1 Britse op 3 wil uitdagende kledij dragen voor promotie
Meer dan 27 procent van de Britse
vrouwen is bereid zich provocerend te kleden om haar carrière een zetje
te geven. 1 vrouw op 20 gaf zelfs toe dit regelmatig te doen.
Uitdagende kledij De
enquête bevroeg 3.000 werknemers in Groot-Brittannië. Daaruit bleek dat
78 procent van de vrouwen gelooft dat haar kledijkeuzel haar werkdag
beïnvloedt. Sommige vrouwen hebben er geen problemen mee uitdagende
kledij te dragen op kantoor, als dat haar kansen op een promotie of
bonus verzekert. Meer dan de helft van hen gelooft dat een stijlvolle
outfit helpt beter te presteren.
Te comfortabel "Dit
onderzoek bewijst dat je kledijkeuze werkelijk je succes beïnvloedt:
het bepaalt je productiviteit, maar kan ook je sneller doen opklimmen
op de carrièreladder. Zelfs als je thuis werkt, is het ongelooflijk hoe
je outfit je werk kan beïnvloeden. Als je iets té comfortabele stukken
aantrekt, is het moeilijk om in de werksfeer te komen en ga je al snel
een deel van de dag verspillen", aldus de onderzoekers.
Modestrijd Verder
bleek dat twee derde van de vrouwen zich zelfzekerder voelt als ze zich
optut, 61 procent denkt dat ze dan meer respect van haar collega's
krijgt. 48 procent van de vrouwen vindt dat er concurrentie is op
kantoor wat kledij betreft, bij mannen is dat slechts 27 procent.
Vooral in de reclame- en marketingwereld heerst er een modestrijd.
Blunders Onderzoekers
ontdekten ook dat een kwart van de vrouwen zich schaamt als een collega
dezelfde outfit draagt. 63 procent van de werknemers maakte al een
modeblunder mee op kantoor. 31 procent van de vrouwen kreeg een ladder
in haar kous, 19 procent van de mannen wandelde met een open broekrits
rond, 14 procent scheurde ooit zijn broek. (br.hln)
Hakken worden
heuse blikvangers. Dat hadden we vorig seizoen al door. Denk maar aan
de pistoolstilleto's van Chanel die Madonna droeg of de zwevende hakken
van Marc Jacobs. Dit jaar lijkt de trend zich door te zetten. De hakken
van de schoenen ogen indrukwekkender dan ooit.
Humor Mode
mag altijd wat humor uitstralen. Alleen daarom is het al mooi om naar
te kijken. Maar wie voelt zich geroepen om met een Godess heel van
Dior, een Cuber heel van Chanel, een spiraalhak van Proenza Shouler of
een superextravagante Iguanahieltje van Galliano rond te huppelen? (br.nina)
Dakota Johnson, de 19 jarige dochter van Melanie Griffith, wordt volgend seizoen het nieuwste model voor Mango.
Positief Dakota
Johnson is vanaf vorig jaar onder contract bij modellenbureau IMG, en
stond al eerder op de voorpagina van Vogue. Zelf is ze uiterst positief
over de samenwerking. "Het is een eer om te werken met Mango. Ik vind
de collectie chic en elegant, maar tegelijkertijd ook cool en casual".
Dakoto steekt haar modeambities niet onder stoelen en banken. Ze hoopt ooit zelf een collectie op de markt te brengen. (br.nina)
Sjaal van Alexander Wang, handtas van Diane von Furstenburg.
Verschillende bekende ontwerpers
lieten zich al door Obama inspireren tijdens de kiesstrijd. Nu namen 10
bekende designers voor zijn inauguratie handtassen en t-shirts onder
handen.
Slogans Diane
von Furstenburg ging aan de slag met een handtas, onder meer Zac Posen,
Donna Karan en Juicy Couture tekenden t-shirts en Alexander Wang
ontwierp een sjaal met een statement. De bekende slogans als 'Change'
en 'I love my president' mochten op de ontwerpen niet ontbreken. Je
hebt al een t-shirt vanaf 45 dollar, bestellen kan hier. (br.hln)
De New Yorkse ontwerpster Vivienne
Tam toverde panda's om tot echte stijliconen. Ze liet zich inspireren
door de dieren voor haar modeshow in Peking, die geld in het laatje
moest brengen om het natuurlijke habitat in China van deze bedreigde
dieren te redden.
