21-jarige Vlaming wordt model voor Benetton
Kevin De Vuyst (21) uit Melsbroek is een van de twintig gezichten voor de internationale najaarscampagne van kledingmerk Benetton. Hij werd uit meer dan 65.000 kandidaten geselecteerd.
Het Italiaanse Benetton, bekend van de vaak controversiële reclamecampagnes, gooide het begin dit jaar over een andere boeg. Gebruikmakend van de mogelijkheden van het internet, ging Benetton op zoek naar twintig nieuwe fotomodellen zonder ervaring. Er werd onder de noemer It's my time een wereldwijde zoektocht uitgeschreven en daarop reageerden 65.000 jongeren uit 217 landen. Die jongeren selecteerden zelf hun honderd favorieten, waaruit een professionele jury uiteindelijk de 20 nieuwe Benettongezichten koos.
Daarbij, zo raakte nu bekend, zit ook de 21-jarige Kevin De Vuyst uit Melsbroek, een fervent skateboarder en beginnend muzikant die niet buiten lijkt te komen zonder z'n mutsje op zijn hoofd. Hij las naar verluidt toevallig de oproep op het net en waagde zijn kans.
De Vuyst werd in april door Benetton naar New York gevlogen voor de fotoshoot met fotograaf Josh Olins. Hij was gisteren onbereikbaar voor commentaar, maar vertelde alvast aan Knack weekend dat hij niet op een modellencarrière zit te wachten.
Bij de andere finalisten zitten jongeren uit onder meer Oekraïne, Kazachstan, Iran, India, Korea, Frankrijk en Nederland. De beelden zullen wereldwijd worden gebruikt voor reclameborden, tv-spots en tijdschriftadvertenties. (br.het Nieuwsblad)
|