De jonge vrouw shopt het liefst bij
H&M. Voor hun jeans draagt het merk Diesel hun voorkeur weg. Dragen
ze make-up, verkiezen ze Bourjois boven Maybelline en Nivea. Een
rondvraag onder 3.000 jongeren tussen 15 en 30 jaar door JIM-zender,
toont dat aan.
Criteria 359
merken werden beoordeeld aan de hand van zeven criteria: kwaliteit,
prijs, overeenkomst met hun identiteit, uniciteit, ethische waarden, de
mate waarin ze het merk willen en hoe erover wordt gepraat.
Bij
de Jeans-categorie en het kledingmerk kaapt Diesel de eerste prijs weg.
Shoppen doen ze dan weer liever bij H&M, gevolgd door Zara en
Hunkemöller.
Kate Moss is niet langer alleen het gezicht van het Franse accessoiremerk Longchamp. Het Britse topmodel gaat voor het merk voortaan ook handtassen ontwerpen.
Moss tekende bij Lonchamp een langetermijncontract. Twee keer per jaar zal het model een collectie voor het label moeten bedenken. Gebruiksvriendelijk
Voor haar eerste handtassenlijn wilde Moss gebruiksvriendelijke modellen ontwikkelen. "Ik reis veel en vind het vervelend om te slepen met een zware tas", aldus het model, "Mijn eerste collectie moest daarom comfortabel en licht zijn".
De eerste collectie 'Kate Moss for Longchamp' heet 'Rock'n Casual' en bevat vier leren handtassen. Deze zijn vanaf 11 februari te verkrijgen. (br.she)
Lichtgeel, anijsgroen, sprankelend roze en een vurig oranje,... Wanneer we het kleurenpalet van cosmeticagigant Bourjois mogen geloven wordt het een bijzonder kleurrijke lente.
Het druilerige winterweer is nog lang niet gedaan en de vrieskoude snijdt nog steeds door ons gezicht. Maar vanbinnen maken we ons stiekem al klaar voor een fleurige, bloemige lente. Eentje die bol staat van de pracht en praal, van de felle kleurcombinaties en de leuke stofjes.
Om deze voorjaarsfantasie vol vitaliteit te vieren, zijn de bekende ronde Bourjoisdoosjes bedrukt met gekleurde en subtiele bloemen. Op de oogleden brengen we dit voorjaar het harmonieuze duo citroengeel en tabaksblond aan. Om je ogen meer swung te geven omlijn je ze met een goudkleurig lichtgroen oogpotlood. Deze combinatie zorgt voor een oplichtend effect, net alsof je in het zonlicht kijkt.
Op je nagels komt volgens Bourjois een fruitig kleurtje. De make-upgigant doet daarom beroep op de koraaltinten die vorige zomer al erg hip waren. Voor een avondje stappen voorzien ze de nagels van een pure lak die lijkt op uitgedroogde aarde.
Het allerbelangrijkste dit voorjaar zijn echter de lippen. Deze worden gehuld in fruitkleuren die extra glanzend zijn en je die ultieme 'wetlook' bezorgen. De nieuwe creaties van de Sweet Kiss Shine lipsticks zijn sappig mandarijn voor lippen die er letterlijk uitspringen en fonkelend roze voor een sublieme glans. De lipsticks zorgen er dankzij hun voedende formule, ultrafijne textuur, transparante tinten, Monoï olie, zeecollageen en een derivaat van vitamine E voor dat je lippen gehydrateerd en glad blijven.
De bekende foto van Marilyn Monroe waarbij haar witte jurk opwaait door
de metro is wereldwijd bekend. Deze inspireerde het lingeriemerk
Protec-Style voor een wegwerponderbroek.
Glamour De Marilynonderbroek
is niet meteen sexy, hij lijkt eerder op iets wat je grootmoeder zou
dragen. Hij is verkrijgbaar in zwart, wit en beige en bestaat uit een
speciale stof, die absorberend en vlekvrij is, ook is hij
antibacterieel en schimmelwerend. Ideaal dus voor tijdens je
menstruatie of als je met continentieproblemen kampt, maar je je toch
sexy wil voelen. Directeur van het lingeriemerk Linda Lord: "Ik
ontdekte dat er nood was aan een glamoureuze en tegelijkertijd een
wegwerpbare onderbroek, maar dat bestaat simpelweg niet. De vrouwen die
Marilynonderbroek dragen moeten zich veilig voelen door het comfort en
de duurzaamheid."
