Panty's die je niet ziet, maar je benen een iets bruinere tint geven,
ook wel bekend als omapanty's, zijn terug. Gedaan dus zelfbruiners en
zonnebanken, prachtige zomerbenen krijg je nu met hulp van kledij.
Waarom? Hoe
komt dat dit kledingstuk nu plots weer trendy is? Deze panty's werden
namelijk in de jaren '80 gebombardeerd tot omakledij. Maar nu de
leggings blijkbaar echt uit zijn en maxijurken alleen bij slanke, grote
vrouwen werken en een nepkleurtje ook echt 'not done' is, hebben vrouwen
tegenwoordig weinig keuze. Carla Bruni-Sarkozy werd er onlangs mee
gespot, maar ook Beyoncé, Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer zijn
er al fan van. Hun favoriet is Wolford's Luxe 9 (denier), maar verkopers
zeggen dat de verkoop van natuurlijke tinten gestegen is.
Topmodellen Hoewel
beautyjournalisten vrouwen proberen te overtuigen dat het aanvaardbaar
is om bleek te zijn, lijkt dit alleen van toepassing op topmodellen met
perfecte benen te zijn. Zeker de periode in de lente, net na de winter,
is moeilijk voor bleke vrouwen, omdat ze dan nog geen gelegenheid kregen
om te bruinen. Als je dan nog eens last hebt van spataders, zijn je
benen niet je meest aantrekkelijke lichaamsdeel.
Natuurlijk Toch
zijn er wat regeltjes waar je je aan moet houden bij deze trend, zo
moet je weg blijven van sokken waarop vermeldt staat dat ze een bruin
kleurtje evenaren, want dit heeft alles behalve een natuurlijk effect.
Het is de bedoeling dat het niet opvalt dat je de hulp kreeg van een
panty voor je perfecte benen. Daarom is het belangrijk te letten op de
naad aan de tenen. Als er een stukje nylon uit je peep toe sandalen
hangt, geef je namelijk meteen je geheim prijs en dat is niet erg
aantrekkelijk.
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge
hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak
smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting',
een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene
versmalling van de voet.
De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder
pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook
gelijkmatiger uit.
Assepoesterprocedure De
operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende
esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure'
voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.
'De perfecte tien'
zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden
gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal
hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.
Vet en botox Verder
is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de
voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op
hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te
verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van
schimmels wordt voorkomen.
Verbieden is onrealistisch Orthopedische
chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van
misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de
vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is
onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom
bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."
Booming business Ook
in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig.
Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven
om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en
geknelde zenuwen, te verhelpen.
Voordelen De
'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie
uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende,
vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.
Ondanks
de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken
langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van
mannen.
Braziliaanse Prostituees willen met een kleurrijke catwalkshow en een
eigen modemerk het taboe, de discriminatie wegnemen en zo aids
bespreekbaarder maken. Dit moet volgens hen de preventie ten goede
komen.
Sommige modellen
liepen erg sensueel, anderen erg verlegen op de geïmproviseerde catwalk.
De show in Brazilië was een vreemd gebeuren, maar het trok wel erg veel
volk in het 'Global Village' waar tal van NGO's al een week vergaderen
op de aids-conferentie. De collectie bestond uit korte gele rokjes, rode
visnetpanty's, frivole jurkjes. Hier en daar zagen we subtiel
geplaatste condooms, als een herinnering aan het thema. De creaties
waren van Daspu, een Braziliaans kledingmerk opgestart in 2005 door een
voormalig prostituee. De naam van het merk komt van 'das putas', wat
'van de hoeren' betekent in het Portugees.
