Dior en Giorgio Armani lokten de jetset van de wereld naar het
Parijse Musée Rodin, voor hun Haute Couture show. Dita Von Teese, Kayne
West en Marion Cotillard waren allemaal present, niets deed dan ook
vermoeden dat de glamour op de catwalk nog glamoureuzer zou zijn dan
die ernaast.
Luxueuze stoffen, prachtige diamanten juwelen, fabelachtige
schoenen, en extravagante creaties: enkele trefwoorden die de modeshows
van Armani en Dior het best omschrijven. John Galliano, hoofdontwerper
bij het modehuis Dior, liet zich voornamelijk inspireren door de
oud-Nederlandse kunst van Vermeer en Van Dyck. Delfts blauw, blauwe
tulpen, bolle rokken, pofmouwtjes, en kanten kragen deden terugdenken
aan 17de eeuwse tijden, toen exuberante luxe nog iets heel gewoons was
bij de adel.
Ook Giorgio Armani moet niet onderdoen, al zoekt hij zijn inspiratie
wat meer Oosters, in China meer bepaald. Zilveren jurkjes met rode
kwasten, mouwomslagen die ons doen mijmeren naar Chinese pagodes en
prachtige waterlelies.
De glamour deed alvast menig modecritici verbaast opkijken. De New
Yorkse fashion week kreeg rake klappen vanwege de economische malaise,
en menigeen had hetzelfde op de Parijse catwalk verwacht. Armani bleef
er alvast nuchter over: "Als je bezig bent met reageren op de crisis,
dan kan je geen haute couture meer maken. Haute Couture is zoals naar
een mooie film kijken, het behoort tot een andere werel", aldus Armani
in een interview.(br.she)
Benieuwd naar de beautygeheimen van
de immer stralende Catherine Zeta-Jones? De vrouw van Micheal Douglas,
met wie ze twee kindjes heeft, gaf zopas haar receptjes prijs die
ervoor zorgen dat ze er steeds jong en jeugdig bijloopt. Bier, honing,
appels en zout mogen straks niet op je boodschappenlijstje ontbreken.
Zout en honing Geen
dure lotions of potjes voor de actrice, wel een aantal huis-en
keukenmiddeltjes die door iedereen makkelijk zijn op te slaan. Zo
smeert ze een mix van zout en honing over haar hele lichaam. "Dit is
tegelijk een ideale vochtinbrenger en peeling", vertelt de
Oscarwinnares in een recent interview. "Was het af en je huid straalt.
Ik eet ook steevast een appel na de maaltijd. Dit houdt mijn tanden
proper en het lijkt alsof ik ze net gepoetst heb".
Haren Wat
haar mooie lokken betreft, kent ze oma's middeltjes even goed. "Als
conditioner gebruik ik honing en bier. Ik geef toe, ik ruik dagen na
elkaar naar een biervat, maar het doet echt wat met je haar".
Witte tanden Je
zou haast denken dat haar stralende witte tanden komen door een
'bleaching' bij de tandarts. Niet dus. Catherine gebruikt fruit. "Het
sap of de pulp van aardbeien bevat een zuur dat vlekken op de tanden
oplost", weet ze. "Ananas doet hetzelfde en is steeds te vinden in mijn
koelkast". (br.nina)
De meesten onder
ons hadden het niet door, maar Angelina Jolie droeg haar jurk
achterstevoren op de jaarlijkse Screen Actors Guild Awards vorige
zondag.
Het
mag gezegd, de blauwe jurk van Max Azria uit de lentecollectie stond
beeldig bij mevrouw Pitt. Alleen werd de rug ontbloot en niet het
decolleté, zoals eigenlijk wel de bedoeling was. Kan iemand ons
vertellen waarom?
Tattoo Haar styliste Jen
Rade kent het antwoord. De bedoeling was om de jurk meer als 'blouson'
te zien. Door de lage ruguitsnijding vielen ook Jolie's tattoo's beter
op. En haar tatoeages, daar is Angelina duidelijk nog altijd fier op.
(br.nina)
Zelfs de grootste shopaholic durft
deze dagen de rem op de uitgaven te zetten. Dienen we op modedieet? Ja,
maar dat kan ook in stijl en met glamour. Deze tips kunnen helpen.
Doordacht Volgens
de Amerikaanse site Forbes.com zijn Franse dames het meest elegant. Ze
shoppen ook niet impulsief, wel doordacht, met een plan en zeer
selectief. Ze trekken enkel naar een winkel als ze iets specifieks
zoeken. Elk jaar opnieuw wordt de garderobe bekeken en met praktische
basisstukken aangevuld. Af en toe hoort daar ook een duurder ontwerp
bij dat vaak wordt gedragen. Combineren is de boodschap.
Shop selectief Koop
geen items die je niet echt nodig hebt. De Franse ontwerpster Anne
Fontaine, bekend voor haar witte shirts, stelt dat, naast een mooie
blouse, elke vrouw over een prachtig paar jeans moet beschikken. Een
zwarte broek, een perfecte jurk, een zwarte jurk en een mooie jacket,
mogen evenmin ontbreken. Deze basisstukken dienen 'gemixt en gematched'
worden. Met andere woorden, andere accessoires geven je outfit, al
naargelang het moment, een heel andere look.
Koop doordacht Franse
dames kopen doordacht en bekijken hoe vaak een kledingstuk kan gedragen
worden. Ontwerpster Catherine Malandrino adviseert elke vrouw om haar
aankopen goed te overwegen. "Het is niet omdat iets in de mode is, dat
je het moet kopen", vertelt ze. "Denk goed na wanneer en hoe vaak je
het ding zal kunnen dragen. Is het ook draagbaar op het werk? Hoe vaak
zal je het aantrekken?"
De ontwerpster leerde van haar eigen
moeder te investeren in comfortabele, maar kwaliteitsvolle garderobe.
"Mijn moeder droeg jaren een blouse van Yves Saint Laurent. Jaar na
jaar, nooit leek het ding uit de mode".
Kwaliteit boven kwantiteit Een
kwaliteitsvolle garderobe betekent dat je moet investeren in mooie
accessoires. De kostprijs van een Louis Vuitton tas of eentje van
Hermès kan extravagant lijken, maar wanneer je deze verschillende
seizoenen kan dragen, is het zijn geld waard. Een mooie sjaal of een
paar designerschoenen kunnen ook jaren meegaan. Kwaliteit primeert
boven kwantiteit. Dat is eigen aan de Franse levensstijl.
Vergeet de trends Vergeet
de heersende trends, Franse dames houden vast aan stijl en kleuren waar
ze mooi mee staan. Een stijlicoon als Catherine Deneuve heeft dat goed
begrepen. Zwarte cocktailjurkjes en trenchcoats horen bij haar. Fransen
zoeken naar hun individualiteit en hoeven niet perse te dragen wat
magazines of celebs voorstellen. Ze kiezen kleding dat hun
persoonlijkheid onderstreept. Het gaat erom in wat ze zich goed voelen
en waar ze mee staan. Alsof ze er geen moeite voor hebben gedaan. (br.nina)
Carl Lagerfeld stelt zijn nieuwste creatie in samenwerking met de legendarische Franse leverancier Repetto voor . Een reeks van lakleder sandalen in de kleur wit en zwart. Er zijn drie modellen waaronder twee platform sandalen en een platte sandaal. De schoenen zijn al voorgesteld samen met Lagerfeld's Lente Zomer 2009 collectie. De sandalen zullen beschikbaar zijn vanaf 9 april in de Repetto boetieks voor de prijs van 390 euro.
Stephanie Rolland verbaast tijdens Parijse modeweek
roll
De Parijse Fashion week is weer van start gegaan en ook hier
staat de man extra in de kijker. Toch kleuren sommige designers buiten
de lijntjes en presenteren ze een volledige damescollectie.
De Française Stephanie Rolland trok haar stoute schoenen aan, en
verblufte iedereen met een prachtige vrouwencollectie tijdens de
Parijse modeweek (br.she)
Een Britse hulplijn voor
consumenten kreeg in 2008 een recordaantal klachten over de slechte
kwaliteit van vrouwenkledij. Het aantal meldingen over losse knopen,
kapotte ritsen en een slechte snit steeg ten opzichte van 2007 met 23
procent.
