Panty's die je niet ziet, maar je benen een iets bruinere tint geven,
ook wel bekend als omapanty's, zijn terug. Gedaan dus zelfbruiners en
zonnebanken, prachtige zomerbenen krijg je nu met hulp van kledij.
Waarom? Hoe
komt dat dit kledingstuk nu plots weer trendy is? Deze panty's werden
namelijk in de jaren '80 gebombardeerd tot omakledij. Maar nu de
leggings blijkbaar echt uit zijn en maxijurken alleen bij slanke, grote
vrouwen werken en een nepkleurtje ook echt 'not done' is, hebben vrouwen
tegenwoordig weinig keuze. Carla Bruni-Sarkozy werd er onlangs mee
gespot, maar ook Beyoncé, Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer zijn
er al fan van. Hun favoriet is Wolford's Luxe 9 (denier), maar verkopers
zeggen dat de verkoop van natuurlijke tinten gestegen is.
Topmodellen Hoewel
beautyjournalisten vrouwen proberen te overtuigen dat het aanvaardbaar
is om bleek te zijn, lijkt dit alleen van toepassing op topmodellen met
perfecte benen te zijn. Zeker de periode in de lente, net na de winter,
is moeilijk voor bleke vrouwen, omdat ze dan nog geen gelegenheid kregen
om te bruinen. Als je dan nog eens last hebt van spataders, zijn je
benen niet je meest aantrekkelijke lichaamsdeel.
Natuurlijk Toch
zijn er wat regeltjes waar je je aan moet houden bij deze trend, zo
moet je weg blijven van sokken waarop vermeldt staat dat ze een bruin
kleurtje evenaren, want dit heeft alles behalve een natuurlijk effect.
Het is de bedoeling dat het niet opvalt dat je de hulp kreeg van een
panty voor je perfecte benen. Daarom is het belangrijk te letten op de
naad aan de tenen. Als er een stukje nylon uit je peep toe sandalen
hangt, geef je namelijk meteen je geheim prijs en dat is niet erg
aantrekkelijk.
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge
hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak
smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting',
een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene
versmalling van de voet.
De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder
pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook
gelijkmatiger uit.
Assepoesterprocedure De
operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende
esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure'
voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.
'De perfecte tien'
zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden
gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal
hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.
Vet en botox Verder
is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de
voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op
hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te
verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van
schimmels wordt voorkomen.
Verbieden is onrealistisch Orthopedische
chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van
misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de
vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is
onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom
bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."
Booming business Ook
in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig.
Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven
om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en
geknelde zenuwen, te verhelpen.
Voordelen De
'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie
uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende,
vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.
Ondanks
de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken
langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van
mannen.
Braziliaanse Prostituees willen met een kleurrijke catwalkshow en een
eigen modemerk het taboe, de discriminatie wegnemen en zo aids
bespreekbaarder maken. Dit moet volgens hen de preventie ten goede
komen.
Sommige modellen
liepen erg sensueel, anderen erg verlegen op de geïmproviseerde catwalk.
De show in Brazilië was een vreemd gebeuren, maar het trok wel erg veel
volk in het 'Global Village' waar tal van NGO's al een week vergaderen
op de aids-conferentie. De collectie bestond uit korte gele rokjes, rode
visnetpanty's, frivole jurkjes. Hier en daar zagen we subtiel
geplaatste condooms, als een herinnering aan het thema. De creaties
waren van Daspu, een Braziliaans kledingmerk opgestart in 2005 door een
voormalig prostituee. De naam van het merk komt van 'das putas', wat
'van de hoeren' betekent in het Portugees.
Aids
komt bij deze groep veel vaker voor bij de rest van de bevolking maar
door het taboe rond hun beroep hebben ze minder toegang tot informatie
en behandeling. "Het is belangrijk dat prostituees weten hoe ze condooms
moeten gebruiken. Ze zijn een belangrijke schakel in de preventie van
deze ziekte, want ze hebben direct contact met de klanten", aldus
vertegenwoordiger van Daspu Friederike Strack. (br.hln)
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
Steeds meer trendy mannen dragen skinny jeans en smalle broeken. Dit
zorgt ervoor dat ze ook steeds vaker hun boxershort aan het grote
publiek laten zien. Dankzij een nieuw heupmodel met opvallende
tailleband is dit echter geen modeblunder meer, heren mogen hun
ondergoed weer tonen.
Onder skinny jeans De
trendy acteur Robert Pattinson, komiek Russel Brand en producer Mark
Ronson zijn de inspiratiebronnen voor deze nieuwe ondergoedlijn voor
mannen. De Britse winkelketen Marks and Spencer bedacht deze nieuwe
slip, die de naam R-Pant kreeg. Hij werd speciaal ontwikkeld om onder
skinny jeans te dragen, zodat een stukje van de tailleband komt piepen.
"De heupslip is steeds populairder bij mannen de laatste drie jaar. Deze
nieuwe onderbroek zal vooral aanslaan bij jonge, modebewuste mannen. "
Journalist
en stijlexpert van het magazine Men's Health Oli Arnold: "Ik haat het
als je de tailleband van een onderbroek kunt zien. Ik denk niet dat het
zal aanslaan bij mannen, misschien wel bij vrouwen die dit voor hun
partners kopen." Hoewel Pattinson gevraagd werd om de slips te promoten,
heeft hij dit aanbod afgeslagen.
Een vrouw zou geen genoegen mogen nemen met het anorectische
schoonheidsideaal. In plaats daarvan moeten ze streven naar rondingen,
een zandloperfiguur en maat 42. Dat is de mening van de Britse minister
Lynne Featherstone. "Het moet gedaan zijn dat vrouwen zich te kort
voelen schieten omdat ze niet graatmager zijn."
Featherstone verwijst met haar statement naar de voluptueuze Mad
Men-actrice Christina Hendricks (Joan Holloway in de serie), die met
haar goed geproportioneerde lichaam vriend, vijand, man en vrouw
overtuigt.
Zelfs het gerenommeerde magazine Esquire ging voor de
bijl en benoemde Hendricks prompt als 'meest sexy vrouw ter wereld'.
