Een spleetje tussen de tanden is erg trendy. Vrouwen laten sommige ingrepen zelfs ongedaan maken om meer op Georgia Jagger en Lara Stone te lijken.
Georgia Jagger, Lara Stone, Vanessa Paradise, allemaal hebben ze het authentieke spleetje tussen de tanden. Vrouwen vinden die look zo sexy dat ze hun beugel aan de kant gooien en zelfs naar de tandarts stappen om te vragen of dat oude tandspleetje niet terug gecreëerd kan worden.
Volgens tandheeldeskundige Laura Torrado is er een duidelijke trend te bemerken. "Dit is een perfect voorbeeld van het beëindigen van een bestaand schoonheidsideaal. Nu willen mensen terug een natuurlijke glimlach. Imperfectie maakt mensen interessant en geeft een natuurlijke uitstraling en gevoel", aldus Torrado.
Publiekslieveling Karl Lagerfeld kleurt de zomer voor Chanel wel zeer apart. Niet alleen houdt hij deze zomer vast aan pastelkleurtjes, maar heeft de haute-couture designer plannen met onze kapsels. Die worden steevast opgestoken tot ware muizenoren, voorzien van reuzenstrik en al.
Noah Cyrus treedt in de voetsporen van haar bekende grote zus. Het 9-jarig meisje gaat haar eigen kinderkledij uitbrengen.
De 17-jarige Miley Cyrus lanceerde vorig jaar haar eigen kledinglijn. Dit jaar is het de beurt aan haar zusje. Noah (links op foto) start samen met actrice Emily Grace Reaves de 'Ooh! La, La!'-lijn, die vanaf 14 februari in de Amerikaanse winkels te verkrijgen is.
De collectie zal bestaan uit "kledij die combineerbaar is met ballerina's, gymschoenen of laarsjes voor een rock and roll-look". (br.she)
Het is dus toch mogelijk dat stervelingen kunnen wandelen met de
torenhoge hakken van 30 ontworpen door Alexander McQueen. Zangeres
Kelis bewees het gisteren op de rode loper in Hollywood.
Kelis
ging duidelijk voor een surrealistisch ensemble op de rode loper, ze
liet zich inspireren op de nieuwste film van James Cameron. Ze droeg
een strak, roze, latex pak, waarin haar rondingen niet helemaal tot hun
uiting kwamen. Ook was er een duidelijke 'camel toe' zichtbaar, één van
de ergste modeblunders. De zangeres had een ontzettend lange staart die
tot haar knieën kwam, op haar hoofd droeg ze gigantische studs. Haar
neusbel was via kettingen verbonden met haar oren, de veren op haar
wimpers maakten het bizarre geheel helemaal af.
De jonge vrouw shopt het liefst bij
H&M. Voor hun jeans draagt het merk Diesel hun voorkeur weg. Dragen
ze make-up, verkiezen ze Bourjois boven Maybelline en Nivea. Een
rondvraag onder 3.000 jongeren tussen 15 en 30 jaar door JIM-zender,
toont dat aan.
Criteria 359
merken werden beoordeeld aan de hand van zeven criteria: kwaliteit,
prijs, overeenkomst met hun identiteit, uniciteit, ethische waarden, de
mate waarin ze het merk willen en hoe erover wordt gepraat.
Bij
de Jeans-categorie en het kledingmerk kaapt Diesel de eerste prijs weg.
Shoppen doen ze dan weer liever bij H&M, gevolgd door Zara en
Hunkemöller.
Kate Moss is niet langer alleen het gezicht van het Franse accessoiremerk Longchamp. Het Britse topmodel gaat voor het merk voortaan ook handtassen ontwerpen.
Moss tekende bij Lonchamp een langetermijncontract. Twee keer per jaar zal het model een collectie voor het label moeten bedenken. Gebruiksvriendelijk
Voor haar eerste handtassenlijn wilde Moss gebruiksvriendelijke modellen ontwikkelen. "Ik reis veel en vind het vervelend om te slepen met een zware tas", aldus het model, "Mijn eerste collectie moest daarom comfortabel en licht zijn".
De eerste collectie 'Kate Moss for Longchamp' heet 'Rock'n Casual' en bevat vier leren handtassen. Deze zijn vanaf 11 februari te verkrijgen. (br.she)
Lichtgeel, anijsgroen, sprankelend roze en een vurig oranje,... Wanneer we het kleurenpalet van cosmeticagigant Bourjois mogen geloven wordt het een bijzonder kleurrijke lente.
Het druilerige winterweer is nog lang niet gedaan en de vrieskoude snijdt nog steeds door ons gezicht. Maar vanbinnen maken we ons stiekem al klaar voor een fleurige, bloemige lente. Eentje die bol staat van de pracht en praal, van de felle kleurcombinaties en de leuke stofjes.
Om deze voorjaarsfantasie vol vitaliteit te vieren, zijn de bekende ronde Bourjoisdoosjes bedrukt met gekleurde en subtiele bloemen. Op de oogleden brengen we dit voorjaar het harmonieuze duo citroengeel en tabaksblond aan. Om je ogen meer swung te geven omlijn je ze met een goudkleurig lichtgroen oogpotlood. Deze combinatie zorgt voor een oplichtend effect, net alsof je in het zonlicht kijkt.
Op je nagels komt volgens Bourjois een fruitig kleurtje. De make-upgigant doet daarom beroep op de koraaltinten die vorige zomer al erg hip waren. Voor een avondje stappen voorzien ze de nagels van een pure lak die lijkt op uitgedroogde aarde.
Het allerbelangrijkste dit voorjaar zijn echter de lippen. Deze worden gehuld in fruitkleuren die extra glanzend zijn en je die ultieme 'wetlook' bezorgen. De nieuwe creaties van de Sweet Kiss Shine lipsticks zijn sappig mandarijn voor lippen die er letterlijk uitspringen en fonkelend roze voor een sublieme glans. De lipsticks zorgen er dankzij hun voedende formule, ultrafijne textuur, transparante tinten, Monoï olie, zeecollageen en een derivaat van vitamine E voor dat je lippen gehydrateerd en glad blijven.
