Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?
Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?
Het blijft een klassieker onder de ruitjespatronen, wat Burberry ook
probeert: de Schotse ruit. Met de eindejaarsperiode in zicht wordt er
traditioneel gegokt op zwart, goud en glitters voor de feestdagen...
maar waarom geen geruit jurkje?
Ruitjes zijn al het hele jaar populair, maar de traditionele Schotse
ruit (rode achtergrond, gekleurde vierkanten) past het best bij de
feestdagen. De trend komt weer bovendrijven nadat een pofjurkje van McQ,
de 'goedkope' lijn van Alexander McQueen, een echte hit werd bij
celebs.
Emma Watson, Rihanna, Cheryl Cole maar ook de
Amerikaanse tiener Chloe Moretz en Katherine Jenkins kozen al allemaal
voor het geruite, speelse jurkje dat zich gemakkelijk laten aanpassen.
De jurk van de lijn McQ, te koop bij Selfridges.
Een
extra wit kraagje maakt het extra 'braaf', een lederen vest erover
maakt de outfit dan weer stoer. Gecombineerd met hoge pumps, stoere
laarzen of elegante sneakers: het kan allemaal. Voor extra 'pofeffect':
draag er een zwarte onderrok onder!
De jurk zelf kost zo'n 540 euro en is te koop bij Selfridges, maar verwacht wordt dat de nieuwste it-jurk snel zal uitverkocht zijn.
Voor
wie liever geen jurken draagt, zijn er ook andere manieren om de
Schotse ruit te verwerken in je feestoutfits, zoals een jas (1000 euro)
en een driekwart broek voor 320 euro. In februari 2012 opent McQ een
eigen winkel in Londen. (br.hln)
Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M
Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M
Een stuk uit de lentecollectie van Marni.
Het Italiaanse modehuis Marni heeft een lentecollectie ontworpen voor de Zweedse modeketen H&M.
De collectie zal vanaf 8 maart te koop zijn via het internet en in zowat
260 winkels wereldwijd. In België zullen de spullen in enkele filialen
terechtkomen, zegt woordvoerster Marianne Nerinckx van H&M België en
Luxemburg.
De stichter en
creatieve directeur van Marni, Consuelo Castiglioni, tekende voor de
Zweedse keten een lentecollectie voor mannen en vrouwen. Dit bevat niet
enkel kledij maar ook accessoires, aan budgetvriendelijke prijzen zoals
we van H&M gewend zijn. Het modehuis staat bekend om eenvoudige
ontwerpen met een simpele snit, de aandacht gaat vooral naar opvallende
prints. Als het in de stijl van de afgelopen lentecollectie is, mogen we
ons verwachten aan plooirokken, chique broeken, jurken en veel
breiwerk. Met de samenwerking wil Castiglioni een jonger publiek
aanspreken.
In het verleden werkte de Zweedse modeketen al samen
met modehuizen als Versace, Sonia Rykiel en Lanvin. Welke winkels de
collectie van Marni zullen verkopen, kon de woordvoerster nog niet
zeggen. (br.hln - foto's afp)
Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin
Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin
Wat een mooie trui heb jij aan! Of: ik ben echt verliefd op je
handtas! We geven allemaal wel eens een complimentje aan een vriendin
over een leuke outfit, maar daar blijft het niet bij. Veel vrouwen geven
toe dat ze de stijl van een vriendin proberen na te bootsen door
dezelfde kledingstukken te kopen.
Bij veel vrouwen is de kleerkast dus gevuld met kleren die ze voor het
eerst bij een vriendin of collega zagen. Dat blijkt uit een onderzoek
dat uitgevoerd werd op vraag van kledingwinkel New Look.
Eén
op de twee vrouwen is voortdurend bezig met het vergelijken van hun
eigen stijl met die van hun schijnbaar modebewustere vriendinnen.
Gemiddeld zijn er ongeveer 12 items in onze kleerkast waarvoor we ons
lieten inspireren door vriendinnen.
Bovendien hebben veel vrouwen
ook minstens 5 identiek dezelfde kledingstukken. Een derde van de
ondervraagde vrouwen gaf zelfs toe dat ze een volledige outfit van een
vriendin durven te kopiëren.
"We weten al langer dat vrouwen
zich op modevlak laten inspireren door bekende stijliconen, maar
blijkbaar houden ze ook hun eigen vriendinnen nauwlettend in het oog",
zegt woordvoerder Peter Robinson. "Vrouwen worden constant
geconfronteerd met nieuwe stijlen en kleuren, dus is het normaal dat ze
nood hebben aan inspiratie."
Hoewel
een gekopieerde vriendin zich in eerste instantie misschien geflatteerd
voelt, is het nabootsen ook vaak een aanleiding tot ruzies. Eén op de
tien vrouwen vindt het namelijk erg vervelend als een vriendin een
gelijkaardig kledingstuk koopt.
De meeste vrouwen zijn zich daar
goed van bewust. Zes op de tien vrouwen geeft namelijk aan dat ze zich
wel regelmatig baseren op de kledingstijl van een collega, maar dat ze
eerst nagaan of de persoon in kwestie er geen problemen mee heeft.
Ten
slotte is het ook zo dat veel vrouwen voor dezelfde winkels kiezen als
hun vriendinnen. Zo proberen ze geen identieke stijl, maar wel een
gelijkaardige look te creëren.
Dat gebeurt vooral bij vrouwen
die jonger zijn dan 35 jaar. Zij willen wel dezelfde stijl als hun
vriendinnen, maar blijven trouw aan zichzelf door een eigen touch te
geven aan hun outfit.
Soms zien we trends passeren, die zelfs wij wat verregaand vinden. Zo geschiedde het ook met de nieuwste zonnebril van Alexander Wang.
