeshow
van haar eigen collectie op de komende New York Fashion Week.
Normale maten De
zangeres en designer zal haar laatste creaties laten showen door echte
vrouwen met rondingen, aldus een insider. "Jessica gaat haar beste
vriendinnen op de catwalk sturen, zij hebben maten die meer die van de
gemiddelde vrouw benaderen dan de gebruikelijke graatmagere modellen.
"De zangeres doet meer dan enkel haar naam uitlenen aan de collectie, ze
woont alle vergaderingen bij en maakt belangrijke beslissingen. Het is
een echte zakenvrouw, ze weet wat vrouwen willen."
Lichaam aanvaarden De
30-jarige blondine mét rondingen reisde voor haar televisieprogramma
'The Price of Beauty' de wereld rond om te onderzoeken wat vrouwen
ervoor over hebben om er goed uit te zien. "De serie heeft me geholpen
mijn lichaam te aanvaarden zoals het is. We willen er allemaal als de
perfecte Barbiepop uitzien, maar het is belangrijk dat je je uiterlijk
leert te appreciëren wat je hebt."
Waarom geen modeshow onder water, zo dachten de organisatoren in
Zuid-Korea. Stuntelen op de catwalk hoeft niet langer op hoge hakken,
maar kan ook onder water tijdens de allereerste onderwater-modeshow
ooit.
In traditionele Koreaanse jurken, gemaakt door Park
Sul-Nyeo's, bewegen de modellen onder water alsof ze zeemeerminnen zijn.
De show was bedoeld als promotie van enkele nieuwe warenhuizen in de
stad.
Vrouwen die 's avonds graag gaan lopen, moeten niet langer fluorescerende hesjes aantrekken dankzij de Britse modeontwerptster Stella McCartney.
Stella McCartney is al een tijdje geobsedeerd door sportkledij dankzij haar samenwerking met het sportmerk Adidas. Dit najaar geeft ze een extra veilig tintje aan haar collectie. Zo voorziet ze haar gehele collectie van een lichtgevend aspect. Zelfs de schoenen lichten op in het donker. Modebewuste sporters moeten zich echter geen zorgen maken. De sportkledij is niet bedekt met lelijke fluorescerende strips. McCartney bedacht een ingenieuze fluorescerende tekening die er bijzonder hip uitziet in het daglicht én in de nacht. (br.she)
Vogue's artistiek directeur Grace Coddington gaat samen met de voormalige hoofdredacteur van Vogue Men een boek voor alle modebewuste vrouwen schrijven.
Fashionista's die graag de nieuwste tips en het reilen en zeilen in modeland te weten willen komen, kunnen binnenkort hun hart ophalen bij het eerste boek van Grace Coddington. De rosse artistieke directeur staat bekend als het tegengewicht van de vinnige Anna Wintour en probeert zoveel mogelijk het artistieke en vrouwelijke in Vogue te steken.
"Ik ben ervan overtuigd dat het een prachtproject wordt", aldus Coddington.
Volgens de Amerikaanse Vogue is de modewereld weer klaar voor
sexy en vollere vrouwenvolumes. Grotere borsten maken daar deel van uit.
Versace
presenteerde onlangs een zomercollectie met de borsten als blikvanger. En ook
Prada schuwt de vrouwelijke rondingen niet, net als Louis Vuitton die in zijn
collectie het decolleté weet te waarderen.
Uit de collectie van Louis
Vuitton
Een terechte evolutie, alleen rijst de vraag:
waarom werden borsten zo lang geschuwd in de mode-industrie? "Borsten zijn voor
een designer een ware uitdaging", vertelt een Londense designer in de Daily
Mail. "Ze kunnen een jurk verknoeien en maken het moeilijk om een outfit mooi te
doen zitten. Bovendien lijkt een vrouw er dikker door". Daardoor keert de
modewereld zich al jarenlang af van de borsten en opteren ze liever voor de
magere en tengere meisjeslook. Deze herfst
komt daar stilaan verandering in, al schijnen dikkere borsten nog altijd niet
zonder uiterst tengere lichamen te kunnen. De B-cup wordt trouwens al
gecatalogeerd bij 'grote borsten', vrouwen met een maatje meer horen er nog
altijd niet bij.
De 27-jarige zangeres en
schoonheid Cheryl Cole staat bekend om haar voorliefde voor volumineus haar. Ze
zou verantwoordelijk zijn voor de explosieve stijging in de verkoop van haarlak
in het Verenigd Koninkrijk.
De verkoop van
haarlak in het Verenigd Koninkrijk zou met een vijfde gestegen zijn in het
laatste jaar. Redactrice Annabel Jones van Grazia: "Onze nieuwe liefde voor 'big
hair' is te danken aan celeb Cheryl Cole. Als jurylid voor X-factor verscheen ze
altijd met een hoge kuif en een stralende glimlach. Haar obsessie met
volumineuze kapsels zal niet snel afnemen.
"Haarspray is nu veel
makkelijker te gebruiken. Het houdt nu veel beter, maar kan tegelijkertijd veel
makkelijker uitgeborsteld worden. Het kan ook voor heel wat haarstijlen gebruikt
worden. De laatste tien jaar waren vooral natuurlijke producten populair, mensen
gebruikten minder haarlak omdat ze aan de ozonlaag dachten. Maar glamour is nu
terug trendy, wat maakt dat een volumineus, veerkrachtig kapsel weer helemaal
hip is. Haarlak is daar een essentieel onderdeel van", besluit Jones.
Voorheen draaide het bij de modeshows voornamelijk om de kledij, de accessoires waren maar moeilijk te zien. En laat het nu net dat zijn waar vrouwen het budget en de interesse voor hebben. Speciaal daarom slaat het Amerikaanse modetijdschrift Harpers Bazaar de handen ineen met de Council of Fashion Designers om de 'Accessoires Bazaar' te creëren.
