Terug in je oude jeans passen: het lijkt de ultieme fantasie van een
heleboel vrouwen. Het gevoel is beter dan seks, stellen Britse dames na
een rondvraag door Special K.
Bewaren Een
jeans die als gegoten zit, kan op vrouwelijke sympathie rekenen, zo
blijkt. Meer dan 35 procent van de 2.200 ondervraagden bewaart dat
speciale paar in de hoop er ooit weer in te kunnen.
Seks Passen
de dames terug in hun favoriete jeans, lijkt dit het sublieme gevoel.
29 procent beweert dat dit beter dan seks is, 28 procent koestert het
meer dan een promotie. 1 op 10 laat er graag een huwelijksaanzoek voor
schieten.
De fantasie gaat ver. De
looks van Brad Pitt of George Clooney wegen voor 1 op 3 dames niet op
tegen de ultieme jeansdroom. Volgens onderzoekster Bryant van Special K
heeft dat alles te maken met de endorfines die vrijgekomen als een
vrouw iets bereikt wat ze echt wil.
Hou ze in het oog, want dit worden belangrijke trends in 2010.
Aanrader Reclame geloven we niet meer, maar de mond-tot-mondreclame werkt nog prima. Laat je leiden door de aanradertjes van je vrienden.
Boyfriend shirt Na
de boyfriend jeans en de boyfriend blazer, komt het boyfriend shirt.
Dat een wit, mannelijk overhemd, voor haar. Hoé je het draagt, is nog
niet helemaal duidelijk.
Cat look In
navolging van de 'winged eyes', worden ook de zonnebrillen eleganter,
minder groot en katachtig. Een retrotrend, want de brillen waren al
eens een vette hit in de jaren '50.
Denk aan jezelf Niet
dat je jezelf altijd op de eerste plaats moet zetten, maar bewust tijd
nemen voor jezelf, om te ontspannen, om je te verwennen, om tot jezelf
te komen, is hot.
Ecologische seks De
vraag naar ecologisch verantwoorde seksspeeltjes blijft stijgen.
Vibrators zonder schadelijke stoffen, milieuvriendelijke condooms en
natuurlijke massageoliën worden nog belangrijker in 2010.
Flavonoïden Flavonoïden
gaan een steeds grotere rol spelen in onze voeding. De stoffen bepalen
de kleur van fruit en groenten en ze hebben vaak een antioxiderende
werking.
Goedkope(re) handtas We meldden het
al: celebs zijn dol op de goedkope(re) handtassen van Chanel. Chanel
Cocoon zijn grote, luchtige, omkeerbare tassen in nylon en leer.
Huiselijk parfum Parfums
waarin leder of tabak verwerkt zit, zijn aan een opmars bezig. Ze
passen in de huiselijke trend, waarin we genieten van elkaar in een
gezellige, veilige sfeer.
Innerlijke rust Het
zijn onzekere tijden, wat innerlijke rust des te belangrijker maakt.
Wie ben je, wat doe je en waarom: het zijn de vragen die je moeten
brengen tot wie je wil zijn en wat je wil doen, zodat je innerlijke
rust kan vinden.
Jeans Jeans blijft, zoals gewoonlijk. De gescheurde jeans waar de celebs in 2009 al dol op waren, blijft 'big' in 2010.
Kalm en sereen De
stresskonijnen, rondhollen als kip zonder kop, druk druk druk doen...
vergeet dat maar. Stress en onzekerheid is er al genoeg, kalm en sereen
doorwerken is het streefdoel.
Last minute shoppen Last
minute vakanties, de supermarkt binnenstappen een half uur voor
sluitingsuur of kleren shoppen als het seizoen ten einde loopt, in de
hoop een pak kortingen mee te pikken: dat gebeurt vaker en vaker.
Mouwloos Blote
armen zijn hét van hét. Heb je het snel kou, kies dan voor halflange of
driekwart mouwen, maar blijf altijd een stukje arm tonen.
Natuurlijk In
onze voeding is een trend naar het natuurlijke waar te nemen, weg van
bereidingen met te veel zout, suikers, smaak- en bewaarstoffen. De pure
groenten, de zuivere vruchten, in natuurlijke bereidingen.
Ondergoed Het
lijkt logisch, maar ondergoed blijft belangrijk. Ook hier worden
ecologische en fair trade stoffen belangrijker, zolang het model hip is.
Platinablond Tot
spijt van wie het benijdt: (valse) blondjes zijn weer helemaal terug.
Met de geblondeerde haren worden ook korte en halflange kapsels weer
populairder. Lang, geblondeerd haar onderhouden vergt immers heel wat
werk.
Rijnstenen en strass Een tikje ouderwets, maar rijnstenen en strass worden dé stenen in juwelen in 2010.
Straatmode Omdat zo'n beetje alles 'in' is, wordt straatmode des te belangrijker. Wat daar te zien is, is de mode en bepaalt de richting.
Trainen Sporten ja, maar niet in het wilde weg. Met TRX suspension training sport je functioneel en worden je spieren getraind.
Uniek Vergeet
het hersenloos achterna hollen van merken, uniek zijn en een eigen
stijl ontwikkelen wordt superhip. Geen Uggs, geen crocs, geen it-bags,
geen manolo's, maar wat jij wil in een combinatie die jij kiest.
Verkoop het met veel zelfvertrouwen en iedereen trapt er in. (zie ook
straatmode)
Vintage De vintagerage blijft
aanhouden. Je kan de kleerkasten van oma's, tantes en moeders plunderen
en die kledij moderniseren of met wat nieuwe stukken combineren. Kies
zelf en wees uniek.
Wijnbars Champagne is op
de terugweg, maar wijn blijft in. Een avondje uit hoeft niet in een
rokerig café, maar liever in een stijlvolle wijnbar.
X-factor Het
leek ooit een modewoord, maar uiteindelijk in de X-factor een van de
meest belangrijke begrippen worden. Het is 'iets', iets ongrijpbaars,
dat sommigen hebben en anderen niet. Of sommigen hebben het maar
volgens bepaalde mensen. Het betekent voor iedereen iets anders, maar
koester je eigen X-factor.
Y-generatie De
Y-generatie begint af te studeren en de arbeidsmarkt te betreden. Deze
generatie is verwend, opgegroeid in een periode van voorspoed en niet
zomaar bereid te plooien voor tradities en hiërarchie. Dat maakt het
moeilijk voor hen om hun draai te vinden, en de realitycheck kan zeer
pijnlijk zijn. 2010 is zo goed als een startjaar voor deze generatie.
Stilaan zullen ze opklimmen, de koers in politieke partijen,
organisaties en bedrijven beginnen mee bepalen en hun stempel op de
wereld drukken.
Zenfood In crisistijden
hadden we nood aan 'comfort food', maar de crisis is zowat bedwongen en
nu wordt zenfood belangrijker. Rust en gezondheid staan daarbij
bovenaan. Verse muntthee is daar het perfecte voorbeeld van.
1. Een goede basis
is essentieel. Bereid de huid voor op de make-up door eerst een
dagverzorging aan te brengen. Na een grondige reiniging is de huid
klaar voor een goede vochtinbrengende crème waar straks alle make-up
netjes op blijft zitten.
2. Breng concealer aan op de schaduwplekjes in het gezicht, meestal onder de ogen, langs de neusvleugels en net onder de onderlip.
Geen feest zonder make-up. Hoe creëer je zelf die feestelijke glamourlook?