De bekende foto van Marilyn Monroe waarbij haar witte jurk opwaait door
de metro is wereldwijd bekend. Deze inspireerde het lingeriemerk
Protec-Style voor een wegwerponderbroek.
Glamour De Marilynonderbroek
is niet meteen sexy, hij lijkt eerder op iets wat je grootmoeder zou
dragen. Hij is verkrijgbaar in zwart, wit en beige en bestaat uit een
speciale stof, die absorberend en vlekvrij is, ook is hij
antibacterieel en schimmelwerend. Ideaal dus voor tijdens je
menstruatie of als je met continentieproblemen kampt, maar je je toch
sexy wil voelen. Directeur van het lingeriemerk Linda Lord: "Ik
ontdekte dat er nood was aan een glamoureuze en tegelijkertijd een
wegwerpbare onderbroek, maar dat bestaat simpelweg niet. De vrouwen die
Marilynonderbroek dragen moeten zich veilig voelen door het comfort en
de duurzaamheid."
Goed voor milieu De
makers zeggen dat de onderbroeken 10 keer hun eigen gewicht absorberen,
het is dus even efficiënt als inlegkruisjes of tampons. Omdat deze
onderbroek dit overbodig maakt, beweren de makers dat deze lingerie ook
goed voor het milieu is. Dit zou eveneens vrouwen zelfzekerder moeten
maken, omdat de onderbroek garandeert dat je geen lekjes meer hebt.
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
De fotografe Annie Leibovitz staat normaal
gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar
ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.
De
voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer
niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er
namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als
Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is
puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel
erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton
in een persmededeling.
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Actrice Scarlett Johansson heeft het hart veroverd van het Mango-management. De actrice mag namelijk opnieuw schitteren als uithangbord voor de winkelketen.
Fris en jeugdig. Dat is wat Mango met zijn nieuwste collectie voor ogen houdt. Opvallend is dat dit seizoen natuurlijke stoffen en eenvoudige silhouetten centraal staan in de lijn. Johansson zelf is alvast vol lof over haar 'nieuwe' job. "Ik hou van de zachte, frivole kledij van Mango. Het is de perfecte keuze voor vrijetijdskleding. De stukken zijn perfect combineerbaar met andere, duurdere stukken en geven iedere outfit dat tikkeltje meer." (br.she)
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters zet zich graag in voor een goed doel. De Belgische ontwerper heeft daar zelfs enkele archiefstukken voor over.
Fans van Bruno Pieters kunnen nu enkele collectors items op de
kop tikken. De designer verkoopt namelijk enkele exclusieve
archiefstukken die gedragen werden tijdens zijn modeshows ten voordele
van de weeskinderen in India.
In de collectie zitten onder andere jassen, jurken, sweaters, rokken en broeken. (br.she)
De kleurrijke campagnes van het modehuis Benneton schitteren ieder seizoen weer op de pagina's van de meest toonaangevende modemagazines. Nu biedt het modemerk jou echter ook de kans om op deze prachtige foto's te schitteren.
Vergeet die professionele modellen, echte vreugde en vrolijkheid kan je veel beter van de gezichten van echte mensen aflezen. Met die boodschap trekt Benneton naar de buitenwereld. Zij zoeken 20 kandidaten die hun nieuwe campagne opvrolijken. Inschrijven kan over een tweetal weken via het web, waarna internetgebruikers en een jury de 20 beste inzendingen uitkiezen.
De uiteindelijke modellen-voor-één-dag worden naar New York gevlogen waar ze samen mogen genieten van een professionele fotoshoot met celebritiyfotograaf Josh Olins. (br.she)
Mall walking, of in shoppingcentra rondlopen als sport, is een grote
fitnesstrend in Amerika. Vooral bij kersverse mama's en gepensioneerden
slaat dit aan.
Oudste sport "Het
grootste deel van de mall walkers is gepensioneerd, maar ook mama's met
buggy's doen aan deze 'sport', aldus Sara Donavan, als experte schreef
zij het boek: 'Mall Walking Madness: Everything You Need to Know to
Lose Weight and Have Fun at the Same Time.' "Wandelen is één van de
oudste sporten. Duizenden jaren geleden kondigde de Griekse 'arts'
Hippocrates dit als het beste medicijn aan. Volgens experts helpt het
je gewicht onder controle te houden, je bloeddruk te verlagen, het
risico op hartaanvallen en beroertes te beperken.
Strenge winters De
'sport' startte in de koude delen van Amerika. Artsen raadden in de
jaren '50 hartpatiënten aan om daar te herstellen, ver weg van de
sneeuw en ijs tijdens de strenge winters. Sinds de jaren '80 is het
overgewaaid naar Europa en Azië. Het is nu zelfs zo dat de winkelcentra
in Amerika drie uur vroeger opengaan voor de 'mall walkers', de winkels
blijven dan toe, zodat ze genoeg ruimte en rust hebben om te sporten.
Sally Brooks, een Londense topkapper en art director bij Nivea, zet de
kapseltrends voor 2010 op een rijtje. Er is voor elk wat wils: je kan
zowel voor nonchalant en slordig gaan als strak.
Sally
Brooks bestudeerde aandachtig de catwalks en de kapsels van de
modellen, dat meldt nu.nl. Daaruit leidde ze vier belangrijke stijlen
af die komende lente en zomer trendy zullen zijn:
Miley Cyrus toont hoe nonchalant toch glamoureus kan zijn.
Glamour Glamoureuze
kapsels zijn het helemaal deze lente. Zorg er wel voor dat je er niet
te oud uitziet, de bedoeling is dat het jong en sexy blijft. Dat doe je
door zacht, golvende lokken en sexy, losse dotjes. Qua kleur scoren
heldere varianten goed.