Goedkope ketens Als
we naar de cijfers kijken, dan lijkt het alsof de kwaliteit van
vrouwenkledij even snel daalt als de prijskaartjes. De laatste 5 jaar
is de prijs van kledij met 25 procent gedaald. Mensen kopen hierdoor
gemiddeld 40 procent meer kledingstukken. Goedkope ketens verkopen hun
stukken in grote aantallen aan een spotprijs. Deze formule blijkt
succesvol te zijn, want deze ketens doen het goed.
Meer druk Steeds
meer kledij wordt in lagelonenland geproduceerd waar ze veel moeten
maken voor een minimale kost. Het verband tussen beide werd nog niet
bewezen, maar je kunt niet ontkennen dat er een hogere druk is om meer
te produceren tegen lage prijzen. Daarvoor moet iets voor opgeofferd
worden. Merken proberen sneller in te spelen op de eeuwig veranderende
trends, waardoor de kledij ook sneller gemaakt en geleverd moet worden.
Basis moet goed zijn Zullen
vrouwen in opstand komen en weigeren om nog goedkope kledij van slechte
kwaliteit te kopen of zullen ze hun lot accepteren? Britse
modeconsulente Sarah Lucas is niet verbaasd over het gestegen aantal
klachten. "Hoewel vrouwen geen uitstekende kwaliteit verwachten van een
jurk van 20 euro, ze verwachten wel dat een aantal basisdingen in orde
zijn. Zo moeten ritsen openen zonder kapot te gaan, zomen moeten
blijven zitten en knopen mogen er niet afvallen." Een andere insider
zegt dat niet alleen goedkope merken de schuld dragen. "Ik heb bij veel
dure merken al slechte kwaliteit opgemerkt. Ritsen gaan ontzettend snel
stuk en knopen vielen van gloednieuwe jassen. Zelfs bij een handtas van
meer dan 1.000 euro brak het draagbandje meteen af." (br.nina)
Op de catwalk in
Milaan was ze alomtegenwoordig: de 'manbag'. Maar ook bij de sterren
lijkt hij aan te slaan: Brad Pitt en David Beckham schamen zich niet
langer om met een handtas op straat te lopen.
Vrouwelijke inhoud De
macho blijkt met uitsterven bedreigd te zijn. Brits onderzoek toonde
aan dat 8 op de 10 mannen zichzelf eerder een metroseksueel vindt. Dit
soort man komt daar tegenwoordig eerlijk voor uit door publiekelijk een
handtas te dragen, meldt nu.nl. Maar wat nog meer opvalt: ze vullen hun
tas met erg 'vrouwelijke' dingen. 1 op 5 neemt namelijk altijd een
dagcrème of eyeliner mee. "Mannen vinden hun uiterlijk steeds
belangrijker, aan hun kledij besteden ze bijna net zoveel aandacht als
vrouwen", aldus onderzoeker Pete Markey. (br.hln)
Nadat
eerder al Veronique Branquinho en Dries Van Noten hun mannencollecties
voor de komende winter lieten zien op de Parijse catwalk, kwam gisteren
Ann Demeulemeester aan de beurt.
Demeulemeester had haar eerste show in Parijs in
'92 en werd er sindsdien een vaste waarde. Als lid van de legendarische
ontwerpersgroep de Zes van Antwerpen plaatste ze mee België op
de modekaart. Had ze al in '87 haar eerste damescollectie, pas in '96
kwam ze ook met een mannencollectie.
Het lijkt alsof
Demeulemeester de man komende winter aan het paardrijden wil krijgen,
met een soort ruiterlook, compleet met hoge laarzen en witte broek. Een
koude winter wordt het ook, getuige de vele lagen kleding in zwart en
bruin, de (nep?)bontjassen, de leren handschoenen en de
alomtegenwoordige hoeden.
Vandaag, op de laatste dag
van de shows, komt nog Walter Van Beirendonck in actie, en toont Kris
Van Assche een nieuwe collectie voor Dior Homme. (br.Het Nieuwsblad)
Kerstmis is nog niet voorbij of de modewereld staat al in het
teken van de lente. Bij het ontluiken van de eerste bloesems laten we
ons graag volledig gaan. Zwierige rokjes en leuke sandalen kunnen terug
de kast uit. Om ons helemaal in zomerse sferen te brengen,
herintroduceren de modeontwerpers de blote schoudertopjes. Do you do
you Saint Tropez!
Het is officieel: de eerste lentetrend is binnen. Het is niet voor
iedereen weggelegd, maar wij juichen de nieuwste trend alvast toe. De
nieuwste blote schoudertopjes zijn niet alleen superzomers, ze zijn ook
nog eens elegant. Bovendien zijn de schouders één van de slankste delen
van ons lichaam, en mogen ze dus best eens extra in de kijker worden
gezet.(br.She)
Een hippe trenchcoat die eveneens fungeert als een
hoogtechnologisch snufje, het lijkt haast onmogelijk. De Nederlandse
nieuwbakken modeontwerpster Barbara van der Zanden maakt het echter
waar met haar handige zonnecellenjas, een trenchcoat die je GSM in no
time heroplaadt.
De zonnecellenjas is volgestopt met zonnecellen, waardoor je via een
simpele aansluiting je IPhone, minilaptop en GSM zonder problemen kan
opladen. Het design zal te zien zijn tijdens de Amsterdam International
Fashion Week van 24 januari tot en met 1 februari. (br.she)
De Cortez-sneaker
van Nike is legendarisch, hij is al populair sinds 1972 bij atleten én
modebewuste sportievelingen. Dit seizoen vindt het merk zijn klassieker
opnieuw uit met betere materialen en felle kleurtjes.
Felle kleuren De
Cortez raakte populair uitgekiend schokdempingssysteem in de zool en
vanwege zijn lichte gewicht. Het model werd over de jaren heen al in
verschillende materialen uitgevoerd: leder, nylon en suède. Deze lente
wilde Nike zijn paradepaardje een nieuwe look geven. De nieuwe Cortez
Fly Motion is nog lichter en soepeler dan het originele model. De
lederen schoen bestaat nu de meest felle kleuren en contrasten en past
zo helemaal in de nieuwste trends. Ook de nylon en suède versies worden
deze lentecollectie heruitgegeven. (br.nina)
De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel wordt door het modemuseum Les
Arts Decoratifs in Parijs nog tot en met 19 april geëerd voor haar
uitgebreide modecarrière. Foto's, video's en verhaalpublicaties tonen
het leven achter de schermen van een van de meest vooruitstrevende en
beruchte modeontwerpsters.
Rykiel staat bekend om haar extravagante collecties, die een
weerspiegeling vormen voor de maatschappelijke problemen. Naar
aanleiding van het veertigjarige bestaan van het gelijknamige modehuis
organiseert Les Arts Decoratifs een overzichtstentoonstelling van alle
toonaangevende werken van Sonia Rykiel.
Calvin Klein
brengt een primeur: een geur dat voor muziek zorgt. De klassieke geur
'CK One' blijft hetzelfde, alleen wordt deze uitgebracht in de vorm van
een luidspreker, die kan aangesloten worden op een mp3-speler.
We are one 'CK
One' bestaat al langer, maar wordt opgefrist. Het flesje wordt
vernieuwd met opschriften. De vertaling van deze vreemde slogans
betekent hetzelfde als 'We are one'. Het wordt ondergebracht onder een
glazen stolp die eigenlijk een luidspreker is. Begin februari ligt het
muzikale parfum in de winkels. (br.hln)
Het lijkt alsof de ontwerpers
steeds verder moeten gaan om wat aandacht te krijgen. Het merk Complexo
B stuurde als afsluiter van de Fashion Week in Brazilië een
transseksuele actrice op de catwalk.