Alexander Wang pakt dit najaar uit met een exclusieve zonnebril voor de koukleumen onder ons. De beentjes van het brilletje kunnen namelijk versierd worden met een zwart of wit (naargelang de kleur van je montuur) bontje. Heerlijk warm rond de oren. Al lijkt de look ons iets te apart.
Voor een bril van Wang met bontje tel je 799 dollar neer. De zonnebril is voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika. (br.she - foto Alexander Wang)
Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy'
lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat
50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel
dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding
denken ze liever 10 keer na.
Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het
vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones
blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil
ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de
probleemzone bij uitstek.
Het
onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de
'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46
ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.
Het absolute
stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd
door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt
verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites.
Ook
het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37
procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete
manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent
wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als
H&M, Zalando en ASOS doen het goed.
Minst
tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in
winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede
tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna
20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om
ergernis te vermijden. (br.hln)
Voor wie het nieuwe jaar trendy wil inzetten, hebben we een leuke
tip. Of ze nu verwerkt zijn in je kleren, haren of juwelen, pluimen en
veren zijn hot in 2012! Chanel en Alexander McQueen zijn al jaren fan,
maar nu gaan ook andere designers ermee aan de slag.
1. Kleren Er zijn tegenwoordig heel wat leuke, vaak zwarte, kleedjes
te koop, die afgezet werden met (nep)veertjes. Die geven aan je outfit
een glamoureus en stijlvol effect en zijn daarom uitermate geschikt voor
de feestdagen.
Je kan natuurlijk ook kiezen voor een gewoon kleedje of rok en die outfit afwerken met een gevederd jasje.
Wie echt niet houdt van de kriebelende pluimpjes, kan ook kiezen voor de verenprint. Die geven een leuke illusie én bestaan ook in opvallende kleurtjes.
2. Haar Enkele maanden geleden doken onder andere Selena Gomez en Hilary Duff al op met speciale 'veren'extensions, maar zo ver hoef je eigenlijk niet te gaan.
Er zijn bijvoorbeeld ook heel wat leuke speldjes te koop die werden afgezet met (kleurrijke) veertjes.
En ook op mutsen, hoedjes en haarbanden vind je vaak pluimpjes terug. Zo geef je een extra touch aan, maar heb je het tegelijkertijd ook lekker warm!
3. Accessoires Eén accessoire-trends van het najaar zijn lange en opvallende juwelen,
en daar horen uiteraard ook pluimen bij. Je vindt ze zowel op
halskettingen als op oorringen, kleurrijk of zwart. Een aanrader!
En ook in het handtassenassortiment
vind je zeker enkele exemplaren met leuke veertjes. Vooral de zwarte
modellen zijn een leuk idee voor de feestdagen, maar ook lichtroze hoort
er zeker thuis.
Wat natuurlijk niet mag ontbreken in dit lijstje, zijn schoenen. Volledig gevederde schoenen zien we niet helemaal zitten, maar een paar leuke accentjes kunnen natuurlijk wel. (br.hln - foto asos.com)
Vroeger werd door de Gentse professor Gaus al eens een link gelegd
tussen economische voorspoed en modetrends, zoals kleurvoorkeur en snit.
Een theorie die later genuanceerd moest worden, maar het blijft een
populair verband. Nu wordt gekeken naar de hoogte van de hak als
economische indicator: hoge hakken wijzen op harde economische tijden.
Maar is het einde van de hoge hak echt in zicht?
Dat voorspelt IBM toch, op basis van een analyse van discussies bij
bloggers, Twitteraars en internetcommentatoren de laatste vier jaar.
2012 wordt geen gemakkelijk jaar, en toch wordt voorspeld dat de hakken
minder hoog zullen worden. Tegen alle 'historische verbanden' in dus.
"In
2009 werd de terugkeer van de torenhoge hak met veel opwinding
aangekondigd. Sindsdien is het enthousiasme steeds minder geworden. In
2011 merkten veel commentatoren op hoe gemakkelijk 'kitten heels', hele
kleine hakjes, wel niet zijn."
Verrassend, ook voor de experten
bij IBM. "Normaal gezien worden de hakken hoog en blijven ze hoog in
tijdens van economische crisis. Uitspattingen in de mode zijn een soort
vlucht van de sombere realiteit", zegt professor Travis Davis.
Niet
nu dus, nu zou de hakhoogte weer dalen. "De economische crisis zou wel
eens lang kunnen gaan duren. Dus zoeken ze meer comfort in hun leven en
zijn ze minder geïnteresseerd in uiterlijk vertoon." Dus worden de hoge
hakken verstopt: ze zullen niet meer dagelijks naar het werk gedragen
worden, maar enkel nog voor speciale gelegenheden.
Mooie
theorie, maar wij geloven het niet. Het probleem met deze analyse is
drievoudig. Ten eerste: de invloed van hoge hakken op de maatschappij
wordt schromelijk overschat. Ja, alle celebs dragen ze en alle
modebladen spreken erover.
Maar de gewone vrouw, die met drie
kinderen van hot naar her moet rennen tussen boodschappen, werk en
verjaardagsfeestjes door, draagt ze nooit. Dat is nog altijd de
meerderheid van de vrouwelijke wereldbevolking. Tussen de takes door,
dragen ook actrices gewone slippers of ballerina's. Voor het comfort,
natuurlijk.
Daaruit volgt, ten tweede, dat de vrouwen die de
hakken dragen een ander soort job hebben dan de 'gewone' vrouw: meer
betaald, met meer aanzien... precies de groep die de economische crisis
minder zal voelen en die dus geen nood zal hebben aan comfort of
'realistisch' uiterlijk vertoon.