Vergeet de vaak saaie modeshows, nu kunnen fashionista's zich meteen naar een tentje tegenover het Fashion Week-terrein begeven om alle nieuwste accessoires te spotten. In de tent van 'Accessoires Bazaar' zullen niet enkel sieraden te zien zijn van juwelenontwerpers maar ook van grote modemerken als Calvin Klein, Jason Wu en Michael Kors.
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Brad en Angelina ontwerpen kinderkleding voor het goede doel
Angelina Jolie en Brad Pitt willen een kindercollectie op de markt
brengen. Een deel van de opbrengst zal naar de Jolie-Pitt Foundation
gaan.
Brad zou intussen al voor een zakelijke bespreking naar
Italië vertrokken zijn om de collectie te bespreken. De kinderen ten
huize Brangelina dienen als inspiratiebron, daarvoor worden de zes
favoriete kledingstukken van de kleintjes gebruikt. Wanneer en waar de
collectie te koop zal zijn, is nog niet duidelijk.
Het Nederlandse topmodel Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Dat laat het merk zelf weten.
De Nederlandse Kim Noorda wordt het uithangbord van de winkelketen Vero Moda. Het is de eerste keer dat Noorda voor een Scandinavisch merk werkt. Eerder verwierf de Nederlandse faam door shows te lopen van Chanel, Marc Jacobs, Hermes, Christian Dior en Jean Paul Gaultier. Noorda werd ook al opgevoerd in campagnes voor Emporio Armani, Bulgari en Bottega Veneta.
"Kim is perfect om de look en de spirit van onze drie segmenten te vertegenwoordigen. Ze heeft de mogelijkheid om haar look aan elke mood en stijl aan te passen, iets wat de basisfilosofie vormt", besluiten ze bij Vero Moda.
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Scarlett Johansson zorgt voor comeback van zwarte lipstick
Het modehuis Dolce & Gabbana laat voor hun nieuwste promotiecampagne
van de cosmeticalijn Scarlett Johansson zwarte lipstick dragen.
Aangezien we dit ook op de catwalk bij Chanel zagen, vrezen we dat deze
weinig flatterende kleur voor lippen terug is.
Actrice
en fashionista Scarlett Johansson is al aan haar derde seizoen als
gezicht van de beautyproducten van Dolce & Gabanna bezig. Ze staat
bekend om haar elegante, sexy, vintagestijl, maar niet meteen
experimenteel. Vorige jaren oogde voor de campagnes erg natuurlijk, als
een moderne Marilyn Monroe. Het is dus een grote verrassing om haar nu
met extreme make-up als zwarte glanzende lippen te zien.
Deze
nieuwe look staat Scarlett wonderwel goed. Moest je deze actrice willen
kopiëren, is het beter van de smokey eyes achterwege te laten,
aangezien de combinatie nogal zwaar en gothic oogt. Wees je er ook van
bewust dat deze kleur je teint bleker laat lijken. Iets minder extreem
en warmer, maar even trendy zijn bordeaux of paarse tinten op de lippen.
De economie lijkt zich stilaan te herpakken en dat zien supermarkten ook in de verkoop van hun blonde haarverf.
Steeds meer vrouwen verven hun haren blond. Niet zo opmerkelijk volgens experts, want wanneer de economie terug heropleeft na een diepe crisis zijn vrouwen altijd meer geneigd om hun lokken blond te verven. "Het onderhouden van blond haar of haar met higlights kost een pak geld, en dat is voor de meeste vrouwen enkel toegankelijk wanneer de economie het beter doet."
Volgens de supermarkten en haarprofessionals is de vraag naar blond haar de afgelopen maanden met maar liefst 20% gestegen. Merken als Garnier melden zelfs dat hun best verkochte haarverf momenteel Natural Blonde is, terwijl dit in tijden van crisis nog kastanjebruin was. (br.she)
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Amerikaanse studenten leren ontwerpen zonder restjes
Gemiddeld gooit een ontwerper zo'n 20% van de gebruikte stoffen in de vuilnisbak. Simpelweg omdat het goedkoper is om weg te gooien dan te recycleren. Daar wilt de New Yorkse Parsons New School for Design nu verandering in brengen.
Tijdens de opleiding 'Zero Waste' leren modestudenten via enkele simpele technieken om te ontwerpen zonder restjes na te laten. Dat doen ze door hun ontwerp in een puzzelvorm op de stof te leggen, of door eerst te draperen en dan pas te naaien of te knippen. Al die methodes zijn bijzonder kostenbesparend, maar volgens de meeste modehuizen niet erg efficiënt. Zo beweren ze dat al die nieuwe methodes enorm veel tijd kosten om te implementeren, waardoor het nog steeds voordeliger is om de restjes gewoon weg te gooien.
Toch zijn er al enkele goede voorbeelden voorradig. Zo recycleert Delvaux al zijn lederrestjes om er goedkopere handtassenlijnen mee te maken. Even kwalitatief, maar een pak goedkoper. (br.she)
Verschillende modesites hebben karamelbruin uitgeroepen tot dé
herfstkleur. Een beetje voorbarig misschien, maar de kille temperaturen
en de regenbuien van de laatste dagen doen toch al aan herfst denken.
Het voordeel aan deze kleur is dat het een neutraal kleur met een warme
ondertoon is. Gecombineerd met een felle kleur zoals geel of azuurblauw
kan je het heel levendig maken.
In combinatie met wit of
lichtgrijs wordt het zakelijk, in combinatie met rood, paars of groen
wordt het pittig. Het enige waarmee het niet goed combineert is zwart.
Kies eerder voor antraciet of een donker olijfgroen.
Het nadeel
is dat aan dit kleur nog een bomma-imago kleeft. De stijl die je
uitkiest zal dan ook grotendeels je look bepalen. Een wijde broek met
een hip hemd, een jurk of rok met opvallende riem of een hippe regenjas
maken je helemaal fashionable. (br.hln)
Dit najaar kleuren onze lippen roder dan rood. Volgens make-upexperts mag de andere cosmetica dan basis blijven, onze lippen worden echte blikvangers.