Staande ovatie Het
model Patricia Araujo is in Brazilië bekend door haar carrière als
actrice. Ze sloot voor het merk Complexo B. de Fashion Week in Rio de
Janeiro af. Toen ze in een lange bontjas en een korte jurk de catwalk
betrad, kreeg ze een staande ovatie. De designer van het merk, Beto
Neves, wilde met Araujo het publiek versteld doen staan, meldt
styletoday.nl.
Een ster De Braziliaanse
media noemden de 25-jarige actrice de ster van de Fashion Week. Ook
Patricia zelf was tevreden over haar 'optreden': "Ik vind het heerlijk
om door de pers lastig gevallen te worden. Ik droomde hier al van toen
ik nog kind was." (br.hln)
Deze lente mag het
allemaal glitteren. Op de catwalk bij Ralph Lauren en Dolce &
Gabbana zagen we glanzende stoffen in goud, brons en zilver. Je trekt
er alle aandacht mee, deze kleuren brengen je ook meteen in een
vrolijke lentestemming.
Glanzende luxe Deze
lente merken we niets van een crisis in onze garderobe. De ontwerpers
gingen voor luxe met ontwerpen die glanzen en stijl uitstralen. Je mag
schitteren met goud, brons of zilver. Dit seizoen zijn deze kleuren
niet enkel voor accessoires weggelegd. Ga voor een zilveren jurk,
bronzen broek of gouden hemdje. Je ziet er meteen chique genoeg uit om
naar een feestje te gaan, maar je kan er ook mee naar kantoor. Deze
kleuren zijn echter niet makkelijk te combineren. Kies voor beige,
bruine of grijze accessoires, zodat je metallic kledingstuk alle
aandacht krijgt. De echte durvers gaan voor gouden trenchcoat.
Make-up Je
zwarte lipstick en de donkere oogschaduw die vorig seizoen zo hot
waren, mag je weer in de vuilbak werpen. Want ook wat make-up betreft,
mag je helemaal voor metaalkleuren gaan. Deze look oogt veel
natuurlijker dan de vorige trends en de tinten flatteren gelukkig haast
elk huidtype. Warme brunettes kiezen best voor goud, koele blondines
gaan voor zilver. (br.Nina)
Marlies Dekkers is
uitgeroepen tot ondernemer met het meeste lef. De Nederlandse
lingerieontwerpster ontving gisteren de Lef Award tijdens de Big
Improvement Day, een conferentie voor ondernemers in Amsterdam. Dekkers
kreeg de meeste stemmen via de website van het evenement.
Extra bandjes Dekkers,
die bekend staat om haar sexy lingerie met strakke lijnen en extra
bandjes, wordt op de website geprezen om de 'opschudding die ze
veroorzaakte in de lingeriewereld'. "Ze is continu vernieuwend en houdt
vast aan de doelen die ze wil bereiken."
De lingerie van de
ontwerpster, die vorig jaar haar vijftienjarige jubileum vierde, wordt
inmiddels wereldwijd verkocht. Ze heeft onder meer winkels in New York,
Parijs en Berlijn. (br.hln)
Au Naturel gaan lijkt wel een nieuwe trend. We hebben de
onbewerkte foto's van de Belgische Betty nog niet goed verwerkt of we
krijgen al nieuwe naturelbeelden op ons bord. Deze keer van Madonna, in
een reclamecampagne voor haar cd Hard Candy.
Om haar cd Hard Candy terug onder de aandacht te brengen, liet
Madonna enkele nieuwe foto's maken. De foto's lekten 'per ongeluk' uit
naar de pers. Op de foto's zien we een wel erg naturelle, bijna niet
gephotoshopte Madonna. Volgens sommigen een reclamestunt, andere media
zijn er alvast volledig weg van en spreken over een 'rauwe versie, die
nooit had mogen uitlekken'.
De modeweek voor
mannen in Milaan is nog maar net begonnen en het is al ruzie. Giorgio
Armani beschuldigt ontwerpersduo Dolce & Gabbana van een broek van
hem te hebben gekopieerd. De ontwerpers halen bitsig uit in de
Italiaanse pers.
Broek met motief In
Milaan krijg je deze week een blik op de mannenmode voor de komende
winter, meldt Weekend.be. Bij Dolce en Gabbana zagen we zaterdag een
zijden broek op de catwalk waarop een ruitmotief gestikt was. Een dag
later verscheen bij de show van Armani een pantalon met exact hetzelfde
motief.
Nog veel te leren Armani begon
meteen met modder te smijten in de pers. "Nu kopiëren ze, later zullen
ze leren". Het duo reageerde scherp met: "De ontwerpen van Armani
dienden nooit als inspiratiebron voor ons, we hebben al jaren zijn
collectie niet meer bekeken. We hebben nog veel te leren, maar niet van
hem." (br.nina)
De push-up onderbroek voor mannen doet het goed, volgens de lingeriebeurs van Parijs wordt dit een heuse trend.
Vals spelen Voor
vrouwen is er al langer een slip die de kont lift en wat extra ronding
geeft. Maar nu kunnen ook mannen vals spelen met hun ondergoed, meldt
Styletoday.nl. De push-up onderbroek laat namelijk hun geslachtsorgaan
groter lijken omdat hij een liftende werking heeft. Je vindt deze
broekjes onder andere bij DIM en het Australische merk Aussiebum. Voor
deze 'penisverlening' zonder operatie betaal je ongeveer 10 euro.
Blijkbaar is hier een grote vraag naar bij mannen, in een week tijd werden al meer dan 50.000 exemplaren verkocht. (br.nina)
Angelina Jolie
verscheen op de Duitse rode loper van de première van The Curious Case
Of Benjamin Button met een nieuw kapsel. In haar eenvoudig witte
mantelpakje en met manlief Brad Pitt aan haar zijde straalde de
actrice.
Oorbellen Angelina
Jolie bewees dat de klassieke kapsels helemaal terug zijn. Ze verscheen
op de rode loper met een glamoureus kapsel dat stijlvol aan de zijkant
was opgestoken. Voor de première hield ze het eenvoudig met een wit
mantelpakje, maar haar elegante oorbellen maakten de outfit helemaal
af. Brad Pitt maakte een groter fasionstatement in een stijlvol zwart
pak met trendy sjaal én snor. (br.nina)
De Antwerpse
modeontwerper Tim Van Steenbergen lanceert voor de eerste keer een
collectie brillen. Hij werkt daarvoor samen met het bekende merk Theo.
De brillen zijn vanaf nu te koop en zijn geïnspireerd op de jaren 50.
Oldtimers De
ontwerper nam als inspiratie de vorm van Amerikaanse oldtimers. Hij
maakte 3 brillen in kunststof en 3 in metaal. Ze vallen op door hun
afgeronde hoeken, zoals op de bumper van de wagens uit de jaren 50. In
de namen voor de modellen trok hij de lijn van de oldtimer door met
namen als Impala, Le Sabre en Wildcat. Deze laatste werd al genomineerd
voor een vakprijs.
Verlengstuk kleding Volgens
Theo werden de contacten voor de samenwerking gelegd op een receptie in
Moskou. Van Steenbergen is van mening dat brillen een verlengstuk van
zijn kleding zijn. Hij probeerde bij de monturen dezelfde kleuren uit
zijn rokken en hemden te gebruiken.
De 30-jarige Van
Steenbergen studeerde in 2000 af aan de Antwerpse modeacademie en is
momenteel hij artistiek directeur van het Belgische kledinglabel Chine.
(br.hln)
Retro is al langer
trendy, voor komend lenteseizoen zochten designers als Alexander
McQueen en Jill Sander inspiratie in de jaren '20. Denk aan fleurige,
lichte retrojurkjes, vaak zonder taille, met franjes die leuk zwieren
als je danst.
Wat? Je
herkent een jurk met een look uit de jaren '20 vooral aan de
gedetailleerde afwerking met steentjes of veertjes, hij heeft vaak geen
taille en is versierd met sierlijke franjes. Met deze trend worden de
jurken weer wat korter en laten ze nog meer bloot: verwacht je deze
lente maar aan blote knieën en armen. Het leuke eraan is de
vrouwelijkheid, de elegantie én het feit dat dit soort jurk haast elke
vrouw flatteert.
