Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Lederen broek bij Asos.com.
Het dragen van een lederen broek of de strakke rok houdt heel wat
gevaren in op modevlak. Maar de modellen bewezen op de voorbije
modeweken, waaronder Miranda Kerr, dat er ook een chique manier bestaat
om dit te dragen.
Bij het dragen van leder aan je benen is het erg belangrijk erop te
letten hoe je dit combineert. Sowieso ga je voor hakken, als je platte
schoenen draagt met een casual trui kan het lijken alsof je net op de
motor hebt gereden. Ook de sleehak is geen optie, eigenlijk werken
stiletto's het best. Wanneer je echter
combineert met een onschuldige blouse met kraagje, kan deze look zelfs
op kantoor, want dit brengt je hele outfit in balans. Ook een goede
optie zijn rokken met inzetstukken in een ander materiaal, voor een
zachter effect. Het hoeft ook niet zwart te zijn, je kunt ook voor een
andere kleur gaan als rood of grijs gaan.
Denk
aan je buik je kont. Omdat leder glanst over deze zones, is dit niet de
meest flatterende look. Experimenteer daarom met een langer topje. Laat
bijvoorbeeld je witte, lange hemd vanonder je trui, liefst een
oversized mannelijke exemplaar, piepen. Loop ook weg van fototoestellen,
in fel licht ziet die lederen broek er niet uit. (br.hln)
Evelyn H. Lauder hoofd Estée Lauder overleden aan kanker
Evelyn H. Lauder hoofd Estée Lauder overleden aan kanker
Evelyn H. Lauder is op 75-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van eierstokkanker. De vrouw zette zich jarenlang in voor de strijd tegen borstkanker.
Evelyn H. Lauder was vice president bij Estée Lauder en stond aan het hoofd van de parfumdivisie. Daarnaast stichtte ze in 1993 het 'Breast Cancer Research Fund' om meer middelen in te zamelen voor het onderzoek naar borstkanker. Sinds het beginjaar slaagde Lauder erin meer dan 350 miljoen dollar bijeen te sprokkelen.
"Mijn moeder droeg de fakkel van ons bedrijf, de waarden en normen van Estée Lauder waren haar bijgebracht door mijn grootmoeder, Mevrouw Estée Lauder", vertelde zoon William Lauder naar aanleiding van de dood van zijn moeder. "Mijn vader en moeder waren niet alleen levenspartners maar ook zakenpartners. Ze voedden de achtergrond en de groei van ons bedrijf. Tijdens onze jeugd was onze moeder ons creatieve kompas en onze steunpilaar. Vandaag vieren we samen met de familie de prachtvrouw, die ze was."
Versacecollectie voor H&M nu al aan woekerprijzen op eBay
Versacecollectie voor H&M nu al aan woekerprijzen op eBay
Donnatella Versace met Emma Roberts op de lancering van de collectie.
Hoewel de collectie van Versace voor de budgetketen H&M pas sinds
gisteren in de winkel lag, worden nu al heel wat items op de
veilingsite eBay aangeboden, de bedragen liggen veel hoger dan wat op
het prijskaartje staat.
Het bod voor een ring die voor 19,95 euro in de winkel ligt, loopt op
tot meer dan 37 euro. De items komen waarschijnlijk uit de zakjes die
het publiek kregen na de catwalkshow afgelopen dinsdag bij de lancering
van de lijn. Veel van de aanbieders op eBay komen namelijk uit New York,
de stad waar de show werd gehouden. Volgens fashionista's is het een
slecht teken dat de stuks al verkocht worden, de lijn zou geen succes
zijn bij de mode-experts, dat meldt nu.nl.
Bij veel van de
advertenties zitten foto's van de originele stukken op de kleerhanger of
met het prijskaartje nog aan, dit zou moeten bewijzen dat het om een
authentiek stuk gaat. (br.hln - foto getty)
Gelukkig voor Kate Middleton heeft haar moeder veel gevoel voor
stijl. De prinses, die bekend staat om haar budgetvriendelijke
modekeuzes, gaat namelijk regelmatig bij haar mama een jurk lenen.