Klassieke rode lippen vierden hoogtij tijdens de Fall/Winter Fashionshows van de New York Fashion Week. Gemey Maybelline was persoonlijk verantwoordelijk voor de cosmetica van alle modeshows, en zij trokken één vaste waarde doorheen al hun make-upopdrachten: knalrode lippen. De lippenkleur kon gaan van diep bordeaux tot fel rood, afhankelijk van de huidteint en de bijhorende oogmake-up. Zo lieten ze de diepere rode kleurtjes spreken bij smokey eyes, terwijl een naturel blik dan weer werd opgehemeld met de felste rode kleur die mogelijk was.
De Wizard Jeans helpt mannen én vrouwen om een buikje te verstoppen.
Een nieuw soort jeans verstopt je buik. Wizard Jeans helpt vrouwen al
sinds vorig jaar, maar nu hebben ze ook een mannencollectie op de markt
gebracht.
De jeans heeft een brede tailleband zodat de buik op zijn plaats blijft.
De goedgeplaatste achterzakken geven dan weer extra vorm aan de kont,
en liften die zelfs een beetje.
Mannen die het wel zien zitten om via hun kledij wat meer vorm aan hun lichaam te geven kunnen deze website bezoeken. Hou de kaart al gereed, want een paar kost algauw 120 euro.
Net als je garderobe is je make-up bij een ander seizoen aan vernieuwing
toe. Gelukkig kan komende winter alles, althans wat make-up betreft.
Op
de catwalk zagen we veel extremen, van ontzettend kleurrijk tot heel
natuurlijk, dat meldt nu.nl. Modellen bij A.F. Vandevorst leken haast
geen cosmetica te dragen: denk aan nudekleuren waardoor het lijkt als je
niets op hebt. Designers bij Balmain, Stella McCartney en Burberry
volgden dit voorbeeld. Daarnaast zijn natuurlijke kleuren als chocolade-
en roestbruin in, dit werkt vooral goed bij ogen. Ideale kleuren dus
voor je herfstmodus.
Is dat toch iets
te 'natuurlijk' voor je, dan kun je het accent op je lippen met felrode
lipstick leggen. Doe inspiratie op bij de modellen van Givenchy,
Moschino en Karl Lagerfeld. Wil je je aan iets extreem wagen, dan zet je
zowel je ogen, lippen, wenkbrauwen en wangen in de verf. Daarvoor kun
je extreme tinten als oranje, paars en roestbruin gebruiken. Het zwarte
lijntje aan de ogen is ook een blijver.
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Acht op tien vrouwen liegt over prijs kledij tegen partner
Twee derde van de vrouwen liegt tegen haar partner over de prijs van
nieuwe kledij. Acht op de tien van hen geeft toe dat ze het prijskaartje
eraf halen voor ze thuis komen, om zo de echte prijs van het
kledingstuk te verstoppen.
Liegen Een kwart
van de 3.000 ondervraagde vrouwen verstopt nieuwe aankopen in haar
kleerkast, de helft ontkent tegen haar partner dat het kledingstuk nieuw
is, ze maakt haar partner wijs dat ze het item al lang heeft. Een
vijfde liegt dat de kledij die ze kochten een koopje was, 17 procent
zegt dat ze er bonnen voor had, 17 procent doet liegt dat iemand anders
het voor hen kocht. De helft van de dames zegt dat hun geliefde zelden
beseft wat ze allemaal kopen. Bijna de helft zegt dat ze zich schuldig
voelen over hun aankoop, ook al vindt hun partner het niet erg wanneer
ze shoppen. Een kwart van de vrouwen haalt geld af van hun
gemeenschappelijke rekening tijdens een shoptrip, zodat hun aankopen
niet op de bankafschriften komen.
Schuldgevoel Onderzoekster
Lynsey Walden: "De vaakst voorkomende reden voor vrouwen om te liegen
over hun shopgewoonten is dat ze zich schuldig voelen over hun uitgaven.
Vrouwen hebben een hele lijst met leugentjes die ze kunnen gebruiken
wanneer ze vrezen dat hun partner niet blij zal zijn met hun aankopen.
Andere leugentjes zijn: ik heb het gekocht met geld dat ik voor mijn
verjaardag kreeg of ik heb niets anders dat past."
Het vooruitzicht van zichzelf in een ultrastrakke jeans te wringen baart
veel vrouwen zorgen, steeds meer Amerikaanse trendy moeders proberen
hun baby (en hun luiers) hierin te dwingen.
Meer kinderkledij De
skinny jeans is een veel besproken item in de modewereld: de
ultrastrakke broek is al verschillende jaren trendy, maar flatteert
helaas niet zoveel vrouwen. Nu trekken modebewuste mama's hun baby dit
steeds vaker aan, ondanks het oncomfortabele gevoel van deze jeans. De
verkoop van volwassenen trends, denk aan lederen minijasjes en
enkellaarsjes, in kinderkledij boomt sinds de crisis. Het lijkt alsof
ouders minder aan zichzelf uitgeven, maar wel blijven spenderen aan hun
kroost. Uit cijfers blijkt dat de verkoop van kledij voor volwassenen
met 1,4 procent stijgt, bij kinderkledij is dat 5,3 procent.
Lederen jasje De
grootste Amerikaanse keten van kledij GAP verkoopt al jaren
jeansbroeken voor pasgeboren baby's. Ongeveer de helft van hun aanbod
voor kinderen zijn skinnyjeans. Maar ook bij andere winkels groeit het
aanbod. De strakke broeken voor baby's zijn gemaakt naar het exacte
voorbeeld van de volwassen jeansbroeken. Daarnaast vind je in de winkel
nog andere babyversies van grote mensenkledij. "Mensen houden van trends
voor volwassenen op kindermaat, trendy kledij is echt schattiger hoe
kleiner ze gemaakt worden", aldus een woordvoerder van GAP.