Hoe combineren? Ben je
wat onzeker over je armen of is het gewoon nog fris, combineer deze
jurk dan met een eenvoudige bolero. Bij deze trend is het heel
belangrijk niet te overdrijven. Geef je jurk een moderne twist en
combineer bijvoorbeeld met een getailleerd lederen vestje. Je kan er
ook gouden sandalen met sleehak, chique ballerina's of andere trendy
accessoires bij dragen. (br.nina)
Sonia Rykiel (° 1930, Parijs) is van Russisch-Roemeense afkomst en wordt op haar zeventiende etalagiste in een Parijse kledingzaak. Ze trouwt met Sam Rykiel, eigenaar van modeboetiek Laura. Wanneer ze in 1962 zwanger raakt, vindt ze nergens een zachte positiejurk. Dus vraagt ze hun leverancier uit Venetië om haar eigen ontwerp uit te voeren in wollen jersey.
In 1968 opent ze haar eerste eigen boetiek, gespecialiseerd in breigoed. Al snel wordt Rykiel een eersterangsontwerper met elegante, vloeiende kleren in zachte wol, jersey, angora en mohair. De lijnen zijn soepel, sluik en zeer nauwsluitend. Rykiel zelf draagt altijd zwart en heeft een vlammend rode haardos waar niet naast te kijken valt. Daarbij heeft ze een buitengewoon talent om overal in de kijker te lopen. Amerikanen noemen haar meteen "de koningin van het breigoed". Haar favoriete kleuren zijn vooral beige, grijs, donkerblauw en antraciet.
Rykiel schrijft over de jaren heen heel wat boeken, waaronder een A tot Z over mode en een serie kinderboeken. Ze start ook met de eerste van een reeks parfums: 17ième Sens. In 1980 wordt ze uitgeroepen tot een van de tien meest elegante vrouwen ter wereld. Ze is de eerste Franse ontwerpster van naam die voor een postorderbedrijf (Trois Suisses) ontwerpt. In oktober 2001 showt ze haar lentecollectie 2002 in het Louvre, met nog steeds dezelfde kenmerken als veertig jaar geleden: de strakke sweaters en slogans languit over de borst of aflopend langs de arm en de typische Rykielstrepen.
Hoewel Sonia Rykiel al even de zeventig gepasseerd is, is ze allesbehalve preuts. Zo verwerkte ze de afgelopen jaren ook seksspeeltjes, amusant ondergoed en vibrators in haar collecties. Ondertussen wordt Rykiel bijgestaan door haar dochter Nathalie.
Breiwerk is verre
van oubollig. Anno 2009 is een nieuwe generatie knitters aan het werk
die volop aan het experimenteren zijn. In eigen land hebben we
ontwerpster Hilde Frunt die van breigoed haar handelsmerk maakt. Even
gegeerd is haar zoon Sigi, die zich, in zijn nieuwste collectie, laat
inspireren door een stukje Wereldoorloggeschiedenis.
Symbolen De
nieuwe lente- en zomercollectie SIGI is een stijlvolle mix van 'no
nonsense' knitwear en een stukje onvervalste geschiedenis. De jonge
ontwerper liet zich door het Franse verzet tijdens de Tweede
Wereldoorlog inspireren.
Sigi is tuk op symbolen: "Ik verwerk
onder andere het symbool van La Résistance, het Croix de Lorraine', in
enkele ontwerpen. Ook speel ik graag met transparante weefsels en
vurige kleuren als zwart, okergeel, kobaltblauw en karmijnrood dat een
pittig accent geeft".
Bikini 99 % van de
trico collectie wordt in het atelier van zijn moeder Hilde Frunt
gemaakt. Net als zijn moeder, experimenteert hij graag met bijzondere
materialen, complexe technieken en eigenzinnige modelleringen.
Blikvanger in de vrouwencollectie is een frivool okergeel shortje met
licht transparant effect en schitterende details op het beenstuk. Sigi
flirt voor het eerst ook met de bikini in crochet.
Sober Sigi
is niet aan proefstuk toe. Al op 20-jarige leeftijd stelt hij zijn
eerste collectie voor. SIGI staat intussen symbool voor een sobere,
minimalistische en complexloze look. IN 2006 herstelt de ontwerper van
kanker en wordt hij geselecteerd voor twee prestigieuze internationale
modeprojecten, Fashion Exposed/preview van de Australische Vogue en
Elle. Vanaf 2008 brengt hij, naast knitwear, ook geconfectioneerde
ontwerpen toe aan zijn collectie, wel nog in natuurlijke materialen.
SIGI is te vinden in binnen-en buitenland. Hij heeft een eigen showroom in Parijs en Antwerpen. Meer info: www.sigi.eu. (br.nina)
Vergeet die vieze make-uptesters maar snel. EZFace en IBM creëerden de
virtuele spiegel, een scherm dat de gekozen make-upproducten zo op je
gezicht reflecteren.
De virtuele spiegel wordt als kiosk in een winkel geplaatst. Het
scherm neemt eerst een digitale foto van je gezicht, scant daarna de
barcodes in van de gekozen make-upproducten en projecteert deze op je
gezicht. Zo kan je direct het resultaat zien.
Ken je absoluut niets van make-up? Dan kan de spiegel je helpen door
enkele suggesties te geven over bepaalde kleuren en producten. Twijfel
je nadien nog, dan mms of mail je de foto gewoon eventjes naar je
vrienden om hun mening te vragen. (br.she)
1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie
Meer dan 27 procent van de Britse
vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje
te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.
Uitdagende kledij De
enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat
78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag
beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende
kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of
bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle
outfit helpt beter te presteren.
Te comfortabel "Dit
onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt:
het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen
op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe
je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken
aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel
een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.
Modestrijd Verder
bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich
optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's
krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op
kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent.
Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.
Blunders Onderzoekers
ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega
dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een
modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder
in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits
rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)
Hakken worden
heuse blikvangers. Dat hadden we vorig seizoen al door. Denk maar aan
de pistoolstilleto's van Chanel die Madonna droeg of de zwevende hakken
van Marc Jacobs. Dit jaar lijkt de trend zich door te zetten. De hakken
van de schoenen ogen indrukwekkender dan ooit.
Humor Mode
mag altijd wat humor uitstralen. Alleen daarom is het al mooi om naar
te kijken. Maar wie voelt zich geroepen om met een Godess heel van
Dior, een Cuber heel van Chanel, een spiraalhak van Proenza Shouler of
een superextravagante Iguanahieltje van Galliano rond te huppelen? (br.nina)
Dakota Johnson, de 19 jarige dochter van Melanie Griffith, wordt volgend seizoen het nieuwste model voor Mango.
Positief Dakota
Johnson is vanaf vorig jaar onder contract bij modellenbureau IMG, en
stond al eerder op de voorpagina van Vogue. Zelf is ze uiterst positief
over de samenwerking. "Het is een eer om te werken met Mango. Ik vind
de collectie chic en elegant, maar tegelijkertijd ook cool en casual".
Dakoto steekt haar modeambities niet onder stoelen en banken. Ze hoopt ooit zelf een collectie op de markt te brengen. (br.nina)
Sjaal van Alexander Wang, handtas van Diane von Furstenburg.
Verschillende bekende ontwerpers
lieten zich al door Obama inspireren tijdens de kiesstrijd. Nu namen 10
bekende designers voor zijn inauguratie handtassen en t-shirts onder
handen.
Slogans Diane
von Furstenburg ging aan de slag met een handtas, onder meer Zac Posen,
Donna Karan en Juicy Couture tekenden t-shirts en Alexander Wang
ontwierp een sjaal met een statement. De bekende slogans als 'Change'
en 'I love my president' mochten op de ontwerpen niet ontbreken. Je
hebt al een t-shirt vanaf 45 dollar, bestellen kan hier. (br.hln)
De New Yorkse ontwerpster Vivienne
Tam toverde panda's om tot echte stijliconen. Ze liet zich inspireren
door de dieren voor haar modeshow in Peking, die geld in het laatje
moest brengen om het natuurlijke habitat in China van deze bedreigde
dieren te redden.