Tip:
Om een 'wakker'effect te creeren zou je het ook net naast de ogen aan
kunnen brengen en net onder de wenkbrauw. Vervaag het door kloppende
bewegingen te maken. De juiste kleur moet een tint lichter zijn dan de
huidskleur.
3. Met een foundation verdwijnen
kleine oneffenheden en krijgt de huid een egaal effect. De kleur van de
foundation is daarbij uiterst belangrijk. De juiste kleur moet zo dicht
mogelijk bij je eigen huidskleur komen. Kijk goed in de spiegel naar je
huid en breng het aan op eventuele roodheid en/of oneffenheden in het
gezicht.
4. Gebruik een poeder om de huid te
matteren zodat die door de dag heen minder snel 'glimt'. Ook is een
poeder geschikt om de make-up te fixeren zodat deze mooi op zijn plek
blijft zitten. De kleur van de poeder moet zo dicht mogelijk bij je
eigen huidskleur liggen.
Tip: Breng de poeder aan op de T-zone (voorhoofd, neus en kin) en op de oogleden en lippen.
5. Met een blush haal je de kleur in je gezicht weer op zodat je een 'fris' effect krijgt. Breng het aan op de jukbeenderen en slapen.
Tip: wanneer je een lipstick gebruikt in een rood/roze tint kun je deze ook als blusher gebruiken voor een verassend effect!
6. Borstel met een wenkbrauwborsteltje de haartjes in model. Teken met een potlood of poeder de wenkbrauw
in zodat je geen huid meer ziet door de wenkbrauw heen. Je krijgt het
mooiste en meest natuurlijk resultaat als de kleur het dichtste bij de
haarkleur komt. Kies eerder voor een tint lichter dan donkerder, de
wenkbrauwen zijn namelijk het meest bepalend voor de uitdrukking in het
gezicht.
Tip: Mocht je al volle wenkbrauwen
van jezelf hebben dan kun je deze in model houden met een wax,
hairspray of een speciale wenkbrauwgel.
7. Je kunt al snel sprekende ogen
creëren door alleen een mascara te gebruiken. Gebruik zwarte mascara
voor de bovenwimpers en een donkerbruine kleur voor de onderste, zo
krijg je het mooiste effect. Breng niet teveel lagen aan, anders krijg
je een onnatuurlijk en vaak klonterig effect.
8. Wil je Smokey Eyes
voor het feest? Teken een lijntje met een zwart oogpotlood net boven de
wimperrand en aan de onderkant net onder de wimperrand. Voor een
krachtiger effect kun je ook de binnenste randjes aanzetten met het
potlood. Zorg ervoor dat de lijntjes mooi vervaagd zijn, gebruik
daarvoor je vingers of een wattenstaafje.
Gebruik een kleur
oogschaduw in een warm bruin of grijstint en breng deze aan op het
bewegende ooglid en vervaag het naar boven toe. Breng dezelfde kleur
oogschaduw ook aan onder de ogen.
Tip: Het is heel belangrijk dat je alles met elkaar vervaagt voor een mooi zwoel en mysterieus effect.
9. Last but not least, de lippen:
overdag is het mooi als de lippen een natuurlijke 'look' hebben.
Hiervoor kun je een gloss of lipstick gebruiken. Vrouwen van middelbare
leeftijd mogen lipstick gebruiken met veel pigment (kleur). Een
lippotloodje is ideaal om de lippen vorm te geven en om ervoor te
zorgen dat de lipstick niet in de lijntjes 'loopt'.
Tip: Door een beetje gloss op de onderlip aan te brengen lijken de lippen voller.
Dat Lily Allen gek is op de handtassenlijn Coco Cocoon die ze voor
Chanel promootte, is niet verrassend. Maar de goedkopere collectie
slaat ook aan bij tal van andere fashionable celebs.
Knuffelgehalte Gwen
Stefani, Claudia Schiffer, Freida Pinto en Sarah Jessica Parker, het
lijstje met bekende fashionista's die fan zijn van de nieuwe
handtassenlijn van Chanel groeit snel aan. Het gaat om een collectie
grote tassen uit nylon. De prijzen starten vanaf 900 euro, wat goedkoop
is voor een exemplaar van Chanel. Vooral het grote knuffelgehalte van
de ontwerpen, de modellen zijn gewatteerd, zorgt voor de grote
belangstelling. Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer kiezen voor
het ruitpatroon, Gwen Stefani en Freida Pinto gaan voor het
bowlingmodel.
De Franse industrieel Yves Rocher, voorzitter van het gelijknamige
schoonheidsbedrijf, is vandaag op 79-jarige leeftijd gestorven in
Parijs. Dat heeft een woordvoerder van de groep bekendgemaakt.
2 miljard euro De
groep Yves Rocher telt wereldwijd meer dan 15.000 werknemers en heeft
een omzet van 2 miljard euro, aldus de internetsite van de groep, die
zegt ongeveer 40 miljoen klanten te tellen.
Kaarsjes zijn een van de favoriete
verlichtingsmethodes tijdens deze donkere feestdagen. Een diner bij
kaarslicht, al dan niet intiem, behoort zeker bij de mogelijkheden.
Maar opgelet, wil je ook stralen bij weinig licht, dan moet je je
make-up aanpassen, zo waarschuwt Trendystyle.net.
1) Huidskleur Als je een foundation
draagt, kies die dan een tintje lichter dan je eigen huidskleur.
Donkere foundation komt in een donkere omgeving zwaar over. Kies ook
voor een licht dekkende en licht glanzende (geen matte!) foundation, zo
straal je vanzelf extra.
Wie wel eens durft te grijpen naar een zelfbruinende crème, laat deze ook beter liggen en kiest voor een gewone hydraterende crème die je huid fris doet lijken.
Voor blush en bronzing powder geldt 'licht en luchtig', en kies bij voorkeur voor een poeder met licht glitterend effect.
2) Camoufleer Puistjes
en vlekjes maskeer je met een camoufleerstick, wallen en donkere randen
probeer je vakkundig te verbergen. Let op dat je niet te veel product
gebruikt, vooral niet onder de ogen.
3) Schaduwen Kaarsen
werpen schaduwen, ook over je gezicht. Hou daarom de T-zone (voorhoofd,
neus, kin) lichter, jukbeenderen accentueer je ook maar heel lichtjes
en niet met donkere producten.
4) Wenkbrauwen Geef
je wenkbrauwen een mooie vorm, zo wordt de look van jouw gezicht
bepaalt. Ook als je dit nog niet goed kan, is dit een goed idee:
kaarslicht verdoezelt een beetje, dus een klein foutje is dan minder
zichtbaar.
5) Ogen Gebruik oogschaduw met
(zachte) glitters als je fonkelende ogen wil. Wie een zwoele blik
verkiest, kiest beter natuurlijke kleuren als bruin, grijs en taupe en
geen harde kleuren zoals blauw en groen. Tip: geef je binnenste
ooghoeken een lichtpuntje met wat lichtere oogschaduw.
Een zwart
lijntje kan wel, zolang het dun blijft en tussen de wimpers wordt
aangebracht en niet erboven of eronder. Ook een zilver lijntje kan,
voor heet lichter effect.
6) Mascara Een
tikje zwarte mascara kan wonderen doen, en dat is bij kaarslicht niet
anders. Gebruik altijd kwaliteit, vermijd klonters en kies indien nodig
voor een waterproofmascara. Wie maar weinig of kleine wimpers heeft,
kan best gebruik maken van een mascara met 'verlengend' effect.
7) Lippen Laat
je lippen sensueel glanzen met een goede lipgloss. Kies niet voor te
rode lippen, die lijken in het licht algauw donker of zelfs zwart.