Tot
slot werd de meest logische link niet onderzocht: de gemiddelde
hakhoogte in de winkels, van de verkochte schoenen én van de vrouw in de
straat, gekoppeld aan de op- en neergang van de beurzen.
Dat
zou een veel betrouwbaarder beeld opleveren dan analyses van enkele
modeblogs. Hoe toonaangevend ze theoretisch ook zijn, de echte mode
wordt nog altijd bepaald door de shoppers. Kijk maar naar
colour-blocking: dé (celeb)trend van de zomer... en geen weldenkende
vrouw die ermee over straat kwam, toch?
Om
een lang verhaal kort te maken: wij voorspellen dat de hakhoogte in
modemagazines en op rodelopers blijft wat ze is: hoog. Want dat oogt
mooi, dat spreekt aan en dat is net als alle andere dure mode
onbereikbaar. Net als de hakhoogte van de gewone, hardwerkende vrouw:
praktisch tot laag. (br.hln - foto ap)
Goedkope lijn Alexander McQueen gelanceerd in Londen
Goedkope lijn Alexander McQueen gelanceerd in Londen
McQ, de goedkope lijn van het modehuis Alexander McQueen, wordt gelanceerd in Londen tijdens de London Fashion Week.
Naast de lancering zou er ook een eerste flagshipstore van het merk geopend worden in Dover Street in Londen. De lijn is al enkele jaren in ontwikkeling, maar het zal de eerste keer zijn dat een herfstcollectie tijdens een catwalkshow wordt getoond. Die show zou in februari plaatsvinden in Londen. De grote Alexander McQueen modeshow blijft wel in Parijs plaatsvinden.(br.she - beeld photonews)
Van 5 tot 10 december vindt de 'Swapping Week - Winter Edition' plaats. En om dat startshot met de nodige glamour te geven wordt er op zaterdag 3 december een ware Swap-shop in het Centraal Station van Antwerpen opgezet.
"In de Swap-shop vind je kledingstukken van topmerken als Dries Van Noten, Veronique Branquinho en DKNY. Maar ook items van Diesel, Replay, Zara en H&M komen aan bod. Om de kwaliteit van de kledij hoog te houden, worden de ingeleverde items beoordeeld op ruilwaarde. Neem maximum 3 kledingstukken mee van goede kwaliteit die je nooit draagt, hiervoor krijg je Swap-dots waarmee je andere stuks kan kopen", vertelt organisator Jens Verdonck.
Leuk weetje: je kan de stukken enkel ruilen, niet kopen met echt geld. Heb je interesse in zo'n Swapping, maar geen zin om af te zakken naar Antwerpen? De Swap-shop houdt ook nog halt in Hasselt (Versuz, 5 december), Brugge (Entrenous, 6 december), Gent (Culture Club, 7 december), Leuven (3Hoog witte villa, 8 december) en Antwerpen (Noxx, 10 december). (br.she - beeld photonews)
Lederen jas met bont, rode jas en wit smokingvestje bij Asos.com.
Als het buiten vriest, wil je je vooral warm houden en wordt
sexappeal plots minder belangrijk, toch is het mogelijk je warm in te
duffelen en aantrekkelijk blijven. Daarom geven we enkele tips voor een
fashionable winter.
Smokingjasje Het is niet omdat het te koud is om een
jurk te dragen, dat je op een avondje uit er niet goed uit kunt zien.
Draag een wit jasje op een geklede broek en je bewijst dat mannenkleding
verleidelijk kan zijn.
Een bonten kraagje Voeg wat bont (dat mag echt of nep zijn) met een kraagje of een sjaal toe aan je jas of mantel voor een stijlvolle look.
Jas Een
stijlvolle lange mantel zorgt ervoor dat het niet uitmaakt wat je
eronder maakt. Versieringen met juwelen, een leuk patroon of ludieke
stof zijn aanraders.
Kleur Combineer een oranje jas met een blauwe muts, probeer kleuren te combineren die lijken te contrasteren voor een leuk resultaat.
Laarzen Niets is zo sexy als een paar zwarte, lederen dijenhoge laarzen, dat weet Kim Kardashian het beste.
Rood Als je slechts een kleur wil toevoegen aan je kleerkast, dan moet het deze winter rood zijn.
Dikke jas Soms
wil je als het vriest gewoon een makkelijke outfit, dan werkt een
dikke, pofferige jas het beste. Combineer met casual accessoires als een
schoudertas en funky rubberen laarzen.
Wit Het is niet omdat het winter is dat je geen wit kan dragen, maar zorg voor een crèmekleurige tint in een warme stof.
Leder Een
volledige lederen outfit kan: denk aan een lederen legging in
combinatie met een stoer lederen jasje, een zijden blouse en torenhoge
hakken. (br.hln)
Samen met seventies mode waren het afgelopen jaar vooral kapsels met
een middenscheiding in. Tegenwoordig grijpen hele wat celebs terug naar
de zijscheiding, en die mag extreem zijn.
Welk ander kapsel dan een middenscheiding past er beter bij klompen en
olifantenpijpen? Nu deze modetrend lijkt te zijn overgewaaid, heeft deze
haarstijl ook af gedaan. Het voordeel is dat er veel verschillende
stijlen zijn om de extreme zijscheiding te dragen. Jessica Alba doet het
met golvende lokken, waardoor haar look erg nonchalant en sexy is.
Superstrak past bij de stijl van Ashley Greene en het geeft een moderne
toets.