Kate Middleton duikt regelmatig in de kast van haar 56-jarige moeder
wanneer ze op zoek is naar een bijzonder kledingstuk. De laatste keer
dat ze bij haar mama langsging, ontdekte ze een kanten bordeaux jurk.
Het ontwerp van Collette Dinning van 760 euro was perfect voor het
huwelijk van een vriendin in september. Ze combineerde het met een
hoedje en zwarte stiletto's van Prada. Mama Carole droeg de creatie AL
in 2009.
Maar de twee deelden ook al
dezelfde blauwe hoed van Jane Corbett. Kate ging ermee naar het
huwelijk van Nicholas van Cutsem, Carole verscheen ermee op de
paardenrenbaan Royal Ascot. In 2006 zette Carole voor het een bonten
hoed op, Kate leende deze voor de paardenrace in Cheltenham.
Maar
ook in hun vrije tijd dragen moeder en dochter vaak dezelfde stijl: een
skinnyjeans in lederen knielaarzen gestopt met een witte t-shirt. Ook
houden ze van fleurige rokjes, suède knielaarzen en een strak jasje. Hun
favoriete winkel is Moda Rosa, een chique boetiek in het landelijke
Hampshire. Uitbaatster Rosie Wild nodigde Kate zelfs uit op haar
huwelijk.
De Belgische topontwerpster Ann Demeulemeester heeft een minicollectie ontworpen voor de webshop thecorner.com.
Ann Demeulemeester ontwierp 4 stukken voor thecorner.com. Fans kunnen kiezen uit een tas, broek, top en ondervestje. Allemaal in stijlvol zwart en in topmaterialen zoals lamsleder en kasjmier.
Prijzen variëren tussen de 290 en 890 euro. Leuk extraatje: de hebbedingen zijn uniseks. De lijn zou eind november gelanceerd worden. (br.she - beeld photo news)
De outfits op de rode loper zijn vaak een goede voorspeller voor de
trends tijdens de feestdagen. Op de 'Harper's Bazaar Women of the Year
Awards' zagen vaak zwart en goud, gebruik dit als inspiratiebron voor
jouw feestjurk.
Dames als Yasmin Le Bon en Sara Burton gingen voor een klassieke zwarte
jurk, een kleine gouden handtas zorgde voor een feestelijke toets. Het
model Cara Delavigne ging voor een paillettenjurk en een zwarte tas, wat
ons zelfs nog meer in partymode bracht.
Je kunt deze trend
perfect dragen op jouw eindejaarsfeest: denk maar aan een zwarte jurkje
of strak maatpak in combinatie met gouden topje, handtas of pumps. Als
je eens extravagant wil doen, ga je natuurlijk voor de gouden jurk.
Om
in stijl op het feest te verschijnen, zijn er wel enkele stijlregels
waar je je aan moet houden. Leg accentjes met gouden borduursels en
parels. Durf te combineren met opvallende gouden juwelen: denk aan
kettingen en riemen die een statement maken of zelfs gouden nagels. Het
contrast met zwart is wel noodzakelijk: een hele gouden outfit is wat
van het goede te veel.
Voor vrouwen die iets ouder zijn, is het nooit gemakkelijk geweest om
gepaste kledij te vinden. Maar volgens 55-plussers is het nu erger dan
ooit, want drie vierde vindt dat de winkelketens geen aandacht heeft
voor hen.
Dat blijkt uit een marktonderzoek van Mintel, die daarvoor rijpere
vrouwen ondervroeg. Al snel bleek dat veel 55-plussers zich genegeerd
voelen door de meeste winkels en vinden dat zij zich enkel richten op
een jonger publiek.
Zeven op de tien
vrouwen in deze leeftijdsgroep zegt dat de reclame die wel op hen
gericht is dan weer niet voldoet aan hun behoeften. Daarbij wordt te
veel rekening gehouden met de stereotiepe behoeften van 'oudere'
vrouwen, maar niet met wat ze echt willen.
Zo'n 42 procent geeft
dan ook aan dat ze het moeilijk hebben om kledij te vinden die zowel
modieus is als passend bij hun leeftijd. Het is dan ook niet
verwonderlijk dat meer dan de helft van de vrouw niet graag meer gaat
shoppen.