"Christina is gewoonweg geweldig, en vrouwen zouden haar als rolmodel
moeten zien."
"Te vaak voelen vrouwen zich ongelukkig over hun
lichaam en hun gewicht, omdat het enige vergelijkingspunt de
onbereikbare lichamen van celebrities en modellen zijn. Dat brengt
serieuze gevaren voor de fysieke en psychische gezondheid met zich mee,
inclusief eetstoornissen. Gevaren die een heel leven hun stempel kunnen
drukken."
Begeleidende tekst Featherstone
meent het, en wil de druk op magazines opvoeren om (te) magere modellen
niet langer te gebruiken voor reclame of illustratie. Foto's die bewerkt
zijn zouden een stempel moeten dragen, met een bijhorende tekst die
waarschuwt dat de lichamen op de foto onrealistisch zijn, en slanker
gemaakt werden om bepaalde delen in de verf te zetten.
"Kinderen
en jonge vrouwen moeten gewaarschuwd worden voor airbrushing, zodat ze
zich kunnen wapenen tegen de beelden die ze zien en geloven dat een
taille van 60 centimeter echt mogelijk is. Want dat is niet zo."
Persvrijheid Is
dat geen censuur, of ten minste een inbreuk op de persvrijheid? "Ze
hebben het recht te printen wat ze willen, maar vrouwen en meisjes
hebben ook het recht zich goed te voelen in hun eigen lichaam. Op dit
moment wordt hen dat recht ontzegd", verdedigt Featherstone zich.
Gedragscode "Bovendien
breken de magazineuitgevers de gedragsregels omdat ze mensen misleiden
en potentieel beschadigen door onrealistische, vervormde en aangepaste
beelden te publiceren zonder enige vorm van kritiek. Advertenties zouden
volgens de standaardcode geen enkel kind mogen blootstellen aan
mentale, fysieke of morele schade, maar er worden wel volop advertenties
geprint die onbereikbare schoonheidsidealen tonen in tienermagazines",
klinkt het nog fel.
Is het voldoende? De
kruistocht van Featherstone is nobel, maar de vraag is of begeleidende
tekst bij onrealistische foto's wel voldoende is. Een beeld is vaak
zoveel sterker dan woorden, en ook al wordt het genuanceerd, de foto heb
je ondertussen toch maar gezien. Om nog maar te zwijgen van de
culturele idealen van de Westerse maatschappijen, die niet zomaar zullen
veranderen.
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
De Amerikaanse actrice Taylor Momsen wordt het uithangbord voor John Galliano. De 'Gossip Girl'-ster zal een nieuw parfum promoten.
Galliano heeft voor de 16-jarige actrice gekozen omdat ze "rebels" is en "anders durft zijn". Het is nog niet bekend voor welk parfum Momsen reclame zal maken.
Taylor Momsen werd onlangs ook het gezicht van 'Material Girl', de kledinglijn van Madonna. (br.she)
Old-fashioned gebreide truien met funky design zijn helemaal in.
Klassiek, netjes, maar toch very up-to-date, zo kan deze kledingstijl
samengevat worden. Het Belgische merk Morrison en het jongere broertje
Howlin' geeft onder meer de klassieke debardeur een tweede leven.
In 1981 richten Ann en Stefaan Olyslager het label Morrison op met als
specialisatie hoogkwalitatief Schots breiwerk. De zonen Jan en Patrick
herlanceren in 2009 met het zustermerk Howlin'. Ze blazen nieuw leven
in het traditionele merk maar laten zoals toen de truien nog steeds
breien in kleine fabriekjes en familiebedrijven in de Schotse
hooglanden.
Jan en Patrick
zorgen voor een nieuwe schwung in het familiebedrijf. Met Howlin', wat
zoveel wil zeggen als "vies geurtje" in het Schots, brengen de broers de
nodige dosis ironie in het merk. De retro dikke pulls, klassieke
debardeurs en stijlvolle hemden krijgen hippe designs in felgekleurde
breisels en een gecentreerde snit. Donkergele, koningsblauwe en felrode
patronen contrasteren perfect met muisgrijs, beige of bruin. Je outfit
maak je compleet met een bijpassende sjaal, das of muts.
De
collectie is grotendeels voor mannen maar er zijn ook enkele stukken
voor vrouwen. De broers hebben een flagshipstore in de Nationalestraat
in Antwerpen, waar ze je graag bijstaan met persoonlijk advies. Ook in
het buitenland kan je de collecties kopen. Van Zwitserland tot Japan.
Zelfs bij Bloomingdales in de Verenigde Staten zijn ze te vinden. Meer
info op www.morrison.be en www.howlin.be
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
De koning van de couture Giorgio Armani waagt zich op vakantie aan de
nieuwste trend qua badmode voor mannen: de strakke zwembroek. Helaas
voor de 76-jarige man is zijn lichaam niet zo strak als dat van
Cristiano Ronaldo en David Beckham die dit soort badmode voor Armani
moeten promoten.
De
strakke zwembroek is al langer trend, celebs als Rod Stewart en
voetbalsterren Andres Iniesta en Cristiano Ronaldo hebben dit
gelanceerd. Het gevolg is dat dit niets verhullend kledingstuk momenteel
de Europese stranden verovert. De afgelopen zes maanden verviervoudigde
de online verkoop van dit kleine kledingstuk. Helaas beschikt niet elke
man over een goddelijk lichaam als de gemiddelde jonge voetballer. Dat
dus ook het geval is bij Giorgio Armani, hoewel hij er nog goed uitziet
voor zijn leeftijd. Ondanks zijn bruine tintje en zijn zwembroek uit de
laatste designercollectie badkledij van Armani kan de bekende
mode-ontwerper zijn jongere concurrenten toch niet evenaren.
De modekoning rust momenteel even in Spanje met vrienden uit van zijn drukke modecarrière.
Mooi zijn ze niet, comfortabel wel: de Wörishofer-klomp, een
evergreen sinds de jaren '70. Ze worden geassocieerd met bomma's en
boerinnen, maar sinds Maggie Gyllenhaal en Kirsten Dunst er mee werden
gespot, beloeren verschillende celebs de schoenen. Zouden ze, of zouden
ze niet? Wordt het een nieuwe trend, of niet?