8) De neus wil ook wat Bij
kaarslicht zijn de ogen ietwat uitgeschakeld. Speel daarom zeker in op
dat andere verleidelijke zintuig: de reukzin. Breng een parfum aan dat
bij je past. Doe dit niet té subtiel, maar overdrijf ook zeker niet.
Wat je mist aan zicht, kan dus goedgemaakt worden met geur.
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Volmaakte tint Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Ontstaan Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
Warm versus koel De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Spiegel Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Kleurenspecialist Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Types Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Lentetype Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Zomertype Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Herfsttype Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Wintertype Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung
Alexa Chung, een Britse tv-presentatrice en ex-model, stoot Kate Moss
van de troon als best geklede celeb. De lijst wordt jaarlijks
samengesteld door modemagazine Vogue.
De
26-jarige presentatrice voor de Britse MTV en gewezen model werd
geprezen om haar grappige stijl. Kate Moss, die bijna twintig jaar als
de meest fashionable persoon werd verkozen, kwam slechts op de tiende
plaats, een plekje hoger dan lady Gaga. De Franse actrice Audrey Tautou
is de tweede best geklede celeb, gevolgd door haar Amerikaanse collega
Sarah Jessica Parker.
Kate Moss
Emma
Watson, actrice in de Harry Potter-films, die met haar modelopdracht
voor Burberry de eerste stapjes in de modewereld zette, kwam op de
zesde plaats. Lady Gaga kreeg dan toch een plekje in de top 20, maar
Vogue is niet zeker of ze het wel verdient. "Is ze dapper, fout,
geniaal of gewoon gek? Wie weet? Niet verrassend, maar wel ongewoon
voor een first lady, is de veertiende plaats van Michelle Obama. Zij
verdient deze om haar prachtige bovenarmen en tunieken die ze steeds
mooi met een riem combineert.
De top 20: 1. Alexa Chung 2. Audrey Tautou 3. Sarah Jessica Parker 4. Cheryl Cole 5. Dannii Minogue 6. Emma Watson 7. Sienna Miller 8. Diane Kruger 9. Freida Pinto 10. Kate Moss 11. Lady Gaga 12. Lily Donaldson 13. Leighton Meester 14. Michelle Obama 15. Angelina Jolie 16. Georgia May Jagger 17. Anna Friel 18. Olivia Palermo 19. Carla Bruni 20. Beth Ditto
Dit najaar ligt de nadruk op onze ogen. Wil jij ook genieten van een hypnotiserende blik tijdens de feestdagen? Dan start je best nu met de voorbereidingen!
De huid rondom je ogen is zonder twijfel de meest fragiele van allemaal. Zorg daarom voor een aangepaste oogverzorging. Deze breng je met lichte klopjes aan. Besteed extra veel aandacht aan de plek boven de neusvleugels en bij je traanklier. Hierlangs worden alle afvalstoffen afgevoerd. Door deze met lichte klopjes te stimuleren zorg je ervoor dat je minder snel donkere kringen krijgt.
Je oogmake-up verwijder je dagelijks door een wattenschuifje doordrenkt met een zachte oogmake-upremover op je ogen te leggen. Begin niet te wrijven want dan krijg je sneller last van irritaties. Laat het wattenschijfje gemiddeld 20 seconden inwerken en maak dan lichte cirkelbewegingen.
Wil je je ogen graag verwennen met een masker? Breng dan een dikke laag van je oogverzorgingsproduct op je oogleden aan. Laat het een kwartiertje inwerken en klop dan zachtjes de restjes in je huid.
Concealer breng je steeds aan in de binnenkant van je oog waarna je vervolgens naar buiten toe werkt. Hoe beter de concealer is aangebracht, hoe friser de blik. Heb je last van wallen? Smeer dan zeker geen poeder op je ogen, dit zorgt er enkel voor dat je een kreukelig effect krijgt. Kies daarentegen voor een lichte concealer waarmee je de randen van de wallen wegwerkt. (br.she)
Beautyproducten als mascara, oogschaduw en foundation bevatten
chemicaliën die in verband worden gebracht met aandoeningen als kanker,
onvruchtbaarheid en storingen in de hormoonhuishouding. Hoe jonger je
deze producten gebruikt, hoe meer schade ze kunnen aanrichten, blijkt
uit onderzoek.
17 producten Het
onderzoek bij meisjes tussen 14 en 19 jaar toonde aan dat alle
beautyproducten die ze gebruikten gevaarlijke chemicaliën bevatten als
ftalaten en parabenen. Het gemiddelde jonge tienermeisje gebruikt 17
beautyproducten per dag als nagellak en haarverf, volwassenen gebruiken
er slechts 13. Deze chemische stoffen werden in het verleden al in het
verband gebracht met kanker en hormoonproblemen, ook zouden ze volgens
de onderzoekers depressies veroorzaken. Uit de studie blijkt dat hoe
jonger een meisje make-up begint te gebruiker, hoe groter de
gezondheidsrisico's zijn.
Vanaf 6 jaar De
meeste Britse meisjes gebruiken geen make-up voor hun elfde, maar
sommige schoonheidssalons bieden behandelingen aan voor kinderen vanaf
zes jaar. Ook tal van beautyproducten richten zich voornamelijk op deze
jonge doelgroep. Oprichtster van de campagne voor veilige cosmetica
Stacy Malkan: "Tegen de tijd dat de meisjes tieners zijn, hebben ze al
een heel beautyritueel. De gevaarlijke chemische stoffen stapelen zich
op en dat is slecht nieuws voor de gezondheid van jonge meisjes."
Het legendarische tijdschrift Vogue gaat vanaf nu regelmatig foto's van "dikkere" modellen gebruiken. Dat besliste hoofdredactrice Anna Wintour (foto) na de succesvolle cover van Lara Stone, die een maatje 38 heeft.
"Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het succes van Lara als model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm, de industrie zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen", aldus Wintour.
Ook Lara Stone is ontevreden over haar lichaam. "Ik ben anders door mijn molliger lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza. Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn", klaagt het model. Maat 42
Ondanks de mooie belofte lijkt het onwaarschijnlijk dat Vogue voor een nieuw imago kiest. Stone heeft namelijk een maatje 38 terwijl de gemiddelde vrouw nog steeds een maat 42 heeft. (br.she)
Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze
aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan
over, blijkt uit recent onderzoek.
Tijd of producten? Een
wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is.
Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat
het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen
eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich
het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was
vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last
van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze
aankoop.
Duidelijke logo's Veel van
degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle
deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien
is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's
bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door
chique juwelen, merkkledij en gadgets.
Trendy
fashionista's die vroeger steevast voor blonde lokken gingen, kiezen nu
voor een kapsel dat op dat van hun grootmoeder lijkt: grijs is de trend
qua haarkleur.
Londen en catwalks In
Londen, de stad waar de meeste modetrends geboren worden, lopen tal van
fashionista's met grijs haar. Ook op de catwalks bij Gareth Pugh en
Giles Deacon zagen we modellen met deze haarkleur, die lang alleen voor
oude vrouwen bestemd was. Het is nu niet langer 'not done' voor jonge
vrouwen hun grijze haren te tonen, dat meldt nu.nl.