Volgens de studie is de smaak
van 55-plussers de laatste jaren helemaal veranderd, omdat ze steeds
langer leven en ook veel langer gaan werken. Zo is het aantal
jeans-dragende vrouwen boven de 55 gestegen van 26 procent in 2006 naar
35 procent in 2011.
De meeste vrouwen
geven wel aan dat hun stijl veranderd is naarmate ze ouder werden. Zo
vermijdt de helft nauwsluitende kledij, bedekt 4 op de 10 haar benen en
draagt hetzelfde aantal geen mouwloze topjes meer.
Opvallend was
ook dat oudere vrouwen meer experimenteren met kleur. Zo'n 23 procent
van hen kiest voor felle kleuren, terwijl slechts 15 procent zwarte
kleren draagt om er slanker uit te zien.
"Door
voornamelijk kleren te maken voor de jeugd, raakt de mode-industrie
vervreemd van haar oudere consumenten, want zij voelen zich niet langer
thuis in de hedendaagse elitaire industrie", zegt mode-analiste Emma
Clifford van Mintel.
Haar advies voor de winkels? "Gebruik
rijpere boegbeelden in jullie reclamecampagnes. Zo kan je de oudere
bevolkingsgroep laten zien dat ze een gewaardeerd publiek zijn, met hun
eigen plaatsje in de mode-arena."
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Manolo Blahnik raakte bekend dankzij de tv-serie 'Sex and the City',
sindsdien zijn heel wat celebs fan van zijn ontwerpen. Nu maakte hij een
ecologisch verantwoord paar gemaakt uit vissenhuid.
De Spaanse schoenendesigner waagt zich nu aan duurzame stiletto's, ze
bestaan onder meer uit de huid van tilapia en kurk. De collectie is een
samenwerking met de Amerikaanse ontwerpster Marcia Patmos. Een
woordvoerder van het modehuis: "De modellen zijn geïnspireerd op de
reeds bestaande stijlen van Manolo."
Tilapia
is een zoetwatervis die oorspronkelijk in Afrika voorkwam. Het
materiaal lijkt een ongewone keuze voor schoenontwerpers, maar Patmons
legt uit dat de huid anders weggegooid zou worden. "Het gebruik van deze
vissenhuid is zo geweldig omdat het een bijproduct is van de
voedingsindustrie dat anders weggegooid zou worden. Het is eigenlijk een
schitterend materiaal dat perfect geschikt is voor kleine lederwaren."
Wij
vinden de creaties wel mooi, maar het blijft een gek idee om vissen aan
je voeten te dragen en zeker om hier meer dan 650 euro voor te betalen.
Wat vinden jullie? (br.hln)
Welke trendy panty past bij je figuur en winteroutfit?
Welke trendy panty past bij je figuur en winteroutfit?
Panty bij Silkinabox.com.
De tijd om opnieuw je panty's boven te halen is aangebroken. Hoewel je met een ondoorzichtige zwarte op veilig speelt, is dit wat voorspelbaar en een beetje saai. Met een gekleurd exemplaar maak je een gedurfd statement, maar dit is soms wat overdreven.
De ideale middenweg om een stijlvolle outfit af te maken, is een wollen grijze panty. Het voordeel hiervan is dat het bij alles in je kleerkast past, het maakt je zwarte jurk wat zachter en combineert perfect met de bordeauxtinten die nu erg in zijn. Dames met korte benen die deze optisch willen verlengen gaa, voor ribbels, aangezien verticale strepen afslankend werken.
Panty bij Silkinabox.com.
De ideale party-outfit werk je af met een panty met dierenprint. Leef je uit met patronen van slangen, zebra's, tijgers of luipaarden. Een panty met polkadots mag ook niet ontbreken in je kleerkast. Grote stippen zijn de ideale manier om je cocktailjurk wat nieuw leven in te blazen. Dit is zowel leuk als sexy. Kleine stipjes zijn ideaal voor op de werkvloer overdag, met grote exemplaren krijg je een dramatisch effect.
En durf ook een panty te combineren met een short, liefst in een gelijkaardig tintje, aangezien dit je benen ook weer optisch verlengt. (br.hln)
Na de eyeliner en mascara voor mannen, gebruiken heren tegenwoordig
al valse wimpers om hun uiterlijk een boost te geven. Is dit een goede
evulotie of eerder een belachelijk fenomeen?