Christina
Lane, de dochter van de Amerikaanse mama Ava Lane, heeft op haar twee
jaar al vier exemplaren skinnyjeansbroeken. "Ze kreeg de eerste als
cadeau, maar dit was zo schattig, dat ik er nog extra kocht. Baby's en
kleuters hebben dikke buiken, skinny jeans werken normaal niet voor
mensen met een buikje, maar bij Christina staan ze wel mooi."
Schoonheidsideaal Critici
zijn geen voorstanders van dit soort kledij, dit zou het
schoonheidsideaal op een nog jongere leeftijd opdringen. "Zelfs
pasgeboren baby's kunnen zich nu zelfs zorgen beginnen maken over de
grootte van hun kont."
Vrouwelijke rondingen zijn weer hip, dat blijkt uit de verkoop van grote maten in de mode-industrie. Die zorgt enkel in Groot-Brittannië reeds voor 4.5 miljard euro inkomsten.
Vrouwen kopen nog steeds het vaakst maat 40 en 42. 15% draagt maat 44 en 25% kiest voor maat 46 of hoger. Hierdoor gaan steeds meer winkelketens investeren in een grote maten-lijn en worden maten zelfs geherdefinieerd. Zo maken sommige winkels van een maatje 44 een maatje 42 om de klanten beter in hun vel te doen voelen.
Het aloude idee dat vrouwen 'het' zelf zoeken door korte rokjes te
dragen, leeft voort in de hoofden van mannen. 57 procent van de mannen
denkt dat vrouwen gemakkelijk in bed te krijgen zijn als ze strakke
jurken dragen, één op vijf denkt dat vrouwen expres de aandacht willen
trekken. Dat bleek na een bevraging 1.348 mannen van
mycelebrityfashion.co.uk.
Ook korte topjes (53 procent), korsetten (51 procent), kant (45 procent)
en de ondergoedtrend (43 procent) geven mannen het idee dat vrouwen
promiscu zijn 'omdat ze expres meer huid tonen'.
Minirokjes doen
maar één op vijf mannen aan seks denken, dat is bijna even veel als een
lage jeans. Kniehoge laarzen scoren verrassend hoger dan de populaire
stiletto's (32 vs 29 procent), en de kokerrok doet zelfs vier op tien
aan seks denken.
Het
verrassende is dat ook de onschuldige en alomtegenwoordige knielaarzen
hoog scoren op die lijst. 34 procent van de mannen denkt dat vrouwen die
enkel dragen om aandacht te trekken naar benen. 12 procent vindt ze
smakeloos en marginaal.
"Het
was verrassend om te zien hoe voor vrouwen onschuldige kledingsstukken
voor mannen totaal iets anders betekenen. Vooral als ze de
lichaamsvormen benadrukken of iets meer vlees tonen", zegt Andy Barr,
directeur van de site.
"Wat
ook opviel was de directe link die mannen leggen tussen kledijkeuzes en
seksuele signalen, iets waar vrouwen niet onmiddellijk over nadenken
als ze uitgaan", aldus nog Barr. Het lijkt erop dat hij vrouwen daarmee
onderschat: veel vrouwen denken wel degelijk na over het effect dat ze
met hun kledij proberen bereiken, vooral als ze uitgaan.
"Mannen
moeten leren dat strakke kledij niet betekent dat een vrouw seks wil of
met iedereen in bed zal duiken. Soms dragen ze gewoon iets strak omdat
het een trend is."
Maar het ziet er
niet naar uit dat dit snel zal gebeuren. Mannen willen ook hun eigen
partner niet in strakke kledij het huis laten uitgaan (één op drie) en
een op vier zou zijn vriendin zelfs verbieden uit te gaan in kledij die
hen niet aanstaat.
Nochtans bleek uit ander recent onderzoek dat
vrouwen geen strakke kledij om mannen te versieren, maar wel om andere
vrouwen de loef af te steken.
Ook de jeansmarkt ontdekt dat een normale vrouw geen pannenlat is, en
brengt jeansbroeken op de markt die aangepast zijn aan de beroemde
vrouwelijke rondingen. Levi's noemde de collectie Curve ID, en telt
voorlopig drie onderverdelingen: slight, demi en bold, benamingen die
verwijzen naar de graad van de rondingen.
Het jeansmerk doet dat toen na onderzoek bleek dat vorm belangrijker is dan cut of maat bij het kiezen van een jeansbroek.
Betere look "Een
van de meest frustrerende zaken voor vrouwen is dat ze geen jeans
vinden die bij hun lichaam past. Door de diversiteit in bodytypes is dit
vooral een vrouwenzaak. Mannen geven niet om vorm en of de jeans hen er
beter doet uitzien. Vrouwen wel", aldus Robert Hanson van Levi's.
Subtiele verschillen Per
onderverdeling worden verschillende types en kleuren jeans op de markt
gebracht, die verschillen in tailleband, plaatsing van de achterzakken
en naad. Bij welk type je hoort, vraag je best aan een verkoopster.
Levi's denkt eraan een vierde onderverdeling toe te voegen aan de collectie.
Een jeansbroek is het basisstuk dat iedereen in zijn of haar
kleerkast heeft hangen. Een klassieker en een favoriet tegelijk. Waarom?
Om deze goede redenen:
1) Nooit in de steek Een jeansbroek kan je bijna
altijd dragen. Met een hemd en een vest voor een formelere look, met een
t-shirt voor een luie dag thuis, met een topje tijdens een nachtje uit
of met die toffe tuniek tijdens het shoppen. Je jeans laat je nooit in
de steek!
2) Het past bij alles Welke
kleur of stijl topje, t-shirt, trui, bikini, tuniek,schoenen, handtas,
lipstick, kapsel je ook wil dragen: een jeans past er altijd bij.
3) Verschillende leeftijden Op
senioren na, draagt zowat elke leeftijd een jeansbroek: van kleuters
naar pubers, naar zwangere vrouwen of stoere mannen van middelbare
leeftijd.
4) Alle seizoenen Op die enkel
dagen hittegolf na, kan je een jeansbroek zowat altijd dragen. En is het
toch te warm, dan schakel je toch over op een jeansrok of jeansshorts?