Om je zijscheiding te trekken, gebruik je de tip van je
kam. Vertrek ongeveer vijf centimeter boven je oor, deze moet ongeveer
boven de boog van je wenkbrauw vallen. Zorg ervoor dat je een perfecte
rechte lijn hebt. Wie een rechte lijn te strak vindt, kan zigzaggen. Als
je wil opvallen, kun je je couple in een staart dragen.
Online shoppen tot 6 keer trager dan 'echt' shoppen
Online shoppen tot 6 keer trager dan 'echt' shoppen
Online shoppen biedt vele voordelen. Je moet het huis niet verlaten,
niet op een volle bus/door de regen fietsen of in de file staan om een
parkeerplaatsje te bemachtigen én het kan op elk moment van de dag, als
het jou uitkomt. En het is sneller: wat klikken, betalen en done. Toch?
Niet noodzakelijk: een online shoptrip kan tot zes keer langer duren dan
een namiddagje shoppen.
Eén op vijf kledingsstukken die een vrouw per maand koopt, is online
aangekocht. In totaal spenderen ze 22 uur per maand aan shoppen online
tegenover 18 uur in echte winkels, waar dan wel vier kledingsstukken
worden aangeschaft. Dat is ongeveer 3,6 uur per kledingsstuk. Dat blijkt
uit een bevraging van Clothes Show Live.
Of we bij een
'werkelijke' shoptrip gewoon iets kopen om de trip te verantwoorden, of
er écht meer kans is dat we ons laten verleiden door het aanbod werd
niet onderzocht.
Het tweede nadeel van online shoppen is dat de
ervaring bijlange na niet in de buurt komt van het plezier van een echte
shoptocht, zo vinden de 3.000 bevraagde vrouwen. De helft vindt shoppen
een tof tijdverdrijf, 8 op tien blijft dan ook liever ronddwalen door
de winkelstraten dan thuis achter de computer te zitten. Mannen
daarentegen verkiezen shoppen online en gaan liever op café in hun vrije
tijd.
Online shoppen zit ondanks deze resultaten toch in de
lift, met een stijging van 20 procent ten opzichte van vorig jaar. In
totaal maakt online shopping al zo'n 15 procent uit de aankopen.
De Amerikaanse modeontwerper Marc Jacobs heeft de Europese
perspresentatie van zijn lente- en zomercollectie - voorzien voor
vandaag in Londen - moeten annuleren. De collectie is tijdens het
vervoer per trein tussen Parijs en Londen immers gestolen.
De Londense politie bevestigt dat er een onderzoek loopt. De politie
werd telefonisch op de hoogte gebracht na de verdwijning van een grote
hoeveelheid kleding, tassen en schoenen. De waarde van de ontvreemde
partij wordt becijferd op 40.000 pond (46.800 euro). De verdwijning werd
gisteren vastgesteld, aldus een politiewoordvoerder.
De
gestolen collectie heeft een geringe verkoopwaarde omdat proefstukken en
stalen voor volgend seizeon betreft. Dat kan er op wijzen dat het
motief van de diefstal eerder namaak is. (br.hln)
Versace voor H&M voor twee keer de prijs te koop op eBay
Versace voor H&M voor twee keer de prijs te koop op eBay
Deze jurk kost bij H&M 99 euro en wordt op eBay aan een startbod van 180 euro aangeboden.
De stormloop gisteren op de collectie die Donatella Versace voor
winkelketen H&M maakte, had blijkbaar ook een economisch doel.
Meteen doken namelijk de eerste kledingstukken op de 'Belgische' eBay
op, aan duizelingwekkende prijzen. Zo is het startbod voor een
Versace-jurk van 99 euro bijna het dubbele daarvan: 180 euro.
Niet
iedereen was dus op zoek naar een origineel kledingstuk voor zichzelf,
of toch niet om het eigen lichaam ermee te tooien. Sommigen zagen ook
hun kans schoon om, al dan niet forse, winst te maken met de buit. Zelfs
nog vóór de collectie van Versace voor H&M in de winkelrekken lag,
werden er al woekerprijzen gevraagd op de populaire veilingsite eBay. Na
de stormloop op de Belgische filialen gisteren, duiken er alleen maar
meer stuks op, eveneens aan op zijn minst verhoopte veelvouden van de
originele prijs.
Dit bleken de populairste outfits van Versace voor H&M te zijn.
Het
stuk dat gisteren nóg sneller dan al de andere uit de rekken van
H&M verdween, was het zwarte lederen jack en jurkje (met koperen
studs) van Versace. Bent u één van de trotse eigenaressen en wil u graag
meewerken aan een reportage? Laat het dan weten aan onze collega's van
de krant Het Laatste Nieuws en stuur uw naam, gsm-nummer, kledingmaat en
leeftijd naar nadine.vanderlinden@persgroep.be.
Ondanks het feit dat de Versace for H&M-collectie de helft van de
vrouwen niet interesseert, waren er toch voldoende geïnteresseerden die
de kou trotseerden om H&M tevreden te stellen.
Er daagden gemakkelijk enkele honderden enthousiaste vrouwen én mannen
op per winkel. Ze kregen elk een kwartier shoptijd om zoveel mogelijk
mensen de kans te geven de collectie te bemachtigen.
Niet alleen
vrouwen stonden klaar om zich een felroze handtas, een kleurrijke jurk
of bebloemde jumpsuit aan te schaffen, ook de mannenblazers en -schoenen
waren in trek. Ja, ook de felroze schoenen.
Marianne Neirynckx
zegt aan Belga dat veel stukken vandaag al zullen uitverkocht zijn. Geen
wonder dat de Zweedse keten tevreden is over de verkoop van de eerste
dag. (br.hln)
Het nieuwste accessoire voor de benen is volgens modeontwerpster
'Posh' de lederen beenwarmer uit haar eigen lentecollectie.