Op het eerste zicht lijkt de kans klein, maar de plastieken Crocs met
gaatjes waren ook niet moeders mooiste, en toch veroverden ze in geen
tijd de hele wereld. Uiterlijk is duidelijk niet alles, ook niet in
schoenenland. Een probleem is wel dat ze (nog?) niet overal verkrijgbaar
zijn, wat de opmars enigszins kan stoppen.
50 procent Aan
de andere kant kosten de schoenen nog geen 50 euro, én zagen verkopers
de verkoop ervan met de helft toenemen in de laatste twee jaar. Jong en
oud: beide kopen ze.
Tegenpool Is deze klomp
dan het antwoord op de torenhoge schoenen en de voetpijn die ermee
gepaard gaat? Want daar lijkt het wel op. Met zijn kurkzool, steun aan
de wreef en zonder een hak, is de Wörishofer-klomp de absolute tegenpool
van elke stiletto.
Podologen juichen het orthopedische
schoeisel dan ook toe: de open sandaal laat de voeten ademen en is beter
voor de algemene gezondheid.
Rijtje Misschien
wordt de Wörishofer de nieuwste toevoeging in het rijtje 'lelijke'
schoenen, naast de Crocs, de populaire Uggs, Birkenstocks en Dr Scholls. (br.hln)
De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de
kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld
verdwijnen.
De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving
klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de
France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk
aan "de menselijke waardigheid van de vrouw".
Sloggi betreurt de
beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende
waren om de campagne te laten stoppzetten. "Mocht de campagne een haast
nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder
een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de
campagne best begrepen hebben", aldus PR-verantwoordelijke Ann
Raemaeckers.
Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep
tegen de beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken
gepland.
Terwijl gewone mensen nog volop genieten van de zomer, de zon en de
luchtige kledingstijl die daar bij hoort, buigt de modewereld zich
alweer over wat we komende herfst en winter zullen dragen. Veel jurkjes
blijkbaar, en dit zijn de vier trends:
Chanel.
Midi-lengte Deze jurken komen tot halverwege je
schenen, en geven je een statige, ietwat preutse uitstraling. Als je
groot genoeg bent tenminste, want voor wie kleiner is dan 1,70 meter is
deze lengte geen cadeau. Te combineren met hoge pumps of enkellaarsjes,
dat spreekt voor zich.
Stella McCartney.
Babydoll-jurkjes Voor
wie gelooft in een warme winter, biedt het babydoll-jurkje een
aantrekkelijke mogelijkheid. Kort, elegant, een tikje speels en relatief
flatterend: er zijn ergere opties. Wie met nylons niet genoeg heeft,
kan het jurkje eventueel ook combineren met een jeans of een paar
(dikke) leggings.
Balmain, de korte naveldiepe jurk.
Naveldiep Deze lange
jurken lijken enkel geschikt voor rode lopers en bals. Met een lengte
tot op de grond en een decolleté tot aan de navel, zijn ze erg sexy en
elegant, maar nauwelijks draagbaar in het echte leven. De korte
cocktailversies daarentegen zijn een zeer goede optie voor de
eindejaarsfeesten.
Ann Demeulemeester.
Gothic Zwart blijft
ondanks alles het overheersende kleur, en in zwart leer krijgt het
algauw een gothic uitstraling. Hoog gesloten, lang en eventueel met veel
riempjes en frutsels: dit zal maar een niche aanspreken.
Geruchten doen de ronde dat voetbalster David Beckham opnieuw uit de kleren zal gaan voor een onderbroekenmerk.
Volgens De Telegraaf zou Beckham gezegd hebben dat er mogelijk een nieuwe campagne komt. "Maar die zal niet voor Armani zijn", klinkt het.
Vorig jaar maakten David en Victoria Beckham samen reclame voor het Italiaanse merk. De lingeriefoto's verschenen toen op reclameborden over de hele wereld.
Het modeblad Vogue pakt uit met een opmerkelijke fotoshoot. Niet
alleen poseert Lea poedelnaakt, maar is het model ook transseksueel.
Givenchy ontwerper Ricardo Tisci heeft een bijzondere boon voor zijn
persoonlijke assistante, Lea voordien Leo genaamd. Volgens haar beschikt
de transseksueel over heel wat modetalent en oogt ze uiterst vrouwelijk
met aristocratische trekjes. De dame werd door haar baas al ingezet in
de herfstcampagne van Givenchy en was te zien in de Italiaanse Vanity
Fair.
De modebijbel Vogue wist Lea opnieuw te strikken. Volgende
maand verschijnt ze in het magazine onder de titel 'Lea, born again'.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf. Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De 'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het Nieuwsblad)
Lady Gaga krijgt dan toch geen eigen parfum, althans niet in samenwerking met het beautybedrijf Coty.
Coty ontkent met kracht alle geruchten over een mogelijke samenwerking tussen het bedrijf en de zangeres. Volgens hen zijn er geen vergevorderde gesprekken en zal er dus ook geen Lady Gaga-parfum bij Coty komen. Eerder beweerden diverse Amerikaanse modewebsites dat Gaga binnenkort een eigen geurtje op de markt zou brengen. (br.she)
Deze zomer hullen fashionista's zich nog
massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de
maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een
beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie
ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het
bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de
rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? (br.hln)
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de kuiten
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de
kuiten
In de zakelijke disctricten van New York of Londen is het geen
ongewoon zicht: nette zakenvrouwen die hun hoge hakken wisselen voor
ballerina's, slippers of zelfs sportschoenen voor ze naar huis wandelen.
Op het eerste zicht een logische keuze, zeker als je meer dan een
kwartier moet stappen. Maar voor het lichaam is het net de slechte
keuze.
"Vrouwen die meestal rondlopen op hoge hakken, kunnen hun
spieren beschadigen door op lage schoenen of blootsvoets rond te
lopen", aldus wetenschapper Marco Narici in Journal of Experimental
Biology.
Dat komt omdat na
verloop van tijd, na het lange tijd dragen van hoge hakken, de
kuitspieren inkorten en verzwakken. Hoge hakken doen je namelijk op je
tenen lopen, wat de afstand tussen de enkels en de achterkant van de
knieën verkort.