5) Veel variatie De
variatie in jeansbroeken, maakt dat iedereen een jeans kan dragen en
toch een eigen stijl kan hebben. Skinny, stretch, legging, bootleg...
keuze genoeg.
6) Eenvoud Een jeans blijft heel eenvoudig, en eenvoud siert.
7) Kleurtjes Vele
tinten blauw, maar ook zwart, geel, rood of groene jeans bestaan. De
gekleurde jeans zijn iets moeilijker om juist te dragen en te
combineren, maar met wat oefening lukt het wel.
8) Comfort Ok, een skinny jeans is niet altijd even comfortabel, maar een jeans die jou echt goed past, zit altijd lekker.
9) Prijs Een toffe jeans vind je in verschillende prijsklasses, wat het voor iedereen doenbaar maakt.
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
Vrouw past 21.000 stukken kledij maar koopt slechts helft
De gemiddelde vrouw past meer 21.000 kledingstukken tijdens haar leven,
maar ze koopt er slechts de helft van. Dat blijkt vandaag uit een
recente Britse enquête.
Passen De
onderzoekers ondervroegen 3.000 Britse vrouwen. Daaruit blijkt dat de
dames gemiddeld vier keer per maand naar de winkel gaan en dan tien
topjes, jeansbroeken, jurken of schoenen mee in het pashokje nemen. Dat
maakt dus maandelijks 40 verschillende items of 480 per jaar. Ze koopt
echter slechts vijf van deze gepaste items per shoptrip. Dat zijn 240
kledingstukken per jaar of een totaal van 10.560 tijdens haar ganse
leven. De helft van de vrouwen past regelmatig iets in de winkel, zonder
echt de intentie te hebben kledij te kopen.
Spijt 84
procent geeft toe vaak alleen te gaan windowshoppen maar uiteindelijk
toch iets te kopen. Elke shoptrip levert echter een kledingstuk op dat
nooit gedragen zal worden en een ander dat teruggebracht wordt met het
excuus dat het niet paste. 40 procent van de vrouwen geeft toe dat soms
ze het kledingstuk niet meer mooi vonden eens ze thuis kwamen. 85
procent van de vrouwen heeft vaak spijt van een aankoop wanneer ze gaan
shoppen. Hetzelfde aantal geeft toe spijt te hebben iets te hebben laten
liggen in de winkel.
Tijdverdrijf Onderzoekster
Sue Beck: "Voor veel vrouwen is kledij passen het leukste aan een
shoptrip. Uren in het pashokje spenderen met vriendinnen door vreemde
items en geweldige outfits te passen die je niet in het openbaar zou
durven dragen. Het is ook een excuus voor sommigen om te dure kledij te
kunnen passen en je budget te overschrijden."
Tips Stylist
van celebs Patrick Swan: "Het is belangrijk een kledingstuk te passen
met een hele outfit. Dus als je een blouse wil proberen, neem je best
ook de juiste broek en schoenen mee, zodat je kunt zien hoe alles samen
staat. Er is niets erger dan geld te spenderen aan een kledingstuk om
het dan nooit te dragen omdat je niets hebt dat er bij past. Prints
leiden de aandacht af, probeer dus dit te dragen aan het lichaamsdeel
waar je onzeker over bent. Lichaamsdelen die groter moeten lijken,
hebben een kleine print nodig. Een grote print draag bij aan dingen die
kleiner moeten lijken. Een goed jasje of truitje kan een outfit maken of
kraken, dit kledingstuk is dus een goede investering en een aankoop die
lang zal meegaan."
Redenen waarom vrouwen kledij terugbrengen: 1. Het paste niet 2. Ik hou er niet echt van 3. Ik heb me bedacht 4. Schuldgevoel 5. Ik vond iets gelijkaardig of goedkoper in een andere winkel 6. Partner was niet enthousiast 7. Het kledingstuk past niet goed samen met een ander item 8. Het accentueert mijn kont 9. Heupen lijken groter 10. Boezem lijkt groter
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Marc Jacobs plant als eerste designer lijn voor grote maten
Het modehuis van topdesigner Marc Jacobs is volop bezig met de
ontwikkeling van een lijn voor vrouwen met maatje 42 of meer, dat laat
zijn zakenpartner uitschijnen. Deze collectie zou een gevolg zijn van de
groeiende vraag naar couturekledij in grotere maten.
De
zakenpartner van Marc Jacobs Robert Duffy kondigde de plannen vorige
week op Twitter aan. Hij gaf later toe dat hij te veel had prijsgegeven,
het modehuis maakte sindsdien nog geen officiële aankondiging van een
lijn voor grote maten. Het zou volgens Duffy wel nog een jaar duren voor
de lijn op de markt. Het is niet zo dat de huidige lijn in grote maten
zal aangeboden worden, de nieuwe collectie zou specifiek ontworpen
worden voor grotere vrouwen. "Momenteel verkopen we al creaties in maat
42, maar die blijven altijd in de rekken hangen. We moeten nog zien hoe
we deze lijn verkocht gaan krijgen. Het zit allemaal nog in de
beginfase."
Duffy heeft
zelf 'grote maten' en geeft toe dat het niet makkelijk voor hem is om
trendy kledij te vinden. "Ik probeerde al te diëten, maar dat lukt niet.
Daarnaast hou ik niet van de uitdrukking 'grote maten'." Daarom vroeg
Duffy aan klanten van het merk naar ideeën voor een alternatieve term.
Marc Jacobs is een ontwerper die graag buiten de lijntjes kleurt, hij
breidde zijn collecties al uit met een lijn voor kinderen, honden en een
boekenwinkel. Als dit een succes blijkt te zijn, zullen andere
modehuizen misschien zijn voorbeeld volgen.