Victoria Beckham leek gisteren op een model uit de catwalkshow van haar
eigen zomercollectie 2012. Ze droeg het lederen accessoire op 'Women's
Wear Daily Apparel & Retail CEO top' in New York gisteren. De
combinatie met een erg strakke blauw-zwarte jurk, ook eentje uit de
eigen lijn, en natuurlijke de onmisbare Louboutin-pumps oogde wat
vreemd. Onderaan toonde ze dus erg weinig vlees, het decolleté was
sexyer met een strapless bovenstuk.
Deze
winter lijkt het 'not done' om onder een rok je benen te laten zien,
aangezien knielaarzen en de midirok ook erg populair zijn, ook Posh
heeft suède laarzen in haar collectie zitten.
De lederen beenwarmer van 7 for all mankind (ongeveer 88 euro).
De designer was,
in lang vervlogen tijden, ooit danseres, wat haar liefde voor de
beenverwarmer kan verklaren. Hoewel wij er niet zo'n fan van zijn (we
vrezen voor zweten en een oncomfortabel gevoel, zeker in de lente), is
de kans groot dat deze trend aanslaat bij het grote publiek. Haar
modehuis kreeg namelijk de prijs van 'beste opkomend Brits luxemerk'. (br.hln)
Vreemd familieportret: moeder poseert innig met dochter
Vreemd familieportret: moeder poseert innig met dochter
The Lake and Stars, een lingeriebedrijfje met basis in New York,
heeft zijn nieuwste campagne gebaseerd op een controversiële foto van
een moeder in kanten ondergoed die haar dochter van negentien sensueel
in de armen neemt.
Volgens Maavan Zilberman, eigenaar van The Lake and Stars,
is dat nog niet eens het meest bizarre element. De twee vrouwen zijn
immers geen modellen, maar wel de buren van Zilberman. De man had al
opgemerkt dat mama en dochter steeds erg lief en zacht met elkaar
omgingen. Voor de geïnteresseerden: Zilberman woont in Brooklyn.
Volgens
Zilberman daagt de advertentie uit om de meest sexy van de twee vrouwen
te kiezen. "Deze dames beleven duidelijk iets wat wij niet meteen
kennen: dit is echt wat de collectie en deze foto's drijven. De chemie
tussen de twee moest in de foto's duidelijk naar voor komen. Ik denk dat
dit aardig gelukt is: zo'n innige band tussen moeder en dochter zie je
niet veel, denk ik."
Een beetje een vreemde hersenkronkel, maar
marketinggewijs wel een heel snuggere. The Lake and Stars is een klein
bedrijfje met een gelimiteerde distributie (zoals deze pop-up store), maar trekt wereldwijd plots veel aandacht met deze gewaagde campagne. Missie geslaagd, zo lijkt ons. (br.hln
Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Lederen broek bij Asos.com.
Het dragen van een lederen broek of de strakke rok houdt heel wat
gevaren in op modevlak. Maar de modellen bewezen op de voorbije
modeweken, waaronder Miranda Kerr, dat er ook een chique manier bestaat
om dit te dragen.
Bij het dragen van leder aan je benen is het erg belangrijk erop te
letten hoe je dit combineert. Sowieso ga je voor hakken, als je platte
schoenen draagt met een casual trui kan het lijken alsof je net op de
motor hebt gereden. Ook de sleehak is geen optie, eigenlijk werken
stiletto's het best. Wanneer je echter
combineert met een onschuldige blouse met kraagje, kan deze look zelfs
op kantoor, want dit brengt je hele outfit in balans. Ook een goede
optie zijn rokken met inzetstukken in een ander materiaal, voor een
zachter effect. Het hoeft ook niet zwart te zijn, je kunt ook voor een
andere kleur gaan als rood of grijs gaan.
Denk
aan je buik je kont. Omdat leder glanst over deze zones, is dit niet de
meest flatterende look. Experimenteer daarom met een langer topje. Laat
bijvoorbeeld je witte, lange hemd vanonder je trui, liefst een
oversized mannelijke exemplaar, piepen. Loop ook weg van fototoestellen,
in fel licht ziet die lederen broek er niet uit. (br.hln)
Evelyn H. Lauder hoofd Estée Lauder overleden aan kanker
Evelyn H. Lauder hoofd Estée Lauder overleden aan kanker
Evelyn H. Lauder is op 75-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van eierstokkanker. De vrouw zette zich jarenlang in voor de strijd tegen borstkanker.
Evelyn H. Lauder was vice president bij Estée Lauder en stond aan het hoofd van de parfumdivisie. Daarnaast stichtte ze in 1993 het 'Breast Cancer Research Fund' om meer middelen in te zamelen voor het onderzoek naar borstkanker. Sinds het beginjaar slaagde Lauder erin meer dan 350 miljoen dollar bijeen te sprokkelen.
"Mijn moeder droeg de fakkel van ons bedrijf, de waarden en normen van Estée Lauder waren haar bijgebracht door mijn grootmoeder, Mevrouw Estée Lauder", vertelde zoon William Lauder naar aanleiding van de dood van zijn moeder. "Mijn vader en moeder waren niet alleen levenspartners maar ook zakenpartners. Ze voedden de achtergrond en de groei van ons bedrijf. Tijdens onze jeugd was onze moeder ons creatieve kompas en onze steunpilaar. Vandaag vieren we samen met de familie de prachtvrouw, die ze was."
Versacecollectie voor H&M nu al aan woekerprijzen op eBay
Versacecollectie voor H&M nu al aan woekerprijzen op eBay
Donnatella Versace met Emma Roberts op de lancering van de collectie.