Pandamotief Tam
is geboren in China, maar woont en ontwerpt in New York. De ontwerpster
creëerde voor deze uitzonderlijke show ondermeer een beestige lange
jurk, een flirterige retro outfit en een stijlvol kostuum. In elke
outfit herken je duidelijk een schattige panda.
Veiling Alle
outfits werden tijdens de show geveild en brachten in totaal 21.153
euro op. De winst gaat naar het verwoeste Wolong Panda reservaat in het
zuidwesten van de provincie Sichuan. Vorig jaar in mei werd dit gebied
erg getroffen door een aardbeving. "Ik vond het ontzettend leuk om geld
voor de panda's in te zamelen. Het is een goed doel en goed voor mijn
karma", aldus de ontwerpster. Het bieden ging heel vlot tijdens de
show, hier was niets te merken van een economische crisis.
Eerder
al hield Donatella Versace in Peking een benefietshow die meer dan
75.000 euro opbracht voor de overlevenden van de aardbeving.
Eenmaal afgestudeerd aan de Antwerpse Academie in 1981, veranderde alles voor Ann Demeulemeester (°1959). Allereerst won ze in 1982 de eerste Gouden Spoel; een paar jaar later showde ze haar collectie in Londen, samen met vijf andere ex-academiestudenten: vanaf dat moment was Ann Demeulemeester (die toen nog Verhelst als tweede naam droeg) officieel lid van de Antwerpse Zes.
Met haar fotograferende echtgenoot Patrick Robyn richtte ze al in 1985 haar eigen bedrijf op, met als hoofdproject een vrouwencollectie, wat later uitgebreid met mannenkleren en schoenen. Al vroeg bleek ze aan een stille revolutie binnen het modebeeld te werken, via een signatuur (hard en streng en tegelijk romantisch en passioneel) dat uiterst persoonlijk getint was en desalniettemin wereldwijd bijzonder veel bijval genoot/geniet. In passerende trends heeft ze nooit geloofd, wel in de kracht van kledingstukken. "Een collectie maken is als een cadeau presenteren aan een anonieme persoon", zei ze ooit.
Demeulemeester brengt haar boodschap vooral door haar kleren over, dankzij haar voortdurende zoektocht naar vormen, structuren, superposities en het samenbrengen van tactiele materialen. Zwart en wit blijven haar geliefkoosde kleuren; fellere tinten komen enkel te pas als ze een conceptuele of psychologische meerwaarde brengen. Thema's zijn er nooit bij Demeulemeester, wel rode draden, zoals de balans tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid, en een onderkoelde zin voor anarchie (zie haar algemene iconen, zoals de dichter Rimbaud en de zangeres Patti Smith, met wie ze ondertussen een vriendschapsband heeft opgebouwd).
Demeulemeester showde voor het eerst in Parijs in 1992; vanaf 1996 toonde ze haar vrouwenkleren samen met haar mannensilhouetten. In 1996 ontwierp ze samen met haar man een witte tafel (het blad bespannen met schilderslinnen) voor de fabrikant Bulo. In 1999 opende ze haar eigen winkel op het Antwerpse Zuid. (br.Weekendknack)
Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk
Pixie Geldof uit de kleren voor berucht lingeriemerk
geldof
Pixie Geldof lijkt haar zus Peaches op te volgen. Ze wordt nu al
gebombardeerd tot de nieuwste it-girl, en ze poseerde onlangs voor het
overbekende lingeriemerk Agent Provocateur.
Daar waar Peaches voor een doorgedreven Gothic-look koos, hult Pixie
zich in de romantische wit-kleuren. Kant, parels en korsetten zijn
allemaal overgoten door een lieflijke uitstraling. De foto maakt deel
uit van de nieuwste campagne voor de lente/zomercollectie 2009. (br.she)
De iconische beelden van Andy Warhol waren voor menigeen een ware
inspiratiebron. Zijn beruchte Campbell's Soup Cans, Marylin Monroe
zeefdrukken en Elvistekeningen zijn nu vastgelegd op een reeks T-shirts
en jeansbroeken van Pepe Jeans London.
'The Andy Warhol Collection by Pepe Jeans London'
lente/zomercollectie 2009 wordt gekenmerkt door de meest iconische,
tijdloze kunstwerken. Geborduurde lijnkunst, subtiele versiering,
geslaagde zeefdrukken, en zwart/wit fotoprints doen terugdenken aan de
bijzondere Warholstijl.