Bekende stoere mannen als komiek Russell Brand, rockster Brandon Flowers
en acteur Johnny Depp moedigden mannen aan om in de make-uptas van
vrouwen te duiken en zich zelf te schminken. Velen vragen zich nu echter
af of ze niet een stapje te ver gaan door zelf valse wimpers op te
kleven. Eylure, een Brits beautymerk, verkoopt tegenwoordig valse
mannenwimpers voor iets meer dan 5 euro per paar. Ze kunnen kiezen uit
dunne of dikke varianten. Een onzichtbaar stukje plakband zou voor
discretie moeten zorgen.
Valse wimpers
zijn al langer bij Aziatische mannen populair. Dit komt omdat die van
hen korter zijn, deze meten ongeveer de helft dan die van westerse
geslachtsgenoten. Het Japanse beautymerk Shu Uemura verkocht in 2008
zelfs meer wimpers aan mannen dan aan vrouwen. Heren zijn steeds vaker
bezig met hun uiterlijk en komen hier ook eerlijk voor uit. De
beautyexperts in het grootwarenhuis Selfridges waren verbaasd door het
aantal mannen dat hun wimpers kunstmatig verlengen. Beautydirecteur
David Walker-Smith: "We merken al even een stijging op in de verkoop van
oogmake-up bij mannen." Uit een eerder onderzoek blijkt dat meer dan
drie miljoen heren in Groot-Brittannië regelmatig cosmetica dragen.
De valse wimper werd voor het eerst gebruikt door Hollywoodsterren, in
de jaren '60 zorgde topmodel Twiggy dat de gewone vrouwen dit begonnen
te dragen.
Toch is niet
iedereen even gelukkig met deze evolutie. Want een man die aandacht aan
zijn uiterlijk besteedt is een ding, maar je kunt hiermee ook te ver
gaan. Veel dames menen dat hiermee de mannelijkheid verloren gaat. Wat
vinden jullie, zou jij met iemand kunnen samen zijn met langere wimpers
dan de jouwe of die meer tijd dan jij nodig heeft in de badkamer? (br.hln)
Wil je tijdens de aanstormende feesten echt schitteren? Dan biedt de Britse winkelketen Harrods de geknipte oplossing. Zij lanceren namelijk een jurk ter waarde van 230.000 Britse pond.
Op de jurk, van de hand van het designteam Ralph&Russo, zijn zo'n 150.000 Swarovski-kristallen aangebracht. De jurk is geïnspireerd op de decadente jaren '20 en zal het middelpunt van de winkel worden.
Harrods kondigde eerder al aan als eindejaarsthema 'kristal' te hebben gekozen. (br.she)
Ben je nog op zoek naar een nieuwe herfst- en winterjas, maar weet je
niet goed wat er dit seizoen trendy is? Wij helpen je uit de nood met
een handig overzichtje met draagbare (!) jassen.
1. De trenchcoat
De trenchcoat is een vrij
klassieke jas, die bijna elk seizoen terugkeert op de catwalks, telkens
met een nieuw modieus tintje. Niet abnormaal, want in deze jas komen je
vrouwelijke vormen perfect tot zijn recht.
Deze herfst en winter
is de trenchcoat korter (sowieso tot boven de knie), meer casual en
gemaakt van lichtere stoffen dan het origineel. De meer traditionele
kleuren zoals zwart, grijs, beige en camel blijven een goeie keuze,
maar wie meer wil opvallen kan ook kiezen voor rood, groen, geel of
zelfs een jas met luipaardenprint.
De mouwen worden vaak opgerold, tot aan de ellebogen afgesneden of bekleed met ruches. Aan jou de keuze!
2. De (nep)lederen jas
Vorig
jaar waren de (nep)lederen jassen al enorm populair, en dat is dit jaar
niet anders. Opvallend is dat de lederen jas nu vaak wordt gecombineerd
met een bonten kraag.
Zwart is nog steeds de meest gekozen
kleur, zeker als je de hippe motortrend wil volgen. Maar ook andere
kleuren kunnen, denk bijvoorbeeld aan rood en groen.