Aids
komt bij deze groep veel vaker voor bij de rest van de bevolking maar
door het taboe rond hun beroep hebben ze minder toegang tot informatie
en behandeling. "Het is belangrijk dat prostituees weten hoe ze condooms
moeten gebruiken. Ze zijn een belangrijke schakel in de preventie van
deze ziekte, want ze hebben direct contact met de klanten", aldus
vertegenwoordiger van Daspu Friederike Strack. (br.hln)
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
'Vampier' Robert Pattinson inspireert fabrikant van slips
Steeds meer trendy mannen dragen skinny jeans en smalle broeken. Dit
zorgt ervoor dat ze ook steeds vaker hun boxershort aan het grote
publiek laten zien. Dankzij een nieuw heupmodel met opvallende
tailleband is dit echter geen modeblunder meer, heren mogen hun
ondergoed weer tonen.
Onder skinny jeans De
trendy acteur Robert Pattinson, komiek Russel Brand en producer Mark
Ronson zijn de inspiratiebronnen voor deze nieuwe ondergoedlijn voor
mannen. De Britse winkelketen Marks and Spencer bedacht deze nieuwe
slip, die de naam R-Pant kreeg. Hij werd speciaal ontwikkeld om onder
skinny jeans te dragen, zodat een stukje van de tailleband komt piepen.
"De heupslip is steeds populairder bij mannen de laatste drie jaar. Deze
nieuwe onderbroek zal vooral aanslaan bij jonge, modebewuste mannen. "
Journalist
en stijlexpert van het magazine Men's Health Oli Arnold: "Ik haat het
als je de tailleband van een onderbroek kunt zien. Ik denk niet dat het
zal aanslaan bij mannen, misschien wel bij vrouwen die dit voor hun
partners kopen." Hoewel Pattinson gevraagd werd om de slips te promoten,
heeft hij dit aanbod afgeslagen.
Een vrouw zou geen genoegen mogen nemen met het anorectische
schoonheidsideaal. In plaats daarvan moeten ze streven naar rondingen,
een zandloperfiguur en maat 42. Dat is de mening van de Britse minister
Lynne Featherstone. "Het moet gedaan zijn dat vrouwen zich te kort
voelen schieten omdat ze niet graatmager zijn."
Featherstone verwijst met haar statement naar de voluptueuze Mad
Men-actrice Christina Hendricks (Joan Holloway in de serie), die met
haar goed geproportioneerde lichaam vriend, vijand, man en vrouw
overtuigt.
Zelfs het gerenommeerde magazine Esquire ging voor de
bijl en benoemde Hendricks prompt als 'meest sexy vrouw ter wereld'.
"Christina is gewoonweg geweldig, en vrouwen zouden haar als rolmodel
moeten zien."
"Te vaak voelen vrouwen zich ongelukkig over hun
lichaam en hun gewicht, omdat het enige vergelijkingspunt de
onbereikbare lichamen van celebrities en modellen zijn. Dat brengt
serieuze gevaren voor de fysieke en psychische gezondheid met zich mee,
inclusief eetstoornissen. Gevaren die een heel leven hun stempel kunnen
drukken."
Begeleidende tekst Featherstone
meent het, en wil de druk op magazines opvoeren om (te) magere modellen
niet langer te gebruiken voor reclame of illustratie. Foto's die bewerkt
zijn zouden een stempel moeten dragen, met een bijhorende tekst die
waarschuwt dat de lichamen op de foto onrealistisch zijn, en slanker
gemaakt werden om bepaalde delen in de verf te zetten.
"Kinderen
en jonge vrouwen moeten gewaarschuwd worden voor airbrushing, zodat ze
zich kunnen wapenen tegen de beelden die ze zien en geloven dat een
taille van 60 centimeter echt mogelijk is. Want dat is niet zo."
Persvrijheid Is
dat geen censuur, of ten minste een inbreuk op de persvrijheid? "Ze
hebben het recht te printen wat ze willen, maar vrouwen en meisjes
hebben ook het recht zich goed te voelen in hun eigen lichaam. Op dit
moment wordt hen dat recht ontzegd", verdedigt Featherstone zich.