Goed voor milieu De
makers zeggen dat de onderbroeken 10 keer hun eigen gewicht absorberen,
het is dus even efficiënt als inlegkruisjes of tampons. Omdat deze
onderbroek dit overbodig maakt, beweren de makers dat deze lingerie ook
goed voor het milieu is. Dit zou eveneens vrouwen zelfzekerder moeten
maken, omdat de onderbroek garandeert dat je geen lekjes meer hebt.
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
De fotografe Annie Leibovitz staat normaal
gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar
ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.
De
voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer
niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er
namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als
Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is
puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel
erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton
in een persmededeling.
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Actrice Scarlett Johansson heeft het hart veroverd van het Mango-management. De actrice mag namelijk opnieuw schitteren als uithangbord voor de winkelketen.
Fris en jeugdig. Dat is wat Mango met zijn nieuwste collectie voor ogen houdt. Opvallend is dat dit seizoen natuurlijke stoffen en eenvoudige silhouetten centraal staan in de lijn. Johansson zelf is alvast vol lof over haar 'nieuwe' job. "Ik hou van de zachte, frivole kledij van Mango. Het is de perfecte keuze voor vrijetijdskleding. De stukken zijn perfect combineerbaar met andere, duurdere stukken en geven iedere outfit dat tikkeltje meer." (br.she)
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters zet zich graag in voor een goed doel. De Belgische ontwerper heeft daar zelfs enkele archiefstukken voor over.
Fans van Bruno Pieters kunnen nu enkele collectors items op de
kop tikken. De designer verkoopt namelijk enkele exclusieve
archiefstukken die gedragen werden tijdens zijn modeshows ten voordele
van de weeskinderen in India.
In de collectie zitten onder andere jassen, jurken, sweaters, rokken en broeken. (br.she)
De kleurrijke campagnes van het modehuis Benneton schitteren ieder seizoen weer op de pagina's van de meest toonaangevende modemagazines. Nu biedt het modemerk jou echter ook de kans om op deze prachtige foto's te schitteren.
Vergeet die professionele modellen, echte vreugde en vrolijkheid kan je veel beter van de gezichten van echte mensen aflezen. Met die boodschap trekt Benneton naar de buitenwereld. Zij zoeken 20 kandidaten die hun nieuwe campagne opvrolijken. Inschrijven kan over een tweetal weken via het web, waarna internetgebruikers en een jury de 20 beste inzendingen uitkiezen.
De uiteindelijke modellen-voor-één-dag worden naar New York gevlogen waar ze samen mogen genieten van een professionele fotoshoot met celebritiyfotograaf Josh Olins. (br.she)
Mall walking, of in shoppingcentra rondlopen als sport, is een grote
fitnesstrend in Amerika. Vooral bij kersverse mama's en gepensioneerden
slaat dit aan.
Oudste sport "Het
grootste deel van de mall walkers is gepensioneerd, maar ook mama's met
buggy's doen aan deze 'sport', aldus Sara Donavan, als experte schreef
zij het boek: 'Mall Walking Madness: Everything You Need to Know to
Lose Weight and Have Fun at the Same Time.' "Wandelen is één van de
oudste sporten. Duizenden jaren geleden kondigde de Griekse 'arts'
Hippocrates dit als het beste medicijn aan. Volgens experts helpt het
je gewicht onder controle te houden, je bloeddruk te verlagen, het
risico op hartaanvallen en beroertes te beperken.
Strenge winters De
'sport' startte in de koude delen van Amerika. Artsen raadden in de
jaren '50 hartpatiënten aan om daar te herstellen, ver weg van de
sneeuw en ijs tijdens de strenge winters. Sinds de jaren '80 is het
overgewaaid naar Europa en Azië. Het is nu zelfs zo dat de winkelcentra
in Amerika drie uur vroeger opengaan voor de 'mall walkers', de winkels
blijven dan toe, zodat ze genoeg ruimte en rust hebben om te sporten.
Sally Brooks, een Londense topkapper en art director bij Nivea, zet de
kapseltrends voor 2010 op een rijtje. Er is voor elk wat wils: je kan
zowel voor nonchalant en slordig gaan als strak.
Sally
Brooks bestudeerde aandachtig de catwalks en de kapsels van de
modellen, dat meldt nu.nl. Daaruit leidde ze vier belangrijke stijlen
af die komende lente en zomer trendy zullen zijn:
Miley Cyrus toont hoe nonchalant toch glamoureus kan zijn.