3. De cape
We hebben de
cape al een paar keer getipt als must-have item voor deze herfst, dus
ook in dit lijstje kan de jas niet ontbreken.
Het voordeel van
een cape is dat je die elk figuur flatteert. Bovendien kan je hem naar
hartelust combineren, want het past zowel bij een kort rokje als bij een
skinny jeans.
Een tip: door te kiezen voor een exemplaar waarin
er gaten voorzien zijn voor je armen, is het minder moeilijk om je
handtas te dragen!
4. De (nep)bonten jas
Met
(nep)bont zie je er meteen ontzettend glamoureus uit. Je kan kiezen
voor een bonten kraag, of een volledige jas in de stof. Kort of lang,
het maakt deze herfst niet uit! Bovendien bestaan er ook bonten
bodywarmers, die je kan combineren met een lichter (lederen?) jasje.
Want
de combinatie van bont en leer - zoals hierboven al werd aangegeven -
is dit seizoen helemaal in. Ook een bonten jas met een lederen rokje is
een goeie keuze!
5. Het militairenjasje
Asos.com
Jassen
die geïnspireerd zijn op het leger, zijn dit seizoen overal terug te
vinden. Wij zijn alvast fan van de klassieke knopen, de strakke lijnen,
de leuke stofjes en het kleur: kaki!
Toch hoeft het niet bij die
ene kleur te blijven, want je vindt de stoere jassen zeker ook in
andere kleuren: blauw, en zelfs rood. Doen! (br.hln)
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Nadat Kate Moss voor Louis Vuitton in hotpants op de catwalk
verscheen, vliegt dit onthullende kledingstuk de deur uit in
Groot-Brittanië.
Het beeld ging ondertussen al de hele wereld rond: Kate Moss met een
sigaret in de hand, maar vooral een ultrakort shortje op de catwalk voor
de herfstcollectie van Louis Vuitton. Hoewel dit kledingstuk niet
makkelijk te dragen is door de mogelijke onthulling van cellulitis, is
dit toch razend populair.
Katie Grand van de Britse modeketen
Topshop: "We verkopen door designer Marc Jacobs voor Louis Vuitton nu
duizenden hotpants. Ondertussen verscheen deze look al in tal van
modebladen. Meisjes laten zich hierdoor inspireren en beseffen dat ze
hotpants in het dagelijkse leven kunnen dragen door te combineren met
een chique jasje." Andere celebs volgen nu het voorbeeld van het
topmodel. Actrice Amanda Seyfried verscheen het afgelopen weekend in
kort shortje op de rode loper. Gelukkig
is het nu met de koudere temperaturen geoorloofd om dit te combineren
met dikke panty's, om het gepieker over cellulitis te beperken. Helemaal
trendy is dit shortje te dragen met stoere enkellaarsjes en een dikke
jas. 1.
Zorg ervoor dat je benen er op hun best uitzien wanneer je transparante
panty's draagt: onthaar ze en breng wat bruiningscrème aan. Ga ook naar
het fitnesscentrum om ze zo strak mogelijk te maken.
2. Hou je topje eenvoudig: kies een eenvoudig t-shirt of wollen truitje.
3. Als je een hakje wil dragen, ga dan eerder voor een stevig exemplaar, in plaats van een stiletto. (br.hln)
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.
Raf Simons: Modernisme is dromen wat de toekomst kan brengen
Raf Simons: "Modernisme is dromen wat de toekomst kan brengen"
De Neerpeltenaar Raf Simons werd op 1 juli 2005 aangesteld als hoofd bij het modehuis Jil Sander. Zijn eerste show volgde in 2006 in Milaan. Maar hoe voelt hij zich na al die jaren binnen het beroemde modehuis?
"Toen ik bij Jil Sander begon was er een grote fanbasis. Iedereen associeerde het merk met kasjmier jassen, camelkleuren, witte shirts en zwarte broeken. Meer niet. Toen ik begon, wou ik me laten inspireren door alles wat verboden was binnen Jil Sander. Andere culturen, andere tijden, andere momenten in de geschiedenis. Het was een openbaring, maar eentje waarbij het huis zich volledig bloot moest geven. De show waarbij alles anders was, werd goed ontvangen. Toen ik zag dat de veranderingen gesmaakt werden, dat onze vaste klanten bleven maar dat we ook nieuw cliënteel aantrokken, wist ik dat het tijd was om nog verder te gaan. Ik wilde op een andere manier beginnen communiceren", aldus Simons tegen WWD.