Gedragscode "Bovendien
breken de magazineuitgevers de gedragsregels omdat ze mensen misleiden
en potentieel beschadigen door onrealistische, vervormde en aangepaste
beelden te publiceren zonder enige vorm van kritiek. Advertenties zouden
volgens de standaardcode geen enkel kind mogen blootstellen aan
mentale, fysieke of morele schade, maar er worden wel volop advertenties
geprint die onbereikbare schoonheidsidealen tonen in tienermagazines",
klinkt het nog fel.
Is het voldoende? De
kruistocht van Featherstone is nobel, maar de vraag is of begeleidende
tekst bij onrealistische foto's wel voldoende is. Een beeld is vaak
zoveel sterker dan woorden, en ook al wordt het genuanceerd, de foto heb
je ondertussen toch maar gezien. Om nog maar te zwijgen van de
culturele idealen van de Westerse maatschappijen, die niet zomaar zullen
veranderen.
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
Taylor Momsen is het nieuwe uithangbord voor Galliano
De Amerikaanse actrice Taylor Momsen wordt het uithangbord voor John Galliano. De 'Gossip Girl'-ster zal een nieuw parfum promoten.
Galliano heeft voor de 16-jarige actrice gekozen omdat ze "rebels" is en "anders durft zijn". Het is nog niet bekend voor welk parfum Momsen reclame zal maken.
Taylor Momsen werd onlangs ook het gezicht van 'Material Girl', de kledinglijn van Madonna. (br.she)
Old-fashioned gebreide truien met funky design zijn helemaal in.
Klassiek, netjes, maar toch very up-to-date, zo kan deze kledingstijl
samengevat worden. Het Belgische merk Morrison en het jongere broertje
Howlin' geeft onder meer de klassieke debardeur een tweede leven.
In 1981 richten Ann en Stefaan Olyslager het label Morrison op met als
specialisatie hoogkwalitatief Schots breiwerk. De zonen Jan en Patrick
herlanceren in 2009 met het zustermerk Howlin'. Ze blazen nieuw leven
in het traditionele merk maar laten zoals toen de truien nog steeds
breien in kleine fabriekjes en familiebedrijven in de Schotse
hooglanden.
Jan en Patrick
zorgen voor een nieuwe schwung in het familiebedrijf. Met Howlin', wat
zoveel wil zeggen als "vies geurtje" in het Schots, brengen de broers de
nodige dosis ironie in het merk. De retro dikke pulls, klassieke
debardeurs en stijlvolle hemden krijgen hippe designs in felgekleurde
breisels en een gecentreerde snit. Donkergele, koningsblauwe en felrode
patronen contrasteren perfect met muisgrijs, beige of bruin. Je outfit
maak je compleet met een bijpassende sjaal, das of muts.
De
collectie is grotendeels voor mannen maar er zijn ook enkele stukken
voor vrouwen. De broers hebben een flagshipstore in de Nationalestraat
in Antwerpen, waar ze je graag bijstaan met persoonlijk advies. Ook in
het buitenland kan je de collecties kopen. Van Zwitserland tot Japan.
Zelfs bij Bloomingdales in de Verenigde Staten zijn ze te vinden. Meer
info op www.morrison.be en www.howlin.be
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
Armani bewijst dat strakke zwembroek helemaal terug is
De koning van de couture Giorgio Armani waagt zich op vakantie aan de
nieuwste trend qua badmode voor mannen: de strakke zwembroek. Helaas
voor de 76-jarige man is zijn lichaam niet zo strak als dat van
Cristiano Ronaldo en David Beckham die dit soort badmode voor Armani
moeten promoten.
De
strakke zwembroek is al langer trend, celebs als Rod Stewart en
voetbalsterren Andres Iniesta en Cristiano Ronaldo hebben dit
gelanceerd. Het gevolg is dat dit niets verhullend kledingstuk momenteel
de Europese stranden verovert. De afgelopen zes maanden verviervoudigde
de online verkoop van dit kleine kledingstuk. Helaas beschikt niet elke
man over een goddelijk lichaam als de gemiddelde jonge voetballer. Dat
dus ook het geval is bij Giorgio Armani, hoewel hij er nog goed uitziet
voor zijn leeftijd. Ondanks zijn bruine tintje en zijn zwembroek uit de
laatste designercollectie badkledij van Armani kan de bekende
mode-ontwerper zijn jongere concurrenten toch niet evenaren.