Pandamotief Tam
is geboren in China, maar woont en ontwerpt in New York. De ontwerpster
creëerde voor deze uitzonderlijke show ondermeer een beestige lange
jurk, een flirterige retro outfit en een stijlvol kostuum. In elke
outfit herken je duidelijk een schattige panda.
Veiling Alle
outfits werden tijdens de show geveild en brachten in totaal 21.153
euro op. De winst gaat naar het verwoeste Wolong Panda reservaat in het
zuidwesten van de provincie Sichuan. Vorig jaar in mei werd dit gebied
erg getroffen door een aardbeving. "Ik vond het ontzettend leuk om geld
voor de panda's in te zamelen. Het is een goed doel en goed voor mijn
karma", aldus de ontwerpster. Het bieden ging heel vlot tijdens de
show, hier was niets te merken van een economische crisis.
Eerder
al hield Donatella Versace in Peking een benefietshow die meer dan
75.000 euro opbracht voor de overlevenden van de aardbeving.
Eenmaal afgestudeerd aan de Antwerpse Academie in 1981, veranderde alles voor Ann Demeulemeester (°1959). Allereerst won ze in 1982 de eerste Gouden Spoel; een paar jaar later showde ze haar collectie in Londen, samen met vijf andere ex-academiestudenten: vanaf dat moment was Ann Demeulemeester (die toen nog Verhelst als tweede naam droeg) officieel lid van de Antwerpse Zes.
Met haar fotograferende echtgenoot Patrick Robyn richtte ze al in 1985 haar eigen bedrijf op, met als hoofdproject een vrouwencollectie, wat later uitgebreid met mannenkleren en schoenen. Al vroeg bleek ze aan een stille revolutie binnen het modebeeld te werken, via een signatuur (hard en streng en tegelijk romantisch en passioneel) dat uiterst persoonlijk getint was en desalniettemin wereldwijd bijzonder veel bijval genoot/geniet. In passerende trends heeft ze nooit geloofd, wel in de kracht van kledingstukken. "Een collectie maken is als een cadeau presenteren aan een anonieme persoon", zei ze ooit.
Demeulemeester brengt haar boodschap vooral door haar kleren over, dankzij haar voortdurende zoektocht naar vormen, structuren, superposities en het samenbrengen van tactiele materialen. Zwart en wit blijven haar geliefkoosde kleuren; fellere tinten komen enkel te pas als ze een conceptuele of psychologische meerwaarde brengen. Thema's zijn er nooit bij Demeulemeester, wel rode draden, zoals de balans tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid, en een onderkoelde zin voor anarchie (zie haar algemene iconen, zoals de dichter Rimbaud en de zangeres Patti Smith, met wie ze ondertussen een vriendschapsband heeft opgebouwd).
Demeulemeester showde voor het eerst in Parijs in 1992; vanaf 1996 toonde ze haar vrouwenkleren samen met haar mannensilhouetten. In 1996 ontwierp ze samen met haar man een witte tafel (het blad bespannen met schilderslinnen) voor de fabrikant Bulo. In 1999 opende ze haar eigen winkel op het Antwerpse Zuid. (br.Weekendknack)
Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk
Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk
geldof
Pixie Geldof lijkt haar zus Peaches op te volgen. Ze wordt nu al
gebombardeerd tot de nieuwste it-girl, en ze poseerde onlangs voor het
overbekende lingeriemerk Agent Provocateur.
Daar waar Peaches voor een doorgedreven Gothic-look koos, hult Pixie
zich in de romantische wit-kleuren. Kant, parels en korsetten zijn
allemaal overgoten door een lieflijke uitstraling. De foto maakt deel
uit van de nieuwste campagne voor de lente/zomercollectie 2009. (br.she)
De iconische beelden van Andy Warhol waren voor menigeen een ware
inspiratiebron. Zijn beruchte Campbell's Soup Cans, Marylin Monroe
zeefdrukken en Elvistekeningen zijn nu vastgelegd op een reeks T-shirts
en jeansbroeken van Pepe Jeans London.
'The Andy Warhol Collection by Pepe Jeans London'
lente/zomercollectie 2009 wordt gekenmerkt door de meest iconische,
tijdloze kunstwerken. Geborduurde lijnkunst, subtiele versiering,
geslaagde zeefdrukken, en zwart/wit fotoprints doen terugdenken aan de
bijzondere Warholstijl.
In de collectie zitten T-shirts, tricot, hemden, sobere
vrijetijdskledij en jeans. Herhaalde patronen met opvallende prints,
zoals Flowers, Elvis, Shoes, Jackie, Portrait en The Banana, zijn alom
aanwezig. Ze prijken op tunieken in sixties stijl, op jurken met smok,
in A-lijn, met klokmouw en geplisseerd en op steeds gevarieerdere
tricotsilhouetten.
Nieuw voor lente/zomer 2009 is de introductie van de
'Pre-Pop'-categorie. Uitgevoerd met de klassieke Warhol prints in een
hele waaier felle kleuren op een gamma katoenstoffen oogt deze
'Pre-Pop' jeugdig, modern en vrouwelijk en voegt een apart
'dagdagelijks' gevoel toe aan de reeks.
Als aanvulling op zowel de mannen- als de vrouwenlijn is een
volledige accessoirelijn beschikbaar. Ook hier is het iconische
beeldmateriaal van Warhol dominant aanwezig met repetitieve prints die
een markante lijn creëren.(br.she)
De
voorjaarscollectie van H&M belooft vrolijk en fleurig te worden.
Tussen zoveel kleur en romantiek, mag zelfs roze niet ontbreken. Een
flink deel van de nieuwste collectie is gebaseerd op de
Grease-klassieker.
Roze cardigan Wie
dol is op de roze jackjes van de Pink Ladies of de stoere lederen jacks
van Travolta en de zijnen, vindt ongetwijfeld zijn gading in de Divides
lente collectie.
Roze cardigans in de stijl van Olivia Newton
John, bolletjes- , kersen- en ruitjesmotieven, hoge taillerokken met
brede laklederen riemen of een megastrakke printlegging, iets voor jou?
(br.nina)
Vergeet de
reuzegrote uilenbrillen, dé zonnebril voor 2009 is de zogenaamde 'John
lennon-bril'. Ronde, gekleurde glazen in een licht metalen montuur:
meer (of minder) is het niet. De jongere generatie herkent er misschien
eerder de bril van Harry Potter in, maar dan met funky gekleurde glazen.
Elle.nl
merkte de trends vooral bij New Yorkse ontwerpers zoals Ralph Lauren.
De kans dat het deze zomer bij ons in het straatbeeld opduikt, is
vooralsnog erg klein. Maar een gewaarschuwde vrouw is er twee waard...
(br.hln)
De rolkraag is een
tijdloos stijlvol kledingsstuk, het overleeft al sinds de jaren '50.
Het is veel meer dan een veredeld t-shirt, het kan een goed alternatief
betekenen voor hemd en das. Met een hippe vest staat het meteen
stijlvol.
Casual én stijlvol Lang
geleden was de rolkraag het uniform van vissers. Sinds de jaren '50
startten de trendy Franse mannen met het dragen van deze trui in het
dagelijkse leven. De rolkraag is een ontzettend veelzijdig kledingstuk.
Een dikker exemplaar staat mooi op een jeans, ideaal in de winter om
een casual outfit af te maken. Een dunner exemplaar kan je onder een
vest dragen met een donkere jeans, zo zie je er meteen stijlvol uit. En
in deze koude tijden is het natuurlijk ook warm, de rolkraag is als een
trui met ingebouwde sjaal.