In de collectie zitten T-shirts, tricot, hemden, sobere
vrijetijdskledij en jeans. Herhaalde patronen met opvallende prints,
zoals Flowers, Elvis, Shoes, Jackie, Portrait en The Banana, zijn alom
aanwezig. Ze prijken op tunieken in sixties stijl, op jurken met smok,
in A-lijn, met klokmouw en geplisseerd en op steeds gevarieerdere
tricotsilhouetten.
Nieuw voor lente/zomer 2009 is de introductie van de
'Pre-Pop'-categorie. Uitgevoerd met de klassieke Warhol prints in een
hele waaier felle kleuren op een gamma katoenstoffen oogt deze
'Pre-Pop' jeugdig, modern en vrouwelijk en voegt een apart
'dagdagelijks' gevoel toe aan de reeks.
Als aanvulling op zowel de mannen- als de vrouwenlijn is een
volledige accessoirelijn beschikbaar. Ook hier is het iconische
beeldmateriaal van Warhol dominant aanwezig met repetitieve prints die
een markante lijn creëren.(br.she)
De
voorjaarscollectie van H&M belooft vrolijk en fleurig te worden.
Tussen zoveel kleur en romantiek, mag zelfs roze niet ontbreken. Een
flink deel van de nieuwste collectie is gebaseerd op de
Grease-klassieker.
Roze cardigan Wie
dol is op de roze jackjes van de Pink Ladies of de stoere lederen jacks
van Travolta en de zijnen, vindt ongetwijfeld zijn gading in de Divides
lente collectie.
Roze cardigans in de stijl van Olivia Newton
John, bolletjes- , kersen- en ruitjesmotieven, hoge taillerokken met
brede laklederen riemen of een megastrakke printlegging, iets voor jou?
(br.nina)
Vergeet de
reuzegrote uilenbrillen, dé zonnebril voor 2009 is de zogenaamde 'John
lennon-bril'. Ronde, gekleurde glazen in een licht metalen montuur:
meer (of minder) is het niet. De jongere generatie herkent er misschien
eerder de bril van Harry Potter in, maar dan met funky gekleurde glazen.
Elle.nl
merkte de trends vooral bij New Yorkse ontwerpers zoals Ralph Lauren.
De kans dat het deze zomer bij ons in het straatbeeld opduikt, is
vooralsnog erg klein. Maar een gewaarschuwde vrouw is er twee waard...
(br.hln)
De rolkraag is een
tijdloos stijlvol kledingsstuk, het overleeft al sinds de jaren '50.
Het is veel meer dan een veredeld t-shirt, het kan een goed alternatief
betekenen voor hemd en das. Met een hippe vest staat het meteen
stijlvol.
Casual én stijlvol Lang
geleden was de rolkraag het uniform van vissers. Sinds de jaren '50
startten de trendy Franse mannen met het dragen van deze trui in het
dagelijkse leven. De rolkraag is een ontzettend veelzijdig kledingstuk.
Een dikker exemplaar staat mooi op een jeans, ideaal in de winter om
een casual outfit af te maken. Een dunner exemplaar kan je onder een
vest dragen met een donkere jeans, zo zie je er meteen stijlvol uit. En
in deze koude tijden is het natuurlijk ook warm, de rolkraag is als een
trui met ingebouwde sjaal.
Tips Ga voor
donkere basiskleuren, zo kun je je trui erg vaak dragen. Zwart is goed,
maar donkerblauw kan ook veelzijdig zijn. Deze kleuren zijn ook het
best combineerbaar met de meeste donkere jasjes en broeken of zelfs
kostuums. Wil je toch voor een lichtere kleur gaan, kies dan voor
grijs. Met felle kleuren val je meer op en maak je een statement. Een
witte rolkraag is moeilijker te combineren, maar een zelfzekere man als
Hugh Jackman komt er mee weg. (br.nina)
Het
carrékapsel - dat kortere, bollere dameskopje dat ook bekendstaat als
de 'bob' - bestaat honderd jaar. Het kapsel zou in 1909 zijn
uitgevonden door de beroemde Parijse kapper Antoine. Aanvankelijk
zorgde het voor ophef, omdat mannen toen niet gewend waren om vrouwen
zo kortgeknipt te zien. In Amerika werden vrouwen ontslagen die hun
haar zo lieten knippen. Predikanten spraken schande en er waren zelfs
kappers die weigerden om de carré te knippen. Geen wonder dat
vrijgevochten vrouwen de carré in die dagen grif adopteerden.