De modekoning rust momenteel even in Spanje met vrienden uit van zijn drukke modecarrière.
Mooi zijn ze niet, comfortabel wel: de Wörishofer-klomp, een
evergreen sinds de jaren '70. Ze worden geassocieerd met bomma's en
boerinnen, maar sinds Maggie Gyllenhaal en Kirsten Dunst er mee werden
gespot, beloeren verschillende celebs de schoenen. Zouden ze, of zouden
ze niet? Wordt het een nieuwe trend, of niet?
Op het eerste zicht lijkt de kans klein, maar de plastieken Crocs met
gaatjes waren ook niet moeders mooiste, en toch veroverden ze in geen
tijd de hele wereld. Uiterlijk is duidelijk niet alles, ook niet in
schoenenland. Een probleem is wel dat ze (nog?) niet overal verkrijgbaar
zijn, wat de opmars enigszins kan stoppen.
50 procent Aan
de andere kant kosten de schoenen nog geen 50 euro, én zagen verkopers
de verkoop ervan met de helft toenemen in de laatste twee jaar. Jong en
oud: beide kopen ze.
Tegenpool Is deze klomp
dan het antwoord op de torenhoge schoenen en de voetpijn die ermee
gepaard gaat? Want daar lijkt het wel op. Met zijn kurkzool, steun aan
de wreef en zonder een hak, is de Wörishofer-klomp de absolute tegenpool
van elke stiletto.
Podologen juichen het orthopedische
schoeisel dan ook toe: de open sandaal laat de voeten ademen en is beter
voor de algemene gezondheid.
Rijtje Misschien
wordt de Wörishofer de nieuwste toevoeging in het rijtje 'lelijke'
schoenen, naast de Crocs, de populaire Uggs, Birkenstocks en Dr Scholls. (br.hln)
De reclamecampagne van lingeriefrabrikant Sloggi met slipjes in de
kleuren van de klassementstruien van de Tour moet uit het straatbeeld
verdwijnen.
De Jury voor Ehtische Praktijken inzake Reclame (JEP) ontving
klachtenbrieven over de reclameborden die sinds de start van de Tour de
France in ons land te zien zijn. Volgens de JEP doet de reclame afbreuk
aan "de menselijke waardigheid van de vrouw".
Sloggi betreurt de
beslissing en is verwonderd dat slechts een paar klachten voldoende
waren om de campagne te laten stoppzetten. "Mocht de campagne een haast
nationale heisa hebben veroorzaakt die de JEP bedolven zou hebben onder
een berg van verontwaardigde klachten, dan zouden wij het verbod op de
campagne best begrepen hebben", aldus PR-verantwoordelijke Ann
Raemaeckers.
Het reclamebureau RCA gaat wellicht niet in beroep
tegen de beslissing van de JEP. De campagne was slechts voor twee weken
gepland.
Terwijl gewone mensen nog volop genieten van de zomer, de zon en de
luchtige kledingstijl die daar bij hoort, buigt de modewereld zich
alweer over wat we komende herfst en winter zullen dragen. Veel jurkjes
blijkbaar, en dit zijn de vier trends:
Chanel.
Midi-lengte Deze jurken komen tot halverwege je
schenen, en geven je een statige, ietwat preutse uitstraling. Als je
groot genoeg bent tenminste, want voor wie kleiner is dan 1,70 meter is
deze lengte geen cadeau. Te combineren met hoge pumps of enkellaarsjes,
dat spreekt voor zich.
Stella McCartney.
Babydoll-jurkjes Voor
wie gelooft in een warme winter, biedt het babydoll-jurkje een
aantrekkelijke mogelijkheid. Kort, elegant, een tikje speels en relatief
flatterend: er zijn ergere opties. Wie met nylons niet genoeg heeft,
kan het jurkje eventueel ook combineren met een jeans of een paar
(dikke) leggings.