Sindsdien heeft de mode voor Simons en Jil Sander geen grenzen meer. Haute Couture-silhouetten worden moeiteloos geïntegreerd in Ready To Wear-collecties en andere tijden zijn dagelijkse kost geworden. Al kan je Simons' aanpak niet vintage noemen. "Modernisme is dromen van wat de toekomst zou kunnen zijn. Het gaat erom om een taal, vorm of idee te vinden dat mensen als nieuw ervaren. Het betekent niet dat ik het verleden uitwis. Ik stokeer het, zoals in een bibliotheek. Ik respecteer het, maar ik ga mijn eigen weg." (br.she - beeld photo news)
De kleren voor de herfst en aankomende winter liggen vermoedelijk al
strategisch geplaatst in de kleerkast. Laagjes leggen is de boodschap
wanneer de temperaturen dalen, maar hoe maak je daar iets trendy en
stijlvol van?
Via 'Cosmo' sprongen een aantal trucjes in het oog die celebs gebruiken
om jassen, truien en sjaals sexy te maken in plaats van gewichtig. Eens
kijken wat zij met laagjes doen!
Maxirok & minijasje Hier
draait het allemaal rond proporties. Een lange rok kan perfect trendy
zijn, maar gecombineerd met een lange, dikke trui of jas, wordt het
natuurlijk meteen zwaar. Ga daarom voor een warm, aansluitend truitje
dat je in je rok kan stoppen met daarboven een ietsje langer, mooi
getailleerd jasje. Combineer dit alles gerust ook met een lekkere, warme
sjaal.
Fleurig & kleurig Het najaar is
al koud en kil genoeg, fris daarom zelf het leven op met felle kleuren,
want ze zijn in dit seizoen! Durf dus te gaan voor een neutrale jeans of
donkere lange broek, gecombineerd met topjes, truitjes en jasjes in
harde tinten.
Rock your shorts Stop je
shortjes niet meteen weg tot de volgende zomer! Je kan ze perfect
combineren met een warme panty, een tank top, een jasje en pumps of
botten.
Oversized ontmoet skinny Ben je een
grote liefhebber van ruime, slodderende, comfy truien, maar durf je
hiermee het huis niet uit? Probeer ze dan eens te dragen op een
aansluitende broek in een stoere laars of bottine.
Blazer & sjaal Wil
je het liever iets speelser en is het nog te vroeg voor de dikke
winterjas? Ga dan voor een gezellige, flanellen blazer in combinatie met
een lange sjaal, die je eindeloos kan draperen.
Party dress Wil
je je favoriete feestkleedjes geen seizoen zien verloren gaan? Dat
hoeft ook helemaal niet. Je kan er altijd een zwarte langarmige T-shirt
of body onder dragen. Dit oogt zeker leuk bij kleedjes met een toffe
print. (br.hln)
Stieg Larsson inspireert H&M tot rebelse collectie
Stieg Larsson inspireert H&M tot rebelse collectie
De Zweedse winkelketen H&M brengt een stoere collectie uit naar
aanleiding van de Amerikaanse remake 'The girl with the dragon tattoo'
van de Milennium-trilogie. Lopen we er binnenkort allemaal als de
rebelse heldin Lisbeth Salander bij?
In de collectie van 30 stukken zitten onder meer lederen jasjes,
veterlaarzen en truien met een kap. De stukken werden ontworpen door
Trish Summerville, de kostuumontwerpster van de film. Je kunt je net als
Lisbeth, het hoofdpersonage uit de Milleniumboeken van auteur Stieg
Larsson, kleden vanaf 14 december.