Tips Ga voor
donkere basiskleuren, zo kun je je trui erg vaak dragen. Zwart is goed,
maar donkerblauw kan ook veelzijdig zijn. Deze kleuren zijn ook het
best combineerbaar met de meeste donkere jasjes en broeken of zelfs
kostuums. Wil je toch voor een lichtere kleur gaan, kies dan voor
grijs. Met felle kleuren val je meer op en maak je een statement. Een
witte rolkraag is moeilijker te combineren, maar een zelfzekere man als
Hugh Jackman komt er mee weg. (br.nina)
Het
carrékapsel - dat kortere, bollere dameskopje dat ook bekendstaat als
de 'bob' - bestaat honderd jaar. Het kapsel zou in 1909 zijn
uitgevonden door de beroemde Parijse kapper Antoine. Aanvankelijk
zorgde het voor ophef, omdat mannen toen niet gewend waren om vrouwen
zo kortgeknipt te zien. In Amerika werden vrouwen ontslagen die hun
haar zo lieten knippen. Predikanten spraken schande en er waren zelfs
kappers die weigerden om de carré te knippen. Geen wonder dat
vrijgevochten vrouwen de carré in die dagen grif adopteerden.
Louise Brooks 1906-1985
Ondertussen werd de 'bob' een kapsel dat nooit uit de tijd gaat en
talloze variaties onderging. Elke ster gaat er vroeg of laat wel aan.
Toen Katie Holmes zich eraan waagde, gingen de foto's de wereld rond.
De versie van Posh Spice
Victoria Beckham werd prompt de 'pob' gedoopt. Ook filmsterren als
Natalie Portman, Christina Ricci, Reese Witherspoon en Uma Thurman (in Pulp fiction
) werden er al mee gespot. Topmodel Agyness Deyn maakte er haast haar
handelsmerk van. En toen popster Madonna een paar jaar geleden met
carré verscheen, snelde menige vrouw met haar foto naar de kapper.
Madonna's versie bleek echter een pruik te zijn. (br.Het Nieuwsblad)
Mexx heeft het
gemunt op avontuurlijke vrouwen, met de lentecollectie van dit merk kun
je zo op safari. De lijn kreeg heel toepasselijk de naam 'Go Wild',
denk aan lichte stoffen, exotische prints, zwierige jurken en
safarikleuren.
Stijlvol en kleurrijk Als
je safari zegt, denk ik aan bruin, beige en grijs. Maar Mexx legde met
zijn collectie voor de lente enkele kleurige accenten met geel en rood.
Ook oogt de lijn verrassend classy met lange, brede pantalons, lichte
hemdjes en stijlvolle jurken. Ideaal om het hoofd koel te houden
tijdens een hopelijk warme zomer. (br.Nina)
De Amerikaanse superster Justin
Timberlake (27) zal zijn eigen kledinglijn William Rast
hoogstpersoonlijk presenteren op de modeweek in New York. Timberlake
maakt zijn debuut als model op 16 februari, meldt het Amerikaanse
modeblad Women's Wear Daily.
Timberlake
trad voor de eerste keer op als model in de eerste reclamecampagne voor
zijn prijzige kledingmerk William Rast. Hij lanceerde het merk in 2005
samen met goede vriend Trace Ayala. De modeweek in New York start op 13 februari. William Rast heeft ook een collectie voor vrouwen.(br.hln)
Hetzelfde kleedje aanhebben op dat ene leuke feestje, het is de
nachtmerrie van menig fashionista en VIP. Daarom ontwikkelde de
Amerikaan Andrew Jones de website 'Dress Registry' waar je alvast je
jurk kan registeren en tevens kan checken of niemand anders hetzelfde
zal dragen.
Jones was het danig beu om samen met zijn vrouw naar onbekende
winkeloorden te reizen, om toch maar die ene unieke jurk te vinden.
Bovendien deden andere genodigden net hetzelfde, waardoor er nog steeds
veel gasten hetzelfde aanhadden. Ook celebrities maakten vaak de
ultieme kledingfout, en verschenen in hetzelfde ensemble op een
feestje.
Daarom ontwikkelde Jones de 'Dress Registry' een website waarop je
zelf een feestje kan toevoegen, en er tevens kan bijzetten welke jurk
jij zal dragen. Bovendien is de gehele website anoniem, je kan dus het
merk van je jurk, lengte, kleur etc toevoegen zonder dat iemand weet
dat jij het bent.(br.She)
Het mode- en beautymerk Paco Rabanne denkt eraan om opnieuw collecties
op de markt te brengen. De modeketen stopte met het produceren van
eigen kledij in 2004. De groep wou toen naar eigen zeggen meer aandacht
besteden aan hun parfumlijn.
Vincent Thilloy, tot voor kort de directeur van Paco Rabanne Parfum,
werd begin 2009 aangesteld als nieuwe vicepresident. Onder zijn gezag
verdubbelde Paco Rabanne Parfums zijn omzet in twee jaar tijd. Thilloy
wil nu de uitgebluste modetak nieuw leven inblazen. De modeketen
produceert momenteel enkel een ready-to-wearcollectie in Zuid-Korea.(br.She)
Madonna lijkt haar breuk met Guy Ritchie goed te hebben verwerkt. De
zangeres schittert in de nieuwste reclamecampagne van het
handtassenmerk Louis Vuitton.
De campagne bestaat uit 6 verschillende foto's, allen getrokkend oor
Steven Meisel, een oude kennis van Madonna. Meisel was ook
verantwoordelijk voor de foto's van de zangeres haar ' Sex Book' uit
1992. "Tijdens een brainstorming met de crew van Louis Vuitton kwam ik
opeens op de gedachte om Madonna nogmaals op te voeren. Ik zag haar
even daarvoor tijdens één van haar concerten in Parijs en ik was
helemaal blown away."
Meiser stuurde Madonna een voorzichtig sms'je om te peilen naar haar
interesse. "Even later kreeg ik de bevestigende woorden 'lijkt me
super' teruggestuurd." De foto's maken deel uit van de lente/zomer 2009
collectie. Louis Vuitton schakelde eerder ook al bekenheden als Keith
Richard en Sean Connery in om zijn tassen te promoten.(br.She)
Brad Pitt is er verknocht aan, en ook jonge acteurs als James Franco
zien een snor wel zitten. Trendwatchers zijn het echter nog niet eens
of er al dan niet een 'snorrenrevolutie' zit aan te komen. Wij
plaatsten hun pro's en contra's op een rijtje.
De snor is door de jaren heen het meest onbeminde deel van menig man
geworden. De jaren 70 bombardeerden de snor tot een 'pornosymbool' en
mensen met een melksnorretje (een dunne lijn beharing) werden al snel
aanschouwd als gigolo's, macho's en idioten. Snoriconen als Burt
Reynolds, Sam Elliott en de leden van de 'Village People' deden de snor
ook niet veel eer aan.
Toch lijken de sterren van vandaag de snor terug uit te vinden. Zo
liet Brad Pitt zijn snor, die hij liet groeien voor een film van
Quentin Tarantino, moedwillig staan, en is ook James Franco, opkomende
ster uit de film 'Milk', fier op zijn melksnorretje.
Sommigen zijn zelfs zo fier op hun snor, dat ze er een hele beweging
rond oprichten. De pro-moustache beweging kent zijn origine in
Australië, en brengt jaarlijks een kleine 200.000 mannen op de been om
een snor te laten groeien. Een maand later mag de snor afgeschoren
worden, en gaat het sponsorgeld naar goede doelorganisaties.
Filmproducent Jay Della Valle ging zelfs zo ver om een film te maken
rondom het dragen van snorren. In 'De glorieuze snorrenuitdaging'
volgde Della Valle enkele snorrenliefhebbers gedurende enkele maanden.
Della Valle, zelf een fervent snorrenaanhanger weet alvast erg goed
waarom een snor hip is. "Een snor maakt je stoerder. Waarom een snor
laten groeien? Omdat het garant staat voor puur plezier!" (br.She)
De milieubewuste
ontwerpster Camila Labra maakt de mooiste schoenen uit afgedankte
plastic zakken. De Dacca Boots zorgen voor heel wat oproer in de
modewereld, de designer kan nu al op heel wat fans rekenen.
Waterbestendig Voor
ongeveer 40 euro loop jij ook rond met deze trendy én ecologisch
verantwoorde enkellaarsjes. De ontwerpen bestaan namelijk bijna
volledig uit gerecycleerd plastic, maar ze voelen helemaal niet zo aan.