Strandgevoel Vlechten,
gebekt haar en glanzende lokken, deze accenten moeten voor een
nonchalante look zorgen, alsof je net een dagje op strand spendeerde.
Wat de kleuren betreft ga je voor lichte tinten.
Sienna miller toont op Golden Globes hoe strandhaar chique kan zijn.
Kort Ga
je voor kort, dan zijn krullen een goede optie, net zoals in de jaren
'80. Denk aan de populaire coupe van Victoria Beckham. Hierbij ga je
voor een blonde of lichtbruine kleur.
Strak Strak
geknipt, achterover gekamd of een opgestoken kapsel zullen ook goed
scoren. Ideaal als je een volwassen look wilt. Gel is je beste
compagnon bij deze trend. De kleur maakt minder uit, het is echter wel
essentieel dat je haar glanst.
Audrey Tautou gaat voor kort zoals het hoort, met krullen.
Pompons zijn niet enkel iets voor cheerleaders, marjoretten of kleine
kindjes. Nee, de bollen hebben hun weg (terug) gevonden naar de mode.
Het beste nieuws is dat je je oude sjaals, handschoenen en zelfs truien
kan 'updaten' door er (zelfgemaakte) pompons of pomponnetjes aan te
bevestigen voor drie keer niks.
Celebs en ontwerpers Rihanna
droeg de pompons op haar wintermuts, Cheryl Cole droeg een beanie met
een pompon en Cat Deely droeg ze aan haar winterjas. Ook de designers
vielen er massaal voor: Diane Von Furstenberg versierde er haar hele
wintercollectie mee en Mulberry bevestigde ze aan een jas met 'bonten'
kraagje. Echt winters dus.
Maar hoe draag je dat nu? Pompons
passen het best bij winterse accessoires als sjaals, mutsen,
handschoenen, sneeuwlaarzen, wollen sokken of pantoffels. Afhankelijk
van de look die je wil uitstralen, kan je kiezen voor bonte of sobere
kleuren, effen of combinaties. Uitzonderlijk passen ze bij een tuniek
of jurkje, maar kies er dan wel in dezelfde kleur als dat tuniekje of
jurkje.
Nicole Richie gaat voor een moderne versie van 'De kleren van de
keizer': kleren die naakt aanvoelen. De nieuwste collectie voor haar
kledijmerk 'Winter Kate', is vooral geïnspireerd op wat ze zelf graag
draagt: fladderige niemendalletjes die aanvoelen alsof je niets draagt.
"Ik
ben altijd al een voorstander geweest van comfortabele kledij, ik ga
zeker niets dragen waar ik me niet goed in voel. Het beste is wanneer
dat je niet voelt dat je iets draagt."
Richie
ontwierp de kledinglijn helemaal zelf. "100 procent van de collectie is
van mij. Ik heb alles zelf bedacht echt uitgezocht: de kleuren, de
snit, de stoffen. Ik zou nooit mijn naam op iets zetten dat ik niet
zelf zou dragen. Daarom dat deze collectie zolang op zich heeft laten
wachten."
De kleren
zullen te koop zijn in enkele zelf geselecteerde chique winkels, al
gaat Richie er prat op dat de hele collectie 'extreem betaalbaar' is.
Dat blijkt een overdrijving van een rijke socialite, want hoewel een
topje nog te betalen is (48 euro), blijft het veel voor een topje. Om
over het suède vest (967 euro) nog maar te zwijgen.
Dochter Vogue-hoofdredactrice blijft muze van Esprit
Dochter Vogue-hoofdredactrice blijft muze van Esprit
Julia Restoin-Roitfeld is opnieuw de muze van het modemerk Esprit. De dochter van Vogue-hoofdredactrice Carine Roitfeld was eerder al het boegbeeld van de Women Casual lijn.
Julia mag deze keer de exclusieve Heritage lijn kracht bijzetten. De fotoshoot kondigt alvast een spectaculaire collectie aan. Met foto's genomen in de Californische woestijn maakt het modehuis eveneens een knipoog naar het begin van de jaren '90. Restoin-Roitfeld maakt al sinds haar debuut in 2006 furore in de modewereld. Modeontwerper Tom Ford noemde haar zelfs zijn enige inspiratiebron.
Het modehuis Louis Vuitton kiest bij het aanbreken van het nieuwe modeseizoen voor een sprookjesachtig thema. Om zijn Disney-obsessie extra kracht bij te zetten ontwikkelde designer Marc Jacobs en zijn team nu een echte dierencollectie.
In de Animania-collectie vind je sleutelhangers van dieren, kleine portefeuilles, sjaals en clutches terug. Als je alle dieren bij elkaar legt heb je zonder twijfel het gehele Disney-bos verzamelt, op uitzondering van Sneeuwwitje en Bambi. Konijntjes, kleine vogels, eekhoorntjes, je kan het zo gek niet bedenken of het zit in de Animania-collectie.
Spijtig genoeg kosten de hebbedingen een pak geld. Zo betaal je voor een muntenportefeuille 500 dollar, een sjaal heb je voor 220 dollar en een sleutelhanger kost je 340 dollar. (br.she)
Modeontwerper Manish Arora is stilaan aan een onverwoestbare opmars bezig. De Indische ontwerper tekende na zijn champagnedeal bij Pommery nu ook een contract bij 3Suisses.
Is de wereld klaar voor de extravagante, kleurrijke ontwerpen van Manish Arora. Zeker en vast als we de mening van grootse merken als Pommery en nu ook 3Suisses mogen geloven. Zij tekenden namelijk een deal met de opvallende ontwerper.
Dit voorjaar gooi je die fletse groene en roze kleurtjes dus best zo snel mogelijk de kledingcontainer in. Je kan nu voor een prikje jezelf wentelen in de mooiste designkledij van Manish Arora. Zo betaal je voor een jurk 180 euro, een tasje kost 70 euro, een blouse 80 euro, een rok 130 euro en een jumpsuit 195 euro. Veel geld? Niet als je bedenkt dat je voor een Manish Arora normaal boven de 1.000 euro zit.