De kuiten korten
gemiddeld 13 procent in, als een vrouw twee jaar lang vijf dagen per
week hoge hakken draagt. Ook wie lage hakken draagt (4 à 5 centimeter)
kan op lange termijn spierschade oplopen. Wie dan plat gaat lopen, rekt
die verkorte spieren uit, wat pijn en ongemak kan veroorzaken.
Volgens
de wetenschappers is de verkorting permanent, tenzij je elke avond de
spieren stretcht. Dat kan gemakkelijk op een trap. Je plaatst één voet
op een trede, en de andere op de trede erboven. De hiel van de eerste
voet hangt over de tree, en wordt lichtjes naar beneden geduwd. Dit rekt
de kuitspieren uit. Herhaal verschillende malen voor beide voeten.
Een
andere manier om spierschade te vermijden is nooit meer lage schoenen
drageb... of nooit aan hoge hakken beginnen.
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Gwyneth Paltrow gaf onlangs toe dat ze make-up op haar benen smeert om
deze mooier te maken. Dit zorgt voor een gevoel van opluchting bij heel
wat vrouwen, nu blijkt dat ook celebs middeltjes nodig hebben om hun
tekortkomingen te verdoezelen.
Met make-up...
Make-up
voor je benen is de middenweg tussen een natuurlijke look en
zelfbruiners. Als je kiest voor een dikke foundation camoufleer je
littekens, vlekken en spataders, een luchtiger product laat je benen
stralen. Het effect blijft natuurlijk niet erg lang, maar je kunt fouten
wel meteen wegwassen.
... zonder make-up.
Tegenwoordig heb je speciale foundations
op de markt voor je ledematen als 'Face and Body Foundation' van MAC of
'No Streaks Bronzer Dry Body Mist' van Ambre Solaire.
Halverwege de solden hebben de handelaars een omzetstijging van 1,5
procent geboekt tegenover de vorige zomersolden, meldt het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen. Fedis bevestigt dit nieuws en zegt dat
vooral mannenspullen vlot over de toonbank gaan.
"Door het aanhoudende mooie weer gaan vooral de typische zomerspullen
zoals topjes, rokjes, kleedjes, shorts en sandalen zeer vlot over de
toonbank", zegt het NSZ in een persbericht. "Verwacht wordt dat in de
tweede helft van de solden vooral de lentecollectie zal verkocht
worden."
Volgens het NSZ verwachten de meeste handelaars voor de
volledige soldenperiode "een gelijke of betere omzet dan vorig jaar".
Toen werd ook gesproken van een goed resultaat. Van de handelaars zou 57
procent tijdens deze soldenperiode evenveel verkopen als vorig jaar, 14
procent zou uitgaan van een meerverkoop.
Ook
Fedis, de Belgische federatie van de distributie, zegt dat tijdens de
eerste twee weken van de solden is meer verkocht dan vorig jaar. Na
precies twee weken van koopjes is de balans voor de verkopers van
kleding, schoenen en accessoires positief. De meeste Fedis-leden hebben
meer of dezelfde omzet gedraaid dan vorig jaar. De hitte van de voorbije
dagen zorgde er wel voor dat de koopwoede van de eerste dagen wat is
geluwd.
Volgens Fedis zijn
zomerartikelen bijna volledig uitverkocht. Vooral topjes en shorts en
zomerjurkjes doen het goed, net zoals badmode. Opvallend is voorts dat
de mannenspullen erg in trek zijn, blijkbaar hebben veel mannen op de
solden gewacht om zich een nieuwe outfit aan te schaffen.
De
klanten bleken de afgelopen twee weken ook graag in de shoppingcentra,
met airco, te vertoeven. De solden duren nog tot 31 juli
Fans van Lady Gaga kunnen binnenkort net zo excentriek ruiken als hun idool. De zangeres zou namelijk op de proppen komen met een eigen parfum.
Hoe het parfum precies zal heten of ruiken is nog niet bekend. Maar volgens insiders zou de zangeres in vergevorderde gesprekken met Coty Beauty verwikkeld zitten. Coty was ook verantwoordelijk voor de parfums van Kate Moss, Kylie Minogue en Sarah Jessica Parker. (br.she)
De gemiddelde vrouw meet zich in haar leven 104 keer een andere
snit aan. Twee keer per jaar knipt ze haar haardos op, kleurt of verkort
ze haar lokken, zo blijkt uit een Britse rondvraag. Al kiest ze daarbij
zelden voor dramatische veranderingen.
De belangrijkste redenen om zich een andere haarsnit aan te meten, zijn
uit verveling of omdat er een punt achter een relatie werd gezet. De
gemiddelde vrouw probeert ook drie verschillende haarkleuringen: 1 op 4
experimenteert zelfs met maximaal vijf tinten.
Volgens Andrew Collinge, de Britse kapper die de
rondvraag liet uitvoeren, gebruiken vrouwen hun kapsel als een manier om
hun uiterlijk te veranderen. Haar heeft immers een immense visuele
impact. "Al zijn vrouwen zeer voorzichtig, volgens mijn gevoel kiezen
vrouwen zelden voor dramatische veranderingen, maar kiezen ze voor
regelmatige, kleinere aanpassingen aan hun looks. Door de lengte aan te
passen, kan je al een moderne textuur bekomen, net als door meer lagen
te knippen. Zelfs een andere brushing geeft al een nieuw effect.
Vrouwen
trekken voor allerlei redenen naar de kapper, maar de impact van trends
op de catwalk of de voorbeelden van celebs, zijn niet te
onderschatten. Verandering is echter niet altijd de beste optie, bijna
drie kwart van de vrouwen betreurt één van hun haarsnits.
De meest populaire snit bleek het lange haar met de
pony te zijn, 69 procent opteert tijdens zijn leven ooit eens voor deze
look. 58 procent is van plan om hun huidige stijl te veranderen in de
nabije toekomst, 56 procent wil wel eerst het advies van de kapper
afwachten. (br.nina)
Tal van sterren met een ronde kont laten deze zomer trots hun derrière
zien. Het is zelfs een trend want bekende dames met een slanker
achterste geven toe hier jaloers op te zijn.