Veel
merken als dat van Victoria Beckham verkopen niets groter dan maat 42,
volgens designers is het moeilijker om te ontwerpen voor dames met
rondingen. Het laatste jaar toont de mode-industrie meer interesse in
grotere maten. Model Crystal Renn, maatje 42, is het eerste supermodel
dat voor merken als Chanel en Jean Paul Gaultier op de catwalk
verschijnt. Op de vorige editie van de Londen Fashion Week verschenen
verschillende 'dikkere' modellen op de catwalk. Vorige maand kondigde
het Amerikaanse grootwarenhuis Saks al aan dat het couture in grote
maten zou opnemen in zijn aanbod.
Op het moment zelf stond je er niet bij stil, maar jaren later zou je
door de grond willen zakken van schaamte: wie liet jou die modeblunders
maken, en waarom?! Iedereen heeft het meegemaakt, oude fotoalbums zijn
daar het bewijs van.
Die foto's kunnen jou nu veel opbrengen. Only organiseert een
fotogallerij, toepasselijk 'Hall of shame' getiteld, waarbij iedereen
zijn of haar modeblunder kan insturen. Meedoen? Upload één of meerdere
foto's van jezelf uit de periode 1995-2010 en dit voor 6 september 2010.
De meest foute outfit wordt beloond met een volledige Only-collectie in
jouw maat.
Wie niet durft, kan ook helpen kiezen wie de nieuwe
outfit verdient. Dat doe je simpelweg door naar www.only.com te surfen
en via de like-button aan te geven wie van jou mag winnen.
Een minirokje mag dan wel aanlokkelijk lijken tijdens de zomermaanden, je kan er ook bijzonder veel met misdoen. Wij zetten enkele tips op een rijtje om de minirok altijd draagbaar te maken.
Uiteraard is het belangrijk om naar je figuur te kijken. Zijn je bovenbenen net je slechtste lichaamspunt, kies dan eerder voor een rok tot op de knie. Die minirok is nu eenmaal niet besteed aan jou. Vrouwen die hun bovenbenen best nog kunnen vinden, maar vrezen voor de blootheidsfactor kunnen de minirok met een ondoorzichtige panty dragen. Dat maakt het geheel meteen een pak stijlvoller, zeker als je opteert voor een panty in dezelfde kleur als je rokje.
Draag een minirok liefst met een lage pump of ballerina's. Torenhoge naaldhakken staan prachtig onder langere rokken, maar bij een miniversie kan het al snel ordinair lijken. Zorg er ook steeds voor dat je andere kledij sober blijft. Ga dus niet voor een glittertopje of een blouse met immens decolleté. Tenzij je natuurlijk naar een nieuwjaarsfeest gaat.
Oefening baart kunst. Ook met een minirok. Zet daarom eerst een spiegel voor je, en probeer bepaalde zithoudingen eventjes uit. Een minirok verhult nu eenmaal minder dan een broek of een langer rokexemplaar, waardoor bepaalde zithoudingen misschien te onthullend kunnen zijn.
Diane Von Furstenberg is ermee akkoord gegaan om de helft van haar fortuin weg te schenken aan goede doelen. Dat laat de ontwerpster zelf weten in een brief gericht aan de media.
Diane Von Furstenberg heeft zich achter een initiatief van Bill Gates en Warren Buffett geschaard. Dat duo probeert de rijksten der aarde ervan te overtuigen om de helft van hun fortuin te schenken aan goede doelen. Ze mogen zelf kiezen of deze schenking tijdens of na hun leven plaatsvindt. Ook het exacte bedrag en de goede doelorganisatie mag zelf bepaald worden.
Degenen die zich voor dit initiatief engageren moeten bovendien geen overeenkomst tekenen. De oprichters hopen dat een mededeling aan de media voor genoeg sociale druk zal zorgen om hun belofte waar te maken. (br.she)
Zelf is ze een handtasverslaafde (met een liefde voor de exclusieve
Birkintassen), dus een verrassing is het niet helemaal: Victoria Beckham
lanceert binnenkort haar eigen handtassenlijn. Daarvoor zal ze
samenwerken met ontwerpster Katie Hillier.
De zangeres/ontwerpster had zich al laten ontvallen dat ze het beu is om reclamepaneel te spelen voor andere merken.
"Als
ze Louboutins of een Birkin draagt, lopen mensen naar de winkel om
exact hetzelfde te kopen. Dus dacht ze: waarom creëer ik niet zelf een
lijn, zodat mensen mijn ontwerpen kopen?" Zo gezegd, zo gedaan dus. Een
schoenencollectie lijkt echter nog niet meteen in zicht.
Beckham
heeft zich de voorbije seizoenen al bewezen in de modewereld. Haar
jurken oogsten veel bijval van zowel moderedactrices, celebs als het
gewone publiek. Of dat met de handtassen ook zo zal zijn, zullen we dit
najaar zien.
Ondertussen probeert
Victoria ook haar voetballende man aan het ontwerpen te krijgen. "Ze is
er van overtuigd dat hij een oog voor mode heeft." David zou een
collectie van mannenpakken en avondkledij in elkaar moeten boksen.
Ondertussen zou de voetballer gezwicht zijn voor de pleidooien van zijn
eega.
De zoektocht naar de perfecte schoen is de hel voor jou? Ontwerp ze
dan zelf online! Gebruikt makend van enkele basismodellen, kan je zowel
op Shoes of prey en Upperstreet je eigen schoen ontwerpen. Daarbij kies
je het model, de kleur, de stof, de afwerking tot het sluitingkje toe.
Het leukste is nog dat beide sites heel toegankelijk zijn. Je kan
beginnen ontwerpen zonder de belofte van een aankoop of drie formulieren
te moeten invullen. De programma's zijn erg gebruiksvriendelijk en
leiden je stap voor stap door het proces, waarbij je naar hartelust kan
experimenteren. Je kan je ontwerpen ook opslaan en de prijs laten
berekenen.
Dat is wel even slikken. De schoenen zijn een pak duurder, maar je hebt ze natuurlijk wel zelf ontworpen. Shoes of prey is het goedkoopst: van 130 tot 230 euro, Upperstreetis
duurder en start aan 220 euro. Nog een verschil met winkelen: je moet
gemakkelijk zes weken wachten tot de schoenen afgeleverd zijn.