In elk paar schoenen gaan 8 zakken en ze zijn waterbestendig.
Gigantische collectie De
Chileense Camila Labra kwam op het idee in haar laatste jaar aan de
modeschool, waar ze de opdracht kreeg een ontwerp te maken uit ongewone
materialen. "Ik verzamelde een gigantische collectie plastic zakken op
mijn ontelbare shoptrips. Bijna iedereen zit ermee, maar de meese
mensen gebruiken ze gewoon als vuilniszakken. Maar ik was er zeker van
dat ik er meer mee kon doen, ik kreeg mijn ingeving toen ik mensen met
plastic zakken aan hun voeten zag lopen om ze zo droog te houden. Als
mensen mijn schoenen zien, vragen ze vaak waar ze die kunnen kopen. Hun
mond valt open als ik vertel dat ze van plastic zakken gemaakt zijn."
Bekijk de volledige collectie hier.
(br.hln)
Ex Britney Spears ontwerpt eigen kinderkledingcollectie
Kevin Federline, de ex van Britney Spears heeft zijn eerste eigen collectie aangekondigd. De voormalige danser zal kleding voor kinderen ontwikkelen.
Otzi, zo noemt K-Fed zijn eerste collectie. Veel is er nog niet geweten over de verschillende kledingstukken. Federline wil naar eigen zeggen zorgen voor een revolutie op de kinderkledingmarkt. De modewereld is alvast wat kritischer en voorzichtiger. Zo zal de collectie volgens The Daily News vooral bestaan uit uitgezakte, afgedragen jeans, hopen lelijke T-shirts, en lipstickopdrukken. (br.She)
Veel vrouwen zijn dol op zwarte
kledij, het doet wonderen voor je figuur en is altijd trendy. Maar
volgens kleurenexperts zou het je depressief maken. De Britse
journaliste Alice BB van de Daily Mail nam de proef op de som en bande
een maand lang zwart uit haar kleerkast.
Aura Brits
Auralezer Mairead Armstrong: "Zwart en donkere kleuren in het aura aan
je hoofd tonen depressie en storingen aan. Vaak dragen personen met dit
soort aura donkere kleuren. Zwart absorbeert licht in plaats van te
reflecteren, daardoor trekt deze kleur negatieve dingen aan."
Noodpakket Daarom
zette de Britse modejournaliste Alice BB zichzelf op een modedieet. Ze
droeg enkele maanden geen zwarte kledij meer. "Dit was makkelijker
gezegd dan gedaan. Ik ontdekte dat 30 procent van mijn zomerkledij en
70 procent van mijn winterstukken zwart zijn. Ik gaf het grootste deel
van mijn zwarte kledij weg aan het goede doel. Maar ik stond mezelf wel
een noodpakket met een zwarte jeans, een zwart jurkje en een stijlvolle
lange winterjas toe."
Gelukkiger "Ik kocht
mezelf voor mijn 'dieet' een paar glitterende sneakers en ik moet
toegeven, ze maakten me gelukkiger. Op de eerste dag trok ik een
felgroene jas, een blauwe wollen trui en een fel geel t-shirt aan.
Klinkt niet meteen stijlvol, maar ik voelde me er wel goed in.
Vervolgens koos ik elke ochtend instinctief de kleuren voor die dag
uit. Na een tijdje durfde ik steeds meer aan, ik ging zelfs voor geel,
roze en paars. Moest ik professionaliteit uitstralen, koos ik voor
blauw of grijs", aldus Alice BB.
Energieker "Door
geen zwart meer te dragen, voel ik me energieker. Ik ben positiever en
vind mezelf 'lichter'. Als snel kreeg ik ook complimentjes van anderen.
Blauw associeer ik ook niet langer met een uniform. Deze kleur kan heel
chique zijn, zeker als je dit met metaalkleuren combineert. Ik kijk nu
al uit naar de fleurige lentecollecties. Toch blijf ik er van overtuigd
dat zwart heel sexy kan zijn. Om dat probleem op te lossen, bewaar ik
enkele zwarte jurkjes in mijn kast voor feestjes. Maar ik kan wel
zeggen dat ik na dit experiment aan kleur verslaafd ben geraakt",
besluit de journaliste. (br.Nina)
Topmodel Claudia Schiffer waagde
zich al aan een eigen collectie juwelen, volgens verschillende Britse
bronnen zou het Duitse model binnenkort ook een eigen make-uplijn
lanceren.
Ook modellencarrière Het
topmodel wil zelf niet veel uitleg geven over haar toekomstplannen. Ze
vertelde wel dat ze met 'iets nieuw' bezig is, maar dat ze er nog niet
te veel details over kan vertellen. Dat betekent echter niet dat
Schiffer haar modellencarrière op een lager pitje gaat zetten. Onlangs
raakte namelijk bekend dat ze het nieuwe gezicht van het modehuis Yves
Saint Laurent wordt. (br.Nina)
Het dragen van
extensions in je haar kan permanent kale plekken veroorzaken. Uit
recent onderzoek blijkt namelijk dit je hoofdhuid blijvend beschadigd.
Beschadigde hoofdhuid Dit
komt doordat de stukjes met vals haar, die in het echte haar gevlecht
of geplakt worden, te veel druk op de hoofdhuid veroorzaken. Omdat de
schade aan de hoofdhuid blijvend is, kampen deze vrouwen voor de rest
van hun leven met kale plekken, meldt styletoday.nl. Volgens de
onderzoekers zou dit probleem ook veel vaker voorkomen dan gedacht.
Vrouwen die geen kale plekken hebben na het aanbrengen van de
extensions, kampten eveneens met een beschadigde hoofdhuid.
Celebs Verschillende
celebs als Victoria Beckham, Kate Beckinsale, Christina Aguilera en
Britney Spears merkten al de negatieve gevolgen van extensions. Ze
werden allemaal gespot met kale plekken of dunner haar, na hun
behandeling.
Verbieden Brits expert Barry
Stevens: "Dit is echt een probleem, extensions moeten verboden worden.
Als je slechts één keer valse plukjes haar laat aanbrengen, groeien je
natuurlijke lokken meestal terug. Maar als je het meerdere keren laat
doen, raakt je huid zo beschadigd dat het geen nieuw, gezond haar meer
kan aanmaken." Nochtans zijn haarextensions heel populair. De vraag
ernaar steeg de laatste jaren met 40 procent. (br.Nina)
De beruchte zangeres Amy Winehouse laat opnieuw van zich horen. Na een turbulente periode in haar privéleven probeert de rehab-zangeres haar leven terug op het goede spoor te brengen. Ze heeft zelfs de ambitie bekend gemaakt om een eigen kledinglijn te ontwerpen.
Fred Perry, het iconische Britse modelabel, zou samen met Winehouse de eerste sketches maken voor een innoverende modelijn. Winehouse zelf is alvast bijzonder enthousiast over haar nieuwe carrièrewending. Volgens een kennis praat ze momenteel over niets anders meer als haar nieuwe creaties.
Winehouse werd eerder al door Karl Lagerfeld van Chanel en Roberto Cavalli geroemd voor haar uiterst persoonlijke stijl. (br.She)
Sienna Miller showt eigen collectie op Fashion Week
Sienna Miller showt eigen collectie op Fashion Week
Sienna Miller en haar zus Savannah
stellen volgende maand hun kledinglijn tijdens de London Fashion Week,
dat meldt de Britse krant Daily Mail vandaag. Het label kreeg de naam
Twenty8Twelve, het evenement gaat van start op 20 februari.
Geboortedatum De
26-jarige actrice en haar vier jaar oudere zus begonnen anderhalf jaar
geleden een eigen kledinglijn. Sienna wordt dikwijls geroemd om haar
boho-chique kledingstijl, terwijl haar zus vier jaar geleden
afstudeerde aan de prestigieuze modeopleiding Central Saint Martins. De
naam van de kledinglijn is afgeleid van de geboortedatum van Sienna op
28 december.