Kim Kardashian
Serena
Williams onthulde dat het jarenlang geduurd heeft voor ze haar
rondingen accepteerde. Serena Williams: "Ik heb grote borsten en een
enorme kont, ik zal er nooit als Venus uitzien. Vroeger was ik jaloers
op haar, maar nu ben ik blij dat ik anders ben." Kim Kardashian houdt
ook van haar achterste. "Op school werd ik er om gepest, maar nu
apprecieer ik dit lichaamsdeel. Mijn moeder leerde me namelijk er trots
op te zijn." De kont van Dannii Minogue zette uit sinds haar
zwangerschap, maar dat vond haar vriend Kris Smith niet erg. De
ultraslanke actrice Cameron Diaz gaf onlangs toe dat ze jaloers is op
grote konten. Een recent boek illustreert deze trend, 'The Big But Book'
bevat meer dan 400 foto's van vrouwenkonten, van Pamela Anderson tot
Serena Williams.
Serena Williams
De 13-jarige
dochter van Madonna Lourdes weet ondanks haar jonge leeftijd heel wat
over mode, zo hielp ze een modelijn die verkocht wordt bij het
Amerikaanse grootwarenhuis Macy's te tekenen. Haar blogs over haar
favoriete ontwerpen worden door tal van experts gevolgd, haar nieuwste
obsessie zijn shorts met jaren '80 look die je kont groot doen lijken.
Dat is iets wat Jennifer Lopez niet nodig heeft. De celeb, die dankzij
haar voluptueuze derrière bekend werd, showde vorige week haar troeven
in hotpants op het strand van Malibu.
Jennifer Lopez
Amerikaanse styliste en trendspotter Sharon
Graubard zegt dat de trend van de grote kont niet snel zal verdwijnen.
"Het is niet langer iets waar je je voor moet schamen. Door meer
diversiteit bij de bevolking, wordt het schoonheidsideaal ook diverser.
Andere culturen aanbidden al veel langer grote konten, denk maar aan
Braziliaanse modellen.
Dus dames, deze zomer kun je je kont met
veel fierheid op strand showen.
Oplossingen om decolleté bij te sexy outfits te bedekken
Oplossingen om decolleté bij te sexy outfits te bedekken
De verkoop van kleding- en hulpstukken die een diepe decolleté bij
uitdagende outfits moeten verbergen stijgt snel. Deze middeltjes,
bijvoorbeeld een stukje stof dat je op je behabandjes speldt, moeten
vooral vrouwen met grote boezem helpen zich minder sexy te kleden.
Het is geen geheim dat de mode-industrie vooral
ontwerpen maakt voor graatmagere mannequins. Voor vrouwen met een
grotere boezem is het bij deze outfits een uitdaging om niet te veel van
zichzelf bloot te geven. Dit zorgt tegenwoordig voor een stijging in de
verkoop van producten die helpen de boezem wat te verstoppen. Zo kun je
nu een stukje stof kopen dat je op je behabandjes kan
spelden en zo over je decolleté komt. Het heeft bovenaan wat kant en is
verkrijgbaar in drie kleuren. Dit ziet er helaas wel wat goedkoop uit.
Je kan het wel makkelijk kwijt in je handtas, wat handig is moest plots
blijken dat je outfit te uitdagend is.
Bandeaubeha van American Apparel.
Een beter en trendyer
alternatief zijn de bandeaubeha's die je in tal van kleuren bij onder
meer American
Apparel kunt kopen.
Als dat niets voor jou is, kun je nog
kiezen voor de 'bosom button'. Dit is een drukknopje dat je in de
halsuitsnijding van een topje kunt naaien om je decolleté te verbergen.
Deze zijn bezet met Swarovski kristallen in verschillende
kleuren, wat meteen ook extra cachet aan je outfit geeft.
Topless modellen met baard sieren de catwalk bij Patrick Mohr
De Duitse ontwerper Patrick Mohr is nooit om een stunt verlegen. Dit seizoen pakte hij uit met kale, topless modellen met baard.
Hoe val je op tijdens een Fashion Week? Je kan fabelachtige kledij maken, of je kan ervoor zorgen dat er gesproken wordt over je show voor een andere reden. De Duitse designer Patrick Mohr lijkt een van die ontwerpers die nooit tevreden is over zijn designs, en het dan maar ergens anders zoekt. Zo liet hij vorig jaar travestieten en daklozen zijn modeshow lopen en koos hij dit jaar voor een ander soort van choqueren.
Mohr bedekte al zijn modellen hun haar, plakte hen grote, pluizige baarden op, en omdat het toch niet zozeer om de kledij als wel om het spektakel ging liet hij sommige modellen zelfs topless de catwalk betreden. (br.she)
Wie op reis vertrekt of een een dagje naar
het strand trekt, neemt
maar beter de juiste beautyproducten mee. Neem de tijd om je tijdens de
vakantie goed te verzorgen, zo zie je er na enkele dagen gegarandeerd
super uit.
Zonneproducten Onmisbaar
in
elke tas is een goede zonnecrème. Niemand wil er als een rood
kreeftje bijlopen, de zon zorgt op termijn voor huidveroudering en
rimpels. Daarom kunnen we ons beter ten volle beschermen met een hoge
beschermingsfactor. Gebruik een speciale crème voor het gelaat, deze
bevatten vaak rimpelbestijders of anti-verouderingsingredienten.
After
sun De
zon droogt de huid uit. Het is uiterst belangrijk om het velletje
nadien te hydrateren en te herstellen met een aftersun. Het verkoelt de
huid en geeft het opgedane tintje vaak een mooie glans.
Lippenbalsem
De
huid van de lippen is één van de meest gevoelige delen en kan makkelijk
verbranden. Een lippenbalsem met een beschermingsfactor is echt wel een
vereiste en dient regelmatig aangebracht te worden.
Waterproof mascara Wie
wil schitteren op het strand, mag gerust wat zonnemake-up gebruiken.
Een waterproof mascara is een minimum en maakt dat je nooit uitgelopen
randen krijgt door het zwemmen of het transpireren.
Oil-blotting
papiertjes De
huid produceert veel talg als we meer gaan zweten. Wie een glimmend
gelaat niet ziet zitten, kan speciale vloeipapiertjes gebruiken voor
het gezicht om talg te absorberen.