Balmain, de korte naveldiepe jurk.
Naveldiep Deze lange
jurken lijken enkel geschikt voor rode lopers en bals. Met een lengte
tot op de grond en een decolleté tot aan de navel, zijn ze erg sexy en
elegant, maar nauwelijks draagbaar in het echte leven. De korte
cocktailversies daarentegen zijn een zeer goede optie voor de
eindejaarsfeesten.
Ann Demeulemeester.
Gothic Zwart blijft
ondanks alles het overheersende kleur, en in zwart leer krijgt het
algauw een gothic uitstraling. Hoog gesloten, lang en eventueel met veel
riempjes en frutsels: dit zal maar een niche aanspreken.
Geruchten doen de ronde dat voetbalster David Beckham opnieuw uit de kleren zal gaan voor een onderbroekenmerk.
Volgens De Telegraaf zou Beckham gezegd hebben dat er mogelijk een nieuwe campagne komt. "Maar die zal niet voor Armani zijn", klinkt het.
Vorig jaar maakten David en Victoria Beckham samen reclame voor het Italiaanse merk. De lingeriefoto's verschenen toen op reclameborden over de hele wereld.
Het modeblad Vogue pakt uit met een opmerkelijke fotoshoot. Niet
alleen poseert Lea poedelnaakt, maar is het model ook transseksueel.
Givenchy ontwerper Ricardo Tisci heeft een bijzondere boon voor zijn
persoonlijke assistante, Lea voordien Leo genaamd. Volgens haar beschikt
de transseksueel over heel wat modetalent en oogt ze uiterst vrouwelijk
met aristocratische trekjes. De dame werd door haar baas al ingezet in
de herfstcampagne van Givenchy en was te zien in de Italiaanse Vanity
Fair.
De modebijbel Vogue wist Lea opnieuw te strikken. Volgende
maand verschijnt ze in het magazine onder de titel 'Lea, born again'.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf. Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De 'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het Nieuwsblad)
Lady Gaga krijgt dan toch geen eigen parfum, althans niet in samenwerking met het beautybedrijf Coty.
Coty ontkent met kracht alle geruchten over een mogelijke samenwerking tussen het bedrijf en de zangeres. Volgens hen zijn er geen vergevorderde gesprekken en zal er dus ook geen Lady Gaga-parfum bij Coty komen. Eerder beweerden diverse Amerikaanse modewebsites dat Gaga binnenkort een eigen geurtje op de markt zou brengen. (br.she)
Deze zomer hullen fashionista's zich nog
massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de
maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een
beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie
ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het
bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de
rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? (br.hln)
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de kuiten
Hoge hakken wisselen voor lage schoenen beschadigt de
kuiten
In de zakelijke disctricten van New York of Londen is het geen
ongewoon zicht: nette zakenvrouwen die hun hoge hakken wisselen voor
ballerina's, slippers of zelfs sportschoenen voor ze naar huis wandelen.
Op het eerste zicht een logische keuze, zeker als je meer dan een
kwartier moet stappen. Maar voor het lichaam is het net de slechte
keuze.
"Vrouwen die meestal rondlopen op hoge hakken, kunnen hun
spieren beschadigen door op lage schoenen of blootsvoets rond te
lopen", aldus wetenschapper Marco Narici in Journal of Experimental
Biology.
Dat komt omdat na
verloop van tijd, na het lange tijd dragen van hoge hakken, de
kuitspieren inkorten en verzwakken. Hoge hakken doen je namelijk op je
tenen lopen, wat de afstand tussen de enkels en de achterkant van de
knieën verkort.
De kuiten korten
gemiddeld 13 procent in, als een vrouw twee jaar lang vijf dagen per
week hoge hakken draagt. Ook wie lage hakken draagt (4 à 5 centimeter)
kan op lange termijn spierschade oplopen. Wie dan plat gaat lopen, rekt
die verkorte spieren uit, wat pijn en ongemak kan veroorzaken.