Hoewel de collectie van Versace voor de budgetketen H&M pas sinds
gisteren in de winkel lag, worden nu al heel wat items op de
veilingsite eBay aangeboden, de bedragen liggen veel hoger dan wat op
het prijskaartje staat.
Het bod voor een ring die voor 19,95 euro in de winkel ligt, loopt op
tot meer dan 37 euro. De items komen waarschijnlijk uit de zakjes die
het publiek kregen na de catwalkshow afgelopen dinsdag bij de lancering
van de lijn. Veel van de aanbieders op eBay komen namelijk uit New York,
de stad waar de show werd gehouden. Volgens fashionista's is het een
slecht teken dat de stuks al verkocht worden, de lijn zou geen succes
zijn bij de mode-experts, dat meldt nu.nl.
Bij veel van de
advertenties zitten foto's van de originele stukken op de kleerhanger of
met het prijskaartje nog aan, dit zou moeten bewijzen dat het om een
authentiek stuk gaat. (br.hln - foto getty)
Gelukkig voor Kate Middleton heeft haar moeder veel gevoel voor
stijl. De prinses, die bekend staat om haar budgetvriendelijke
modekeuzes, gaat namelijk regelmatig bij haar mama een jurk lenen.
Kate Middleton duikt regelmatig in de kast van haar 56-jarige moeder
wanneer ze op zoek is naar een bijzonder kledingstuk. De laatste keer
dat ze bij haar mama langsging, ontdekte ze een kanten bordeaux jurk.
Het ontwerp van Collette Dinning van 760 euro was perfect voor het
huwelijk van een vriendin in september. Ze combineerde het met een
hoedje en zwarte stiletto's van Prada. Mama Carole droeg de creatie AL
in 2009.
Maar de twee deelden ook al
dezelfde blauwe hoed van Jane Corbett. Kate ging ermee naar het
huwelijk van Nicholas van Cutsem, Carole verscheen ermee op de
paardenrenbaan Royal Ascot. In 2006 zette Carole voor het een bonten
hoed op, Kate leende deze voor de paardenrace in Cheltenham.
Maar
ook in hun vrije tijd dragen moeder en dochter vaak dezelfde stijl: een
skinnyjeans in lederen knielaarzen gestopt met een witte t-shirt. Ook
houden ze van fleurige rokjes, suède knielaarzen en een strak jasje. Hun
favoriete winkel is Moda Rosa, een chique boetiek in het landelijke
Hampshire. Uitbaatster Rosie Wild nodigde Kate zelfs uit op haar
huwelijk.
De Belgische topontwerpster Ann Demeulemeester heeft een minicollectie ontworpen voor de webshop thecorner.com.
Ann Demeulemeester ontwierp 4 stukken voor thecorner.com. Fans kunnen kiezen uit een tas, broek, top en ondervestje. Allemaal in stijlvol zwart en in topmaterialen zoals lamsleder en kasjmier.
Prijzen variëren tussen de 290 en 890 euro. Leuk extraatje: de hebbedingen zijn uniseks. De lijn zou eind november gelanceerd worden. (br.she - beeld photo news)
De outfits op de rode loper zijn vaak een goede voorspeller voor de
trends tijdens de feestdagen. Op de 'Harper's Bazaar Women of the Year
Awards' zagen vaak zwart en goud, gebruik dit als inspiratiebron voor
jouw feestjurk.
Dames als Yasmin Le Bon en Sara Burton gingen voor een klassieke zwarte
jurk, een kleine gouden handtas zorgde voor een feestelijke toets. Het
model Cara Delavigne ging voor een paillettenjurk en een zwarte tas, wat
ons zelfs nog meer in partymode bracht.
Je kunt deze trend
perfect dragen op jouw eindejaarsfeest: denk maar aan een zwarte jurkje
of strak maatpak in combinatie met gouden topje, handtas of pumps. Als
je eens extravagant wil doen, ga je natuurlijk voor de gouden jurk.
Om
in stijl op het feest te verschijnen, zijn er wel enkele stijlregels
waar je je aan moet houden. Leg accentjes met gouden borduursels en
parels. Durf te combineren met opvallende gouden juwelen: denk aan
kettingen en riemen die een statement maken of zelfs gouden nagels. Het
contrast met zwart is wel noodzakelijk: een hele gouden outfit is wat
van het goede te veel.
Voor vrouwen die iets ouder zijn, is het nooit gemakkelijk geweest om
gepaste kledij te vinden. Maar volgens 55-plussers is het nu erger dan
ooit, want drie vierde vindt dat de winkelketens geen aandacht heeft
voor hen.
Dat blijkt uit een marktonderzoek van Mintel, die daarvoor rijpere
vrouwen ondervroeg. Al snel bleek dat veel 55-plussers zich genegeerd
voelen door de meeste winkels en vinden dat zij zich enkel richten op
een jonger publiek.
Zeven op de tien
vrouwen in deze leeftijdsgroep zegt dat de reclame die wel op hen
gericht is dan weer niet voldoet aan hun behoeften. Daarbij wordt te
veel rekening gehouden met de stereotiepe behoeften van 'oudere'
vrouwen, maar niet met wat ze echt willen.
Zo'n 42 procent geeft
dan ook aan dat ze het moeilijk hebben om kledij te vinden die zowel
modieus is als passend bij hun leeftijd. Het is dan ook niet
verwonderlijk dat meer dan de helft van de vrouw niet graag meer gaat
shoppen.
Volgens de studie is de smaak
van 55-plussers de laatste jaren helemaal veranderd, omdat ze steeds
langer leven en ook veel langer gaan werken. Zo is het aantal
jeans-dragende vrouwen boven de 55 gestegen van 26 procent in 2006 naar
35 procent in 2011.