Niet oud "Blond
is lang dé haarkleur voor vrouwen geweest", aldus de Londense topkapper
Brownsell. "Het was een obsessie voor veel vrouwen, maar dit heeft net
voor een afkeer van de kleur gezorgd, waardoor jonge fashionista's nu
kiezen voor grijs. Het is klassiek en past perfect bij de tijd van het
jaar. Ik hou wel van mijn omalook, ik stem er zelfs mijn kledij op
af." Kapper Neil Moodie: "Grijze lokken maken een man statig, bij
vrouw staat het symbool voor oud. Jonge vrouwen als het model Kristen
McNenamy bewijzen echter dat het ook mooi is op jonge leeftijd. Een
blauwe toets aan je grijze lokken geeft een punktoets."
Pixie Geldof.
Ook
Pixie Geldof liet haar lokken grijs kleuren: "Ik ben zo lang blond
geweest dat het tijd was voor verandering. Omdat ik niets te opvallend
wilde, leek grijs de beste optie."
Aantrekkelijkheid kan je meten. De afstand tussen ogen en mond maken of
iemand mag gezien worden. Beter nieuws is dat het gemiddelde
vrouwengezicht aan de ideale afmetingen voldoet. Dat ontdekten
Amerikaanse wetenschappers.
Lengte en breedte Onderzoekers
van de universiteit van Californië, San Diego en Toronto ontdekten de
ideale maten voor een aantrekkelijk gezicht. Eén kenmerk richt zich
naar de lengte van het gezicht, eentje naar de breedte.
Rekensom Bedraagt
de verticale afstand tussen de ogen en de mond, 36 procent van de
totale gezichtslengte, zit je al goed. Reken daarbij de horizontale
afstand tussen de ogen. Is die 46 procent van de totale breedte,
beschik je over het ideale gezicht. Celebs als Jessica Alba, Liz Hurley
en Shania Twain zouden hieraan voldoen. Meer nog, volgens de
onderzoekers komt het gemiddelde vrouwengelaat in aanmerking.
Kapsel Wie
niet gezegend is met deze standaardmaten, geen nood: er is hoop. De
vorsers beweren dat de regels naar je hand kunnen gezet worden door
bijvoorbeeld een ander kapsel. De manier waarop je haar gedragen wordt,
kan de rekenratio's aanpassen.
Uiterlijke kenmerken Een
grotere troost is het feit dat zelfs Angelina Jolie niet tot de
standaardbeauty behoort. "Er zijn nog andere karekteristieken die je
schoonheid bepalen", aldus één van de onderzoekers. "Grote ogen of
volle lippen bijvoorbeeld. Ook de botstructuur lijkt een belangrijk
element voor je aantrekkelijkheid."
2009 was weer een
bevlogen modejaar, met tal van nieuwe trends, hypes, opkomende
fashionista's, must-haves, maar ook flops. We geven jullie een
mode-overzicht van het jaar.
Celebrity-ontwerpers Niet
alleen Victoria Beckham werd eindelijk aanvaard als volleerd designer
door het modewereldje, ook Lindsay Lohan sloeg aan het ontwerpen,
zangeres Beth Dito tekende kledij voor volslanke vrouwen, Nicole Richie
waagde zich aan juwelen, Heidi Klum besloot schoenen te gaan maken...
Rihanna De
modewereld heeft er een nieuwe fashionista bij: Rihanna. Alleen moet ze
nog bewijzen of ze die naam waardig is, ze krijgt namelijk het verwijt
naar haar hoofd geslingerd te enthousiast de mode te volgen. Ze durft
alles aan, bijvoorbeeld de harembroek, een transparante, te blote jurk
van Gareth Pugh, epauletten van Balmain en kanten pakjes. Helaas is het
resultaat niet altijd even geslaagd, de jonge zangeres heeft nog heel
wat te leren.
Dijenhoge laarzen Toen
Madonna in mei met dijenhoge laarzen op de rode loper verscheen, was de
trend vertrokken. Je vindt ze nu in tal van winkels, maar worden nog
niet echt vaak in het straatbeeld gespot. Het is ook geen makkelijk te
dragen kledingstuk, het kan je een hoerige look geven.
Designer om in de gaten te houden: Peter Pilotto Als
je wil bewijzen dat je de trends voor bent, draag je een jurk van de
Britse ontwerper Peter Pilotto. Hij staat voor opvallende, korte,
gedrapeerde en drukke jurken. Claudia Schiffer is alvast fan.
Enkellaarsjes Vorig
jaar sloegen de enkellaarsjes met open tenen niet aan, niet onlogisch
aangezien ze helemaal niet praktisch zijn. Nu zie je ze steeds vaker
opduiken aan de voeten van trendy vrouwen.
Ritsen Dikke,
duidelijk zichtbare ritsen waren lang not done. Nu Victoria Beckham dit
terug introduceerde bij haar chique jurken, namen grote winkelketens de
trend over. Denk aan elegante ontwerpen met lompe ritsen in goud of
metaalkleur.
Epauletten Wie dacht, of
hoopte, dat de epaulet echt een hype was die nooit meer zou terugkomen,
was fout. De grote schouders zijn nu helemaal in bij jurkjes, jasjes en
zelfs t-shirts. (br.nina)
Een kwart van de vrouwen draagt slechts 10 procent van de kleding in haar kast, dat blijkt een recente Britse studie.
Terug in de mode Een
onderzoek bij 1623 vrouwen tussen 18 en 30 jaar toonde aan dat 91
procent van de vrouwen iets in haar kast heeft liggen dat ze nog nooit
droeg. 79 procent kocht iets waarvan ze op voorhand wist dat ze het
nooit zouden dragen. 84 procent van de vrouwen houdt kleding bij die te
klein is, bijna de helft zegt dat ze iets in hun kast hebben hangen dat
ouder is dan tien jaar, in de hoop dat het terug in de mode komt.
Gewoonte is de reden waarom vrouwen slechts de helft van hun kast
dragen. Slechts 8 procent draagt alle haar kledij, drie op de vijf zegt
dat ze soms hetzelfde kledingstuk opnieuw kopen.
Ongelukkig 76
procent zegt dat ze te vinden zijn voor het idee van slechts 20
klassieke kledingstukken te hebben die gedragen kunnen worden in
verschillende combinaties om zo verschillende outfits en looks te
creëren. Een op de drie vrouwen is ongelukkig met haar stijl, meer dan
de helft zegt dat haar financiële situatie voorkomt de look te creëren
die ze wil. Onderzoeker Andy Barr: "Ik denk dat deze nieuwe studie
bewijst dat hoewel veel vrouwen al hun hele leven kledij kopen, ze nog
steeds niets hebben om aan te trekken."
Socialite Lindsay Lohan zet een deel van haar kleerkast online. Het is een collectie waar fashionista's van gaan watertanden.
Eigen collectie is ramp De
modewereld is niet overtuigd van de ontwerpcapaciteiten van Lindsay
Lohan, haar eerste lijn bij Ungaro werd met weinig enthousiasme
onthaald. Zelfs directeur Emanuel Ungaro vond de haar eerste collectie
als artistiek directeur voor het merk een ramp. Misschien zet de
actrice nu wat geld opzij voor moeilijkere tijden. Ondanks haar
modeflop worden mode-experts wild bij het zien van haar eigen
uitgebreide collectie. De actrice verkoopt op haar website
trendy handtassen, sandalen, jassen en rokjes, er zijn dingen bij van
grote ketens, maar ook designerstukken van Mark Jacobs, Hugo Boss en
Burberry. Nadeel is wel dat de kledij niet gestreken is en dat je
duidelijk gebruikssporen ziet.
Victoria Beckham zit duidelijk niet
stil, ze breidde nog maar net haar jeanscollectie uit, of ze gaat zich
nu samen met ontwerper Marc Jacobs concentreren op bont.
