Lagerfeld lanceert nieuwe én betaalbare kledingstukken
Karl Lagerfeld (78), de topontwerper van Chanel, brengt volgend jaar
twee nieuwe en bovendien betaalbare kledinglijnen op de markt. Dat meldt
de Nederlandse Volkskrant. Lagerfeld wil niet alleen geassocieerd
worden met het Franse modehuis en introduceert daarom Karl Line en de
Karl Lagerfeld Paris-collectie.
De ontwerper wil met zijn gloednieuwe lijnen een bredere doelgroep
bereiken. Zo zal een kledingstuk van Karl Line slechts 60 tot 300 euro
kosten. Het gaat om een rock 'n roll-achtige collectie. De ontwerpen
kunnen vanaf 25 januari 2012 gekocht worden via de online webshop Net-a-Porter.
Op
diezelfde dag, tijdens de modeweek van Parijs, zal Lagerfeld ook zijn
Karl Lagerfeld Paris-collectie voorstellen. Deze kledinglijn is een
samenwerking met het Italiaanse bedrijf Ittierre SpA. De prijzen van
deze stukken liggen iets hoger dan bij Karl Line en kosten minstens 300
euro.
Het was Pier Paolo Righi, directeur van Karl Lagerfeld BV,
die de plannen bekendmaakte. Hij deed dat op de website Women's Wear
Daily (WWD). En er is nog meer om naar uit te kijken. Zo zouden er ook
pop-up Karl-boetieks en flagshipstores in de maak zijn. Dat er nog een
herencollectie komt, valt ook niet uit te sluiten.
De
modeontwerper zelf liet intussen weten dat hij al een tijd met het idee
speelde. "Maar de zakenpartners die ik over mijn plannen vertelde,
hoopten altijd op iets zoals Chanel of Fendi." Lagerfeld kreeg met
andere woorden nooit de kans om budgetvriendelijke kledij te ontwerpen,
zijn samenwerking met H&M in 2004 niet meegerekend.
Karl
Lagerfeld BV is er nu echter helemaal klaar voor. "Ik wil moderne en
bijzondere kleren maken die mensen graag willen dragen", besluit de
topontwerper.
|