Haarbescherming Ook
je
haar krijgt af te rekenen met de kwalijke gevolgen van de zon. Wie
niet met een strooien dakje wil rondlopen, kan een speciaal haarproduct
overwegen met UV-bescherming. Ook een aftersun haarmasker of speciale
shampoos in de zon doen wonderen. Haal voordeel uit de zon door een
leave-in conditioner of masker te gebruiken. De warmte van de zon zal
de werking van het product versterken. Aan het einde van de dag heb je
superzacht haar. Al even efficiënt is het dragen van een hoedje of pet.
Ontharen Ben
je
langer op vakantie? Neem dan beslist een ontharingsproduct mee. Een
scheermesje wil nog wel eens een geïrriteerde huid opleveren, een crème
of lotion doet dit meestal niet.
Scrub Door
de huid van gezicht en lichaam te scrubben, verwijder je dode
huidcellen. Wanneer die verdwenen zijn, wordt je mooier bruin en krijg
je een gezonde glans. Scrub twee keer per week voor het beste
resultaat. Je kunt eventueel ook zand op het strand gebruiken, maar doe
dit niet voor je gezicht, daarvoor is zand te grof.
Een badpak kiezen is vaak erg lastig. Je kan maar moeilijk iets camoufleren en al je probleemzones worden extra in de verf gezet. Toch kan je met enkele handige tips zeker en vast een badpak voor jouw model vinden.
Wanneer je bijna geen taille hebt, is het noodzakelijk om voluit te gaan voor optisch bedrog. Kies dus best een broekje met een hoge uitsnijding of eentje dat je op je heupen moet vastknopen. Zo creëer je diepte en krijgt je lichaam meteen wat meer vorm. Zorg ervoor dat je badpak of bikini steeds supervrouwelijke vormen heeft en laat sportievere modellen aan de kant liggen. Buikje
Vrouwen met een buikje trekken dan weer best de aandacht naar een ander lichaamsdeel. Kies ook steeds voor erg stevige badpakken. Heel wat merken hebben een afslankende lijn in hun gamma zitten met een verstevigende wand ter hoogte van de buik. Zo krijg je een plattere buik zonder al te veel moeite. Qua kleur ga je best voor een soberder kleur die afslankend werkt, marineblauw, donkerbruin en zwart zijn daarbij ideale kleuren.
Heb je last van stevige schouders? Doe dan alles om de aandacht hiervan af te leiden door bijvoorbeeld voor een haltertop te kiezen. Toch geen fan van dit soort zwemkledij, kies dan voor erg brede bandjes. Zo breng je die schouders meteen in proportie. Benen
Heb je kortere benen? Ga dan voor hoog uitgesneden badpakken en vermijd zeker en vast shortjes. Zij maken je benen enkel maar kleiner, dikker en stomperig. Vrouwen met brede heupen moeten het accent naar boven proberen trekken, zodat alles beter in proportie lijkt. Ook strandrokjes zijn een optie voor deze vrouwen, omdat ze als geen ander de probleemzone helpen verhullen.
Grote borsten moeten de juiste ondersteuning krijgen, kies daarom steeds voor een badpak of bikini met halters en zorg dat je de juiste maat hebt. Er is niets zo onsexy als een halve borst, die onderaan de bikini komt piepen. Vermijd drukke prints en kies voor een badpak waarbij de aandacht eerder naar je taille wordt getrokken. Vrouwen met kleine borsten moeten dan weer net het tegenovergestelde hebben. Zij staan prachtig in een bikini met heel veel franjes en fronsjes in de meest drukke kleuren. Ook push-up bikini's zijn een waar genot voor kleine boezems. (br.she)
Sinds de economische crisis is het voor 'recessionista' al vaker
gevallen. Uit een recente online bevraging bij 700 vrouwen blijkt dat de
fashionista die ook de goedkope ketens afschuimt en wel degelijk let op
haar geld nu ook echt bestaat.
Eén op drie bezit een kledingsstuk dat minder dan één euro heeft gekost.
De helft zou nooit meer dan 250 euro aan één outfit spenderen, voor een
op zes is de limiet zelfs 125 euro. Het aantal vrouwen dat meer dan 600
euro zou uitgeven aan één jurk is amper 3,4 procent.
De meeste vrouwen blijven hun vroegere, duurdere
uitgaven wel koesteren. De favoriete kledingstukken blijven gemakkelijk
tien jaar in een kast hangen. Zeven op de tien vrouwen verkiezen dan ook
de kleren die hen zelfvertrouwen geven. Tien procent kiest kledij die
hen sexy doet voelen.
"De opkomst
van de recessionista was geen fase, het is een trend. Het is een
levensstijl, een nieuwe manier van shoppen" aldus Yvonne Gillon. En er
is geen beter moment om recessionista te zijn, dan tijdens de solden die
kunnen oplopen tot 70 procent.
Wie het slim aanpakt kan de
degelijke basisstukken voor jaren gebruiken, en de outfits opvrolijken
met hier en daar een modieus item.
Een passie voor mode is een ding, maar een modesnob is een ander.
Wanneer gaat je interesse voor mode te ver? Wanneer hecht je meer
belang aan een merk dan aan een snit? Ben jij echt een modesnob? Deze
tien signalen wijzen daar alvast op!
1) Je noemt je huisdier naar een modemerk De kat
Gucci, de hond Armani en de goudvis Valentino... als de huisdieren in
je leven je lievelingsmerken reflecteren, in naam, voeding én kledij,
dan ben je zeker geobsedeerd.
2) Vogue is je bijbel Bij
twijfel, aarzeling of een beslissing raadpleeg je Vogue om je op de
juiste weg te zetten. Een restaurant bezoek je niet als het niet in
Vogue stond, je leest enkel boeken en films die in dat blad gerecenseerd
werden en uiteraard koop je enkel de kledij die daar te zien is, in dié
combinatie. Ook al ga je er failliet aan, het is het enige dat je
gelukkig maakt.