Wie er altijd al wou uitzien als de figuren uit de Avatar-films, kan
binnenkort terecht bij de smeerseltjes van beautymerk Milani. Vanaf 1
februari is er een speciale 3D make-up lijn te verkrijgen om speciale
effecten op gezicht en huid te creëren. 3D Make-up Een
eigen make-up lijn in 3D lijkt binnenkort het hebbeding voor de echte
liefhebber. Oogschaduw, lipgloss en nagellak in aparte kleurtjes zouden
het licht op een bepaalde manier reflecteren dat ze een effect van
reliëf creeëren. Zo wordt nog maar eens
aangetoond dat film- en fashionindustrie altijd hand in hand gaan. De
kaskraker Avatar kan niet achterblijven.
Europa? Voorlopig
wordt de lijn enkel in Amerika uitgebracht. Of en wanneer de make-up
ook in Europa te verkrijgen, blijft maar de vraag. Zodra blauwe
wezentjes worden gesignaleerd, weten we voldoende.
Nivea start het voorjaar met een grootse revelatie. Ze beweren een foundation te hebben gecreëerd die 24 uur lang houdt en iedere temperatuursverandering met glans doorstaat. Dat vraagt voor een test.
Extreme Resist Foundation heet het hebbeding. De make-up is verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren (nude, beige, sand, caramel) en houdt tot 24 uur lang. Bovendien zorgen zijn minerale poeders ervoor dat de foundation hitte- en vochtigheidbestendig is.
Het probleem bij heel wat foundations is dat het goedje al snel op je blouse of sjaal afgeeft. Zeker in warme omgevingen waar je heel wat transpireert. Wij smeerden het goedje dan ook vol argwaan op, haalden onze warmste wollen wintersjaal boven en trokken naar de vochtige, warme winkels tijdens de soldenkoopjes. Na 4 uur shoppen en het daarbij horende transpireren gaf de foundation nog steeds geen vegen op onze grijze sjaal. Meer zelfs: de crème bleef onberispelijk zitten, wat niet gezegd kon worden van ons haar en onze mascara.
Na een dagje winkelen en zo'n 15 uur na aanbrengen was er nog steeds een vleugje foundation aanwezig waardoor kleine onzuiverheden weggewerkt bleven. Maakt het product dan al zijn beloftes waar? Neen. Het product blijft inderdaad extra lang op je huid zitten en vermindert het risico op vegen aanzienlijk, maar zonder een beetje poeder kan je de deur echt niet uit. De foundation is erg vettig, noodzakelijk voor een langhoudende foundation, waardoor je al snel glimt. Gelukkig trekt het product wel snel in je huid, waardoor je je make-up alvast niet voelt zitten. Gebruikstips :
De Extreme Resist Foundation geeft je een perfecte teint zonder onvolmaaktheden, zodat het lijkt alsof je geen make-up draagt. Kies eerst de juiste tint door de foundation aan te brengen in je hals.
Breng de foundation niet rechtstreeks aan op je huid, maar eerst op je hand en neem vervolgens de juiste hoeveelheid per gezichtszone om een natuurlijk effect te creëren. Breng de foundation met je vingertoppen aan en voel de textuur smelten op je huid. De zijdezachte foundation is gemakkelijk aan te brengen. Het resultaat is een perfect egale teint met een onberispelijke finish.
Voor een Extreme Resist Foundation betaal je 15,50 euro. (br.she)
Worden de 'Plakkies', slippers waarvan de zool uit autobanden is
gemaakt, een must-have deze zomer? De kans bestaat want het
eco-vriendelijk schoeisel, opgesmukt met hippe motieven, is straks in
de Belgische winkels te vinden.
'Plakkies'
is het Afrikaanse woord voor slippers. Studenten van de Technische
Universiteit Delft richtten samen met de Nederlandse stichting
KidsRights, een unieke, verantwoorde slipperfabriek op in de
sloppenwijken van Durban, Zuid-Afrika. Met dit initiatief creëren de
studenten niet alleen werkgelegenheid voor kansarme inwoners uit de
sloppenwijken maar ook een funky, duurzame design slipper gemaakt van
autobanden.
De zool van de
Plakkies is gemaakt van oude autobanden. Deze worden in Zuid-Afrika
massaal gedumpt en illegaal verbrand en zijn daarmee een enorme
belasting voor het milieu. Dankzij de Plakkies worden de autobanden
hergebruikt. De kleurrijke patronen op de slipper zijn ontworpen door
weeskinderen uit de sloppenwijken rondom Durban. Deze tekeningen
verbeelden de creativiteit en de dromen van deze kinderen. Alle winst
die voortkomt uit de verkoop van de Plakkies gaat voor de volle 100%
terug naar KidsRights' weeskinderenprojecten in de betreffende
sloppenwijken.
Het doel van
de fabriek is om structurele werkgelegenheid te creëren in een van de
meest sociaal en economisch verwaarloosde gebieden van Zuid-Afrika. In
deze fabriek werken 70 ongeschoolde, voornamelijk HIV-geïnfecteerde
inwoners uit de sloppenwijken.
Dankzij deze baan kunnen zij,
vaak na jarenlange werkloosheid, weer een bestaan opbouwen. Elke
werknemer kan met zijn loon naast zichzelf ook 10 mensen in zijn
directe omgeving onderhouden. Kinderen kunnen weer naar school en zo
krijgen 700 mensen door dit initiatief weer kans op een toekomst. In de
fabriek staan veiligheid, opleiding en gezondheid op nummer een.
Plakkies
zijn verkrijgbaar in verschillende trendy kleuren: Sunny Pink, Silver
& Gold en Summer Fresh voor vrouwen en Sky Blue en Urban Soil voor
mannen. Ze zijn te verkrijgen 39,95 euro bij de betere trendy
schoenen- en fashionwinkels in België.