Glamour Glamoureuze
kapsels zijn het helemaal deze lente. Zorg er wel voor dat je er niet
te oud uitziet, de bedoeling is dat het jong en sexy blijft. Dat doe je
door zacht, golvende lokken en sexy, losse dotjes. Qua kleur scoren
heldere varianten goed.
Strandgevoel Vlechten,
gebekt haar en glanzende lokken, deze accenten moeten voor een
nonchalante look zorgen, alsof je net een dagje op strand spendeerde.
Wat de kleuren betreft ga je voor lichte tinten.
Sienna miller toont op Golden Globes hoe strandhaar chique kan zijn.
Kort Ga
je voor kort, dan zijn krullen een goede optie, net zoals in de jaren
'80. Denk aan de populaire coupe van Victoria Beckham. Hierbij ga je
voor een blonde of lichtbruine kleur.
Strak Strak
geknipt, achterover gekamd of een opgestoken kapsel zullen ook goed
scoren. Ideaal als je een volwassen look wilt. Gel is je beste
compagnon bij deze trend. De kleur maakt minder uit, het is echter wel
essentieel dat je haar glanst.
Audrey Tautou gaat voor kort zoals het hoort, met krullen.
Pompons zijn niet enkel iets voor cheerleaders, marjoretten of kleine
kindjes. Nee, de bollen hebben hun weg (terug) gevonden naar de mode.
Het beste nieuws is dat je je oude sjaals, handschoenen en zelfs truien
kan 'updaten' door er (zelfgemaakte) pompons of pomponnetjes aan te
bevestigen voor drie keer niks.
Celebs en ontwerpers Rihanna
droeg de pompons op haar wintermuts, Cheryl Cole droeg een beanie met
een pompon en Cat Deely droeg ze aan haar winterjas. Ook de designers
vielen er massaal voor: Diane Von Furstenberg versierde er haar hele
wintercollectie mee en Mulberry bevestigde ze aan een jas met 'bonten'
kraagje. Echt winters dus.
Maar hoe draag je dat nu? Pompons
passen het best bij winterse accessoires als sjaals, mutsen,
handschoenen, sneeuwlaarzen, wollen sokken of pantoffels. Afhankelijk
van de look die je wil uitstralen, kan je kiezen voor bonte of sobere
kleuren, effen of combinaties. Uitzonderlijk passen ze bij een tuniek
of jurkje, maar kies er dan wel in dezelfde kleur als dat tuniekje of
jurkje.
Nicole Richie gaat voor een moderne versie van 'De kleren van de
keizer': kleren die naakt aanvoelen. De nieuwste collectie voor haar
kledijmerk 'Winter Kate', is vooral geïnspireerd op wat ze zelf graag
draagt: fladderige niemendalletjes die aanvoelen alsof je niets draagt.
"Ik
ben altijd al een voorstander geweest van comfortabele kledij, ik ga
zeker niets dragen waar ik me niet goed in voel. Het beste is wanneer
dat je niet voelt dat je iets draagt."
Richie
ontwierp de kledinglijn helemaal zelf. "100 procent van de collectie is
van mij. Ik heb alles zelf bedacht echt uitgezocht: de kleuren, de
snit, de stoffen. Ik zou nooit mijn naam op iets zetten dat ik niet
zelf zou dragen. Daarom dat deze collectie zolang op zich heeft laten
wachten."
De kleren
zullen te koop zijn in enkele zelf geselecteerde chique winkels, al
gaat Richie er prat op dat de hele collectie 'extreem betaalbaar' is.
Dat blijkt een overdrijving van een rijke socialite, want hoewel een
topje nog te betalen is (48 euro), blijft het veel voor een topje. Om
over het suède vest (967 euro) nog maar te zwijgen.
Dochter Vogue-hoofdredactrice blijft muze van Esprit
Dochter Vogue-hoofdredactrice blijft muze van Esprit
Julia Restoin-Roitfeld is opnieuw de muze van het modemerk Esprit. De dochter van Vogue-hoofdredactrice Carine Roitfeld was eerder al het boegbeeld van de Women Casual lijn.
Julia mag deze keer de exclusieve Heritage lijn kracht bijzetten. De fotoshoot kondigt alvast een spectaculaire collectie aan. Met foto's genomen in de Californische woestijn maakt het modehuis eveneens een knipoog naar het begin van de jaren '90. Restoin-Roitfeld maakt al sinds haar debuut in 2006 furore in de modewereld. Modeontwerper Tom Ford noemde haar zelfs zijn enige inspiratiebron.