3) Verzekering voor je zonnebril Je
nieuwe zonnebril is uberhip, supermooi en megaduur. Daarom draag je hem
nooit, uit schrik dat er een kras op komt. Voor de zekerheid nam je een
verzekering voor als iemand hem zou stelen. Want wie wil nu niet zo'n
designer zonnebril, toch?
4) Modevakantie Je
plant je vakanties rond shoppen, kleren en geld uitgeven. Milaan en
Parijs zijn je favoriete bestemmingen, telkens toevallig tijdens Fashion
Week.
5) Weggooien Alles dat uit de mode
is, gooi je weg of geef je weg. Basisstukken? Nooit van gehoord.
Kledij met een herinnering koesteren? Een duur stuk proberen in een
nieuwe trend passen? Waar moeten de nieuwe kleren dan komen?
6)
Verstoppen De rekening van de Visakaart, de rekeningetjes
in de zakken, de labels met de prijs op: alles verdwijnt op magische
wijze, zodat je zeker niet geconfronteerd wordt met de totale prijs.
7)
Je voeten haten je Je draagt alleen 'must have'-schoenen,
lees: met torenhoge hakken van bepaalde, zeer beroemde
schoenenontwerpers. Je voeten laten rusten met comfortabele schoenen of
doodgewone slippers komt niet in je op, nee, je draagt deze schoenen de
hele dag en de hele nacht. Uiteraard doen je voeten dan pijn!
8)
De kleren maken de man Een man is maar zo interessant als
zijn kleren. Hoe sexy, slim, grappig en rijk hij ook is, als zijn
schoenen van het verkeerde merk komen, kan hij inpakken.
9)
Ketens Je weigert vierkant in de buurt van kledingketens te
komen, zelfs niet voor een onderbroek of pyjama.
10)
Aangesproken De verkoopsdames in de designerboetieks kennen
je naam, sterrenbeeld en weten dat je moeder in het ziekenhuis lag. En
tuurlijk leggen ze iets voor je opzij, als je het niet kan betalen... (br.nina)
De temperaturen beloven opnieuw heet te worden en dat zal je
make-up geweten hebben. De foundation plakt, de mascara loopt, het
parfum is niet meer te herkennen en wie weet nog welke crème je moet
gebruiken?
Christine Thyange van Ici Paris XL Benelux deelt haar
schoonheidsgeheimpjes om straks stralend en fris elke hittegolf te
weerstaan.
1. Reinig je gezicht grondig.
Gebruik lichtere texturen zoals een gel of een mousse.
2. Hydrateer
je huid. Om de hydraterende verzorging sneller en beter door de huid te
laten opnemen, breng je hem aan op een vochtige huid. Een tonic
gebruiken is dus een goed idee: hij neutraliseert immers kalk en
voorkomt het trekken van de huid. Hij bevochtigt je gezicht en zorgt
ervoor dat de vochtinbrenger sneller in de huid dringt wanneer deze vlak
na de tonic wordt aangebracht.
3. Een frisse teint
krijg je door foundations te vermijden die uitlopen en de huid
verstikken. Gebruik een primer of make-upbasis en meng hem met wat
foundation. De textuur van de primers - die in de winter onder de
foundation worden gebruikt - is veel vloeibaarder en lichter.
4.
Gebruik geen kohlpotlood: dat is vetter en dus
zwaarder in de zomer. Geef de voorkeur aan waterproof of
siliconenpotloden die beter geschikt zijn tegen de warmte.
5. Gebruik
parfum, maar vermijd de klassieke eau de toilette of eau de
parfum. - Kies voor de minder sterke eau d'été. - Parfumeer je
ook anders. Gebruik de lichaamsproducten van de parfums, de melk, de
spray of de deodorant, die je een subtiele en lichtere geur geven. -
Stimuleer je lichaam met dynamiserende en frisse geuren zoals een eau
de cologne - er bestaan verschillende versies - of een eau dynamisante. (br.nina)
Hugo Boss, maker van exclusieve confectiekleding, wil ook maatpakken gaan verkopen. Dat heeft topman Claus-Dietrich Lahrs aangekondigd in het Duitse weekblad Wirtschaftswoche.
Het experiment start in 2011 in Azië. Nadien zal het merk met de maatpakken de oversteek maken naar de Verenigde Staten. Hugo Boss neemt zich voor 50 tot 60 nieuwe winkels per jaar te openen. Een maatpak zal minstens 2.500 euro kosten. Onlinewinkels
Met deze nieuwe activiteit wil het modemerk de wereldwijde omzet, die nu schommelt rond 1,5 miljard euro, tegen 2015 opdrijven naar 2,5 miljard euro. En ook op het net maakt de Duitse groep zijn intrede. Binnen de drie jaar wil Hugo Boss met nog op te richten onlinewinkels minstens 50 miljoen euro extra omzet realiseren.(br.she)
Dragen we binnenkort de fietsbroek? Wel als het van de huidige
mode-ontwerpers afhangt. De fietsbroek wordt her en der op de catwalks
gespot.
Volgens de modekenners bij Styletoday wordt de
fietsbroek binnenkort 'hot'. Op de catwalk passeerde de broek in soorten
en maten, gaande van oranje bij Sonia Rykiel tot de zwarte variant van
Jean Paul Gaultier.
Hoe te dragen Is de
fietsbroek draagbaar? Wie over een slank figuurtje beschikt, kan er
zeker mee weg. Anderen zoeken beter hun heil onder een jurkje dat net te
kort is om zonder broek te dragen. (br.hln)
Bikkembergs bundelt visie over mode en voetbal in boek
Bikkembergs bundelt visie over mode en voetbal in boek
Dirk Bikkembergs is alombekend door zijn combinatie van voetbal en mode. Nu heeft de modeontwerper zijn ideeën over mode samengevat in een boek.
Professionele voetballers fungeerden al vaak als model in zijn shows, hij bracht een modeshow in het befaamde Camp Nou-stadion van voetbalclub FC Barcelona en hij kocht zelfs een eigen voetbalteam: FC Bikkembergs Fossombrone.
Kortom, Bikkembergs en voetbal zijn één. De ontwerper zet nu zijn visie op mode uiteen in het boek 'Football is fashion'. Het werk verschijnt in oktober, zowel in een luxeversie als in een gewone editie. (br.she)
De zon straalt aan de hemel, tijd voor een likje zonnebrandcrème op de snoet. Maar wat met je haar?