Lady Gaga bij de best geklede vrouwen van de wereld
Lady Gaga bij de best geklede vrouwen van de wereld
Lady Gaga staat wereldwijd bekend om haar excentrieke keldingsstijl,
daarom werd ze door het Amerikaanse magazine Vanity Fair samen met
Michelle Obama en Diane Kruger uitgeroepen tot de best geklede vrouwen
van de wereld.
Elk jaar kijkt de
modewereld reikhalzend uit naar de lijst van meest stijlvolle vrouwen
van Vanity Fair. Lady Gaga is een nieuwkomer, ze werd gekozen vanwege
haar hoeden en excentrieke outfits. Voor Michelle Obama is het al de
vierde keer dat ze een vermelding krijgt, ze werd uitgeroepen tot een
echte trendsetter. Redactrice Amy Fine Collins: "Michelle Obama speelt
een erg belangrijke rol in de mode. De vrouwen die onze lijst halen,
lijken op niemand anders. Het zijn leiders, geen volgers."
Samantha
Cameron, de vrouw van de Britse premier, behaalde ook een plaatsje, het
is de eerste keer dat een zwangere vrouw in de lijst verschijnt. First
Lady's zijn blijkbaar erg in, want ook Carla Bruni kreeg een vermelding,
naast David Beckham, Maggie en Jake Gyllenhaal en designer John
Galliano.
Retro is in, dat weten we al langer. Maar de nieuwste manier om deze
look te creëren zijn stippen. We zagen dit namelijk bij verschillende
designers op de catwalk verschijnen.
Sjaal bij asos.com.
Ontwerpers
bij Marc Jacobs en Miu Miu experimenteerden met frivole stipjes: denk
aan vrolijke rokken en stippen in meisjesachtige kleuren als roze en
zachtgroen, dat meldt styletoday.nl. We zagen dit ook terugkeren bij
Oscar de la Renta en de koningin van vrolijke kleuren Sonia Rykiel. Vind
je een hele rok met stippen niet volwassen genoeg, laat je dan gaan met
accessoires als schoenen en sjaals. Je kunt je outfit ook altijd wat
stoerder maken met robuuste accessoires als felle riemen of armbanden.
Panty's bij Silk in a box.
Stippen
hoeven zich niet alleen te beperken tot zomerjurkjes. Je geeft je
hersfoutfits van vorig jaar een update door er een panty met polkadots
onder te dragen: goedkoop én trendy. (br.hln)
Victoria Beckham zou manlief overtuigd om een collectie maatpakken en
avondkledij voor mannen te ontwerpen. Die zou er komen tegen de
herst/winterlijn van 2011.
Oog voor mode Posh
zou naar verluidt al maanden David de oren van het lijf zeuren voor een
samenwerking met haar modemerk, zijn ontwerpen worden een uitbreiding
van haar jurken- en jeanscollectie. "Victoria is er eindelijk in
geslaagd David te overtuigen, ze is er zeker van dat hij een oog voor
mode heeft", aldus een insider. De 36-jarige voormalige zangeres zou erg
blij zijn met wat hij tot nu op modevlak heeft gepresteerd. "Ze denkt
dat de collectie als zoete broodjes zal verkopen. Hij zou chique
mannenmode voor zowel overdag als 's avonds tekenen."
Het is de eerste keer dat het koppel als designers zal samenwerken.
Grijs haar bij vrouwen wordt vaak als oud, onflatterend en helemaal uit
de mode bestempeld. Het 45-jarige model Kristen McMenamy weigert echter
haar grijze lokken nog te kleuren en wil zo een einde aan een van de
laatste modetaboes te maken.
Het
45-jarige model verschijnt met haar natuurlijke haarkleur op de cover
van modebijbel Vogue, het meest toonaangevende magazine. Kirsten, moeder
van drie kinderen, toont trots haar grijze lokken: "Ik heb Vogue gezegd
dat ze moeten blijven vooruitgaan, vernieuwen is belangrijk. Ik bewijs
dat je kunt verouderen en nog steeds rock 'n' roll blijven. Ik dacht dat
mijn grijze haardos een mooie foto zouden geven." Ze verscheen eerder
dit jaar ook al zo op de catwalk voor Calvin Klein. McMenamy doorbreekt
graag modetaboes. In de jaren '90 verscheen ze op de catwalk met
afgeschoren wenkbrauwen en een korte coupe.
Hoewel
Kirsten in een wereldje werkt waar alles draait om jeugdigheid, stopte
het model zes jaar geleden met haar kapsel te kleuren. Kristen McMenamy
zet hier zelfs een trend mee. Jonge vrouwen als Kelly Osbourne kleuren
nu uit eigen beweging hun lokken grijs.
Fashionista's
reageren alvast enthousiast op de fotoshoot. Zij hopen dat dit een
einde maakt aan het schoonheidsideaal van eeuwig jong te blijven, wat
leidt tot vrouwen die tal schoonheidsingrepen ondergaan en er erg
kunstmatig uitzien. Redactrice Nicola Moulton van de Britse Vogue:
"Grijs haar maakt een vrouw niet lelijk, het maakt haar zelfs
aantrekkelijker omdat het bewijst dat ze veel zelfvertrouwen heeft."
In Gent hebben al 190 handelaars aan het stadsbestuur laten weten
dat ze de deuren openen voor een eerste "laatavondshopping" op
donderdag 7 oktober. Net als bij de herlancering van de avondshopping in
Brussel, kiest Gent voor een evenement met animatie.
Een traditie van avondshopping kent Gent niet, al werd de mogelijkheid
in 2005 al eens onderzocht. Wel organiseren dekenijen al jaren
gelijkaardige initiatieven op beperkte schaal.