Volgens
de wetenschappers is de verkorting permanent, tenzij je elke avond de
spieren stretcht. Dat kan gemakkelijk op een trap. Je plaatst één voet
op een trede, en de andere op de trede erboven. De hiel van de eerste
voet hangt over de tree, en wordt lichtjes naar beneden geduwd. Dit rekt
de kuitspieren uit. Herhaal verschillende malen voor beide voeten.
Een
andere manier om spierschade te vermijden is nooit meer lage schoenen
drageb... of nooit aan hoge hakken beginnen.
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Geheim van perfecte benen Gwyneth Paltrow? Make-up
Gwyneth Paltrow gaf onlangs toe dat ze make-up op haar benen smeert om
deze mooier te maken. Dit zorgt voor een gevoel van opluchting bij heel
wat vrouwen, nu blijkt dat ook celebs middeltjes nodig hebben om hun
tekortkomingen te verdoezelen.
Met make-up...
Make-up
voor je benen is de middenweg tussen een natuurlijke look en
zelfbruiners. Als je kiest voor een dikke foundation camoufleer je
littekens, vlekken en spataders, een luchtiger product laat je benen
stralen. Het effect blijft natuurlijk niet erg lang, maar je kunt fouten
wel meteen wegwassen.
... zonder make-up.
Tegenwoordig heb je speciale foundations
op de markt voor je ledematen als 'Face and Body Foundation' van MAC of
'No Streaks Bronzer Dry Body Mist' van Ambre Solaire.
Halverwege de solden hebben de handelaars een omzetstijging van 1,5
procent geboekt tegenover de vorige zomersolden, meldt het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen. Fedis bevestigt dit nieuws en zegt dat
vooral mannenspullen vlot over de toonbank gaan.
"Door het aanhoudende mooie weer gaan vooral de typische zomerspullen
zoals topjes, rokjes, kleedjes, shorts en sandalen zeer vlot over de
toonbank", zegt het NSZ in een persbericht. "Verwacht wordt dat in de
tweede helft van de solden vooral de lentecollectie zal verkocht
worden."
Volgens het NSZ verwachten de meeste handelaars voor de
volledige soldenperiode "een gelijke of betere omzet dan vorig jaar".
Toen werd ook gesproken van een goed resultaat. Van de handelaars zou 57
procent tijdens deze soldenperiode evenveel verkopen als vorig jaar, 14
procent zou uitgaan van een meerverkoop.
Ook
Fedis, de Belgische federatie van de distributie, zegt dat tijdens de
eerste twee weken van de solden is meer verkocht dan vorig jaar. Na
precies twee weken van koopjes is de balans voor de verkopers van
kleding, schoenen en accessoires positief. De meeste Fedis-leden hebben
meer of dezelfde omzet gedraaid dan vorig jaar. De hitte van de voorbije
dagen zorgde er wel voor dat de koopwoede van de eerste dagen wat is
geluwd.
Volgens Fedis zijn
zomerartikelen bijna volledig uitverkocht. Vooral topjes en shorts en
zomerjurkjes doen het goed, net zoals badmode. Opvallend is voorts dat
de mannenspullen erg in trek zijn, blijkbaar hebben veel mannen op de
solden gewacht om zich een nieuwe outfit aan te schaffen.
De
klanten bleken de afgelopen twee weken ook graag in de shoppingcentra,
met airco, te vertoeven. De solden duren nog tot 31 juli
Fans van Lady Gaga kunnen binnenkort net zo excentriek ruiken als hun idool. De zangeres zou namelijk op de proppen komen met een eigen parfum.
Hoe het parfum precies zal heten of ruiken is nog niet bekend. Maar volgens insiders zou de zangeres in vergevorderde gesprekken met Coty Beauty verwikkeld zitten. Coty was ook verantwoordelijk voor de parfums van Kate Moss, Kylie Minogue en Sarah Jessica Parker. (br.she)