Louise Brooks 1906-1985
Ondertussen werd de 'bob' een kapsel dat nooit uit de tijd gaat en
talloze variaties onderging. Elke ster gaat er vroeg of laat wel aan.
Toen Katie Holmes zich eraan waagde, gingen de foto's de wereld rond.
De versie van Posh Spice
Victoria Beckham werd prompt de 'pob' gedoopt. Ook filmsterren als
Natalie Portman, Christina Ricci, Reese Witherspoon en Uma Thurman (in Pulp fiction
) werden er al mee gespot. Topmodel Agyness Deyn maakte er haast haar
handelsmerk van. En toen popster Madonna een paar jaar geleden met
carré verscheen, snelde menige vrouw met haar foto naar de kapper.
Madonna's versie bleek echter een pruik te zijn. (br.Het Nieuwsblad)
Mexx heeft het
gemunt op avontuurlijke vrouwen, met de lentecollectie van dit merk kun
je zo op safari. De lijn kreeg heel toepasselijk de naam 'Go Wild',
denk aan lichte stoffen, exotische prints, zwierige jurken en
safarikleuren.
Stijlvol en kleurrijk Als
je safari zegt, denk ik aan bruin, beige en grijs. Maar Mexx legde met
zijn collectie voor de lente enkele kleurige accenten met geel en rood.
Ook oogt de lijn verrassend classy met lange, brede pantalons, lichte
hemdjes en stijlvolle jurken. Ideaal om het hoofd koel te houden
tijdens een hopelijk warme zomer. (br.Nina)
De Amerikaanse superster Justin
Timberlake (27) zal zijn eigen kledinglijn William Rast
hoogstpersoonlijk presenteren op de modeweek in New York. Timberlake
maakt zijn debuut als model op 16 februari, meldt het Amerikaanse
modeblad Women's Wear Daily.
Timberlake
trad voor de eerste keer op als model in de eerste reclamecampagne voor
zijn prijzige kledingmerk William Rast. Hij lanceerde het merk in 2005
samen met goede vriend Trace Ayala. De modeweek in New York start op 13 februari. William Rast heeft ook een collectie voor vrouwen.(br.hln)
Hetzelfde kleedje aanhebben op dat ene leuke feestje, het is de
nachtmerrie van menig fashionista en VIP. Daarom ontwikkelde de
Amerikaan Andrew Jones de website 'Dress Registry' waar je alvast je
jurk kan registeren en tevens kan checken of niemand anders hetzelfde
zal dragen.
Jones was het danig beu om samen met zijn vrouw naar onbekende
winkeloorden te reizen, om toch maar die ene unieke jurk te vinden.
Bovendien deden andere genodigden net hetzelfde, waardoor er nog steeds
veel gasten hetzelfde aanhadden. Ook celebrities maakten vaak de
ultieme kledingfout, en verschenen in hetzelfde ensemble op een
feestje.
Daarom ontwikkelde Jones de 'Dress Registry' een website waarop je
zelf een feestje kan toevoegen, en er tevens kan bijzetten welke jurk
jij zal dragen. Bovendien is de gehele website anoniem, je kan dus het
merk van je jurk, lengte, kleur etc toevoegen zonder dat iemand weet
dat jij het bent.(br.She)
Het mode- en beautymerk Paco Rabanne denkt eraan om opnieuw collecties
op de markt te brengen. De modeketen stopte met het produceren van
eigen kledij in 2004. De groep wou toen naar eigen zeggen meer aandacht
besteden aan hun parfumlijn.
Vincent Thilloy, tot voor kort de directeur van Paco Rabanne Parfum,
werd begin 2009 aangesteld als nieuwe vicepresident. Onder zijn gezag
verdubbelde Paco Rabanne Parfums zijn omzet in twee jaar tijd. Thilloy
wil nu de uitgebluste modetak nieuw leven inblazen. De modeketen
produceert momenteel enkel een ready-to-wearcollectie in Zuid-Korea.(br.She)
Madonna lijkt haar breuk met Guy Ritchie goed te hebben verwerkt. De
zangeres schittert in de nieuwste reclamecampagne van het
handtassenmerk Louis Vuitton.
De campagne bestaat uit 6 verschillende foto's, allen getrokkend oor
Steven Meisel, een oude kennis van Madonna. Meisel was ook
verantwoordelijk voor de foto's van de zangeres haar ' Sex Book' uit
1992. "Tijdens een brainstorming met de crew van Louis Vuitton kwam ik
opeens op de gedachte om Madonna nogmaals op te voeren. Ik zag haar
even daarvoor tijdens één van haar concerten in Parijs en ik was
helemaal blown away."