Aanvulling Het duo vult elkaar
goed aan, legt Savannah uit. "Werken met haar is geweldig, want zij
komt vaak met gekke ideeën op de proppen die ik niet zo snel zou
bedenken", vertelt ze op de website van het merk. "Sienna is scherp en
hip, ik ben zacht en romantisch. Ik heb een idee voor een ontwerp en
zij voegt daar de seks aan toe en zet het op zijn kop. Het is leuk en
het werkt."
Winkels De gezusters Miller
openden in augustus 2007 hun eerste winkel in Londen. Onlangs kwam er
een tweede winkel bij in de Britse hoofdstad. Daarnaast worden de
kledingstukken onder meer verkocht in boetieks in Parijs, New York en
Los Angeles. (br.hln)
Wimpers zijn heel erg belangrijk voor een mooie oogopslag, want welke vrouw wil geen verleidelijke blik? Ben je niet gezegend met mooie, volle wimpers? Geen paniek, je kan altijd gebruik maken van valse wimpers. Heel wat vrouwen hebben schrik om valse wimpers aan te brengen maar dit hoeft helemaal niet met deze tips gaat het vanzelf!
1 Neem met het pincet de valse wimpers uit de verpakking en houd ze tegen je oog. Als de valse wimpers langer zijn dan je natuurlijke wimperlijn dan moet je er een stukje van af knippen. Breng met de andere hand een weinig hoeveelheid kleurloze latexlijm aan op de rand van de complete wimper. Wacht een 10 tal seconden zodat het kan inwerken.
2 Plaats met het pincet de complete wimper op het ooglid zo dicht mogelijk tegen de natuurlijke wimperrand aan. Werk steeds van de binnenooghoek naar de buitenooghoek toe. Druk zachtjes, zorg ervoor dat de wimpers goed vastzitten.
3 Als je valse wimpers op de onderste wimpers gaat aanbrengen, doe dit dan nadat je de bovenste wimperrand hebt geplaatst.
4 Als de wimpers goed geplaatst zijn, kan je een laagje mascara aanbrengen voor een mooi effect. Zo zal niemand zien dat het valse wimpers zijn. Met een eyeliner kan je eventuele openingen en foutjes camoufleren. Je wimpers kunnen nog extra gekruld worden met een wimperkrultang voor een heel glamoureuze oogopslag.
5 Om de complete wimper te verwijderen, neem je de binnen of buitenkant van de wimper vast en trekt deze langzaam van het ooglid. Ga nooit slapen met je valse wimpers!
Valse wimpers zijn ideaal voor een feestje of voor die knappe man eens diep in zijn ogen te kijken Veel succes! (br.Zita)
Door de vrieskou
loopt de Vlaming storm voor pels. Zo zag Pelsland vrijdag zijn omzet
verviervoudigen ten opzichte van 2 januari vorig jaar. "Vooral de
interesse voor 'mouton retourné' is groot", zegt zaakvoerder Marc
Wajsberg. (br.hln)
De solden komen
eraan. Met de voorspelde fikse kortingen is het de ideale moment om
enkele uitgaven te doen. Miskopen horen evengoed bij de solden. Kleding
die al vlug in de kast blijft hangen omdat het niet past of al snel
gedateerd oogt, is weggegooid geld.
Bekijk nieuwe collectie Een
blik op de nieuwe collectie geeft meteen een idee welke kleuren,
modellen of prints er binnenkort in de mode zijn. Loop er even doorheen
en trek naar de soldenhoek. Zo weet je meteen welke kleding er nog lang
kan gedragen worden.
Tracht niet te investeren in kleding of accessoires die het huidige seizoen weerspiegelen. Tijdloze kleding is beter.
Eerste keuze Wacht
niet te lang om te gaan shoppen. De mooiste zaken verdwijnen nog altijd
als eerst in de uitverkoop. Sommige winkels houden besloten
kortingdagen voor goede klanten. Al zijn de kortingen dan nog niet zo
hoog, je stapt gegarandeerd met de mooiste stuks de deur uit.
Goede moment Een
ideaal moment bestaat er niet om je spullen in te slaan. Zaken die je
echt wil, koop je maar beter tijdens de eerste drie soldendagen. Voor
je basisproducten kan je wachten tot de tweede week. En als je niet
noodzakelijk iets wil kopen, kan je evengoed het einde van de solden
afwachten.
Lijstje Wat heb je werkelijk
nodig? Maak een lijstje en hou je daaraan. Zo koop je zeer doelgericht
en is de verleiding minder groot om nog snel dat afgeprijsd jasje mee
te brengen.
Afspraken Maak jezelf niets
wijs. Zit jouw maat er niet meer tussen, grijp dan niet naar een
kleiner exemplaar. Een scheurtje of een lelijke vlek koop je ook beter
niet. Spaar je centen, zo koop je straks een mooier soldenstuk.
Roep hulp in Ga
liever niet alleen shoppen. Met de hulp van een vriendin merk je de
koopjes niet alleen sneller op, maar heb je een hulp die weet te zeggen
of je ermee staat of niet. (br.nina)
Het nieuwe jaar is nog maar net
begonnen of we wagen ons al aan trends en tendensen. Wat heeft 2009 in
petto op het gebied van mode, beauty, lifestyle en voeding?
Modetrends Jurken
krijgen het komende jaar asymmetrische vormen. Eén schouder mag bloot.
De harembroek werd dit jaar al gesignaleerd en die trend zet zich
volgend jaar nog meer door. Kniebroeken zijn daarbij zeer populair.
Diepe, intense kleuren met nuances in blauw en groen horen daar zeker
bij. Idem voor wit en crème. Helemaal mooi zijn de outfits in één kleur.
Juwelen Accessoires
blijven het goed doen. Dit jaar mogen de juwelen opvallen. Kettingen,
armbanden en oorbellen zijn kleurrijk en gigantisch groot. Hoe
opvallender en groter, hoe beter.
Schoenen Hoge
hakken maken je outfit helemaal af. Ook in 2009. Schoenen hebben
duizelingwekkend hoge hakken en plateaus. Wie niet durft, kan weg met
platte ballerina's.
Beautytrends De
crisis is te voelen, ook in de beautyindustrie. Niet alleen letten we
meer op de prijs en kwaliteit, ook op de eco-vriendelijkheid van de
cosmetische producten. Schoonheid zit vanbinnen. Letterlijk zelfs,
in heel wat cosmetica wordt steeds vaker beautyfood verwerkt. De term
'probiotica' duikt vaker op.
Make-up De
bleke huid van 2008 is weg, een perfect glanzende huid krijgt een
gezonder en warmer tintje. Wel blijven de smokey eyes het goed doen, al
mogen die nu in alle mogelijke kleuren aangezet worden. Wenkbrauwen
mogen dik zijn en opvallen. Dat kan door ze één tint donkerder te
maken. 2009 mag schitteren, zeker in de make-up. Metallics en
goudtinten horen erbij, en ook de lippenstift oogt warm in koraalrode
tinten. (br.hln)
De crisis laat zich voelen in de
fashionisdustrie. Chanel kondigt aan dat het 200 werknemers zal moeten
ontslaan. Dat staat in de Britse Guardian.
Vooral
tijdelijke contracten of die op interim-basis werkzaam waren, krijgen
de bons. De meeste ontslagen vallen vermoedelijk in de Chanel-vestiging
in Verneuil-en-Halatte. In de historische winkel aan de Rue Cambon komen 16 banen op de tocht te staan.
Modeketens Chanel
is niet de eerste gigant in de modewereld die fors in het
personeelsbestand snijdt. Eerder dit jaar maakten de bedrijven 3
Suisses en La Redoute al bekend honderden banen te schrappen.
Chanel
trok eerder al de stekker uit de prijzige, reizende Mobile Art
tentoonstelling waarvoor de gerenommeerde architecte Zaha Hadid in de
arm was genomen. Het modehuis wil zich focussen op strategische
investeringen.
Prada Verder in modeland gaat
het ook juwelenbrand Bulgari en modehuis Prada niet voor de wind. Beide
boeken minder winst en vrezen ook al maatregelen te moeten nemen. (br.hln)