Je haar heeft enorm te lijden onder de schadelijke zonnestralen. Niet alleen droogt ze uit door de hitte en de UV-stralen, de kleur wordt ook nog eens dof en de lokken vaak onhandelbaar. Probeer je haar daarom steeds zoveel mogelijk bescherming te bieden door een hip hoedje of ander hoofddeksel te dragen.
Toch niet zo'n fan van die petjes en bandana's? Er zijn ook heel wat sprays op de markt die je haren extra verzorging bieden tijdens de zomermaanden. Zo is er de Brume Jour Protection, een beschermende spray voor gekleurd haar van Kérastase of de Color Extend Sun van Redken. Geen fan van al die extra producten? Dan kan je ook steeds wat zonnebrandmelk mixen met wat water en in een verstuifbus gieten. Dit mengsel geeft je lokken de nodige bescherming en zorgt meteen ook voor die zwembadlook.
Je shampoo vervang je tijdens de zomermaanden best door eentje voor droog of beschadigd haar. Je haar krullen, föhnen of stylen laat je ook best achterwegen, omdat dit je haar nog meer uitdroogt. Toch echt geen fan van de natuurlijke look? Probeer je haar dan voor 80% te laten drogen door de lucht en werk af met wat stylingproducten. Wil je je coupe bovendien extra lang behouden? Kies dan voor een haarlak, die ook nog eens UV-filters bevat. Zo zie je er stralend uit en wordt je haar beschermd.
Na twintig jaar is de bandeau-bikini, waarbij het bovenstuk als een band rond de borsten wordt gedragen, weer helemaal terug. Het grote voordeel van deze bikini is dat je schouders egaal bruinen.
Opvallend is ze wel, de nieuwste reclamecampagne van Sloggi, al is
het niet de bedoeling dat we de drie tourklassementen met rode
bolletjes, groene of gele slip straks aantrekken. De niemandalletjes
zijn immers niet te koop.
Tour de Sloggi, zo luidt de nieuwste campagne langs de Vlaamse wegen.
Meer dan de gemiddelde autobestuurder uit zijn concentratie brengen,
doen ze niet. De bevallige dames dragen de tourkleuren louter als
infocampagne.
Het is niet de
bedoeling dat Vlaamse vrouwen dit dragen, zo luidt het eensgezind bij
Sloggi. Vlaamse dames dragen, volgens de fabrikant, liefst wit en zwart.
Tijdens de zomer verkiezen we vleeskleurige slips maar zeker geen
kleurtjes. (br.hln)
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
Sex and the City bezorgt dames een financiële kater
De nieuwste Sex and the City film doet wat met vrouwen en hun
bankrekening. In Amerika zijn er volop zelfhulpboeken over financiële
problemen te koop, nadat vrouwen zich net als de hoofdpersonages, in
dure designerspullen willen steken. De auteurs van de zelfhulpboeken
zijn journalisten die allen shopverslaafd raakten.
De vrouwen in Sex and the City geven niet meteen het beste voorbeeld:
elke avond uit eten gaan, overnachten in de beste hotels, rondlopen met
de duurste designershoes en pronken in de prachtigste gewaden. Het doet
de modale vrouw watertanden en grijpen naar nieuwe, exclusieve
outfits.
Voorbeelden Eén van de te beklagen
dames betreft de Amerikaanse Washington Post-journaliste Nancy Trejos.
Naar het voorbeeld van collega-schrijfster Carrie dweilde ze de
designerwinkels af en maakte ze hopen schulden. Uiteindelijk dienden
haar ouders de dame uit de financiële nood te helpen.
Ook
modejournaliste Avis Cardella raakte shopverslaafd en schreef er een
boek over 'Memoirs of a Shopping Addict'. Door de SATC reeks leek
shoppen bijna een vorm van feminisme.
"In SATC hoort shoppen en
designeroutfits bij het dagelijks leven. Het sprak de assepoes in ons
aan", geeft Catey Hill, ook één van de auteurs, aan. ""Hoogtijd om ons
enkel te concentreren op de plot van de serie en niet op de pracht en
praal dat er rondhangt. SATC heeft niets met de realiteit te maken".
Een handtas is het heiligdom
van een vrouw. Het maakt haar outfit,
maar zorgt er tegelijk voor dat ze alles wat ze nodig heeft en nodig zou
kunnen hebben bij zich heeft. De totale waarde van de inhoud van zo'n
handtas wordt (inclusief tas) geschat op 423 euro. Alle (Britse) vrouwen
samen hebben zo'n 8,6 miljard euro aan hun schouder hangen.
De handtas zelf is gemiddeld 63 euro waard. De portemonnee kostte 36
euro, en bevat 34 euro, de gsm is goed voor 130 euro en de mp3-speler
kostte 48 euro. Make-up, zonnebril en agenda zijn nog eens goed voor
respectievelijk 22, 31 en 49 euro. Een op twintig vrouwen bewaart een
designerzonnebril (120 euro) in de handtas. Gemiddeld dragen vrouwen
drie kredietkaarten mee, zo'n vijf procent heeft er meer dan tien.
60
procent bewaart er documenten met naam en
adres, samen met huis- en autosleutels. 71 procent steekt ook hun
paspoort of rijbewijs in de handtas.
Ongeveer 18 procent van de
vrouwen is haar handtas al eens kwijtgeraakt, door te verliezen of door
diefstal. Vijf procent van de vrouwen kreeg daardoor te maken met
identiteitsdiefstal.
De studie werd
uitgevoerd door de website itsmyid.co.uk, die beschermende hoesjes voor
paspoorten maken. "Wij denken dat 423 euro een conservatieve schatting
is. Ook mogen we de spullen met emotionele waarde, zoals foto's, niet
vergeten. Bij diefstal worden deze maar zelfden terugbezorgd", aldus
Victoria Barrett.
Barrett wijst
er ook op dat de kost van een gestolen handtas hoger is dan het lijkt.
"Er is de waarde van alles dat je kwijt bent, plus alle kosten om de
gestolen spullen, zoals rijbewijs en sleutels, te vervangen."