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
De Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker gaat weer aan de slag in de modewereld. Dat meldt Women's Wear Daily.
De actrice wordt sinds de serie 'Sex and the City' gezien als een stijl-icoon. Ze speelde namelijk de columniste Carrie Bradshaw met een verslaving voor modieuze - en dure - schoenen. Nu mag Parker haar ervaring gebruiken als creatief directeur voor het Amerikaanse modehuis Halston Heritage.
Het is niet de eerste keer dat Sarah Jessica Parker in de mode-industrie gaat werken. In 2007 bracht de actrice haar eigen kledinglijn 'Bitten' op de markt. Dat bleek echter geen succes, want een jaar later werd de collectie al stopgezet (br.she)
Celebrities kiezen massaal voor kleine borsten. De grote voorbeelden van dienst zijn Katie Price, Victoria Beckham en Christina Aguilera.
Victoria Beckham ging onlangs van een E-cup naar een bescheiden B-cupje. Katie Price ruilde haar gigantische H-cup dan weer in voor een verstandige E-cup en Christina Aguilera had zo genoeg van haar F-cup dat ze intensief begon te trainen om terug naar een C-cup te gaan.
Volgens trendwatchers zouden deze celebrities er wel eens voor kunnen zorgen dat mensen met een borstvergroting massaal voor kleinere borsten beginnen kiezen. Benieuwd of cosmetische chirurgen binnenkort enkel nog borstverkleiningen uitvoeren. (br.she)
Sexy stofjes, gemaakt uit dennenhout, tomaten en bessen. Dat is wat de
lingerie van Watmooi belooft. Groene lingerie kent steeds meer succes.
Dennenhout WatMooi
heeft dit voorjaar de collectie duurzame lingerie flink uitgebreid met
4 internationale merken. Daarmee bezit het merk online de grootste
collectie groene lingerie.
De lingerie van het Franse label
g=9.8, bevat stofjes, gemaakt van dennenhout. Het hout wordt gewonnen
door bomen te snoeien, zodat de bomen zelf kunnen doorgroeien. Met een
speciaal biologisch proces wordt het hout omgezet in vezels die samen
met elastan een bijzonder sterke en duurzame stof opleveren.
Eco-katoen Het
label Peau-Ethique is een jong Frans bedrijf dat de allerleukste
lingerie wil maken op een manier die niet schadelijk is voor het milieu
en met respect voor alle mensen. Biologisch katoen wordt verbouwd
zonder chemicaliën en is een logische keuze voor Peau-Ethique: het is
zachter, zit beter en is veel beter voor het milieu en voor je huid.
Tomaten Eco
Boudoir is een eco-sexy lingerielijn met ontwerpen van bamboe en 100%
organic zijde. Zij gebruiken watergedragen, niet vervuilende
kleurstoffen met natuurlijke ingrediënten als tomaten en bessen. De
lingerie wordt Fair Trade geproduceerd.
Vanaf februari is
bij Vero Moda de collectie 'Very' te verkrijgen. Het betreft een
nieuwe, meer luxueuze lijn binnen het populaire merk. Binnen de lijn
wordt ook een kindercollectie op de markt gegooid.
Haute Couture De
laatste trends van de catwalk en meer luxe-materialen als suède, leer
en satijn zijn terug te vinden. Met kleuren als mosterdgeel, zwart,
groen en wit, aangevuld met lila accenten, wordt het een fleurige
zomer.
Very Small Nieuw is ook de
kinderlijn 'Very Small'. De Very Small collectie bevat dezelfde thema's
en trends als de Very collectie voor volwassenen. De Very Small
collectie zal verkrijgbaar zijn voor meisjes van 3 t/m 8 jaar. Bekijk hier de collectie.
Mode moet meer zijn dan een mooi omhulsel. Ze moet ook handig, liefst goedkoop en vooral extravagant zijn. En dankzij de economische crisis doet ze nu zelfs aan multitasking.
Een rok van Roland Mouret die ook dienst doet als een topje en omgetoverd kan worden tot sjaal. Een tas van Fendi of Mulberry die in 10 verschillende kleuren kan aangekleed worden. Een trui van DKNY die plots een bandage T-shirt of zelfs mouwloos topje wordt. Het zijn maar enkele voorbeelden van grote designers die hun ontwerpen multifunctioneel maken. Hun bedoeling? Mensen overtuigen om dure designstuks te kopen, enkel en alleen omdat ze er enorm veel variatie in kunnen brengen. Koop je een tas van Fendi, dan kost je dat 1500 euro, maar je krijgt er wel een tiental lederen, kwaliteitsvolle hoesjes bij waardoor je je tas steeds kan veranderen. Eigenlijk koop je dus 10 handtassen voor de prijs van 1.
Ook Chanel heeft dat begrepen, al pakken zij het iets minder drastisch aan. Zij voerden Lily Allen aan als gezicht van de nieuwe, goedkopere handtassenlijn. Niet enkel zijn de hebbedingen verlaagd in prijs, ze zijn ook omkeerbaar waardoor je eigenlijk 2 handtassen aankoopt. En wil je nog een stapje verder gaan, dan is er de ontwerpster Maia Norman nog. Zij zorgde ervoor dat je met 1 kledingstuk 4 verschillende designs in handen hebt. Haar grijze sweater kan je omdraaien zodat er een limoengroen jasje tevoorschijn komt. Wanneer je de kap af ritst blijf je over met een hip T-shirt.
Victoria Beckham is met haar strakke bob uitverkozen tot meest hippe kapsel van 2009. De draagbare look werd door duizenden fashionista's gekopieerd.
Victoria Beckham verandert ieder half jaar van coupe en dat doet andere fashionista's enkel maar meer watertanden. Agyness Deyn, Sienna Miller en Cat Deeley kopieerden naadloos de coupe van Posh, en driekwart van de ondervraagde Britse vrouwen verkoos de coupe zelfs tot meest hippe kapsel van 2009. Benieuwd of Beckham haar lossere, krullerige kapsel evenveel succes en navolging zal hebben.