3 avonden afwijken Gent
besliste voorlopig om in de hele stad een afwijking op de openingsuren
toe te kennen op drie avonden. Ondertussen lieten al 190 handelaars
weten dat ze op de eerste avond, donderdag 7 oktober, de deuren langer
openhouden.
Festival van Vlaanderen "Er kan
die dag niet alleen tot 22 uur gewinkeld worden", zegt economieschepen
Mathias De Clercq (Open Vld). "In samenwerking met het Festival Van
Vlaanderen, zullen in een aantal deelnemende handelszaken ook
professionele muzikanten spelen." Er komt een uitgebreide
communicatiecampagne om het initiatief bekend te maken.
Het is
nog niet zeker of de avondanimatie ook bij de andere avondshoppingdagen
aanwezig zal zijn. "We zullen na de eerste avond evalueren en bijsturen
waar nodig", klinkt het. "Maar een begeleidend evenement geeft wel een
meerwaarde".
Ben jij een shopaholic? Is shoppen en geld uitgeven een verslaving
geworden voor jou, in plaats van een toffe manier om een
zaterdagnamiddag te spenderen? Dit zijn de waarschuwingssignalen:
1) Extra kamer Niet alleen je kasten puilen uit,
je hebt zelfs een extra kamer alleen voor je kleren en schoenen. En dat
is niet omdat ze vanzelf kleine kleertjes maken, je hebt gewoon te veel
gekocht.
2) Niet zoveel, toch? Je
minimaliseert je uitgaven, niet alleen tegenover anderen maar ook voor
jezelf. Je verstopt rekeninguittreksels en kassaticketjes om te kunnen
liegen, en je halveert de prijs als je die noemt.
3) Een in elk kleurtje Je bent zo dol op die nieuwe riem/bloes/broek/schoenen dat je ze in elke kleur hebt gekocht. Alsof je dat allemaal zal dragen...
4) Labels Als
er verschillende items in de kast het label en het prijskaartje nog
hebben, dan betekent dat twee dingen: a) je hebt het nog niet gedragen
of b) er is geen controle op je uitgaven. Want terugdragen zal je zeker
niet doen...
5) Merken Je koopt bijna
alleen maar merkkledij, en dan vooral om te kunnen zeggen dat je
merkkledij hebt en niet omdat je het kan betalen of omdat het je enorm
flatteert.
6) Koopje van de eeuw Je kan
geen enkel koopje weerstaan... ook al is de prijs van jouw koopje
evenveel waard als de volledige garderobe van iemand anders. Het maakt
niet uit hoeveel je uitspaart, maar wel hoeveel het kost. En het is geen
koopje als je het niet echt mooi vindt, niet past of je het zelfs nooit
wil dragen.
7) Ik verdien het Je werkt
hard, dus je verdient iets. Maar werken we niet allemaal hard? En moet
je echt even hard shoppen als je werkt, ter compensatie? Kan je dat geld
echt niet voor iets leuker spenderen? Een reisje, een verwenweekend,
een gezellig diner met vriendinnen? En geeft shoppen je echt de
verlossing waar je naar op zoek bent, en geen extra schuldgevoel?
8) Eentje is geentje Je hebt verschillende kredietkaarten, en je blijft tegen de limieten aanschuren of deze verhogen.
9) Lenen Je
moet leningen aangaan om je kredietschulden af te betalen... dit is het
punt waarop je moet ingrijpen, en hulp zoeken. Start met een overzicht
van al je schulden, onbetaalde rekeningen en inkomsten en stap naar een
schuldbemiddelaar!
Zowel Kylie Minogue en actrice Blake Lively kozen voor een outfit met
een transparant stuk aan de buik. We voelen een nieuwe trend opkomen,
betekent dit nu dat vrouwen massaal met buikspieroefeningen moeten
beginnen?
Transparante
blouses, zijn al langer trendy, maar het ging vaak om nudetinten waarbij
een blote buik niet erg opviel. Of je waarbij je deze makkelijk kon
verdoezelen door er een sexy korset onder te dragen. Steeds meer celebs
kiezen echter voor zwarte transparante stoffen die hun blote buik
onthullen. Zo toonde de 42-jarige Kylie Minogue haar stevige buikspieren
in Melbourne met een topje met transparant stuk en skinny, afgebleekte
jeans. De zangeres maakte zo haast elke vrouw van haar leeftijd jaloers
met haar slanke lijn.
Blake Lively.
Jessica Biel
stapte op de rode loper in een rode transparante jurk, waardoor niet
alleen haar grote zwarte slip te zien was, maar ook haar perfecte
lijntje. En gisteren koos fashionista en actrice Blake Lively voor een
mininjurkje van Chanel met kant aan de navel. Een echte trend lijkt dus
in de maak.
Betekent dit
dat we binnenkort allemaal onze buik weer moeten laten zien, net zoals
in de jaren '90? Dit is iets waar de meeste vrouwen niet naar uitkijken.
Want geeft toe, als je geen ultrastevige buikspieren maar wel love
handles hebt, is deze trend echt geen zicht.
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Nieuwste jeanscollectie Posh scoort bij fashionista's
Victoria Beckham besloot haar in het slop geraakte collectie
jeansbroeken nieuw leven in te blazen, het resultaat van de restyling is
vanaf vandaag online te koop en fashionista's reageren alvast
enthousiast.
Verlengend effect Victoria Beckham verkoopt haar nieuwste denimcreaties alleen online op net-a-porter.com.
Het zijn allemaal skinny jeansbroeken geworden, enkel bestemd voor
slanke dames dus. Deze zouden toch elk figuur moeten flatteren, want ze
hebben een verlengend effect.
Net als bij haar jurken maakte
Posh gebruik van veel en opvallende ritsen, zo heb je een zwarte,
strakke broek met gouden details. Maar er is ook een blauw model met een
donkerder paneel. Binnenkort komen er nog creaties met spiegeltjes,
metalen en kanten afwerkingen, als laatste staan er ook ook zwarte,
glanzende broeken op stapel. Je betaalt ongeveer 250 euro voor een denim
creatie van Posh.