Twitter Dat
is althans wat de geruchten zeggen. Vorige week werd ze met ontwerper
en goede vriend Marc Jacobs gespot in Parijs tijdens een meeting met
het grote modebedrijf LVMH. De Britse Elle zegt dat Edo Jao, één van de
bazen van het bedrijf, dit bevestigde via Twitter: "De besprekingen met
Victoria Beckham en Marc Jacobs lopen goed. Ik denk dat ze aan het
onderhandelen zijn over een collectie met bont."
Imitatie Het
is algemeen geweten dat de fashionista van dierenvellen houdt en ook
ontwerper Marc Jacobs is er niet vies, daarom zou het zeker niet vreemd
zijn dat de twee een bontcollectie beginnen. Maar een woordvoerder van
Posh spreekt het gerucht tegen. "Victoria verkiest imitatiemateriaal
boven echt bont." Dus ofwel is Jao een leugenaar, ofwel wil de
ontwerpster alles nog angstvallig verborgen houden.
Zwarte kant is terug aan een opmars bezig. Niet als teken van rouw,
maar als elegante en vrouwelijke stijl. Op de rode loper werd de trend
de voorbije jaren al vaak gespot, zowel extreem (een volledig jurkje),
als subtiel (stukjes kant op vingernagels of schoenen en handtassen
versierd met wat kant). Ook designers zijn er dol op: Stella McCartney,
Marc Jacobs, Dolce & Gabbana en Anna Sui maken er gebruik van.
Ouderwets of sensueel? Kant
mag dan iets ouderwets lijken, dat wij associëren met kitscherige
souvenirs die toeristen in Brugge en Brussel kopen, maar kant kan ook
heel sensueel zijn. Dat wisten ook Evita en Marlene Dietrich al, en
lingeriebedrijven ook. Het aantal (zwarte) kanten beha's is bijna niet
te tellen!
Kiezen Het leukste aan deze trend
is dat je zelf kiest hoe ver je er in meegaat. De beste keuze is je
'little black dress' te vervangen door een 'little black lace dress'.
Een kanten jurkje dus, in het zwart, waar je overal mee kan komen.
Durvers
gaan voor uitdagende ontwerpen, zoals kanten korsetten of lange, nauwe
jurken. Wie het liever simpel houdt, kiest voor kanten afwerking op een
paar stiletto's of de handtas. Alleen de kleur valt niet te kiezen: het
moet en zal zwart zijn. (br.hln)
Als Posh in de hoofdstad van de mode verblijft, kan de ontwerpster zich
het niet veroorloven een modeblunder te begaan. De fashionista
verwisselde in Parijs in 24 uur drie keer van outfit en elke keer zat
ze pal op de trends.
Victoria
Beckham werd vrijdag gespot in een witte winterjas van Martin Margiela
met dramatische vlindermouwen om te gaan shoppen bij Chanel en Isabel
Marrant. Die combineerde ze met bruine pumps van Louboutin en haar
onafscheidelijke Birkintas van Hermes. Later op de dag verliet Posh
haar hotel met een beige, bijzondere trenchcoat van Burberry Prorsum.
Voor de gelegenheid kamde ze haar kapsel strak naar achter. In haar
open schoentjes moet de fashionista het ontzettend koud hebben gehad.
Zaterdagochtend
maakt ze opnieuw de Parijse winkels onveilig. Dit keer koos ze voor een
glanzende legging, torenhoge hakken en een zwarte truitje. Een saaie
outfit die ze opleukte met een bonten jasje van Antonio Berardi. Ook
haar kapsel zat weer anders, op zaterdag ging ze voor volume.
Heel mooi voor de feestdagen de smokey eyes . Het is de uitstekende party
make-up en maakt je blik meteen dramatisch. Helaas zijn ze niet
makkelijk te creëren en als het niet lukt, zit je hele look verkeerd.
Daarom leggen we je stap voor stap uit hoe je je ogen prachtig kan
schminken.
Kleur
Een
misvatting bij smokey eyes is dat je per se met zwarte of grijze
oogschaduw moet werken. Je kan de look ook bijvoorbeeld met paars of
zilver creëren. Of je voor mat of glanzend gaat, is ook een
persoonlijke keuze. Alle grote beautymerken hebben een groot aanbod aan
oogschaduw geschikt voor smokey eyes. Deze laten je toe jezelf op te
maken als een prof. Daarnaast heb je de juiste materialen nodig: een
goed borsteltje waarmee je de kleuren heel precies kunt aanbrengen,
oogschaduw in een heldere en donkere kleur, zwarte mascara, zwarte
vloeibare eyeliner en eventueel een wit oogpotlood.
Bovenste ooglid
Vervolgens
kun je aan de slag. Breng eerst de basis aan met je gewone foundation.
Deze houd de oogschaduw beter vast. Begin eerst met de lichte kleur
oogschaduw op het bovenste lid. Neem dan de donkere kleur waarmee je in
het midden van je ooglid begint en je zo naar buiten werkt. Vrouwen
waarbij de ogen dicht bij elkaar staan, mogen niet in het midden
beginnen, die doen best enkel de buitenkant. Vind je dat de donkere
kleur je ogen kleiner doet lijken? Breng dan op het bovenste en
onderste lijntje aan je wimperwortels wit oogpotlood aan, dat maak je
blik groter.
Mascara
Vervolgens breng je de
donkere oogschaduw op je onderste oogleden aan. Smalle ogen worden
ronder door meer kleur in het midden aan te brengen. Terwijl je bij
ronde ogen daar juist minder kleur moet gebruiken. De wimpers werk je
natuurlijk af met zwarte mascara. Wil je het nog dramatischer gaan, dan
kun je net boven je wimpers met zwarte eyeliner een lijntje trekken dat
aan de buitenkant lichtjes richting slaap gaat.
Het mannendecolleté mag terug gezien worden. Mannen die laag
uitgesneden shirts dragen, ogen straks trendy. Daar hoort zelfs weer
een klein beetje borsthaar bij.
Catwalk Zowel
op de catwalk als op het straatbeeld tonen de heren opnieuw hun
decolleté. Onder meer de ontwerpers Yigal Azrouël en Michael Bastian
hebben iets met lage, uitgesneden halzen.
Spieren Dat
John Travolta navolging krijgt, heeft zo zijn redenen. Zo verklaarde
Bastian dat de mannelijke modellen van nu een pak gespierder zijn dan
de vroegere modellen. Wie nu met een gespierde borstkas rondloopt, mag
daar terecht fier op wezen.
Vernieuwend Andere
reden is dat steeds meer ontwerpers voor kleding kiezen die eigenlijk
geen kleding is. Slipjes in plaats van broeken, beha's in plaats van
topjes en nu laag uitgesneden shirts voor mannen.
To wax or not De
heropleving van de mannelijke décolleté doet nog meer vragen rijzen:
waxen of niet? Enkele jaren geleden was het not done om mannelijk
borsthaar te zien. Daar is recent verandering in gekomen: kale borsten
hoeven niet. "Een beetje haar is ideaal," stelt een New Yorkse
imagoconsulent. "Geen massale bos haar, dat niet, alleen een beetje
haar volstaat". (br.hln)
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry-ontwerper Christopher Bailey is Designer of the Year
Het Britse modemerk Burberry, dat in 1856 werd opgericht en zich van
stoffig regenjassenmerk opwerkte tot luxewereldmerk, is tijdens de
jongste British Fashion Awards tot tweemaal toe in de prijzen gevallen.