Meiser stuurde Madonna een voorzichtig sms'je om te peilen naar haar
interesse. "Even later kreeg ik de bevestigende woorden 'lijkt me
super' teruggestuurd." De foto's maken deel uit van de lente/zomer 2009
collectie. Louis Vuitton schakelde eerder ook al bekenheden als Keith
Richard en Sean Connery in om zijn tassen te promoten.(br.She)
Brad Pitt is er verknocht aan, en ook jonge acteurs als James Franco
zien een snor wel zitten. Trendwatchers zijn het echter nog niet eens
of er al dan niet een 'snorrenrevolutie' zit aan te komen. Wij
plaatsten hun pro's en contra's op een rijtje.
De snor is door de jaren heen het meest onbeminde deel van menig man
geworden. De jaren 70 bombardeerden de snor tot een 'pornosymbool' en
mensen met een melksnorretje (een dunne lijn beharing) werden al snel
aanschouwd als gigolo's, macho's en idioten. Snoriconen als Burt
Reynolds, Sam Elliott en de leden van de 'Village People' deden de snor
ook niet veel eer aan.
Toch lijken de sterren van vandaag de snor terug uit te vinden. Zo
liet Brad Pitt zijn snor, die hij liet groeien voor een film van
Quentin Tarantino, moedwillig staan, en is ook James Franco, opkomende
ster uit de film 'Milk', fier op zijn melksnorretje.
Sommigen zijn zelfs zo fier op hun snor, dat ze er een hele beweging
rond oprichten. De pro-moustache beweging kent zijn origine in
Australië, en brengt jaarlijks een kleine 200.000 mannen op de been om
een snor te laten groeien. Een maand later mag de snor afgeschoren
worden, en gaat het sponsorgeld naar goede doelorganisaties.
Filmproducent Jay Della Valle ging zelfs zo ver om een film te maken
rondom het dragen van snorren. In 'De glorieuze snorrenuitdaging'
volgde Della Valle enkele snorrenliefhebbers gedurende enkele maanden.
Della Valle, zelf een fervent snorrenaanhanger weet alvast erg goed
waarom een snor hip is. "Een snor maakt je stoerder. Waarom een snor
laten groeien? Omdat het garant staat voor puur plezier!" (br.She)
De milieubewuste
ontwerpster Camila Labra maakt de mooiste schoenen uit afgedankte
plastic zakken. De Dacca Boots zorgen voor heel wat oproer in de
modewereld, de designer kan nu al op heel wat fans rekenen.
Waterbestendig Voor
ongeveer 40 euro loop jij ook rond met deze trendy én ecologisch
verantwoorde enkellaarsjes. De ontwerpen bestaan namelijk bijna
volledig uit gerecycleerd plastic, maar ze voelen helemaal niet zo aan.
In elk paar schoenen gaan 8 zakken en ze zijn waterbestendig.
Gigantische collectie De
Chileense Camila Labra kwam op het idee in haar laatste jaar aan de
modeschool, waar ze de opdracht kreeg een ontwerp te maken uit ongewone
materialen. "Ik verzamelde een gigantische collectie plastic zakken op
mijn ontelbare shoptrips. Bijna iedereen zit ermee, maar de meese
mensen gebruiken ze gewoon als vuilniszakken. Maar ik was er zeker van
dat ik er meer mee kon doen, ik kreeg mijn ingeving toen ik mensen met
plastic zakken aan hun voeten zag lopen om ze zo droog te houden. Als
mensen mijn schoenen zien, vragen ze vaak waar ze die kunnen kopen. Hun
mond valt open als ik vertel dat ze van plastic zakken gemaakt zijn."
Bekijk de volledige collectie hier.
(br.hln)
Ex Britney Spears ontwerpt eigen kinderkledingcollectie
Kevin Federline, de ex van Britney Spears heeft zijn eerste eigen collectie aangekondigd. De voormalige danser zal kleding voor kinderen ontwikkelen.
Otzi, zo noemt K-Fed zijn eerste collectie. Veel is er nog niet geweten over de verschillende kledingstukken. Federline wil naar eigen zeggen zorgen voor een revolutie op de kinderkledingmarkt. De modewereld is alvast wat kritischer en voorzichtiger. Zo zal de collectie volgens The Daily News vooral bestaan uit uitgezakte, afgedragen jeans, hopen lelijke T-shirts, en lipstickopdrukken. (br.She)