De meeste vrouwen
geven wel aan dat hun stijl veranderd is naarmate ze ouder werden. Zo
vermijdt de helft nauwsluitende kledij, bedekt 4 op de 10 haar benen en
draagt hetzelfde aantal geen mouwloze topjes meer.
Opvallend was
ook dat oudere vrouwen meer experimenteren met kleur. Zo'n 23 procent
van hen kiest voor felle kleuren, terwijl slechts 15 procent zwarte
kleren draagt om er slanker uit te zien.
"Door
voornamelijk kleren te maken voor de jeugd, raakt de mode-industrie
vervreemd van haar oudere consumenten, want zij voelen zich niet langer
thuis in de hedendaagse elitaire industrie", zegt mode-analiste Emma
Clifford van Mintel.
Haar advies voor de winkels? "Gebruik
rijpere boegbeelden in jullie reclamecampagnes. Zo kan je de oudere
bevolkingsgroep laten zien dat ze een gewaardeerd publiek zijn, met hun
eigen plaatsje in de mode-arena."
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Manolo Blahnik raakte bekend dankzij de tv-serie 'Sex and the City',
sindsdien zijn heel wat celebs fan van zijn ontwerpen. Nu maakte hij een
ecologisch verantwoord paar gemaakt uit vissenhuid.
De Spaanse schoenendesigner waagt zich nu aan duurzame stiletto's, ze
bestaan onder meer uit de huid van tilapia en kurk. De collectie is een
samenwerking met de Amerikaanse ontwerpster Marcia Patmos. Een
woordvoerder van het modehuis: "De modellen zijn geïnspireerd op de
reeds bestaande stijlen van Manolo."
Tilapia
is een zoetwatervis die oorspronkelijk in Afrika voorkwam. Het
materiaal lijkt een ongewone keuze voor schoenontwerpers, maar Patmons
legt uit dat de huid anders weggegooid zou worden. "Het gebruik van deze
vissenhuid is zo geweldig omdat het een bijproduct is van de
voedingsindustrie dat anders weggegooid zou worden. Het is eigenlijk een
schitterend materiaal dat perfect geschikt is voor kleine lederwaren."
Wij
vinden de creaties wel mooi, maar het blijft een gek idee om vissen aan
je voeten te dragen en zeker om hier meer dan 650 euro voor te betalen.
Wat vinden jullie? (br.hln)
Welke trendy panty past bij je figuur en winteroutfit?
Welke trendy panty past bij je figuur en winteroutfit?
Panty bij Silkinabox.com.
De tijd om opnieuw je panty's boven te halen is aangebroken. Hoewel je met een ondoorzichtige zwarte op veilig speelt, is dit wat voorspelbaar en een beetje saai. Met een gekleurd exemplaar maak je een gedurfd statement, maar dit is soms wat overdreven.
De ideale middenweg om een stijlvolle outfit af te maken, is een wollen grijze panty. Het voordeel hiervan is dat het bij alles in je kleerkast past, het maakt je zwarte jurk wat zachter en combineert perfect met de bordeauxtinten die nu erg in zijn. Dames met korte benen die deze optisch willen verlengen gaa, voor ribbels, aangezien verticale strepen afslankend werken.
Panty bij Silkinabox.com.
De ideale party-outfit werk je af met een panty met dierenprint. Leef je uit met patronen van slangen, zebra's, tijgers of luipaarden. Een panty met polkadots mag ook niet ontbreken in je kleerkast. Grote stippen zijn de ideale manier om je cocktailjurk wat nieuw leven in te blazen. Dit is zowel leuk als sexy. Kleine stipjes zijn ideaal voor op de werkvloer overdag, met grote exemplaren krijg je een dramatisch effect.
En durf ook een panty te combineren met een short, liefst in een gelijkaardig tintje, aangezien dit je benen ook weer optisch verlengt. (br.hln)
Na de eyeliner en mascara voor mannen, gebruiken heren tegenwoordig
al valse wimpers om hun uiterlijk een boost te geven. Is dit een goede
evulotie of eerder een belachelijk fenomeen?
Bekende stoere mannen als komiek Russell Brand, rockster Brandon Flowers
en acteur Johnny Depp moedigden mannen aan om in de make-uptas van
vrouwen te duiken en zich zelf te schminken. Velen vragen zich nu echter
af of ze niet een stapje te ver gaan door zelf valse wimpers op te
kleven. Eylure, een Brits beautymerk, verkoopt tegenwoordig valse
mannenwimpers voor iets meer dan 5 euro per paar. Ze kunnen kiezen uit
dunne of dikke varianten. Een onzichtbaar stukje plakband zou voor
discretie moeten zorgen.
Valse wimpers
zijn al langer bij Aziatische mannen populair. Dit komt omdat die van
hen korter zijn, deze meten ongeveer de helft dan die van westerse
geslachtsgenoten. Het Japanse beautymerk Shu Uemura verkocht in 2008
zelfs meer wimpers aan mannen dan aan vrouwen. Heren zijn steeds vaker
bezig met hun uiterlijk en komen hier ook eerlijk voor uit. De
beautyexperts in het grootwarenhuis Selfridges waren verbaasd door het
aantal mannen dat hun wimpers kunstmatig verlengen. Beautydirecteur
David Walker-Smith: "We merken al even een stijging op in de verkoop van
oogmake-up bij mannen." Uit een eerder onderzoek blijkt dat meer dan
drie miljoen heren in Groot-Brittannië regelmatig cosmetica dragen.
De valse wimper werd voor het eerst gebruikt door Hollywoodsterren, in
de jaren '60 zorgde topmodel Twiggy dat de gewone vrouwen dit begonnen
te dragen.