Burberry-ontwerper Christopher Bailey werd uitgeroepen tot Designer of
the Year en Burberry won ook in de categorie Designer Brand.
Bailey werd in 2005 ook al uitgeroepen tot Designer of the Year. Burberry,
dat wereldwijd 119 eigen winkels heeft en in 419 winkels aanwezig is
met een deel van de collectie of met accessoires, heeft in ons land
winkels in Antwerpen en Knokke.
Het Britse kledingmerk heeft
blijkbaar weinig te lijden onder de crisis. De winst was tijdens de
eerste helft van het jaar wat minder, maar de omzet steeg daarentegen
van 539 miljoen Britse pond (595 miljoen euro) tijdens de eerste zes
maanden van 2008 tot 572 miljoen pond (632 miljoen euro) in de eerste
helft van dit jaar. (br.hln)
Elen Rives in de vorige collectie van Diamond Boutique. Een beha die past onder een gewoon t-shirt, een haltertopje, een jurk met diepe decolleté en een oneshoulder is niet zo uitzonderlijk. Wat maakt de 'Limitless Bra' (letterlijk: grenzeloze beha) van Diamond Boutique dan zo speciaal en innovatief? Dat speciale riempjes er voor zorgen dat de beha niet zakt én dat je borsten mooi in vorm worden gehouden.
24 x 28 mogelijkheden Het is niet bepaald de eerste beha waarbij de bandjes verschillende posities kunnen aannemen, maar toch onderscheidt deze beha zich van de rest. De combinatie lijkt echt eindeloos, met 24 haakposities in de cup en 28 op de rug én een reeks bijgeleverde onderdelen die het aantal mogelijkheden nog moeten vergroten.
Bij die onderdelen zitten onder andere verschillende soorten bandjes en twee cups, waardoor je als het ware zelf je beha kan samenstellen.
Veranderende mode "De mode vandaag verandert zo snel en is zo experimenteel, dat het echt een probleem kan zijn een goede beha te vinden onder een tof topje of een elegante avondjurk", legt Rives uit.
De beha wordt binnenkort verkocht in de supermarktketen Tesco's onder de merknaam 'Diamond Boutique' voor amper 20 euro. Model van dienst is de ex-WAG Elen Rives, onlangs gescheiden van voetballer Frank Lampard. (br.nina)
Dochter Mick Jagger verkozen tot model van het jaar
Dochter Mick Jagger verkozen tot model van het jaar
De uitreiking van de British Fashion Awards in Londen lokte vele
mode-ontwerpers én celebs in creaties van die mode-ontwerpers. Ze
kwamen om de sector voor het afgelopen jaar in de bloemetjes te zetten.
Geogria May Jagger, dochter van Rolling Stone Mick Jagger, werd model
van het jaar, Christopher Bailey (Burberry) ontwerper én
'merkontwerper' van het jaar.
Kate
Moss kreeg de Londen 25-prijs overhandigd, "omdat ze de 'geest' van
Londen belichaamt en dient als internationale ambassadeur voor de stad
als modehoofdstad".
Voor de mannenmode won Kim Jones (Dunhill)
en voor accessoires Katie Hillier. John Galliano werd gelauwerd met de
'outstanding achievement in Fashion design-award'. Ook opkomend talent
kreeg een prijs: Holly Fulton voor accessoires en Peter Pilotto voor
prêt-a-porter.
Posh vs Moss Maar de meeste
ogen waren natuurlijk gericht op de celebs die in groten getale de rode
loper afliepen. De meeste aandacht ging naar Victoria Beckham en Kate
Moss, die allebei in een lange, zwarte avondjurk kwamen. Beckham in een
eigen design uit de collectie van volgend jaar, met open rug en rits,
Kate Moss in een flamenco-achtige jurk die met een blazer en opvallende
riem een rock 'n roll-uistraling kreeg ondanks de torenhoge (zwarte)
stiletto's die ze er bij droeg.
Geel! Rood! Opvallend
was de overweldigende aanwezigheid van zwart op de rode loper, waardoor
die enkele kleurrijke ontwerpen erg opvielen. Laura Bailey viel het
meest op in een eigele jurk, terwijl Natalia Vodianova het op relatief
veilig babyblauw hield en Claudia Schiffer zich waafde aan een
rood-zwarte jurk met print en etnische sfeer.
Dé trend Het
aantal zwarte jurken op recente rode loperevents is bijna niet meer te
tellen. Filmpremières, mode-events en muziekevementen: het maakt niet
uit. De overheersende kleur is altijd zwart. Dat is vaak zo in de
winter- en het feestdagenseizoen, maar dit jaar treft de 'zwarte
ziekte' ook opvallend veel celebs. Een verklaring ligt niet meteen voor
de hand.
Susan Sarandon straalt ondanks koppige stijlblunder
Susan Sarandon straalt ondanks koppige stijlblunder
Actrice Susan Sarandon zag er toch elegant en chique uit ondanks ze een
stijlfout beging op de rode loper. Ze droeg namelijk platte schoenen.
De
algemene stijlregel die in Hollywood geldt: op de rode loper draag je
hakken. Weinig, om niet te zeggen geen, fashionista's durfden hier
tegen in te gaan, het is simpelweg 'not done'. De 63-jarige actrice
leek zich oud genoeg te voelen om wel een stijlblunder te mogen begaan
en ze kwam er nog weg mee ook. Susan straalde op de première van 'The
Lovely Bones' in Hollywood. In tegenstelling tot vorige maand, toen ze
in Londen torenhoge hakken droeg, koos ze nu voor blauwe, makkelijke
ballerina's. Ze leek ermee wel wat klein mee en de schoenen pasten niet
helemaal bij haar outfit, toch zag de Susan er goed uit. Wat wel opviel
was dat haar zoon boven haar uit stak. (br.hln)
Tabak en leder waren erg populair in de jaren '20 en lijken in 2010 een sterke comeback te maken in de parfumeriewereld.
Vrouwen uit het vroege 1900 roken niets liever dan de geur van tabak en leder. Ze verwerkten de geurtoetsen dan ook massaal in hun parfums. Totdat enkele jaren later lichtere, bloemige en fruitige geuren aan hun opmars begonnen. Ruim 90 jaar duurde het vooraleer leder en tabak terug geliefd werden, maar nu springen grote parfumhuizen als Hermès en La Prairie op de tabakskar met hun parfums 'Kelly Calèche' en 'Platinum'. Al geuren deze parfums iets meer naar kruiden en sensualiteit als naar tabak. (br.she)
Voor veel dames is
het krijgen van een nieuw lingeriesetje het gedroomde cadeau. Kiezen
kan geen probleem zijn, want vrijwel elk merk biedt een eigen
kerstcollectie aan. Bekijk onze voorkeuren en lees vooral onderstaande
lastminute tips. Zo is het ook voor hem een fluitje van een cent om
straks zijn geliefde superblij te maken.
Bodique,
het luxe merk van de lingerieketen Hunkemöller, heeft een speciale lijn
voor de feestdagen ontworpen waarin kant en sprankelende kristallen de
boventoon voeren. Van slips en BH's tot korsetten.
Bodique by Hunkemöller
Onvergetelijke kerstmomenten verzekerd met deze schitterende corsetterie van Valisére en Triumph. Bij
Valisère wordt de satijnen beha feestelijk afgewerkt met gouden
inzetstukken op de cups en op de bandjes. Triumph kiest voor een
combinatie van elegante bloemenkant en glanzend goud met ringvormige
accessoires.