De verkoop van jassen gemaakt van vossen, nerts of andere dierenpelzen stijgt terug door de koude temperaturen in Europa.
Grotere vraag De
organisator van pelsveilingen in Helsinki merken een verdriedubbeling
op in de verkoop van bontjassen, de prijzen stijgen daarmee ook met een
derde sinds december. Er is steeds meer vraag naar bont, aldus
veilingmeester Pertti Fallenius. De markt had het de afgelopen jaren
moeilijk, doordat de sociale druk rond deze materialen steeds groter
wordt.
Ook in zomer In landen als Finland en
Rusland blijft de liefde voor bont bestaan, afhankelijk van de grootte
van de mantel kan de prijs van een model oplopen tot 38.000 euro. "Het
koude weer doet de industrie goed", aldus een Finse bontverkoper. "De
modewereld doet zijn best om bont veelzijdiger te maken, zodat mensen
het niet alleen in de winter kunnen dragen. Dankzij nieuwe technieken
worden er nu ook lichte truitjes van gemaakt om in de zomer te kunnen
dragen."
China Ook de verminderde export uit
China zou de industrie stimuleren. De laatste twee jaar halveerde het
land de productie van nerts, vossenpelzen daalde met driekwart. China
is na Europa de grootste producent van bont, daar rust er minder taboe
op het gebruik ervan, wat de verkoop natuurlijk ook stimuleert. "De
kledingindustrie werd de laatste jaren afkerig van bont uit China,
omdat de werkomstandigheden er vaak slecht zijn." Denemarken is de
belangrijkste producent van nertsen, jaarlijks worden in Europa 32
miljoen nerts- en vospelzen geproduceerd.
Taboe is groot "Bont
is geen musthave meer in de kleerkast van vrouwen", aldus mode-expert
Milton Pedraza. "Het is niet dat klanten en vooral vrouwen er niet van
houden, maar de sociale druk blijft groot genoeg. Maar omdat het chique
en luxueus is, houden ze er tegelijkertijd van. Momenteel is het taboe
echter groter dan de drang om de stof te dragen. De economische crisis
doet de industrie ook weinig goeds. Toch zal het gebruik ervan niet
zomaar verdwijnen, designers zullen het blijven gebruiken voor mouwen
en als decoratie, maar een hele jas uit bont zie ik niet meer snel een
trend worden."
Holbewoners Harald Ullmann,
vertegenwoordiger van PETA verwacht dat bont binnen de tien tot
vijftien jaar zal verdwijnen uit het straatbeeld. "Zelfs al zeggen
mensen dat bont terug is, dat is toch wat de industrie ons wil laten
geloven, denk ik niet dat dit echt het geval is. Het heeft niets met
luxe te maken, het gebruik ervan stamt uit de tijd van de holbewoners."
Wie een klassieke, traditionele trouwpartij wenst, mag de bruidsmeisjes
niet vergeten. Maar wat doe je als deze dames niet over hetzelfde
figuurtje of maatje beschikken? De 2Birds dress biedt de oplossing,
omdat dit galakleedje op maar liefst 15 manieren kan worden gevouwen.
Succes Ontworpen
door Ariane Goldman, een oud Wall Street bankierster, kent de jurk
massaal succes in de States. Verkrijgbaar in verschillende tinten en te
dragen op alle mogelijke manieren, zou dit ontwerp iedereen staan. Haar
successtory kent geen eind, vooral na lancering op de populaire Martha
Stewart tv-show.
Europa De ontwerpster hoopt nu ook Europa in te palmen. Eind januari opent ze haar eerste shop in Londen. Bekijk de jurk hier online in alle glorie.
Ontwerpster Vivienne Westwood heeft een contract getekend bij jeansmerk Lee. De extravagante ontwerpster creëerde een uitermate punkerige jeanscollectie voor mannen en vrouwen.
In de vrouwencollectie zitten een boyfriend jeans, een skinny exemplaar, een kleine short en een exemplaar met rechte pijpen. Ook denimhemden en fel gekleurde T-shirts maken deel uit van de lijn.
De collectie komt uit in de herfst 2010. De broeken worden verkocht in de Vivienne Westwoodwinkels. (br.she)
Tal van beautyfabrikanten ontwikkelen producten die je haar lekker doen
ruiken. Shampoos maar ook sprays, vanaf nu hebben je lokken een apart
parfumflesje nodig.
Chocolade en snoep Dankzij
de nieuwste shampoos kun je naast de tradiotionele geuren als kokos ook
je haren laten ruiken naar lychees, kweeperen, blauwe hyacinten of
witte chocolade met de producten van de beautymerken TIGI en Philosophy
Field of Flowers. Het wordt echter nog vreemder met de nieuwste
haarspray die je een geur geeft alsof je net uit de douche komt, zoals
bijvoorbeeld Fusion Brands. Ben je eerder een zoetebek, kies dan de
Hair Shots, ze bieden onder meer cake- en suikerspingeuren aan, dat
meldt Styletoday.nl. Ook Narciso Rodriguez brengt haarparfums uit met
honinggeuren en musk.
Liever subtiel Volgens
de Nederlandse kapper Yves Durif zullen deze geurende haarproducten
niet bij iedereen aanslaan. "De meeste klanten verkiezen een subtiele
geur voor hun haar. Het is ook te specifiek om een hype te worden, niet
iedereen verkiest namelijk dezelfde parfums."
Vrouwen
proberen vaak met allerhande zalfjes rimpels en lijntjes weg te werken
in een gevecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen. Nieuw onderzoek
van Procter & Gamble heeft echter aangetoond dat het veel
belangrijker is om een egale huidtint te hebben als je jong voor de dag
wil komen. Dus dames, berg die antirimpelcrèmes op.