Toch is niet
iedereen even gelukkig met deze evolutie. Want een man die aandacht aan
zijn uiterlijk besteedt is een ding, maar je kunt hiermee ook te ver
gaan. Veel dames menen dat hiermee de mannelijkheid verloren gaat. Wat
vinden jullie, zou jij met iemand kunnen samen zijn met langere wimpers
dan de jouwe of die meer tijd dan jij nodig heeft in de badkamer? (br.hln)
Wil je tijdens de aanstormende feesten echt schitteren? Dan biedt de Britse winkelketen Harrods de geknipte oplossing. Zij lanceren namelijk een jurk ter waarde van 230.000 Britse pond.
Op de jurk, van de hand van het designteam Ralph&Russo, zijn zo'n 150.000 Swarovski-kristallen aangebracht. De jurk is geïnspireerd op de decadente jaren '20 en zal het middelpunt van de winkel worden.
Harrods kondigde eerder al aan als eindejaarsthema 'kristal' te hebben gekozen. (br.she)
Ben je nog op zoek naar een nieuwe herfst- en winterjas, maar weet je
niet goed wat er dit seizoen trendy is? Wij helpen je uit de nood met
een handig overzichtje met draagbare (!) jassen.
1. De trenchcoat
De trenchcoat is een vrij
klassieke jas, die bijna elk seizoen terugkeert op de catwalks, telkens
met een nieuw modieus tintje. Niet abnormaal, want in deze jas komen je
vrouwelijke vormen perfect tot zijn recht.
Deze herfst en winter
is de trenchcoat korter (sowieso tot boven de knie), meer casual en
gemaakt van lichtere stoffen dan het origineel. De meer traditionele
kleuren zoals zwart, grijs, beige en camel blijven een goeie keuze,
maar wie meer wil opvallen kan ook kiezen voor rood, groen, geel of
zelfs een jas met luipaardenprint.
De mouwen worden vaak opgerold, tot aan de ellebogen afgesneden of bekleed met ruches. Aan jou de keuze!
2. De (nep)lederen jas
Vorig
jaar waren de (nep)lederen jassen al enorm populair, en dat is dit jaar
niet anders. Opvallend is dat de lederen jas nu vaak wordt gecombineerd
met een bonten kraag.
Zwart is nog steeds de meest gekozen
kleur, zeker als je de hippe motortrend wil volgen. Maar ook andere
kleuren kunnen, denk bijvoorbeeld aan rood en groen.
3. De cape
We hebben de
cape al een paar keer getipt als must-have item voor deze herfst, dus
ook in dit lijstje kan de jas niet ontbreken.
Het voordeel van
een cape is dat je die elk figuur flatteert. Bovendien kan je hem naar
hartelust combineren, want het past zowel bij een kort rokje als bij een
skinny jeans.
Een tip: door te kiezen voor een exemplaar waarin
er gaten voorzien zijn voor je armen, is het minder moeilijk om je
handtas te dragen!
4. De (nep)bonten jas
Met
(nep)bont zie je er meteen ontzettend glamoureus uit. Je kan kiezen
voor een bonten kraag, of een volledige jas in de stof. Kort of lang,
het maakt deze herfst niet uit! Bovendien bestaan er ook bonten
bodywarmers, die je kan combineren met een lichter (lederen?) jasje.
Want
de combinatie van bont en leer - zoals hierboven al werd aangegeven -
is dit seizoen helemaal in. Ook een bonten jas met een lederen rokje is
een goeie keuze!
5. Het militairenjasje
Asos.com
Jassen
die geïnspireerd zijn op het leger, zijn dit seizoen overal terug te
vinden. Wij zijn alvast fan van de klassieke knopen, de strakke lijnen,
de leuke stofjes en het kleur: kaki!
Toch hoeft het niet bij die
ene kleur te blijven, want je vindt de stoere jassen zeker ook in
andere kleuren: blauw, en zelfs rood. Doen! (br.hln)
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Nadat Kate Moss voor Louis Vuitton in hotpants op de catwalk
verscheen, vliegt dit onthullende kledingstuk de deur uit in
Groot-Brittanië.
Het beeld ging ondertussen al de hele wereld rond: Kate Moss met een
sigaret in de hand, maar vooral een ultrakort shortje op de catwalk voor
de herfstcollectie van Louis Vuitton. Hoewel dit kledingstuk niet
makkelijk te dragen is door de mogelijke onthulling van cellulitis, is
dit toch razend populair.
Katie Grand van de Britse modeketen
Topshop: "We verkopen door designer Marc Jacobs voor Louis Vuitton nu
duizenden hotpants. Ondertussen verscheen deze look al in tal van
modebladen. Meisjes laten zich hierdoor inspireren en beseffen dat ze
hotpants in het dagelijkse leven kunnen dragen door te combineren met
een chique jasje." Andere celebs volgen nu het voorbeeld van het
topmodel. Actrice Amanda Seyfried verscheen het afgelopen weekend in
kort shortje op de rode loper. Gelukkig
is het nu met de koudere temperaturen geoorloofd om dit te combineren
met dikke panty's, om het gepieker over cellulitis te beperken. Helemaal
trendy is dit shortje te dragen met stoere enkellaarsjes en een dikke
jas. 1.
Zorg ervoor dat je benen er op hun best uitzien wanneer je transparante
panty's draagt: onthaar ze en breng wat bruiningscrème aan. Ga ook naar
het fitnesscentrum om ze zo strak mogelijk te maken.
2. Hou je topje eenvoudig: kies een eenvoudig t-shirt of wollen truitje.
3. Als je een hakje wil dragen, ga dan eerder voor een stevig exemplaar, in plaats van een stiletto. (br.hln)
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.