Chantelle bestaat zestig jaar en
brengt een aparte eindejaarscollectie. Deze toont barok in lichtheid
waarin kant, satijn, transparantie, delicate motieven en zachte
materialen zich weten te mengen. Behalve gepoederd ivoor en winter
eclipsgrijs, is de collectie ook in nachtblauw, prune, rood en goud
verkrijgbaar. Ook zwart doet het goed, het eeuwige symbool van
elegantie.
Welke vrouw smacht niet voor een lingeriesetje van Marlies Dekkers?
Inspiratie voor de ontwerpen komt uit de Gouden Eeuw en de VOC schepen
uit die tijd. De Silverfleed collectie, verlopend in kleur van zwart
naar zilver, verwijst naar de zilvervloot van Piet Hein. Pronkstuk is
de serie Chine de Commande met rijk vergulde versieringen op een zwarte
ondergrond. Kan ook in het rood.
Zo koop je de juiste lingerie:
1. Maat is belangrijk Ga
op zoek naar de juiste maat. Tracht de juiste maat te achterhalen en
schrijf het neer. Raden heeft geen zin, het maakt de aankoop heel wat
moeilijker. Neem een kijkje in haar lingeriekast en schrijf alle
gegevens op die je terugvindt.
2. Vrouwen weten het beter Sorry
jongens, vrouwen weten heus wel waarmee ze staan. Wil je jouw liefste
graag in een rode korset, maar heeft ze er nog altijd geen in huis?
Koop het niet, de kans is groot dat het prettig niemendalletje meestal
in de doos blijft. Dames kennen als geen ander welk type beha bij hun
vorm en figuur staat.
Bodique
3. Ga voor kwaliteit Comfort
en steun zijn zeer belangrijk in de keuze van lingerie. Ga niet op zoek
naar een goedkoop alternatief. Bekijk het zo: net als bij een goede
geluidsinstallatie of een nieuwe sportauto, is het technische aspect
net zo belangrijk als het esthetische.
4. Favoriete beha Voor
je naar de winkel trekt, denk na over de stijl dat je zoekt. Neem
online al eens een kijkje, anders raak je overweldigd door het enorme
aanbod. Voor de durvers een goede tip: kan je ongemerkt weg met haar
favoriete beha, dan weet je meteen van welk soort lingerie zij houdt.
5. Ken haar lichaam Tracht
de positieve punten van haar lichaam te benadrukken. Je weet heus wel
over welke plekjes ze zich schaamt en welke ze graag etaleert. Nog één
tip: Het zijn kleine dingen die een vrouw gelukkig maken. Zelfs de
manier van verpakken maken een heel verschil: een mooie papiertje met
een kleine boodschap, lonen echt wel de moeite.
Zoektocht naar nieuwe Vlaamse topdesigner start opnieuw
Zoektocht naar nieuwe Vlaamse topdesigner start opnieuw
Ook dit jaar gaat Evi Hanssen met een professioneel team op zoek naar Vlaanderens meest getalenteerde modeontwerpen in 'De Designers'. Tijdens de tiendelige reeks passeren maar liefst 3 Limburgers en 5 Antwerpen de revue.
Met zijn twaalven zijn ze, waaronder 3 Limburgers en 5 Antwerpenaren, en allen dingen ze mee naar één prijs: gekroond worden als De Designer van 2010. De jury zal het hen alvast niet makkelijk maken, want dit jaar vormen profesionele modekenner Veerle Windels, JBC-topvrouw Ann Claes en modeontwerper Christophe Coppens de vaste jury. Maar ook Stijn Helsen, Walter Van Beirendonck, Cathy Pill, Georgio Presca, Natalia, Bruno Van Gils, Bieke Ilegems, Marlène de Wouters, Maya Detiège, Tim Van Steenbergen en Les Hommes maken hun opwachting in de jury.
De Desingers, vanaf 8 december 2009 op VTM. (br.she)
Posh in haar blootje gezet: eigen modecollectie gestolen
Posh in haar blootje gezet: eigen modecollectie gestolen
Victoria Beckham is in shock. Niet omdat ze een grammetje is
bijgekomen, maar omdat haar eigen collectie van nieuwe kleedjes werd
gestolen. Waarde van de zowat 75 Posh-jurken: 387.000 euro.
De Britse politie is op zoek naar de dieven van Beckhams eigen
collectie, die in de gekende, chique New Yorkse zaak van Neirman Marcus
zou verkocht worden. De kledij werd gestolen toen die naar de Londense
luchthaven Heathrow werd gebracht. Vermoed wordt dat de bestelwagen
gevolgd werd van bij de ophaling. Toen de camionette moest stoppen voor
een levering, vond de chauffeur even later het hangslot opengebroken
terug en zag hij twee mannen met dozen uit de wagen komen.
Bedreigd met mes Een
van de dieven zou de bestuurder bedreigd hebben met een mes. De man
vertelde de politie dat hij neergeslagen werd en gekneusd en bibberend
op de grond achtergelaten werd. "Deze roof werd goed voorbereid", weet
een bron. "De dieven gaan er waarschijnlijk vanuit dat ze de gestolen
waar voor een fortuin op de zwarte markt kwijt kunnen."
Elle
Macpherson, Dannii Minogue en Drew Barrymore zijn drie sterren die al
eens met kleedjes, ontworpen door Posh, rondlopen. Eén jurkje kost al
gauw 1.100 euro. Victoria's woordvoerster hoopt nu maar dat de
lente/zomercollectie opnieuw kan gemaakt worden. (br.hln)
Hoge hakken leiden tot pijnlijke voeten, dat is een feit. De schoenen
uiteindelijk uitschoppen, (opvouwbare) ballerina's meenemen, gelkussens
dragen of je laten dragen door je geliefde, zijn dé manieren om ermee
om te gaan. Of, de nieuwste trend, je kan je poezelige voetjes een
botox-behandeling geven.
Killer heels Botox
geldt vooral als antirimpelbehandeling, maar zou ook werken tegen
vermoeide en pijnlijke voeten. Daartoe wordt de botox ingespoten in de
voetzolen. Bij zakenvrouwen, die voor hun 'power outfit' rekenen op hun
'killer heels', is de behandeling al heel populair. Beautyklinieken
rapporteren nu een massa aanvragen voor 'foot fillers' zoals ze de
behandeling zijn gaan noemen.
Tijdelijk en duur "De
behandeling is slechts tijdelijk, dus we vragen iedereen om er twee
keer over na te denken", aldus dokter Nick Milojevic. Een
botoxbehandeling in het gezicht kan tot zes maand zichtbaar zijn, bij
een voetbehandeling is dat slechts twee tot drie maand.
Goedkoop
is het ook al niet: tussen 250 en 300 euro. Dat is een pak duurder dan
gelkussens, en gemakkelijk de prijs voor een (of twee) paar minder hoge
schoenen...
Niets zo leuk als het kopen van een nieuw juweel, maar hoe kies je nu een stuk dat bij je lichaam past?