Dit is echter niet de enige
bijzondere samenwerking waar de winkelketen mee bezig is. Op 17 november
wordt ook de collectie in samenwerking met Versace in H&M
gelanceerd. Deze bestaat uit de herkenbare sexy jurken met een scherp
kantje.(br.hln)
Behind the scenes: excentrieke reclamespot voor H&M
Klik op de foto om de reclamespot te bekijken
De samenwerking tussen H&M en Versace is niet meer heet van de
naald, maar het 'behind the scenes' filmpje met een cameo van Donatella
Versace zelf, is dat wel! Naar eigen zeggen hebben ze alle goudverf in
Londen moeten verzamelen om de Black Island Studios om te toveren tot
een excentriek Versacepaleis.
Het filmpje biedt een inkijk in het creatieproces van de reclamespot die
de Versacecollectie moet promoten die vanaf 17 november verkrijgbaar
zal zijn in 300 H&M winkels wereldwijd.
Cameo Donatella Versace zelf is ook te zien in de 'behind the scenes'. Ze laat zich uit over het project:
"Johan
Renck, de regisseur van de reclamespot, is een van de beste wereldwijd.
Ik ben dan ook zeer blij met hem te kunnen samenwerken want zijn
fantasie kent geen grenzen ... Ik zag nooit eerder zo'n prachtige set,
die zo goed gemaakt is. Het is zo groots."
Behind the scenes Johan Renck zelf omschrijft de clip kort en krachtig als: "Funny, fashion, Energy"!
In
de reclamespot zijn modellen Lindsey Wixson en Daphne Groeneveld te
zien. Ze lopen onder andere rond in een reuzenwiel en worden in de lucht
geslingerd om achterwaards van een trap af te dalen. (br.hln)
Ben je als brillendrager nooit zeker van je look? Dan kan je dankzij Eye Candy nu allerlei montuurtjes huren.
Eye Candy is dé nieuwste verzamelplek voor modebewuste vrouwen. De winkel, gelegen in Wijnegem Shopping Center, verzamelde de hipste brilmontuurtjes die je kan passen terwijl je vrienden via Facebook mee kijken en kiezen. Ben je na hun advies toch nog niet zeker van je keuze? Dan kan je de bril gewoonweg huren. Zo draag je hem een tijdje en weet je nadien zeker of hij je wel echt bevalt. (br.she)
Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken
Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken
Karl Lagerfeld (78), de topontwerper van Chanel, brengt volgend jaar
twee nieuwe en bovendien betaalbare kledinglijnen op de markt. Dat meldt
de Nederlandse Volkskrant. Lagerfeld wil niet alleen geassocieerd
worden met het Franse modehuis en introduceert daarom Karl Line en de
Karl Lagerfeld Paris-collectie.
De ontwerper wil met zijn gloednieuwe lijnen een bredere doelgroep
bereiken. Zo zal een kledingstuk van Karl Line slechts 60 tot 300 euro
kosten. Het gaat om een rock 'n roll-achtige collectie. De ontwerpen
kunnen vanaf 25 januari 2012 gekocht worden via de online webshop Net-a-Porter.
Op
diezelfde dag, tijdens de modeweek van Parijs, zal Lagerfeld ook zijn
Karl Lagerfeld Paris-collectie voorstellen. Deze kledinglijn is een
samenwerking met het Italiaanse bedrijf Ittierre SpA. De prijzen van
deze stukken liggen iets hoger dan bij Karl Line en kosten minstens 300
euro.
Het was Pier Paolo Righi, directeur van Karl Lagerfeld BV,
die de plannen bekendmaakte. Hij deed dat op de website Women's Wear
Daily (WWD). En er is nog meer om naar uit te kijken. Zo zouden er ook
pop-up Karl-boetieks en flagshipstores in de maak zijn. Dat er nog een
herencollectie komt, valt ook niet uit te sluiten.
De
modeontwerper zelf liet intussen weten dat hij al een tijd met het idee
speelde. "Maar de zakenpartners die ik over mijn plannen vertelde,
hoopten altijd op iets zoals Chanel of Fendi." Lagerfeld kreeg met
andere woorden nooit de kans om budgetvriendelijke kledij te ontwerpen,
zijn samenwerking met H&M in 2004 niet meegerekend.
Karl
Lagerfeld BV is er nu echter helemaal klaar voor. "Ik wil moderne en
bijzondere kleren maken die mensen graag willen dragen", besluit de
topontwerper.