Als je vecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen, dan heeft het
geen zin om te proberen je rimpels weg te werken. Blijkbaar draait
alles om de conditie waarin je huid verkeert. Meer bepaald of de tint
van je huid al dan niet egaal is, is veel belangrijker als je er jong
en fris wil uitzien.
Vanaf
het moment dat we verouderen, worden de stoffen melanine en hemoglobine
onevenwichtig over de huid verdeeld. Hierdoor krijg je op bepaalde
plaatsen bruine plekjes en zichtbare adertjes in het gezicht. Ook
schaduwen gaan zich manifesteren als een gevolg van de aanwezigheid van
rimpels en lijntjes. Zo ontstaan er contrasten en kleurverschillen die
wijzen op veroudering.
Bijkomend
onderzoek heeft aangetoond dat we mensen met een egale huid
aantrekkelijker vinden. "Of je het nu leuk vindt of niet, als je in
een volle kamer binnenstapt, zal je aandacht automatisch focussen op de
persoon met de meest gave huid", verklaart onderzoeker Paul Matts van
Procter & Gamble. Het komt er dus op aan om je huid ontzettend goed
te verzorgen zodat er niet teveel kleurverschillen optreden.
Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote
modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat
de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing:
couture plaktattoos.
Kousenband
De
tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips
kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je
maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus
verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen,
net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie
2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen
momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is
veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.
Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan
Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan
Hoewel alle vrouwen weten, zeker nu met de solden, dat het makkelijk is
om meer uit te geven dan gepland tijdens het shoppen, is een budget van
meer dan 1 miljoen euro toch overdreven. Voor Posh echter is het de
normaalste zaak van de wereld.
Victoria
Beckham liet zich volledig gaan op de bekende Milanese Via
Montenapoleone, waar ze haar favoriete dure boetieks bezocht. Ze
verwende zichzelf met handtassen, schoenen, een reeks jurken, 12
zonnebrillen, reistassen en vijf zetels. Manlief kreeg ook iets, David
Beckham is twee maatpakken en een Rolexhorloge van meer dan 400.000
euro rijker.
Posh geeft van
zichzelf toe dat ze een probleem heeft. "Ik heb echt te veel
uitgegeven, winkelen is als een drug. Hoe meer je hebt, hoe meer je
wil. Als ik in Milaan ben en wandel langs de Via Montenapoleone kan ik
er niet aan weerstaan iets te kopen. Het alsof de spullen in de etalges
naar me roepen: "Koop me! Koop me!"
Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje
Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje
Met vier kinderen en een realityshow heeft Heidi Klum (36) haar handen
meer dan vol, zou je zo denken, maar niets is minder waar. Het Duitse
topmodel probeert nu ook een carrière uit te bouwen als designer.
Volgens het showbizzmagazine People zal Klum twee collecties
zwangerschapskleren op de markt brengen.
Trendy bolle buiken Haar
ontwerpen zullen vanaf midden februari in Amerikaanse winkels als Pea
in the Pod en Motherhood Maternity alsook online verkrijgbaar zijn.
Klum begrijpt als geen ander hoe moeilijk het is om als zwangere vrouw
fashionable kleren te vinden. "Ik wil daarom mijn kennis en ervaring
bundelen in twee trendy collecties voor vrouwen met bolle buiken",
aldus de echtgenote van zanger Seal. Heidi Klum is moeder van Leni (5), Henry (4), Johan (2) en de drie maanden oude Lou.
De witte teint is helemaal in, zij die deze winter graag wit door het leven gaan, kunnen hun hart ophalen bij de nieuwste foundation van Revlon.
De nieuwe foundation is spierwit. Geen moeilijke kleurkeuzes in de parfumerie of het grootwarenhuis meer dus. Het magisch witte goedje, smelt bij het aanbrengen samen met je huidtextuur en transformeert naar de kleur van je eigen teint. Zo worden alle oneffenheden weggetoverd zonder dat je achterblijft met een bruin/oranje gezicht.
Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij
Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij
Vrouwen die urenlang wachten aan gesloten winkeldeuren om een exclusief
kledingstuk van een designer te scoren, het gebeurt steeds vaker. Nu
blijkt dat modemerken opzettelijk weinig stuks maken van bepaalde
collecties, zodat fashionista's er om gaan vechten.
Exlusiviteit scoort Het
is bizar dat H&M zijn designercollecties slechts in een aantal
winkels en in beperkte hoeveelheden verkoopt. Hoe meer er over de
toonbank gaan, hoe meer je verdient, toch? Hier zit echter wel een
marketingstrategie achter. Zou je echt graag die schoenen van Jimmy
Choo voor H&M willen hebben als je weet dat alle vrouwen er op
straat mee rond lopen? Modemerken beseffen nu des te harder dat
exclusiviteit scoort, daarom maken ze opzettelijk weinig stukken van
populaire items.
Vier keer duurder Omdat
niet iedereen er eentje kan hebben, willen plots alle vrouwen die ene
bepaalde handtas. Modemerk Burberry begon met deze aanpak, ze
verkochten hun collectie op minder plaatsen om de exclusiviteit en de
vraag naar het product te verhogen, in plaats van de klanten te
verdrinken in het aanbod. Ook de ontwerpster Isabelle Marant laat haar
schoenen in heel kleine oplagen maken en verkoopt ze enkel in haar
eigen winkel in Parijs. Hierdoor worden haar stukken uiterst exclusief
en belanden ze op eBay aan een prijs die vier keer zo hoog is als in de
winkel.
De goedkoopste
merken namen deze strategie over, denk maar aan de vele
designercollecties van H&M, waar tal van fashionista's vroeg voor
opstaan en vechten met honderden anderen, de Britse keten Topshop doet
hetzelfde met de collecties getekend door Kate Moss. Het gevaar dat de
stukken snel uitverkocht zullen zijn, doet de hersenen van de vrouwen
tilt slaan, ze worden door adrenaline gedreven als ze 's ochtends aan
de winkel staan te drummen. Wat de merken veel publiciteit en aandacht
in de pers oplevert.