Het modehuis Louis Vuitton kiest bij het aanbreken van het nieuwe modeseizoen voor een sprookjesachtig thema. Om zijn Disney-obsessie extra kracht bij te zetten ontwikkelde designer Marc Jacobs en zijn team nu een echte dierencollectie.
In de Animania-collectie vind je sleutelhangers van dieren, kleine portefeuilles, sjaals en clutches terug. Als je alle dieren bij elkaar legt heb je zonder twijfel het gehele Disney-bos verzamelt, op uitzondering van Sneeuwwitje en Bambi. Konijntjes, kleine vogels, eekhoorntjes, je kan het zo gek niet bedenken of het zit in de Animania-collectie.
Spijtig genoeg kosten de hebbedingen een pak geld. Zo betaal je voor een muntenportefeuille 500 dollar, een sjaal heb je voor 220 dollar en een sleutelhanger kost je 340 dollar. (br.she)
Modeontwerper Manish Arora is stilaan aan een onverwoestbare opmars bezig. De Indische ontwerper tekende na zijn champagnedeal bij Pommery nu ook een contract bij 3Suisses.
Is de wereld klaar voor de extravagante, kleurrijke ontwerpen van Manish Arora. Zeker en vast als we de mening van grootse merken als Pommery en nu ook 3Suisses mogen geloven. Zij tekenden namelijk een deal met de opvallende ontwerper.
Dit voorjaar gooi je die fletse groene en roze kleurtjes dus best zo snel mogelijk de kledingcontainer in. Je kan nu voor een prikje jezelf wentelen in de mooiste designkledij van Manish Arora. Zo betaal je voor een jurk 180 euro, een tasje kost 70 euro, een blouse 80 euro, een rok 130 euro en een jumpsuit 195 euro. Veel geld? Niet als je bedenkt dat je voor een Manish Arora normaal boven de 1.000 euro zit.
Wie er altijd al wou uitzien als de figuren uit de Avatar-films, kan
binnenkort terecht bij de smeerseltjes van beautymerk Milani. Vanaf 1
februari is er een speciale 3D make-up lijn te verkrijgen om speciale
effecten op gezicht en huid te creëren. 3D Make-up Een
eigen make-up lijn in 3D lijkt binnenkort het hebbeding voor de echte
liefhebber. Oogschaduw, lipgloss en nagellak in aparte kleurtjes zouden
het licht op een bepaalde manier reflecteren dat ze een effect van
reliëf creeëren. Zo wordt nog maar eens
aangetoond dat film- en fashionindustrie altijd hand in hand gaan. De
kaskraker Avatar kan niet achterblijven.
Europa? Voorlopig
wordt de lijn enkel in Amerika uitgebracht. Of en wanneer de make-up
ook in Europa te verkrijgen, blijft maar de vraag. Zodra blauwe
wezentjes worden gesignaleerd, weten we voldoende.
Nivea start het voorjaar met een grootse revelatie. Ze beweren een foundation te hebben gecreëerd die 24 uur lang houdt en iedere temperatuursverandering met glans doorstaat. Dat vraagt voor een test.
Extreme Resist Foundation heet het hebbeding. De make-up is verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren (nude, beige, sand, caramel) en houdt tot 24 uur lang. Bovendien zorgen zijn minerale poeders ervoor dat de foundation hitte- en vochtigheidbestendig is.
Het probleem bij heel wat foundations is dat het goedje al snel op je blouse of sjaal afgeeft. Zeker in warme omgevingen waar je heel wat transpireert. Wij smeerden het goedje dan ook vol argwaan op, haalden onze warmste wollen wintersjaal boven en trokken naar de vochtige, warme winkels tijdens de soldenkoopjes. Na 4 uur shoppen en het daarbij horende transpireren gaf de foundation nog steeds geen vegen op onze grijze sjaal. Meer zelfs: de crème bleef onberispelijk zitten, wat niet gezegd kon worden van ons haar en onze mascara.
Na een dagje winkelen en zo'n 15 uur na aanbrengen was er nog steeds een vleugje foundation aanwezig waardoor kleine onzuiverheden weggewerkt bleven. Maakt het product dan al zijn beloftes waar? Neen. Het product blijft inderdaad extra lang op je huid zitten en vermindert het risico op vegen aanzienlijk, maar zonder een beetje poeder kan je de deur echt niet uit. De foundation is erg vettig, noodzakelijk voor een langhoudende foundation, waardoor je al snel glimt. Gelukkig trekt het product wel snel in je huid, waardoor je je make-up alvast niet voelt zitten. Gebruikstips :
De Extreme Resist Foundation geeft je een perfecte teint zonder onvolmaaktheden, zodat het lijkt alsof je geen make-up draagt. Kies eerst de juiste tint door de foundation aan te brengen in je hals.