Vrouwen zijn verzot op ringen, maar vaak lijkt dat prachtexemplaar gewoon niet zo leuk rondom onze vinger. Het is dan ook belangrijk om eerst je eigen handstructuur te bekijken. Heb je wortelvormige vingers, smaller bovenaan dan onderaan, dan kies je best geen grote bombastische exemplaren. Wil je toch voor een gigantische steen gaan? Zorg er dan voor dat de versiering vastzit op een smal ringetje, dan krijg je geen uitstulpingen aan de zijkant van je ring. Bepaal vooraf ook aan welke vinger je de ring gaat dragen. Een ring aan de middelvinger is een ware eyecatcher, aan de ringvinger zorgt het voor een onopvallende decoratie. Halsketting
Bij het uitkiezen van een halsketting vraag je jezelf best af op welke outfit je het juweel wilt dragen. Zo staan lange en middellange kettingen met opvallende, grote hangers prachtig bij een decolleté. Korte exemplaren doen het dan weer goed op een casual outfit. Kies nooit voor een aansluitend exemplaar als je een korte hals hebt. Een grote boezem is gebaat bij een langere ketting. Oorbellen
Niets zo simpel als het uitkiezen van een setje oorringen. Het enige waar je op moet letten is je eigen smaak. Lange oorbellen staan wel beter bij vrouwen met kort tot middellang haar. Zorg er voor dat de hangers nooit tot op je schouders komen, want dan zijn ze echt wel wat te lang. Kleine clippers geven je dan weer een op en top jonge, vrouwelijke uitstraling.
Designer Stella McCartney is een overtuigd vegetariër, ook in haar
professionele leven. Ze zweerde namelijk al langer het gebruik van bont
en leder bij haar kledingontwerpen af, nu trekt ze die lijn ook door
met een veganistische schoencollectie.
Genoeg alternatieven De
ontwerpster en dochter van Paul McCartney werkt samen met zanger
Morrissey aan een veganistische schoenenlijn. Het duo is nog maar net
begonnen met het tekenen van de collectie, maar deze zou in de loop van
2010 op de markt komen, dat meldt nu.nl. Stella argumenteert dat er
genoeg trendy alternatieven zijn voor materialen afkomstig van dieren
als leder, bont en suède. "De modewereld is harteloos en wreed omdat ze
toch deze materialen blijft gebruiken."
Juwelenontwerpster Rachel Pfeffer
heeft een set ringen ontworpen die geïnspireerd zijn door videogameheld
Pac Man. Aan de wijsvinger komt Pac Man zelf, en aan de drie andere
vingers zitten ringen met balletjes die het figuurtje lijkt op te eten.
De ringen zijn momenteel uitverkocht, maar een setje kost normaal gezien 106 dollar, zo'n 70 euro. (br.nina)
Na JBC is het de beurt aan Esprit om uit te pakken met topmodellen. Zij strikten niemand minder dan Daisy Lowe en Julia Restoin/Roitfeld voor hun nieuwe lente-zomercollectie 2010.
Daisy Lowe wordt het nieuwe gezicht van de jongerenlijn edc. Julia Restoin/Roitfeld zal schitteren voor de Esprit Women Casual collectie.
Roitfeld maakte eerder al furore als uithangbord van Jil Sander. Daisy Lowe was dan weer lange tijd de muze van het modehuis Louis Vuitton.
Er was een tijd dat mannen niet wakker lagen van hun sjaal. Dankzij een
aantal beroemdheden, lijkt de sjaal meer een artistiek accessoire dan
een warm ding. Een sjaal valt te dragen op vele manieren. Hoe hij het
ding drapeert, vertelt veel over zijn persoonlijkheid.
De undercoveragent
Sjaals
worden vaak door celebs gedragen, net om de aandacht te vestigen. Het
omgekeerde kan ook, als ultieme verstopplaats bijvoorbeeld. Hoewel, met
een sjaal over je gezicht, lijk je al snel op een bankrover of ander
onguur type. Niet komen klagen als ze je zo behandelen.
Als undercover-agent
De playboy Een
klassieke stijl, zo kan je deze geknoopte versie noemen. De drager
hoopt hiermee enige glamour op te roepen en droomt allicht te lijken op
een playboy. Niet dus: een schooljongen kan er nog net mee weg.
De geknoopte playboy.
De nonchalante Gedragen
op een nonchalante manier wordt deze sjaal loshangend gedragen over de
schouders. Deze stijl toont aan dat je de trendy kansen met de sjaal
niet begrepen hebt. Een cadeautje van de vrouw, zeker?
De knuffelaar De
veruit minst mannelijke look: de sjaal wordt helemaal rond de nek
gedrapeerd. De hals is niet meer zichtbaar, enkel het hoofd komt nog
piepen. Bedoeld om het hart van een ander te doen smelten en
knuffelachtige gevoelens op te roepen, doet deze manier eerder een
stapje achteruit zetten. Wedden dat iedereen vreest dat je met een
zware keelinfectie zit opgescheept?
De artiest.
De artiest De sjaal is een statement. Een modieus alternatief voor gewone dassen of boorden. Voor creatieve zielen.
Geuren die je humeur in positieve zin beïnvloeden, worden dé trend voor
2010. Dat zegt het Amerikaanse onderzoeksbureau Mintel, zo meldt
beautyjournaal.nl.
Van
geur is al langer bekend dat het een grotere invloed op ons heeft dan
men denkt. Het lijkt er op dat men die onbewuste invloed bewust gaat
toepassen. Geuren zouden zo moeten helpen ontstressen, onder andere
door de Pina Colada-geurkaars die het idee van een exotische
strandvakantie moet oproepen.
Een tweede tendens in de wereld
van de geuren is die naar de enkelvoudige, simpele en schone geur. Voor
bodylotions en doucheproducten wordt dit heel belangrijk, zo voorspelt
Mintel.
Afgelopen weekend koos fashionista Lily Allen voor een half blonde,
half zwarte pruik waarmee ze op de tekenfilmfiguur Cruella de Vil leek.
Ook Cheryl Cole koos onlangs voor een pruik.
Gedurfde haarstijlen Op
het eerste gezicht leek het alsof zangeres Lily Allen opnieuw voor een
gedurfde haarstijl was gegaan, maar snel bleek dat het om een pruik
ging. Ze koos voor een dramatische look met dikke, zwarte oogschaduw en
glitters. Ze droeg een trendy glitterjurk en kniehoge laarzen. Lily
Allen draagt wel vaker een gedurfd kapsel, in 2009 koos ze al voor
platinablond, felroze en een kort kapsel.
Lindsay Lohan met blonde krullen.
Celebs met neplokken Maar
niet alleen Lily Allen gaat voor een extreme haarstijl met een pruik,
ook de Britse zangeres Cheryl Cole verscheen in haar videoclip met
blonde neplokken, Drew Barrymore koos voor een opvallend afrokapsel,
Lindsay Lohan voor blonde krullen tijdens een fotoshoot en Jude Law
gebruikte een pruik om een vrouw te spelen.
Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Winkelketen H&M slaagt erin om haast wekelijks uit te pakken met
niets nieuw. De collectie van Jimmy Choo is nog maar net de deur uit of
het wordt al uitkijken naar een nieuwe designercollectie. Morgenavond
wordt namelijk tijdens een heuse catwalkshow de lingerielijn van Sonia
Rykiel in Parijs voorgesteld, de ontwerpen liggen in de winkels vanaf 5
december.
Topmodellen op de catwalk
Ook jij kunt deze catwalkshow meemaken, je volgt hem vanaf 23 uur live op de website van H&M.
De show werd bedacht door het genie achter de catwalkevenementen van
Chanel Etienne Russo. Een reden om morgen op post te zijn? Kijk maar
naar de veelbelovende foto's van de collectie, die door topmodellen als
Lara Stone (de vervangster van Madonna voor Louis Vuitton) en Caroline
Trentini geshowd zal worden. Het is nog even wachten op de
kledingcollectie ontworpen door Sonia Rykiel, die ligt vanaf 20
februari in de winkels.