Loopschoenen moeten niet onderdoen voor de schadelijke hoge hakken, zo
blijkt. Een Amerikaanse studie bewijst dat loopschoenen meer druk op de
gewrichten leggen dan blootvoets te lopen of hakken te dragen. Lopers
die hun enkel, knie en heupgewrichten willen beschermen, lopen beter op
blote voeten.
Druk op gewrichten Loopschoenen
beschermen de voet van schade, maar de druk van het lopen weegt sterker
door op de gewrichten in de enkels en verder op het been. Terwijl
loopschoenen de impact van de grond wel opvangen, geven ze de druk
sterker door op de gewrichten. Deze druk is zelfs groter dan het lopen
op hoge hakken. Hun resultaten werden gepubliceerd in de Telegraph. In
de krant adviseren ze om loopschoenen te ontwerpen die blootsvoets
nabootsen.
Voordelen De discussie bloeit
hiermee wel op. Al langer worden de voordelen van het blootsvoets lopen
aangehaald. Voorstanders beweren dat het een meer natuurlijke en
nuttigere techniek oplevert, waarbij de bal van de voet de grond het
eerst raakt in plaats van de hiel.
In navolging van juwelen gemaakt van menselijk haar en afdrukken van je
vagina, zijn er nu oorbellen en ringen met menselijke tanden. De
Australische ontwerpster Polly van der Glas beweert met deze bizarre
collectie de ultieme eco-juwelenlijn te hebben ontwikkeld.
Wereldwijde trend? Net
nu je denkt dat de modewereld niet nog vreemder kan worden, duikt er
een nieuwe bizarre trend op: juwelen van tanden. Momenteel gebruikt de
Australische materialen van familie en vrienden om haar juwelen te
ontwerpen. Of als je zelf tanden op overschot hebt, de ontwerpster is
volop op zoek naar 'donoren'. Volgens experts zullen deze juwelen binnenkort een wereldwijde trend worden.
Na een collectie voor Adidas zou David Beckham voor het modemerk van
vrouwlief Victoria mannenkleding ontwerpen. Dat suggereren alvast
roddels op het internet. Chique maatpakken? David
gaf in het verleden al toe dol te zijn op kledij, maar niet echt de
ambitie te hebben om ontwerper te worden. Nu spreken geruchten dat
volgens het Britse modemagazine Grazia tegen, de voetballer zou bezig
zijn kledingstukken voor mannen te tekenen in opdracht van Victoria
Beckham. De chique retrostijl van haar merk zou zich makkelijk kunnen
vertalen naar een kledinglijn voor mannen. We denken aan driedelige
maatpakken die David zelf vaak draagt en dol op is.
Donkere nagellak is nog steeds enorm trendy. Spijtig genoeg laat de kleurintensiteit ook geen foutjes toe. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die donkere manicure tot een perfect einde te brengen.
Donkere kleuren staan bij ieder huidtype. De kleurkeuze hangt dus volledig van je humeur af. Wil je een sexy look creëren, ga dan voor donkerrode en bordeaux kleuren. Een echt fashionstatement zet je neer met diepzwarte nagellak. Wil je graag opvallen maar ook subtiel blijven? Dan zijn navyblauw en donkerpaars perfect. Ze geven je nagels een gesofistikeerde look.
Je nagels hou je best kort en rechthoekig met afgeronde hoeken. Lange zwarte nagels zijn enkel maar angstaanjagend. Vijl je nagels eerst zodat het oppervlak perfect glad is. Oneffenheden zie je erg snel wanneer je een donkere nagellak gebruikt. Denk eraan steeds een basislaag te gebruiken, want donkere kleuren zorgen al snel voor een verkleuring van de nagels. Zet je borstel zo dicht mogelijk bij de nagelriem zonder de rest van je vinger te raken en maak een neerwaartse beweging. Zijn je nagels aan je nagelriemen nog niet volledig gevuld, stip de nagels dan netjes bij.
Donkere nagellak trekt de aandacht naar je nagelriemen. Hydratatie is dan ook van levensbelang. Wanneer je donkere kleurtjes gebruikt, hydrateer je je nagelriemen dagelijks voor een perfect resultaat. (br.she)
Shoppen in Londen wordt vanaf morgen iets duurder. Een tijdelijke
btw-verlaging van de Britse regering loopt immers af. Sinds 1 december
2008 was de btw in Groot-Brittannië tijdelijk verlaagd van 17,5 procent
naar 15 procent. Verschillende grote winkelketens beloven wel het
verschil tussen beide btw-regimes te vergoeden.
Begin
december zei minister van Financiën Alistair Darling dat de maatregel
een besparing van 11 miljard pond opleverde voor de consumenten en
handelaars. Volgens het onderzoekscentrum CEB zorgde de maatregel voor
6,8 miljard pond aan extra consumptie.
De solden komen eraan en dat zullen we in onze kleerkast geweten
hebben. Volgens Brits onderzoek besteden alle vrouwen samen meer dan 1
miljard aan kleding die ze nooit zullen dragen.
Ongedragen Per
persoon bedraagt het prijskaartje aan miskopen gemiddeld 94,91 euro.
Vrouwen lijken de ergste overtreders, tien procent van hun kleerkast
bestaat uit accessoires en kleding gekocht tijdens de solden maar nooit
gedragen. Bij meer dan de helft van de items plakt het prijskaartje er
nog op.
Schuldig Een derde van de
ondervraagde vrouwen beweert minstens vier stukken te hebben die
slechts één keer werd aangetrokken. Ruim de helft van de ondervraagden
voelt zich nadien erg schuldig.
Soldensucces Al
kan deze gewetenskwestie het enthousiasme voor de soldenverkoop niet
kelderen. 54 procent van de Britten is van plan naar de koopjes af te
zakken. Twaalf procent oppert nog voor de dageraad op te staan in de
hoop als eerste in de wachtrij te belanden.