Breng de foundation niet rechtstreeks aan op je huid, maar eerst op je hand en neem vervolgens de juiste hoeveelheid per gezichtszone om een natuurlijk effect te creëren. Breng de foundation met je vingertoppen aan en voel de textuur smelten op je huid. De zijdezachte foundation is gemakkelijk aan te brengen. Het resultaat is een perfect egale teint met een onberispelijke finish.
Voor een Extreme Resist Foundation betaal je 15,50 euro. (br.she)
Worden de 'Plakkies', slippers waarvan de zool uit autobanden is
gemaakt, een must-have deze zomer? De kans bestaat want het
eco-vriendelijk schoeisel, opgesmukt met hippe motieven, is straks in
de Belgische winkels te vinden.
'Plakkies'
is het Afrikaanse woord voor slippers. Studenten van de Technische
Universiteit Delft richtten samen met de Nederlandse stichting
KidsRights, een unieke, verantwoorde slipperfabriek op in de
sloppenwijken van Durban, Zuid-Afrika. Met dit initiatief creëren de
studenten niet alleen werkgelegenheid voor kansarme inwoners uit de
sloppenwijken maar ook een funky, duurzame design slipper gemaakt van
autobanden.
De zool van de
Plakkies is gemaakt van oude autobanden. Deze worden in Zuid-Afrika
massaal gedumpt en illegaal verbrand en zijn daarmee een enorme
belasting voor het milieu. Dankzij de Plakkies worden de autobanden
hergebruikt. De kleurrijke patronen op de slipper zijn ontworpen door
weeskinderen uit de sloppenwijken rondom Durban. Deze tekeningen
verbeelden de creativiteit en de dromen van deze kinderen. Alle winst
die voortkomt uit de verkoop van de Plakkies gaat voor de volle 100%
terug naar KidsRights' weeskinderenprojecten in de betreffende
sloppenwijken.
Het doel van
de fabriek is om structurele werkgelegenheid te creëren in een van de
meest sociaal en economisch verwaarloosde gebieden van Zuid-Afrika. In
deze fabriek werken 70 ongeschoolde, voornamelijk HIV-geïnfecteerde
inwoners uit de sloppenwijken.
Dankzij deze baan kunnen zij,
vaak na jarenlange werkloosheid, weer een bestaan opbouwen. Elke
werknemer kan met zijn loon naast zichzelf ook 10 mensen in zijn
directe omgeving onderhouden. Kinderen kunnen weer naar school en zo
krijgen 700 mensen door dit initiatief weer kans op een toekomst. In de
fabriek staan veiligheid, opleiding en gezondheid op nummer een.
Plakkies
zijn verkrijgbaar in verschillende trendy kleuren: Sunny Pink, Silver
& Gold en Summer Fresh voor vrouwen en Sky Blue en Urban Soil voor
mannen. Ze zijn te verkrijgen 39,95 euro bij de betere trendy
schoenen- en fashionwinkels in België.
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
De Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker gaat weer aan de slag in de modewereld. Dat meldt Women's Wear Daily.
De actrice wordt sinds de serie 'Sex and the City' gezien als een stijl-icoon. Ze speelde namelijk de columniste Carrie Bradshaw met een verslaving voor modieuze - en dure - schoenen. Nu mag Parker haar ervaring gebruiken als creatief directeur voor het Amerikaanse modehuis Halston Heritage.
Het is niet de eerste keer dat Sarah Jessica Parker in de mode-industrie gaat werken. In 2007 bracht de actrice haar eigen kledinglijn 'Bitten' op de markt. Dat bleek echter geen succes, want een jaar later werd de collectie al stopgezet (br.she)
Celebrities kiezen massaal voor kleine borsten. De grote voorbeelden van dienst zijn Katie Price, Victoria Beckham en Christina Aguilera.
Victoria Beckham ging onlangs van een E-cup naar een bescheiden B-cupje. Katie Price ruilde haar gigantische H-cup dan weer in voor een verstandige E-cup en Christina Aguilera had zo genoeg van haar F-cup dat ze intensief begon te trainen om terug naar een C-cup te gaan.
Volgens trendwatchers zouden deze celebrities er wel eens voor kunnen zorgen dat mensen met een borstvergroting massaal voor kleinere borsten beginnen kiezen. Benieuwd of cosmetische chirurgen binnenkort enkel nog borstverkleiningen uitvoeren. (br.she)